Zoals velen van jullie inmiddels weten is de kans zeer groot aanwezig dat ik door een voorbarige huuropzegging en de voorafgaande incidenten met bedriegingen, mijn woning moet verlaten.
Ik heb (nog) geen bericht gekregen wat de woningstichting nou wel of niet gaan doen, ze zeggen dat hun advocaat meer tijd nodig heeft (weer een week onnodig wachten). Weer naar het juridisch loket geweest afgelopen vrijdag en ze zeiden dat de verhuurder waarschijlijk de opzegging zal doorzetten en dat ze de incidenten zoals het mes laten zien en de dreigmails aangrijpen om de opzegging te onderbouwen. Immers ik heb vrijwllig opgezegd, ook al gebeurde dat in een emotionele bui. Maar ze zeiden ook dat ze misschien mij een laatste kans geven, daar ik de opzegging schriftelijk heb geannuleerd en excuusbrieven heb geschreven met verzoek tot duidelijke afspralen op papier.
Het enige lichtpuntje dat ik nu nog heb is dat ik misschien een grote bovenwoning kan huren in de buurt, maar de bemiddelaar (makelaar)zij dat ik niet aan de inkomens eisen voldoe, maar de eigenaar wilt misschien alsnog verhuren. Maar dat hoor ik na het weekend.
Mocht ik er echt uitmoeten dat zal ik voor de belangrijkste spullen van mij (niet alles) opslagruimte huren voor 90 euro per maand, en wil ik overwegen als ik op straat komt te staan een woing te kraken. Immers ik ben afgelopen nacht in een leegstaand pand geweest dat al ruim 4 jaar leegstaat, stroom is er nog, alleen de waterleideng lekt in de keuken (waarschijnlijk gebeurd tijdens de strenge winter) als ik de hoofdkraan opendraai.Maar water en stroom zijn daar nog werkend. Bij het water kan ik wel vanaf de hoofdkraan water aftappen en in emmers doen als ik het tweede kraan achter de meter dichtdraai.
Vraag hoe zit het met het nieuwe kraakbeleid, heb wel wat vooronderzoek gedaan, maar buiten wat korte zakelijke uitleg kom ik ook niet verder. Heb gelezen indien je kraakt en de woning staat echt helemaal leeg en je zet er een bed, tafel en stoel in en belt vervolgens de politie dan komen ze kijken of de woning echt leeg staat en dan is het aan de eigennaar beheerder of ze via een aangifte procedure je eruit willen hebben. Ik weet wie de eigenaar is (nagevraagt bij het kadaster), en wat het bestemmingsplan van deze woingimgen zijn op termijn zijn.
Uiteraard kies ik zelf niet voor de optie kraken, maar liever tijdelijk kraken dan naar de dakloze opvang (waar bij de crisesopvang) ook geen plaats meer is, en waar je ook nog voor betalen moet.
Is kraken echt zo strafbaar is ze schrijven, of zijn er maar kleine veranderingen van de oude kraakwetten?
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.