abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125533136
Zoals velen van jullie inmiddels weten is de kans zeer groot aanwezig dat ik door een voorbarige huuropzegging en de voorafgaande incidenten met bedriegingen, mijn woning moet verlaten.

Ik heb (nog) geen bericht gekregen wat de woningstichting nou wel of niet gaan doen, ze zeggen dat hun advocaat meer tijd nodig heeft (weer een week onnodig wachten). Weer naar het juridisch loket geweest afgelopen vrijdag en ze zeiden dat de verhuurder waarschijlijk de opzegging zal doorzetten en dat ze de incidenten zoals het mes laten zien en de dreigmails aangrijpen om de opzegging te onderbouwen. Immers ik heb vrijwllig opgezegd, ook al gebeurde dat in een emotionele bui. Maar ze zeiden ook dat ze misschien mij een laatste kans geven, daar ik de opzegging schriftelijk heb geannuleerd en excuusbrieven heb geschreven met verzoek tot duidelijke afspralen op papier.

Het enige lichtpuntje dat ik nu nog heb is dat ik misschien een grote bovenwoning kan huren in de buurt, maar de bemiddelaar (makelaar)zij dat ik niet aan de inkomens eisen voldoe, maar de eigenaar wilt misschien alsnog verhuren. Maar dat hoor ik na het weekend.

Mocht ik er echt uitmoeten dat zal ik voor de belangrijkste spullen van mij (niet alles) opslagruimte huren voor 90 euro per maand, en wil ik overwegen als ik op straat komt te staan een woing te kraken. Immers ik ben afgelopen nacht in een leegstaand pand geweest dat al ruim 4 jaar leegstaat, stroom is er nog, alleen de waterleideng lekt in de keuken (waarschijnlijk gebeurd tijdens de strenge winter) als ik de hoofdkraan opendraai.Maar water en stroom zijn daar nog werkend. Bij het water kan ik wel vanaf de hoofdkraan water aftappen en in emmers doen als ik het tweede kraan achter de meter dichtdraai.

Vraag hoe zit het met het nieuwe kraakbeleid, heb wel wat vooronderzoek gedaan, maar buiten wat korte zakelijke uitleg kom ik ook niet verder. Heb gelezen indien je kraakt en de woning staat echt helemaal leeg en je zet er een bed, tafel en stoel in en belt vervolgens de politie dan komen ze kijken of de woning echt leeg staat en dan is het aan de eigennaar beheerder of ze via een aangifte procedure je eruit willen hebben. Ik weet wie de eigenaar is (nagevraagt bij het kadaster), en wat het bestemmingsplan van deze woingimgen zijn op termijn zijn.

Uiteraard kies ik zelf niet voor de optie kraken, maar liever tijdelijk kraken dan naar de dakloze opvang (waar bij de crisesopvang) ook geen plaats meer is, en waar je ook nog voor betalen moet.

Is kraken echt zo strafbaar is ze schrijven, of zijn er maar kleine veranderingen van de oude kraakwetten?
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  zaterdag 20 april 2013 @ 22:49:15 #2
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_125538775
Kraken is sinds een tijdje terug gewoon illegaal.
Daarnaast ook trieste zaak, maar een beetje iemand anders zijn bezit zonder toestemming gebruiken, en dan ook al beginnen met "kijken of ze me er met een procedure uit willen krijgen" in plaats van dat je gewoon oprot.
Zoek dan gewoon anti-kraak, dan bereik je hetzelfde maar dan van de legale, nette kant.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_125586890
Ik was vrij serieus over de tent en Biotex. Al zou je ook beter wat anders kunnen zoeken, bijvoorbeeld een inschrijving met urgentie.
Wacht iig niet af totdat het te laat is.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_125586898
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:47 schreef -Hakuna- het volgende:
Zoals velen van jullie inmiddels weten
Nee, niet echt.
  maandag 22 april 2013 @ 08:11:05 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125587554
Je ging al over de schreef toen je in dat leegstaande pand de hoofdkraan opendraaide, dus nee, kraken is geen optie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_125587629
Zoek dan iets anti-kraak...
compact en kleverig.
  maandag 22 april 2013 @ 08:30:23 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125587738
Volgens mij is TS volstrekt ongeschikt om anti-kraak te wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_125587760
Dat appartementje was andrs ook geen succes :')
compact en kleverig.
pi_125587847
Wat voor opties zijn er om te wonen:
* bij ouders inwonen (probleem: geen ouders of wonen ver weg of gewoon geen optie)
* bij familie inwonen (probleem: zie boven)
* een huis kopen (probleem: onvoldoende (vast) inkomen)
* een huis huren via een woningbouwvereniging (probleem: lange wachttijden)
* een huis huren op de vrije markt (probleem: je moet meestal voldoende inkomen hebben, niet goedkoop)
* een vakantiebungalow ergens huren (probleem: in zomermaanden vaak erg duur, is voor langere tijd illegaal)
* anti-kraak wonen (probleem: er moet plek zijn in je buurt, vaak ook lange wachttijden, is tijdelijk)
* een (studenten)kamer huren (probleem: wachttijden/prijzen verschillen per stad, vaak klein, vaak gehorig)
* opvanghuizen van bijv. leger des heils (probleem: tijdelijke oplossing, met veel andere mensen)

Iemand nog meer opties?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 april 2013 @ 08:43:37 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_125587884
Antikraak staat in kerkrade vanalles om de buitenring. Is weinig wachttijd. Ts zit toch in heerlen he? Dat zou op de fiets te doen zijn
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator maandag 22 april 2013 @ 08:43:41 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_125587886
Begeleid wonen? TS zou er wellicht voor in aanmerking kunnen komen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125587928
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Begeleid wonen? TS zou er wellicht voor in aanmerking kunnen komen?
Dat zou goed kunnen :Y Maar hoe zit het daarbij met wachttijden? Geen idee. En hebben die bijv ook crisisopvang?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_125587934
Je kunt proberen of je bij een boer een stukje land mag pachten voor een tent op te slaan. Dan ben je deze zomer in ieder geval zeg maar onder de pannen. Dus geen camping.
pi_125587987
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:47 schreef Mylene het volgende:
Je kunt proberen of je bij een boer een stukje land mag pachten voor een tent op te slaan. Dan ben je deze zomer in ieder geval zeg maar onder de pannen. Dus geen camping.
Ik wist niet dat dat kon!
pi_125588005
Ga iig niet met een mes dreigen zoals je bij de woningbouw deed :D _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_125588013
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wist niet dat dat kon!
Een keer in de krant gelezen, een vrouw die dat deed, ze woonde in zo'n ronde nomadentent.
pi_125588014
quote:
2s.gif Op maandag 22 april 2013 08:53 schreef bijdehand het volgende:
Ga iig niet met een mes dreigen zoals je bij de woningbouw deed :D _O-
Dat weet hij nu wel hoor. Hij vond het zelf ook een domme actie, maar beetje impulsief.
pi_125588017
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:54 schreef Mylene het volgende:

Een keer in de krant gelezen, een vrouw die dat deed, ze woonde in zo'n ronde nomadentent.
Klinkt wel tof *) Lekker in de natuur.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 april 2013 @ 08:57:11 #19
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_125588050
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:17 schreef Sjeen het volgende:

... Overigens zie ik voor dit topic ook geen lang leven beschoren.
Deeltje 4.

@TS: Kun je niet ergens in een bos gaan wonen dan? Ken hier in de omgeving genoeg plekken waar je voor vrij weinig in zo'n woonpark kunt wonen. Mijn oom en tante hebben een 'zomerhuisje' midden in het bos, helemaal buitenaf. Kost geen drol. Veel ruimte binnen heb je niet, maar ja.
pi_125588053
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Klinkt wel tof *) Lekker in de natuur.
Ze had ook gewoon internet enzo door gebruik zonnepanelen.
pi_125588064
quote:
6s.gif Op maandag 22 april 2013 08:57 schreef Kreator het volgende:

[..]

Deeltje 4.

@TS: Kun je niet ergens in een bos gaan wonen dan? Ken hier in de omgeving genoeg plekken waar je voor vrij weinig in zo'n park kunt wonen.
Zoals in dat programma van Joris nog wat. Ik weet niet de naam zo gauw niet.
pi_125588071
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat weet hij nu wel hoor. Hij vond het zelf ook een domme actie, maar beetje impulsief.
Ik vraag me af of mensen die zulke dingen doen bij een belangrijk gesprek ook echt weten dat ze dat niet meer moeten doen. Uit het vorige topic bleek vooral dat TS niet alleen kan wonen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_125588077
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:47 schreef Mylene het volgende:
Voordeel is dan ook dat je de beschikking hebt over sanitair (weliswaar beperkt, maar toch, stromend water + wc = ^O^ ). In een boerenschuur wonen is natuurlijk veel beter maar een tent in de buurt van een stal moet ook wel kunnen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 april 2013 @ 09:01:01 #24
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_125588093
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:58 schreef Mylene het volgende:

[..]

Zoals in dat programma van Joris nog wat. Ik weet niet de naam zo gauw niet.
Ik bedoelde een bungalowpark ofzo. ;(. Die heb je ook met vaste bewoning tegenwoordig.
  maandag 22 april 2013 @ 09:02:10 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125588107
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 09:01 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik bedoelde een bungalowpark ofzo. ;(. Die heb je ook met vaste bewoning tegenwoordig.
Amper, en zo wel dan niet in het budget van TS.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')