heb je een kat?quote:Op maandag 22 april 2013 12:29 schreef -Spring het volgende:
Móet je wilde ratjes bestrijden? Wij hebben een koppeltje bij de kippen zitten. Doen geen kwaad, pikken alleen de zonnebloempitjes tussen het voer vandaan en gaan het een stuk verderop opeten
In hoeverre zijn ze bijvoorbeeld vies? We wonen in een buitengebied, dus ze zitten niet in een stadriool om enge ziektes over te brengen, lijkt me. Of krijg je sowieso op een gegeven moment last van hun uitwerpselen?
En worden het er automatisch heel veel meer? Of hebben ze een territorium en blijft het hier bij twee?
Dat van Ken Follet klinkt een beetje als Thea Beckman voor volwassenen <3quote:Op maandag 22 april 2013 18:15 schreef Vanyel het volgende:
Niet zo nieuw, maar een van mijn ultieme vakantieboeken:
Ken Follett, Pillars of the earth/ pilaren van de aarde.
Zo'n 1000 pagina's, dus je bent even bezig, maar deze heeft tranen, jolijt, onrecht en ook nog een historische basis.
Ik vond 5 miljoen BN'ers wel leuk trouwens.
Wow, fijne tips! Die komen op mijn lijstje.quote:Op maandag 22 april 2013 13:13 schreef trui het volgende:
succes spring...!
Claudia, ik heb ook een paar Murakami's verslonden in vakanties. deze ken ik nog niet, bedankt voor de tip!
ik heb net ook een prachtig boek gelezen: Stoner, van John Williams.
en voor Moonah: boeken van Philippe Claudel vind ik ook prachtig, bijv: 'Zonder mij' of 'Grijze zielen'.
een lekker dik boek voor op vakantie: Vrijheid, van Jonathan Franzen.
Das eigenlijk best een goeie vergelijking.quote:Op maandag 22 april 2013 18:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat van Ken Follet klinkt een beetje als Thea Beckman voor volwassenen <3
Dan komt het op mijn lijstje!quote:Op maandag 22 april 2013 19:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Das eigenlijk best een goeie vergelijking.
Die van mij vonden het ook helemaal leuk, livelink. Maar ja, gebrekkig Nederlands is hier dan ook geen issuequote:Op maandag 22 april 2013 17:51 schreef livelink het volgende:
Even iets totaal anders: Job zit al de hele middag het door iedereen verguisde koningslied te zingen en hij vindt het toch een mooi nummer! En die rap er tussendoor is al helemaal geweldig. Met 3 vingers in de lucht. Op school hadden ze wel verteld dat het nummer 'teruggetrokken' was, maar alle kinderen vonden het zo mooi dat ze toch maar besloten hebben om het met de hele school te leren en te gaan zingen.
Ik vind het wel leuk om te zien hoe kinderen dat dus toch heel anders beleven dan volwassenen. Hoewel ik me ook wel heb verbaasd over het met zijn allen over iets of iemand heenvallen. Daar voel ik me toch ook niet goed bij en dat is wat mij betreft ook wel een nadeel van social media.
Oh, bij mij dan niet dus.quote:
quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:50 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Die van mij vonden het ook helemaal leuk, livelink. Maar ja, gebrekkig Nederlands is hier dan ook geen issue
quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh, bij mij dan niet dus.
Ik was op een gegeven moment helemaal Thea-Beckman-moe.
[..]Ik moet het lied van de week gaan zingen met mijn groep. Heb het nog niet geoefend, kon me er niet toe zetten.
De kinderen uit de klas van een collega vonden het prachtig. Ze stonden (als heuse voetballers!) met hun hand op hun hart....
Zo Beckman is het nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh, bij mij dan niet dus.
Ik was op een gegeven moment helemaal Thea-Beckman-moe.
Waar kleiheine bloehoempjes bloeien, daar ruihuist een blanhanke wahaterval en druppels spahatten ohoveral... Dat zong mijn oma altijd met ons als we op de schommel zaten.quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:52 schreef lady-wrb het volgende:
heb ik erg onder een steen geleefd als ik zeg dat elk koningslied langs me heen gegaan is?
ik heb alleen de tekst gelezen en het deed me denken aan de liederen die in mijn boek van "kun je nog zingen, zing dan mee" staan. dat boek heb ik van mijn oma geërfd en dateert uit 1906.
L. kan trouwens foutloos "in 't groene dal, in 't stille dal" zingen. erg he?
ik oefende ze altijd in de keuken tijdens het koken. was altijd reuze handig om demente bejaarden uit een boze bui te halen
ik vond het wel grappigquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:41 schreef Vivi het volgende:
BE, ik wilde vragen of iemand nog Efteling AH kortingsgevallen wilde maar ik heb vlgs mij per ongeluk een melding gemaakt van een bericht van jou? Sorry![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |