abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125593489
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:13 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Eens. Als je namelijk nuchter naar de getallen kijkt, dan is het onmogelijk om zo veel mensen zo lang van een pensioenuitkering te voorzien.
Zelfs Ponzi zou hier moeite mee hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_125593826
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik adviseer jongeren vooral niet mee te doen om een pensioen op te bouwen en zo snel mogelijk het systeem op te blazen.
Prima, dat moet ieder zo voor zich weten, maar als je er bewust voor kiest om géén lid van de vakbond te zijn, moet je ook niet janken dat ze jouw belangen niet behartigen.

Ik ben geen lid, want val niet onder een CAO. Maar vind het bestaan van vakbonden juist wél een goede zaak. Ik besef heel goed dat vele werknemersrechten met bloed, zweet en tranen tot stand zijn gekomen en dat ik daar toch ook de vruchten van pluk. Op het gebied van arbo, ontslagrecht en ww.

Ik ben een veertiger en dus generatie NIX. Ook ik vind het niet terecht dat jongeren verplicht moeten meebetalen aan het pensioen van de babyboomers (wij van de generatie NIX vinden al een lege pot). Ik ben dan ook een groot voorstander van het loskoppelen hiervan. Maar het afbreken van de vakbonden is wat mij betreft het kind met het badwater weggooien. Iedere werknemer krijgt ooit met arbo, ontslagrecht of ww te maken. Juist NU zouden we moeten oppassen voor teveel macht bij de werkgevers, want uitbuiting ligt op de loer. En nee, ik geloof absoluut NIET in het sprookje dat er meer jongeren worden aangenomen, als de "ouderen" (30/40/50+) er makkelijker kunnen worden uitgegooid.
  maandag 22 april 2013 @ 12:29:31 #228
321876 Cherna
Fuck the System
pi_125594054
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 20:28 schreef NiGeLaToR het volgende:
Nb; gecharcheerd en overdreven voor de discussie
Gelukkig dan maar.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 22 april 2013 @ 12:31:43 #229
321876 Cherna
Fuck the System
pi_125594129
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:23 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Prima, dat moet ieder zo voor zich weten, maar als je er bewust voor kiest om géén lid van de vakbond te zijn, moet je ook niet janken dat ze jouw belangen niet behartigen.

Ik ben geen lid, want val niet onder een CAO. Maar vind het bestaan van vakbonden juist wél een goede zaak. Ik besef heel goed dat vele werknemersrechten met bloed, zweet en tranen tot stand zijn gekomen en dat ik daar toch ook de vruchten van pluk. Op het gebied van arbo, ontslagrecht en ww.

Ik ben een veertiger en dus generatie NIX. Ook ik vind het niet terecht dat jongeren verplicht moeten meebetalen aan het pensioen van de babyboomers (wij van de generatie NIX vinden al een lege pot). Ik ben dan ook een groot voorstander van het loskoppelen hiervan. Maar het afbreken van de vakbonden is wat mij betreft het kind met het badwater weggooien. Iedere werknemer krijgt ooit met arbo, ontslagrecht of ww te maken. Juist NU zouden we moeten oppassen voor teveel macht bij de werkgevers, want uitbuiting ligt op de loer. En nee, ik geloof absoluut NIET in het sprookje dat er meer jongeren worden aangenomen, als de "ouderen" (30/40/50+) er makkelijker kunnen worden uitgegooid.
Generatie genoot. Inderdaad loskoppeling. De enige manier om van het gezeik en jaloezie af te komen. Laat iedereen maar zelf sparen op de manier hoe hij dat wilt.
  maandag 22 april 2013 @ 12:37:09 #230
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_125594337
quote:
12s.gif Op maandag 22 april 2013 12:31 schreef Cherna het volgende:

[..]

Generatie genoot. Inderdaad loskoppeling. De enige manier om van het gezeik en jaloezie af te komen. Laat iedereen maar zelf sparen op de manier hoe hij dat wilt.
Goed idee. De jeugd zal zich nog achter de oren krabben tegen de tijd dat ze zonder centjes zitten voor hun oude dag.
  maandag 22 april 2013 @ 12:37:51 #231
321876 Cherna
Fuck the System
pi_125594365
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2013 15:18 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat vakbonden daar in het verleden mee bezig geweest zijn, wil niet zeggen dat ze nu nog relevant zijn voor álle werknemers. Resultaten uit het verleden....

Dit zie je verkeerd als je het mij vraagt. Het gaat ook om het behoud van werkomstandigheden. Dat is iedere keer weer een gevecht. Laten we er eens vanuit gaan dat we de vakbonden opheffen. Geheid dat er werkdagen van 12 uur zullen komen, gebroken diensten, geen scholing, uitbuiting etc etc.

Dit is gelijk aan we hebben criminaliteit rondom een station. We zetten extra manschappen in om het te beperken. De criminaliteit neemt af of verdwijnt zelfs. Tja plots denkt men die extra manschappen niet meer nodig te hebben want er is geen criminaliteit meer rondom het station. Dus heffen we de extra mankracht op. De kans is dan wel groot dat het weer gaat toenemen.
  maandag 22 april 2013 @ 12:39:23 #232
321876 Cherna
Fuck the System
pi_125594412
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:37 schreef betyar het volgende:

[..]

Goed idee. De jeugd zal zich nog achter de oren krabben tegen de tijd dat ze zonder centjes zitten voor hun oude dag.
Tja dat zijn ze dan zelf schuld. Sparen was dan de oplossing geweest. Je mag dan nota bene zelf bepalen hoe. Nu spaar je verplicht en een jongere generatie zet je weg als uitvreter van het collectief systeem.
  maandag 22 april 2013 @ 12:44:01 #233
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_125594564
Toch wel grappig dat het pensioengeld meer dan 1000 miljard bedraagt en men zich afvraagt of het wel goed komt. Nederland heeft meer pensioengeld dan alle eurolanden bij elkaar en vermoedelijk het meeste van de wereld.
We kunnen uiteraard met het geld de staatsschuld aflossen en het restant teruggeven aan de werknemer naar ratio en daarmee een dikke middelvinger opsteken naar mensen die niet kunnen sparen voor zijn/haar pensioen.
Een Rudingkje met een sausje zeg maar.

http://www.rtl.nl/compone(...)e-1-biljoen-euro.xml
pi_125594628
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:37 schreef betyar het volgende:

[..]

Dan zullen ze zich inderdaad afvragen waarom ze al die jaren premie hebben betaald, zonder er een cent van terug te zien.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_125594814
quote:
12s.gif Op maandag 22 april 2013 12:37 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit zie je verkeerd als je het mij vraagt. Het gaat ook om het behoud van werkomstandigheden. Dat is iedere keer weer een gevecht. Laten we er eens vanuit gaan dat we de vakbonden opheffen. Geheid dat er werkdagen van 12 uur zullen komen, gebroken diensten, geen scholing, uitbuiting etc etc.

Daar hebben we geen vakbonden voor nodig; daar hebben we wetten en Arbodiensten voor. :)

Ik werk bij een bedrijf zonder CAO en ik heb met geen enkele collega te maken gehad met een vakbond. Die afspraken kunnen wij prima onderling maken, hoor. :)

Je zet werknemers wel ernstig in een zielig hoekje, hoor. Mensen zijn echt een stuk mondiger en zelfstandiger dan een jaar of 40 geleden....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 22 april 2013 @ 12:54:54 #236
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_125594905
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:29 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

En dan nog zit je meestal met een kantonrechtsformule hoor. Kost nog steeds meer geld om iemand die lang in dienst is te ontslaan. Uiteraard heb je een opgebouwd recht, maar het staat niet altijd in verhouding. Overigens krijgen jongeren momenteel GEEN vaste contracten. Vorig jaar waren er maar enkele tientallen vaste contracten gesloten, in heel NL.
Nee hoor, bij wangedrag of economische redenen is een traject via het UWV voldoende.

quote:
'Al te veel moeite' is dubieus. Beste strategie bij dreigend ontslag (zeg maar als je merkt dat je een slechte beoordeling en/of een officiele waarschuwing krijgt) is ziekmelden. Ben je zo weer twee jaar verder. Zie het dagelijks gebeuren.
En ook daar gaat het voor de werknemer niet zo makkelijk op. De werknemer heeft alle vervangende werkzaamheden te accepteren, weigert hij dan is hij zijn "ziektebescherming" gewoon kwijt. Een brief van de arbodienst is voldoende.

quote:
Klopt! De ZZP'ers uit mijn omgeving betalen ze liever zo min mogelijk inderdaad :)
Ze hebben liever dat de ZZP'er geld komt brengen.

[..]

Ja het is geweldig. Vandaar dit:

[..]

quote:
Helaas oude cijfers, vorig jaar was het weer 97% minder dan in 2011 hoorde ik, maargoed, weinig van niets is nog steeds niets. Profiteert iedereen die net op de arbeidsmarkt komt hoe ook al weer van?
Ik neem het de vakbonden kwalijk dat de discussies om de bestuurstafels gaan over behoud van verworven rechten en niet of nauwelijks over duurzame inzetbaarheid ook voor nieuwkomers.
Dus wellicht heb je gelijk dat ze niet uit principe ouderen beschermen, maar dat:
- De meeste leden zijn 45+
- De jongere generatie is werkloos en dus niet lid
- De jongeren die wel werken in de minderheid en/of niet lid
- De vakbond uit 20% van werkende mensen bestaat en vooral hun belangen behartigd.

Dus: Vakbond komt vooral op voor de ouderen :) Het is geen discussie, maar een statistisch gegeven. Je kunt het de vakbonden niet eens kwalijk nemen in dat opzicht, ze doen wat ze moeten doen - de belangen van hun leden behartigen en die zijn allemaal oud.
Dus een tip voor de jeugd: Wordt lid van de vakbond, kom op voor je rechten door mee te praten i.p.v. het vingertje te wijzen naar de vakbond die voor haar leden opkomt.

quote:
Het principe van een vakbond is prima, alleen je ziet dat door de vergrijzing de overgrote meerderheid van de mensen met geld en vaste contracten 45+ is, waardoor zowel in de politiek, als door vakbonden de discussie in mijn ogen scheef gevoerd wordt. Daar kun je 'kolder', 'bullshit' en dat soort dingen van vinden, maar de praktijk is dat onze jeugd (hoe irritant ook zo nu en dan) opgezadeld is met een grote pensioenverplichting, een ontzettende studieschuld, een grote staatsschuld en een disfunctionerende woning- en arbeidsmarkt. En daar draagt de gevestigde orde, in het kader van hun rechten, elke dag verder aan bij.
Een pensioenverplichting waar ze zelf ook wat aan hebben, het geld klotst bij de fondsen tegen de muren omhoog, wat de jeugd ook vergeet is dat de solidariteit gewoon doorwerkt, ook na hen komen generaties die moeten betalen en daarmee eventuele financiële problemen op de langere termijn voor hen meebetalen, risicodekking gaat van generatie naar generatie.
  maandag 22 april 2013 @ 12:56:48 #237
321876 Cherna
Fuck the System
pi_125594974
Het is jammer dat vakbonden alleen in de belangstelling staan als het om die verdomde pensioenen en ontslagrecht gaat. Al die andere belangrijke zaken sneeuwen hierdoor volledig onder. Een overheid maakt hiervan handig gebruik om je dagelijks van bullshit te voorzien die kant nog wal raken.
Alleen al het feit dat we eerst moesten bezuinigen en nu weer niet zegt mij dat een overheid in deze vorm niet deugt. Dan heb ik het nog niet over alle misbruiken van ons sociaal systeem dat steeds meer regelmatig in het nieuws komt. De belastingdienst laat miljarden liggen. Maar haalt het wel weg bij de werkende.

En het trieste is dat we nu zelfs zover zijn dat zelfs werkenden elkaar niets meer gunnen. Onbegrijpelijk dat het volk zich zo laat inpakken door een overheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 22-04-2013 13:05:10 ]
  maandag 22 april 2013 @ 12:57:26 #238
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_125594994
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dan zullen ze zich inderdaad afvragen waarom ze al die jaren premie hebben betaald, zonder er een cent van terug te zien.
Leg uit, waarom zien ze die centjes niet terug? Ik kan je alvast een van de oorzaken geven: Brussel en met name Merkel wil dat geld in Europa hebben, Onze dikke plofkip J.K. de Jager heeft het toen dat ter sprake kwam aan Merkel beloofd, Europa wordt gered al moet het pensioengeld eraan geloven. Niet voor niets willen ze pensioengelden gaan gebruiken voor kredieten.
  maandag 22 april 2013 @ 12:57:43 #239
321876 Cherna
Fuck the System
pi_125595005
quote:
10s.gif Op maandag 22 april 2013 12:51 schreef Five_Horizons het volgende:
Mensen zijn echt een stuk mondiger en zelfstandiger dan een jaar of 40 geleden....
Nee hoor, slikken alles als zoete koek bang hun baantje te verliezen. Het is juist het omgekeerde. Waar vroeger de vakman zijn eigen beslissing nam moet hij nu wachten op de baas of de overtallige manager in het middenkader.
pi_125595026
quote:
12s.gif Op maandag 22 april 2013 12:57 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee hoor, slikken alles als zoete koek bang hun baantje te verliezen.
Ja, die vakbonden voorkomen dit momenteel massaal, natuurlijk... :')
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 22 april 2013 @ 12:58:56 #241
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_125595042
quote:
12s.gif Op maandag 22 april 2013 12:57 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee hoor, slikken alles als zoete koek bang hun baantje te verliezen.
Yep, zeven kleuren stront schijten ze. "Ik ga echt niet mee staken, dadelijk verlies ik mijn arm die tot aan de schouder in de reet van de baas zit".
  maandag 22 april 2013 @ 13:03:04 #242
321876 Cherna
Fuck the System
pi_125595174
quote:
10s.gif Op maandag 22 april 2013 12:58 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je werkt bij een firma zonder CAO. Tja nogal logisch dat je geen vakbond nodig hebt. Die had ik vroeger als freelancer ook niet nodig. Toen stelde ik ook mijn eigen eisen. Tenminste beperkt want het is niet zo dat je altijd goud kunt eisen. Je moet wel je grenzen weten. Want zelfs bedrijven zonder CAO hanteren een vorm van een CAO.
pi_125595176
quote:
10s.gif Op maandag 22 april 2013 12:58 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee de vakbonden voorkomen dit niet. Maar de leugens over de zogenaamden voordelen van een flexibelere arbeidsmarkt gaan ook niet werken, en als dat eenmaal doorgevoerd is zal het niet zo snel meer teruggedraaid gaan worden. En zitten er meer mensten voor minder geld te werken en zullen de winsten van bedrijven alleen maar stijgen.
  maandag 22 april 2013 @ 13:08:39 #244
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_125595343
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee de vakbonden voorkomen dit niet. Maar de leugens over de zogenaamden voordelen van een flexibelere arbeidsmarkt gaan ook niet werken, en als dat eenmaal doorgevoerd is zal het niet zo snel meer teruggedraaid gaan worden. En zitten er meer mensten voor minder geld te werken en zullen de winsten van bedrijven alleen maar stijgen.
De jeugd wil een flexibele arbeidsmarkt maar tegelijk ook een vast contract....... Hoe gek wil je het hebben?
  maandag 22 april 2013 @ 13:09:52 #245
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_125595389
Voor beide partijen geldt een soort van 'wel de lusten, niet de lasten'. Dat werkt natuurlijk niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 22 april 2013 @ 13:14:03 #246
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_125595528
Lonen omlaag, afschaffen minimumloon en vooral flexibele contracten! Dat wil de jeugd. Vervolgens beginnen ze ter zeuren dat ze geen hypotheek kunnen krijgen omdat ze met een laag salaris beginnen en geen vast contract hebben. Een sociaal vangnet? Nergens voor nodig, kost alleen maar geld.
De jeugd is zo rechts als het maar zijn kan, enkel alleen rechts in wat hun op dit moment het beste uitkomt. Een lange termijn visie van een peperkoek hebben ze.
  maandag 22 april 2013 @ 13:14:24 #247
321876 Cherna
Fuck the System
pi_125595538
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het flexibel werken kost je klauwen vol met geld. Als je pech hebt moet je nog geld meenemen ook.
Opleiding, verhuizingen kosten een vermogen. En Rutte maar roepen een huis te kopen. Als ik nu nog flexibel zo moeten gaan werken zou ik nooit meer kopen. Een dure fout die ik zelf als freelancer heb gemaakt. 5 maal verhuisd door mijn werk. 5 maal een vermogen betaald aan overdrachtsbelasting(die toen nog 6 % was) en verhuiskosten die je niet vergoed krijgt etc etc. Een gezin dat op een gegeven moment er geen zin meer in heeft zo vaak te verhuizen. Tel uit je winst. En dan nog de dure fout om mijn zelf gespaard pensioen(destijds als freelancer) te laten opnemen door mijn huidige werkgever.
En dan de jongere generatie maar roepen dat je een uitvreter bent als je je pensioen opeist.
pi_125595570
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:14 schreef betyar het volgende:
Lonen omlaag, afschaffen minimumloon en vooral flexibele contracten! Dat wil de jeugd. Vervolgens beginnen ze ter zeuren dat ze geen hypotheek kunnen krijgen omdat ze met een laag salaris beginnen en geen vast contract hebben. Een sociaal vangnet? Nergens voor
nodig, kost alleen maar geld.
De jeugd is zo rechts als het maar zijn kan, enkel alleen rechts in wat hun op dit moment het beste uitkomt. Een lange termijn visie van een peperkoek
hebben ze.
Wat lul je nou toch weer allemaal man?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 22 april 2013 @ 13:16:07 #249
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_125595590
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 13:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat lul je nou toch weer allemaal man!
Weinig gelul aan.
  maandag 22 april 2013 @ 13:16:39 #250
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_125595610
"De jeugd" (zo die bestaat) wil een overheid die niet van iedere scheet die ze laten bepaalt hoe hard ie mag stinken. Daar is niets rechts aan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')