En jij?quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:52 schreef Hyaenidae het volgende:
Mijn vader is aangesloten bij een vakbond. [ afbeelding ]
Het zorgbeleid mag toch nooit bepaald gaan worden door de werknemersorganisaties, met compleet eigen belangen?quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:55 schreef Euribob het volgende:
Abvakabo is dan ook de grootste vakbond van de publieke sector en heeft dus veel raakvlakken met (of: is) de zorgsector. Niet gek dat ze zich dus bemoeien met het feit dat en waar er bezuinigd wordt op de zorg.
De verpleger in het verplegingstehuis lijkt me een essentieel onderdeel de zorg die gegeven wordt in datzelfde verzorgingstehuis. Is het niet belangrijk dat die mensen hun werk goed kunnen uitvoeren? Volgens mij komt zoiets de patiënt alleen maar ten goede.quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:57 schreef Am-E het volgende:
[..]
Het zorgbeleid mag toch nooit bepaald gaan worden door de werknemersorganisaties, met compleet eigen belangen?
Waar blijven de patiënten dan?
Dit. Waarom ze bij dat 'sociale akkoord' mochten aansluiten om zo 'de werknemers' te vertegenwoordigen, is me een behoorlijk raadsel. Vakbonden die met slogans als 'sociale woestijn' politiek gaan bedrijven...quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:54 schreef NiGeLaToR het volgende:
Vakbond, voor en door babyboomend Nederland. Ken niemand onder de 40 die er lid van is, voel me dan ook nooit vertegenwoordigd door die lui. Helaas hebben ze ondemocratisch veel vingers in de pap.
Jij wilt zeggen dat de mensen die in de zorg werken (en lid zijn van Abvakabo) geen passie voor hun werk hebben en alleen maar denken aan hun inkomen? In de neo-liberale managerswereld waarin jij leeft misschien..quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:04 schreef Am-E het volgende:
Dat die mensen hun werk goed uit kunnen voeren ja.
Hun werk is niet om te bepalen waar het zorgbudget aan besteed wordt.
De motieven van Abvakabo hebben weinig te maken met het bieden van goede zorg, alles met het behouden van banen in de zorg.
Daarmee vat je het aardig samen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:00 schreef Euribob het volgende:
[..]
De verpleger in het verplegingstehuis lijkt me een essentieel onderdeel de zorg die gegeven wordt in datzelfde verzorgingstehuis. Is het niet belangrijk dat die mensen hun werk goed kunnen uitvoeren? Volgens mij komt zoiets de patiënt alleen maar ten goede.
De meeste mensen denken idd alleen maar aan hun inkomen. En dat mag ook wel als je je verrot werkt voor een "bescheiden" inkomen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jij wilt zeggen dat de mensen die in de zorg werken (en lid zijn van Abvakabo) geen passie voor hun werk hebben en alleen maar denken aan hun inkomen? In de neo-liberale managerswereld waarin jij leeft misschien..
Op dit moment moet de overheid heel veel bezuinigen, en volgens mij zijn er heel veel mensen bij Abvakabo en in de zorgsector actief die een stuk beter dan mejuffrouw E. Schippers weten waar de bezuinigingen het beste doorgevoerd kunnen worden. Volledig terecht dat de vakbond zich hierin mengt.
Alsof de belangen van zorgverleners niet haaks zouden kunnen staan op de belangen van andere Abvokabo-leden...quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:16 schreef Euribob het volgende:
Nu inderdaad natuurlijk wel de kanttekening dat vabonden op dit moment de werknemers niet volledig representatief vertegenwoordigen. Maar in principe is er niks mis met de positie van de vakbonden in ons poldermodel.
Niet volledig representatief nee. Haha.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:16 schreef Euribob het volgende:
Nu inderdaad natuurlijk wel de kanttekening dat vakbonden op dit moment de werknemers niet volledig representatief vertegenwoordigen.
Eufemistisch gesproken, inderdaad.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:20 schreef UltraBrain het volgende:
[..]
Niet volledig representatief nee. Haha.
triest iddquote:Op vrijdag 19 april 2013 23:20 schreef Draxler het volgende:
Even de cijfers:
• Maar een kwart van de werkende Nederlanders is vakbondslid
• Van de leden is bijna driekwart ouder dan 45
Ik vraag me af hoeveel van die patiënten, waar Abvakabo zo goed voor zorgt met hun 100.000 banen doelstelling, gestemd hebben voor Abvakabo als hun vertegenwoordiger!quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jij wilt zeggen dat de mensen die in de zorg werken (en lid zijn van Abvakabo) geen passie voor hun werk hebben en alleen maar denken aan hun inkomen? In de neo-liberale managerswereld waarin jij leeft misschien..
Op dit moment moet de overheid heel veel bezuinigen, en volgens mij zijn er heel veel mensen bij Abvakabo en in de zorgsector actief die een stuk beter dan mejuffrouw E. Schippers weten waar de bezuinigingen het beste doorgevoerd kunnen worden. Volledig terecht dat de vakbond zich hierin mengt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |