Dan hebben ze geen poot om op te staan, volgende keer een kopie van die huisregels meenemen en als ze weer beginnen te zeiken laat je ze ff de regels lezen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:13 schreef 33 het volgende:
Ja maar er staat niet in de huisregels (die voor alle filialen geldt) dat magnesiumpoeder niet mag. Dat f4f een bejaardensportschool is, heeft daar niks mee te maken. Wie is de vestigingsmanager om de regels aan te passen en subjectief te manipuleren? Ik weet niet, maar ik vind het vreemd dat dit kan en ik twijfel om er achteraan te gaan.
schrappen bedoel je dan, die pull down, want die andere twee doe ik al. chin up en latt pull up wide grip.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:35 schreef DjMark het volgende:
@RaymondK,
>Op je rug dag zou ik lat pull downs vervangen voor pullups/chins.
>Lunges doe ik zelf altijd met barbell, ik kan dan meer gewicht gebruiken en ben beter in balans. Met dumbells ronden je schouders ook meer, en dus meer risico om je rug te krommen.
Ah ja sorry, schrappen idd.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:42 schreef RaymondK het volgende:
[..]
schrappen bedoel je dan, die pull down, want die andere twee doe ik al. chin up en latt pull up wide grip.
Ik vond dat idd. ook al dubbel op. thanks. Heb alleen wel moeite met bodyweight wide grip pull up waardoor ik niet echt een vol setje van 8 kan halen. Ja eerste setje, maar daarna lukt dat neit meer.
Met de latteral pull down heb ik het idee dat ik meer m'n lats kan burnen
ga ik ook es proberen dan met bar die lunges thanks.
quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:03 schreef DjMark het volgende:
[..]
Ah ja sorry, schrappen idd.
Als je wat moeite hebt om setjes van 8 reps te halen, deze oefening wel als 1e doen.
Als je 4 setjes van 5+ reps zou kunnen zit je ook al wel aardig kwa range denk ik, vanuit daar proberen uit te bouwen.
geen wide grip proberen te doen, zo verklein je alleen maar je ROMquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:42 schreef RaymondK het volgende:
[..]
schrappen bedoel je dan, die pull down, want die andere twee doe ik al. chin up en latt pull up wide grip.
Ik vond dat idd. ook al dubbel op. thanks. Heb alleen wel moeite met bodyweight wide grip pull up waardoor ik niet echt een vol setje van 8 kan halen. Ja eerste setje, maar daarna lukt dat neit meer.
Met de latteral pull down heb ik het idee dat ik meer m'n lats kan burnen
ga ik ook es proberen dan met bar die lunges thanks.
Er zit wel verschil in hoe hoog je je lats pakt met die grips. Was een keer een mooi filmpje van CheffBuff van.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:15 schreef DjMark het volgende:
Jazeker, minder mogelijkheden tot cheaten.
Overigens is de smalle grip ook prima.
En palmen naar je toe ook.
Zijn maar relatief kleine verschillen die die uitvoeringen maken.
Als basis zou ik wel wide grip palmen van je af gebruiken.
Maar gewoon af en toe afwisselen kwa gripwijdte en bij smal ook eens palmen naar je toe.
maar dan pak je je lats toch beter?quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:15 schreef 16meter het volgende:
wide grip = kleinere rom
[..]
geen wide grip proberen te doen, zo verklein je alleen maar je ROM
Er zit geen verschil tussen het wijd pakken en normaal pakken. Enige verschil wat je kan hebben qua spieractivatie is overhand grip(pull-up) of underhand grip(chin-up).quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:16 schreef RaymondK het volgende:
maar dan pak je je lats toch beter?
net als dat je zo wijt mogelijk pakt op die pull down machine?
Of bedoel je het om langzaam aan meer reps te kunnen doen en dat op te kunnen bouwen?
Ik pak hem ook altijd op die 2 manieren.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:25 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Er zit geen verschil tussen het wijd pakken en normaal pakken. Enige verschil wat je kan hebben qua spieractivatie is overhand grip(pull-up) of underhand grip(chin-up).
srs? Fuck. Zit ik al meer dan een half jaar mezelf voor jan lul wide grip aan te leren. En maar kutten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:25 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Er zit geen verschil tussen het wijd pakken en normaal pakken. Enige verschil wat je kan hebben qua spieractivatie is overhand grip(pull-up) of underhand grip(chin-up).
In powerliften wordt vaak zo wijd mogelijk gepakt om de rom te verkleinen. Hoewel er een maximum van (ik geloof) 83 cm is ingesteld zodat het niet een rom van 10cm wordt.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
srs? Fuck. Zit ik al meer dan een half jaar mezelf voor jan lul wide grip aan te leren. En maar kutten.
Nou dan ga ik het maar eens anders proberen.
Zal dat filmpje nog es terug zoeken van chef buff (niet dat hij god is natuurljik) maar volgens mij maakte hij dan een foutje in z'n filmpje.
Summary: Hand orientation (supinated, neutral, pronated) and grip width are commonly varied during pull-ups and lat pull-downs in an attempt to focus the training on specific muscle groups or to ensure that the movement is specific to the sporting action. The aim of this article was to indentify if varying grip width and hand orientation effects muscle activity during pull-ups and lat pull-downs. It has been demonstrated that using rotating handles during pull-ups or using a pronated grip during lat pull-downs tends to result in the greatest activation of the latissimus dorsi, with no difference in latissimus dorsi activity between grip widths.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
srs? Fuck. Zit ik al meer dan een half jaar mezelf voor jan lul wide grip aan te leren. En maar kutten.
Nou dan ga ik het maar eens anders proberen.
Zal dat filmpje nog es terug zoeken van chef buff (niet dat hij god is natuurljik) maar volgens mij maakte hij dan een foutje in z'n filmpje.
gdvrquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:35 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Summary: Hand orientation (supinated, neutral, pronated) and grip width are commonly varied during pull-ups and lat pull-downs in an attempt to focus the training on specific muscle groups or to ensure that the movement is specific to the sporting action. The aim of this article was to indentify if varying grip width and hand orientation effects muscle activity during pull-ups and lat pull-downs. It has been demonstrated that using rotating handles during pull-ups or using a pronated grip during lat pull-downs tends to result in the greatest activation of the latissimus dorsi, with no difference in latissimus dorsi activity between grip widths.
Het hielp mij om redelijk rap van 90 naar 5x 100 (met spotter) te gaan.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:39 schreef RaymondK het volgende:
[..]
gdvrNou dan gaan we wat beleven hoor. Ik denk dat ik het dan veel beter kan als ik niet zo wijt pak.
Thanks manneh
We gaan het zien volgende weekquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:44 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het hielp mij om redelijk rap van 90 naar 5x 100 (met spotter) te gaan.
En m'n schouders voelen zich er beter bij...
Ik kon die spotter al niet plaatsen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:59 schreef DjMark het volgende:
@Snakey, wij hebben het hier over pullups/chins. Volgens mij praat jij over benchpress?
Ow.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:59 schreef DjMark het volgende:
@Snakey, wij hebben het hier over pullups/chins. Volgens mij praat jij over benchpress?
Wij zitten qua gewicht ongeveer gelijk, merk je aan je pull-ups/chin-ups/dips ook dat je wel heel wat gewicht omhoog moet duwen? Als ik de lichtere mensen in de gym zie gaan en ik mezelf zie ploeteren lijkt het echt een wereld van verschil.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:01 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik kon die spotter al niet plaatsen.
Dacht met een paar vingers onder je schoenen of zo. En van 90kg bw +10kg schijf aan riem.
Ik ben in november begonnen met trainen revalideren. Ik was toen een stukje lichter maar ook zeker een stuk vetter dan nuquote:
Ja best looiig ja. 'k doe m'n schoenen ook al uit vaak om een kg te cheatenquote:Op vrijdag 19 april 2013 15:09 schreef Questular het volgende:
[..]
Wij zitten qua gewicht ongeveer gelijk, merk je aan je pull-ups/chin-ups/dips ook dat je wel heel wat gewicht omhoog moet duwen? Als ik de lichtere mensen in de gym zie gaan en ik mezelf zie ploeteren lijkt het echt een wereld van verschil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |