abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125445581
Ik heb een vraag. In juli 2010 was ik verhuisd en had 2 maanden van tevoren een opzeggingsbrief aangetekend opgestuurd naar de verhuurder dat ik verhuis en mijn huurcontract wil opzeggen. Vervolgens had ik er niks meer van gehoord. Toen ik eenmaal was verhuisd had ik nog de sleutels en vroeg via de mail wat ik er mee kon doen. De verhuurder reageerde toen met de mededeling dat ze mijn opzeggingsbrief niet hadden ontvangen. Toevalligerwijs kreeg ik kort daarop van TNT de brief terug. Ik had toen gebeld naar TNT met de vraag waarom ik het terug ontvang. Mij werd me uitgelegd dat de geadresseerde een herinneringsverzoek had ontvangen dat de brief kon worden opgehaald. Dat was echter nooit gedaan en na een bepaalde termijn wordt de brief dan weer teruggestuurd naar de afzender.

Ik had de brief toen opnieuw afgeleverd met een toelichting over wat TNT me had uitgelegd. Daarna heb ik niks meer er van gehoord. Ook niet nadat ik herhaaldelijk poogde contact op te nemen via de telefoon.

Ik weet nu nog steeds niet wat ik er mee moet? Aan de ene kant wil ik mailen hoe het nou zit. Ik ben bang dat ik ineens een brief onder mijn mat krijg waarmee ik wordt gesommeerd het resterend bedrag van de afgelopen maanden (dus vanaf 2010 tot en met heden) nog moet terugbetalen om dat de opzeggingsbrief zogenaamd nog steeds niet is ontvangen en dus de huur nog steeds onder mijn naam valt ofzo. Moet ik me zorgen maken of zit ik nu extreem te doemdenken? En waarom heb ik de indruk dat ik slapende reuzen wakker maak als ik dit zou doen? Overigens, is een opzeggingsbrief geldig wanneer de geadresseerde het niet heeft ontvangen? Wat kan ik nu het beste doen?
pi_125445945
je zou zeggen dat het met een aangetekende brief wel goed zit.
pi_125446048
Ik heb hetzelfde met een aangetekende brief wel eens gehad, het werd de verhuurder zwaar aaangerekend door de huurcommissie dat deze die brief niet had opgehaald omdat hij vanuit zijn positie als verhuurder kan verwachten dat aangetekende brieven voor hem zeer belangrijk zijn (al dan niet in verband met huuropzegging en dergelijke)
Er zitten dan 1000 stickers op met dat het niet opgehaald is, op welke datum het opgehaald had moeten worden etc.

Zitten die erop? Dan zit je heus wel goed. Het is niet jouw probleem als je verhuurder de aangetekende brief niet ophaalt. Zitten die er niet op? Dan klopt er iets niet met het verhaal van de TNT.
  donderdag 18 april 2013 @ 17:05:18 #4
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_125446056
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:01 schreef Rasor het volgende:
je zou zeggen dat het met een aangetekende brief wel goed zit.
Niet als de ontvanger hem niet ophaald, maar de TS had hem via drieweg moeten doen. Mondeling, mail & post. Nu heb je echt pech, je had ook moeten controleren of hij ontvangen was.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_125446084
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:05 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Niet als de ontvanger hem niet ophaald, maar de TS had hem via drieweg moeten doen. Mondeling, mail & post. Nu heb je echt pech, je had ook moeten controleren of hij ontvangen was.
Nope; http://pleinplus.nl/-/nie(...)risico-geadresseerde
pi_125446106
quote:
Dikke prima, niks aan de hand dus.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_125446321
precies mijn gedachte, als jou naaien voor een verhuurder zo simpel kan zijn als zijn telefoon niet opnemen en zijn aangetekende brieven niet ophalen is, dan ben je als huurder altijd het bokje.
pi_125446544
De woning waar je in zat is inmiddels toch weer door andere bewoner(s) betrokken?

Sowieso was een 'aangetekende brief' wel wat overdreven, een dergelijk opzegging kun je vaak met een simpel telefoontje al af.

Bel voor de zekerheid nog effe naar verhuurder en informeer nogmaals dat alles goed zit!
Ik zal het rustig door mijn gedachte laten gaan!
pi_125446838
quote:
3s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:17 schreef zOuTzEePzOda het volgende:
De woning waar je in zat is inmiddels toch weer door andere bewoner(s) betrokken?

Sowieso was een 'aangetekende brief' wel wat overdreven, een dergelijk opzegging kun je vaak met een simpel telefoontje al af.

Bel voor de zekerheid nog effe naar verhuurder en informeer nogmaals dat alles goed zit!
+ je wil beweren dat je bij die verhuurder geen automatische incasso had, anders had hij namelijk de huur vanzelf wel van je rekening afgehouden de afgelopen maanden/jaren?!?!?!
pi_125446914
Euhm is het huis nu niet opnieuw verhuurd dan?
  Moderator donderdag 18 april 2013 @ 17:26:50 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_125446939
Topic past denk ik beter in Werk, Geldzaken en Recht.
Ik schop hem die kant wel even op !

Klussen en Wonen --> Werk, Geldzaken en Recht.
pi_125447135
P.s. de verzender van een aangetekende brief krijgt altijd bericht thuis zodra de ontvanger voor ontvangst getekend heeft, anders gaat de brief retour afzender!!! Maar maak je geen zorgen joh, anders had je hier al veel eerder bericht van moeten ontvangen.
pi_125447262
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:26 schreef Nico987 het volgende:
Euhm is het huis nu niet opnieuw verhuurd dan?
Juist, je hebt de retour gezonden brief nog langs gebracht en een verklaring gegeven, sindsdien verder niets meer van gehoord, einde hoofdstuk dus!!!
pi_125448053
Geen borg betaald?
pi_125449022
quote:
3s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:17 schreef zOuTzEePzOda het volgende:

Lol, met een telefoontje sta je helemaal niet rechtsgeldig he. Een mailtje, maar liever een aangetekende brief worden als bewijs gezien. Mondelinge toezeggingen niet echt, het is dan altijd een woord tegen het andere.
pi_125449064
Na 3 jaar je opeens druk maken over dit 8)7
pi_125467803
quote:
6s.gif Op donderdag 18 april 2013 18:33 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Lol, met een telefoontje sta je helemaal niet rechtsgeldig he. Een mailtje, maar liever een aangetekende brief worden als bewijs gezien. Mondelinge toezeggingen niet echt, het is dan altijd een woord tegen het andere.
Bij telefonische opzegging kan idd om een schriftelijke bevestiging worden verzocht, maar deze hoeft dan zeker niet aangetekend, zal mss ook per verhuurder verschillen idd,..
pi_125467828
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:31 schreef zOuTzEePzOda het volgende:
P.s. de verzender van een aangetekende brief krijgt altijd bericht thuis zodra de ontvanger voor ontvangst getekend heeft
Hoe kom je daar dan bij? :?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_125467837
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 05:26 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoe kom je daar dan bij? :?
Ik heb eens een aangetekende brief weggedaan en kreeg binnen 2 dagen van de postbode een schriftelijk bevesting(ondertekend strookje) dat de ontvanger voor ontvangst tekende en de brief dus in handen heeft gekregen, is me trouwens op het postkantoor toen ook vooraf duidelijk gemaakt dat dit vaste procedure is bij aangetekende brieven,.. anders weet ik het ook nie!!!
pi_125467839
quote:
4s.gif Op vrijdag 19 april 2013 05:37 schreef zOuTzEePzOda het volgende:

[..]

Ik heb eens een aangetekende brief weggedaan en kreeg binnen 2 dagen van de postbode een schriftelijk bevesting(ondertekend strookje) dat de ontvanger voor ontvangst tekende en de brief dus in handen heeft gekregen, is me trouwens op het postkantoor toen ook vooraf duidelijk gemaakt dat dit standaart is bij aangetekende brieven,.. anders weet ik het ook nie!!!
Maar dat is lang geleden. PostNL doet dit al tijden niet meer (en daarvoor enkel tegen een meerprijs).
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_125467842
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 05:38 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar dat is lang geleden. PostNL doet dit al tijden niet meer (en daarvoor enkel tegen een meerprijs).
Ik geloof je,.. ¿;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')