Waar werken jullie nu? Ik werk in een koffiezaak/café, in principe bar en bediening maar het is eigenlijk een beetje allrounder. Oh en ik pas op er naast elke donderdagavond, op een jongentje van 4, maar dat noem ik niet echt een baan.
Wat vond/vind jij de leukste baan?Wat ik nu doe vind ik wel erg leuk, horeca trekt me wel
Wat was jouw leukste/bizarre/grappigste/vervelendste werkervaring?Genoeg gehad. Mensen die 5 euro fooi geven op een bestelling van 2 euro (say what?), verzoeken als "1 cappuccino en je telefoonnummer", de vaste klanten op zaterdag die je bij naam kent en bij wie je zonder dat ze wat hoeven te zeggen de bestelling al weet, mijn lieve collega's, de whatsapp groep van het werk waar het over alles behalve werken zelf gaat ("oh die lekkere jongen van de koffie verkeerd en tosti ham-kaas en de volkskrant is er vandaag weer OMG, zal ik een hartje in zijn koffie maken?"), het terras buiten zetten op zaterdag/zondagochtend terwijl de stad ontwaakt, dat zijn allemaal erg leuke dingen. Natuurlijk zijn er ook wel vervelende momenten, zeurende klanten (mensen die een broodje kip bestellen, en vervolgens jou lopen af te zeiken omdat ze helemaal geen kip lusten, mensen die hun espresso 'te bitter' vinden, etc), mensen die zélf hun drankje om gooien en mij er de schuld van geven, mensen die maar niet weg willen gaan ondanks dat je zo gaat sluiten, etc. Er zijn vervelende momenten ja, maar die wegen echt niet op tegen de leuke werkervaringen.
Doe jij ook aan vrijwilligerswerk?In principe niet (heb ik echt geen tijd voor naast m'n school/werk enzo), maar ik doe op school wel leerlingenraad etc en ik help mijn oma elke zaterdag met boodschappen doen omdat het zo zwaar is om te tillen enzo, telt dat ook?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2013 00:18:02 ]