Wat een rare reactie van je vk skippy. Je moet ze toch kunnen bellen met zorgen over je zwangerschap en klachten?quote:Op donderdag 18 april 2013 13:11 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
De HA is dicht op donderdagmiddag (}:|) en de vk is voor dit soort dingen alleen 's morgens tussen 08.30 en 9.30 bereikbaar. Daar buitenom staan ze niet te springen als je belt. Merkte ik vorige week.
Jup. Tussen 08.30 en 09.30. Daar buitenom alleen bereikbaar voor echte spoed etcetera. Je moet het mij ook niet vragen. Ze zitten met z'n drieeen in de praktijk, dus het lijkt mij dat ze best op meer tijdstippen vragen kunnen beantwoorden. Maar dit kreeg ik de vorige keer te horen.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:14 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Wat een rare reactie van je vk skippy. Je moet ze toch kunnen bellen met zorgen over je zwangerschap en klachten?
Ik bel!quote:Op donderdag 18 april 2013 13:16 schreef GotC het volgende:
Goed zo Skip! Als je klachten hebt, kun je toch moeilijk wachten tot zij bereikbaar zijn?Hoop dat je je snel beter voelt iig.
Hier goed nieuws! M'n jaarcontract wordt met nog een jaarcontract verlengdContract loopt 1 augustus af en ik ga rond 1 september met verlof, dus vond het nogal spannend
De mijne ook.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:19 schreef Spirit82 het volgende:
Volgens mij is het wel normaal dat ze beperkt bereikbaar zijn, maar dat "alleen voor spoed" wordt ook wel enger gemaakt dan het is. Mijn vk drukt me echt altijd op het hart om vooral te bellen, mocht ik me zorgen maken.
Hormonenquote:Op donderdag 18 april 2013 13:30 schreef Hilzillah het volgende:
Gelukkig niks geks Skip, maar ik zit hier wel plaatsvervangend giftig te zijn om de opmerking van de heks...
Ik ben geinspireerd en heb nu muntendropquote:Op donderdag 18 april 2013 13:33 schreef Spirit82 het volgende:
Nou! Verplicht aan de drop dan maar! Wat een straf
quote:Op donderdag 18 april 2013 13:33 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Hahahaha ik heb er idd maar even een editje onder gezet.
Pfffquote:Op donderdag 18 april 2013 13:27 schreef ProjSkippy het volgende:
Ben ik weer!
Het moest "geen gewoonte worden om buiten de tijden om te bellen", maar ze heeft me wel te woord gestaan.
Medische indicatie voor drop. Altijd goedquote:Volgens haar is het puur mijn bloeddruk en moet ik vooral in beweging blijven etcetera, hoe beroerd ik me ook voel. En continu blijven eten, sowieso om de twee uur en eerder als er eerder behoefte is. Suikers moest ik niet naar binnen gaan werken volgens haar. Zouten wel. En drop. Voor wat ik haar nu vertelde had ze al wel het idee dat ik genoeg eet, maar ze beveelde dus wel nog drop aan.
Verder kon de lage bloeddruk geen kwaad en kunnen ze er weinig aan doen. Afspraak hoefde dan ook niet vervroegd te worden. En het kan zijn dat niets het beter gaat maken, want een lagere bloeddruk hoort bij zwanger zijn en daar kun je goed beroerd van worden volgens haar. Gewoon doorgaan was het beste.
Haaaaaa! Bananenschuimpjes heb ik ook een periode per zak weggewerktquote:Op donderdag 18 april 2013 13:40 schreef Hilzillah het volgende:
Ik wil nu dus drop... En bananen schuimpjes van de Hema.
Oohhh zoute visjesquote:Op donderdag 18 april 2013 13:42 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Haaaaaa! Bananenschuimpjes heb ik ook een periode per zak weggewerkt![]()
Ik heb nu trek in die zoute visjes
Nou, op zich had ik me al kapotgegoogled en wist ik al wel dat het op zich verder geen kwaad kan, maar ik kan zelf gewoon helemaal niets. En continu het gevoel hebben dat je richting 'out' gaat doet ook niet veel goeds voor je zelfvertrouwen zeg maar. Ik durf nu niet de auto in te stappen bijvoorbeeld en gisteravond durfde ik niet eens meer van de bank te komenquote:Op donderdag 18 april 2013 13:30 schreef -mandy- het volgende:
Voel je je nu weer iets gerustgesteld Skippy?
Dat klopt! Maar van mij had ze die opmerking voor zich mogen houdenquote:
Van mij ook wel hoor. Maar ik snap ook wel dat ze het zegt. Op zich ben ik daar 'nieuw' natuurlijk. Het gesprek opende nu min of meer met het 'alleen voor spoed' en dat had natuurlijk anders gekund. Ze had beter eerst kunnen luisteren en het daarna pas kunnen zeggen als ze het onder 'wissewasjes' had geschaard (maar dat deed ze dus gelukkig niet).quote:Op donderdag 18 april 2013 13:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat klopt! Maar van mij had ze die opmerking voor zich mogen houden.
Schoolkrijtjes.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:51 schreef Spirit82 het volgende:
Schepsnoep!
Mensen alsjeblieft hou op
quote:Op donderdag 18 april 2013 13:53 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Schoolkrijtjes.
Perzikjes.
Dolfijntjes.
Kersjes.
Ik heb van de kruidvat een zak winegums voor 1¤ meegenomenquote:Op donderdag 18 april 2013 14:06 schreef vencodark het volgende:
[..]
Gister bij Xenos een zakje autodrop (duo ook) voor 1 euro.
Oh, dat is schrikken jaquote:Op donderdag 18 april 2013 14:07 schreef Elmo76 het volgende:
Snoeperds!!![]()
Sorry dat ik hier ff kom binnenwalsen. Had vanmorgen even flinke paniek! Ik was bij de vk geweest voor de reguliere controle en ik zei daar ' het lijkt wel alsof ik in m'n broek heb geplast!' Maar goed, warm, panty aan, lekker klef.
Kom ik thuis en ga naar het toilet en ik vond m'n onderbroek wel erg nat! Dus Brabo gebeld en intussen begon ik langzaam in paniek te raken. De vorige keer dat ik nl zei dat ik dacht in m'n broek gepiest te hebben, was toen m'n vliezen gebroken waren bij Tirza!
Dus vk gebeld, die kwam gelijk. Maar ik moest wel eerst nog even Tirza van school halen, dus ze stond al voor de deur te wachten.
Blijkbaar was het gewoon hele waterige afscheiding. Fjoew, gelukkig! Ben er nog totaal niet aan toe om nu al te bevallenDus heb Robinson ook maar even toegesproken dat ze nog maar fijn een week of 9 blijft zitten!
Heksenhyl! Die kwam ik hier tegen inderdaad, dus daar zit ik er nu heul veul van naar binnen te werken.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:00 schreef Hilzillah het volgende:
Honingdrops
mannekepisdrop
trekdrop
duimdrop
heksenhyl
En NU ga ik snoep kopen!!
Ja! Die voorraad overleeft 2 dagen voor ik alles heb verslondenquote:Op donderdag 18 april 2013 14:06 schreef L-E het volgende:
Jeetje. Hebben jullie dan niet een keukenkast vol snoep, chocola en chips voor als je érgens zin in mocht hebben? Wij wel.![]()
*trekt emmertje haribo open
Bestuderen van inlegkruisjes. Ook zo'n leuke bezigheidquote:Op donderdag 18 april 2013 14:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh, dat is schrikken ja![]()
(Ik sta ook een keer of vier per dag aan mijn onderbroek te ruiken om te ontdekken of het urine, vruchtwater of afscheiding is hoor)
Alles is entertaining als je verplicht rust moet houden, weet ik inmiddelsquote:Op donderdag 18 april 2013 14:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Bestuderen van inlegkruisjes. Ook zo'n leuke bezigheid.
Nomquote:Op donderdag 18 april 2013 14:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh, dat is schrikken ja![]()
(Ik sta ook een keer of vier per dag aan mijn onderbroek te ruiken om te ontdekken of het urine, vruchtwater of afscheiding is hoor)
Wij ook standaard. Sommige dingen zijn nog van Sinterklaas. Maar soms wil ik ook dat eerst de rest op is voordat we iets nieuws kopen anders blijft het eeuwen liggen. Heb ook geen zin om constant te snoepen.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:06 schreef L-E het volgende:
Jeetje. Hebben jullie dan niet een keukenkast vol snoep, chocola en chips voor als je érgens zin in mocht hebben? Wij wel.![]()
*trekt emmertje haribo open
Kloptquote:Op donderdag 18 april 2013 14:10 schreef L-E het volgende:
[..]
Alles is entertaining als je verplicht rust moet houden, weet ik inmiddels
Helemaal in Goes.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:14 schreef Spirit82 het volgende:
Waar woont jouw snoepvoorraad huis Venco?
Jouw leven is al net zo'n feest als het mijnequote:Op donderdag 18 april 2013 14:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Klopt. Van de post tot aan een mini-reisje naar het lokale winkelcentrum en van de was ophangen tot aan de meest vreselijke daytime-tv
.
Voel me net een broedkip soms. Op stok en afbakken maar!quote:Op donderdag 18 april 2013 14:17 schreef L-E het volgende:
[..]
Jouw leven is al net zo'n feest als het mijne
haha, niet handig! Maar wie weet breken je vliezen niet, dan hoef je ook niet te snuffelen!quote:Op donderdag 18 april 2013 14:19 schreef Spirit82 het volgende:
Haha, ik ruik al een week of 10 niks meer, dus ben benieuwd hoe ik dat straks moet doen
Bij m'n zusje begon het wel zo, maar zul je net zien dat mevrouw met haar grote hoofd alles afsluit zodat ik alleen maar druppel en geen idee heb wat er aan de hand isquote:Op donderdag 18 april 2013 14:20 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
haha, niet handig! Maar wie weet breken je vliezen niet, dan hoef je ook niet te snuffelen!
Bij Tirza liep het langs m'n benen, maar omdat ik heel lang op bed had gezeten voordat ik ging plassen, dacht ik dus dat ik idd m'n plas niet meer op had kunnen houden. En de rest vd dag verloor ik ook niks meer. De dag erna gebeurde er hetzelfde en toen vond ik het toch wel verdacht. Vk langsgeweest en die kon het niet vaststellen, dus de dag erna naar het ziekenhuis en die hebben toen geconcludeerd dat m'n vliezen idd gebroken waren. En ik heb toen de 2de dag nog liggen neppersen bij de zwangerschapsgym!quote:Op donderdag 18 april 2013 14:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Bij m'n zusje begon het wel zo, maar zul je net zien dat mevrouw met haar grote hoofd alles afsluit zodat ik alleen maar druppel en geen idee heb wat er aan de hand is
Oh, ik heb het niet zwaar hoor. Wek ik wel die indruk?quote:Op donderdag 18 april 2013 14:25 schreef .Sparkling. het volgende:
Maar LE en XM, jullie hebben het nog een stuk erger. Jullie zullen blij zijn als het voorbij is
Nee joh, die indruk wek je niet! XM ook niet!quote:Op donderdag 18 april 2013 14:28 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh, ik heb het niet zwaar hoor. Wek ik wel die indruk?Ik mopper soms een beetje quasi-grappig over hoe de situatie is, maar ik geniet echt van zwanger zijn, ook al is het her en der wat gecompliceerder dan wenselijk. Uiteindelijk heb ik gewoon een supertoffe baby in mijn buik, en dat vind ik een heel mooi en fijn gevoel. Ben echt nog niet klaar met zwanger zijn.
Dat zei de haptonomievrouw ook tegen mij. Wanneer iedereen rust neemt vanaf 37 weken ga jij zeker helemaal los?quote:Op donderdag 18 april 2013 14:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, vanaf 36/37 weken ga ik gewoon weer wat doen hoor. Als het dan komt, dan komt het ook maar. Nog 4 weken tot m'n ud als bankdecoratie fungeren, zie ik echt niet zitten.
Snap ikquote:Op donderdag 18 april 2013 14:29 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Nee joh, die indruk wek je niet! XM ook niet!
Ik vind het zelf al vreselijk om zoveel rust te moeten nemen, als je dan tussendoor ook nog steeds in het ziekenhuis ligt enzo.. Nou ja, ik projecteer vanuit mezelf
Is veranderd!quote:Op donderdag 18 april 2013 14:19 schreef Limone het volgende:
Ik wil wel perensnoepjes op recept! Jammere is alleen dat ik in mijn hoofd een soort perensnoepje heb bedacht, maar die bestaat in het echt niet![]()
Goed dat je gebeld hebt, Skips! Vervelende opmerking als de keuze om wel te bellen weloverwogen is, maar waarschijnlijk hebben zij wel weer jarenlange ervaring met vrouwen die bellen voor elke scheet die dwars zit (letterlijk) en was dit gewoon een 'standaard' opmerking.
Mandy, zou je mijn ud op 12 november willen zetten?
Dat is geen slecht nieuws Chanty!!!quote:Op donderdag 18 april 2013 15:39 schreef Chanty het volgende:
Hey ladies even een korte update voordat ik hier in de lurkstand ga
Vandaag de onderzoeksresultaten in het ziekenhuis besproken en alle waardes zijn normaal dus dat is goed nieuws. De gyn vond het ook positief dat ik zwanger was, natuurlijk vreselijk jammer dat het mis is gegaan. Maar hij was het met me eens dat het een goed idee is om mijn cyclus even te monitoren met echo's. Kijken of dit ei toeval was, of dat er een nieuw ei gaat groeien en hoe lang de cyclus is. Dus dat is het plan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is supernieuwsquote:Op donderdag 18 april 2013 15:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Chanty dat is opzich goed nieuws toch?
Ik hoop je snel weer hier te zien.
Ik zou er gewoon wat van zeggen hoorquote:Op donderdag 18 april 2013 17:19 schreef Mabawa. het volgende:
Precies, dacht ik ook. Moest echt op mn handen zitten om niet te reageren. Tussen alle 'wat goed en fijn' reacties door.
Heb je ook helemaal gelijk in. Maar nu er ondertussen nóg meer jubelposts bij staan, durf ik niet zo goed meerquote:Op donderdag 18 april 2013 17:35 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik zou er gewoon wat van zeggen hoorMisschien heeft die moeder geen idee dat het niet goed is en is ze je dankbaar als je haar uitlegt waarom zo lang niet voeden niet goed is
Dat laatste ben ik dus ook een beetje bang voor. Misschien stuur ik wel een prive bericht ja. Alleen nog even denken hoe ik m aan ga kledenquote:Op donderdag 18 april 2013 17:57 schreef Kiwisoep het volgende:
O en Mabawa misschien een prive berichtje naar diegene? Als ze het inderdaad met de beste bedoelingen heeft gedaan, waar we vanuit gaan, vindt ze het misschien minder prettig om te horen terwijl er al zoveel mensen reageren. O en kom jij misschien ook niet betweterig uit de hoek , daar zou ik zelf bang voor zijn.
Thank you! Fok!kusjesmiley en lezen in de zon helpt enormquote:Op donderdag 18 april 2013 16:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
LimoneDe Bavaria 0,0% vind ik echt heel goed te pruimen. Van de algemeen verkrijgbare malt-biertjes, vind ik deze echt best lekker
.
Omdat normaalgesproken de kans ontzettend klein is? Omdat de kosten voor bloedonderzoek behoorlijk hoog zijn?quote:Op donderdag 18 april 2013 18:30 schreef Purple010 het volgende:
Ik wil de test wel doen, denk ik.
Vind het zo stom dat je er bewust voor moet kiezen.
Waarom verzekeren ze het niet gewoon?
Zijn de kosten niet veel hoger als mensen het niet weten?quote:Op donderdag 18 april 2013 18:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Omdat normaalgesproken de kans ontzettend klein is? Omdat de kosten voor bloedonderzoek behoorlijk hoog zijn?
De huisarts zei dat mijn urine schoon is. Heb de hele week al last maar nu weer erger. Maar ik heb ook chronische blaasontsteking en een overactieve bekkenbodem ( staat te strak) jeuk heb ik verder niet...quote:Op donderdag 18 april 2013 18:19 schreef Limone het volgende:
[..]
angelatje, zei de huisarts dat je urine schoon is of heb je dat zelf gecontroleerd? Het klinkt mij namelijk ook als een blaasontsteking (of een schimmel, heb je ook Heel Erg Jeuk?)
Ligt eraan wat voor type mensen het over gaat. Gaat het over het type mensen dat zegt "als het kindje down heeft, dan wil ik het laten weghalen", dan bespaar je kosten voor de verzorging van het kindje, maar maak je de kosten van de abortus. Als het gaat om mensen die het kindje hoe dan ook welkom heten, bespaar je geen cent, ben je enkel meer geld kwijt, want waarschijnlijk meer onderzoeken. En een betere voorbereiding voor de ouders.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:35 schreef Purple010 het volgende:
[..]
Zijn de kosten niet veel hoger als mensen het niet weten?
Oh haha, echt?quote:Op donderdag 18 april 2013 18:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Limone, de witbier-variant vind ik dan weer ontzettend smerig.
Er zijn ook een heleboel mensen die zo'n test niet willen, moeten die dan meebetalen voor het feit dat jij wel zo'n test wil? Vind ik ook een beetje cru. Het lijkt me prima om zoiets in een extra pakket te stoppen, waar je voor kan kiezen, maar dan betaal je er uiteindelijk ook zelf voorquote:Op donderdag 18 april 2013 18:44 schreef Purple010 het volgende:
Wij gaan de test wel doen, maar men eigenlijk van mening dat dit gewoon verzekerd moet zijn. Ondanks de heldere argumentatie van Troel.
Nu leg je een extra keuze bij de ouders. Wij kunnen het betalen, maar ik zie het niet als een luxe.
Ik vind een biersmaak eigenlijk heel viesquote:Op donderdag 18 april 2013 18:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh nee, rosébier krijg ik ook met alcohol erin niet weg.
Ik vind dat een mooi huis zonder hypotheek, 15 weken vakantie per jaar en een hond ook voor iedereen mogelijk moet zijn en dat is het nu ook nietquote:Op donderdag 18 april 2013 18:47 schreef .Sparkling. het volgende:
Wij hebben het ook laten doen en het werd vergoed toen. Aanvullende verzekering bij FBTO, we konden kiezen voor de combinatietest of een bedrag voor een pretecho. Nu zit ik bij vgz omdat mijn man daar werkt, daar weet ik niet hoe het zit qua vergoeding.
Ik ben het wel eens dat het eigenlijk voor iedereen mogelijk moet zijn en dat is hey nu niet. Er zullen genoeg mensen zijn die het niet laten doen wegens de prijs.
Ik vind rosé bier 0,0 heel lekker! En Jillz ook
Ik heb pas laten onderzoeken wat het ijzergehalte in mijn bloed is. Tsjakka, of ik even 160 euro wil overmaken omdat het onder het eigen risico valt. Da's één onderzoekjequote:Op donderdag 18 april 2013 18:52 schreef Purple010 het volgende:
Er is vandaag ook bloed afgenomen trouwens, waar wordt dat dan allemaal op onderzocht?
Volgens mij kan alles wel wat slimmer, want dit bloed kan op meer onderzocht worden en dat geburd niet. Er moet dan een tweede afname gedaan worden. En er komt een extra echo door de STAR. Ik zou zeggen sla dan een echo bij de VK over en doe er gelijk 1 bij de STAR. Kortom de kosten kunnen in ieder geval flink omlaag en de verzekeringsmaatschappijen maken echt wel winst hoor!
Ja, dat!quote:Op donderdag 18 april 2013 18:53 schreef .Sparkling. het volgende:
Ohh wijn! Op een terrasje in de avond terwijl de buitentemperatuur nog heerlijk is. Jaaaa!!
Yes, ook gedaan en zelf moeten betalen. Stond niet in de planning maar dacht arts te moeten spelen en wat te zien op de echo fotos icm Google is onzeker dus maar gedaan.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:22 schreef Purple010 het volgende:
Vanochtend naar VK geweest voor intake gesprek. Heb geprobeerd een berichtje via mijn telefoon te plaatsen, maar dat was volgens mij niet gelukt.
Er is helaas geen tweede echo gemaakt.
Wel bloeddruk opgenomen 110/60.
En gewicht was oké.
Verder over de nekplooi meting gesproken, kost hier 150 Euro.
Hebben jullie dat allemaal gedaan?
Ik dacht laatst gelezen te hebben dat 1 glas na 3 uur uit je bloed is. Maar misschien heb ik dat verkeerd onthoudenquote:Op donderdag 18 april 2013 18:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, dat!![]()
Ik moet me nog eens ff verdiepen hoe dat moet icm borstvoeding. Want ik wil van de zomer écht wel een keer een wijntje.
Eens! Maar als ik soms op andere fora lees wat voor mensen er zwanger raken.. Tja..quote:Op donderdag 18 april 2013 18:55 schreef -Bubseltje- het volgende:
Als je het echt niet kan betalen, dan is zwanger worden misschien niet zo heel slim. Een kind kost een stuk meer dan ¤ 150.
Dat is ook heel duur idd vitamines prikken.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb pas laten onderzoeken wat het ijzergehalte in mijn bloed is. Tsjakka, of ik even 160 euro wil overmaken omdat het onder het eigen risico valt. Da's één onderzoekjeHoe meer je wilt onderzoeken, hoe meer het gaat kosten
quote:Op donderdag 18 april 2013 18:54 schreef Limone het volgende:
Mmmmn... ik moet ook maar eens een vergelijkend bier warenonderzoek gaan doen!En daarmee kan ik gewoon al 's ochtends mee beginnen
![]()
In 4 handen op een buik ook zo'n muts die de mirena te duur vond en het daarom maar liet zitten. Tja en toen werd ze zwanger. Gelukkig is een kind lang niet zo duur als een voorbehoedsmiddel dat ca. 4-5 jaar meegaatquote:Op donderdag 18 april 2013 18:56 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Eens! Maar als ik soms op andere fora lees wat voor mensen er zwanger raken.. Tja..
Wow.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
In 4 handen op een buik ook zo'n muts die de mirena te duur vond en het daarom maar liet zitten. Tja en toen werd ze zwanger. Gelukkig is een kind lang niet zo duur als een voorbehoedsmiddel dat ca. 4-5 jaar meegaat.
quote:Op donderdag 18 april 2013 19:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
In 4 handen op een buik ook zo'n muts die de mirena te duur vond en het daarom maar liet zitten. Tja en toen werd ze zwanger. Gelukkig is een kind lang niet zo duur als een voorbehoedsmiddel dat ca. 4-5 jaar meegaat.
Wat erg! Hier is het echt een bewuste keuze. 11 Jaar bij elkaar, eerst studie, werk en fijn huis en nu gaan we er helemaal voor! Wel erg gepland, maar goed. Nu kunnen we de kleine ook alles bieden wat we willen. Al weet ik dat kinderen in de basis voornamelijk Liefde nodig hebben.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
3 zelfs. Ik heb alleen de terugkom-aflevering van afgelopen maandag gezien en ik was er wel even stil van. Alle meisjes hadden geldproblemen en er zaten in het publiek ook twee meisjes die op hun veertiende een kind hebben gekregen. Ik ben heel erg blij dat dit niet mijn omgeving is (geweest).quote:Op donderdag 18 april 2013 19:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Volgens mij was dat er ook eentje die lekker doorpafte tijdens de zwangerschap. Echt een aantal afleveringen zijn het waard om terug te kijken. Kromme tenen tv to the max.
die extra echo moet binnen een bepaalde tijdsperiode en de termijn echo ook dit gaat gewoon niet zomaar samen.. leuk op papier maar in de praktijk niet. Ik heb bij beide het niet gedaan omdat het maar een kansberekening is en ik een punctie alleen zou doen indien nodig.. niet vanwege down etc. De kans is in principe al niet groot dus ik vind het heel terecht dat je die kosten dan zelf draagt.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:52 schreef Purple010 het volgende:
Er is vandaag ook bloed afgenomen trouwens, waar wordt dat dan allemaal op onderzocht?
Volgens mij kan alles wel wat slimmer, want dit bloed kan op meer onderzocht worden en dat geburd niet. Er moet dan een tweede afname gedaan worden. En er komt een extra echo door de STAR. Ik zou zeggen sla dan een echo bij de VK over en doe er gelijk 1 bij de STAR. Kortom de kosten kunnen in ieder geval flink omlaag en de verzekeringsmaatschappijen maken echt wel winst hoor!
Ik kan er ook slecht tegen. Net als de mede-zwangeren bij mij op zaal in het ziekenhuis, jullie kennen de verhalen. Ik ben, over het algemeen, heel erg van het live and let live. Maar als er kinderen in het spel zijn niet meer, merk ikquote:Op donderdag 18 april 2013 19:15 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik ook Limone. Ik ben de jongste van mijn vrienden (bijna 25) en de keuze was echt bewust. Bijna 10 jaar samen, koophuis met voldoende ruimte en het financieel absoluut niet slecht.
Ik krijg altijd de kriebels bij zulke programma's. Heb een beetje moeite met daar naar kijken..
Ja, daar zat zij ook in idd. Droevig werd ik ervan. Vooral toen die twee met die arts aan tafel zaten.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:12 schreef Limone het volgende:
[..]
3 zelfs. Ik heb alleen de terugkom-aflevering van afgelopen maandag gezien en ik was er wel even stil van. Alle meisjes hadden geldproblemen en er zaten in het publiek ook twee meisjes die op hun veertiende een kind hebben gekregen. Ik ben heel erg blij dat dit niet mijn omgeving is (geweest).
Dit klopt niet, bij ons was de termijnecho dezelfde echo als de nekplooimeting.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:18 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
die extra echo moet binnen een bepaalde tijdsperiode en de termijn echo ook dit gaat gewoon niet zomaar samen.. leuk op papier maar in de praktijk niet.
Je kan je afvragen wat een kind nodig heeft, écht nodig. En van alle dingen die je dan bedenkt, zitten er vrij weinig materiële zaken tussen, wmbquote:Op donderdag 18 april 2013 19:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, daar zat zij ook in idd. Droevig werd ik ervan. Vooral toen die twee met die arts aan tafel zaten.
Kind was hier ook bewuste keuze. Huis had beter gekund. Nu een appartement, had liever een eengezinswoning gehad, maar ja. Appartement staat onder water zoals dat zo mooi heet. En flink ook. Verhuizen is geen optie op het moment. Maar vergeleken bij die dames, komt wurm hier in een gouden nestje.
Ja hier zal het ook in dezelfde week zijn.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:24 schreef L-E het volgende:
[..]
Dit klopt niet, bij ons was de termijnecho dezelfde echo als de nekplooimeting.
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 18 april 2013 19:26 schreef L-E het volgende:
[..]
Je kan je afvragen wat een kind nodig heeft, écht nodig. En van alle dingen die je dan bedenkt, zitten er vrij weinig materiële zaken tussen, wmb
Inderdaad, ik had m'n termijnecho, nekplooimeting en aansluitend de 13 weken echo.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:24 schreef L-E het volgende:
[..]
Klopt ook. Maar doel ook op omstandigheden als rookvrij, stabiel, etc. En bij sommige dames had ik echt medelijden met die kinderen. Maar er waren er ook bij die zich helemaal in de moederrol wierpen en het super doenquote:Op donderdag 18 april 2013 19:26 schreef L-E het volgende:
[..]
Je kan je afvragen wat een kind nodig heeft, écht nodig. En van alle dingen die je dan bedenkt, zitten er vrij weinig materiële zaken tussen, wmb
Voor sommigen lijkt een kind wel de redding. Ze moeten dan wel volwassen worden. In het VPRO thema programma, vond ik het jonge stel soms nog het normaalst (is dat een woord?) uit de hoek komen. Er waren oudere rijkere gezinnen waar de verhoudingen helemaal scheef lagen.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Klopt ook. Maar doel ook op omstandigheden als rookvrij, stabiel, etc. En bij sommige dames had ik echt medelijden met die kinderen. Maar er waren er ook bij die zich helemaal in de moederrol wierpen en het super doen.
Stabiliteit is wel een van de grondwaarden inderdaad. Ik denk dat je als ouder met heel wat minpunten 'weg komt' (als in dat een kind er niet perse onder lijdt) als je een evenwichtige stabiele liefdevolle basis kan bieden. Ook al heb je dan niet alles helemaal op orde, in praktisch opzicht.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Klopt ook. Maar doel ook op omstandigheden als rookvrij, stabiel, etc. En bij sommige dames had ik echt medelijden met die kinderen. Maar er waren er ook bij die zich helemaal in de moederrol wierpen en het super doen.
Nou goed, hier ook geen idee van termijn en eisprong maar toch kon het, en ik ben blijkbaar niet de enige. Had niet de indruk dat het lastig plannen wasquote:Op donderdag 18 april 2013 19:28 schreef Pvoesss het volgende:
Dan was die mogelijkheid er wel in planning maar dat is niet altijd het geval.. zeker als mensen geen idee hebben van termijn, eisprong etc.
Ik heb verschillende praktijken gehad en bij de 1 was termijn echo rond de 9 a 10 weken en de ander 12 weken maar het is gewoon. Lastig plannen.
Dat met die arts aan tafel was bijna een psychologisch experiment. Iedereen schiet in de verdediging als iemand zegt dat je slecht voor je kind bent/zorgt, maar hoe zij reageerde ging mijn voorstellingsvermogen te bovenquote:Op donderdag 18 april 2013 19:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, daar zat zij ook in idd. Droevig werd ik ervan. Vooral toen die twee met die arts aan tafel zaten.
Kind was hier ook bewuste keuze. Huis had beter gekund. Nu een appartement, had liever een eengezinswoning gehad, maar ja. Appartement staat onder water zoals dat zo mooi heet. En flink ook. Verhuizen is geen optie op het moment. Maar vergeleken bij die dames, komt wurm hier in een gouden nestje.
Op mobiel bij lange na niet hoor!quote:Op donderdag 18 april 2013 18:20 schreef Limone het volgende:
Oh kijk! Zien jullie dat? Mijn smileys maken een hele nette diagonaal!![]()
Ik heb hier die van http://www.tijdvooralcoholvrij.nl/alcoholvrije-wijn-1.html. De Vini Vici Rosé is echt heerlijk! Geproefd en gekocht op de negenmaandenbeurs.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:54 schreef Limone het volgende:
Mmmmn... ik moet ook maar eens een vergelijkend bier warenonderzoek gaan doen!En daarmee kan ik gewoon al 's ochtends mee beginnen
![]()
Ik heb 1 alcoholvrije wijn geprobeerd en dat was echt heel erg niet lekker. Alsof je Ambipur aan het drinken was![]()
De laatste keer dat je vk gecontroleerd heeft (3 april)quote:Op donderdag 18 april 2013 20:28 schreef Cwen het volgende:
Hilz, Olli is nog steeds groot, toch? Hoe hoog komt jou bm nu dan?
Ik heb dit nog nooit gezien en ik weet niet of dit nou een goede aflevering is...quote:Op donderdag 18 april 2013 22:00 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Er zitten bijzondere dingen in deze aflevering. Man, man, man.
Uhm... Nee, denk het niet. Deze is niet representatief voor de rest. Vind ik.quote:Op donderdag 18 april 2013 22:10 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik heb dit nog nooit gezien en ik weet niet of dit nou een goede aflevering is...
Voor het formaat is het vrij laag ja. Heb een chill babyquote:Op donderdag 18 april 2013 22:04 schreef Cwen het volgende:
Bananensplit... Ik wil ook
En ik bedoelde met afbreken vooral bij trisome 13 en 18, die niet met leven verenigbaar zijn. Dat wilde ik heel erg graag weten. Down ligt gevoelsmatig voor veel mensen anders idd, dan is het meer voorbereiden.
GotC, was het vergeten maar wat heerlijk van je contract!
Hilz, dat is nog vrij laag... Of de mijne ligt gewoon hoog. Olli loopt nog steeds 2 weken voor?
Spark, ja, je kan je kindje alleen knuffelen na de bevalling. Komt goed, ik geloof dat je lichaam wel aangeeft hoe en wat en dat we dit gewoon kunnen
.
Zeg dat! Ook niet helemaal mijn wereldquote:Op donderdag 18 april 2013 22:00 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Er zitten bijzondere dingen in deze aflevering. Man, man, man.
Ik voelde vandaag mijn hartslag in mijn vingers! Dat vond ik zo gek!quote:Op donderdag 18 april 2013 22:13 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb trouwens iets raars de laatste tijd! Mijn hartslag is continue ontzettend hoog. Nu las ik op internet dat veel zwangere vrouwen dat hebben dus niet erg. Maar nu hoor ik mijn hartslag zo ontzettend hard in mijn hoofd, ik word er gek van! Gisterenavond dacht ik dat ze in de verte heipalen in de grond aan het slaan waren en ik werd boos dat mijn man het niet hoorde, dove![]()
Maar pas na een tijdje merkte ik dat het geluid hetzelfde ritme had als mijn hartslag en kon ik het ineens plaatsen. Wtf? Nooit eerder gehad. En ik hoop ook dat het weer weg gaat
Pvoesss heeft wel een puntquote:Op donderdag 18 april 2013 19:24 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja dat bedacht ik me ook, maar ik hoopte dat er íemand was met dezelfde scherminstellingen als ikquote:Op donderdag 18 april 2013 20:36 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Op mobiel bij lange na niet hoor!![]()
Thanks, zal ik aan denken als mijn drankzucht onhoudbaar wordt.quote:[..]
Ik heb hier die van http://www.tijdvooralcoholvrij.nl/alcoholvrije-wijn-1.html. De Vini Vici Rosé is echt heerlijk! Geproefd en gekocht op de negenmaandenbeurs.
Klopt, maar ik wilde die discussie niet aanzwengelen. Mijn omgeving is niet zo begripvol rondom mijn standpunt over Down en dat heeft al genoeg onbegrip rondom de combinatie test opgeleverd.quote:[b]Op donderdag 18 april 2013 22:32 schreef mignonne het volgende:
En ter toevoeging, trisomie 13 en 18 zijn meestal niet met het leven verenigbaar, maar er zijn een aantal uitzonderingen bekend, valt nog wel na te denken over kwaliteit van leven die je voor je kind wilt. En van de andere kant heb ik soms de indruk dat mensen zo af en toe wel een erg rooskleurig beeld hebben van Down. Ik heb laatst nog een echo gezien van een kindje met Down, daar was zoveel mis mee dat het maar de vraag was of hij de 30 weken van de zwangerschap wel zou halen. En zo zijn er ook gevallen die behoorlijke hartafwijkingen hebben die slecht met het leven verenigbaar zijn. Het rotte met Down is dat je het soms gewoon niet weet.
Snap ikquote:Op donderdag 18 april 2013 22:53 schreef Cwen het volgende:
[..]
Klopt, maar ik wilde die discussie niet aanzwengelen. Mijn omgeving is niet zo begripvol rondom mijn standpunt over Down en dat heeft al genoeg onbegrip rondom de combinatie test opgeleverd.
Wat lief!quote:Op vrijdag 19 april 2013 07:03 schreef L-E het volgende:
mandy, hoe is het daar nu?
shandaly LLM!
Ik heb van mijn heerlijke Kleuter ontbijt op bed gekregen! Gewoon, zomaar. 'Omdat je de liefste bent. En omdat je haar zo mooi zit.'Heeftie helemaal zelf beschuit gesmeerd en yoghurt met muesli gepakt, ahw
Straks de groeiecho, spannend!
Ach nee wat schattig! Ik smelt er helemaal vanquote:Op vrijdag 19 april 2013 07:03 schreef L-E het volgende:
mandy, hoe is het daar nu?
shandaly LLM!
Ik heb van mijn heerlijke Kleuter ontbijt op bed gekregen! Gewoon, zomaar. 'Omdat je de liefste bent. En omdat je haar zo mooi zit.'Heeftie helemaal zelf beschuit gesmeerd en yoghurt met muesli gepakt, ahw
Straks de groeiecho, spannend!
Openhouden met neusspray en paracetamol zou wel verlichting moeten geven.quote:Op vrijdag 19 april 2013 08:42 schreef Shandaly het volgende:
Net met de huisarts(assistente) gebeld...![]()
Uiteraard is mijn eigen huisarts er vandaag niet (die is er nooit op dagen dat ik bel), en verder mag ik alleen neusspray (check!) en paracetamol (check!). Tja, dat deed dus niets... Zucht. Waarom bel ik ze überhaupt nog, ze kunnen toch nooit iets voor me doen.
nou dan bel je toch lekker je verloskundigequote:Op vrijdag 19 april 2013 08:42 schreef Shandaly het volgende:
Uiteraard is mijn eigen huisarts er vandaag niet (die is er nooit op dagen dat ik bel), en verder mag ik alleen neusspray (check!) en paracetamol (check!). Tja, dat deed dus niets... Zucht. Waarom bel ik ze überhaupt nog, ze kunnen toch nooit iets voor me doen.
Heel vervelend. Heb het zelf rond kerst gehad. 2 weken half doof geweest en nachten wakker geweest. En inderdaad, ze konden niks voor me doen. Bij pcm in elk geval een spiegel opbouwen en veel slapen.... (wat ook niet altijd lukt met nog een kind thuis).quote:Op vrijdag 19 april 2013 08:42 schreef Shandaly het volgende:
Ik ben ook al tijden verkouden, kans dat het aan mijn gebit ligt is erg klein.quote:Op vrijdag 19 april 2013 08:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
Openhouden met neusspray en paracetamol zou wel verlichting moeten geven.
Je kunt ook oorpijn krijgen van een gaatje in je kies, als je vermoeden hebt dat t daaraan ligt, laat je tandarts dan ff kijken?
ah nee dan zal het wel ja dat het gewoon aan je verkoudheid ligt.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:00 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Ik ben ook al tijden verkouden, kans dat het aan mijn gebit ligt is erg klein.
En Kyara, twee weken!? Staat me dat te wachten?
Ik hoop het niet voor je. Oh, en stomen met die rhinocaps. Briljante tip van mignonne.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:00 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Ik ben ook al tijden verkouden, kans dat het aan mijn gebit ligt is erg klein.
En Kyara, twee weken!? Staat me dat te wachten?
ik heb t ook al hoor ik zie mn buik bubbelen!quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:46 schreef Juud79 het volgende:
Schopjes aan de buitenkant zien.....ter hoogte van mijn lever gewoon al....
![]()
Ik vind dat toch wel de leukste fase, die laatste maanden, dat zien en voelen bewegen van je kind, zo tof...
quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:53 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik heb t ook al hoor ik zie mn buik bubbelen!
Psies en ik heb wat spekjes en zijn voeten zaten veel onderin tegen de achterwand aan. Nu is ie gedraaid en liggen z'n voeten bovenin aan de buitenkant en daar is mijn huid ook dun. Ik zie alleen schopjes overigens, geen woelen of bewegen. Kan wel ook duidelijk voelen aan welke kant ie ligt met zijn rug.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:05 schreef Kleurdoos het volgende:
dit is mijn derde kindje en 4e zwangerschap hedat maakt ook een hele hoop verschil. Mijn buik is ook niet groot, maar juist dan zou je het volgens mij sneller moeten voelen..
quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:46 schreef Spirit82 het volgende:
Pfff, wat een dag wordt dit. Vandaag uitvaart van m'n tante en ik zou daar zo graag bij geweest zijn, bij mijn familie en om afscheid te nemen, maar in plaats daarvan zit ik gedwongen alleen thuis op de bank. Ik wou dat vandaag over was en kruip denk ik maar even onder een steen ofzo. Owja, meld dus, 38 weken vandaag.
Sorry voor de egopost.
Sterkte met deze rotdag spirit!!quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:46 schreef Spirit82 het volgende:
Pfff, wat een dag wordt dit. Vandaag uitvaart van m'n tante en ik zou daar zo graag bij geweest zijn, bij mijn familie en om afscheid te nemen, maar in plaats daarvan zit ik gedwongen alleen thuis op de bank. Ik wou dat vandaag over was en kruip denk ik maar even onder een steen ofzo. Owja, meld dus, 38 weken vandaag.
Sorry voor de egopost.
Oh wat een goed nieuws! Heel erg gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:09 schreef Sethiwe het volgende:
Echo was goed. Nu iets van 6,5 week begin mei termijnecho. Hartje al gehoord en gezien
die lagen overal, deze heeft alleen een voorkeurquote:Op vrijdag 19 april 2013 11:29 schreef Juud79 het volgende:
Hier eigenlijk altijd rechts, soms midden. Lientje lag ook nooit links, en jouw andere kindjes, lagen die ook links?
En jij? Heb je al iets gehoord van de gyn?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Spirit sterkte vandaag.
Sethiwe mooie echo een klein boontje nog.
Le succes bij de echo of ben je al geweest?
Nee hij belt vanmiddag.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:44 schreef Limone het volgende:
[..]
En jij? Heb je al iets gehoord van de gyn?
Wat mooi duidelijk! En wat ik zelf toen zo bizar vond was die dooierzak..quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:22 schreef Sethiwe het volgende:
[ afbeelding ]
Het kleine boontje![]()
Kd ben benieuwd wat je theorie voorspelt, j/m.
Echo was inwendig.
Spirit sorry dat ik over je heen walste.
Heel veel sterkte vandaag.
Gefeliciteerd met de knipper!quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:09 schreef Sethiwe het volgende:
Echo was goed. Nu iets van 6,5 week begin mei termijnecho. Hartje al gehoord en gezien
Yay!!! goed nieuws!!quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:09 schreef Sethiwe het volgende:
jongenquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:22 schreef Sethiwe het volgende:
[ afbeelding ]
Het kleine boontje![]()
Kd ben benieuwd wat je theorie voorspelt, j/m.
Echo was inwendig.
Spirit sorry dat ik over je heen walste.
Heel veel sterkte vandaag.
Eindelijk duidelijkheid!quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:43 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]
met dank aan poppedein, eindelijk bevestiging
Argh! Ik raakte van slag doordat iemand anders je ook feliciteerdequote:Op vrijdag 19 april 2013 14:53 schreef Kleurdoos het volgende:
20e week he, volgens mij ben ik de enige die zo rekent?
vandaag 19 weken, dus ga week 20 in.
ik zal voortaan wel zeggen hoeveel weken ik precies ben
Echt he morgen naar week 18 alweer, het gaat best hardquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:57 schreef GotC het volgende:
[..]
Argh! Ik raakte van slag doordat iemand anders je ook feliciteerde
Ik ga voortaan ook gewoon in aankomende week rekenen. Oftewel, bijna 17e week! Wow.
Ik heb ook nog niks gekocht. Maar dan ook echt niksquote:
Nogal ja! Ineens zijn we al bijna op de helftquote:Op vrijdag 19 april 2013 15:00 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Echt he morgen naar week 18 alweer, het gaat best hard
Yes vorige week nekplooi-meting en bijbehorend bloedonderzoek laten doen, maar was voor ons gratis. Maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn vriendin suikerziekte heeft en we daarom vanuit het ziekenhuis recht op enkele extra controles etc hebben.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:22 schreef Purple010 het volgende:
Vanochtend naar VK geweest voor intake gesprek. Heb geprobeerd een berichtje via mijn telefoon te plaatsen, maar dat was volgens mij niet gelukt.
Er is helaas geen tweede echo gemaakt.
Wel bloeddruk opgenomen 110/60.
En gewicht was oké.
Verder over de nekplooi meting gesproken, kost hier 150 Euro.
Hebben jullie dat allemaal gedaan?
Ik heb in principe niet zo heel veel meer nodig. Mijn hormonen gaan daar vast anders over denken.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:07 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik heb ook nog niks gekocht. Maar dan ook echt niks.
[..]
Nogal ja! Ineens zijn we al bijna op de helft
Verdoriequote:Op vrijdag 19 april 2013 15:23 schreef L-E het volgende:
Argh, gyn belde: enorme hoeveelheid eiwitten in de urine, als bd morgen niet lager is alsnog opname
Damnit..Wat enorm klotequote:Op vrijdag 19 april 2013 15:23 schreef L-E het volgende:
Argh, gyn belde: enorme hoeveelheid eiwitten in de urine, als bd morgen niet lager is alsnog opname
Top, super nieuws!quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:09 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Yes vorige week nekplooi-meting en bijbehorend bloedonderzoek laten doen, maar was voor ons gratis. Maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn vriendin suikerziekte heeft en we daarom vanuit het ziekenhuis recht op enkele extra controles etc hebben.
Gisteren het resultaat van de nekplooimeting binnengekregen en de kans op afwijkingen is maar 1 : 5000, dus erg mooi nieuws uit ons kamp
Alleen de volgende echo is nog extra spannend in het kader van open ruggetje en hartafwijkingen wat een verhoogd risico is door die suikerziekte... Daarna vertrouw ik het allemaal wel
He shit, L-Equote:Op vrijdag 19 april 2013 15:23 schreef L-E het volgende:
Nee nog niet gehoord. Denk ook dat ik het niet ga horen, want de kleine wil ik ook graag laten zittenquote:Op vrijdag 19 april 2013 16:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Heeft iemand dat koningslied al gehoord? Ik was even bang dat m'n kind er acuut uit zou komen om het geluid uit te zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |