Eerder het tegenovergestelde. Denk eens na. De bench press druk je van de borst af (horizontaal), terwijl een shoulder press boven het hoofd wordt gedrukt (verticaal). De incline bench press zit tussen beide opties in (diagonaal).quote:Op donderdag 18 april 2013 14:52 schreef Drommeldaris het volgende:
Boys, mn overhead press is een stuk zwakker nadat ik mn benchpress heb gedaan. Ik neem aan dat de incline bench press minder effect heeft op de shoulder press dan de normale bench press, correct?
Je kunt die oefeningen maar beter niet in de smith doen. De juiste vorm/beweging is zo ontzettend belangrijk. Ik neem aan dat je geen beschikking tot een power- en/of squatrack hebt? In dat geval zal je een fatsoenlijke sportschool moeten zoeken.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:53 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Niet zozeer dat ik plateau maar ik dacht dat mijn doel van +5kg per week op deadlift en squat en +2.5kg per week op BP en MP wel reëel was, maar dat valt dus vies tegen.
-Ik vind mijn bankdrukken om te huilen. Die staat nu al paar weken op 47,5 kg.
-Squat heb ik omlaag gegooid omdat ik 'm eerst fout deed. Zit nu op op 75kg, deze kan makkelijk nog wat hoger maar doe gewoon +5kg per week sinds goede form.
-Deadlift 80kg. Zit ik al een tijdje op, struggle heel erg met mn grip. Ben meer bezig met zorgen dat ie neit uit mn handen glipt zeg maar.
-MP beetje zelfde verhaal als de BP, staat al paar weken op 35kg.
-BOR faal ik ook beetje met mn grip. 45kg gaat prima. Hoger glipt het weer uit mn handen.
Squat, MP en BOR zijn noodgedwongen in de smithmachine.
Btw nemen jullie de bar mee in het aantal kg wat je zegt dat je lift?
Progressie in de spiegel zie ik wel, al gaat het gestaag.
-Ander vraagje: Om mijn pull-ups en chin-ups te verbeteren is het dan beter om negatives te doen ipv het afbouwen met assisted plates?
Ik neem aan dat je decline bedoelt?quote:Op donderdag 18 april 2013 15:02 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Eerder het tegenovergestelde. Denk eens na. De bench press druk je van de borst af (horizontaal), terwijl een shoulder press boven het hoofd wordt gedrukt (verticaal). De incline bench press zit tussen beide opties in (diagonaal).
De incline BP komt dus meer overeen met de shoulder press als beweging. Zullen dus meer soortgelijke spieren gebruiken en je verder vermoeien/zwakker maken.
Decline ligt ten zuiden van de flat bench en pakt de onderkant borst aan en heeft dus nog minder met de shoulders press te maken dan de normale bench press.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:10 schreef MeneerBob het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je decline bedoelt?
Macro's zijn eiwitten, koolhydraten en vetten. Micro's zijn vitamines, mineralen e.d.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:00 schreef CristinaYang het volgende:
Ik las ook iets over macro's, wat is dat precies en waar kan ik dat vinden?
Hoeft niet, als je het vol kunt houden prima. Hou er wel rekening mee dat je energiebehoefte daardoor hoger is en je dus mogelijk meer moet eten.quote:Qua schema: precies starting strength, alleen volg ik op de dagen er tussenin ook nog lessen als yoga, zumba en pilates. Fiets sowieso iedere dag een uur, dus weet ook niet of dat dan te veel cardio wordt? Vind het namelijk wel heel erg lekker om te doen, dus stop er liever niet mee.
Heb je toevallig ook een linkje waar ik dat kan berekenen? Ik heb een tijdje bij gehouden wat ik at, maar al die hoeveelheden meten enzo werd ik zo zat, hoop niet dat dat weer moetquote:Op donderdag 18 april 2013 15:14 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Macro's zijn eiwitten, koolhydraten en vetten. Micro's zijn vitamines, mineralen e.d.
[..]
Hoeft niet, als je het vol kunt houden prima. Hou er wel rekening mee dat je energiebehoefte daardoor hoger is en je dus mogelijk meer moet eten.
Ik heb zelf een Excel sheet gevuld met producten die ik vaak eet, maar je kunt ook een App gebruiken (zie hierboven) voor je smartphone. Het bijhouden klinkt meer moeite dan dat het is, vind ik zelf.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:15 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Heb je toevallig ook een linkje waar ik dat kan berekenen? Ik heb een tijdje bij gehouden wat ik at, maar al die hoeveelheden meten enzo werd ik zo zat, hoop niet dat dat weer moet
Starting Strength met een smith machine is geen Starting Strength.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:53 schreef DannyDeko het volgende:
Squat, MP en BOR zijn noodgedwongen in de smithmachine.
Oops, ik dacht aan decline pressquote:Op donderdag 18 april 2013 15:02 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Eerder het tegenovergestelde. Denk eens na. De bench press druk je van de borst af (horizontaal), terwijl een shoulder press boven het hoofd wordt gedrukt (verticaal). De incline bench press zit tussen beide opties in (diagonaal).
De incline BP komt dus meer overeen met de shoulder press als beweging. Zullen dus meer soortgelijke spieren gebruiken en je verder vermoeien/zwakker maken.
quote:Op donderdag 18 april 2013 15:15 schreef 16meter het volgende:
http://cronometer.com/
http://www.myfitnesspal.com/
Dank! Heb de app gedownload, maar even bijhouden. Hoewel ik wel al een preek heb gekregen over meer vet etenquote:Op donderdag 18 april 2013 15:19 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik heb zelf een Excel sheet gevuld met producten die ik vaak eet, maar je kunt ook een App gebruiken (zie hierboven) voor je smartphone. Het bijhouden klinkt meer moeite dan dat het is, vind ik zelf.
De meesten die denken goed te eten, eten vaak te weinig vet.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:30 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Dank! Heb de app gedownload, maar even bijhouden. Hoewel ik wel al een preek heb gekregen over meer vet eten
Ziet er niet slecht uit. Je weet waar evt nog iets te verbeteren is (snickers bv). Ik zou zeggen ga er gewoon hard tegen aan!quote:Op donderdag 18 april 2013 15:00 schreef CristinaYang het volgende:
ZetaOS, IrCute, Nic1 en CarbonC, heel erg bedankt voor de reacties in het vorige topic
Om antwoord te geven: Ik ben 21, 1.70 en de laatste keer dat het gemeten werd 55 kilo en 18% lichaamsvet. Dat is echter wel een half jaar terug, voordat ik weer intensiever ging sporten, dus het kan nu anders zijn.
Wat ik op een dag eet wisselt wel, maar dit is ongeveer de rode draad:
Ontbijt: Groot glas vruchtensap, havermoutpap óf 2 belegde boterhammen
Tussendoor: Halve liter thee, bak fruitsalade
Lunch: Soep met 3 boterhammen óf maaltijdsalade, halve liter water
Tussendoor: Halve liter water, en vaak iets van een snickers ofzo
Avondeten: Wisselt heel sterk, maar altijd iets van vlees/vis/ei, rijst/aardappelen en erg veel groenten. Daarbij dan vaak nog limonade, of nog een halve liter water.
In het weekend is het wat minder gestructureerd, dan eet ik als ontbijt ook makkelijk pizza of chicken strips, net afhankelijk van wat voor leftovers we hebben![]()
Net even die calculator gedaan, en die zegt dat ik een BMR van 1392 cals en een TDEE van 2402 cals heb. Ik las ook iets over macro's, wat is dat precies en waar kan ik dat vinden?
Qua schema: precies starting strength, alleen volg ik op de dagen er tussenin ook nog lessen als yoga, zumba en pilates. Fiets sowieso iedere dag een uur, dus weet ook niet of dat dan te veel cardio wordt? Vind het namelijk wel heel erg lekker om te doen, dus stop er liever niet mee. IrCute, jouw schema ziet er heel erg intens uit! Neem aan dat ik op moet zou moeten bouwen voordat ik dat zou kunnen, of niet?
Nogmaals heel erg bedankt
Ik studeer aan de universiteit en als je een niet-technische studie aan de uni volgt heb je gewoon veel vrije tijdquote:Op donderdag 18 april 2013 15:46 schreef ManageTheAnger het volgende:
Wie van jullie zit hier trouwens werkloos thuis of heeft een studie?
Ik verbaas mij altijd over de tijd die men heeft... om te eten, koken, trainen, etc etc
Studieloos, volgende week met mijn nieuwe werk beginnen 3 dagen per week 8.30-17.30.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:46 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik verbaas mij altijd over de tijd die men heeft... om te eten, koken, trainen, etc etc
Ik verbaas me altijd over mensen die zeggen geen tijd te hebben.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:46 schreef ManageTheAnger het volgende:
eten koken kost me 1 uur per week (incl schoonmaken keuken, excl boodschappen doen, en excl eitjes koken elke ochtend). Kook in bulk voor de hele week.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:46 schreef ManageTheAnger het volgende:
Kan ook niet tegen die smoesjes.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:51 schreef stinkie het volgende:
Geen tijd is bullshit. Geen prioriteit is het dan.
ik heb een minimaal 40-urige werkweek, 2 kleine kinderen, mijn vrouw werkt geregeld in het buitenland en naast mijn andere hobbies en sporten ga ik 3 keer in de week naar de gym.
Wat nou "ja maar ik heb een gezin en geen tijd"
Wilde plannen?quote:Op donderdag 18 april 2013 15:55 schreef Pastapipos het volgende:
Als je vetpercentage zeer laag wordt (denk aan 3/4%) en dat langdurig vasthoudt krijg je toch allerlei problemen, waaronder je nieren etc die in vet "drijven" als ik het goed begrijp?
Weet iemand hier meer van? Ik kan ik het Nederlands en Engels geen artikelen.vinden. Heeft iemand hier kennis over of toevallig artikelen van gezien?
Heb je nog wat recepten die 6/7 dagen lang goed blijven?quote:Op donderdag 18 april 2013 15:51 schreef RaymondK het volgende:
[..]
eten koken kost me 1 uur per week (incl schoonmaken keuken, excl boodschappen doen, en excl eitjes koken elke ochtend). Kook in bulk voor de hele week.
trainen kost wel een uurtje of 7 in de week natuurlijk bij elkaar maar ach hobbie he.
Slapen kost de meeste tijd.
Werk gewoon full time
Eten doe ik tijdens m'n werk meerdere keren per dag. M'n baas is niet zo moeilijk als ik ff zit te fokken en of rijst zit te kanen buiten de pauzes door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |