abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 april 2013 @ 12:47:17 #1
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125436712

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier
  donderdag 18 april 2013 @ 12:48:55 #2
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125436765
Soms wou ik dat ik negergenen had ;(
pi_125436868
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:48 schreef StraatSoldaat het volgende:
Soms wou ik dat ik negergenen had ;(
Hoezo heb je nu een kleine piemel dan?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 18 april 2013 @ 12:55:32 #4
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  donderdag 18 april 2013 @ 13:12:21 #5
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125437451
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:52 schreef Beach het volgende:

[..]

Hoezo heb je nu een kleine piemel dan?
Leven is hard als je 1,90m bent en ook aziatische genen hebt. Teleurstelling bij vrouwen is alijd groot. ;(

Heb trouwens iets van 20kg aan ultra fine oats hier liggen. Krijg ik nooit alleen op in een jaar dus misschien moet ik maar 5kg verloten mochten mensen interesse hebben
  donderdag 18 april 2013 @ 13:14:26 #6
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_125437521
'Calorieën maken niet dik'

Idiote Taubes-brigade op de FP w/
Confidence through competence
  donderdag 18 april 2013 @ 13:15:26 #7
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125437554
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:14 schreef Stereotomy het volgende:
'Calorieën maken niet dik'

Idiote Taubes-brigade op de FP w/
'k zag hem vanmorgen ook idd. ff snel lezen wat de reacties zijn dacht ik nog :')
  donderdag 18 april 2013 @ 13:17:46 #8
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_125437623
NuSI van Taubes en Attia was al een tijd geleden opgericht. Ik vraag me af waarom het nu pas op de FP doet.

Ze hebben wel in de zin gelijk dat niet elke kcal op dezelfde manier wordt weggemetaboliseerd, maar waar ze volkomen de plank misslaan is alleen carbs de schuld geven.

Het kan best zo zijn dat de meeste fabrieksproducten geraffineerde carbs bevatten (koekjes, pizza, fris) maar om vet en eiwitten, die ook gewoon energie leveren, blaamvrij te houden is als Seedorf de schuld geven van het missen van de penalty ipv dat het team meer had moeten scoren of beter had moeten verdedigen.
Confidence through competence
  donderdag 18 april 2013 @ 13:19:09 #9
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125437664
Er heerst sowieso erg veel onwetendheid bij het normale volk over voeding. Nu weet ik zelf natuurlijk ook maar weinig vergeleken mensen als Stereotomy maar op vrouwenforums zoals viva en ook hier op LIF zijn mensen die denken dat 3-4kg per week afvallen gezond is :')
pi_125437793
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:19 schreef StraatSoldaat het volgende:
Er heerst sowieso erg veel onwetendheid bij het normale volk over voeding. Nu weet ik zelf natuurlijk ook maar weinig vergeleken mensen als Stereotomy maar op vrouwenforums zoals viva en ook hier op LIF zijn mensen die denken dat 3-4kg per week afvallen gezond is :')
:') echt he. Merk ook dat mijn eetschema moeilijk uit te leggen is. "Dit is light, dat mag je toch wel eten?"
  donderdag 18 april 2013 @ 13:31:49 #11
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125438051
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:23 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

:') echt he. Merk ook dat mijn eetschema moeilijk uit te leggen is. "Dit is light, dat mag je toch wel eten?"
voor je het weet heb je de grootste ruzies in zulke topics. 8)7 :')
pi_125438338
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:31 schreef RaymondK het volgende:

[..]

voor je het weet heb je de grootste ruzies in zulke topics. 8)7 :')
ook in rl hoor geen ruzie maar wel rare blikken als je met je kip en salade naar je werk komt. Toen ik op de middelbare school zat en met hele maaltijden kwam terwijl mijn dinnetjes allemaal aan hun chocoprins zaten haha
pi_125438762
Omdat het vorige topic zo hard ging:
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 21:13 schreef Pastapipos het volgende:
Wat is jullie mening van verzadigde vetten op de gezondheid? Schadelijk of niet, en waarom?

Vind het zelf allemaal een beetje opgeblazen, drink meestal ook een liter of 2 aan volle melk en ook wel vaak roomboter, maar ben benieuwd hoe jullie erover denken.
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_125438781
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:34 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Omschrijf 'weinig progressie maken' ?

a) Je plateaut tegen een gewicht bij een oefening?
b) Je ziet geen voortgang in de spiegel?
Niet zozeer dat ik plateau maar ik dacht dat mijn doel van +5kg per week op deadlift en squat en +2.5kg per week op BP en MP wel reëel was, maar dat valt dus vies tegen.

-Ik vind mijn bankdrukken om te huilen. Die staat nu al paar weken op 47,5 kg.
-Squat heb ik omlaag gegooid omdat ik 'm eerst fout deed. Zit nu op op 75kg, deze kan makkelijk nog wat hoger maar doe gewoon +5kg per week sinds goede form.
-Deadlift 80kg. Zit ik al een tijdje op, struggle heel erg met mn grip. Ben meer bezig met zorgen dat ie neit uit mn handen glipt zeg maar.
-MP beetje zelfde verhaal als de BP, staat al paar weken op 35kg.
-BOR faal ik ook beetje met mn grip. 45kg gaat prima. Hoger glipt het weer uit mn handen.

Squat, MP en BOR zijn noodgedwongen in de smithmachine.

Btw nemen jullie de bar mee in het aantal kg wat je zegt dat je lift?

Progressie in de spiegel zie ik wel, al gaat het gestaag.

-Ander vraagje: Om mijn pull-ups en chin-ups te verbeteren is het dan beter om negatives te doen ipv het afbouwen met assisted plates?
pi_125438811
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:53 schreef Pastapipos het volgende:
Omdat het vorige topic zo hard ging:

[..]

http://www.fourhourworkweek.com/blog/2009/06/06/saturated-fat/
  donderdag 18 april 2013 @ 13:59:55 #16
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125439135
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:17 schreef Stereotomy het volgende:
Het kan best zo zijn dat de meeste fabrieksproducten geraffineerde carbs bevatten (koekjes, pizza, fris) maar om vet en eiwitten, die ook gewoon energie leveren, blaamvrij te houden is als Seedorf de schuld geven van het missen van de penalty ipv dat het team meer had moeten scoren of beter had moeten verdedigen.
Ik heb het idee dat het probleem meer is dat niet-sportende mensen massa's KH (en daardoor veel te veel kcals) naar binnen schuiven, want "zo lang ik maar geen vet eet is het goed". :)
pi_125439201
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:53 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Misschien is je probleem gevonden?

quote:
Natuurlijk
  donderdag 18 april 2013 @ 14:06:36 #19
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125439284
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:53 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Niet zozeer dat ik plateau maar ik dacht dat mijn doel van +5kg per week op deadlift en squat en +2.5kg per week op BP en MP wel reëel was, maar dat valt dus vies tegen.

-Ik vind mijn bankdrukken om te huilen. Die staat nu al paar weken op 47,5 kg.
-Squat heb ik omlaag gegooid omdat ik 'm eerst fout deed. Zit nu op op 75kg, deze kan makkelijk nog wat hoger maar doe gewoon +5kg per week sinds goede form.
-Deadlift 80kg. Zit ik al een tijdje op, struggle heel erg met mn grip. Ben meer bezig met zorgen dat ie neit uit mn handen glipt zeg maar.
-MP beetje zelfde verhaal als de BP, staat al paar weken op 35kg.
-BOR faal ik ook beetje met mn grip. 45kg gaat prima. Hoger glipt het weer uit mn handen.

Progressie in de spiegel zie ik wel, al gaat het gestaag.

-Ander vraagje: Om mijn pull-ups en chin-ups te verbeteren is het dan beter om negatives te doen ipv het afbouwen met assisted plates?
Ben je ook bezig met bulken? dat is namelijk wel het idee achter SS

Verder moet je de eerste 4 weken helemaal geen assisted exercises doen en ook alleen maar nog deadliften en geen BORs. Verder zou ik na die 4 weken nog steeds geen BORs doen maar powercleans. Bar wordt inderdaad meegerekend.

Rippetoe zegt ook dat zodra je vast komt te lopen meer moet eten en assisted exercises uit je schema gooien. Als het 3x niet lukt doe je een reset van 10%
pi_125439303
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 14:02 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat het probleem meer is dat niet-sportende mensen massa's KH (en daardoor veel te veel kcals) naar binnen schuiven, want "zo lang ik maar geen vet eet is het goed". :)
Vet is gewoon wat makkelijker om te schrappen uit je dieet en tikt snel aan met 9 kcal per gram. Ik ken mensen die uit gemakzucht niets anders willen eten dan brood tot aan 's avonds en dan onvoldoende eiwitten halen. Terwijl ze dan wel bij mij aan willen komen voor advies.
pi_125439355
Vet is belangrijk voor je lichaam, KH veel minder en eigenlijk niet als je niet sport. Zelf heb ik voor het cutten de KH rijke voeding geschrapt, zoals aardappelen, pasta en brood.
pi_125439720
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 14:07 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Vet is gewoon wat makkelijker om te schrappen uit je dieet en tikt snel aan met 9 kcal per gram. Ik ken mensen die uit gemakzucht niets anders willen eten dan brood tot aan 's avonds en dan onvoldoende eiwitten halen. Terwijl ze dan wel bij mij aan willen komen voor advies.
Toen ik nog alleen maar brood at kwam ik veel makkelijker aan mijn eiwitten dan nu hoor. (heel veel plakken kipfilet erop ;))

Cutten valt me best zwaar. Zit nu op 91 kg bij 1,89m. Vetpercentage is ongeveer 18% met een flinke buik. Ik doe mijn best om op 2500 kcal te zitten.
pi_125439881
Als ik geen IF zou doen zou cutten lastig zijn, nu zit ik eenvoudig rond de 2000 kcal
pi_125439934
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 14:17 schreef Multiply het volgende:

[..]

Toen ik nog alleen maar brood at kwam ik veel makkelijker aan mijn eiwitten dan nu hoor. (heel veel plakken kipfilet erop ;))

Cutten valt me best zwaar. Zit nu op 91 kg bij 1,89m. Vetpercentage is ongeveer 18% met een flinke buik. Ik doe mijn best om op 2500 kcal te zitten.
Uiteraard, dat raad ik ze dan ook aan als ze dat toch willen blijven doen, maar dan eten ze liever hun bammetje met jam of hagelslag. Ik eet zelf ook brood ( meergranen/grof volkoren ), ook uit het gemak, maar dan wel rijkelijk belegd met vleeswaren of iets van 20+ kaas erop.
pi_125440270

Iemand dit wel eens op Nat Geo gezien? Helaas verdeeld over een aantal afleveringen (dit keer vanaf 9:30min) Gedetineerden die behoorlijk breed zijn en heel aardig kunnen liften :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')