Das duidelijk!quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Smaken verschillen.![]()
Op één hoog heeft een koninginnenmier besloten om een nest onder de pannen te maken...de pannen aan de rand van mijn balkon...met mijn balkon als uitvalbasis.
Hopelijk elimineren ze lastige insecten.
Toch zonde. Ik heb veel meer resultaat met zaailingen dan met gekochte plantjes...quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:53 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon plantjes kopen....ik heb het zaaien voor 99% opgegeven.
Ik dus nietquote:Op vrijdag 26 april 2013 00:54 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Toch zonde. Ik heb veel meer resultaat met zaailingen dan met gekochte plantjes...
Hier zijn ze niet binnengekomen, blijkbaar genoeg te vinden op het balkon.quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:53 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Das duidelijk!![]()
Een mieren nest
Ik zou er graag 1 willen op mijn balkon. Die gasten zijn zo goed in troep opruimen. Helaas ook een plaag in huis en daarom wil ik ze dus niet op mn balkon.
Gooi de munt en lavas eens in 1 pot. Ik ben benieuwd wie de wedstrijd wint.quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:55 schreef trovey het volgende:
Overigens staat bijna alle munt in de potten en de lavas ook, eens afwachten of de lavas een pot met interne vochttoevoer kan waarderen.Morgen twee hortensia's ophalen bij Intratuin (met bon uit folder)...twee "Annabelle"voor 4,99....ik heb de bakken ervoor al klaar staan, nu maar hopen dat ze er ook zijn.
Ik heb de hangversie van de munt in de pot met de lavas, kunnen dus beide hun eigen ruimte bevolken....de ene naar boven en de andere naar beneden.quote:Op vrijdag 26 april 2013 01:00 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Gooi de munt en lavas eens in 1 pot. Ik ben benieuwd wie de wedstrijd wint.Ik gok op de lavas.
Mijn hortensia is dood...
Vandaag mn viooltjes (uit eigen zaad) geplant.quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik dus niet....alleen sla, radijsjes en de incidentele eenjarige klimplant lukt hier, heb ook geen ruimte voor zaailingen.
Als dat kan, heet ik ze ook graag welkom op mijn balkon.quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:58 schreef trovey het volgende:
[..]
Hier zijn ze niet binnengekomen, blijkbaar genoeg te vinden op het balkon.Als ze wel binnenkomen zijn er genoeg diervriendelijke methodes om ze vriendelijk doch dringend weer naar buiten te leiden, mijn buurman heeft dat met succes toegepast (moet alleen wel weer even vragen hoe hij het ook weer deed
)
Vechten om het water dus. Mijn Lavas was zo groot dat er verder niets meer groeien wilden omdat hij \ zij alle vocht op eiste.quote:Op vrijdag 26 april 2013 01:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb de hangversie van de munt in de pot met de lavas, kunnen dus beide hun eigen ruimte bevolken....de ene naar boven en de andere naar beneden.Moet je morgen naar Intratuin toe...hortensia's kopen.
Water met een scheutje azijn rondspuiten, dan blijven ze van je balkon.quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Smaken verschillen.![]()
Op één hoog heeft een koninginnenmier besloten om een nest onder de pannen te maken...de pannen aan de rand van mijn balkon...met mijn balkon als uitvalbasis.
Hopelijk elimineren ze lastige insecten.
Vervang ik dan niet de ene plaag met de volgende?quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:33 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Lieveheersbeestjes lokken.
http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=673
Van lieveheersbeestjes kun je nooit genoeg hebben, en van hun larven al helemaal niet. Ik haal ze in noodgevallen uit het park en dan redden ze mijn plantjes. Echt meesterlijke beestjes, ze stofzuigen je hele plant schoon van bladluizen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 07:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vervang ik dan niet de ene plaag met de volgende?
echt noooit gezienquote:Op vrijdag 26 april 2013 08:51 schreef Lkw het volgende:
[..]
Van lieveheersbeestjes kun je nooit genoeg hebben, en van hun larven al helemaal niet. Ik haal ze in noodgevallen uit het park en dan redden ze mijn plantjes. Echt meesterlijke beestjes, ze stofzuigen je hele plant schoon van bladluizen.
Maar helaas is het nu nog ietsje te vroeg voor larven, ik ben ze althans nog niet tegengekomen.
Voor het geval je ze niet kent, zo zien ze eruit:
[ afbeelding ]
Ik woon ook in Amsterdam, maar heb er gelukkig nauwelijks last van. Verschilt erg per buurt. In mijn vorige huis werd mijn balkon finaal ondergescheten door die beesten en werd ik elke ochtend wakker van hun domme gekoer onder m'n raam.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
echt noooit gezien![]()
Hoe staat het met de duivnoverlast op jullie balkons? Of is dat een amsterdams probleem?
ik woon in een huurhuis en mijn balkon waar ze het vaakst zitten (omdat onderbuurvrouw ze voertquote:Op vrijdag 26 april 2013 09:20 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik woon ook in Amsterdam, maar heb er gelukkig nauwelijks last van. Verschilt erg per buurt. In mijn vorige huis werd mijn balkon finaal ondergescheten door die beesten en werd ik elke ochtend wakker van hun domme gekoer onder m'n raam.
Tja, wat kun je eraan doen? Zorgen dat ze niet kunnen landen op je balkon, denk ik. Dus opstaande pinnetjes overal. Maar een mooi gezicht is dat niet.
Misschien staat hier nog wat bruikkbaars tussen: http://www.goeievraag.nl/(...)/duiven-balkon.76964quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik woon in een huurhuis en mijn balkon waar ze het vaakst zitten (omdat onderbuurvrouw ze voert) heeft een betonnen rand van 10 cm breed.
Ik ga nu maar een houten plank kopen en daat duivenpinnen op vast lijmen en plank vastzetten op balkon rand met klemmen of zo
Vragen of onderbuurvrouw stopt met voerenquote:Op vrijdag 26 april 2013 09:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik woon in een huurhuis en mijn balkon waar ze het vaakst zitten (omdat onderbuurvrouw ze voert) heeft een betonnen rand van 10 cm breed.
Ik ga nu maar een houten plank kopen en daat duivenpinnen op vast lijmen en plank vastzetten op balkon rand met klemmen of zo
Volgens mij heeft een vriendin van me een keer die larven op internet besteldquote:Op vrijdag 26 april 2013 08:51 schreef Lkw het volgende:
[..]
Van lieveheersbeestjes kun je nooit genoeg hebben, en van hun larven al helemaal niet. Ik haal ze in noodgevallen uit het park en dan redden ze mijn plantjes. Echt meesterlijke beestjes, ze stofzuigen je hele plant schoon van bladluizen.
Maar helaas is het nu nog ietsje te vroeg voor larven, ik ben ze althans nog niet tegengekomen.
Voor het geval je ze niet kent, zo zien ze eruit:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:04 schreef CherryLips het volgende:
Die duivenkwatsen zijn echt verschrikkelijk. Daarom mag ik ook geen vogelvoer op m'n balkon zetten. Als het nou bij lieve musjes en meesjes bleef, nee, er komen gelijk duiven en meeuwen op af
Daar komen ook wel duiven op af hoor, die zijn niet zo slimquote:Op vrijdag 26 april 2013 10:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Evt. met een opvangschaal eronder
[ afbeelding ]
http://www.vivara.nl/ctrl/node:85;product_group:87;/beschermpakketten_voedersilo%2527s#.UXo3yqL-GSo
Nee dus want ze hebben een ingebouwde watervoorziening dus altijd water genoeg.quote:Op vrijdag 26 april 2013 01:05 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Vechten om het water dus. Mijn Lavas was zo groot dat er verder niets meer groeien wilden omdat hij \ zij alle vocht op eiste.
Neuh, ik heb net voor 37 eu aan zaden gekocht dus heb geen plek voor hortentia's.
Hier nergens last van, kan ook niet met gaas(i.vm de katten)quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
echt noooit gezien![]()
Hoe staat het met de duivnoverlast op jullie balkons? Of is dat een amsterdams probleem?
Ik hoef ze helemaal niet weg te houden want geen luizen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 07:10 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Water met een scheutje azijn rondspuiten, dan blijven ze van je balkon.
Je moet ze wel weghouden, want ze onderhouden luizenkwekerijen voor het zoete vocht dat ze dan af kunnen tappen.
ideaal zo'n katproof balkon. hier verder geen last van duiven.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:15 schreef trovey het volgende:
[..]
Hier nergens last van, kan ook niet met gaas(i.vm de katten)maar bij anderen ook niet(tuin en balkon), weg hebben hier voornamelijk tortel en houtduiven en die gedragen zich beschaaft, niets geen flatsers en zo ook niet als er gevoerd wordt.
Meeuwen zitten hier wel maar die blijven hier bij de aanwezige waterpartij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |