Munt en Lavas zijn echt woekerplanten.... Ok Lavas niet woeker maar die word zo groot dat ik m vorig jaar uit mn bak heb gesloopt omdat er niets anders meer groeien wilde...quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:13 schreef trovey het volgende:
Vandaag allerlei soorten munt ingeslagen ....bananenmunt, aardbeimunt, citroenmunt, ananasmunt en de andere weet ik even zo niet meer (staat nog in het schuurtje). Verder een Lavas en een dropplant.Meteen nog 2 potten gekocht met ingebouwde drainage, 50% korting.
Dat was ook de bedoeling.quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:30 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Munt en Lavas zijn echt woekerplanten.... Ok Lavas niet woeker maar die word zo groot dat ik m vorig jaar uit mn bak heb gesloopt omdat er niets anders meer groeien wilde...
Gister dit gekocht :
1 x Lente Uitjes Welsh () = ¤1,00
1 x Viooltje F2 Jolly Joker () = ¤1,50
1 x Mais Amero () = ¤1,75
1 x Schorseneer () = ¤1,00
1 x Broccoli Rozamunda (0) = ¤1,50
1 x Beren Knoflook () = ¤1,50
1 x Tamarillo Tomaten Boom (146) = ¤2,00
1 x Tomaat Balcony Wonder Gold () = ¤1,25
1 x Briza Maxima () = ¤1,00
1 x Salsifis (Vegetarische Oester) () = ¤0,75
1 x Shallot Delight () = ¤1,50
1 x Broccoli Romanesco (0) = ¤1,25
1 x Broccoli Graffiti (0) = ¤1,25
1 x Boerenkool Curly Scarlet () = ¤1,25
1 x Tomaat Creme Brulee () = ¤1,50
1 x Aubergine Chinese Lantaren () = ¤3,50
1 x Organic Tomato Indigo Rose () = ¤4,50
1 x Wisteria sinensis () = ¤2,00
1 x Leeuwenbek Roze () = ¤1,00
1 x Ui Tropic () = ¤1,00
1 x Wortel Arteck (0) = ¤1,00
1 x Zuuring (10856) = ¤0,50
1 x Eucalyptus citroen Flagman (0) = ¤2,50
1 x Marshmallow () = ¤1,00
Moet nu wel gaan uitbreiden op het zuiden...
Dit is toch een balkontopic....of zou iemand gewoon grond op zijn balkon hebben gegooid en daar de planten in hebben gezet?quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:40 schreef Teslynd het volgende:
In bakken groeit munt tegen de wand aan. Je zou er dus wat in het midden bij kunnen zetten. Of gewoon het gebruikelijke advies volgen: munt in potten zetten.
Mos woekert ook.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:54 schreef Teslynd het volgende:
Er zijn geloof ik 4 tuintopics. Dan zit je wel eens met je hoofd bij de verkeerde entourage.
Vrijdag nog even kijken naar de Marokkaanse munt, die was op.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:01 schreef Teslynd het volgende:
Ik heb geloof ik twee soorten. Van eentje dacht ik dat hij verdwenen was na wat lusteloze jaren. Hij heeft zichzelf blijkbaar uitgezaaid in een andere pot.
Maar niet zo schadelijk als zout (heb hoge bloeddruk dus hoe minder zout hoe beterquote:Op woensdag 24 april 2013 00:05 schreef Teslynd het volgende:
Lavas is net als maggie nogal overheersend.
Heeft iemand ervaring met gember? Mijn stukkie in de grond gestopt is verrot.
Soms lukken dingen niet, zo probeer ik al jaren sieruien te kweken...schijnen hele makkelijk bolletjes te zijnquote:Op woensdag 24 april 2013 00:08 schreef Teslynd het volgende:
Dat was de tweede poging. De eerste was jaren geleden buiten bij een andere plant ingezet.
O ja, dat soort bolletjes. Meestal komt er bij mij wel iets van op en dan denk ik weer dat alles opgekomen heel leuk geweest zou zijn.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Soms lukken dingen niet, zo probeer ik al jaren sieruien te kweken...schijnen hele makkelijk bolletjes te zijn....nooit gelukt bij mij.
![]()
Enige wat echt goed werkt en terugkomt zijn krokussen en blauwe druifjesquote:Op woensdag 24 april 2013 18:52 schreef Teslynd het volgende:
[..]
O ja, dat soort bolletjes. Meestal komt er bij mij wel iets van op en dan denk ik weer dat alles opgekomen heel leuk geweest zou zijn.
De blauwe druifjes doen het goed ja. Komen al eind augustus op en liggen te slierten tot in april. De crocussen zouden moeten vermeerderen, maar hier doen ze aan verminderen. Ik zie nog niets van de Liatris spicata, maar die hebben me wel vaker doen vrezen. Narcissen willen nooit overblijven, dus heb ik nieuwe, alleen vonden ze de winter te lang. Nu bloeien ze verlaat heel mooi. Tulpen is gevarieerd, sommige komen nog een tweede keer op. De botanische tulpen verminderen terwijl ze voor verwildering incl. vermeerdering bedoeld zijn.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Enige wat echt goed werkt en terugkomt zijn krokussen en blauwe druifjes, die staan er dan ook deze keer weer in.
Overigens vanmiddag nog twee balkontafeltjes gekocht bij de Action. Ik heb maar witte gekozen...normaal zou ik voor de donkergrijzeversie gaan maar ik heb er al een witte tafel staan en dan krijg je zo'n rommeltje.
Ook even weer blokken kokokpotgrond meegenomen, beter 6 van die blokken dan een 60 liter zak, morgen de munt planten en de komende dagen even in de gaten houden welke solarlampjes nog in leven zijn en eventueel niet meer werkende vervangen.
![]()
Ok ik nie begrijp nie...quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat was ook de bedoeling.Heb al munt en lavas, deze zijn extra.
Ja.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:20 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ok ik nie begrijp nie...
Je wil juist 2 erg grote planten en 2 bakken vol met woeker munt?
Lieveheersbeestjes lokken.quote:Op donderdag 25 april 2013 23:38 schreef CherryLips het volgende:
M'n roos zit helemaal onder de luizen, gadverdamme
Smaken verschillen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:31 schreef Outpost76 het volgende:
[..]Ok.
Het zijn 2 planten die ik geëmilineerd heb juist omdat dat.
Gewoon plantjes kopen....ik heb het zaaien voor 99% opgegeven.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:18 schreef CherryLips het volgende:
Mijn munt wil niet. Heb drie zakjes gestrooid maar er zijn maar een paar zielige blaadjes opgekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |