quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Motherfucker, staat er ineens even een paar 1000 euro op mijn betaalrekening. Blijkt mijn tante met mijn ouders afgesproken te hebben dat ik iets erf van oma!
Nieuwe badkamer
Nee, was niet de bedoeling. Kan ook geloof ik niet, alleen de kinderen. En ik heb de afgelopen 8 jaar ofzo elke maand 100 euro van oma gekregen plus 300-500 voor mijn verjaardag. Ik dacht dat dat het wel was eigenlijk.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]Nice! Zou je aanvankelijk niet erven dan?
quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Motherfucker, staat er ineens even een paar 1000 euro op mijn betaalrekening. Blijkt mijn tante met mijn ouders afgesproken te hebben dat ik iets erf van oma! Schrik me rot van dat saldo.
Nieuwe badkamer
Alles kanquote:Op vrijdag 19 april 2013 09:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, was niet de bedoeling. Kan ook geloof ik niet, alleen de kinderen. En ik heb de afgelopen 8 jaar ofzo elke maand 100 euro van oma gekregen plus 300-500 voor mijn verjaardag. Ik dacht dat dat het wel was eigenlijk.
Weet je zeker dat je hem dan mee wil nemen? Want dan kun je beter iemand vragen die er neutraal in staat. Een aankoopmakelaar ofzoquote:Op vrijdag 19 april 2013 09:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]![]()
Geniet ervan!
Wij hebben dinsdag tweede bezichtiging van ons huis... Ben vreselijk zenuwachtig. Mijn oom gaat mee en die is superkritisch. Ben bang dat hij allerlei dingen gaat zien en dat het huis dan niet ons huis gaat worden...
Ze heeft dus niets geregeld dacht ik. Weet het eigenlijk niet maar mijn vader en tante zijn de enige erfgenamen in ieder geval. Ik ben trouwens enig kind, kleinkind en nichtje, hence alle verwennerijquote:Op vrijdag 19 april 2013 09:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Alles kanLigt er maar net aan hoe oma dat heeft geregeld
![]()
Maar wel lekker, zo'n meevaller!
Wij krijgen ook iets meer dan gepland voor onze bruiloft van mijn schoonoudersdus nu kunnen we de veranda hopelijk wat sneller afbouwen
Tof, dat is een fijne verrassingquote:Op vrijdag 19 april 2013 09:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Motherfucker, staat er ineens even een paar 1000 euro op mijn betaalrekening. Blijkt mijn tante met mijn ouders afgesproken te hebben dat ik iets erf van oma! Schrik me rot van dat saldo.
Nieuwe badkamer
Dus de familie sterft uit met jou?quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ze heeft dus niets geregeld dacht ik. Weet het eigenlijk niet maar mijn vader en tante zijn de enige erfgenamen in ieder geval. Ik ben trouwens enig kind, kleinkind en nichtje, hence alle verwennerij
Yup. Mijn opa had nog een broer met twee zoons. Een daarvan heeft 3 dochters die getrouwd zijn en braaf de naam van hun man hebben aangenomen en that's it. Heb ook nog eens een heel aparte achternaam dus die verdwijnt helemaal als ik de pijp uit gaquote:Op vrijdag 19 april 2013 09:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dus de familie sterft uit met jou?
Daar doe ik het ook niet voorquote:Op vrijdag 19 april 2013 10:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
I know. Maar ik pas me niet graag aan, al helemaal niet 'omdat het zo hoort'.
Dat 3x spellen en het gaat nog verkeerd ken ik jaquote:Op vrijdag 19 april 2013 10:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tja, ik weet het niet. Ik word er af en toe echt gestoord van dat ik altijd mijn achternaam 3 x moet spellen dus als ik ergens niet-officieels mijn naam moet noemen, geef ik altijd die van hem op. Maar ik ben er ergens ook weer op tegen dat ik mijn naam maar op moet geven bij trouwen, ik vind dat zo ongeemancipeerd ofzo. Ik denk dat ik voor een dubbele achternaam wil gaan en dat we ons dan in het dagelijks leven naar zijn naam noemen. Niet dat het echt iets uitmaakt ofzo maar ik ben wel gehecht aan mijn naam.
En ik weet ook niet of ik wel bij zijn familie wil horen
Ja, ik weet het liever van tevoren als er iets mis is met het huis. Zijn kritische blik is dan wel heel handig. Bovendien gaat hij ook voor ons onderhandelen en dan zijn al die dingetjes die 'mis' zijn goede argumenten om de prijs omlaag te krijgen...quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je hem dan mee wil nemen? Want dan kun je beter iemand vragen die er neutraal in staat. Een aankoopmakelaar ofzo
Het is niet erg om te weten of er iets structureel mis is natuurlijk, integendeel. Ik bedoel meer dat je een huis niet af moet laten ketsen op futiele zaken die door extreem kritische personen wellicht allemaal aangetipt worden, waardoor je er zelf niet meer lekker in zit. Feit is en blijft dat je aan elk huis wel 100 dingen kan vinden die niet perfect zijn, zelfs (vooral?) aan nieuwbouw, en dat het er dus een beetje bij hoort. Maar als je daar makkelijk doorheen kan kijken en je eigen oordeel daar niet van af laat hangen maakt het natuurlijk niet uitquote:Op vrijdag 19 april 2013 10:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja, ik weet het liever van tevoren als er iets mis is met het huis. Zijn kritische blik is dan wel heel handig. Bovendien gaat hij ook voor ons onderhandelen en dan zijn al die dingetjes die 'mis' zijn goede argumenten om de prijs omlaag te krijgen...
Overigens heb ik 3 broers die onze naam doorzetten. De achternaam van mnr. Tink is alleen echt stom, dus denk dat ik gewoon m'n eigen achternaam houd. Ooit...
quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:00 schreef miss_sly het volgende:
Haha, ja, mijn vriend wilde echt, echt graag nieuwbouw dit keer. Hij denkt echt dat er dan niets verkeerd kan gaanBoy, is he in for a surprise
Nou ja, wij hadden natuurlijk een huis van meer dan 100 jaar oud en een niet al te beste aannemer...en zelf twee linkerhandenquote:Op vrijdag 19 april 2013 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]![]()
Tegen mensen die vragen of zo'n oud huis niet zo krakkemikkig als de pest is antwoord ik ook standaard: Het staat al tachtig jaar probleemloos overeind. Als het gammel gebouwd was, was het allang een keer omgevallen
Precies, dat moet ik dus ook vasthouden. En op inrichting e.d. zal hij niet zo letten, maar wel op constructie van o.a. de aanbouw, hoe erg het is dat er scheuren in de muur zitten en dat soort dingen. Wij zien sommige dingen wel, maar kunnen dan niet inschatten of ze een probleem zijn. HIj kan dat welquote:Op vrijdag 19 april 2013 10:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Het is niet erg om te weten of er iets structureel mis is natuurlijk, integendeel. Ik bedoel meer dat je een huis niet af moet laten ketsen op futiele zaken die door extreem kritische personen wellicht allemaal aangetipt worden, waardoor je er zelf niet meer lekker in zit. Feit is en blijft dat je aan elk huis wel 100 dingen kan vinden die niet perfect zijn, zelfs (vooral?) aan nieuwbouw, en dat het er dus een beetje bij hoort. Maar als je daar makkelijk doorheen kan kijken en je eigen oordeel daar niet van af laat hangen maakt het natuurlijk niet uit
Spannend hoorquote:Op vrijdag 19 april 2013 11:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Precies, dat moet ik dus ook vasthouden. En op inrichting e.d. zal hij niet zo letten, maar wel op constructie van o.a. de aanbouw, hoe erg het is dat er scheuren in de muur zitten en dat soort dingen. Wij zien sommige dingen wel, maar kunnen dan niet inschatten of ze een probleem zijn. HIj kan dat wel
Ach, ik ben toch al verliefd...
Hahahaha. Dan moet je maar hopen dat het 80 jaar overeind blijft staan hequote:Op vrijdag 19 april 2013 11:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, wij hadden natuurlijk een huis van meer dan 100 jaar oud en een niet al te beste aannemer...en zelf twee linkerhandenDat is geen goede combinatie
Maar dat dit nieuwbouwhuis geen enkel probleem gaat opleveren, is natuurlijk onzin. Ik laat het hem nog maar even denken, nu het nog kan. Hij komt vanzelf terug op aarde
te laat idd, maar ik ga hem onthouden.quote:Op vrijdag 19 april 2013 08:10 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Misschien al te laat, maar wraps, gerookte zalm, pijnboompitjes, pietsiebeetje roomkaas en rucola... Nom!
Hier laatste dagje werken voor het weekend en zit lekker in mijn 'niemand kan mijn beeldscherm zien-hoekje'
wauw! Wat een gave meevaller!quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nieuwe badkamer
Ik hield eerst ook mijn eigen naam op mijn werk, maar na een jaar werd ik er een beetje schizofreen van en toen daar alsnog overgestapt. Kreeg ik ineens allemaal felicitaties.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:56 schreef Stormqueen het volgende:
pehehe, die achternaamdiscussieVoor mijn vriend is het echt extreem belangrijk dat ik zijn naam aanneem. Dus doe ik dat voor hem. Op werk blijf ik gewoon mijn eigen naam gebruiken.
Het scheelt dat we allebei een hele saaie uitgekauwde kutburgerachternaam hebben, dus dan maakt het ook weinig meer uit
Behalve als je kiest voor alleen je eigen naam houden, dan komt de ev er niet achter, ook niet als je wel getrouwd of geregistreerd bent.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:41 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en je paspoort zal altijd op je meisjesnaam blijven staan dan staat er ev [naam echtgenoot] achter.
Dan komt het er niet achter, maar kun je wel vragen het erachter te zetten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Behalve als je kiest voor alleen je eigen naam houden, dan komt de ev er niet achter, ook niet als je wel getrouwd of geregistreerd bent.
quote:
Ik heb juist voor die optie gekozen omdat het er dan niet achter komt te staan.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan komt het er niet achter, maar kun je wel vragen het erachter te zetten.
Jij bent geen zuipert, dat scheeltquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
wauw! Wat een gave meevaller!
Ik vind Koninginnedag godzijdank qua eten en vreten niet anders dan elke andere dag, daar maak ik me dus ook geen zorgen om. Mijn eerste moeilijke moment is een weekend bij vrienden 4/5 mei en 5 dagen Singaporeeind mei.
Als ik ooit ga trouwen, ga ik er over nadenken... Vooralsnog vind ik dat ik m'n eigen naam hou en de kindjes ook mijn naam krijgen, eigenlijk.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb juist voor die optie gekozen omdat het er dan niet achter komt te staan.
Heel spannend idd, maaaaar dat gaat geen invloed hebben op m'n eten, heb ik besloten.quote:
Deze vind ik echt helemaal niet mooiquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:22 schreef Stormqueen het volgende:
bruidstaartenwebsites bezoeken op vrijdagmiddag als je suikerweerstand het laagst is. Heel slim SQ
Maar kiekdan
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |