abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125677892
ik vind het best een aardig idee wat in de BNR link hierboven wordt voorgesteld.
- milieu wordt gespaard want oude auto's tijden voor een kleiner deel van het jaar
- verzamelaars kunnen nog steeds zonder kosten auto's laten staan (nadeel: wat als je geen stalling hebt?)
- goedkooprijders zullen een niet-belastingvrije auto moeten nemen voor de winter, wat extra lasten brengt en dus niet meer effectief is.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:51 schreef T42 het volgende:

[..]

jah verhogen ;) en geen wegenbelasting.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind je een toffe peer, maar het is echt nutteloos om steeds je eigen persoonlijke en zeer exclusieve voorbeelden erbij te halen. Zeker als deze voorbeelden niet eens zijn toegestaan (belastingontduiking much?) en dus geen realistisch alternatief bieden.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_125679793
Het geeft wel weer aan wat voor stelletje drammers en egoïsten het zijn bij de Fehac & Co: ze willen koste wat het kost hun eigen autootjes (die altijd braaf binnen staan) gespaard houden, en dus mogen we straks maar alleen in de zomermaanden de oldtimer gebruiken. Dan was een leeftijdsgrens-verhoging naar 40 jaar veel beter, en hetzelfde geldt voor een kwartbelasting. In beide gevallen had je dan nog de keuzevrijheid om ook in de herfst of winter te kunnen rijden. :{
pi_125679883
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:34 schreef Bart-Willem het volgende:
Het geeft wel weer aan wat voor stelletje drammers en egoïsten het zijn bij de Fehac & Co: ze willen koste wat het kost hun eigen autootjes (die altijd braaf binnen staan) gespaard houden, en dus mogen we straks maar alleen in de zomermaanden de oldtimer gebruiken. Dan was een leeftijdsgrens-verhoging naar 40 jaar veel beter, en hetzelfde geldt voor een kwartbelasting. In beide gevallen had je dan nog de keuzevrijheid om ook in de herfst of winter te kunnen rijden. :{
tja je kan het ze niet kwalijk nemen dat ze hun eigen achterban vertegenwoordigen ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_125680772
Je bedoelt rodebroekenrijders die de oldtimer net zo exclusief willen maken als lidmaatschap van hun golfclub? :+
pi_125681836
Oja, nu live debat van Financiën. Komt zodadelijk ook wat over de oldtimers, ben benieuwd!
pi_125682084
Fijn: Weekers had een brief moeten sturen afgelopen maandag, maar niemand heeft die gehad. Volgens Bashir zou er morgen een nieuw overleg plaatsvinden en wordt dat lastig als er geen brief van Weekers gestuurd is. Die brief zou vandaag nog gestuurd moeten worden zodat deze in het oldtimer-overleg behandeld kan worden.
  woensdag 24 april 2013 @ 16:27:49 #217
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125683600
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:35 schreef powerflux het volgende:

[..]

Ik vind je een toffe peer, maar het is echt nutteloos om steeds je eigen persoonlijke en zeer exclusieve voorbeelden erbij te halen. Zeker als deze voorbeelden niet eens zijn toegestaan (belastingontduiking much?) en dus geen realistisch alternatief bieden.
een 190d loopt er perfect op zeggen ze. en in duitsland kun je het uit de pomp halen langs de snelweg.

zie de setjes voor diesel naar plantaardig al bij de onderdelensites weg vliegen...
laat staan de frituurvet naar brandstof setjes voor in de schuur

en ja dat is illegaal maar in 15 jaar ben ik nog nooit gecontroleerd op rooie diesel of dergelijke
pi_125683918
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:27 schreef T42 het volgende:

[..]

een 190d loopt er perfect op zeggen ze. en in duitsland kun je het uit de pomp halen langs de snelweg.
eling
zie de setjes voor diesel naar plantaardig al bij de onderdelensites weg vliegen...
laat staan de frituurvet naar brandstof setjes voor in de schuur

en ja dat is illegaal maar in 15 jaar ben ik nog nooit gecontroleerd op rooie diesel of dergelijke
dus jij blijft ervoor propageren om een 80-er 190d op rooie diesel te laten tuffen?

is dit niet juist de reden dat de misbruik van de oldtimerregeling alles op een gegeven moment de das omdoet?

en dan heb ik het nog niet eens over waardeloos onderhouden kevers, afzichtelijke jaren 80 passats of nissan sunnys
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  woensdag 24 april 2013 @ 16:41:40 #219
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_125684451
Ik ben een liefhebber van Mercedes. Zelf rijd ik een 500SEL uit 1986 met gas. En ja, ik gebruik die ook om naar mijn werk te rijden. Maar ik haal op jaarbasis net 4500km. Maar als dit er echt doorgaat dan gaat de wagen weg (met pijn in mijn hart).
History became legend, legend became myth.
  woensdag 24 april 2013 @ 17:17:20 #221
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125685386
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:41 schreef AchJa het volgende:
Rode diesel is niet meer.
in de dorps pomp zit het hier nog.
maar jah dorp zegt al genoeg ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:37 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

dus jij blijft ervoor propageren om een 80-er 190d op rooie diesel te laten tuffen?

is dit niet juist de reden dat de misbruik van de oldtimerregeling alles op een gegeven moment de das omdoet?
neej heb nooit rood getankt.

maar je mag thuis brandstof maken een aantal liter dacht ik. (en dat heb ik wel eens gedaan)

maar mijn punt was dat mensen dat gaan doen bij nog duurdere brandstof. van mij mogen ze maar dan is het over 3 jaar weer zover.. DAT BEDOELDE IK TE ZEGGEN! niet propageren. :')

ik ben voor hogere leeftijd (30/35 of 40 jaar) of eventueel dan die 25%. maar als ze alles op de brandstof gooien jah dan ben ik niet de moeilijkste om goedkopere brandstof te vinden. jerrycans genoeg.
quote:
en dan heb ik het nog niet eens over waardeloos onderhouden kevers, afzichtelijke jaren 80 passats of nissan sunnys
owjeej je klinkt jaloers. :') :') :') (jaja dat ben je niet :') )
je weet niet eens wat ik heb staan man :') je noemt er nu 2 die misschien niet duur zijn of veel waard, maar ik zie ze bijna niet meer rijden op de nl wegen of meetings. en ik moet er toch in rijden niet jij? en waardeloos onderhoud :') ik ga gewoon naar de garage elk jaar voor een grote beurd ook al heb ik dat jaar 300km gereden met die auto.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door T42 op 24-04-2013 17:33:56 ]
pi_125687509
En het is bekend (aldus BNR): http://www.bnr.nl/radio/b(...)-met-oldtimerbranche

Benzine-auto's vanaf 26 jaar belastingvrij, krijgen kwartbelasting indien deze in de wintermaanden niet gebruikt worden. LPG + diesel pas vanaf 40 jaar belastingvrij.
pi_125687741
ik lees het anders

quote:
In de nieuwe plannen wordt de leeftijdsgrens voor belastingvrije benzineauto’s opgetrokken naar 40 jaar. Benzineauto’s ouder dan 26 jaar kunnen echter een kwarttarief (maximaal 120 euro) aanvragen, maar dan mogen ze tijdens de wintermaanden december, januari, februari niet rijden. De oude schorsingsregels blijven wel van kracht.

Ook de leeftijdsgrens van diesel- en LPG-auto’s gaat naar 40 jaar. Er komt hier geen overgangsregeling. Bedrijfsvoertuigen en motorfietsen komen ook in aanmerking voor het kwarttarief. Daarmee is de dagenkaart van de baan.
Benzine, LPG en Diesel 40 jaar dus voor volledige vrijstelling. Heel streng.

Benzine en ouder dan 26? kwart belasting mogelijk als je ze 3 maanden schorst. Maar gewoon schorsen mag dus. Buiten die 3 maanden tegen verlaagd tarief rijden ook. Dat is wel fijn.

Edit:

Het kutte is dat als je het hele jaar af en toe wil rijden, je alsnog het volle pond betaald.

[ Bericht 51% gewijzigd door powerflux op 24-04-2013 18:36:36 ]
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  woensdag 24 april 2013 @ 18:43:58 #224
227210 1UP
Upperdeupperdeup!
pi_125688167
Wat verstaan ze precies onder bedrijfsvoertuigen? Busjes die echt op bedrijfsnaam staan of kunnen de oude diesel T3 Volkswagen busjes ook onder een kwarttarief vallen.
pi_125688232
Prima regeling. Je wil je geliefde oldtimer toch niet bloot stellen aan pekel. :P
pi_125688455
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 18:45 schreef ColtZ40 het volgende:
Prima regeling. Je wil je geliefde oldtimer toch niet bloot stellen aan pekel. :P
Dat klopt. Maar ik heb geen schuur.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  woensdag 24 april 2013 @ 18:52:54 #227
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_125688462
Dag dag camper :'(
pi_125688681
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 18:52 schreef ursel het volgende:
Dag dag camper :'(
hoezo, vervallen de regelingen voor campeervoertuigen ook?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  woensdag 24 april 2013 @ 18:59:51 #229
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125688727
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 18:30 schreef powerflux het volgende:
ik lees het anders

[..]

Benzine, LPG en Diesel 40 jaar dus voor volledige vrijstelling. Heel streng.

Benzine en ouder dan 26? kwart belasting mogelijk als je ze 3 maanden schorst. Maar gewoon schorsen mag dus. Buiten die 3 maanden tegen verlaagd tarief rijden ook. Dat is wel fijn.

Edit:

Het kutte is dat als je het hele jaar af en toe wil rijden, je alsnog het volle pond betaald.
Helemaal kut; want ik rijd juist in de wintermaanden de meeste kilometers met mijn waggie.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 24 april 2013 @ 19:00:44 #230
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_125688776
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 18:58 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

hoezo, vervallen de regelingen voor campeervoertuigen ook?
Mja, weet niet wat voor regelingen dat zijn. Hij was nu gratis als old-timer.
Met 200 - 250 campers van de vereniging weekend weg _O_
pi_125688841
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 18:45 schreef ColtZ40 het volgende:
Prima regeling. Je wil je geliefde oldtimer toch niet bloot stellen aan pekel. :P
Je wilt gewoon zelf kunnen beslissen wanneer je rijdt. :P
pi_125689454
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 19:02 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Je wilt gewoon zelf kunnen beslissen wanneer je rijdt. :P
Dat kan ook. Kost iets meer. :Y)
pi_125689537
quote:
13s.gif Op woensdag 24 april 2013 18:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Helemaal kut; want ik rijd juist in de wintermaanden de meeste kilometers met mijn waggie.
Ik heb nog wel een seicento voor je. :P
  woensdag 24 april 2013 @ 19:24:22 #234
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125689646
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 18:30 schreef powerflux het volgende:
ik lees het anders

[..]

Benzine, LPG en Diesel 40 jaar dus voor volledige vrijstelling. Heel streng.

Benzine en ouder dan 26? kwart belasting mogelijk als je ze 3 maanden schorst. Maar gewoon schorsen mag dus. Buiten die 3 maanden tegen verlaagd tarief rijden ook. Dat is wel fijn.

Edit:

Het kutte is dat als je het hele jaar af en toe wil rijden, je alsnog het volle pond betaald.
Hoe past dit in de extra miljoenen die de overheid had willen binnenharken?!
En: vervangt dit nu de "vorige" regeling, waarbij de leeftijdsgrens langzaam van 25 naar 30 werd opgerekt? Ambtenaren zouden nooit zulke regelingen moeten bedenken, want voor het eind bereikt wordt verzinnen ze weer wat anders... Ze houden zichzelf lekker bezig!

Gaat dit trouwens ook voor motoren gelden? Of blijven motoren wel de 25>30 jaar overgang meemaken? Ik kan me voorstellen dat heel veel mensen met een motor graag het kwarttarief zouden hebben om in de winter niet te rijden!

Welke nitwit heeft trouwens bedacht dat je voor 1/4 van de kosten 3/4 van het jaar kan rijden? Rekenen is moeilijk daar?
censuur :O
pi_125689754
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 19:19 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dat kan ook. Kost iets meer. :Y)
Mwah 100% is wel een stuk meer dan 25%. Het lijkt mij vrij normaal dat je het hele jaar door wilt kunnen rijden als je daar zin in hebt.
pi_125689893
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 19:27 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Mwah 100% is wel een stuk meer dan 25%. Het lijkt mij vrij normaal dat je het hele jaar door wilt kunnen rijden als je daar zin in hebt.
Daar heb je gelijk in. Maar het is dus 100% of 33% aangezien je er in de winter niet mee mag rijden.
pi_125689998
ik vind het prima zo, als échte liefhebber ga je toch niet in de winter/pekel rijden.
misschien als je offroad rijder bent wel, maar dat zijn er niet veel.
pi_125690001
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 18:30 schreef powerflux het volgende:
ik lees het anders

[..]

Benzine, LPG en Diesel 40 jaar dus voor volledige vrijstelling. Heel streng.

Benzine en ouder dan 26? kwart belasting mogelijk als je ze 3 maanden schorst. Maar gewoon schorsen mag dus. Buiten die 3 maanden tegen verlaagd tarief rijden ook. Dat is wel fijn.

Edit:

Het kutte is dat als je het hele jaar af en toe wil rijden, je alsnog het volle pond betaald.
Dat zeg ik toch? 40 jaar = belastingvrij, en voor benzine is er een overgangsregeling. :P
pi_125690052
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 19:30 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Maar het is dus 100% of 33% aangezien je er in de winter niet mee mag rijden.
Maar dat is dus weer inperken van keuzevrijheid :{ dat vind ik zo jammer.
  woensdag 24 april 2013 @ 19:36:58 #240
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')