Precies, dus ze rijden alleen een oude auto omdat het goedkoop is (lijkt).quote:Op zondag 21 april 2013 18:51 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Genoeg mensen die graag in een oude auto willen rijden omdat ze dat mooie auto's vinden. En als het dan goedkoop is, is het ook betaalbaar voor mensen die minder geld te besteden hebben.
maar je zal er 25 hebben...quote:Op zondag 21 april 2013 19:13 schreef loveli het volgende:
Als je een 2cv hebt is de wegenbelasting ook niet echt spannend.
ken ook mensen die een auto hebben al 40 jaar die toen voor een krat bier weg ging en nu meer dan die 40'000 waard zijn...quote:Op zondag 21 april 2013 19:01 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Als je een Rolls van 40k kan betalen is de wegenbelasting niet bepaald spannend.Het lijkt me sterk dat iemand die bereid is om dat bedrag aan een oldtimer uit te geven over de wegenbelasting zal struikelen.
Niet de opel manta?quote:Op maandag 22 april 2013 17:11 schreef Bart-Willem het volgende:
Zoals een Ford Mustang, dat was de Opel Kadett van de USA zeg maar.
Ik rij een 1975 GMC Pickup met een V8 ik rij per jaar 500-1000KM.quote:Op zondag 21 april 2013 18:40 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Beledigend: 25% van de taxatiewaarde en nog geen 50% van de minimumprijs (die al onder de marktprijs ligt). Zo'n veilingmeester is natuurlijk ook niet gek en heeft met de verkopende partij al afgesproken vanaf welk bedrag er voorgelegd mag worden. Wanneer men 10k biedt op een zeldzame Rolls of 8k biedt op een gewild en wat zeldzamer type Bentley in superstaat die 30k moet kosten ben je imho niet goed bezig.
En verder ben ik het met je eens: nu vallen de nep-liefhebbers door de mand. Mensen die lopen te zeiken dat ze gemiddeld 15 Euro per maand moeten betalen (over dat soort bedragen hebben we 't bij de kwartbelasting), of de Knac die loopt te verkondigen dat kevers, Renault 4's en 2CV's nu van de weg gaan verdwijnen. Bij dat interview zei men ook: "dat zijn auto's van een tientje per maand wegenbelasting bij vol tarief, waar heb je het dan over?" En dan zeggen ze bij de Knac: "ja maar voor mensen met een smalle beurs is dat een heel bedrag!" Wat dus betekent: die mensen willen goedkoop rijden. Kunnen ze beter gaan fietsen, dan rij je pas goedkoop.
In België en Duitsland kijken ze ook raar tegen ons op: welke malloot legt er nou LPG in een oldtimer? Dat is helemaal niet origineel.
Dan haal je de LPG tank eruit.quote:Op maandag 22 april 2013 18:52 schreef GoodOldRebel het volgende:
[..]
Ik rij een 1975 GMC Pickup met een V8 ik rij per jaar 500-1000KM.
Er ligt een LPG tank in deze auto alle benzine is vervangen met lpg.
Niet omdat ik zoveel KM maak maar puur ivm het verbruik.
En wat sommige roepen paar euro per maand deze truck kost aan wegenbelasting 606 euro per kwartaal 25% is al meer dan ik kan missen.
Het is een hobby en helaas zijn de mensen die het als hobby doen weer de dupe.
Nee, er is gezeik door de mensen die zo'n auto het hele jaar door gebruiken.quote:Op zondag 21 april 2013 22:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies, dus ze rijden alleen een oude auto omdat het goedkoop is (lijkt).
En dankzij dat soort mensen is er nu gezeik.
Want waar dacht je aan?quote:Op maandag 22 april 2013 19:58 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik wil gewoon graag in een oude auto rijden en wil in de aanschaf niet zo'n belachelijke prijs hoeven betalen omdat zo'n ding zogenaamd belastingvrij is. De auto's die ik mooi vind zijn alleen belastingvrij te krijgen, dus ik heb geen keuze.
Ik zou ze net zo goed rijden als ze niet belastingvrij waren en ik er het geld voor had. Maar ik ga die onrealistische bedragen die er nu voor gevraagd worden echt niet betalen.
Die gaat je dus 5 tientjes per maand kosten straks, als hobbybak duur, maar als daily wel te doen, als er geen 454 in ligt. Als die 40 jaar regeling erdoor komt moet je hem dan wel eerst effe een jaartje in de kast zetten, anders moet je een jaar lang vol MRB lappen, en da's nieleuknie.quote:Op maandag 22 april 2013 18:52 schreef GoodOldRebel het volgende:
[..]
Ik rij een 1975 GMC Pickup met een V8 ik rij per jaar 500-1000KM.
Er ligt een LPG tank in deze auto alle benzine is vervangen met lpg.
Niet omdat ik zoveel KM maak maar puur ivm het verbruik.
En wat sommige roepen paar euro per maand deze truck kost aan wegenbelasting 606 euro per kwartaal 25% is al meer dan ik kan missen.
Het is een hobby en helaas zijn de mensen die het als hobby doen weer de dupe.
Verbruik is op LPG altijd hoger, simpele natuurkunde 1.01.quote:Op maandag 22 april 2013 20:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Puur ivm het verbruik? Zie zelden oldtimers die op LPG minder verbruiken dan benzine... als je 500-1000 km per jaar maakt kan ik me niet voorstellen dat die LPG inbouw zichzelf terugverdiend.
2e hands zelf inbouwen is niet zo duurquote:Op maandag 22 april 2013 20:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Puur ivm het verbruik? Zie zelden oldtimers die op LPG minder verbruiken dan benzine... als je 500-1000 km per jaar maakt kan ik me niet voorstellen dat die LPG inbouw zichzelf terugverdiend.
kun jij je tuinslang aan sluiten op de kraan en sproeier?quote:Op maandag 22 april 2013 21:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Tenzij je het verkloot en je auto ontploft
Als je lpi inbouwt, op een ouderwetse carburator-bak. Kan het weleens schelen. Met een standalone gascomputer en een hoop sensoren inbouwen.quote:Op maandag 22 april 2013 20:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Verbruik is op LPG altijd hoger, simpele natuurkunde 1.01.
Uhhuh, maarreehh.. kosten-baten enzo? injectie op een carbbak bouwen is net effe een beetje duurder en meer werk als je denkt. Alles kan in theorie, als je er in de praktijk maar geld in wilt stortenquote:Op maandag 22 april 2013 22:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Als je lpi inbouwt, op een ouderwetse carburator-bak. Kan het weleens schelen. Met een standalone gascomputer en een hoop sensoren inbouwen.
weet je wel niet wat dat kost?quote:Op maandag 22 april 2013 22:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Als je lpi inbouwt, op een ouderwetse carburator-bak. Kan het weleens schelen. Met een standalone gascomputer en een hoop sensoren inbouwen.
wat heeft dat met plug en play te maken?quote:Op maandag 22 april 2013 22:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Kan jij een golfbal door een tuinslang zuigen?
vond een w108 mooierquote:Op maandag 22 april 2013 23:52 schreef Sounddragon het volgende:
Welnee man, als je iets beschaafds pakt en je wilt zo nodig een ouwe Benz rijden, pak je gewoon een beetje een leuke+ 230/250 ofzo op benzeen, betaal je als een baas die 25% en rijd je nog steeds een leuke betrouwbare (ligt aan jezelf) auto voor een goed op te brengen budget.
Je zou hem toch zó gaan ophalen?
Illegale gasinstallaties, carb auto's met injectie en 70'er jaren auto's met 2005 motoren erin - verhalen zijn allemaal leuk, en vast wel haalbaar, maar voor een enkeling die genoeg te besteden en niks beters te doen heeft.Mensen die goedkoop willen rijden zullen er nu toch iets voor moeten gaan betalen, net als de mensen die het uit hobby doen, of het gewoon tof vinden om een oud barrel te rijden. We kunnen de elkaar een handje geven; we gaan allemaal betalen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier bij de gemeente schaffen ze nu allemaal van die 25km wagentjes aan omdat er geen kenteken op hoeft, kunnen ze volgend jaar ook allemaal nog eens op kenteken laten zettenquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:42 schreef powerflux het volgende:
ik zou de regelgeving rondom 25km ombouw nog eens opzoeken, dat is ook veranderd.
dit is officieel sleep.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:06 schreef daNpy het volgende:
Mag een Kever zijn eigen gewicht trekken ja?
mag toch een auto slepen?quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:06 schreef daNpy het volgende:
Mag een Kever zijn eigen gewicht trekken ja?
ik dacht alleen een kentekenplaat erop maar verder vind ik niks geksquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:42 schreef powerflux het volgende:
ik zou de regelgeving rondom 25km ombouw nog eens opzoeken, dat is ook veranderd.
Golfje begrenzen op tweede versnelling mag niet meer?quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:42 schreef powerflux het volgende:
ik zou de regelgeving rondom 25km ombouw nog eens opzoeken, dat is ook veranderd.
ik probeer een bron te vinden. laatst was het nog op wegmisbruikers.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Golfje begrenzen op tweede versnelling mag niet meer?
Als hij maar niet harder dan 25 rijdt in dat geval... Maar zelfs een golf komt daar ruim bovenuit in de twee.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Golfje begrenzen op tweede versnelling mag niet meer?
Niet op de rijkswegen, maar het kan idd welquote:
Toch maar wachten tot het AO morgen danquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:17 schreef Bart-Willem het volgende:
En er schijnt weer nieuws te zijn: volgens bronnen zouden Weekers en de oldtimer-alliantie (Knac, Fehac, Bovag etc) wederom geen overeenstemming bereikt hebben over de definitieve invulling van de regeling. Goh, hoe verrassend.
moet op snelwegen de 1e afrit hebben,quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet op de rijkswegen, maar het kan idd wel
Inderdaad. De FEHAC heeft naar mijn idee hoogspel gespeeld. Dom en met verregaande consequenties.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:41 schreef Bart-Willem het volgende:
Nog erger: naast hun poot stijfhouden zouden ze (volgens kamerlid Nepperus) met nóg meer aanvullende voorwaarden en eisen komen (die waarschijnlijk niet eens realistisch waren). Dan is het inderdaad niet zo gek dat 't nu weer mislukt is (100% zeker is dat niet, maar lijkt er wederom op).
waar moet je je auto dan neerzetten in de winter, niet iedereen heeft een garage. absurd dit! Laten ze dan schorsen bij de RDW in ieder geval gratis maken, maar nee, voor elke keer schorsen en uit de schorsing halen moet je natuurlijk weer dokken.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:46 schreef Bart-Willem het volgende:
Het is écht een soap aan het worden.Maar ik vraag me af of De Jager wel wat kan bereiken. Sowieso zou volgens dat artikel de oldtimers gewoon 's winters van de weg moeten blijven (en ook van de openbare parkeerplaatsen). Soort van verplichte schorsing dus?
Niet bepaald een geweldige overgangsregeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |