Welke schaal moeten we anders gebruiken?quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Op veel plekken lees je een richter schaal, maar die wordt toch door bijna niemand meer gebruikt?
Behalve journalisten..
In de media is richter leidend ja, maar dat klopt niet met wat er wordt gemeld.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:41 schreef lipjes het volgende:
[..]
Welke schaal moeten we anders gebruiken?
Richter is nog steeds de leidende schaal, denk dat je in de war bent met tornado's
Het is allemaal verschrikkelijkquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf. Als een natuurverschijnsel voor meer doden heeft gezorgd dan een aanslag is het wel degelijk net zo boeiend.
Jij bent geen ramptoerist?quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:01 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Het is allemaal verschrikkelijk![]()
Maar de media spelen een grote rol, nu zien we weinig foto's en er is al helemaal geen sprake van een livestream voor de ramptoeristen.
Jawel, maar mijn ramptoerisme wordt in deze stukken minder bevredigd als bij de aanslag in Boston het geval was.quote:
Wel apart, doden zijn doden zou je toch denken?quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:02 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Jawel, maar mijn ramptoerisme wordt in deze stukken minder bevredigd als bij de aanslag in Boston het geval was.![]()
Vandaar minder belangstelling dus.
Zou je denken ja, maar zonder foto's geen beeld hequote:Op dinsdag 16 april 2013 16:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wel apart, doden zijn doden zou je toch denken?
Geen fantasie hebben.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:05 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Zou je denken ja, maar zonder foto's geen beeld he
Wat bedoel je hiermee?quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:02 schreef Frutsel het volgende:
Is het nu opmerkelijk dat er nog geen naschok is?
Bij zware aardbevingen rommelt het erg vaak nog uren of dagen na..quote:
Zou dit een voorschok zijn?quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bij zware aardbevingen rommelt het erg vaak nog uren of dagen na..
Bij Japan wel....quote:
Vorige week was er een 6.3 dus misschien was dit wel de naschokquote:Op dinsdag 16 april 2013 16:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bij Japan wel....
Daar kwam 50 uur na de 7+ beving een 9+ beving in 2011:)
Maar goed, meestal heb je bij dit soort magnitudes binnen het uur al naschokken van 4+ 5+ of 6+...
Vond het wel opvallen dat ze er nu niet waren![]()
Maar misschien komt dat nog?
Nee, jouw eerdere klakkeloze vergelijking tussen een terroristische aanslag (met achtergronden, daders, een doel en vragen als waarom, wie, waarvandaan) en een willekeurige aardbeving, dat noemde ik gewauwel. Mijn 2e post was een reactie op je vergelijking tussen gelijke grootheden, namelijk een aardbeving in Iran en een aardbeving in New York.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:22 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Wat je hier nu zegt noemde je eerder gewauwel.
Afstand is een beetje groot tussen beide bevingen, kan me dat niet voorstellen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:45 schreef wdn het volgende:
[..]
Vorige week was er een 6.3 dus misschien was dit wel de naschok
Dat is een beetje afhankelijk hoe de scheur loopt lijkt me.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Afstand is een beetje groot tussen beide bevingen, kan me dat niet voorstellen.
De media hier zeggen ook bijna altijd Richter uit alsof het een Duitser was, maar het was toch echt een Amerikaan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
In de media is richter leidend ja, maar dat klopt niet met wat er wordt gemeld.
USGS meldt de 7.8 bijvoorbeeld ook in Mw, momentmagnitude. Op grote afstand en bij grotere magnitude is de richter schaal niet nauwkeurig meer.
Ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
De media hier zeggen ook bijna altijd Richter uit alsof het een Duitser was, maar het was toch echt een Amerikaan.
Zelfde met Beaufort trouwens, dat was een Ier, zouden ze dat op z'n Frans uitspreken?
Zou ik alleen laten gelden als hij Indiaan was.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
De media hier zeggen ook bijna altijd Richter uit alsof het een Duitser was, maar het was toch echt een Amerikaan.
Zelfde met Beaufort trouwens, dat was een Ier, zouden ze dat op z'n Frans uitspreken?
Of Johannes Paulus de Pietus is verdrietig en boos!?quote:Op woensdag 17 april 2013 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Allah is boos en geeft laatste waarschuwing
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |