quote:Doden bij explosies in Boston
Bij de finish van de marathon van Boston hebben zich twee krachtige explosies voorgedaan. De politie van Boston spreekt van 2 doden en 23 gewonden.
Op beelden van een van de explosies is te zien hoe een van de deelnemers neervalt. De explosie vindt plaats achter een rij dranghekken. Sommige lopers rennen in paniek weg. Mensen in gele hesjes trekken de hekken weg om slachtoffers achter de hekken te bereiken.
Achter de hekken zijn gewonden te zien aan wie hulp wordt verleend. Toeschouwers op een tribune tegenover de plaats van een explosie proberen snel weg te komen. Op foto's van een verlaten straat is veel bloed te zien.
Pakketje
Het Lenox Hotel is ontruimd. Mogelijk had dit te maken met de vondst van een verdacht pakketje. De politie heeft zelf een derde explosie veroorzaakt, mogelijk om te voorkomen dat het pakketje zou afgaan.
Op de eerste tv-beelden zijn veel ambulances en brandweerwagens te zien. De reddingswerkzaamheden maken een goed georganiseerde indruk, van paniek is geen sprake. Er ligt veel rommel op de grond. Wat het is, is niet te zien.
Patriot's Day
De staat Massachussets waarin Boston ligt viert vandaag Patriot's Day, de dag waarop de eerste veldslagen van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog worden herdacht.
De koplopers waren al twee uur binnen toen de explosie zich voordeed. Enkele seconden later volgde een tweede, zeggen getuigen. Volgens de politie waren op dat moment nog veel deelnemers op weg naar de finish op Boylston Street. Aan de marathon deden zo'n 27.000 mensen mee.
De politie van Boston gaat er nu vanuit dat de explosies bij de Boston Marathon zijn veroorzaakt door bommen. Amerikaanse inlichtingendiensten doen dat ook, zegt persbureau Reuters.
Een bron bij een inlichtingendiensten heeft tegen persbureau AP gezegd dat er nog twee bommen zijn gevonden, die niet zijn afgegaan. Ze zijn inmiddels onschadelijk gemaakt. Volgens de Boston Globe lag één van de niet-ontplofte bommen op een glazen voetbrug.
De organisatie van de marathon laat op Facebook en Twitter weten dat de explosies bij de finishline zijn veroorzaakt door bommen.
quote:Explosions rock Boston Marathon
Blasts near the finish line of the Boston Marathon killed two people and injured 22 others Monday, Boston police said. The marathon itself, on its Facebook page, referred to the blasts as bombs. Authorities did not say immediately what caused the explosions.
Massachusetts General Hospital said it was treating 19 injured people; Tufts Medical Center reported that some injured were to be treated there as well.
The explosions sent smoke billowing into the air at Copley Square, turning a site of celebration into a mess of destruction.Crowds had gathered in the area to watch the runners.
Out of an abundance of caution, the Lenox Hotel was evacuated, the Boston Globe reported, as authorities looked into possible security concerns.
Officials in other cities, including New York, tightened security as as result.
bron: http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
http://livewire.talkingpo(...)ts-have-been-made-inquote:Update (5:27 PM): A spokesperson with the FBI's national press office in Washington DC declined to comment when asked about reports a suspect or person of interest had been identified in the bombings.
Update (5:39 PM): NBC News is also reporting there is a "possible suspect" being guarded at a Boston hospital. After that report, a spokesperson for the Boston Police Department reiterated that they had "no confirmation" of any possible suspect in custody.
"They didn't obtain that information from us," the spokesperson said of the NBC report.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 15-04-2013 23:58:21 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 40% gewijzigd door JoaC op 15-04-2013 23:16:51 ]Haters everywhere but I don't really care.
twitter:nypost twitterde op maandag 15-04-2013 om 21:53:33UPDATE: Reports of at least 12 dead, dozens more injured in Boston Marathon explosions http://t.co/QDXMZIhwg3 reageer retweet
Feiten:twitter:nypost twitterde op maandag 15-04-2013 om 22:50:32Breaking: Authorities ID a Saudi national as a suspect in Boston Marathon bombings http://t.co/4hfqLc3n0A reageer retweet
Discuseertwitter:nypost twitterde op maandag 15-04-2013 om 23:08:25Google has set up a person finder after Boston Marathon explosions: http://t.co/luOKqZbE2C reageer retweet
Voor de deur van het State House.quote:Op maandag 15 april 2013 23:11 schreef Nibb-it het volgende:
Op de politieradio vragen ze om een bombsquad voor een pakketje in/bij een vuilnisbak.
quote:Laatste telling: 49 gewonden, 2 doden
Saudi-Arabië, Korea, 9/11 the second, etc.quote:
quote:Op maandag 15 april 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
http://google.org/personfinder/2013-boston-explosions
Google heeft een people finder gebouwd.
Niet binnen een paar minuten na de eerste explosie. Nou zullen ze er vast beter over nadenken dan ik, maar als je slachtoffers wil maken is het toch niet logisch om te wachten met het laten afgaan?.quote:Op maandag 15 april 2013 23:15 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het telefoonnetwerk platligt.
Dat probeer ik te posten alleen mijn posts worden verwijderdquote:Op maandag 15 april 2013 23:16 schreef Mothzor het volgende:
Nu vragen ze EOD voor een verdachte miltaire tas bij het ziekenhuis
Ja, maar dat was weer bij/in het ziekenhuis geloof ik.quote:Op maandag 15 april 2013 23:17 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Hoorde ik nu goed dat het om een "MiIlitary duffle bag" ging?
Oei en terecht, als er iets afgaat bij het ziekenhuis daar hebben ze daar echt een probleemquote:Op maandag 15 april 2013 23:17 schreef D. het volgende:
Nog een verdachte tas gevonden volgens politieradio
Ja, die heeft elke Amerikaan, waarschijnlijk gewoon vol met hotdogs, bier etc. en laten liggen toen hij/zij moest vluchten.quote:Op maandag 15 april 2013 23:17 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Hoorde ik nu goed dat het om een "MiIlitary duffle bag" ging?
Idd die tas die een zwerver heeft achtergelaten is nu ineens verdacht.quote:Op maandag 15 april 2013 23:17 schreef Morpheus2002 het volgende:
Tsja, dat ga je krijgen, nu lijkt alles verdacht. Wel logisch natuurlijk.
In de ER zelfsquote:Op maandag 15 april 2013 23:16 schreef Mothzor het volgende:
Nu vragen ze EOD voor een verdachte miltaire tas bij het ziekenhuis
BBC / Al Jazeeraquote:Op maandag 15 april 2013 23:17 schreef beantherio het volgende:
Welke zender heeft momenteel de beste berichtgeving op tv?
BBC World in ieder geval rustige verslaggeving en niet zo infantiel als de NOS.quote:Op maandag 15 april 2013 23:17 schreef beantherio het volgende:
Welke zender heeft momenteel de beste berichtgeving op tv?
Aangepast. Hij bestond al.quote:Op maandag 15 april 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
http://google.org/personfinder/2013-boston-explosions
Google heeft een people finder gebouwd.
Ik kreeg die niet aan de praatquote:Op maandag 15 april 2013 23:18 schreef Joeri. het volgende:
http://www.bloomberg.com/tv/
Deze is wel goed imo.
Van wat ik op CNN hoorde is dat nu gewoon protocol bij alle verdwaalde tassen, pakketjes, enz.quote:Op maandag 15 april 2013 23:17 schreef Morpheus2002 het volgende:
Tsja, dat ga je krijgen, nu lijkt alles verdacht. Wel logisch natuurlijk.
Inderdaad. Je zou toch gelijk wegrennen, zeker na een paar seconden nadat het gebeurd is.quote:Op maandag 15 april 2013 23:18 schreef Travel. het volgende:
Wel respect voor de hulpverleners die meteen helpen ondanks dat ze niet weten wat er nog kan gebeuren
twitter:BloombergNews twitterde op maandag 15-04-2013 om 23:17:24Boston hospitals treating more than 100 after marathon explosions – @BloombergTV: http://t.co/jyI0jaLdK4 reageer retweet
quote:Op maandag 15 april 2013 23:19 schreef johnnyblaze11 het volgende:
Kin Jong Un staat ook in die people finder
twitter:Kolpen twitterde op maandag 15-04-2013 om 23:18:04@rachidfinge @mousmar Google heeft meerdere 'rampprojecten' klaarliggen voor als er iets gebeurd. Laatst een lezing over gehad van Google. reageer retweet
mja, als het echte grote bommen zijn ontsnap je toch niet.quote:Op maandag 15 april 2013 23:20 schreef Sound.Cloud het volgende:
[..]
Inderdaad. Je zou toch gelijk wegrennen, zeker na een paar seconden nadat het gebeurd is.
Triest dat mensen het kunnen opbrengen om daar te gaan trollenquote:Op maandag 15 april 2013 23:19 schreef johnnyblaze11 het volgende:
Kin Jong Un staat ook in die people finder
GSM-netwerk ligt ook plat daar hč.quote:Op maandag 15 april 2013 23:20 schreef LompeHork het volgende:
Meh, ik heb wat kennissen vrienden daar zitten, geen idee wat er nu aan de hand is, aantal paniekerige sms'jes gehad maar verder alleen maar radiostilte.
Op CNN werd net ook al gezegd dat het een bijkomend voordeel is dat er toch al extra agenten en medisch personeel/ambulances paraat waren vanwege de marathon.quote:Op maandag 15 april 2013 23:18 schreef Travel. het volgende:
Wel respect voor de hulpverleners die meteen helpen ondanks dat ze niet weten wat er nog kan gebeuren
Wacht tot de feiten bekend zijn.quote:Op maandag 15 april 2013 23:20 schreef polderturk het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen die speculeren over terrorisme en over wie het zou kunnen zijn. Waarom mogen ze dat wel zeggen en ik niet?
Die praten dus gewoon de NY Post na.quote:Op maandag 15 april 2013 23:20 schreef TheVulture het volgende:
De Telegraaf sluit zich ondertussen aan bij degenen die de meest bloedige cijfers presenteren en roepen dat er een Saoedische verdachte is opgepakt
Telefoonnetwerk is platgelegd ivm remote detonationsquote:Op maandag 15 april 2013 23:20 schreef LompeHork het volgende:
Meh, ik heb wat kennissen vrienden daar zitten, geen idee wat er nu aan de hand is, aantal paniekerige sms'jes gehad maar verder alleen maar radiostilte.
Telegraafquote:Op maandag 15 april 2013 23:20 schreef TheVulture het volgende:
De Telegraaf sluit zich ondertussen aan bij degenen die de meest bloedige cijfers presenteren en roepen dat er een Saoedische verdachte is opgepakt
Die nemen gewoon letterlijk als van de ny post over.quote:Op maandag 15 april 2013 23:20 schreef TheVulture het volgende:
Dan verklaar ik dat de rooms katholieke kerk erachter zit - .. oh wacht, nee. dit hoort hier ook niet thuis.quote:Op maandag 15 april 2013 23:20 schreef polderturk het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen die speculeren over terrorisme en over wie het zou kunnen zijn. Waarom mogen ze dat wel zeggen en ik niet?
Netwerk is platgelegdquote:Op maandag 15 april 2013 23:20 schreef LompeHork het volgende:
Wat een kutkrant is het toch ookquote:Op maandag 15 april 2013 23:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die praten dus gewoon de NY Post na.
Dat is denk ik de oorzaak inderdaad. Was echt een aantal seconden na de explosies, daarna niets. Neem aan dat ze veilig zijn, maar kut voor de mensen die wel met problemen zitten nu.quote:
zeker snelle reacties.quote:Op maandag 15 april 2013 23:18 schreef Travel. het volgende:
Zou wel sick zijn als ze dat ook weten te beinvloeden zodat de politie etc het netwerk niet kunnen uitschakelenquote:
twitter:Timcast twitterde op maandag 15-04-2013 om 23:21:20Hacktivists calling for #Boston residents to unlock WiFi for public as Cell service is shut down. reageer retweet
quote:Op maandag 15 april 2013 23:21 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Telefoonnetwerk is platgelegd ivm remote detonations
En dank voor deze berichten, het is dat ik het zelf volg, anders was ik nu behoorlijk geschrokkenquote:
Idd, kan zo een 4de of 5de bom ontploffen.quote:Op maandag 15 april 2013 23:18 schreef Travel. het volgende:
Goede zaak.quote:Op maandag 15 april 2013 23:22 schreef DeParo het volgende:
twitter:Timcast twitterde op maandag 15-04-2013 om 23:21:20Hacktivists calling for #Boston residents to unlock WiFi for public as Cell service is shut down. reageer retweet
check desnoods die people finderquote:Op maandag 15 april 2013 23:22 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dat is denk ik de oorzaak inderdaad. Was echt een aantal seconden na de explosies, daarna niets. Neem aan dat ze veilig zijn, maar kut voor de mensen die wel met problemen zitten nu.
Daar word je voor opgeleid en je bent deels verplicht volgens mij.quote:Op maandag 15 april 2013 23:22 schreef theguyver het volgende:
zeker snelle reacties.
als ik het filmpje zo nog eens zie..
respect hoor
Gelukkig wel ja, kunnen er iig niet meer remote bommen ontstoken wordenquote:
Tuurlijk johquote:Op maandag 15 april 2013 23:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
Noord Korea lijkt me de hoofdverdachte. Zij waren de enigen met bedreigingen richting de VS. Alleen hebben ze via de bommen iedereen op een ander spoor gebracht...
Lijkt mij gewoon een natuurlijk reactie, dat je die mensen helpt. Zeker als je ziet dat het op meerdere plekken gebeurt kan wegrennen ook niets helpen.quote:Op maandag 15 april 2013 23:22 schreef themole het volgende:
[..]
Idd, kan zo een 4de of 5de bom ontploffen.
Mij niet.quote:Op maandag 15 april 2013 23:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
Noord Korea lijkt me de hoofdverdachte.
quote:Op maandag 15 april 2013 23:21 schreef BoefB2 het volgende:
Op LiveLeak staat ook schokkend materiaal.O.b.v. je post-historie vermoed ik dat je dit serieus post, maar hij is dus al een paar dozijn keer eerder gepost.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad. Maar je moet het maar durven.quote:Op maandag 15 april 2013 23:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op CNN werd net ook al gezegd dat het een bijkomend voordeel is dat er toch al extra agenten en medisch personeel/ambulances paraat waren vanwege de marathon.
De hulpverlening is best goed geregeld.
Het zou me niks verbazenquote:Op maandag 15 april 2013 23:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
Noord Korea lijkt me de hoofdverdachte. Zij waren de enigen met bedreigingen richting de VS. Alleen hebben ze via de bommen iedereen op een ander spoor gebracht...
Van de 9/11-attackers is de helft ofzo ook Saoediër.quote:Op maandag 15 april 2013 23:23 schreef waht het volgende:
Saoediërs zijn prima, dat land zal immers niet binnengevallen worden.
Ik ging er al van uit dat alles goed ging, anders had ik niets gehoord van die mensen, maar dank! Goede tip voor andere mensen denk ik.quote:
Wie ar dusjh forum, not amirikan so spiek dusjhquote:Op maandag 15 april 2013 23:22 schreef matthijst het volgende:
NY Post is claiming 12 dead, 50 injured and that suspect is a Saudi national. Other sources don't seem to align with this...
quote:Op maandag 15 april 2013 23:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
quote:Op maandag 15 april 2013 23:23 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Daar word je voor opgeleid en je bent deels verplicht volgens mij.
Dus niks respect aan, ze staan daar niet voor jan lul.
Als jij auto monteur bent en ik kom met mijn auto dan ga je toch ook niet op een stoel zitten en pas over 5 weken eens naar me toe lopen.
Nee, dan kom je direct als dat kan.
Waarschijnlijk denken die mensen er idd niet meteen bij na.quote:Op maandag 15 april 2013 23:23 schreef Grifte het volgende:
[..]
Lijkt mij gewoon een natuurlijk reactie, dat je die mensen helpt. Zeker als je ziet dat het op meerdere plekken gebeurt kan wegrennen ook niets helpen.
Kan gang-related zijn hoeft niet iets per se met dit te maken hebben.quote:Op maandag 15 april 2013 23:23 schreef YazooW het volgende:
New Jersey:
USAR 8 is reporting an explosion with injuries. A car with an IED attached. Bomb squad is responding. (14 minutes ago)
http://www.broadcastify.com/listen/feed/9966
Of even een tagje in het reactieveld.quote:Op maandag 15 april 2013 23:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kan iemand de OP bijhouden met feitjes? de manier waarop hier gemodereerd word compleet kansloos want je kan geen reet lezen iedere keer met het topic dat op en neer springt. Als alles gewoon in de op staat hoef mensen het topic ook niet door te lezen.
Kan ook gewoon een lokale idioot zijn (of meerderen). Voorlopig kunnen we er alleen nog maar over speculeren.quote:Op maandag 15 april 2013 23:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
Allemaal speculatie, kan net zo goed een gasleiding zijn.quote:Op maandag 15 april 2013 23:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat lul je nou, ik kom net kijken hier...quote:Op maandag 15 april 2013 23:23 schreef beantherio het volgende:
[..]
O.b.v. je post-historie vermoed ik dat je dit serieus post, maar hij is dus al bijna een dozijn keer eerder gepost.
hulpverlener of niet, je schrikt je de pleuris, en ondanks dat reageren ze snel.quote:Op maandag 15 april 2013 23:23 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Daar word je voor opgeleid en je bent deels verplicht volgens mij.
Dus niks respect aan, ze staan daar niet voor jan lul.
Als jij auto monteur bent en ik kom met mijn auto dan ga je toch ook niet op een stoel zitten en pas over 5 weken eens naar me toe lopen.
Nee, dan kom je direct als dat kan.
twitter:BostonGlobe twitterde op maandag 15-04-2013 om 23:23:20RT @boston_police: Update JFK incident appears to be fire related #tweetfromthebeat via @CherylFiandaca reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |