abonnement Unibet Coolblue
pi_125315839
Mooie kapsels, kort of lang. Kappersangst. De beste shampoos, conditioners en haarmaskers.
Wat zijn goeie borstels en kammen? Haar verven of niet?
Gewoon alles wat met haar te maken heeft dus!



Vorige topics
Topicreeks: Mooie haren topic

Algemeen
- Niet je haar als een bezetene droog wrijven met de handdoek. Liever wat deppen met een oud t-shirt/handdoek en het verder aan de lucht laten drogen. Mocht je toch echt een föhn nodig hebben, zet deze dan op de laagste stand en houdt het een centimeter of 15? van het haar
- Sommige mensen hebben baat bij katoensatijnen kussenslopen: het haar knoopt minder en glanst meer. Je kan je haar ook in een satijnen doekje wikkelen voor je gaat slapen.
- Probeer haarverf, föhn, straightener en stylingproducten zoveel mogelijk te vermijden.
- Zoek elastiekjes zonder een stukje metaal, dit beschadigt je haar.
- Verwen je haar af en toe eens met een masker. Zoek een masker waar jouw haar het mee eens is, maak je haar handdoekdroog en smeer er wat van het masker in. Zet je haar vast in een handdoek op je hoofd en ga een uurtje fokken. Hierna spoel je je haar uit en je kunt het dan naspoelen met koud water
- Bijpunten!!! Altijd.
- Borstels zonder bolletjes op het uiteinde zijn beter dan met. Het is even zoeken. Beter dan een borstel: een grof getande kam. Zoek er wel een van goede kwaliteit, zonder scherpe plastic randen of houten splinters.
- Haar wat tegen kleding (of bureaustoelen, oid) schuurt slijt sneller. Hoewel kroeshaar het meeste baat heeft bij 'beschermende' haarstijlen, kan het voor de rest ook weinig kwaad om regelmatig ervoor te kiezen om het haar omhoog te dragen. Maak dan direct misbruik van de situatie om een dagje zonder producten te doen en/of extra leave-in te gebruiken.
- Wasbeurt eindigen met koud water na het wassen laat het altijd wat meer glanzen.

Verzorging
Bijpunten, maskers,
Kijk in de 'handleiding voor prachtige krullen' bij valkuilen voor informatie over sulfaten, SLS, parabenen & siliconen

Krullen
Lees deze post. Dit is een handleiding geschreven door Evil-Cherry, en veel mensen met krullen krijgen hierdoor een prachtige, krullerige bos haar
Handleiding voor prachtige krullen

Dun haar
- Knip je haar in laagjes (niet aan te raden bij lang en steil haar)
- Voor wat slagvolume slapen met een natte invlecht
- Geen zware conditioners, dat trekt het volume uit je haar
- Helaas, iets korter haar is beter dan lang haar als je dun haar hebt

Glad haar
geen conditioner

Droog haar
Hoe weet je of je haar droog is? Droog haar heeft een laag vet- en vochtgehalte. Droog haar wordt dus niet snel vet en is niet zo flexibel. Hierdoor breekt het snel af. Verder is droog haar vaak futloos, raakt het snel in de klit, is het vaak statisch en zit het vol met gespleten haarpunten.

- Vochtinbrengende/milde shampoo
- Maskers
- Niet met los haar slapen
- Niet föhen
- Niet verven
- Knippen

Als je haar weer beter is kun je met beleid wel weer iets doen zoals verven, maar liever niet.

Maar probeer eerst uit te zoeken wat de oorzaak is van jouw droge haar. Verf en permanent bijvoorbeeld kunnen resulteren in droog haar.

Vet haar
Vet haar is meestal een gevolg van een slecht voedingspatroon, stress, agressieve haarproducten of een verstoord hormonaal evenwicht. Hierdoor worden talgklieren geactiveerd, wat een vette hoofdhuid tot gevolg heeft. Als je vet haar hebt, heb je meestal ook droge haarpunten

- Milde shampoo/neutrale pH-waarde
- Conditioners even links laten liggen of alleen in de punten
- Masseer tijdens het wassen de hoofdhuid zachtjes
- Blijf met je tengels uit je haar
- Kammen en borstelen stimuleert de talgklieren waardoor ze meer talg aanmaken

Producten zonder sliconen en SLS (aanvullingen zijn welkom)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De_Taartjesfee | Smart_ass | Breathtaking | Fascination | Harajuku. | DeZwabber | Dzjonka | Evil-Cherry, Queen of Curl | ChipsZak.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_125317954
Ik zou de voor-na foto's van mijn haar nog laten zien dat ik had geverfd met henna.

Dit was de eerste keer dat ik met henna heb geverfd, maar ook meteen de laatste keer.. bah wat een droog haar krijg je er van. Als ik nu met shampoo heb gedaan (dezelfde als ervoor) dan heb ik toch een partij stug haar... ik moet nu persé conditioner gebruiken. De glans is wel meer geworden dan eerst. Maar nu ik het zonet voor de 2de keer heb gewassen is dat al weer weg.

Heb net in de aanbieding (Etos - Garnier 2e gratis) gelijk 2 pakken nieuwe verf opgehaald. De kleur is namelijk ook heel erg ongelijk.





De kleur lijkt hier iets minder oranje. De uitgroei is dat zeker wel.. knal oranje! Deze foto is ongeveer 24 uur na het verven genomen dus de kleur was toen wel 'uitgewerkt'
  maandag 15 april 2013 @ 20:28:39 #3
221930 ShockOJolie
Chick On A Mission
pi_125324465
Volgens mij is verfen na een behandeling met henna niet zo'n goed idee. Misschien eerst een maskertje met bijv pure cocosolie?
pi_125324969
Het duurt tot 3 dagen of langer totdat de kleur uitgewerkt is.

Direct verven is inderdaad niet handig. En dat droge stugge gevoel wordt beter, veel beter.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 16 april 2013 @ 12:18:11 #5
356190 xBubbles
Lights will guide you home
pi_125348532
Sowieso niet direct er overheen verven, dan kun je een chemische reactie krijgen en slaat je haar waarschijnlijk groen uit! Ik verf het zelf al een hele tijd met henna :)
Believe you can, and you will.
pi_125350013
Nee, ga sowieso niet er direct overheen verven. Vind dat ook zonde van de verf want aan de kleur stoor ik me niet heel erg verder alleen aan die oranje streep haha.
Ik ga dan ook weer eerst, net als toen ik met henna over chemische haarverf ging, testen op een plukje uit de haarborstel.

En ik heb gelezen op een forum dat als je echt pure henna gebruikt je geen chemische reactie krijgt alleen als je henna uit een pakje hebt waar de kleuren al op staan. Dan is er iets van zouten toegevoegd en daardoor krijg je een chemische reactie.

Maar we testen natuurlijk eerst van te voren.
pi_125364012
Ook wel bekend als 'compound henna'... hoeft niet altijd slecht spul te bevatten maar die pakjes zijn niet altijd even duidelijk wat betreft de ingredienten. Zijn voornamelijk metaalzouten idd die de nare reacties veroorzaken.
http://thecrunchywife.com(...)part-one-of-two.html hier staat het ook nog wel mooi uitgelegd voor wie daar nog iets over wil lezen :) En natuurlijk hennaforhair.com, altijd handig.

Wel zonde dat zoveel mensen denken dat henna altijd problemen veroorzaakt, maar goed dat komt natuurlijk ook omdat ze op pakjes 'gewone' haarverf altijd zo nadrukkelijk waarschuwen. En mensen verspreiden dat natuurlijk om elkaar voor nare foutjes te behoeden.. Kappers willen er vaak ook niet aan, ben zelf een keer 'geweigerd' omdat ik iets met verf wilde en er zaten nog stukken in die met henna gekleurd waren :P

Zelf nog steeds een combi van henna en special effects

Wel irritant dat de uitgroei steeds veel sneller licht wordt..
(de lichtere stukken onderin waren bewust :P)
Zonlicht plaatje van een paar maand terug

O+
Zonder zon of flitslicht ziet het er gewoon roodbruinig uit.

[ Bericht 13% gewijzigd door VixenFromHell op 16-04-2013 19:39:49 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_125368308
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 19:08 schreef VixenFromHell het volgende:
Ook wel bekend als 'compound henna'... hoeft niet altijd slecht spul te bevatten maar die pakjes zijn niet altijd even duidelijk wat betreft de ingredienten. Zijn voornamelijk metaalzouten idd die de nare reacties veroorzaken.
http://thecrunchywife.com(...)part-one-of-two.html hier staat het ook nog wel mooi uitgelegd voor wie daar nog iets over wil lezen :) En natuurlijk hennaforhair.com, altijd handig.

Wel zonde dat zoveel mensen denken dat henna altijd problemen veroorzaakt, maar goed dat komt natuurlijk ook omdat ze op pakjes 'gewone' haarverf altijd zo nadrukkelijk waarschuwen. En mensen verspreiden dat natuurlijk om elkaar voor nare foutjes te behoeden.. Kappers willen er vaak ook niet aan, ben zelf een keer 'geweigerd' omdat ik iets met verf wilde en er zaten nog stukken in die met henna gekleurd waren :P

Zelf nog steeds een combi van henna en special effects
[ afbeelding ]
Wel irritant dat de uitgroei steeds veel sneller licht wordt..
(de lichtere stukken onderin waren bewust :P)
Zonlicht plaatje van een paar maand terug
[ afbeelding ]
O+
Zonder zon of flitslicht ziet het er gewoon roodbruinig uit.

Oeh leuk kleurtje. O+
Vervaagd special effects snel? Ik verfde zelf toen een tijd met directions maar vond die toch altijd wel heel erg snel vaal worden ook al waste ik het niet te vaak en ik zorgde wel voor conditioners/shampoo voor rood haar etc. Had zelfs een bijna leeg potje directions met conditioner gemengd zodat dat mijn 'touch-up' masker werd onder de douche als ik ging scheren/scrubben/wassen enzo. Maar toch hielp het niet zo.
pi_125368505
Ja, helaas wel redelijk snel... laatst maakte iemand een opmerking over bij de post werken en oranje haar en toen wist ik dat het echt weer tijd werd voor een laagje :')
Al heb ik wel het idee dat SE beter is dan directions, wat betreft de houdbaarheid vd kleuren.

Groot nadeel van zulke kleuren, dat vervagen.. maar de combi met henna is dan wel te doen omdat dat wel blijft zitten. Ben niet meer zo'n fan van dat roest achtige, dus vandaar de rode verf ook.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_125384879
ik heb veel haar wat best zwaar is. Daarom heb ik het ook in lagen geknipt, inmiddels een cm of 15 langer dan link in openingspost. En in werkelijkheid ook wat steiler dan daar. Maar standaard vlechten kan niet: te dik en ivm laagjes steekt er heel veel uit. Ik zie zoveel toffe vlechtkapsels, vooral vissenstaart vlechten, maar dat lukt eigenlijk niet goed. Tips voor leuke vlechtkapsels met veel haar?
  woensdag 17 april 2013 @ 08:54:17 #11
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_125386169
Hoezo is je haar te dik voor een vlecht?

http://nl.wikihow.com/een-visgraat-vlecht-maken het is eigenlijk best simpel, je moet het alleen even weten. Altijd van de ene kant over dezelfde kant en dan onder de andere kant door. Over, onder.

Volgens mij is de losse vlecht weer in, dus een plukje hier en daar is niet zo erg.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_125386237
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:30 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja, helaas wel redelijk snel... laatst maakte iemand een opmerking over bij de post werken en oranje haar en toen wist ik dat het echt weer tijd werd voor een laagje :')
Al heb ik wel het idee dat SE beter is dan directions, wat betreft de houdbaarheid vd kleuren.

Groot nadeel van zulke kleuren, dat vervagen.. maar de combi met henna is dan wel te doen omdat dat wel blijft zitten. Ben niet meer zo'n fan van dat roest achtige, dus vandaar de rode verf ook.
Dan ga ik dat ook meer eens proberen.
Ik heb nu 3 garnier pakjes (Met die kwasten erbij, zo'n smal pakje van 9 euro) en nog wat overblijfselen van Directions (rubine, pillarbox red, dark tullip, carnation) die ga ik dan denk ik mengen als ik weer uitgroei heb.
Maar eerst moet ik denk ik bleken. Er zit nu zoveel ongelijkheid in, onderaan is het héél donker en overal zit een andere gloed. Of misschien met zo'n sos colour remover ofzo? Maar dat schijnt heeeeel erg te stinken + het blijft ook een hele tijd stinken.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 04:04 schreef Dzjonka het volgende:
ik heb veel haar wat best zwaar is. Daarom heb ik het ook in lagen geknipt, inmiddels een cm of 15 langer dan link in openingspost. En in werkelijkheid ook wat steiler dan daar. Maar standaard vlechten kan niet: te dik en ivm laagjes steekt er heel veel uit. Ik zie zoveel toffe vlechtkapsels, vooral vissenstaart vlechten, maar dat lukt eigenlijk niet goed. Tips voor leuke vlechtkapsels met veel haar?
Ik denk dat je aan die kleine haartjes niet ontkomt. Zat mijn zusje ook altijd mee. Misschien als je een gewone vlecht maakt dat je dan wat haarlak erop spuit (op die 3 strengen) dat die kleine haartjes er al niet uitspringen?

Verder ik weet niet precies wat voor vlechten je wilt maken (volledig haar etc) maar deze vrouwen hebben volgens mij ook wel dik haar dus misschien heb je hier wat ideeën. In de spoiler ivm grote afbeeldingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 17 april 2013 @ 09:02:28 #13
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_125386316
Ik heb nog nooit te dik haar voor een vlecht gezien :@ . Van die lekkere volle vlechten zijn juist veel mooier.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_125386343
quote:
17s.gif Op woensdag 17 april 2013 09:02 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb nog nooit te dik haar voor een vlecht gezien :@ . Van die lekkere volle vlechten zijn juist veel mooier.
Maar wat ze zegt, dat ze zwaar haar heeft, is dan wel vervelend. :P Krijg je zo'n trekkende hoofdhuid van. Na een dag met een knotje of een hoge staart heb ik ook altijd wel een beetje hoofdpijn.

En sowieso vol haar O+ alleen bij jezelf niet altijd. Maar dat is het idee van stijl wil krullen en krullen wil stijl haar.
pi_125386770
quote:
17s.gif Op woensdag 17 april 2013 09:02 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb nog nooit te dik haar voor een vlecht gezien :@ . Van die lekkere volle vlechten zijn juist veel mooier.
Nou dat idd, als ik ga vlechten heb ik zo'n sneu dun vlechtje dat ik het van ellende maar weer eruit haal.
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 17 april 2013 @ 10:02:14 #16
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_125387569
Bij mij wordt sfx rood al na 1x wassen roze.
pi_125391601
Iemand die een goede kapsalon weet in of rond Den Haag wat redelijk betaalbaar is? Ga nu zelf vaak naar de turk voor een 10tje omdat het gewoon vaak "achterkant en zijkant kort knippen en bovenkant iets langer laten" was. Maar nu zit ik te denken aan Brainwash (16 euro of zo) of Cosmo kappers (26 euro). Vind 26 op zich veel, maar als het dan goed gebeurd maakt het niet uit. Mocht iemand ervaringen hiermee hebben of andere goede kappers voor herenkapsels weten hoor ik het graag.

Wil het zo proberen:
http://swedishhousemafia.(...)4e26f4494ddc9seb.jpg
  woensdag 17 april 2013 @ 12:27:07 #18
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_125391995
Ik heb heel dik en veel haar maar kan gewoon een vlecht in? Hoe dik moet het dan zijn om niet meer te kunnen vlechten? :o
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_125392932
Te dun haar voor vlechten heb je geloof ik wel. Ik denk dat ik daar nogal last van heb :')
pi_125393276
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:55 schreef RenRen- het volgende:
Te dun haar voor vlechten heb je geloof ik wel. Ik denk dat ik daar nogal last van heb :')
Oh zeker weten, daar heb ik ook last van :')
pi_125397229
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 10:02 schreef GimmeGore het volgende:
Bij mij wordt sfx rood al na 1x wassen roze.
Slecht :X moet wel zeggen dat ik zoiets ook had met Cherry Bomb.. maar dat was sowieso al een kleur rood die naar roze neigde. Was na 1x wassen iig echt roze :P

Nu zo over de henna blijven hun kleuren bij mij wel beter zitten dan directions. Had dat ook geprobeerd omdat het goedkoper was, maar geen succes. Heb nu een mix van blood red en nuclear red. 1x per maand of zo bijwerken en dan is het nog te doen. Maar het verschilt ook wel echt per persoon welk merk beter werkt, valt me op.

Sommige van hun andere kleuren zijn wel echt goed houdbaar trouwens :D atomic pink krijg je er echt haast niet meer uit en deep purple is ook een goede. Directions turquoise vond ik ook heel tof maar die ging er wel supersnel uit ;(

@Mokkels: Wilde je die kleurverwijderaar proberen vanwege de henna? Het is namelijk wel erg lastig om te verwijderen.. maar wie weet heb je nog geluk omdat het maar 1 laagje is. Na een paar behandelingen krijg je het er iig echt haast niet meer uit, ook niet met bleken. Zelf geen ervaring met dat soort spul, maar er is wel het eea over te vinden op haarfora :) jammer dat het zo ongelijk geworden is...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 17 april 2013 @ 15:57:55 #22
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_125400439
Ik heb Devilish, ook een rood met een roze ondertoon. Had het juist gedaan om te zorgen dat mijn henna niet heel oranje werd als het vervaagde. Maar dit is ook niet geweldig. Misschien volgende keer een mengsel van Devilish red en Nuclear red proberen, ik moet toch nieuwe bestellen.
Over de henna is het wel heel mooi (vind ik dan :P)
pi_125401488
Ugh ik zou mijn haar zo graag mooi blond willen hebben O+ Eerst maar eens alles laten uitgroeien. Duuuurt laaang.
pi_125417106
misschien ligt het meer an mijn vlechttechniek... bij mezelf ben ik er niet handig is....
pi_125417761
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 14:41 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]
@Mokkels: Wilde je die kleurverwijderaar proberen vanwege de henna? Het is namelijk wel erg lastig om te verwijderen.. maar wie weet heb je nog geluk omdat het maar 1 laagje is. Na een paar behandelingen krijg je het er iig echt haast niet meer uit, ook niet met bleken. Zelf geen ervaring met dat soort spul, maar er is wel het eea over te vinden op haarfora :) jammer dat het zo ongelijk geworden is...
Hiervoor was het ook al heel ongelijk. 2 jaar geleden was mijn haar paars, toen oranje, toen knalrood, toen bruin. En die kleur verschillen zie je heel erg in de zon. Bijvoorbeeld de rode gloed zit ongeveer 10 cm vanaf boven maar die zie je echt heel erg goed zitten. En dat bruine wat helemaal boven aan zit vind ik soms een beetje een groene (ja klinkt heel raar) gloed hebben..

Het ging al fout bij mij met de vorige keer bleken, toen was de achterkant nog oranje/donker en de voorkant geel. Dus toen begon ik eigenlijk al met kleurverschil.

Deze keer wil ik het goed aanpakken! :D -als dat nog lukt haha-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')