abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125315113
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_125318983
Bedankt Wup. Ik vind het een lastige. Ik heb namelijk de laatste dagen wat stekende pijn in/achter mijn tepels. Maar goed, dat kan ook van alles zijn denk ik...
pi_125322796
Kan het ook spruw zijn als ik geen pijn in mijn tepels of borst heb en mijn baby geen witte plekjes heeft? Het lijkt toch of hij pijn heeft of dat hij door de nare ervaring eerder met pijn en drinken nu niet meer wil drinken. Wat kan of moet ik doen, dat hij gewoon weer bij me wil drinken?

Ik weet niet zo goed of ik beter kan kolven zodat ik geen stuwing krijg of beter niet teveel moet kolven om het drinken straks voor hem makkelijker te maken?

[ Bericht 22% gewijzigd door Tinuviel op 15-04-2013 20:04:05 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 15 april 2013 @ 19:58:06 #4
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  dinsdag 16 april 2013 @ 06:07:48 #5
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125341738
Hello again :W

Het is inderdaad gelukt om zondagavond een eerste poging te doen met borstvoeding O+ E hapte na een uur dacht ik keurig aan (ok niet dus want later was het rood, maar vooruit) en had bij het loslaten een halfuur later een mooi wit sliertje bij haar mond :Y)

Gisteren was ze misselijk en wou ze niets meer drinken, maar dat heeft ze volgens mij vannacht bij lopen tanken! De drie uur die er tussen mocht zitten hebben we lang niet gehaald :D

Een halfuur geleden had ze volgens mij alleen zuigbehoefte, dus ligt ze nu lekker met dr gezicht tegen mn borst aan te slapen O+
pi_125341842
LB, fijn dat je bv al op gang is gekomen *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125341874
Gisteren om 2 uur s'nachts en nu om 6.30 uur is hij dan eindelijk met veel moeite gaan drinken. Vond er dan gisteren lang tussen zitten, gezien hij om 17 uur s'middags voor het laatst wat heeft gehad. Hopelijk haalt hij het dan nu aan de borst weer in. Hij sliep ook de hele tijd vanaf 7.30/ 8 uur, dus ik kon hem ook niet echt wat anders geven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125341974
Wat fijn dat het zo goed gaat LB! O+

Tinu, hopelijk tankt hij nog even bij. :*
  dinsdag 16 april 2013 @ 08:04:37 #9
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125342378
Ha LB! Welkom in dit topic!
  dinsdag 16 april 2013 @ 08:25:12 #10
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125342590
LB, fijn dat het goed gaat en wat een prachtig kind heb je.... O+
pi_125342980
LB :W
Wat fijn dat ze het zo goed doet! O+
pi_125343844
Welkom LB! Wat doet ze het goed O+.

Tinu, fijn dat hij vannacht wat wilde drinken. Hopelijk gaat het overdag ook wat beter.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125345259
Ja het gaat iets beter. Vanochtend gedronken om 6.30 uur en dan om 9.30 uur. Nu slaapt hij. Hopelijk mooi om 12 uur nog eens voeden, daarna moet ik naar werk. Hoop dat ik het dan zonder kolven volhoudt tot vanavond.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125349845
Ik zou dat qua productie niet hebben gered: een paar dagen slecht drinken en dan ook nog eens niet kolven op het werk.
  dinsdag 16 april 2013 @ 14:26:40 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125353092
Hier ook niet hoor, vanochtend haalden we de wakker wordt voeding niet :+ drukdrukdruk en zo.. En ik had op weg naar huis echt enorme plofborsten :')

Oh en hij eet steeds vaker vast eten , denk dat we nu op een sneetje brood en twee eetlepels warme hap zitten :)!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_125356302
Even er vanuitgaande dat de meeste babies op hun zij liggen tijdens het voeden. Wat doet het vrije handje van jullie babies? Dat van de mijne mept, grijpt en krabt volcontinu in mijn gezicht momenteel. Speeltje, ketting of sjaal leiden nauwelijks af. :')
  dinsdag 16 april 2013 @ 15:55:54 #17
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125356572
Ze grijpen nu nog vooral dat bh ding over mijn borst of ze krabben aan mijn borst. bij mijn gezicht kunnen ze nog niet.
pi_125356590
Gefeliciteerd LB *O* wat fijn

Tinu
-O- vervelend zo. Waarom kolf je niet op het werk (pauze oid) ?
Of geen mogelijkheid

Ophelia
Als S slaat of krabt zeg ik dat het niet mag. Doet soms best pijn en heb daar echt geen zin in. Ik maak dat ook duidelijk.
pi_125356706
vrije hand nu heeft vaak haar beertje O+
Vroeger greep ze mijn onderkin in een pincetten greep :X of gingen vingers in mijn neus, mond, oor :D
Zijn fases..komt en gaat ;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_125356815
Momenteel vouwt hij zijn handje heel schattig in m'n decolleté. Maar hij heeft ook periodes dat er overal in geknepen wordt, idd de pincetgreep :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125356989
Aaien, krabben, knijpen.. Als het mij pijn doet houdt ik zn hand vast, dat is dan meestal ook wel goed..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_125357038
Wat geweldig is nu is dat ze lekker aan het drinken is, dan stopt ze even..kijkt me vragend aan en zegt mama?
Dat zeg ik ja lieverd?
Dan moet ze lachen en drinkt wel verder O+ O+ smelt momenten echt! ik voed bijna 17 maanden! en nog steeds heerlijk in slaap voeden! ik vind het zo knus *;
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 16 april 2013 @ 16:44:41 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125358697
Handen spelen het liefst bij mijn andere borst of hij grijpt de borst waar hij uit drinkt met beide handen en zijn benen op mijn buik en draait dan rondjes of hij ligt over mijn gezicht. Ondernemend kereltje :+
pi_125358749
O+ bitterend
Klinkt echt superlief

Morretje
Als handje vasthouden niet helpt maak ik wel duidelijk dat t niet mag. Ook al is t een fase, vind het slaan vervelend. Ook al is t niet zo bedoelt natuurlijk
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:19:01 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125359930
Bitterend, dat klinkt fantastisch!! O+

Hier is vanmiddag een kolf gehuurd, mn meiske was toch weer misselijk en nog wat afgevallen, en gaf flink over ;( Om toch wat productie te stimuleren nu dus een medela swing hier staan. De eerste opbrengst is al met een cupje naar binnen gegoten :Y)
pi_125363089
Wup het slechte drinken begon zondagmiddag. Hij dronk wel wat en anders ging ik kolven op zondag en maandagavond. Maandagochtend had hij slecht gedronken, dat merkte ik maandagmiddag om 13 uur eraan dat ik ontzettende stuwing had.

Ik kolf ook in mijn pauze rond 13 uur als ik een hele dag werk, alleen vandaag was ik s'ochtends thuis: heb gevoed om 9.30 uur en 12 uur en daarna zonder kolven tot 18.30 uur, maar had dan ook stuwing.

Met wat moeite en meemasseren, kan ik hem wel bewegen tot drinken.

LB, fijn, dat het kolven goed ging en dat je meis bijgevoed is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125369247
LB super! je klinkt goed voorbereid O+ jammer dat ze zo misselijk is, R was het ook, maar die heeft na 2 nachten echt goed ingehaald :') we hebben de eerste maand denk ik de 2 uur tussen de voedingen niet gehaald :9 (nu ook soms niet)

Tinu ik hoop dat het snel beter gaat :*
pi_125369542
Luuk drinkt zelden vaker dan om de 3 uur. En dan nog drinkt hij omdat ik dat wil, en niet omdat hij er zelf om vraagt.
Ik vind het wel lastig om los te laten. Ik wil graag voeden op (zijn) verzoek, maar het komt er eigenlijk op neer dat ik voed op mijn verzoek. Ik rek niet, maar geef eerder dan hij aangeeft te willen. Hij is nu bijna 5 maanden. Ik wil maximaal 4 uur ertussen laten. Maar meestal kom ik uit op 3 uur.
Op de opvang drinkt hij ook om de 3 uur. Hij krijgt flesjes mee van 170 cc.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 16 april 2013 @ 21:02:41 #29
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125370214
Fijn dat het zo goed gaat LB!

Hier gaat het ook weer prima. Ben weer helemaal van de domperidon af vooral ook omdat ik die pillen steeds vergat in te nemen dus was al vrij snel weer afgebouwd :')

Hoeveelheid kv is heel wisselend. Soms zijn er dagen dat ze amper 200 ml erbij krijgen (en ze drinken tussen de 700 en 800 ml). En om andere dagen moet ik er na de borst nog eens 50 ml bijgieten omdat ze anders echt niet blij zijn (en duidelijk honger hebben). Is mijn productie dan zo wisselend? 's Nachts kunnen ze wel vaak een uur of 4 door op 1 borst.
pi_125370384
Grappig zijn interne klok KJ!

Kyara hurra voor jou! misschien is jou productie niet wisselend maar hun behoefte? een dag meer honger/zuig behoefte dan een ander
  dinsdag 16 april 2013 @ 21:07:03 #31
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125370444
In de nacht/vroege ochtend heb je de meest vette/volle melk. 's Nachts maak je veel melk aan, dus dat is logisch dat ze het daar langer op doen.

Overdag ben je soms met andere dingen bezig, zit je de ene keer rustiger als de andere keer, soms eet of drink je een dag meer/minder dan anders of ben je gewoon moe, das allemaal wel van invloed op je productie, ik denk zeker bij een tweeling aan de borst.

LB, het klinkt goed, fijn dat je meteen doorzet met een kolf halen e.d. de misselijkheid zal als het goed is snel verdwijnen, wel sneu voor dr.
pi_125370760
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:06 schreef bitterend het volgende:
Grappig zijn interne klok KJ!

Kyara hurra voor jou! misschien is jou productie niet wisselend maar hun behoefte? een dag meer honger/zuig behoefte dan een ander
Die interne klok heeft hij dus juist niet. Hij geeft nooit aan of ie wil. Ik doe maar wat eigenlijk. Als ik het aan hem overlaat komen we op te weinig uit voor mijn gevoel (heb ik 1 dagje gedaan, kwamen we op 4 voedingen uit) Hij zwakte pas wat af op de curve. Dus dat durf ik niet aan. Maar ik vind het maar lastig dat voeden op verzoek.
*poef* nu is het weg
pi_125370829
Ow sorry verkeerd gelezen ik dacht dat hij om de 3-4 uur kwam :@ ben moe -O-
Maar idd dat is niet veel 4 voedingen, hoe komt het dat hij het zo weinig aangeeft?
pi_125370867
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:13 schreef bitterend het volgende:
Ow sorry verkeerd gelezen ik dacht dat hij om de 3-4 uur kwam :@ ben moe -O-
Maar idd dat is niet veel 4 voedingen, hoe komt het dat hij het zo weinig aangeeft?
Geen idee. Ik kan het hem vragen, maar ik denk dat hij nog geen antwoord kan geven.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 16 april 2013 @ 21:14:41 #35
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125370871
@KJ, nou, groot gelijk heb je. Het is dan wel een bolleke, maar dat moet ie ook wel blijven, 4 voedingen zou zelfs voor een fv baby nog weinig zijn op deze leeftijd.
  dinsdag 16 april 2013 @ 21:15:04 #36
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125370901
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:14 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Geen idee. Ik kan het hem vragen, maar ik denk dat hij nog geen antwoord kan geven.
*Proest*
pi_125371112
Maar het voelt zo onnatuurlijk. Overal lees je voeden op verzoek. En dan weet ik wel dat dat ook mijn verzoek kan zijn, maar dan nog.
In de nacht laat ik het los. Hij krijgt rond 21.30 nog (maak ik hem voor wakker) en dan zie ik wel hoe laat hij komt. Als hij een nachtvoeding heeft dan kom ik op 6, zonder nachtvoeding kom ik op 5. EN dan heb ik het idee dat ik hem al zo vaak pak. Zeker omdat ie zelf niet vraagt.
*poef* nu is het weg
pi_125371901
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:07 schreef Juud79 het volgende:
In de nacht/vroege ochtend heb je de meest vette/volle melk. 's Nachts maak je veel melk aan, dus dat is logisch dat ze het daar langer op doen.
;)
  dinsdag 16 april 2013 @ 21:34:47 #39
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125372026
In de nacht zou ik het ook loslaten, maar ik zou dan ook op mijn verzoek voeden overdag. Dat loslaten overdag kan best, maar zou ik dan doen als ie net iets groter is.

En voeden op verzoek is op verzoek van zowel moeder als kind.
  dinsdag 16 april 2013 @ 21:35:09 #40
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125372047
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:32 schreef WupWup het volgende:

[..]

;)
Ow thanks, ik zal t onthouden.... :)
pi_125372178
KJ, wat een herkenning, hier gaat het precies zo. Hij drinkt enthousiast als ik hem aanleg, of dat nou zes of tien keer keer per 24 uur is, maar uit zichzelf vraagt hij er vrijwel nooit om. Ook 's ochtend vroeg is hij niet duidelijk hongerig terwijl hij toch echt sinds een uur of 22/23 niet meer gedronken heeft.
pi_125373999
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:35 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ow thanks, ik zal t onthouden.... :)
Hoe kleiner je voorraad, hoe vetter de melk. Het vet uit de opgeslagen melk hecht zich aan de randen van de kanalen. De opgeslagen melk is daardoor vrij mager, ook wel voormelk genoemd. Wanneer er nieuwe melk langs de kanalen stroomt, zal er telkens wat afgezet vet in de melk terecht komen. Dus hoe meer nieuwe melk er langsstroomt, hoe meer vet in de melk: de achtermelk.
Zo komt het dus bijvoorbeeld dat een baby bij een overproductie slecht kan groeien: er is zoveel melk in de borsten aanwezig, dat het afgezette vet nauwelijks wordt aangesproken en er dus te veel voormelk wordt gegeven. Het ligt dan niet aan de kwaliteit van de melk, wel aan het management van de productie.
pi_125374761
LB, wat fijn dat je zo goed voorbereid bent. En van harte gefeliciteerd met je mooie meisje! *O*
Hopelijk is de misselijkheid snel over en kan ze lekker bij je gaan drinken. <3 Ik wens jullie een mooie bv-periode toe.

Kyara, wat goed! *O*

Dat is lastig KJ. Maar ik zou dan inderdaad ook meer op jouw verzoek voeden. En misschien af en toe eens een dagje proberen te kijken wat hij zelf aangeeft? Ik moet eerlijk zeggen dat het voeden hier rond die tijd ook wel vaak een samenspraak was. Dat ik zelf vaak dacht dat het weer eens tijd was. Inderdaad rond de 3 uur.

Mijn dametje begint te commanderen. :D Op mijn decollete slaan en dan 'die die' roepen. Of heel hard in mijn decollete bijten. :{ Gek kind. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 16 april 2013 @ 22:19:48 #44
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125374826
Ja, dat van overproductie wist ik dan weer wel. Klinkt ook allemaal wel heel logisch zo.... ;)
  dinsdag 16 april 2013 @ 23:41:57 #45
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125380343
Duidelijk verhaal wup :Y

Voeden op mijn verzoek lukt alleen als het om rekken gaat. Ik heb wel geprobeerd om 's nachts nr 2 meteen er achter aan te voeden maar die bleef dan stug doorslapen of viel weer in slaap. Dus nu maar op hun eigen verzoek. Gelukkig drinken ze nu wel effectief is met 15 minuten zijn ze vaak wel klaar ( hoewel J er nog wel eens in bed achter komt dat ze toch nog niet klaar was *zucht* :D )
  woensdag 17 april 2013 @ 06:56:08 #46
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125385089
Nacht 2 gehad, zelfde verhaal als gisteren: bijtanken! *O*

Ik heb haar geloof ik 3x uit bed gehaald, en de laatste keer was ze pas tevreden toen ze rechts, links, en nóg een keertje rechts had gehad :o :Y)

En dan had ze ook gistermiddag / avond zo'n 40 ml gekolfde melk gehad. Ik vind het fascinerend.

Oh en de goede voorbereiding is geheel aan dit topic te danken dames! O+ Ik zal later actiever meeposten met jullie, voor nu geniet ik nog even van mijn mega tunnelvisie :@ O+
pi_125385099
LB wat goed. ^O^ O+ En wat slim van LBaby, wisselvoeden is goed voor de productie. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 16:04 schreef Morretje het volgende:
Aaien, krabben, knijpen.. Als het mij pijn doet houdt ik zn hand vast, dat is dan meestal ook wel goed..
Duidelijk, het is een fáaaase.
Otje aait vast ook, ze is alleen niet zo subtiel. :7
pi_125385143
LB, wat goed zeg, dat ze zo goed drinkt en je productie verhoogd. Slimme meid *O*

Ophelia,hier ook een niet zo subtiele knul. Velletje borst vastpakken om de tepel richting zijn mond te dirigeren is standaard en vaak ook zachte mepjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125385290
zitten er regeldagen op 4,5 maand? Hij kwam vannacht om half 4, half 6 en nu drinkt hij. Hij was vannacht niet anders te troosten
. Ik ben nu zo moe, want vanaf half 6 lukte slapen niet meer, en ik moet vandaag ook nog werken tot 23 uur.
*poef* nu is het weg
pi_125385515
Sterkte kj :*

Mijn dames spugen weer erg veel. Inmiddels ook bv. Kan dat getriggerd worden door wat ik eet?

En note to self: doekje eronder leggen s nachts zodat ik niet de rest van de nacht in de melk hoef te slapen....
pi_125389987
Ik heb idd ook standaard een hydrofiel in bed liggen als ik voed. Houdt niet alles tegen, wel een boel.

Het vele voeden doet wel wat met mijn productie. Ik kolf net ineens 240 cc. Normaal kolf ik amper 180 cc,
Luuk krijgt 170 mee naar de opvang. Moet ik dan na regeldag(en) ook meer meegeven?
*poef* nu is het weg
pi_125390489
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 11:28 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb idd ook standaard een hydrofiel in bed liggen als ik voed. Houdt niet alles tegen, wel een boel.

Het vele voeden doet wel wat met mijn productie. Ik kolf net ineens 240 cc. Normaal kolf ik amper 180 cc,
Luuk krijgt 170 mee naar de opvang. Moet ik dan na regeldag(en) ook meer meegeven?
Ik zou max 180 in flessen doen hoor. Juist die hele grote flessen van 210 rekken de maag onnodig uit. Als hij te reden is met 170 waarom dan meer geven?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_125390532
De gastouder is alleen fv kindjes gewend, en had het er al over dat Luuk minder flessen moest, maar dan wel meer erin.
Heb nu wel een extra fles meegegeven. Als hij dan daar onrustig is door het regelen dan kan ze extra geven. Ben benieuwd of ze dat dan ook gaat doen.
*poef* nu is het weg
pi_125391021
180cc. Wat is er mis met 5 voedingen op een dag?? Dan zit op bijna een liter voeding per dag.
pi_125391362
Ze vindt het lastig dat ze hem wakker moet maken voor voedingen. Luuk meldt zichzelf (meestal dan) nou eenmaal niet overdag. Ik weet nog bij Sofie dat wij net waren begonnen met fruit (met 5 mnd) en dat haar zoontje (weekje ouder dan Sofie) al lang fruit kreeg. Ik vind de gastouder echt een tof mens hoor, lief voor de kinderen, maar met die kleintjes kan ze niet zoveel ofzo, of als je het anders dan anders wil doen. Maar ze doet dan weer wel hoe wij het willen. Dat gelukkig wel.
*poef* nu is het weg
pi_125395674
Wup wat een duidelijke uitleg zeg. Dank je.
pi_125404500
M. wou een tijdje meer melk op een dag dan een liter. Bij het cb zeiden ze dat dat niet erg was omdat de hoeveelheid voedingsstof in de melk zich daaraan aanpast (vast een beetje als dat verhaal wat wupwup vertelde, dat het opgeslagen vet met nieuwe melk mee komt en das gewoon een keer op).

En die 210 dat kun je met bv natuurlijk ook nooit weten. Als ik aan 1 kant kolf komt daar nu 260 cc uit. Ik laat hem ook bepalen wanneer hij stopt met drinken. Mini kan dus gewoon zomaar meer krijgen als hij daaruit drinkt.

Dus ik probeer het altijd met 180 maar als mini nog ontevreden is krijgt ie meer.
pi_125404648
Dat is ook zo.

Maar juist met een fles overvoer je sneller dan met de borst. Ook nog even dat laatste slokje erin.
pi_125419533
Max een liter geldt voor kunstvoeding. Kunstvoeding belast de nieren. Vet in moedermelk raakt niet op, vet zit in elke druppel die wordt aangemaakt. Maar als de stroom stil staat, zal het vet afzetten.
pi_125431804
Ik heb geen idee hoeveel mijn kind drinkt maar aan haar ronde pens en kont te zien, genoeg 8-)
pi_125432252
ik word toch altijd wel onzeker hoor, als ik naar mijn slankie kijk en die vergelijk met van die heerlijke bolle BV baby's. Al weet ik dat ze heus wel goed groeit, ze volgt tot nu toe haar lijntje in de curve netjes..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_125434068
Elke baby is anders :Y Mijn kind lijkt gewoon op dr moeder :Y) :+
pi_125436750
Het maakt echt geen drol uit wáár in de curve je kind zit, als hij of zij maar meegroeit met de curve.
pi_125438520
Hoi, ik schreef hier voorheen nog niet mee in dit topic. Ik lees hier voornamelijk verhalen van mensen die juist wel borstvoeding willen geven. ik wil er juist mee stoppen.

Kan iemand mij misschien helpen? (ik bel anders vd week ook gewoon de huisarts of lactatiekundige)

Ik ben 4 weken geleden bevallen en vanaf de 3e dag volledig gaan kolven. 8 x per dag, voor of na iedere fles die de baby kreeg. Ik had een erg hoge productie, waardoor ik de vriezer al aardig vol kreeg. 8x per dag vond ik een beetje erg veel. Dat kon ik al heel snel afbouwen naar 4x per dag. Dat deed ik door steeds een aantal dagen te kolven om de 3 uur, dan paar dagen 3,5 uur etc.
Ik zit nu 2 dagen op 3x kolven. De nacht heb ik eraf gehaald. Gister ging dit goed, maar vandaag doet mijn rechterborst zo'n zeer. Ik kolf dubbel en dan 12 a 15 min. Dan heb ik links nu misschien iets van 20cc en rechts 100cc.

Heb ik alles gewoon te snel gedaan? Ik heb nu geen harde schijven, ook geen rode plekken. het is gewoon zeer gevoelig bij de tepelhof en aan de linkerkant van mijn rechterborst. Draag een goeie voedingbh. Voor het kolven leg ik een warme washand op mijn borst en na t kolven soms ijs. Het is zo gevoelig, dat ik niet eens voorover kan hangen, dan komt er druk op lijkt het.

Ik wil graag van het kolven af, maar dan wel op een veilige manier. Voorlopig kan ik wel borstvoeding blijven geven, want heb een voorraad.

Herkent iemand dit?
pi_125438765
Gestreeptestoel, hier lezen en posten volgens mijnook nog wat meders, die nu geen bv geven, maar dat wel hebben gedaan in het verleden. Als ik jouw verhaal zo lees, doe je al veel van de standaard tips. Dus kan je zo snel niet echt verder helpen. Als je denkt echt ziek te worden ervan, zou ik wel antibiotica bij de ha vragen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125438829
Ik lees al overal dat je de borst dan moet leegkolven. Maar wat is leeg? Echt tot er helemaal niks meer uit komt? Dan kan ik wel 45 minuten kolven volgens mij.
Baby krijgt de fles om 7.00, 11.00, 15.00, 19.00 en om 23.00 En meestal nog 1 snachts.
Ik kolf dan smorgens rond 6.45u, smiddags rond 13.30 en savonds voor ik naar bed ga.
pi_125438941
@ tinuviel

Ik voel me helemaal niet ziekig of iets dergelijks erdoor. Het is echt gewoon een zeer onprettig gevoel. De borst die zeer doet lijkt ook groter, voller? dan de linker. Maar ook na het kolven blijft dat.

Anders bel ik vd week die info lijn van consultatiebureau wel. (dat had ik al gedaan 2x, maar de lijn is steeds bezet)
  donderdag 18 april 2013 @ 14:24:06 #68
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125439966
Ik vraag me oprecht af waarom je gaat stoppen, als je zo makkelijk genoeg kan kolven, wrom dan dat niet nog een tijdje blijven doen?

Verder heb ik geen verstand van afbouwen, want mijn mupke zelf laten bepalen wanneer te stoppen.
  donderdag 18 april 2013 @ 14:37:03 #69
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125440391
Maakt toch Niet uit? Haar keus!

Geen tips verders , wellicht verstopt kliertje? Dat ijs lijkt me trouwens Niet zo bevordelijk maar goed dat is meer Omdat mijn gevoel dat zegt Ik heb er Geen kennis van ^^
pi_125440499
Juud, omdat ik er niet achtersta. Ik vind t erg vervelend. Kolven en flessen. Dubbel zo lang bezig. En heb al n behoorlijke voorraad.

Ijs staat op internet.
pi_125440616
Ik ben aan het minderen en zeker als ik net weer een stapje minder doe heb ik ook last van (pijnlijke) stuwing. Tot nu toe één keer gehad dat ik dat met kolven niet weg kreeg dat heb ik mini weg laten drinken.

Maar als jij mini niet kunt laten drinken is het dan wat om langzamer af te bouwen? Ik had een kolfbeurt waar heel veel tegelijk uit kwam en die heb ik eerst een week voor de helft gekolfd en pas daarna helemaal niet meer.
pi_125442361
Als je denkt dat je een dreigende borstontsteking hebt, moet je de betreffende borst inderdaad legen. Helemaal. Pas als je klachten over zijn, kun je verder gaan minderen. Ik zou niet op zoek gaan naar een schema ofzo, gewoon minder kolven voor zover je borsten dat toelaten. Dus de druk eraf halen als je last hebt, eerder niet.
pi_125458289
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 10:37 schreef Marjolijntje het volgende:
ik word toch altijd wel onzeker hoor, als ik naar mijn slankie kijk en die vergelijk met van die heerlijke bolle BV baby's. Al weet ik dat ze heus wel goed groeit, ze volgt tot nu toe haar lijntje in de curve netjes..
Zal ik leyla d'r curve dan eens plaatsen? ;)
pi_125458649
ging het kolven gisterenochtend zo mooi, gisterenmiddag/avond was het een ramp. Vandaag ook. Morgen maar eens veel nakolven om het wat op te krikken.
*poef* nu is het weg
pi_125460386
Ik merk nu al dat de ene dag gaat het prima, de andere dag blijft Bram maar komen voor voeding.
Ik twijfel of m'n borstvoeding terugloopt door het sporten. Als je erop gaat googlen dan wordt er gezegd onzin. Maar ik merk op de dagen dat ik echt inspanning lever wel verschil.

Ik heb ook al gemerkt dat ik m'n borstspier een beetje met rust moet laten. Maandag was er een zware krachttraining met ook die spiergroep. Dinsdag was 1 borst helemaal beurs gevoel. Misselijk van de spierpijn achter m'n borst en het pijnlijke beurse in m'n borst.
pi_125461003
Marjo, kijk dan toch alleen maar naar haar curve en naar wat voor tevreden en gelukkig meisje je hebt. Dan kun je toch niet meer twijfelen dat ze iets tekort komt. Ze heeft waarschijnlijk gewoon aanleg om slank te blijven, scheelt wel voor later.

Kj, balen. Ik hoop dat je je productie snel weer opgekrikt krijgt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125464230
Heb de huisartsenpost gebeld.. Man moet een kuur voor me ophalen.had 39,4 koorts
  vrijdag 19 april 2013 @ 09:10:57 #78
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125469300
Hier hadden van vanochtend een melktekort -O-

Half 6 kwam J, aangelegd aan linkerborst. Toen ze klaar was terug in bed gelegd maar na 2 minuten was het weer huilen en duidelijk nog honger. Weer aangelegd aan dezelfde borst maar weer niet tevreden. Zus sliep nog diep dus toch maar rechterborst aangeboden (borst van D.) halverwege werd D. wakker dus J. snel afgekoppeld en D. aangelegd. Maar goed, borst was al half leeg dus 2 boze en hongerige kindjes dus uiteindelijk stond ik nog om half 7 2 flesjes kv te maken -O-

Ik vind het stom dat ik niet genoeg melk heb voor 2. Genoeg vrouwen die ook maar 1 borst aanbieden per voeding en kindjes die daar wel genoeg aan hebben. Dat doe ik toch ook? Mooi gegeven hoor, vraag en aanbod worden op elkaar aangepast. Nou, de vraag is er genoeg maar het aanbod blijft toch echt achter. Ondanks clusterkolven, marathonkolven en heel vaak aanleggen. Zo jammer :{

Het is ook best wel omslachtig: eerst borst, dan nog een flesje kv er achteraan en dat dan x2. Wat dat betreft is kolven en daarna een fles geven toch iets minder omslachtig.

wat dat betreft ben ik erg jaloers als mensen zoveel kunnen kolven en dan toch willen stoppen. Maar dat komt puur doordat ik er vanuit mijn eigen situatie tegen aan kijk.
  vrijdag 19 april 2013 @ 09:13:05 #79
259886 pessie
pi_125469336
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 23:51 schreef gestreeptestoel het volgende:
Heb de huisartsenpost gebeld.. Man moet een kuur voor me ophalen.had 39,4 koorts
-O- ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Tico, jij sport wel veel, meer dan een gemiddelde Nederlandse vrouw, misschien gaat internet over de laatste doelgroep? Verder loopt melkproductie toch terug bij te snel afvallen? Gaat dat misschien erg snel?
pi_125469637
Tico, ik val sowieso als een malle af de laatste maanden en moet echt bunkeren om het enigszins bij te houden. Ik durf daarom niet te gaan sporten nu, want ik zou niet weten waar ik nog extra boterhammen oid kan verstoppen. Wel heel jammer, want ik heb wel zin in sporten. Ik probeerde 1x te gaan hardlopen trouwens, maar zelfs met sportbh vonden mijn borsten dat niet grappig :').

Beterschap gestreepte stoel!

Kyara :*. Ik heb zelf zo'n schema gehad de eerste 8 weken en ik vond het al irritant en omslachtig. En jij moet het nog eens x2 doen... Ik heb de flesjes bewust afgebouwd, steeds een beetje minder gegeven. Het leidde wel tot véél regeldagen en I. was da erg onrustig (elk uur drinken) maar uiteindelijk heeft hij zelf de productieverhoging geregeld. Als je steeds flesjes blijft aanbieden tot ze genoeg hebben, is dat natuurlijk lastiger. Maar of ik het met 2 aan zou durven (en nr 3 die natuurlijk ook rondhobbelt) weet ik niet. Ik zorgde wel dat ik de hoeveelheid op vrijdag verminderde, zodat hij in het weekend ging clusteren. Op maandag was het dan weer ok.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125470410
Kyara, je doelt o.a. Op mij denk ik? :-)

Ik ben ook wel blij dat ik mn zoon bv kan geven hoor, maar ik voel me er de laatste tijd zelf helemaal niet meer prettig bij
  vrijdag 19 april 2013 @ 10:10:09 #82
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125470613
Ja, maar zoals ik al zei, ik reageer vanuit mijn eigen situatie en mijn eigen emotie. Jij moet uiteraard doen wat voor jou goed voelt, daar kan en mag ik niet over oordelen. Neemt niet weg dat ik wilde dat ik ook metzoveel gemak zoveel kon kolven. Hoop echt dat je kuurtje helpt :*
  vrijdag 19 april 2013 @ 10:11:43 #83
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125470646
Phaidra, ja elk uur drinken betekent hier dan dat ik non stop een baby aan de borst heb. Vaker aanleggen doe ik al. Hoop nog steeds op het moment dat ze na de borst geen flesje meer nodig hebben.
pi_125471114
Kyara, kolf je ook na een voeding nog na?
  vrijdag 19 april 2013 @ 11:41:18 #85
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_125473333
Kyara, ik vind het ontzettend knap van je dat je nog steeds zoveel bv geeft! Ik had het waarschijnlijk allang opgegeven, maar snap ook wel dat je wel doorzet.
Ik heb met de oudste ook gevoed, gekolfd en flesjes gegeven en vond dat destijds zeer zwaar (ik had er ook nog borstontsteking bij, dus dat vertekend het beeld misschien wel) en wist zeker dat als het met de 2e ook zo zou moeten gaan, dat ik dan geen borstvoeding zou geven (gelukkig liep het anders). Maar ik heb het bij de oudste best lang geprobeerd en wilde het ook niet zomaar opgeven, dus ik snap wel dat je wil doorzetten. Veel succes!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_125474411
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 09:13 schreef pessie het volgende:

[..]

-O- ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Tico, jij sport wel veel, meer dan een gemiddelde Nederlandse vrouw, misschien gaat internet over de laatste doelgroep? Verder loopt melkproductie toch terug bij te snel afvallen? Gaat dat misschien erg snel?
Viel ik maar af. Maar ik ga volgende week eens ff bij het een en ander vragen bij de voedingsdeskundige van de sportschool. Dat is het voordeel als je wat meer betaald, voedingsdeskundige en fysiotherapie en sauna is allemaal inbegrepen.
  vrijdag 19 april 2013 @ 12:10:43 #87
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125474529
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 10:30 schreef Morretje het volgende:
Kyara, kolf je ook na een voeding nog na?
nee, maar misschien moet ik dat wel gaan doen. Is alleen soms lastig als ik alleen ben dat M dan net moet eten en zo. En als ik te lang wacht ben ik bang dat er te weinig tijd tussen kolven en de volgende voeding zit. Ben altijd een beetje bang dat ik dan net gekolfd heb en vervolgens willen ze drinken....
  vrijdag 19 april 2013 @ 12:55:15 #88
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_125476085
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 april 2013 12:10 schreef Kyara het volgende:

[..]

nee, maar misschien moet ik dat wel gaan doen. Is alleen soms lastig als ik alleen ben dat M dan net moet eten en zo. En als ik te lang wacht ben ik bang dat er te weinig tijd tussen kolven en de volgende voeding zit. Ben altijd een beetje bang dat ik dan net gekolfd heb en vervolgens willen ze drinken....
Als ze direct na het kolven willen drinken, kan je dan niet aanleggen tot ze gaan muiten en dan de gekolfde melk geven?

Verder sluit ik me aan bij de rest. Hulde voor hoe je het allemaal blijft doen! O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 19 april 2013 @ 12:57:33 #89
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125476153
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 12:55 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Als ze direct na het kolven willen drinken, kan je dan niet aanleggen tot ze gaan muiten en dan de gekolfde melk geven?

Verder sluit ik me aan bij de rest. Hulde voor hoe je het allemaal blijft doen! O+
Ik ga het eens proberen inderdaad..... ben benieuwd.....
Maar ik durf de flesjes kv nog niet los te laten. Als ze na de borst nog honger hebben, blijf ik die wel aanbieden en dan kunnen ze zelf bepalen hoeveel ze nog willen.
pi_125478045
Even een *O*
Een collega die bv geeft werd verteld op het CB dat ze met fruit mag beginnen (haar zoontje is net 4,5 maand). Ze heeft apple gepureerd gegeven en hij spuugde het meteen uit.

Ik heb haar verteld dat ze best tot 6 maanden kon wachten en een paar linkjes gestuurd en daar was ze zo blij mee O+ Gaat ze nu zeker doen, wachten tot hij klaar is ^O^
pi_125478622
Kyara echt respect voor hoe je dit allemaal volhoudt.

Gestreeptestoel beterschap!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 19 april 2013 @ 17:58:27 #92
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125489224
Kyara, bikkel! Het klinkt echt als een organisatorische hel :X en dan inderdaad dat vervelende 'vraag en aanbod zijn op elkaar afgestemd', dat in je achterhoofd blijft zeuren -O- Misschien komt het nog :*
  vrijdag 19 april 2013 @ 18:02:23 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125489398
Hier gaat het toch allemaal niet zo geweldig :{ Mijn meisje blijft niet goed op temperatuur, en was toch weer afgevallen vandaag. Ze drinkt niet heel denderend, dus vandaag moet ze de hele dag tussen 2 kruikjes liggen, en ik ben op een kolfschema gezet: elke 2 uur kolven, en de opbrengst daarvan elke 3 uur met vingervoeden aanbieden.

De kraam had gehoopt daarmee een voorraadje aan te leggen voor de nacht, maar de opbrengst is niet echt voldoende daarvoor -O- Dus ik hoop dat ik vannacht niet een heel overstuur meisje en leeggekolfde borsten heb :{
  vrijdag 19 april 2013 @ 18:05:36 #94
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125489522
Jammer LB, hopelijk krik je je productie op door het vele kolven.

Heb je eventueel kv in huis voor het geval dat? Of is dat vloeken in de kerk?
pi_125489965
LB -O- wat jammer dat het niet lekker gaat nog. Je borsten zijn nooit helemaal leeg hè! Als er een uurtje tussen zit, zit er vaak zelfs al weer voldoende in voor een voeding (aldus mijn lk).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 19 april 2013 @ 18:40:23 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125490598
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 18:18 schreef Phaidra het volgende:
LB -O- wat jammer dat het niet lekker gaat nog. Je borsten zijn nooit helemaal leeg hè! Als er een uurtje tussen zit, zit er vaak zelfs al weer voldoende in voor een voeding (aldus mijn lk).
Ow, dat is inderdaad bemoedigend! De kraam had het over 2 uur. Dan is tussendoor aanleggen ook nog een optie ^O^

Kyara, ik heb het nog niet in huis, ik wacht nog even af wat er vandaag gebeurt en wat de kraam er morgen van zegt. Ze is wel erg pro-borstvoeding dus dat vind ik heel fijn :Y Maargoed, als het wel nodig is, staat mn vriend binnen 5 minuten in de supermarkt, die 7 dagen per week open is, dus dat is fijn.
pi_125491506
Is het een idee om de medela symphony te huren? Die is krachtiger dan de swing. Kolf je dubbelzijdig elektrisch? Dubbelzijdig schijnt beter voor je productie te zijn. Krijg je een tsr? Anders zou syntocinon neusspray uitkomst kunnen bieden. En op tijd een lk inschakelen, mocht het ondanks de behulpzame kraam niet verbeteren. Sterkte! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125491532
LB, succes, ik hoop dat de extra kolfbeurten en het vingervoeden helpen. Dat je meisje weer snel aankomt en lekker op temperatuur blijft.

Mijn baby is volgens mij erg niet lekker en misselijk. Ik weet niet of het van de ab kuur komt. Gelukkig is die gauw over, flesje is bijna leeg. Hij boert in ieder geval wat meer en heftiger. Ook spuugt hij kleine hoeveelheden terug, soms erg dik (kan ook komen door brood of ander voedsel wat mee omhoog komt). Ben allang blij, dat hij weer fatsoenlijk aan de borst drinkt. Vandaag ook weer bijgetankt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:18:00 #99
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125495149
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 19:06 schreef Phaidra het volgende:
Is het een idee om de medela symphony te huren? Die is krachtiger dan de swing. Kolf je dubbelzijdig elektrisch? Dubbelzijdig schijnt beter voor je productie te zijn. Krijg je een tsr? Anders zou syntocinon neusspray uitkomst kunnen bieden. En op tijd een lk inschakelen, mocht het ondanks de behulpzame kraam niet verbeteren. Sterkte! :*
Die Symphony staat hier iig in huis :Y dus ik kolf dubbelzijdig ja.

Of ik een toeschietreflex heb, geen idee? Hoe voelt dat?

De kraam overlegt morgen met de verloskundige, en schakelt dan eventueel een lactatiekundige in. Ik ben echt erg blij met haar O+ En ook met mezelf, dat ik mijn verzekering heb aangepast zodat lactatiekundige hulp ook vergoed wordt _O_
pi_125495773
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 20:18 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Die Symphony staat hier iig in huis :Y dus ik kolf dubbelzijdig ja.

Of ik een toeschietreflex heb, geen idee? Hoe voelt dat?

De kraam overlegt morgen met de verloskundige, en schakelt dan eventueel een lactatiekundige in. Ik ben echt erg blij met haar O+ En ook met mezelf, dat ik mijn verzekering heb aangepast zodat lactatiekundige hulp ook vergoed wordt _O_
tsr voelt als een soort elektrisch schokje in je tepel. Gek genoeg bij mij vaak het best te voelen in de borst waaraan hij niet drinkt. Als je kolft, komen er eerst wat druppels en na de tsr gaat het echt stromen (straaltjes). De eerste dagen voelde ik ook geen tsr, geen idee of ik ze wel kreeg. Later hoorde ik het ook aan het drinken van de mini, dan ging het van kleine slokjes echt naar achter elkaar klokken. Pas toen legde ik de link tussen het gevoel en tsr :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:18:00 #101
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125498779
LB, vast overbodig, maar leg je haar ook heel veel bij je neer op je borst, dat helpt ook voor je productie.

Fijn dat je een goede kraam hebt, een LK zou wellicht ook fijn zijn, wie weet heeft ze de gouden tip of merkt ze iets op wat jullie over het hoofd zien. Succes ermee ;)
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:18:31 #102
259886 pessie
pi_125498815
Ik voel geen tsr maar als ik kolf zie ik het duidelijk.
Lb, wil je mijn lk?
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:21:48 #103
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125499031
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 20:28 schreef Phaidra het volgende:
Gek genoeg bij mij vaak het best te voelen in de borst waaraan hij niet drinkt.
Ja, die tsr had ik voor het eerst toen ik een van de meisjes aan de borst had. En dan heel snel overhevelen naar de andere borst. Wist ik veel dat die tsr voor beide borsten was :D

Succes LB, en wat fijn dat je zo'n goede kraam hebt!
pi_125499153
Tsr voel ik alleen in de niet voedende borst. Met kolven voel ik het ook niet.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:26:14 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125499336
Lb, ik heb eventueel ook wel een lijst met laktatiekundigen. Waar je ook woont.
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:27:43 #106
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125499462
Ik voelde het ook niet vaak, sowieso luisterde ik naar het veranderen van het slikken, ipv snel zuigen en zacht slikken, ging het dan over naar langzamer zuigen en klokkend slikken. En ik kon vrij snel de melk in haar maag voelen komen.
pi_125499694
Ik voel hem alleen op rechts als ik links voed of kolf. Verder niet.
LK is sowieso een aanrader LB :Y
  vrijdag 19 april 2013 @ 22:08:31 #108
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125502243
Ah, dan voel ik geloof ik soms wel een tsr. Alleen straaltjes zijn hier bij lange na niet aan de orde... druppels is wat er uit komt. Nou kan dat nog veranderen natuurlijk.

Pessie en Tico, ik ben wel benieuwd, willen jullie de namen pm'en? Geen idee of de kraam een soort hotline heeft met een lk hier, maar dan heb ik wat achter de hand :Y

Juud, bij mij liggen mocht vandaag helaas maar mondjesmaat, vanwege haar temperatuur... Morgen hopelijk meer! Want dat werkt wel ja :Y O+
  vrijdag 19 april 2013 @ 22:12:49 #109
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125502506
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 22:08 schreef LadyBlack het volgende:
Ah, dan voel ik geloof ik soms wel een tsr. Alleen straaltjes zijn hier bij lange na niet aan de orde... druppels is wat er uit komt. Nou kan dat nog veranderen natuurlijk.

Pessie en Tico, ik ben wel benieuwd, willen jullie de namen pm'en? Geen idee of de kraam een soort hotline heeft met een lk hier, maar dan heb ik wat achter de hand :Y

Juud, bij mij liggen mocht vandaag helaas maar mondjesmaat, vanwege haar temperatuur... Morgen hopelijk meer! Want dat werkt wel ja :Y O+
Welke regio? Want dan pak ik m'n lijst er even bij.
pi_125502569
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 22:08 schreef LadyBlack het volgende:

kan buidelen niet dan? dan hou jij haar zelf op temp tenslotte
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 19 april 2013 @ 22:16:51 #111
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125502738
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 22:13 schreef simmu het volgende:

[..]

Dat zou een laktatiekundige ook vertellen. Ik denk dat je er heel veel aan hebt om er even 1 te laten mee kijken met je lb.
  vrijdag 19 april 2013 @ 22:19:24 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125502883
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 22:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Welke regio? Want dan pak ik m'n lijst er even bij.
Stad Groningen :)

Simmu, dat kan inderdaad wel :Y morgen eens kijken of dat werkt. Opzich was ze vandaag lekker warm door de kruikjes en verzadigd door het vingervoeden, dus hopelijk heeft ze haar energie besteed aan groeien :)
pi_125502943
LB ik hoop dat je kleintje heel snel op temp is :Y zo te horen heeft ze echt een hele toffe lieve mama O+
  vrijdag 19 april 2013 @ 22:33:52 #114
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125503697
Ik heb je 2 lc gestuurd in je dm. :)
pi_125508769
Voor iedereen die een lactatiekundige nodig heeft, gewoon op internet op te zoeken: http://www.nvlborstvoeding.nl/particulieren/zoek-lactatiekundige
  zaterdag 20 april 2013 @ 06:42:31 #116
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125514734
hoe is het vannacht gegaan LB?
pi_125532861
Ohh LB, wat vervelend dat het allemaal niet zo goed loopt :*. Hopelijk krijg je nu goede hulp van een lk.

Heeft iemand hier ervaring met Lilypadz zoogcompressen? Ik lek de hele dag door m'n zoogcompressen heen, op zich een goed teken natuurlijk maar niet heel handig.. Volgens mijn kraam werken die zoogcompressen heel goed maar wil toch graag advies van ervaringsdeskundigen. Evt. ook nog andere tips?
pi_125533616
Geen ervaring hier L0t, ik heb nooit gelekt. Die Lilypadz zijn toch meer "dichtdrukkers" dan compressen?

LB, ik hoop dat je meisje heerlijk heeft liggen tanken vandaag. :*
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:04:47 #119
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125533807
Ook geen ervaring mee. Hopelijk helpt het. Gaat het verder goed met de bv L0t?

Hier wordt nog steeds geclusterd met als gevolg dat er soms ook 's ochtends heel vroeg nog een flesje kv aan te pas moet komen. Maar merk aan mijn kolfopbrengst wel dat het beter gaat.
pi_125534326
Ja klopt, het zijn idd niet echt compressen maar ze zouden de stroom stoppen.

De bv gaat verder vanaf dag 1 heel goed, ze hapt goed aan en komt uit zichzelf ongv om de 3 uur. Ze drinkt per keer meestal maar uit 1 borst 10 minuten en dan zit ze vol. Maar blijkbaar krijgt ze dan wel genoeg binnen want ze komt mooi aan :).
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:29:02 #121
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125534858
Wat fijn! O+
pi_125534883
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 22:13 schreef simmu het volgende:

[..]

Ja, dat werkte hier ook als enige echt goed. Kruiken ed in zn eigen bed deden niet genoeg.
pi_125534944
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:18 schreef L0t.. het volgende:
Ja klopt, het zijn idd niet echt compressen maar ze zouden de stroom stoppen.

De bv gaat verder vanaf dag 1 heel goed, ze hapt goed aan en komt uit zichzelf ongv om de 3 uur. Ze drinkt per keer meestal maar uit 1 borst 10 minuten en dan zit ze vol. Maar blijkbaar krijgt ze dan wel genoeg binnen want ze komt mooi aan :).
Klinkt goed L0t! ^O^
pi_125535527
Wat fijn Lot.

LB, hoe gaat het nu bij jou?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 20 april 2013 @ 23:34:41 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125540358
Wat fijn L0t!! ^O^

Hier was E vanochtend wel aangekomen, ondanks mjn schamele kolfopbrengsten van vannacht (25 cc per keer uit 2 borsten), dus dat was heel fijn! Vandaag flink doorgekolfd, maar het wordt niet echt meer, dus syntocinon neusspray en een pak nutrilon voor achter de hand opgehaald... niet leuk maar mn meisje moet ook geen honger hebben natuurlijk.

Tot nu toe heeft de neusspray nog niet echt effect (3x gebruikt), dus morgen bij geen verbetering een telefoontje naar de lk.

Ik baal flink, maar hoop nu maar dat die spray wat gaat helpen, en dat ik haar gewoon helemaal zelf kan voeden.
pi_125541052
Hier is de borstvoeding helaas niet gelukt.
In het ziekenhuis heb ik wat adviezen gekregen die niet goed waren. O.a. dat ik haar moest laten 'drinken' zolang ze zelf wilde. De 1e keer heeft ze dus 2 minuten rechts en 20 minuten links gedronken zonder dat ze al wat binnenkreeg. De volgende ochtend tijdens het douchen zag ik waarom ik pijn had: zowel onder als boven mijn tepel een diepe snee, alsof ze hem er half afgebeten had :X
Alles deed onwijs zeer en ik wilde de handdoek al in de ring gooien, maar dankzij een geweldige kraam heb ik nog een paar dagen volgehouden.
Schema was: rechts aanleggen, max 10/15 minuten, dan flesje (ivm veel afvallen en nog geen voeding bij mij) en links kolven en daar 'eelt' kweken.
Maar ze was soms niet wakker te krijgen waardoor ik na een tijd proberen moest opgeven voor een flesje en dan beide borsten kolfde.
Dan had ik ongeveer een uur tot anderhalf om te slapen voordat dit zich herhaalde.

Door de fluxus was mijn lijf echter zo aangedaan dat ik dit energie technisch niet trok. De vk gaf ook aan dat het na dergelijk bloedverlies wel eens een week kon duren voordat de voeding op gang zou komen.
Tijdens de zoveelste nacht heb ik mijn vriend in tranen wakker gemaakt dat ik dit niet trok. In gedachten had ik al een lijstje gemaakt met voors en tegens, waarbij de voors om te stoppen langer was, maar de tegens zwaarder telden voor mij. Ik kwam er niet uit.
Vriend hweft toen voor mij de knoop doorgehakt om te stoppen.

Ik heb het maar een paar dagen mee mogen maken, maar ben daar erg dankbaar voor. De keren dat Rosalie bij me heeft 'gedronken' waren heel mooi en ontroerend om mee te maken.
De beslissing om te stoppen heeft rust gegeven, maar toch vind ik het jammer dat het niet gelukt is.

Sorry heel verhaal maar wilde het nog even kwijt, na al mijn vragen die ik hier gesteld heb.
pi_125541572
Danic :*
  zondag 21 april 2013 @ 07:30:55 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125546763

LB, hoop dat het beter gaat als je de spray langer gebruikt en dat anders een lk je verder kunt helpen :*
  zondag 21 april 2013 @ 07:33:51 #129
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125546768
Danic jammer dat het niet gelukt is. :*
pi_125546780

LB ik kolfte 's nachts nog minder in de eerste week. :* Hoefde 's nachts ook eigenlijk niet te kolven van de LK omdat je dan helemal een moordend schema hebt waarbij je niet aan je slaap toekomt.
  zondag 21 april 2013 @ 07:44:05 #131
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125546787
Ik kreeg het advies van de lk om er geen wekker voor te zetten maar als je wakker werd om te plassen, dan ook meteen even te kolven.
  zondag 21 april 2013 @ 08:30:30 #132
258612 nytar
boys boys boys
pi_125546953
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:40 schreef L0t.. het volgende:
Ohh LB, wat vervelend dat het allemaal niet zo goed loopt :*. Hopelijk krijg je nu goede hulp van een lk.

Heeft iemand hier ervaring met Lilypadz zoogcompressen? Ik lek de hele dag door m'n zoogcompressen heen, op zich een goed teken natuurlijk maar niet heel handig.. Volgens mijn kraam werken die zoogcompressen heel goed maar wil toch graag advies van ervaringsdeskundigen. Evt. ook nog andere tips?
Ik gebruikte lilypadz! Maar alleen als het nodig was (feestjes e.d.) thuis hield ik als ik een onnodige tsr kreeg mn vingers er even op. Niet zo charmant maar wel doeltreffend :)

Er zit wel een maar aan, als je tsr erg sterk is kan er alsnog melk uitkomen waardoor je weleens een pad vol melk lostrekt, met alle gevolgen van dien.
En met warm weer ga je eronder zweten. Dan kan je ze niet te lang aan, want vochtige tepels zijn ook niet relaxt...

Desondanks gebruikte ik nog steeds liever deze dan van die senseopads :+
pi_125546998

LB, sterkte ermee. Ik hoop dat de bv snel beter op gang komt. Als je s'nachts kolft is dat een stuk zwaarder idd, maar tegelijkertijd HEEL GOED VOOR JE PRODUCTIE.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 21 april 2013 @ 08:58:23 #134
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125547103
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 08:30 schreef nytar het volgende:
Desondanks gebruikte ik nog steeds liever deze dan van die senseopads
caffe latte!
pi_125547104
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 08:30 schreef nytar het volgende:

[..]

Ik gebruikte lilypadz! Maar alleen als het nodig was (feestjes e.d.) thuis hield ik als ik een onnodige tsr kreeg mn vingers er even op. Niet zo charmant maar wel doeltreffend :)

Er zit wel een maar aan, als je tsr erg sterk is kan er alsnog melk uitkomen waardoor je weleens een pad vol melk lostrekt, met alle gevolgen van dien.
En met warm weer ga je eronder zweten. Dan kan je ze niet te lang aan, want vochtige tepels zijn ook niet relaxt...

Desondanks gebruikte ik nog steeds liever deze dan van die senseopads :+
Bedankt voor je reactie! Geen wondermiddel maar wel het proberen waard dus :).

LB, hoe ging het vannacht?

Danic :* wat jammer dat het niet gelukt is..
  zondag 21 april 2013 @ 09:06:58 #136
258612 nytar
boys boys boys
pi_125547160
quote:
17s.gif Op zondag 21 april 2013 08:58 schreef Kyara het volgende:

[..]

caffe latte!
Dat klinkt dan wel weer jammie! :Y
  zondag 21 april 2013 @ 14:35:49 #137
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125554242
quote:
17s.gif Op zondag 21 april 2013 08:58 schreef Kyara het volgende:

[..]

caffe latte!
:D

Danic, wat ontzettend balen... :* Die fluxus was op zichzelf al heftig genoeg :{

Hier gaat het beter, in elk geval met mn meisje; 50 gram aangekomen, netjes op temperatuur, gele poep en elke luier bevat wat urine. Heb haar dus ook weer gewoon aan kunnen leggen vanochtend. Genieten! O+

Vandaag blijf ik nog wel regelmatig kolven, en we geven wat nutrilon bij zodat ze flink aansterkt.

Over een paar dagen gaat ze waarschijnlijk regelen, hopelijk trekt zij mijn productie dan wat omhoog. Want kolven is nog steeds prut... ook 's nachts.
pi_125561707
LB, fijn, dat ze aangekomen is. Succes met productie opkrikken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 21 april 2013 @ 18:08:15 #139
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125562974
Vanmiddag uit 1 borst 40 cc gekolfd!! :o *O*

Da's meer dan de vorige keren uit 2 borsten :D Kijken of dit aanhoudt :9
pi_125563325
Wat goed LB!!
  zondag 21 april 2013 @ 18:37:19 #141
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125564028
Wat goed LB *O*
pi_125564988
Dat gaat de goede kant op LB! Fijn *O*
pi_125565492
Yeah voor LB *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125569588
Go LB! ^O^ *O*

Ik kocht gisteren een nieuwe voedingsbeha, Otje was mee, enigszins verbaasde reactie van de verkoopster "Ga je nog lang voeden dan!? :o " Maar ik heb een Mammae. O+ (Cup H, ik moest er toch aan geloven :') ) En Otje vindt het maar niets want mijn borst zit ineens heel anders. |:(
pi_125569682
Ophelia, kieskeurig jouw Otje :D

LB *O* fijn!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 21 april 2013 @ 21:12:36 #146
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125572239
Zo, paar dagen nagekolfd en in de avond om de 2 uur gekolfd en flesjes gegeven en dat in combinatie met het vaker aanleggen heeft mijn productie aardig opgekrikt geloof ik. Vandaag bij 2 voedingen nauwelijks kv hoeven bijgeven. *O*

en mijn oudste krijgt spekkies O+
pi_125572853
Yay voor spekkies! ^O^ (bedoel je niet 'middelste' in deze context?)
pi_125574446
Goeie verhalen LB en Kyara! ^O^ *O*
  zondag 21 april 2013 @ 21:42:11 #149
259886 pessie
pi_125574594

Lb, fijn zeg! Bij mij duurde het ook een dag of 5 voor er eens wat melk in het flesje zat. Uiteindelijk Nathan 2 jaar gevoed.

Ophelia, leuk zeg! Ik vind dat ik ook nog een mooie voedingsBH mag. Draag nu dezelfde als die ik alhad bij Nathan. Merk aan ze dat MN omvang en alles weer wat normaler wordt dus wil graag eens een mooie. Kun je leuke krijgen bij livera? Of moet ik ergens anders heen voor een mooie?
  zondag 21 april 2013 @ 21:43:27 #150
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125574690
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 21:42 schreef pessie het volgende:

Lb, fijn zeg! Bij mij duurde het ook een dag of 5 voor er eens wat melk in het flesje zat. Uiteindelijk Nathan 2 jaar gevoed.

Ophelia, leuk zeg! Ik vind dat ik ook nog een mooie voedingsBH mag. Draag nu dezelfde als die ik alhad bij Nathan. Merk aan ze dat MN omvang en alles weer wat normaler wordt dus wil graag eens een mooie. Kun je leuke krijgen bij livera? Of moet ik ergens anders heen voor een mooie?
Marktplaats. Genoeg nieuw met kaartje. Als je eens wist hoeveel er wel 1 kopen en uiteindelijk niet gaan voeden.
pi_125575388
Deze kwam van een speciaalzaak Pessie, maar dat ligt ook aan de maat. Ik loop soms de Hunkemoller binnen, maar verder vind ik eigenlijk nooit wat in de reguliere winkels.
  zondag 21 april 2013 @ 21:53:29 #152
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125575532
Bonnie B achtige zaken. Het wat duurdere segment.
pi_125575543
Mijn voedingsBH's komen van internet ook. In de "gewone" winkels kan ik niks vinden. Heb nu BH's van Hotmilk :)
pi_125575618
Ik ga binnenkort ook eens een goede bh kopen. Ik heb nu nog van die dingen van medela aan. Zitten heerlijk, maar zijn zo lelijk.
*poef* nu is het weg
  zondag 21 april 2013 @ 21:55:47 #155
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125575702
Ik heb ze nu van marlies. Oog wilt ook wat.
  zondag 21 april 2013 @ 21:55:56 #156
259886 pessie
pi_125575710
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 21:53 schreef Ticootje het volgende:
Bonnie B achtige zaken. Het wat duurdere segment.
Wat zijn dat voor zaken? Lincherie bijvoorbeeld? Internet wordt em echt niet. Ik ben een ramp met kleding kopen, en ondergoed is een nog groter probleem.
pi_125575944
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 21:55 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb ze nu van marlies. Oog wilt ook wat.
Ja dat idd. Zeker nu het wel lekker loopt enzo. Heb wel het idee dat ik nog even doorga zo.
*poef* nu is het weg
  zondag 21 april 2013 @ 21:59:27 #158
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125575957
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 21:55 schreef pessie het volgende:

[..]

Wat zijn dat voor zaken? Lincherie bijvoorbeeld? Internet wordt em echt niet. Ik ben een ramp met kleding kopen, en ondergoed is een nog groter probleem.
Gewoon een goede lingeriezaak. Laat de boel even goed opmeten qua cup. En dan gewoon mp en dan zoek je gewoon voedingsbh 75d ofzo en dan is het een kwestie van kijken wat je mooi en leuk vind.
pi_125576740
En nog *O* voor Kyara, fijn al die live voedingen zonder kv na.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125577003
Goeie tip Tico, van marktplaats. Ik heb nog altijd Hema en H&M, en hoewel ik niet echt om leuke setjes geef, wil ik na zes maanden wel eens iets mooiers aan. Ga eens kijken!

En wat Tinu zegt, fijn Kyara! (ik heb zo' n bewondering voor jou en je doorzettingsvermogen!)

:* Voor Danic, jammer dat het niet gelukt is. ben blij te horen dat je hebt genoten van die momentjes!

*O* Voor de 40ml van LB :) gaat de goeie kant op!
  maandag 22 april 2013 @ 00:18:56 #161
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125584875
Kyara, wat fijn!! Ik hoop echt voor je dat het nu gewoon een ruime tweelingproductie wordt! ^O^

Hier deed links vandaag nig niet echt mee, maar ook daar kwam zojuist 30cc uit :9 en uit rechts maar liefst 45. Da's ruimschoots meer dan E per voeding drinkt, dus ik ben blij!
pi_125586998
Voor LB en Kyara *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 22 april 2013 @ 07:26:03 #163
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125587227
LB, vriezervoorraadje aanleggen! *O*

hier een clusternachtje :O ik geloof dat ik vanaf half 3 maximaal een uurtje heb geslapen. Nu slapen de meisjes maar is M weer wakker :O
  maandag 22 april 2013 @ 07:29:38 #164
259886 pessie
pi_125587241
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 00:18 schreef LadyBlack het volgende:
Kyara, wat fijn!! Ik hoop echt voor je dat het nu gewoon een ruime tweelingproductie wordt! ^O^

Hier deed links vandaag nig niet echt mee, maar ook daar kwam zojuist 30cc uit :9 en uit rechts maar liefst 45. Da's ruimschoots meer dan E per voeding drinkt, dus ik ben blij!
Let je er wel op dat je jezelf niet een overproductie kolft? :*

Kyara, M gaat naar het KSV vandaag toch? Straks even bijslapen mmet je meisjes?
  maandag 22 april 2013 @ 07:33:07 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125587261
Klopt maar straks met de meisjes naar het ziekenhuis voor de heupecho. Maar ik slaap nog wel een keertje bij vandaag of morgen. Ben al lang blij dat ik ze geen kv heb hoeven bij te geven (al stond ik vanochtend wel op het punt om dat te doen omdat ze onrustig bleven maar ze zijn in slaap gevallen O+ )
pi_125587628
Kyara, zoiets kan je ook zo een boost geven, dat je je moeheid vergeet, he. Blijf ook wel goed aan jezelf denken. Goed eten en goed slapen is hard nodig voor goede productie :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125587691
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:52 schreef danic het volgende:
Hier is de borstvoeding helaas niet gelukt.
In het ziekenhuis heb ik wat adviezen gekregen die niet goed waren. O.a. dat ik haar moest laten 'drinken' zolang ze zelf wilde. De 1e keer heeft ze dus 2 minuten rechts en 20 minuten links gedronken zonder dat ze al wat binnenkreeg. De volgende ochtend tijdens het douchen zag ik waarom ik pijn had: zowel onder als boven mijn tepel een diepe snee, alsof ze hem er half afgebeten had :X
Alles deed onwijs zeer en ik wilde de handdoek al in de ring gooien, maar dankzij een geweldige kraam heb ik nog een paar dagen volgehouden.
Schema was: rechts aanleggen, max 10/15 minuten, dan flesje (ivm veel afvallen en nog geen voeding bij mij) en links kolven en daar 'eelt' kweken.
Maar ze was soms niet wakker te krijgen waardoor ik na een tijd proberen moest opgeven voor een flesje en dan beide borsten kolfde.
Dan had ik ongeveer een uur tot anderhalf om te slapen voordat dit zich herhaalde.

Door de fluxus was mijn lijf echter zo aangedaan dat ik dit energie technisch niet trok. De vk gaf ook aan dat het na dergelijk bloedverlies wel eens een week kon duren voordat de voeding op gang zou komen.
Tijdens de zoveelste nacht heb ik mijn vriend in tranen wakker gemaakt dat ik dit niet trok. In gedachten had ik al een lijstje gemaakt met voors en tegens, waarbij de voors om te stoppen langer was, maar de tegens zwaarder telden voor mij. Ik kwam er niet uit.
Vriend hweft toen voor mij de knoop doorgehakt om te stoppen.

Ik heb het maar een paar dagen mee mogen maken, maar ben daar erg dankbaar voor. De keren dat Rosalie bij me heeft 'gedronken' waren heel mooi en ontroerend om mee te maken.
De beslissing om te stoppen heeft rust gegeven, maar toch vind ik het jammer dat het niet gelukt is.

Sorry heel verhaal maar wilde het nog even kwijt, na al mijn vragen die ik hier gesteld heb.
Ik vind het toch super dat je het geprobeerd hebt! En de essentiele stofjes heeft ze de eerste week maar mooi binnen gekregen! :Y :*

Ik wil toch even melden dat het me nu al een maand lang lukt om alleen de ochtendvoeding te geven. Ik dacht dat mijn productie dusdanig terug zou lopen, maar nee mijn tetjes maken precies genoeg aan. :D
pi_125591950
Kyara
Succes vandaag

Lb
*O*

Kwisted
Bijzonder dat je nog lekker een ochtendvoeding kunt geven. Doen je tetten goed! :)

Hier zitten we nu sinds de medicatie op ongv 5 of 6 voedingen ipv 10+. Heb soms de neiging om haar op mijn verzoek aan te leggen omdat ik bang ben dat ze te weinig krijgt, terwijl ze super tevreden is. Moet denk ik wennen na al die maanden zo vaak voeden.
  maandag 22 april 2013 @ 12:51:03 #169
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_125594791
Ik heb nog 2 zgan voedingsbh's liggen van Hotmilk, maat 70H (omvang is te vergroten tot 80 door de vele haakjes).

danic, jammer joh :*

Hier loopt het nog steeds goed. Het jaar alweer voorbij. Gaat hard.
Kolf heb ik nu aan de kant gelegd. Laatste restjes uit de vriezer opmaken en dan gaat hij overdag over op gewone melk.
pi_125596066
Nice, maar daar kan ik in wonen Asy :D

Wat goed Kwisted! fijn dat je zo toch lekker door kan voeden.

En Zoë wat meer tijd voor jezelf ;)
  maandag 22 april 2013 @ 13:54:45 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125596853
Fijn Zoe! Mij lijkt dat aantal voedingen een stuk meer in verhouding en voor jou ook een stuk relaxter. Kan me wel voorstellen dat je er even aan moet wennen :D

Ik heb vandaag in het openbaar gevoed. Wachtkamer ziekenhuis, ok was meer een gang dus niemand er tegenover maar voor mij was het weer een hobbeltje dat genomen is.
  maandag 22 april 2013 @ 14:27:15 #172
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125598119
Jemig Zoe, dat klinkt wel beter ja!

Kyara, wat een nacht :X Kun je straks nog slapen?

Ik mocht vandaag van de kraam gewoon lekker naar eigen inzicht voeden, dus heb nu fijn een meiske aan de borst O+
Eens kijken hoe tevreden ze daarmee is, dan weet ik ook of ze goed drinkt uit beide borsten :)

Pessie, grapjas :D daar zijn we nog niet hoor!
  maandag 22 april 2013 @ 14:32:41 #173
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125598285
Ik kom alleen even *O* voor Kyara en LB, top!
pi_125600719
Draag al maanden geen voedingsbh meer :@ ben blij met mijn gewone hunkemoller bh's.

Mineola
:D haha ja ff wennen

Kyara
Idd, naar mijn idee is het qua aantal nu meer zoals het moet zijn.
*O* voor t openbaar voeden. Heb ik nog nooit gedaan

LB
Fijn, lekker genieten van je meisje aan de borst
pi_125601143
Ik durfde ook nooit goed openbaar te voeden..

Zoe goed dat je minder voedingen hebt.
  maandag 22 april 2013 @ 15:56:02 #176
258612 nytar
boys boys boys
pi_125601312
Haha, daar heb ik nou echt geen problemen mee :)
Gisteren na het zwemmen had ie honger, maar we moesten wachten op mn man en de oudste. Dan laat ik hem niet huilen, dus lekker even aangelegd.
Als er mensen langslopen hou ik wel even mn hand ervoor. Maar dat is meer voor mn eigen idee want je ziet niks :)
  maandag 22 april 2013 @ 15:57:35 #177
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125601381
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 15:41 schreef Zoë23 het volgende:
Draag al maanden geen voedingsbh meer :@ ben blij met mijn gewone hunkemoller bh's.

Mineola
:D haha ja ff wennen

Kyara
Idd, naar mijn idee is het qua aantal nu meer zoals het moet zijn.
*O* voor t openbaar voeden. Heb ik nog nooit gedaan

LB
Fijn, lekker genieten van je meisje aan de borst
Gewone bh's trek ik aan gort door ermee te voeden. En ik draag sowieso geen goedkoop spul, dus als ik m'n normale bh's sloop dan weet ik zeker dat ik een niet zo blije joene heb.
pi_125601779
Ticootje
Mijn bh's blijven gewoon in vorm. Kies ze wel zo uit dat het makkelijk is met voeden. Doe ik ook met truitjes en tshirtjes
  maandag 22 april 2013 @ 16:08:56 #179
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125601890
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:06 schreef Zoë23 het volgende:
Ticootje
Mijn bh's blijven gewoon in vorm. Kies ze wel zo uit dat het makkelijk is met voeden. Doe ik ook met truitjes en tshirtjes
Omdat ik de cup naar beneden klap of naar beneden frommel gaat op een gegeven moment het materiaal in de cup stuk. Na 3 of 4 X voeden met m'n normale bh zag je al dat de cup aan vervormen was.
pi_125602602
Hier geen last van, heb misschien kleinere/minder zware borsten. Ze drinkt ook maar kort, 5min ongv
  maandag 22 april 2013 @ 21:32:16 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125617566
Ok, dat is nog best lastig, zo'n dag zelf uitzoeken :')

Uit de borst kreeg ze blijkbaar toch niet genoeg, dus heb zo'n beetje non-stop een wakker meisje gehad dat ik met vingervoeden rustig kon houden, maar elke keer bleef ze toch weer wakker en wilde ze meer voeding... Gelukkig nog bv op voorraad en tussendoor 1x gekolfd, maar jammer dat ze dat dus niet uit de borst krijgt.

Ze ligt nu heerlijk te slapen, maar ik heb sinds 17:30 geen kolf of meisje meer aan de borst gehad, dus wel een beetje volle borsten nu! Hopelijk wordt ze gauw wakker en wil ze drinken :9
  maandag 22 april 2013 @ 21:43:54 #182
259886 pessie
pi_125618422
Lb, heb je haar nu wakker gemaakt? In de kraam week kun je beter ee max van 3 uur aanhouden tussen 2 voedingen.
  maandag 22 april 2013 @ 21:46:54 #183
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125618630
Nou ik mocht er 4 uur tussenlaten, dus ik kijk het nog even aan, maar dan ga ik haar wel wakker maken ja :Y

Ze is om 18:45 gaan slapen overigens, dus nu 3 uur geleden.
pi_125621359
Maar je bent aan het bijvoeden en kolven omdat ze niet voldoende drinkt / je productie niet goed op gang is? Dan lijkt vier uur me niet zo verstandig om het probleem snel te verhelpen...
pi_125629500
LB, ik zou er ook liever maar 3 uur tussen laten. Je zei ook "sinds 17.30 uur geen kolf of meisje aan de birst gehad, tot 21.30 uur is dat al 4 uur. Je weet dat je van de begintijd van de voeding rekent toch?

Kyara, fijn eerste drempel voor buitenshuis voeden is genomen. Je zult zien, dat het steeds makkelijker gaat en je je er ook makkelijker mee voelt.

Ik heb nu een beetje een ritme en standaard voor kolven met mijn buitenland reizen. Helaas een keer kolven in de trein wc (niet fijn, maar kan niet anders), bij de klant kan ik meestal een leeg bureautje of vergaderkamer regelen. In het hotel flesjes in de minibar en koelelementen in de vrieze laten leggen door hotelpersoneel voor de nacht. Zal eens een foto maken van de bv in de minibar, ziet er grappig uit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125629678
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 08:53 schreef Tinuviel het volgende:
LB, ik zou er ook liever maar 3 uur tussen laten. Je zei ook "sinds 17.30 uur geen kolf of meisje aan de birst gehad, tot 21.30 uur is dat al 4 uur. Je weet dat je van de begintijd van de voeding rekent toch?

Kyara, fijn eerste drempel voor buitenshuis voeden is genomen. Je zult zien, dat het steeds makkelijker gaat en je je er ook makkelijker mee voelt.

Ik heb nu een beetje een ritme en standaard voor kolven met mijn buitenland reizen. Helaas een keer kolven in de trein wc (niet fijn, maar kan niet anders), bij de klant kan ik meestal een leeg bureautje of vergaderkamer regelen. In het hotel flesjes in de minibar en koelelementen in de vrieze laten leggen door hotelpersoneel voor de nacht. Zal eens een foto maken van de bv in de minibar, ziet er grappig uit.
Dat wist ik in het begin ook niet. Scheelt best wel, omdat wij wel bijna een uur in de weer waren voor een voeding. Omdat mijn mini ook veel afgevallen was, mochten wij overdag maar 2 uur tussen de voedingen laten, en 's nachts 3 uur. Maar niet helemaal vergelijkbaar, omdat hij maar 2460 gram woog bij de geboorte. Hoe is de nacht gegaan LB? Het klinkt alsof je gister een regeldag hebt gehad.

Tinu, fijn dat je een soort ritme hebt voor je reizen. Lijkt me een behoorlijk gedoe wel!

Hier gaat het even wat minder. De mini drinkt echt absurd slecht de laatste dagen. Hij drinkt maar even en als hij het zat is gaat hij bijten en trekken (en een lol dat hij dan heeft }:| :X ). Ik ben nu overgegaan naar 1x kolven per dag op het werk en gister heb ik de hele dag met stuwing gelopen. Niet prettig. Ik hoop heel erg dat het een fase is. Hij drinkt ook niet goed uit een beker nog, dus ik maak me soms wel zorgen of hij wel voldoende vocht binnenkrijgt...
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:07:59 #187
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125632456
Hoe zijn de plasluiers?
pi_125633111
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:07 schreef Ticootje het volgende:
Hoe zijn de plasluiers?
Minder dan anders, maar ook niet heel slecht. Gister op het kdv had hij voor zijn doen wel redelijk gedronken (220 cc over de dag). Bij thuiskomst (17.30 u) een halve borst (stuwing niet helemaal weg) en voor het slapen ook een halve. Daarna heb ik nog ca. 100 cc gekolfd. Vannacht heeft hij wel goed gedronken om 12 uur, maar om 6 uur wilde hij maar 1 kant drinken en heb ik daarna ook maar weer gekolfd.

Hij heeft vaker dat hij minder drinkt als hij last heeft van tandjes (en ook het bijten wijst daarop). Het kan overigens best zijn dat hij gewoon eerder vol zit omdat ik nu over ben naar 1x kolven... 's Nachts drinkt hij wel goed dus, maar ik wil liever niet elke keer dat hij wakker wordt gaan voeden. Eén nachtvoeding vind ik prima, maar vannacht werd hij ook nog om 3 uur wakker en toen is hij zonder borst weer gaan slapen. Ik hoopte dat hij dan om 6 uur beter zou willen drinken, maar dat was dus ook niet zo. Hij eet overigens heel goed overdag (brood, fruit, rauwkost, soepstengel, avondeten) dus voor de voedingsstoffen is het ook niet zo nodig 's nachts. Denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:32:01 #189
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125633162
Ik zou me dan niet te snel druk maken hoor. Eventueel proberen of hij op een andere manier wel wilt drinken. Andere kleur beker, rietje... Beetje verleiden zeg maar.
pi_125633475
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:32 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou me dan niet te snel druk maken hoor. Eventueel proberen of hij op een andere manier wel wilt drinken. Andere kleur beker, rietje... Beetje verleiden zeg maar.
We hebben inmiddels 4 verschillende bekers staan _O- Deze van avent gaat nog het beste:

Maar na een slok of 3 gaat hij ermee spelen (schudden, op tafel slaan, op de kop houden met z'n vinger precies op het dekseltje, enz). Tuitbeker en rietjesbeker snapt hij echt nog niet (alleen kauwen). We blijven oefenen...
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:55:11 #191
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125642411
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 22:31 schreef WupWup het volgende:
Maar je bent aan het bijvoeden en kolven omdat ze niet voldoende drinkt / je productie niet goed op gang is? Dan lijkt vier uur me niet zo verstandig om het probleem snel te verhelpen...
Dat doen we vandaag inderdaad ook weer anders :Y Heb nu wel een paar keer weer gekolfd, en dat helpt de productie wel. Mijn borsten zijn nu ook weer soepel ipv gestuwd :) Als ze zo weer wakker wordt, bied ik de borst weer aan, en als ze daar niet genoeg uit lijkt te halen heb ik inmiddels weer een gekolfd voorraadje.
Overigens kolf ik steeds eerst een minuutje, zodat er makkelijk melk toestroomt als E gaat drinken. En ik gebruik nog steeds syntocinon.

Ohja, en ze had gisteren tussendoor nog wel gedronken hoor, maar dan middels vingervoeden! We hebben vanmiddag een flesje geprobeerd, omdat het vingervoeden best intensief is, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of ik dat een tof idee vind, zo snel al. Wat denken jullie?
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:56:55 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125642484
Als ze niet goed aan de borst is zou ik geen flesjes proberen nee.
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:58:46 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125642586
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:56 schreef Ticootje het volgende:
Als ze niet goed aan de borst is zou ik geen flesjes proberen nee.
Ohja, dat vergat ik erbij te zeggen, ze hapt wel goed aan... daarom durfde de kraam het flesje wel aan.

Maar ze zuigt steeds fanatiek aan, dan hoor je haar af en toe een klokgeluid maken, en dan ontspant ze... :') ze klokte vannacht wel toen mijn borst gestuwd was en ik hem ondertussen masseerde. Het lijkt haar dus nog wat teveel moeite te zijn om goed te slikken.

Maargoed, ik vind het dus ook een beetje tricky... volgende keer doen we dus maar weer vingervoeden.
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:00:44 #194
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125642685
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:58 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ohja, dat vergat ik erbij te zeggen, ze hapt wel goed aan... daarom durfde de kraam het flesje wel aan.

Maar ze zuigt steeds fanatiek aan, dan hoor je haar af en toe een klokgeluid maken, en dan ontspant ze... :') ze klokte vannacht wel toen mijn borst gestuwd was en ik hem ondertussen masseerde. Het lijkt haar dus nog wat teveel moeite te zijn om goed te slikken.

Maargoed, ik vind het dus ook een beetje tricky... volgende keer doen we dus maar weer vingervoeden.
Ze laat dus los als er geen melkstroom is. Bij een fles is er melkstroom zonder daar iets voor te doen. Ze moet leren dat ze moet melken om te drinken bij jou.
pi_125642757
Klinkt inderdaad alsof ze het drinken nog hard werken vindt. Wat Tico zegt.

Letten jullie er bij het fingerfeeden ook op dat ze de spuit zelf leegzuigt en jullie op zijn hoogst helpen? (en dat fingerfeeden is inderdaad ontzettend intensief, zeker als de hoeveelheid omhoog gaat :* )
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:07:49 #196
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125642998
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ze laat dus los als er geen melkstroom is. Bij een fles is er melkstroom zonder daar iets voor te doen. Ze moet leren dat ze moet melken om te drinken bij jou.
Ja precies, dat dacht ik ook. Alhoewel de melk helemaal nog niet zo makkelijk uit de fles te halen was :') ze snapte er maar weinig van _O-

Maar thx, dit bevestigt toch wel een beetje wat ik zelf ook dacht.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:02 schreef _Ophelia_ het volgende:
Klinkt inderdaad alsof ze het drinken nog hard werken vindt. Wat Tico zegt.

Letten jullie er bij het fingerfeeden ook op dat ze de spuit zelf leegzuigt en jullie op zijn hoogst helpen? (en dat fingerfeeden is inderdaad ontzettend intensief, zeker als de hoeveelheid omhoog gaat :* )
Ja, dat is ons wel goed geleerd :Y
pi_125643832
Ik vind dat je een heel goede indicatie hebt voor een lactatiekundige :)
pi_125645596
Even een crosspost vanuit het v&a topic!

Medela Swing te koop! Je krijgt er VBN folders en een boek bij!

Ik zat te denken aan 50 ex.

dinsdag 23 april 2013 @ 18:22:16 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125647542
Ik vind dat ook best wel knap van mijn meisjes. Die moesten leren drinken uit een flesje en in het ziekenhuis hebben toen maar af en toe rechtstreeks aan de borst geprobeerd. Thuis zijn we daar pas echt goed mee begonnen en of ze nu een flesje of de borst krijgen, het maakt ze niet uit (ok, als ze op sommige dagen pas om 17.00 uur een 1e flesje krijgen dan zitten ze wel even te prutsen met hun tong, borst is sowieso nooit een probleem).
pi_125650280
Ik heb wel interesse in dat boek!
  dinsdag 23 april 2013 @ 19:50:29 #201
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125650790
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:15 schreef Gerberaatje het volgende:
Even een crosspost vanuit het v&a topic!

Medela Swing te koop! Je krijgt er VBN folders en een boek bij!

Ik zat te denken aan 50 ex.

[ afbeelding ]
Stop je met de opleiding?
pi_125677491
Ben in 2011 al gestopt :)
  donderdag 25 april 2013 @ 08:36:27 #203
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125708379
Vandaag 3 maanden bv! *O* *O*

Nou ja, grotendeels dan, maar dat telt ook toch?

Het voeden met de spreidconstructie ging vannacht wel redelijk, ze kon wel op haar zij liggen gelukkig.
  donderdag 25 april 2013 @ 08:55:00 #204
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_125708622
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 08:36 schreef Kyara het volgende:

Het voeden met de spreidconstructie ging vannacht wel redelijk, ze kon wel op haar zij liggen gelukkig.
jazeker telt dat ook! alle beetjes tellen!
  donderdag 25 april 2013 @ 08:55:05 #205
258612 nytar
boys boys boys
pi_125708624
*O*
  donderdag 25 april 2013 @ 10:30:27 #206
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125710589
quote:

Wat goed!! *O* En sowieso: 3 maanden al, jemig!! :o
pi_125710622
quote:

Dat telt! *O* *O*
  donderdag 25 april 2013 @ 10:35:25 #208
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125710712
Ik had heb vanochtend een beetje een breakdown; ben de halve nacht opgeweest om mn meisje te voeden, ze dronk aan de borst maar klokte daarna ook nog een onbehoorlijke hoeveelheid weg met vingervoeden, om vervolgens nog niet eens knock out te zijn. Ik kon daarna nog maar weinig kolven (zou ze dan toch mn borsten leeggedronken hebben?), dus vanochtend heb ik het laatste beetje voorraad opgemaakt in nog zo'n borst + vingervoedsessie... ;(

Ik word zo moe van het elke keer moeten nadenken wat wijsheid is; kolven, en dan het risico lopen dat zij vlak daarna wakker wordt en ook wil drinken, of wachten tot ze wil drinken maar dan het risico lopen dat het te lang duurt waardoor de productie natuurlijk ook niet bevorderd wordt.
pi_125710787
Ook als je bijna niets gekolft krijgt is er nog wel melk voor je meisje, dus kolven om je productie op te krikken kan sowieso. Maar heb je er al een LK bij gehad? Een duidelijk plan van aanpak kan zoveel stress schelen. :*
  donderdag 25 april 2013 @ 10:40:01 #210
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125710825
LB, ik zou ook een LK inschakelen, als je nu belt, kan er wellicht vandaag nog iemand bij je langskomen, echt doen, het kan je zo goed op weg helpen. :*
  donderdag 25 april 2013 @ 10:40:35 #211
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125710836
Zo lastig LB, en ook herkenbaar. Ik zou inderdaad zo snel mogelijk een LK inschakelen (of de LLL informatielijn, zij kunnen je misschien ook tips geven).
  donderdag 25 april 2013 @ 10:42:33 #212
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125710883
Ow sorry Kyara, *O* voor drie maanden bv! :*
pi_125710899
Eens met de dames boven mij LB, haal er een deskundige bij. En ik zou wel de LK mee laten kijken, waarom lukt het je meisje nog niet om goed uit de borst te drinken bijv?
pi_125710907
Heb je trouwens ook uitleg gehad over borstcompressie? Dat hielp Otje in het begin heel goed om net dat beetje extra te drinken.

Op de site van de LK die ik had staat info over borstcompressie en productie opschroeven.
pi_125710919
quote:

Jeej! *O*
Hoe gaat het met je productie? Kun je ze bijhouden?
  donderdag 25 april 2013 @ 11:00:54 #216
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125711360
Ik ga zo inderdaad een LK bellen. Krijg nu eerst een vriendin op bezoek, dus even wat traantjes wegpoetsen :')

En ik had mezelf helemaal niet zo ingeschat, maar ik zou dolgraag naar het consultatiebureau gaan om haar te wegen :@ het zou me zoveel rust geven als ze tenminste wel aankomt.
pi_125711461
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:00 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ga zo inderdaad een LK bellen. Krijg nu eerst een vriendin op bezoek, dus even wat traantjes wegpoetsen :')

En ik had mezelf helemaal niet zo ingeschat, maar ik zou dolgraag naar het consultatiebureau gaan om haar te wegen :@ het zou me zoveel rust geven als ze tenminste wel aankomt.
Ik ben in het begin twee keer in de week naar het inloopspreekuur gegaan.

LBaby is nu rond de tien dagen toch? Dan krijg je ook de eerste regeldagen, dan lijkt ze echt onverzadigbaar en zit er maar één ding op: aan blijven leggen. Ze schroeft namelijk zelf je productie op.
  donderdag 25 april 2013 @ 11:06:51 #218
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125711512
Ja dat is ook zo... we zijn nu 11 dagen na de bevalling.

En het inloop-halfuurtje is hier alleen op maandag :X Dan is mijn hoop gevestigd op de wijkverpleegkundige, die moet nog langskomen en doet dat dan hopelijk morgen, en niet pas maandag.
pi_125711635
Hier een half uurtje op maandag en donderdag. Op zich is eens in de week ook wel genoeg, anders heb je het risico dat je op maandag net voor een volle luier weegt, op donderdag er na en vervolgens in de stress schiet.
Hier hoefde je niet op de intake van de wvk te wachten om te gaan wegen, kon gewoon binnenlopen. Geen cb in een andere wijk met inloop halfuurtje op een andere dag?
pi_125711774
Wij hadden de eerste weken een weegschaal gehuurd LB. Zou je ook nog kunnen overwegen (het gaf mij, naast geruststelling ook stress. Sommige dagen kwam de mini 150 gram aan, op andere maar 10 of 20).

Succes met de Lk :*

Kyara *O* Echt super! _O_
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 25 april 2013 @ 11:18:45 #221
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125711822
Ik weet dat je jezelf juist alleen maar gek kan maken door te wegen, dat je gewoon naar de plasluiers moet kijken (dat zit wel goed), maar toch.... pfff!
pi_125711901
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:18 schreef LadyBlack het volgende:
Ik weet dat je jezelf juist alleen maar gek kan maken door te wegen, dat je gewoon naar de plasluiers moet kijken (dat zit wel goed), maar toch.... pfff!
Herkenbaar hoor!! Het heeft bij mij ook heel lang geduurd voor ik het een beetje los durfde te laten. Pas toen hij na het afbouwen van de flesjes ook goed bleef aankomen, durfde ik op m'n lichaam (en de mini) te vertrouwen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 25 april 2013 @ 14:52:46 #223
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125719658
Ik ben ook regelmatig gaan wegen hoor. Vooral wanneer J net iets harder ging dan D (weet ik nu, toen was ik bang dat D achterbleef). Hier is het maar 1x per weer een uurtje maar je kunt ook altijd bellen dat ze langskomen met een weegschaal. De wvpk heeft ook standaard een weegschaal in de auto.
Succes! :*
  donderdag 25 april 2013 @ 15:36:36 #224
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125721084
Nou, de wijkverpleegkundige is zelfs net al langs geweest!

Ze had inderdaad een weegschaal bij zich, maar zei er gelijk bij dat het een nieuw soort was waar ze eigenlijk niet blij mee was ivm afwijkende gewichten. E woog vervolgens precies hetzelfde als dinsdag, dus ik mag maandag langskomen op opnieuw te wegen ondanks dat ze dan eigenlijk dicht zouden zijn :)

Overigens voel ik me een ander mens dan vanochtend; ik heb uitgehuild op de schouder van mn vriendin :') , E heeft al een aantal keer heel behoorlijk aan de borst gedronken, en de wijkverpleegkundige constateerde spruw bij E dus er is nystatine voor ons onderweg. Kijken of dat misschien ook nog invloed heeft.

Ik probeer maar gewoon de hele dag aan te leggen nu, en tussendoor waar mogelijk te kolven, en dan de focus op de plasluiers. En die zijn eigenlijk gewoon goed aanwezig.

En nu de lactatiekundige bellen :Y
pi_125722782
Och, nu al spruw. :* Heb je ook het idee dat ze er last van heeft?

Veel aanleggen is goed! Ik heb op een gegeven moment ook gewoon besloten om zoveel mogelijk aan te leggen en Otje vraag en aanbod te laten regelen. Doodeng, maar uiteindelijk werkte dat gewoon.

Met kolven e.d. moet je ook rekening houden met de spruw toch?
  donderdag 25 april 2013 @ 16:23:44 #226
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125722876
Ja we zullen alles nu wel moeten uitkoken elke keer denk ik?

Ik heb niet de indruk dat ze er last van heeft, maar je weet maar nooit natuurlijk. Misschien drinkt ze wel veel beter als het over is :9
  donderdag 25 april 2013 @ 16:30:12 #227
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_125723081
LB wat naar de spruw! Wel fijn dat je je al wat beter voelt.
wat ik deed qua bh is na iedere voeding een nieuw zoogcompres in en heel strikt voorkomen dat mijn borst (tepel) in aanraking kwam met mijn bh. Naast natuurlijk wassen, uiteraard. ;) Maar op die manier hoopte ik zelfbesmetting door bh te voorkomen.

En idd alles uitkoken op 60oC, spuitje van vingervoeden, spuuglapjes, bh, etc.
:*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 25 april 2013 @ 16:49:55 #228
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125723679
Ohja, bh natuurlijk ook. Zoogkompressen had ik al bedacht inderdaad, maar ik kom best wel eens met mn bh langs mijn tepel. Ga ik op letten!

Spullen uitkoken dus, en ik heb de nystatine inmiddels in huis. Dus die krijgt E zo. Voor mij heeft de apotheker miconazol meegegeven, kan ik dat op mijn tepels smeren?
pi_125723893
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 16:49 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, bh natuurlijk ook. Zoogkompressen had ik al bedacht inderdaad, maar ik kom best wel eens met mn bh langs mijn tepel. Ga ik op letten!

Spullen uitkoken dus, en ik heb de nystatine inmiddels in huis. Dus die krijgt E zo. Voor mij heeft de apotheker miconazol meegegeven, kan ik dat op mijn tepels smeren?
Ja.
  donderdag 25 april 2013 @ 17:03:07 #230
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125724161
Ah, dankje!

Mèn, ik lees toch al zo lang mee, maar wat kun je je onbenullig voelen als je er zelf middenin zit zeg :')
  donderdag 25 april 2013 @ 18:07:41 #231
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125726376
Ja, maar tijdens je zwangerschap lijkt het allemaal best simpel, nu zit je er midden in, met nogal wat emotie en wennen aan je kind, het moeder zijn en onzekerheid, dat weet je allemaal van te voren niet. :*

Ik hoop dat de LK je nog verder op gang kan helpen, dit is in ieder geval al iets waar je wat aan kan doen. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 25-04-2013 18:18:48 ]
  donderdag 25 april 2013 @ 18:13:13 #232
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125726562
He bah LB, sterkte en hopelijk gaat het inderdaad beter als de spruw over is :*
pi_125730020
*O* voor Kyara en de meiden. Natuurlijk telt dat. Wat goed, dat je het al 3 maanden doet.

LB, dan liever op het cb wegen, dan kom je misschien minder in de verleiding het elke dag te doen. Je weet dat een uur na het kolven de borsten alweer vol zitten. En als je kind nog vaker komt, krikt ze zo ook je productie op. Ik zou gewoon kolven. Als ze dan komt kun je haar aanleggen, de kolfopbrengst heb je als backup achter de hand toch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 25 april 2013 @ 20:59:17 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125733872
Sowieso niet teveel wegen op verschillende weegschalen is mij altijd verteld.

Iemand trouwens enig idee hoe het zit met alcohol in kersenbonbons? Hoe lang duurt dat voordat dat uit mijn bloed is, of is dat sowieso een verwaarloosbare hoeveelheid? Er is er namelijk een ontzettend naar me aan het lonken....
  donderdag 25 april 2013 @ 22:29:25 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125739978
Geen idee Kyara, een glas wijn zou na 3 uur uit je bloed moeten zijn toch?

Hier hebben we denk ik echt een regeldag gehad; E heeft sinds 12:00 elk uur zo'n beetje aan de borst gehangen, waarbij ze ook heel regelmatig slikte! Ik was te laat om de lk te bereiken, dus die bel ik morgenochtend.

Ben nu eerst benieuwd hoe het vannacht gaat :')
pi_125740438
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 22:29 schreef LadyBlack het volgende:
Geen idee Kyara, een glas wijn zou na 3 uur uit je bloed moeten zijn toch?

Hier hebben we denk ik echt een regeldag gehad; E heeft sinds 12:00 elk uur zo'n beetje aan de borst gehangen, waarbij ze ook heel regelmatig slikte! Ik was te laat om de lk te bereiken, dus die bel ik morgenochtend.

Ben nu eerst benieuwd hoe het vannacht gaat :')
Na 1,5 uur zelfs. Zelf reken ik altijd (3x voorgekomen :D) 2 uur voor de zekerheid.

Regeldagen zijn vermoeiend, maar vaak wel effectief! Succes vannacht!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125740848
LB, waarschijnlijk staat op de nystatine dat je vier keer per dag 1 ml moet geven: niet doen. Je kind stikt daar half in en het is onvoldoende effectief. Geef na elke voeding wat nystatine door een kloddertje met je vinger (evt met gaasje omwikkeld) in de mond te smeren. Tong, gehemelte en vergeet de wangzakken niet. Hou die 4ml totaal voor de hele dag aan. En niet te vroeg stoppen met de behandeling, zeker een week na de laatste klachten blijven behandelen.
Heb je een voorraad melk? Die kun je nu tijdens de spruw wel geven, maar als de spruw weg is, zul je de melk moeten verhitten voor je het geeft of in het slechtste geval weggooien.
pi_125740899
1 kersenbonbon? Niet druk om maken.
pi_125741954
Lb, hopelijk gaat het snel wat makkelijker! Zou mooi zijn als de spruwbehandeling de oplossing is!

Hier vandaag voor de laatste keer gekolfd denk ik. Maandag is ze 9 maanden dus dan 'mag' het niet meer. Maar voornaamste reden is dat ik het gewoon zat ben dat gekolf. Heb best wat voorraad in de vriezer liggen en het is voor 4 voedingen per week. Daar verzin ik tzt,wel een oplossing voor. Ze drinkt ook maar max 4x per dag op de dagen dat ik vrij ben. Ik vind t wel fijn zo. Voor ze er was had ik niet verwacht dat ik nu nog zou voeden.
  donderdag 25 april 2013 @ 23:00:56 #240
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125742142
Ah bedankt voor de tips wupwup! Ze vond de 1 ml met het spuitje wel ok, maar na elke voeding klinkt logischer :Y

Voorraad melk heb ik helaas niet.
  vrijdag 26 april 2013 @ 07:00:06 #241
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125747752
Hoe is het vannacht gegaan LB?

quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 22:42 schreef WupWup het volgende:
1 kersenbonbon? Niet druk om maken.
het waren er uiteindelijk 3 :@ :9
maar wel na het kolven en ruim voor de voeding.
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:39:34 #242
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125751676
Vannacht ging goed :) late voeding rond 12 uur, om 3 uur werd ze wakker voor een soort marathon, om 5 uur sliepen we weer, en toen werd ze wakker om 8 uur. Sindsdien weer een aantal keer gedronken, en vanmiddag komt een lk meekijken :Y
pi_125758789
LB ^O^

Ik baal ontzettend. Vanmorgen rond 11u zo'n 250 cc gekolft, kom ik net weer thuis, ben ik vergeten het in de koelkast te zetten. Dat blijft in de koelkast nu niet meer goed tot woensdag natuurlijk. |:( / ;( (Ik kan het natuurlijk invriezen, maar Otje is zo kieskeurig dat ik er niet op durf te gokken dat ze het drinkt)
  vrijdag 26 april 2013 @ 14:11:19 #244
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_125759100
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 14:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
LB ^O^

Ik baal ontzettend. Vanmorgen rond 11u zo'n 250 cc gekolft, kom ik net weer thuis, ben ik vergeten het in de koelkast te zetten. Dat blijft in de koelkast nu niet meer goed tot woensdag natuurlijk. |:( / ;( (Ik kan het natuurlijk invriezen, maar Otje is zo kieskeurig dat ik er niet op durf te gokken dat ze het drinkt)
Of je het nou wegggooit of dat je het weggooit omdat Otje het niet lust...
Ik zou het gewoon pasteuriseren en dan invriezen en erop gokken dat ze het tzt wel drinkt
pi_125759365
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2013 14:11 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon pasteuriseren en dan invriezen en erop gokken dat ze het tzt wel drinkt
Ga ik ook doen, maar ik baal er gewoon van.
Eigenlijk had ik vanmorgen al twee keer moeten kolven, dat lukte maar één keer. (wel een stuk meer dan normaal, voor mijn gevoel dus de melk van twee kolfbeurten semi-verloren) En omdat ik niet zeker weet of ze het drinkt moet ik de komende dagen voor de zekerheid toch gaan nakolven voor woensdag.
Conclusie: vandaag loopt gewoon voor geen meter.
  vrijdag 26 april 2013 @ 14:25:00 #246
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_125759649
Is ook balen...
Maar waarschijnlijk gaat het best goed. Hier wordt gepasteuriseerde melk ook goed gedronken
pi_125759777
Volgens mij is de smaak beter als je het nu invriest en woensdag na het ontdooien pasteuriseert of vergis ik me?

En nog de beloofde foto van de bv in de minibar:
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125767354
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 14:27 schreef Tinuviel het volgende:
Volgens mij is de smaak beter als je het nu invriest en woensdag na het ontdooien pasteuriseert of vergis ik me?
Alleen is het pasteuriseren in dit geval niet voor de smaak maar voor de houdbaarheid. ;)

quote:
En nog de beloofde foto van de bv in de minibar:
[ afbeelding ]
Prima hotel. Zeer compleet assortiment voor alle leeftijden. ^O^
  vrijdag 26 april 2013 @ 17:46:26 #249
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125768506
Tinu :D

Kan me voorstellen dat je baalt Ophelia! Ik hoop dat Otje de melk gewoon drinkt.

Hoe is het met de LK gegaan LadyBlack?

Hier lijkt het wel of de meisjes tijdens het drinken met hun tong klakken. Ze doen dit ook als ze een flesje drinken maar aan de borst voelt het wat minder prettig zeg maar. Komt iemand dat bekend voor?
pi_125773071
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 17:10 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Alleen is het pasteuriseren in dit geval niet voor de smaak maar voor de houdbaarheid. ;)

[..]

Prima hotel. Zeer compleet assortiment voor alle leeftijden. ^O^
Ophelia, voor beide toch, anders kun je de bv ook alleen invriezen en op de dag van gebruik ontdooien toch? Voor de smaak zou ik idd eerst ontdooien en dan pasteuriseren, maar misschien kan Bitterend ditbeter beantwoorden.

Helaas heb ik het babyassortiment zelf meegebracht.

Kyara, ik hoorde zoiets bij mijn baby ook aan het begin. Hij dronk dan ook wel raar, ik had ook vervormde en weleens pijnlijke tepels. Bij mij hielp tepels goed war,houden voor enna het voeden. Hetging mettertijd vanzelf over.

LB, hoe ging het met de lk? Hopelijk drinkt je meisje na de spruwbehandeling beter en helpen de tips van de lk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:22:06 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125780699
Kyara, klakken met de tong wordt genoemd als één van de symptomen van spruw... en volgens de lactatiekundige kon het misschien ook te maken hebben met een kort tongriempje.

Beide waren van toepassing op mijn meisje; haar tongriempje leek wat kort, dus ik ga kijken of mijn verloskundigenpraktijk daar wat mee kan, of dat ze me door willen verwijzen naar het ziekenhuis om het te laten controleren.

Verder was ze heel positief over het drinken: ik had een borst die op klappen stond omdat ik moest wachten tot ze er was, maar E heeft m geweldig leeggedronken. Ik legde netjes aan, zij hapte netjes aan, ze slikte ook, dus als maandag blijkt dat ze ook goed gegroeid is, gaat t gewoon lekker! :)

Het advies was wel om er inderdaad niet meer dan 3 uur tussen te laten, gerekend vanaf het begin van de voeding. Daar gaan we nu de mist in; E is vanmiddag zo'n beetje nonstop wakker geweest, en lijkt dat nu in te halen door al vanaf 6 uur vast te slapen. We hebben haar net eventjes wakker gekregen door een luier te verschonen, en toen heeft ze even gedronken, maar nu is ze weer vertrokken... :{
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:58:22 #252
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125782342
Spruw, Njah, geloof dat we verder geen symptomen hebben dus dat verwacht ik niet.

Te kort tongiempje klinkt naar. Wl fijn dat het goed gaat. Heb je er nu zelf ook wat meer vertrouwen in?
  vrijdag 26 april 2013 @ 23:37:14 #253
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125783744
Ja, opzich wel. Toen ze net zo sliep heb ik in 10 minuutjes ook weer 75 cc gekolfd, dus er staat wat voorraad in de koelkast, da's ook een fijn idee... Maandag maar zien wat ze weegt, als dat genoeg is kan ik het denk ik wel loslaten.

Maar dat slaperige van haar zint me niet zo... vannacht hou ik strak die 3 uur aan.
pi_125784949
Heeft ze vanmiddag niet 'gewoon' geclusterd?
Nu al spruw is wel echt stom zeg, en een kort tongriempje.. Gelukkig is daar nu nog redelijk makkelijk wat aan te doen. Fijn dat de LK meekeek, en dat je meisje ook goed dronk!
  zaterdag 27 april 2013 @ 05:37:19 #255
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125788490
Misschien wel ja, en nu clustert ze ook... ben al vanaf 3 uur aan het voeden :O

Tussendoor heeft mn vriend even met haar gelopen, maar ze is gewoon echt heel wakker :{
  zaterdag 27 april 2013 @ 08:38:47 #256
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125788890
Oh fijn zo'n lekker omgedraaid dag/nacht ritme....

succes vandaag..... :*
pi_125789688
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 05:37 schreef LadyBlack het volgende:
Misschien wel ja, en nu clustert ze ook... ben al vanaf 3 uur aan het voeden :O

Tussendoor heeft mn vriend even met haar gelopen, maar ze is gewoon echt heel wakker :{
Oh jak, wat een rot tijdstip. Maar clusteren is goed!
Succes vandaag!
pi_125789769
Idd, clusteren is goed! En tegelijkertijd, leuk is soms anders inderdaad. Ik ben ook wel eens om drie uur 's nachts, met tranen in mijn ogen van vermoeidheid, zittend met guppie aan de borst in slaap gesukkeld.
  zaterdag 27 april 2013 @ 11:57:39 #259
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125791558
Jep, toen ze vannacht ook nog enorm ging liggen wurmen en mn tepel dus half van mn borst trok zat ik ook in tranen :X

Maar de andere borst dronk ze gelukkig beter, en ik heb nu al een halfuur een driftig klokkend meisje aan mn borst O+

Kortom, ik vlieg nog een beetje van wanhoop naar optimisme, maar de tweede krijgt aardig de overhand :Y
pi_125793069
Mja, de eerste weken zijn echt zoeken naar hoe je het samen op de rit krijgt. Ik herken het ook hoor, sterker nog, ik had bij de tweede weer een soortgelijk moment terwijl je wéét dat het beter wordt.
Ik las ergens anders, geef het 6 weken, dan zijn de moeilijkste weken voorbij.. Maar als je er middenin zit kunnen 6 weken erg lang lijken.
  zaterdag 27 april 2013 @ 13:10:31 #261
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125793253
Ja idd, ik vind dat het echt wel 4 weken kost om een beetje bij te komen van de bevalling, te wennen aan het moederschap en een beetje ritme te vinden in het leven met je baby en de bv goed op de rit te krijgen.

LB, je doet het goed, je kijkt goed naar wat ze wil en nodig heeft en je schakelt hulp in als het nodig is. Nu ook zorgen voor jezelf, goed rusten en eten. ;)
pi_125793755
LB ik herken echt wat je zegt van onze eerste weken!

Ook spruw, uren lang clusteren, heel veel huilen als ze niet bij mij/aan de borst lag...erg intensief!

maar het gaat veel makkelijker! ik voed inmiddels 17 maanden en zelfs nog in het openbaar :)

Ik heb op vakantie heerlijk in het park gevoed, in het vliegtuig, in de metro, in de dierentuin :Y hele baby vriendelijke stad is Lissabon!
  zaterdag 27 april 2013 @ 13:37:35 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125793838
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 13:10 schreef Juud79 het volgende:
Ja idd, ik vind dat het echt wel 4 weken kost om een beetje bij te komen van de bevalling, te wennen aan het moederschap en een beetje ritme te vinden in het leven met je baby en de bv goed op de rit te krijgen.

LB, je doet het goed, je kijkt goed naar wat ze wil en nodig heeft en je schakelt hulp in als het nodig is. Nu ook zorgen voor jezelf, goed rusten en eten. ;)
+1

Hier een andere situatie maar ik vroeg me ook wel eens af of het ooit nog ging lukken om een meisje aan de borst te krijgen.
pi_125794481
Kun je liggend voeden? Vaak zijn die eerste weken met een baby echt een soort overleven, zo weinig slaap krijg je en zo weinig als je toekomt aan je eigen riedeltje. Daarom kun je het het beste maar gewoon zo makkelijk mogelijk maken voor jezelf. In ons geval was dat onder andere een co-sleeper, die heeft man in de kraamweek in elkaar staan knutselen. Ik kon haar pakken zonder zelf eruit te hoeven of maar overeind te komen, voeden en weer doorslapen. En als je zorgt dat je zelf warm aangekleed bent en dus de dekens maar tot je middel hebt, kun je ook zelf veilig je ogen sluiten tijdens het voeden (mits geen roken, alcohol- of versuffende medicatiegebruik).
'Sharing a bed with your baby. A guide for breastfeeding mothers.' van o.a. Unicef
  zaterdag 27 april 2013 @ 16:39:07 #265
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125798101
Jullie zijn lief O+

Nou heb ik wel geluk dat ze vrij weinig huilt en makkelijk getroost kan worden!

Liggend voeden doe ik ook ja :Y alleen is het vooral zaak om E wakker te houden, dus zelf slapen zit er niet in :')

Zit nu ook weer met kind dat totaal knock out is... heb haar verschoond, toen werd ze wakker en wilde wel drinken, maar binnen 5 minuten is ze dan weer vertrokken :?

Wat doen jullie dan?
  zaterdag 27 april 2013 @ 16:48:13 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125798323
ja, dat hadden wij in het begin ook inderdaad (met flesjes weliswaar). Maar goed, dan ging de rest via de sonde dus daar heb je ook niks aan :')
  zaterdag 27 april 2013 @ 16:48:41 #267
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125798337
Niet te warm inpakken, even sokken uittrekken als je gaat voeden. Kijken of ze na een kwartiertje alsnog weer wat wil drinken. Ik zou eerst voeden, dan verschonen en dan proberen nog wat te voeden doen.
  zaterdag 27 april 2013 @ 16:50:20 #268
259886 pessie
pi_125798378
Nou, is je borst dan volledig bsoepel LB? Want dan heeft ze gewoon snel getankt. Doet Lauren ook. En het kost zeker bij een eerste veel tijd om aan elkaar en de bv te wennen. Dat vond ik bij de tweede wel makkelijker, maar daar stond tegenover dat ik een peuter had rondlopen.
  zaterdag 27 april 2013 @ 17:10:33 #269
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125798936
Mja, wel aardig soepel ja, en ik heb net even gekolfd en de gezamenlijke opbrengst was krap 20cc...

Kan dus zijn dat ze gewoon verzadigd is, maar daar moet je dan op durven vertrouwen he.

Verschonen doen we inderdaad om haar wakker te krijgen Juud, maar na een minuut aan de borst is ze alweer met haar ogen aan het draaien. Ze ligt wel aardig warm ingepakt omdat ze anders nog niet echt goed op temperatuur blijft (of iig tijdens de kraamweek nog niet)
pi_125808458
Wij deden inderdaad sokjes uit, eventueel broekje uit, kietelen onder voetje of achter haar oren. Dat scheelde weer een minuut of vijf.
pi_125809651
En nou vergeet ik de belangrijkste: borstcompressie. Die heeft de lk me specifiek geleerd omdat Otje in slaap viel tijdens de voedingen. Idee is dat de melkstroom daardoor wat langer krachtiger blijft aangezien die mini's meestal in slaap vallen als de stroom minder wordt. Hier staat het pdf'je erover van betreffende lk.
pi_125810074
Nou, sinds een paar dagen mag ik mij hier ook melden. :)
Onze zoon Aiden is na de eerste nacht lekker op gang gekomen met drinken. Blijkbaar produceer ik ook aardig wat. Vanmorgen had hij in een kwartier al gauw 70 ml op.
Ook begint hij bij aanleggen vrij gauw. Het probleem zit hm nu nog in het timen. :') Dan heeft hij bijvoorbeeld eerst 20 min links en 10 min rechts gedronken en houdt hij op. Beetje suffen, beetje langzaam doen, tepel los. Gaat ie geeuwen en denk je: mooi, die kan gaan slapen want hij heeft genoeg.
Leg ik hem in bed, gaat hij een minuut of 10 later toch weer zoeken en huilen. :(
Leg ik hem aan de borst, gaat ie weer een minuut of 10 echt lekker drinken en is hij voldaan. O+
Maar ja, doordat hij nog regelmatig in slaap sukkelt en op adem moet komen, duurt een ronde van voeding, tegen de tijd dat ik zelf kan slapen, al gauw ruim een uur of meer. Vanmiddag was het ook even vervelend en hebben we hem even 2 minuten een speentje gegeven en viel hij daarmee ook in slaap.
Heb wel gehoord dat een speentje niet te snel mag maar dit was even om te testen ook. Wel grappig dat hij binnen no-time in slaap viel.
Ben benieuwd wat hij de volgende ronde doet. Wij moeten er natuurlijk ook nog handig in worden.
Maar hij doet het verder zo goed. O+
pi_125810085
Mijn LK had het ook over een soort drukpunt in het zachte gebied tussen duim en wijsvinger waar ze wakker en drinkend van zou blijven. Werkte hier wel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 27 april 2013 @ 23:36:43 #274
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125815364
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
En nou vergeet ik de belangrijkste: borstcompressie. Die heeft de lk me specifiek geleerd omdat Otje in slaap viel tijdens de voedingen. Idee is dat de melkstroom daardoor wat langer krachtiger blijft aangezien die mini's meestal in slaap vallen als de stroom minder wordt. Hier staat het pdf'je erover van betreffende lk.
Ah, ja die heb ik laatst zitten lezen, en de lk die hier was heeft me dat ook laten zien :Y

Het werkt hier alleen allemaal niet als ze echt slaapt... behalve dus verschonen enzo.

Kijken wat vannacht brengt!
pi_125821704
LB, klinkt heel bekend jouw verhaal. Mijn baby was de eerste week of 2 erg lastig wakker te krijgen. Alle bovengenoemde tips heb ik toegepast, maar ook die wilden vaak niet baten. Verschonen hielp wel even, dus dat deed ik tussen 2 borsten in. Alleen vaak sukkelde hij eenmal weer aan de borst snel in slaap het ging daarna wel over. Hij leek toen ook tussen dag 7 en 12 niet aangekomen te zijn en was pas na meer dan 14 dagen weer terug op geboortegewicht. Ik hoop dat de tips bij jullie snel helpen en je kleintje zich gauw zelf meld voor voedingen en dan ook wakker blijft tijdens het drinken.

Wat dat klakken met de tong betreft, deed mijn baby ook. Hij had geen spruw en geen te kort tongriempje, maar wel een erg strak tongriempje. Dat heeft de lk vastgesteld. Je kunt er niets tegen doen helaas.

Vencodark gefeliciteerd met Aiden *G* en welkom hier. Fijn, dat je productie al zo goed is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 28 april 2013 @ 09:09:23 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125821728
Venco, welkom hier en wat fijn dat het zo goed gaat!

Dat te vroeg in slaap vallen herken ik wel (ook nu nog :') ). Loslaten, half in slaap vallen en dan in bed toch nog honger hebben. Loop hier ook vaak een paar keer heen en weer :D
  zondag 28 april 2013 @ 09:12:42 #277
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125821762
Welkom Venco, wat fijn dat het op zich heel goed gaat. Speentje moet je idd mee opletten, maar als ie goed heeft gedronken en je hebt het idee dat het alleen zuigbehoefte is, dan is het fijn dat ie ermee in slap kan vallen.

LB, hoe gaat het nu?

Kyara, hoe gaat het met jou en je productie nu, hoeveel drinken de meiden live en moet je nog veel bijvoeding geven?
  zondag 28 april 2013 @ 09:16:59 #278
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125821791
Productie gaat wel goed. Heb inmiddels ook een klein voorraadje in de koelkast staan. Ik moet nog wel bijvoeden maar niet heel veel. Soms maar 20-30 ml na een voeding (ik bewaar de afgekolfde voeding liever voor "noodgevallen" zoals een productiedip of zo). En ik wil ook wat in de diepvries hebben voor als ik weer aan het werk moet.
pi_125821831
Vencodark, dat klinkt al goed! Fijn zeg :)

LB, wij verschoonden ook tussen 2 borsten in. Verder veel in z'n nek wrijven, onder voetjes en soms hielp het om hem een klein stukje van me af te trekken, alsof ik hem af wilde koppelen. Dan ging hij toch weer even drinken.

Even een vraagje aan de langer-voedende moeders: hoeveel stuwing hebben jullie nog? Sinds ik nog maar 1x kolf op werkdagen en de mini wat minder drinkt, heb ik ook niet veel stuwing meer. Ik heb ook eindelijk het laatste pilletje domperidon afgebouwd (ik slikte nog 1 pr dag) dus nu weet ik niet of het normaal is of dat mijn productie al deze veranderingen niet trekt. Na 19 uur gisteravond heeft de mini nog om 2 uur gedronken en daarna om 6 uur. Maar geen stuwing dus, en mijn bh's lubberen opeens om mijn borsten. Maar plasluier vanochtend was volgens mijn vriend gewoon normaal.

Nou zei Wupwup laatst dat melk na een tijd niet meer opgeslagen wordt, maar tijdens een voeding pas wordt aangemaakt (als je een linkje hebt naar de publicatie van dit onderzoek, mag ik dan een dm/pm?). Kan het zijn dat ik door de domperidon gewoon steeds wat overproductie had en het nu juist 'normaal' is? Op zich zou het ook geen ramp zijn als ik nu zou stoppen, maar liever ga ik nog even door. Productie opkrikken door meer te kolven zie ik niet meer zo zitten en op werkdagen ook eigenlijk geen optie meer.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 28 april 2013 @ 09:58:46 #280
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125822136
Ik had vanaf een maand of 9 zelden nog stuwing, al dronk ze wel altijd nog overdag en ook de nachten. Toen ze ging doorslapen met 11 maanden wel soms in de ochtend een wat vol gevoel, maar niet meer dan dat.
pi_125822737
lB, ik hop dat het snelnbeer gaat met wakker blijven tijdens de voedingen. Ik herken, wat jij schrijft. Was hier ook zo. Gewicht leek ook stil te staan tussen dag 7 en dag 12. En op dag 12 nog niet op geboortegewicht.

Bij mij is het ook vergelijkbar Phaidra. En dat ondanks dat de mijne nu om de 2-3 uur tankt op mijn vrije dagen. Vast voedsel gaat nu ook wat minder. Denk dat er tanden aankomen.

Vencodark, gefeliciteerd met Aiden *G* en elkom hier!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125825546
Dank jullie wel, dat stelt me een beetje gerust. Vannacht was ik een beetje in paniek, ik dacht dat ik al een tsr had gehad (maar dat bleek niet zo te zijn, ik was niet zo helder) en de mini dronk maar heel kleine slokjes en ging daarna hartverscheurend huilen en draaien, helemaal boos ;(. Dat doet hij nooit 's nachts, dus daarom dacht ik dat mijn productie plotseling was ingestort. Ik wist gewoon niet hoe ik hem zonder borst kon troosten en dat maakte me zo verdrietig... Gelukkig ging het daarna wel beter. Misschien paniek om niets dus :@.

Mijn vriend zei wel heel lief dat we dan maar snel aan een tweede moesten beginnen als ik bv zo zou missen O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125825609
Oh ik vermoed dat hier ook tanden komen. Beetje luieruitslag (de eerste keer!), slecht eten en drinken, bijten, moeilijk slapen... Wel sneu.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125826095
Venco welkom met je mini! mooie naam O+

Phaidra wat is je (8> lief O+ O+
Soms slaapt R door en ik word niet wakker met :Y stuwing
pi_125835246
Vandaag doet de baby dwars! Na amper 10 min stopt ie met drinken en ben ik voor een voeding van 20 min (streven) al gauw een uur bezig. Daarom moest ik net ook even huilen omdat ik het even niet meer wist. ;( Hem maar in bed gelegd en hij slaapt nu al een uur als een roosje. O+ Man is nu wel beetje bezorgd voor wanneer hij straks weer gaat werken, wilt natuurlijk niet dat ik verdrietig ben wanneer iets niet lukt.
Pfoe, even wennen nog zeg. :')
pi_125835299
Waarom is 20 min het streven?
pi_125835778
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:01 schreef Morretje het volgende:
Waarom is 20 min het streven?
Oh omdat hij blijkbaar eerst dunne melk krijgt, begin vd borst, en daarna komt echt het vette. En het vette is het vullende. Dus dat neemt even tijd in.
Tja, ik doe ook maar wat de kraam adviseert. Het is nog maar het begin natuurlijk allemaal. :)
  zondag 28 april 2013 @ 19:30:57 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125836252
De achtermelk komt toch wel sneller dan na 10 minuten? geen kraam gehad, alleen "fokwijsheid" hier ;)
pi_125836337
Venco, heel herkenbaar allemaal! je bent moe en emo en dan komen snel de tranen :* maar je doet het (van wat ik kan lezen) hartstikke goed! geen reden waarom het niet zou lukken! je moet alleen je eigen weg vinden met de kleintje :*

lees dit:
http://www.borstvoeding.c(...)raamtijd/aantal.html
en
http://www.borstvoeding.c(...)ng-eerste-dagen.html
pi_125837623
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 19:17 schreef vencodark het volgende:

[..]

Oh omdat hij blijkbaar eerst dunne melk krijgt, begin vd borst, en daarna komt echt het vette. En het vette is het vullende. Dus dat neemt even tijd in.
Tja, ik doe ook maar wat de kraam adviseert. Het is nog maar het begin natuurlijk allemaal. :)
Wupwup weet precies te vertellen hoe dat zit met achtermelk, maar precies op minuten voeden is enorm achterhaalt! Het ene kind is het andere niet, sommige kindjes drinken nooit langer dan 5 min. Kijk goed naar je kindje, istie verzadigd, slaapt ie goed en is niet duf, vraagt zelf om voedingen elke 2/3/4 u, goede plasluiers?
pi_125840321
Kraamtranen zijn a bitch ;( Voeding van een uur is heel normaal de eerste weken, hoef je je echt niet druk om te maken. Hoe ouder je kind, hoe effectiever hij leert te drinken. Plast en poept hij zoals het zou moeten? Is hij roze of geel? Temp goed zonder al te veel gedoe? Weet je al iets van groei of afvallen?
pi_125840576
Ik ben op sommige momenten ook echt nog een uur bezig. Soms ook met 20 minuten klaar.
*poef* nu is het weg
pi_125841069
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:58 schreef WupWup het volgende:
Kraamtranen zijn a bitch ;( Voeding van een uur is heel normaal de eerste weken, hoef je je echt niet druk om te maken. Hoe ouder je kind, hoe effectiever hij leert te drinken. Plast en poept hij zoals het zou moeten? Is hij roze of geel? Temp goed zonder al te veel gedoe? Weet je al iets van groei of afvallen?
Hij doet alles perfect eigenlijk. Hij is nu 5 dagen oud en al terug boven geboortegewicht dus hij groeit heel goed. Temperatuur is ook goed, nu zelfs al zonder kruiken. :)
pi_125841760
Welkom venco!

Phaidra
S heeft vandaag rond 9:30 / 14:30 / 18:00 gedronken en om 20:00 had ik een beetje stuwing. Vannacht lag ze veel aan de borst dus misschien was ze de productie weer aan het opkrikken geen idee. Ik kolf nooit alleen als het pijn doet of als ik een erg volle borst heb en ik moet ergens naartoe. Ik heb meestal wel 1 of 2x pd een volle borst, eerder toen ze vaker dronk waren ze eigenlijk de hele tijd zachter naar mijn idee (behalve na regeldagen)

Lief van je man :)
Vriend zei dat we bv maar moesten afbouwen omdat S bijna 1 is o|O
S is het er niet mee eens & ik ook niet dus we gaan door :9
pi_125842051
Zoe wat jammer dat je vriend dat zegt...mijn man heeft nog nooit iets gezegd over hoe lang we door gingen met bv eigenlijk. Het is hier gewoon erg van vanzelfsprekend dat we door gaan tot het natuurlijk afgelopen is(wil echt niet aan die dag denken :'( )
pi_125842645
Even een foto met jullie delen van onze vakantie..17 maanden borstvoeding.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 28 april 2013 @ 21:36:45 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125842814
Hier is het 's nachts meestal een kwartiertje aan de borst. Maar dan komt er ook wel dusdanig veel uit dat ze zich soms bijna verslikken. En overdag drinken ze iets langer.
pi_125842956
Het was wel een half grapje hoor, aangezien we nog niet eens weten of we überhaupt een tweede willen ;). Maar het was wel lief idd.

De mini drinkt meestal nog rond 6 - 10 - 14 - 17 - 19 uur (en dan vaak nog 1x 's nachts en/of late avond) maar vaak drinkt hij overdag maar 1 borst per keer. Voor zijn slaapjes soms wel 2.

Mijn vriend heeft ook wel eens gevraagd of ik niet wilde stoppen, maar dat is meer omdat hij bezorgd is om mij (ik val nogal snel af en ben een aantal keer ziek geweest). De bv loopt hier niet altijd vanzelf, zeg maar. Het liefst zou ik wel na 1 jaar langzaam overdag afbouwen en wel een ochtend- en avondvoeding blijven geven. Maar we zien wel hoe het loopt.

Plasluiers waren vandaag gewoon in orde. Morgen maar zien hoe het kolven gaat. Ik had voor deze week dus wel geregeld stuwing, zeker rond kolftijd. Vrijdag had ik dat niet en kolfde ik rond 12 uur met moeite 170 cc (op maandag was dat nog 240, maar toen had ik dus enorme stuwing). Dat is eigenlijk iets te weinig voor een kdv-dag, hij drinkt dan rond de 200-220 momenteel.

Edit: bitterend O+ Had de foto al op FB gezien, prachtig!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125843187
Phaidra ik was met 15 maanden gestopt met kolven (nu weer wel) en had idd stuwing rond kolftijd. Ik ben weer begonnen met kolven maar mijn opbrengst is maar 80cc tot 100cc per kolfbeurt. Eigenlijk geen probleem want ik kolf alleen voor papa dag. Mijn man wil graag de fles blijven geven, op de opvang krijgt ze alleen water en diksap.

Dankje :*
  zondag 28 april 2013 @ 21:52:02 #300
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125843775
Vandaag 17 maanden O+
pi_125843839
Eigenlijk superstom, maar ik vind het dus eng om te zien dat mijn kolfopbrengst terugloopt. Het is hartstikke logisch, want natuurlijk drinkt hij minder omdat hij steeds meer andere dingen gaat eten, maar in mijn hoofd werkt het anders oO<. Stuwing is voor mij ook een teken dat 'ze' het nog doen. Ik blijf onzeker, zelfs na 10 maanden en een jochie dat gewoon prima groeit en ontwikkelt :|W.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')