Die interne klok heeft hij dus juist niet. Hij geeft nooit aan of ie wil. Ik doe maar wat eigenlijk. Als ik het aan hem overlaat komen we op te weinig uit voor mijn gevoel (heb ik 1 dagje gedaan, kwamen we op 4 voedingen uit) Hij zwakte pas wat af op de curve. Dus dat durf ik niet aan. Maar ik vind het maar lastig dat voeden op verzoek.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:06 schreef bitterend het volgende:
Grappig zijn interne klok KJ!
Kyara hurra voor jou! misschien is jou productie niet wisselend maar hun behoefte? een dag meer honger/zuig behoefte dan een ander
Geen idee. Ik kan het hem vragen, maar ik denk dat hij nog geen antwoord kan geven.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:13 schreef bitterend het volgende:
Ow sorry verkeerd gelezen ik dacht dat hij om de 3-4 uur kwamben moe
![]()
Maar idd dat is niet veel 4 voedingen, hoe komt het dat hij het zo weinig aangeeft?
*Proest*quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:14 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Geen idee. Ik kan het hem vragen, maar ik denk dat hij nog geen antwoord kan geven.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:07 schreef Juud79 het volgende:
In de nacht/vroege ochtend heb je de meest vette/volle melk. 's Nachts maak je veel melk aan, dus dat is logisch dat ze het daar langer op doen.
Hoe kleiner je voorraad, hoe vetter de melk. Het vet uit de opgeslagen melk hecht zich aan de randen van de kanalen. De opgeslagen melk is daardoor vrij mager, ook wel voormelk genoemd. Wanneer er nieuwe melk langs de kanalen stroomt, zal er telkens wat afgezet vet in de melk terecht komen. Dus hoe meer nieuwe melk er langsstroomt, hoe meer vet in de melk: de achtermelk.quote:
Duidelijk, het is een fáaaase.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:04 schreef Morretje het volgende:
Aaien, krabben, knijpen.. Als het mij pijn doet houdt ik zn hand vast, dat is dan meestal ook wel goed..
Ik zou max 180 in flessen doen hoor. Juist die hele grote flessen van 210 rekken de maag onnodig uit. Als hij te reden is met 170 waarom dan meer geven?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:28 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb idd ook standaard een hydrofiel in bed liggen als ik voed. Houdt niet alles tegen, wel een boel.
Het vele voeden doet wel wat met mijn productie. Ik kolf net ineens 240 cc. Normaal kolf ik amper 180 cc,
Luuk krijgt 170 mee naar de opvang. Moet ik dan na regeldag(en) ook meer meegeven?
Zal ik leyla d'r curve dan eens plaatsen?quote:Op donderdag 18 april 2013 10:37 schreef Marjolijntje het volgende:
ik word toch altijd wel onzeker hoor, als ik naar mijn slankie kijk en die vergelijk met van die heerlijke bolle BV baby's. Al weet ik dat ze heus wel goed groeit, ze volgt tot nu toe haar lijntje in de curve netjes..
quote:Op donderdag 18 april 2013 23:51 schreef gestreeptestoel het volgende:
Heb de huisartsenpost gebeld.. Man moet een kuur voor me ophalen.had 39,4 koorts
Viel ik maar af. Maar ik ga volgende week eens ff bij het een en ander vragen bij de voedingsdeskundige van de sportschool. Dat is het voordeel als je wat meer betaald, voedingsdeskundige en fysiotherapie en sauna is allemaal inbegrepen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:13 schreef pessie het volgende:
[..]ik hoop dat je je snel weer beter voelt.
Tico, jij sport wel veel, meer dan een gemiddelde Nederlandse vrouw, misschien gaat internet over de laatste doelgroep? Verder loopt melkproductie toch terug bij te snel afvallen? Gaat dat misschien erg snel?
nee, maar misschien moet ik dat wel gaan doen. Is alleen soms lastig als ik alleen ben dat M dan net moet eten en zo. En als ik te lang wacht ben ik bang dat er te weinig tijd tussen kolven en de volgende voeding zit. Ben altijd een beetje bang dat ik dan net gekolfd heb en vervolgens willen ze drinken....quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:30 schreef Morretje het volgende:
Kyara, kolf je ook na een voeding nog na?
Als ze direct na het kolven willen drinken, kan je dan niet aanleggen tot ze gaan muiten en dan de gekolfde melk geven?quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:10 schreef Kyara het volgende:
[..]
nee, maar misschien moet ik dat wel gaan doen. Is alleen soms lastig als ik alleen ben dat M dan net moet eten en zo. En als ik te lang wacht ben ik bang dat er te weinig tijd tussen kolven en de volgende voeding zit. Ben altijd een beetje bang dat ik dan net gekolfd heb en vervolgens willen ze drinken....
Ik ga het eens proberen inderdaad..... ben benieuwd.....quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:55 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Als ze direct na het kolven willen drinken, kan je dan niet aanleggen tot ze gaan muiten en dan de gekolfde melk geven?
Verder sluit ik me aan bij de rest. Hulde voor hoe je het allemaal blijft doen!
Ow, dat is inderdaad bemoedigend! De kraam had het over 2 uur. Dan is tussendoor aanleggen ook nog een optiequote:Op vrijdag 19 april 2013 18:18 schreef Phaidra het volgende:
LBwat jammer dat het niet lekker gaat nog. Je borsten zijn nooit helemaal leeg hè! Als er een uurtje tussen zit, zit er vaak zelfs al weer voldoende in voor een voeding (aldus mijn lk).
Die Symphony staat hier iig in huisquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:06 schreef Phaidra het volgende:
Is het een idee om de medela symphony te huren? Die is krachtiger dan de swing. Kolf je dubbelzijdig elektrisch? Dubbelzijdig schijnt beter voor je productie te zijn. Krijg je een tsr? Anders zou syntocinon neusspray uitkomst kunnen bieden. En op tijd een lk inschakelen, mocht het ondanks de behulpzame kraam niet verbeteren. Sterkte!
tsr voelt als een soort elektrisch schokje in je tepel. Gek genoeg bij mij vaak het best te voelen in de borst waaraan hij niet drinkt. Als je kolft, komen er eerst wat druppels en na de tsr gaat het echt stromen (straaltjes). De eerste dagen voelde ik ook geen tsr, geen idee of ik ze wel kreeg. Later hoorde ik het ook aan het drinken van de mini, dan ging het van kleine slokjes echt naar achter elkaar klokken. Pas toen legde ik de link tussen het gevoel en tsrquote:Op vrijdag 19 april 2013 20:18 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Die Symphony staat hier iig in huisdus ik kolf dubbelzijdig ja.
Of ik een toeschietreflex heb, geen idee? Hoe voelt dat?
De kraam overlegt morgen met de verloskundige, en schakelt dan eventueel een lactatiekundige in. Ik ben echt erg blij met haarEn ook met mezelf, dat ik mijn verzekering heb aangepast zodat lactatiekundige hulp ook vergoed wordt
Ja, die tsr had ik voor het eerst toen ik een van de meisjes aan de borst had. En dan heel snel overhevelen naar de andere borst. Wist ik veel dat die tsr voor beide borsten wasquote:Op vrijdag 19 april 2013 20:28 schreef Phaidra het volgende:
Gek genoeg bij mij vaak het best te voelen in de borst waaraan hij niet drinkt.
Welke regio? Want dan pak ik m'n lijst er even bij.quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:08 schreef LadyBlack het volgende:
Ah, dan voel ik geloof ik soms wel een tsr. Alleen straaltjes zijn hier bij lange na niet aan de orde... druppels is wat er uit komt. Nou kan dat nog veranderen natuurlijk.
Pessie en Tico, ik ben wel benieuwd, willen jullie de namen pm'en? Geen idee of de kraam een soort hotline heeft met een lk hier, maar dan heb ik wat achter de hand
Juud, bij mij liggen mocht vandaag helaas maar mondjesmaat, vanwege haar temperatuur... Morgen hopelijk meer! Want dat werkt wel ja![]()
kan buidelen niet dan? dan hou jij haar zelf op temp tenslottequote:Op vrijdag 19 april 2013 22:08 schreef LadyBlack het volgende:
Ah, dan voel ik geloof ik soms wel een tsr. Alleen straaltjes zijn hier bij lange na niet aan de orde... druppels is wat er uit komt. Nou kan dat nog veranderen natuurlijk.
Pessie en Tico, ik ben wel benieuwd, willen jullie de namen pm'en? Geen idee of de kraam een soort hotline heeft met een lk hier, maar dan heb ik wat achter de hand
Juud, bij mij liggen mocht vandaag helaas maar mondjesmaat, vanwege haar temperatuur... Morgen hopelijk meer! Want dat werkt wel ja![]()
Dat zou een laktatiekundige ook vertellen. Ik denk dat je er heel veel aan hebt om er even 1 te laten mee kijken met je lb.quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:13 schreef simmu het volgende:
[..]
kan buidelen niet dan? dan hou jij haar zelf op temp tenslotte
Stad Groningenquote:Op vrijdag 19 april 2013 22:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Welke regio? Want dan pak ik m'n lijst er even bij.
Ja, dat werkte hier ook als enige echt goed. Kruiken ed in zn eigen bed deden niet genoeg.quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:13 schreef simmu het volgende:
[..]
kan buidelen niet dan? dan hou jij haar zelf op temp tenslotte
Klinkt goed L0t!quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:18 schreef L0t.. het volgende:
Ja klopt, het zijn idd niet echt compressen maar ze zouden de stroom stoppen.
De bv gaat verder vanaf dag 1 heel goed, ze hapt goed aan en komt uit zichzelf ongv om de 3 uur. Ze drinkt per keer meestal maar uit 1 borst 10 minuten en dan zit ze vol. Maar blijkbaar krijgt ze dan wel genoeg binnen want ze komt mooi aan.
Ik gebruikte lilypadz! Maar alleen als het nodig was (feestjes e.d.) thuis hield ik als ik een onnodige tsr kreeg mn vingers er even op. Niet zo charmant maar wel doeltreffendquote:Op zaterdag 20 april 2013 20:40 schreef L0t.. het volgende:
Ohh LB, wat vervelend dat het allemaal niet zo goed loopt. Hopelijk krijg je nu goede hulp van een lk.
Heeft iemand hier ervaring met Lilypadz zoogcompressen? Ik lek de hele dag door m'n zoogcompressen heen, op zich een goed teken natuurlijk maar niet heel handig.. Volgens mijn kraam werken die zoogcompressen heel goed maar wil toch graag advies van ervaringsdeskundigen. Evt. ook nog andere tips?
caffe latte!quote:Op zondag 21 april 2013 08:30 schreef nytar het volgende:
Desondanks gebruikte ik nog steeds liever deze dan van die senseopads
Bedankt voor je reactie! Geen wondermiddel maar wel het proberen waard dusquote:Op zondag 21 april 2013 08:30 schreef nytar het volgende:
[..]
Ik gebruikte lilypadz! Maar alleen als het nodig was (feestjes e.d.) thuis hield ik als ik een onnodige tsr kreeg mn vingers er even op. Niet zo charmant maar wel doeltreffend
Er zit wel een maar aan, als je tsr erg sterk is kan er alsnog melk uitkomen waardoor je weleens een pad vol melk lostrekt, met alle gevolgen van dien.
En met warm weer ga je eronder zweten. Dan kan je ze niet te lang aan, want vochtige tepels zijn ook niet relaxt...
Desondanks gebruikte ik nog steeds liever deze dan van die senseopads![]()
quote:
Marktplaats. Genoeg nieuw met kaartje. Als je eens wist hoeveel er wel 1 kopen en uiteindelijk niet gaan voeden.quote:Op zondag 21 april 2013 21:42 schreef pessie het volgende:
Danic![]()
Lb, fijn zeg! Bij mij duurde het ook een dag of 5 voor er eens wat melk in het flesje zat. Uiteindelijk Nathan 2 jaar gevoed.
Ophelia, leuk zeg! Ik vind dat ik ook nog een mooie voedingsBH mag. Draag nu dezelfde als die ik alhad bij Nathan. Merk aan ze dat MN omvang en alles weer wat normaler wordt dus wil graag eens een mooie. Kun je leuke krijgen bij livera? Of moet ik ergens anders heen voor een mooie?
Wat zijn dat voor zaken? Lincherie bijvoorbeeld? Internet wordt em echt niet. Ik ben een ramp met kleding kopen, en ondergoed is een nog groter probleem.quote:Op zondag 21 april 2013 21:53 schreef Ticootje het volgende:
Bonnie B achtige zaken. Het wat duurdere segment.
Ja dat idd. Zeker nu het wel lekker loopt enzo. Heb wel het idee dat ik nog even doorga zo.quote:Op zondag 21 april 2013 21:55 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb ze nu van marlies. Oog wilt ook wat.
Gewoon een goede lingeriezaak. Laat de boel even goed opmeten qua cup. En dan gewoon mp en dan zoek je gewoon voedingsbh 75d ofzo en dan is het een kwestie van kijken wat je mooi en leuk vind.quote:Op zondag 21 april 2013 21:55 schreef pessie het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor zaken? Lincherie bijvoorbeeld? Internet wordt em echt niet. Ik ben een ramp met kleding kopen, en ondergoed is een nog groter probleem.
Let je er wel op dat je jezelf niet een overproductie kolft?quote:Op maandag 22 april 2013 00:18 schreef LadyBlack het volgende:
Kyara, wat fijn!! Ik hoop echt voor je dat het nu gewoon een ruime tweelingproductie wordt!
Hier deed links vandaag nig niet echt mee, maar ook daar kwam zojuist 30cc uiten uit rechts maar liefst 45. Da's ruimschoots meer dan E per voeding drinkt, dus ik ben blij!
Ik vind het toch super dat je het geprobeerd hebt! En de essentiele stofjes heeft ze de eerste week maar mooi binnen gekregen!quote:Op zaterdag 20 april 2013 23:52 schreef danic het volgende:
Hier is de borstvoeding helaas niet gelukt.
In het ziekenhuis heb ik wat adviezen gekregen die niet goed waren. O.a. dat ik haar moest laten 'drinken' zolang ze zelf wilde. De 1e keer heeft ze dus 2 minuten rechts en 20 minuten links gedronken zonder dat ze al wat binnenkreeg. De volgende ochtend tijdens het douchen zag ik waarom ik pijn had: zowel onder als boven mijn tepel een diepe snee, alsof ze hem er half afgebeten had![]()
Alles deed onwijs zeer en ik wilde de handdoek al in de ring gooien, maar dankzij een geweldige kraam heb ik nog een paar dagen volgehouden.
Schema was: rechts aanleggen, max 10/15 minuten, dan flesje (ivm veel afvallen en nog geen voeding bij mij) en links kolven en daar 'eelt' kweken.
Maar ze was soms niet wakker te krijgen waardoor ik na een tijd proberen moest opgeven voor een flesje en dan beide borsten kolfde.
Dan had ik ongeveer een uur tot anderhalf om te slapen voordat dit zich herhaalde.
Door de fluxus was mijn lijf echter zo aangedaan dat ik dit energie technisch niet trok. De vk gaf ook aan dat het na dergelijk bloedverlies wel eens een week kon duren voordat de voeding op gang zou komen.
Tijdens de zoveelste nacht heb ik mijn vriend in tranen wakker gemaakt dat ik dit niet trok. In gedachten had ik al een lijstje gemaakt met voors en tegens, waarbij de voors om te stoppen langer was, maar de tegens zwaarder telden voor mij. Ik kwam er niet uit.
Vriend hweft toen voor mij de knoop doorgehakt om te stoppen.
Ik heb het maar een paar dagen mee mogen maken, maar ben daar erg dankbaar voor. De keren dat Rosalie bij me heeft 'gedronken' waren heel mooi en ontroerend om mee te maken.
De beslissing om te stoppen heeft rust gegeven, maar toch vind ik het jammer dat het niet gelukt is.
Sorry heel verhaal maar wilde het nog even kwijt, na al mijn vragen die ik hier gesteld heb.
Gewone bh's trek ik aan gort door ermee te voeden. En ik draag sowieso geen goedkoop spul, dus als ik m'n normale bh's sloop dan weet ik zeker dat ik een niet zo blije joene heb.quote:Op maandag 22 april 2013 15:41 schreef Zoë23 het volgende:
Draag al maanden geen voedingsbh meerben blij met mijn gewone hunkemoller bh's.
Mineolahaha ja ff wennen
Kyara
Idd, naar mijn idee is het qua aantal nu meer zoals het moet zijn.voor t openbaar voeden. Heb ik nog nooit gedaan
LB
Fijn, lekker genieten van je meisje aan de borst
Omdat ik de cup naar beneden klap of naar beneden frommel gaat op een gegeven moment het materiaal in de cup stuk. Na 3 of 4 X voeden met m'n normale bh zag je al dat de cup aan vervormen was.quote:Op maandag 22 april 2013 16:06 schreef Zoë23 het volgende:
Ticootje
Mijn bh's blijven gewoon in vorm. Kies ze wel zo uit dat het makkelijk is met voeden. Doe ik ook met truitjes en tshirtjes
Dat wist ik in het begin ook niet. Scheelt best wel, omdat wij wel bijna een uur in de weer waren voor een voeding. Omdat mijn mini ook veel afgevallen was, mochten wij overdag maar 2 uur tussen de voedingen laten, en 's nachts 3 uur. Maar niet helemaal vergelijkbaar, omdat hij maar 2460 gram woog bij de geboorte. Hoe is de nacht gegaan LB? Het klinkt alsof je gister een regeldag hebt gehad.quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:53 schreef Tinuviel het volgende:
LB, ik zou er ook liever maar 3 uur tussen laten. Je zei ook "sinds 17.30 uur geen kolf of meisje aan de birst gehad, tot 21.30 uur is dat al 4 uur. Je weet dat je van de begintijd van de voeding rekent toch?
Kyara, fijn eerste drempel voor buitenshuis voeden is genomen. Je zult zien, dat het steeds makkelijker gaat en je je er ook makkelijker mee voelt.
Ik heb nu een beetje een ritme en standaard voor kolven met mijn buitenland reizen. Helaas een keer kolven in de trein wc (niet fijn, maar kan niet anders), bij de klant kan ik meestal een leeg bureautje of vergaderkamer regelen. In het hotel flesjes in de minibar en koelelementen in de vrieze laten leggen door hotelpersoneel voor de nacht. Zal eens een foto maken van de bv in de minibar, ziet er grappig uit.
Minder dan anders, maar ook niet heel slecht. Gister op het kdv had hij voor zijn doen wel redelijk gedronken (220 cc over de dag). Bij thuiskomst (17.30 u) een halve borst (stuwing niet helemaal weg) en voor het slapen ook een halve. Daarna heb ik nog ca. 100 cc gekolfd. Vannacht heeft hij wel goed gedronken om 12 uur, maar om 6 uur wilde hij maar 1 kant drinken en heb ik daarna ook maar weer gekolfd.quote:
We hebben inmiddels 4 verschillende bekers staanquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:32 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou me dan niet te snel druk maken hoor. Eventueel proberen of hij op een andere manier wel wilt drinken. Andere kleur beker, rietje... Beetje verleiden zeg maar.
Dat doen we vandaag inderdaad ook weer andersquote:Op maandag 22 april 2013 22:31 schreef WupWup het volgende:
Maar je bent aan het bijvoeden en kolven omdat ze niet voldoende drinkt / je productie niet goed op gang is? Dan lijkt vier uur me niet zo verstandig om het probleem snel te verhelpen...
Ohja, dat vergat ik erbij te zeggen, ze hapt wel goed aan... daarom durfde de kraam het flesje wel aan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:56 schreef Ticootje het volgende:
Als ze niet goed aan de borst is zou ik geen flesjes proberen nee.
Ze laat dus los als er geen melkstroom is. Bij een fles is er melkstroom zonder daar iets voor te doen. Ze moet leren dat ze moet melken om te drinken bij jou.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:58 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ohja, dat vergat ik erbij te zeggen, ze hapt wel goed aan... daarom durfde de kraam het flesje wel aan.
Maar ze zuigt steeds fanatiek aan, dan hoor je haar af en toe een klokgeluid maken, en dan ontspant ze...ze klokte vannacht wel toen mijn borst gestuwd was en ik hem ondertussen masseerde. Het lijkt haar dus nog wat teveel moeite te zijn om goed te slikken.
Maargoed, ik vind het dus ook een beetje tricky... volgende keer doen we dus maar weer vingervoeden.
Ja precies, dat dacht ik ook. Alhoewel de melk helemaal nog niet zo makkelijk uit de fles te halen wasquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ze laat dus los als er geen melkstroom is. Bij een fles is er melkstroom zonder daar iets voor te doen. Ze moet leren dat ze moet melken om te drinken bij jou.
Ja, dat is ons wel goed geleerdquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:02 schreef _Ophelia_ het volgende:
Klinkt inderdaad alsof ze het drinken nog hard werken vindt. Wat Tico zegt.
Letten jullie er bij het fingerfeeden ook op dat ze de spuit zelf leegzuigt en jullie op zijn hoogst helpen? (en dat fingerfeeden is inderdaad ontzettend intensief, zeker als de hoeveelheid omhoog gaat)
Stop je met de opleiding?quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:15 schreef Gerberaatje het volgende:
Even een crosspost vanuit het v&a topic!
Medela Swing te koop! Je krijgt er VBN folders en een boek bij!
Ik zat te denken aan 50 ex.
[ afbeelding ]
jazeker telt dat ook! alle beetjes tellen!quote:Op donderdag 25 april 2013 08:36 schreef Kyara het volgende:
Vandaag 3 maanden bv!![]()
Nou ja, grotendeels dan, maar dat telt ook toch?
Het voeden met de spreidconstructie ging vannacht wel redelijk, ze kon wel op haar zij liggen gelukkig.
Wat goed!!quote:Op donderdag 25 april 2013 08:36 schreef Kyara het volgende:
Het voeden met de spreidconstructie ging vannacht wel redelijk, ze kon wel op haar zij liggen gelukkig.
Dat telt!quote:Op donderdag 25 april 2013 08:36 schreef Kyara het volgende:
Jeej!quote:Op donderdag 25 april 2013 08:36 schreef Kyara het volgende:
Ik ben in het begin twee keer in de week naar het inloopspreekuur gegaan.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:00 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ga zo inderdaad een LK bellen. Krijg nu eerst een vriendin op bezoek, dus even wat traantjes wegpoetsen![]()
En ik had mezelf helemaal niet zo ingeschat, maar ik zou dolgraag naar het consultatiebureau gaan om haar te wegenhet zou me zoveel rust geven als ze tenminste wel aankomt.
Herkenbaar hoor!! Het heeft bij mij ook heel lang geduurd voor ik het een beetje los durfde te laten. Pas toen hij na het afbouwen van de flesjes ook goed bleef aankomen, durfde ik op m'n lichaam (en de mini) te vertrouwen.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:18 schreef LadyBlack het volgende:
Ik weet dat je jezelf juist alleen maar gek kan maken door te wegen, dat je gewoon naar de plasluiers moet kijken (dat zit wel goed), maar toch.... pfff!
Ja.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:49 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, bh natuurlijk ook. Zoogkompressen had ik al bedacht inderdaad, maar ik kom best wel eens met mn bh langs mijn tepel. Ga ik op letten!
Spullen uitkoken dus, en ik heb de nystatine inmiddels in huis. Dus die krijgt E zo. Voor mij heeft de apotheker miconazol meegegeven, kan ik dat op mijn tepels smeren?
Na 1,5 uur zelfs. Zelf reken ik altijd (3x voorgekomenquote:Op donderdag 25 april 2013 22:29 schreef LadyBlack het volgende:
Geen idee Kyara, een glas wijn zou na 3 uur uit je bloed moeten zijn toch?
Hier hebben we denk ik echt een regeldag gehad; E heeft sinds 12:00 elk uur zo'n beetje aan de borst gehangen, waarbij ze ook heel regelmatig slikte! Ik was te laat om de lk te bereiken, dus die bel ik morgenochtend.
Ben nu eerst benieuwd hoe het vannacht gaat
het waren er uiteindelijk 3quote:
Of je het nou wegggooit of dat je het weggooit omdat Otje het niet lust...quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
LB![]()
Ik baal ontzettend. Vanmorgen rond 11u zo'n 250 cc gekolft, kom ik net weer thuis, ben ik vergeten het in de koelkast te zetten. Dat blijft in de koelkast nu niet meer goed tot woensdag natuurlijk./
(Ik kan het natuurlijk invriezen, maar Otje is zo kieskeurig dat ik er niet op durf te gokken dat ze het drinkt)
Ga ik ook doen, maar ik baal er gewoon van.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:11 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon pasteuriseren en dan invriezen en erop gokken dat ze het tzt wel drinkt
Alleen is het pasteuriseren in dit geval niet voor de smaak maar voor de houdbaarheid.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:27 schreef Tinuviel het volgende:
Volgens mij is de smaak beter als je het nu invriest en woensdag na het ontdooien pasteuriseert of vergis ik me?
Prima hotel. Zeer compleet assortiment voor alle leeftijden.quote:
Ophelia, voor beide toch, anders kun je de bv ook alleen invriezen en op de dag van gebruik ontdooien toch? Voor de smaak zou ik idd eerst ontdooien en dan pasteuriseren, maar misschien kan Bitterend ditbeter beantwoorden.quote:Op vrijdag 26 april 2013 17:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Alleen is het pasteuriseren in dit geval niet voor de smaak maar voor de houdbaarheid.
[..]
Prima hotel. Zeer compleet assortiment voor alle leeftijden.
Oh jak, wat een rot tijdstip. Maar clusteren is goed!quote:Op zaterdag 27 april 2013 05:37 schreef LadyBlack het volgende:
Misschien wel ja, en nu clustert ze ook... ben al vanaf 3 uur aan het voeden
Tussendoor heeft mn vriend even met haar gelopen, maar ze is gewoon echt heel wakker
+1quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:10 schreef Juud79 het volgende:
Ja idd, ik vind dat het echt wel 4 weken kost om een beetje bij te komen van de bevalling, te wennen aan het moederschap en een beetje ritme te vinden in het leven met je baby en de bv goed op de rit te krijgen.
LB, je doet het goed, je kijkt goed naar wat ze wil en nodig heeft en je schakelt hulp in als het nodig is. Nu ook zorgen voor jezelf, goed rusten en eten.
Ah, ja die heb ik laatst zitten lezen, en de lk die hier was heeft me dat ook laten zienquote:Op zaterdag 27 april 2013 21:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
En nou vergeet ik de belangrijkste: borstcompressie. Die heeft de lk me specifiek geleerd omdat Otje in slaap viel tijdens de voedingen. Idee is dat de melkstroom daardoor wat langer krachtiger blijft aangezien die mini's meestal in slaap vallen als de stroom minder wordt. Hier staat het pdf'je erover van betreffende lk.
Oh omdat hij blijkbaar eerst dunne melk krijgt, begin vd borst, en daarna komt echt het vette. En het vette is het vullende. Dus dat neemt even tijd in.quote:
Wupwup weet precies te vertellen hoe dat zit met achtermelk, maar precies op minuten voeden is enorm achterhaalt! Het ene kind is het andere niet, sommige kindjes drinken nooit langer dan 5 min. Kijk goed naar je kindje, istie verzadigd, slaapt ie goed en is niet duf, vraagt zelf om voedingen elke 2/3/4 u, goede plasluiers?quote:Op zondag 28 april 2013 19:17 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh omdat hij blijkbaar eerst dunne melk krijgt, begin vd borst, en daarna komt echt het vette. En het vette is het vullende. Dus dat neemt even tijd in.
Tja, ik doe ook maar wat de kraam adviseert. Het is nog maar het begin natuurlijk allemaal.
Hij doet alles perfect eigenlijk. Hij is nu 5 dagen oud en al terug boven geboortegewicht dus hij groeit heel goed. Temperatuur is ook goed, nu zelfs al zonder kruiken.quote:Op zondag 28 april 2013 20:58 schreef WupWup het volgende:
Kraamtranen zijn a bitchVoeding van een uur is heel normaal de eerste weken, hoef je je echt niet druk om te maken. Hoe ouder je kind, hoe effectiever hij leert te drinken. Plast en poept hij zoals het zou moeten? Is hij roze of geel? Temp goed zonder al te veel gedoe? Weet je al iets van groei of afvallen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |