Die interne klok heeft hij dus juist niet. Hij geeft nooit aan of ie wil. Ik doe maar wat eigenlijk. Als ik het aan hem overlaat komen we op te weinig uit voor mijn gevoel (heb ik 1 dagje gedaan, kwamen we op 4 voedingen uit) Hij zwakte pas wat af op de curve. Dus dat durf ik niet aan. Maar ik vind het maar lastig dat voeden op verzoek.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:06 schreef bitterend het volgende:
Grappig zijn interne klok KJ!
Kyara hurra voor jou! misschien is jou productie niet wisselend maar hun behoefte? een dag meer honger/zuig behoefte dan een ander
Geen idee. Ik kan het hem vragen, maar ik denk dat hij nog geen antwoord kan geven.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:13 schreef bitterend het volgende:
Ow sorry verkeerd gelezen ik dacht dat hij om de 3-4 uur kwamben moe
![]()
Maar idd dat is niet veel 4 voedingen, hoe komt het dat hij het zo weinig aangeeft?
*Proest*quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:14 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Geen idee. Ik kan het hem vragen, maar ik denk dat hij nog geen antwoord kan geven.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:07 schreef Juud79 het volgende:
In de nacht/vroege ochtend heb je de meest vette/volle melk. 's Nachts maak je veel melk aan, dus dat is logisch dat ze het daar langer op doen.
Hoe kleiner je voorraad, hoe vetter de melk. Het vet uit de opgeslagen melk hecht zich aan de randen van de kanalen. De opgeslagen melk is daardoor vrij mager, ook wel voormelk genoemd. Wanneer er nieuwe melk langs de kanalen stroomt, zal er telkens wat afgezet vet in de melk terecht komen. Dus hoe meer nieuwe melk er langsstroomt, hoe meer vet in de melk: de achtermelk.quote:
Duidelijk, het is een fáaaase.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:04 schreef Morretje het volgende:
Aaien, krabben, knijpen.. Als het mij pijn doet houdt ik zn hand vast, dat is dan meestal ook wel goed..
Ik zou max 180 in flessen doen hoor. Juist die hele grote flessen van 210 rekken de maag onnodig uit. Als hij te reden is met 170 waarom dan meer geven?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:28 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb idd ook standaard een hydrofiel in bed liggen als ik voed. Houdt niet alles tegen, wel een boel.
Het vele voeden doet wel wat met mijn productie. Ik kolf net ineens 240 cc. Normaal kolf ik amper 180 cc,
Luuk krijgt 170 mee naar de opvang. Moet ik dan na regeldag(en) ook meer meegeven?
Zal ik leyla d'r curve dan eens plaatsen?quote:Op donderdag 18 april 2013 10:37 schreef Marjolijntje het volgende:
ik word toch altijd wel onzeker hoor, als ik naar mijn slankie kijk en die vergelijk met van die heerlijke bolle BV baby's. Al weet ik dat ze heus wel goed groeit, ze volgt tot nu toe haar lijntje in de curve netjes..
quote:Op donderdag 18 april 2013 23:51 schreef gestreeptestoel het volgende:
Heb de huisartsenpost gebeld.. Man moet een kuur voor me ophalen.had 39,4 koorts
Viel ik maar af. Maar ik ga volgende week eens ff bij het een en ander vragen bij de voedingsdeskundige van de sportschool. Dat is het voordeel als je wat meer betaald, voedingsdeskundige en fysiotherapie en sauna is allemaal inbegrepen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:13 schreef pessie het volgende:
[..]ik hoop dat je je snel weer beter voelt.
Tico, jij sport wel veel, meer dan een gemiddelde Nederlandse vrouw, misschien gaat internet over de laatste doelgroep? Verder loopt melkproductie toch terug bij te snel afvallen? Gaat dat misschien erg snel?
nee, maar misschien moet ik dat wel gaan doen. Is alleen soms lastig als ik alleen ben dat M dan net moet eten en zo. En als ik te lang wacht ben ik bang dat er te weinig tijd tussen kolven en de volgende voeding zit. Ben altijd een beetje bang dat ik dan net gekolfd heb en vervolgens willen ze drinken....quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:30 schreef Morretje het volgende:
Kyara, kolf je ook na een voeding nog na?
Als ze direct na het kolven willen drinken, kan je dan niet aanleggen tot ze gaan muiten en dan de gekolfde melk geven?quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:10 schreef Kyara het volgende:
[..]
nee, maar misschien moet ik dat wel gaan doen. Is alleen soms lastig als ik alleen ben dat M dan net moet eten en zo. En als ik te lang wacht ben ik bang dat er te weinig tijd tussen kolven en de volgende voeding zit. Ben altijd een beetje bang dat ik dan net gekolfd heb en vervolgens willen ze drinken....
Ik ga het eens proberen inderdaad..... ben benieuwd.....quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:55 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Als ze direct na het kolven willen drinken, kan je dan niet aanleggen tot ze gaan muiten en dan de gekolfde melk geven?
Verder sluit ik me aan bij de rest. Hulde voor hoe je het allemaal blijft doen!
Ow, dat is inderdaad bemoedigend! De kraam had het over 2 uur. Dan is tussendoor aanleggen ook nog een optiequote:Op vrijdag 19 april 2013 18:18 schreef Phaidra het volgende:
LBwat jammer dat het niet lekker gaat nog. Je borsten zijn nooit helemaal leeg hè! Als er een uurtje tussen zit, zit er vaak zelfs al weer voldoende in voor een voeding (aldus mijn lk).
Die Symphony staat hier iig in huisquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:06 schreef Phaidra het volgende:
Is het een idee om de medela symphony te huren? Die is krachtiger dan de swing. Kolf je dubbelzijdig elektrisch? Dubbelzijdig schijnt beter voor je productie te zijn. Krijg je een tsr? Anders zou syntocinon neusspray uitkomst kunnen bieden. En op tijd een lk inschakelen, mocht het ondanks de behulpzame kraam niet verbeteren. Sterkte!
tsr voelt als een soort elektrisch schokje in je tepel. Gek genoeg bij mij vaak het best te voelen in de borst waaraan hij niet drinkt. Als je kolft, komen er eerst wat druppels en na de tsr gaat het echt stromen (straaltjes). De eerste dagen voelde ik ook geen tsr, geen idee of ik ze wel kreeg. Later hoorde ik het ook aan het drinken van de mini, dan ging het van kleine slokjes echt naar achter elkaar klokken. Pas toen legde ik de link tussen het gevoel en tsrquote:Op vrijdag 19 april 2013 20:18 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Die Symphony staat hier iig in huisdus ik kolf dubbelzijdig ja.
Of ik een toeschietreflex heb, geen idee? Hoe voelt dat?
De kraam overlegt morgen met de verloskundige, en schakelt dan eventueel een lactatiekundige in. Ik ben echt erg blij met haarEn ook met mezelf, dat ik mijn verzekering heb aangepast zodat lactatiekundige hulp ook vergoed wordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |