abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 april 2013 @ 14:22:00 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_125309921
Waarde lezer,

Hoewel in beginsel 'het geluk in u zelf zit' waarbij uw goede gezondheid het belangrijkste is, blijft het heerlijk niet iedere cent om te hoeven draaien en er bovendien nog goed van te kunnen leven in de ruimste zin van het woord.

Het levensgeluk krijgt in de regel nog een extra boost wanneer u onbezorgd kunt genieten van alles wat het leven u meer kan bieden wanneer u in het bezit bent van een bijzonder goed gevulde portefeuille.

Afijn, u hoeft bij lange na geen miljonair te zijn om er financieel alles uit te halen wat erin zit, tenzij u bepaalde prioriteiten stelt, of bezigt, zoals financiële macht. Met geld maakt men ook weer geld en sommigen proberen een plek te bemachtigen in de top-100 van allerrijksten.

Beatrix behoort al zeker niet tot de 'allerarmsten' met een inkomen van maar liefst 825.000 euro dit jaar. Daarbij denk ik dat ons aanstaand koningpaar ook niet vies is van het forse inkomen wat zij genieten, hoewel dit toch een onderwerp vormt van enige discussie.

http://www.rtl.nl/compone(...)r_salaris_koning.xml

'150.000 euro loon per jaar genoeg voor koning'

De tweede kamer moet gaan debatteren over het 'exorbitante salaris' van de koning. Dat vindt het Nieuw Republikeins Genootschap (NRG), dat hiervoor een burgerinitiatief wil indienen.

Als het de Republikeinen lukt inderdaad 40.000 handtekeningen te verzamelen, dan moet de kamer gaan debatteren. Dat staat is de wet over het burgerinitiatief.

Koningin Beatrix heeft dit jaar een salaris van 825.000 euro. En Willem-Alexander en Máxima, die allebei evenveel verdienen, krijgen als prins en prinses 245.000 euro salaris per jaar.

150.000 euro genoeg

Het nieuw Republikeins Genootschap, dat een gekozen staatshoofd in Nederland wil, vindt een salaris van 150.000 euro netto voldoende voor koning Willem-Alexander. Het NRG riep eerder op wit inplaats van oranje te dragen op 30 april, de dag dat Willem-Alexander wordt ingehuldigd als koning. Ook wil de club een burgerinitiatie indienen bij de Tweede Kamer, waardoor die zich moet buigen over de kosten van het Koninklijk Huis.

Wat vind jij, is 150.000 salaris genoeg?
. Ja
. Nee

Stem hier:

http://www.rtl.nl/xl/#/u/d18ec2a0-2665-4f0c-9323-5fa26a217222

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Grote financiële rijkdom kan ontstaan middels een portie geluk, maar niet zelden creërt men het in de meeste gevallen zelf en komt het ook voort uit uw eventuele rijke afkomst. En bent u zelf rijk? dit is dat geen schande :N maar een u door God geschonken voorrecht.

Het misstaat u dan niet om wat bij te dragen aan goede doelen danwel aan hen die in tegenstelling tot u om de meest uiteenlopende redenen om geld verlegen zitten. Maar hoogstpersoonlijk vind ik dat andermans rijkdom niet aan banden gelegd mag worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Scjvb op 15-04-2013 15:18:58 ]
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_125310184
word van die 825.000 ook de beveiliging en het personeel enz betaald? zo ja.. dan moet het zo blijven. zo nee dan is 150.000 ook wel genoeg
  maandag 15 april 2013 @ 14:30:34 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_125310267
Wat valt er onder zijn salaris ? Beveliging, onderhoud paleizen, personeel, ... ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 15 april 2013 @ 14:31:10 #4
345631 Scjvb
pi_125310289
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:28 schreef arjan1212 het volgende:
word van die 825.000 ook de beveiliging en het personeel enz betaald? zo ja.. dan moet het zo blijven. zo nee dan is 150.000 ook wel genoeg
Ja, voor henzelf is dat voldoende. Maar ze moeten daar zelf over kunnen blijven beslissen.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_125310309
Koningshuis betaalt ook geen belastingen (afgezien van BTW), die 150k is al bijna het dubbele waard in zijn handen dus
pi_125310377
Ik zou de vraag anders stellen.

Mocht jij ooit miljoenen privé bezit hebben, zou jij dan ook gekort moeten worden op je salaris als je voor de overheid gaat werken? Ik bedoel je bent toch rijk genoeg dus dat maakt niet uit?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_125310422
Ja, en laat ie ook zijn eigen feestje betalen *O*
Lurf is the message and the message is Lurf
  maandag 15 april 2013 @ 14:36:16 #8
345631 Scjvb
pi_125310475
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:34 schreef lurf_doctor het volgende:
Ja, en laat ie ook zijn eigen feestje betalen *O*
Daartoe zal hij vast in staat zijn, ja.
pi_125310485
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:33 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

Mocht jij ooit miljoenen privé bezit hebben, zou jij dan ook gekort moeten worden op je salaris als je voor de overheid gaat werken? Ik bedoel je bent toch rijk genoeg dus dat maakt niet uit?
De honderden miljoenen van de Oranjes komen niet uit de lucht vallen hè. Ik neem aan dat die voor een groot deel uit zelfverrijking ten koste van de Nederlandse staat verzameld zijn?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_125310491
Laat het anders afhangen van de deals die hij eventueel binnen gaat slepen.
pi_125310497
quote:

Dat is dan toch je eigen keuze of niet als je op dat moment voor de overheid gaat werken.
Als je hoort dat Barack Obama 300.000 krijgt, de anderen hoofden e.d. in de omgeving nog minder dan is dit gewoon een exorbitant hoog bedrag wat in deze tijd niet goed te praten is. Daarbij krijgen ze het meeste toch al, die 8 ton is dan ook veel te veel :P
  maandag 15 april 2013 @ 14:37:36 #12
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125310515
't is voor iedereen in principe genoeg en de Koning krijgt het nog belastingvrij ook.

Maar goed, hij genereert ook behoorlijk wat inkomsten net zoals Beatrix tot nu toe doet.
Als Beatrix naar een land gaat gaat er altijd een handelsmissie mee en worden er belangrijke zakelijke contacten gelegd.
De koning en koningin zijn de PR managers van Nederland...

Rutte kan het ook wel doen maar die heeft ten eerste al genoeg werk in Nederland te doen en moet hij zich meer bezighouden met politiek dan met de zakenwereld.
Beatrix straalt ook veel meer gezag uit en kan ook bij sultans en andere koningen/konininnen op gelijke voet communiceren terwijl een minister-president zich onderdaniger moet gedragen.
Zoals Rutte onlangs bij Poetin en Bakenende destijds bij Bush.
Bush vroeg z'n staf zelfs nog "who's that guy again?"
pi_125310521
quote:
6s.gif Op maandag 15 april 2013 14:36 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Daartoe zal hij vast in staat zijn, ja.
Ja, alleen draait nu de staat (= wij allen) er nu voor op. -O-
Lurf is the message and the message is Lurf
  maandag 15 april 2013 @ 14:38:44 #14
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_125310544
¤150000 is genoeg en ¤50000 is dat eigenlijk ook al.

quote:
Koningin Beatrix krijgt voor 2013 vooralsnog een bedrag van 5,233 miljoen euro, waarvan ¤825.000 het inkomensdeel is, de rest het deel voor personele en materiële uitgaven. Onder meer blijft zij de vrije beschikking behouden over het regeringsvliegtuig. Kroonprins Willem-Alexander en zijn echtgenote prinses Máxima ontvangen elk 245.000 aan inkomen. Daarnaast ontvangt de kroonprins een extra bedrag van vooralsnog 1.165.000 euro voor personele en materiële uitgaven. Zijn vrouw ontvangt hiervoor 389.000 euro extra.[16] De andere leden van het Koninklijk Huis krijgen geen jaarlijkse uitkering. Wel maken ze beperkt gratis gebruik van het regeringsvliegtuig.
http://nl.wikipedia.org/w(...)Koninklijk_Huis_2013
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_125310579
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

De honderden miljoenen van de Oranjes komen niet uit de lucht vallen hè. Ik neem aan dat die voor een groot deel uit zelfverrijking ten koste van de Nederlandse staat verzameld zijn?
Waar baseer je dat op? De financiën van het koninklijk huis en de staat zijn al sinds het begin van het Koninkrijk der Nederlanden een aparte post. Als de staat ooit giften heeft gedaan al dan niet van monetaire aard, aan de Koninklijke familie is daar niks illegaals aan. Verder zouden deze ook gepubliceerd zijn.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_125310589
Wimlex als koning :') Hij heeft het gewoon niet.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  maandag 15 april 2013 @ 14:40:34 #17
345631 Scjvb
pi_125310616
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:37 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Ja, alleen draait nu de staat (= wij allen) er nu voor op. -O-
Klopt, dat hoeft niet echt nodig te zijn.
  maandag 15 april 2013 @ 14:40:39 #18
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_125310624
quote:

Ja, maar ik ben geen koning. Dat is niet te vergelijken.
pi_125310647
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:40 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben geen koning. Dat is niet te vergelijken.
De koning is het staatshoofd. Hij werkt dus voor de Nederlandse staat. Net zoals een president.
  maandag 15 april 2013 @ 14:48:03 #20
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_125310898
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:41 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

De koning is het staatshoofd. Hij werkt dus voor de Nederlandse staat. Net zoals een president.
Een koning heeft allerlei privileges, paleizen, spaargeld, aandelen die hij aan het land te danken heeft. Een koning is niet gelijkwaardig aan een burger. Een president is dat wel.
  maandag 15 april 2013 @ 14:48:30 #21
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_125310918
ik ben niet per se voor het koningshuis maar zou zijn baan voor geen goud over willen nemen. er mag best wat geld naar ze toe gaan. ze hebben onwijs veel kosten waar je als normale nederlander nooit mee te maken krijgt.
maar als die extra kosten (voornamelijk beveiliging lijkt me) er nog gewoon bijkomen dan mag z'n salaris inderdaad wel wat minder.
knolraap en lof schorseneren en prei
pi_125311110
Geschat vermogen van ongeveer 6 miljard, en aandelen in shell en nog wat meuk.
Hoeven ze ook geen belasting over te betalen.

Ik denk dat 50k wel genoeg is.

Verder zijn ze wel lief hoor.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_125311142
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:48 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Een koning heeft allerlei privileges, paleizen, spaargeld, aandelen die hij aan het land te danken heeft. Een koning is niet gelijkwaardig aan een burger. Een president is dat wel.
De meeste paleizen zijn in handen van de staat. Noem eens wat aandelen "die hij aan het land te danken heeft"? De landgoederen die al voor het Koninkrijk der Nederlanden bestond in het bezit waren van de Oranjes?
  maandag 15 april 2013 @ 14:54:48 #24
345631 Scjvb
pi_125311168
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:48 schreef florisje het volgende:
ik ben niet per se voor het koningshuis maar zou zijn baan voor geen goud over willen nemen. er mag best wat geld naar ze toe gaan. ze hebben onwijs veel kosten waar je als normale nederlander nooit mee te maken krijgt.
maar als die extra kosten (voornamelijk beveiliging lijkt me) er nog gewoon bijkomen dan mag z'n salaris inderdaad wel wat minder.
Zijn baan lijkt me toch wel een soort 'gevangenschap'. immers kiest men er niet voor als toekomstig koning te worden geboren. Het hoge salaris gun ik hem van harte, en daarnaast heeft het Koningshuis inderdaad ook extra veel kosten.
pi_125311196
De balkenende-norm moet voor iedereen gelden, anders een wimlex-norm invoeren die dan ook voor top-ambtenaren moet gaan gelden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')