Eh, niet gezien.Ik heb alleen even naar het resultaat gekeken. Weet je zeker dat hij niet al gekneusd maanzaad heeft?quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gadver, hij maalt/breekt het maanzaad niet, zo wordt het niets.
Maanzaad in gebak altijd malen, desnoods in een vijzel.
Staat niet in het recept iigquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:21 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Eh, niet gezien.Ik heb alleen even naar het resultaat gekeken. Weet je zeker dat hij niet al gekneusd maanzaad heeft?
Ik vind zijn filmpjes wle erg leuk, met name omdat hij gewoon laat zien wat hij zelf fout doet.
Ok, nouja, ik zou het wel kneuzen. Alsnog kun je van zijn filmpjes veel leren, want hij laat alles zien, ookal is hij soms wat slordig.quote:
Hij is een vakman, maar Nederland heeft geen traditie in maanzaadgebakquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:55 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ok, nouja, ik zou het wel kneuzen. Alsnog kun je van zijn filmpjes veel leren, want hij laat alles zien, ookal is hij soms wat slordig.
Zeker niet. Toch leuk om naar te kijkenquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij is een vakman, maar Nederland heeft geen traditie in maanzaadgebak
bedankt Piet, heb het op de eerste manier gedaan (beetje coq au vin achtig) heerlijkquote:Op woensdag 15 mei 2013 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alternatieve (en veel lekkerder dan gefrituurde ringen) manier voor pijlstaartinkvis bereiden:
Op zijn tunesisch, recept van de moeder van een vriend van mij
De beesten ontkoppen, de inhoud van de tube geheel verwijderen (als je verse hebt, ook de inkt), schoonspoelen en de tube even apart koken in wat water, zodat ook al het vet eruit verdwijnt.
De tentakels kleinsnijden, mengen met een verkruimeld hardgekookt eitje, geraspte kaas en verse peterselie, wat bieslook evt wat andere groene kruiden als basilicum en knoflook, peper, zout,
Olijfolie in een braadpan en de beesten aanbraden. Blik tomaten, blaadje laurier en kappetjes erbij, scheut rode wijn en lekker laten sudderen tot moddergaar.
Serveren met rijst.
Op zijn Dalmatisch (recept van Tante Mara)
De inhoud van de tubes verwijderen maar de inktzak apart houden en de kop laten zitten, is ff een truukje wat ik zo niet in tekst kan uitleggen. Beesten schoonspoelen en droogdeppen, kruiden met zout of liever vegeta en peper. Bakken in Olijfolie tot ie mooi bruint vuur laagzetten, en dan de inkt toevoegen en wat knoflook, wat water erbij (beetje) en de beestjes nog ff sudderen.
Serveren met wat stukken citroen en hompen brood en salade
Babycalamar kan je ook grillen of bakken, lekker op een salade
Dat kan, hoewel ik het teveel moeite zou vinden, maar nog lekkerder is natuurlijk op de bbq.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:50 schreef Cinderella_Man het volgende:
Piet, ik las laatst dat het lekker(der) is om bij een entrecote het vetrandje voor het bakken eraf te snijden, dit vetrandje dan apart te bakken om daarna de entrecote in het vet van het vetrandje te bakken.
Klopt dat ?
Voor het vlees?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:00 schreef GimmeGore het volgende:
Over entrecote gesproken...
Ik heb een recept wat vraagt om sirloin steak. Volgens de slager is dat entrecote. Maar het vlees wordt in plakjes gesneden, gemarineerd en dan gegrilld. Dat vind ik een beetje zonde van de entrecote. Weet jij een goed alternatief?
Zo dun mogelijk, ik maak er een sport van vliesdunne laagjes te maken bij een lasagna, en dan een heleboelquote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:10 schreef Kandijfijn het volgende:
Simpele vraag waarschijnlijk maar ik twijfel aan mezelf.
Als je zelf lasagnevellen maakt welke dikte kan je ze dan het beste doen? Gewoon zo dun mogelijk (op een pastamachine)?
En is het nodig ze nog even te koken?
Mooi om mijn eigen gedachte bevestigd te zien wordenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo dun mogelijk, ik maak er een sport van vliesdunne laagjes te maken bij een lasagna, en dan een heleboel
Voorkoken hoeft niet.
Neem een procureurstuk, dat is zeer smakelijk. Het is het nekvlees van het varken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:43 schreef habitue het volgende:
Dag Piet,
Ik heb gisteren toegezegd om binnrnkort met een stel vrienden bij mij te BBQ'en.
Nu wil ik alleen niet de hoofdprijs betalen voor vlees.
Wat is nou een goed betaalbaar stuk vlees, maar wat wel heel smaakvol is
bereidingstijd is niet belangrijk.
Top.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neem een procureurstuk, dat is zeer smakelijk. Het is het nekvlees van het varken.
Snij daar dobbelstenen van en marineer deze in citroensap, light soya saus ( geen zoete) knoflook, gember, laos, komijn, foelie, peper, sambal, scheut olie.
Laat het zeker 24 uur in de koelkast marineren.
Het zuur van de citroen breekt het bindweefsel af in gelatine, het vlees wordt mooi mals.
Rijg er sate van en grill die op laag vuur langzaam gaar.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:15 schreef Luigi het volgende:
Pulled pork.
http://www.bbq-nl.com/2009/03/pulled-pork.html
binnenkort ook eens maken, hoe lang heb je het laten sudderen?quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:20 schreef Bronn het volgende:
[..]
bedankt Piet, heb het op de eerste manier gedaan (beetje coq au vin achtig) heerlijk
deze ziet er idd tever uitquote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo verkolen is alles behalve gezond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |