abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125883255
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 21:38 schreef DJMomo het volgende:
En vervolgens ben ik ziek geworden. Nu voel ik me helemaal verrot. :'(
Hè bah ook dat nog! Beterschap!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_125883358
Beterschap Djmomo! Wat een rottige dag voor je vandaag. Ben je weer thuis zodat je man je kan verwennen/verzorgen?
pi_125885954
Oh Momo! dikke knuffel voor jou :*
S. 2014
J. 2016
pi_125887167
Sterkte voor de mensen die het nodig hebben! Ziek zijn is helemaal niks.

Ik moet deze maand al overslaan. Moet vanaf donderdag aan de antibiotica vanwege een ontsteking bij mijn kaak. Het is een antibiotica variant die je echt niet mag tijdens de zwangerschap. Als mijn cyclus meteen op zou starten zou mijn eisprong de op 1 na laatste dag van de kuur zijn.

Nu weet ik wel dat we rustig aan zouden doen en kijken of mijn cyclus zichzelf opstart maar het verplicht echt niet mogen voelt ook een beetje.... jammer.
pi_125887257
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 23:49 schreef Ikina het volgende:
Sterkte voor de mensen die het nodig hebben! Ziek zijn is helemaal niks.

Ik moet deze maand al overslaan. Moet vanaf donderdag aan de antibiotica vanwege een ontsteking bij mijn kaak. Het is een antibiotica variant die je echt niet mag tijdens de zwangerschap. Als mijn cyclus meteen op zou starten zou mijn eisprong de op 1 na laatste dag van de kuur zijn.

Nu weet ik wel dat we rustig aan zouden doen en kijken of mijn cyclus zichzelf opstart maar het verplicht echt niet mogen voelt ook een beetje.... jammer.
I know the feeling! wij zouden tot na 13 mei ook niks bijzonders r aan doen maar het zit in je hart en hoofd...
S. 2014
J. 2016
pi_125892604
Ikina wat een vervelende timing!
Is het zo'n specifieke onsteking dat je er geen antiobiotica voor kan gebruiken die veilig is tijdens een zwangerschap(-wens)? (zijn er toch genoeg van inmiddels) Ik heb voor mijn blaasonsteking amoxicilline gekregen.
pi_125893083
Het is een specifieke combinatie van twee verschillende AB. Een is breed spectrum, de ander gericht op een specifieke soort bacterie. Dus een andere was geen optie als ik er zeker vanaf wilde. Helaas pindakaas dus. Ik moet dit gewoon als opstartronde zien dan maar..
pi_125894089
Ai balen ikina. Hier gaat t gelukkig weer een beetje. Heb ondanks pijn aardig geslapen. Sjaak ook pas om half negen wakker. Heerlijk!

Fijne Qday! w/
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_125894094
Bah, dat is jammer inderdaad. Maar een kaakontsteking lijkt me ook geen pretje, dus is het ook wel van belang dat je er snel vanaf bent :)
pi_125896371
Bah, ziek zijn is echt kut. Ik ben het bijna nooit, maar als ik het ben is het echt zwaar vervelend. En een maand overslaan is ook al zo kut, het is maar een maand, maar het is wel een hele maand!
Het is zo wasted dan.

Het lijkt iig een beetje aardig weer te worden de 10e. Dat zou wel fijn zijn, mijn jurk heeft geen mouwen dus beetje zon is aangenaam.
pi_125897999
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 11:20 schreef Risu het volgende:
Bah, ziek zijn is echt kut. Ik ben het bijna nooit, maar als ik het ben is het echt zwaar vervelend. En een maand overslaan is ook al zo kut, het is maar een maand, maar het is wel een hele maand!
Het is zo wasted dan.

Het lijkt iig een beetje aardig weer te worden de 10e. Dat zou wel fijn zijn, mijn jurk heeft geen mouwen dus beetje zon is aangenaam.
daarom heb ik nog een stola ding gekocht ;)

en verhip we zijn oranje!

kan iemand mij t tempem uitleggen? ik kan wel googlen hoor maar hier zijn genoeg ervaringsdeskundigen
S. 2014
J. 2016
pi_125898742
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 12:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

daarom heb ik nog een stola ding gekocht ;)

en verhip we zijn oranje!

kan iemand mij t tempem uitleggen? ik kan wel googlen hoor maar hier zijn genoeg ervaringsdeskundigen
Je neemt elke ochtend voor het opstaan om ongeveer dezelfde tijd je temperatuur op. Na je eisprong is je temperatuur ongeveer een halve graad hoger dan daarvoor, en als je ongesteld wordt, daalt je temperatuur weer.
In mijn sig zie je een link naar mijn temperatuurgrafieken, die zijn redelijk standaard, dan snap je een beetje wat ik bedoel.
pi_125898926
als ik op de laptop zit ga ik het eens bekijken :)
S. 2014
J. 2016
pi_125899025
Het is vrij eenvoudig en ik vind het reuze interessant die grafiekjes. Toch stop ik er na deze ronde mee, tenzij de gyn vindt dat ik door moet gaan met meten, het is namelijk ook best irritant om dagelijks te doen en na 3 maanden heb ik redelijk wat inzicht in mijn cyclus.
pi_125899114
Ik vind t met een peuter en onregelmatig slaapritme ondoenlijk. Daarom ovu testen. Heb gewoon bij sensitest wat online besteld.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_125899295
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 11:20 schreef Risu het volgende:

Mijn jurk had ook geen mouwen, ik had een bolero vestje gekocht in een gewone kleding boetiek voor het geval dat.. De kleur, strikjes en knoopjes maakte het helemaal passend bij mijn jurk. Uiteindelijk heb ik hem alleen 's nachts aangehad toen we naar het hotel gingen. De rest van mijn jurk zorgde er overdag voor dat ik het constant warm genoeg had.

En een kaakontsteking is niet fijn. Het stomme is alleen dat ik het waarschijnlijk al jaren heb, maar het nooit gevoeld. Het is gezien doordat mijn nieuwe tandarts foto's maakte. Bij mijn vorige tandarts stond ik altijd in 2 min weer buiten en alles was goed..

Nu valt mijn eisprong in de vakantie van ons beiden, volgende keer zijn we beiden hard aan het werk in een drukke tijd. Maar even energie en zin zoeken dan!

Iedereen een fijne kroningsdag, wat je ook mag gaan doen!
pi_125921271
Ik wil me ook graag officieel melden in dit topic.

Al jaren een kinderwens, een jaar geleden al met de pil stopt maar door omstandigheden is het er allemaal nog niet van gekomen. Maar...het is zover! Gisteren hebben we het 'voor de echt' gedaan :)

Ondanks dat er natuurlijk nog helemaal niks aan de hand is, voelt het toch allemaal al wel heel bijzonder en voel ik me vandaag echt ander. Ik ben het type sentimentele muts :)

Na dit topic al even te hebben doorgelezen, merk ik wel dat ik nog erg onervaren ben qua ovulatietesten, temperaturen etc. Ik volg de Period Tracker op mijn telefoon en als ik dat moet geloven, ben ik nu vruchtbaar. Maar wellicht is het toch handig om me er nog wat verder in te verdiepen :)
Zwanger!
pi_125922143
Lelie81, welkom! :)

Heel herkenbaar hoor, als het ineens voor 'het echt' is voelt het zo anders.
Ik heb Period Tracker ook gebruikt en die vond ik heel fijn, hoewel ik de temperatuur en symptomen etc. niet echt bijhield. Voor mijn cyclus vond ik het wel heel erg handig.
pi_125925434
Lelie81 welkom :) leuk dat jullie ervoor gaan, spannend he, "voor het eggie"?! Aan je username te zien zijn wij even oud ;). Ben je al lang gestopt met anticonceptie?

Testen, temperaturen, etc. deed ik ook in het begin niet, ik wilde de natuur zijn gang laten gaan (maar ben na een miskraam om medische redenen begonnen met meten). Als je dat wel wilt, dan wijst zich op een gegeven moment allemaal wel vanzelf hoor, zo ingewikkeld is het niet :).

@Dyre ik heb vorige maand wel alle symptomen in mijn app genoteerd, zodat ik de volgende ronde zou kunnen zien dat bepaalde klachten kenelijk wel/niet bij een zwangerschap horen. Anders vind ik het ook maar te veel gedoe eigenlijk.
pi_125933178
Leslie81, welkom hier :) Goed bouwjaar :P

Bedankt dames voor jullie tips over de app. Ik heb WomanLog geïnstalleerd. Nog even uitvogelen hoe alles zit/werkt maar dat komt goed. ^O^

DJMomo, heb je nog wel een beetje kunnen genieten van gisteren? Ik hoop dat je je niet te ziek voelde.

Ok, 4 mei is dus mijn NOD maar dat hadden jullie vast wel door 8-) . Nu ben ik zwaar met mezelf in onderhandeling of ik vandaag alvast de test zal gaan doen. Heulemaal niet nieuwsgierig :Y
pi_125933544
Oh ik heb nooit zoveel met Qday. Heb lekker van vrije dag genoten, met vent en zoonlief. Buikpijnen is helaas nog niet weg. Nu in buitenland, paar dagen rare tijden eten zal ook niet helpen.

Nóg meer nieuwe! Welkom!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_125933560
Oh en tracht je te beheersen. Na NOD testen geeft echt zoveel meer duidelijkheid. Ik kan het weten, heer en meester vage strepen.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_125933973
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 09:14 schreef DJMomo het volgende:
Oh en tracht je te beheersen. Na NOD testen geeft echt zoveel meer duidelijkheid. Ik kan het weten, heer en meester vage strepen.
Ja, mama ik zal naar je luisteren :@ :D :P . Hmm, nu nog even iets vinden om me af te leiden vandaag.

* flowerbox gaat de zooi opruimen van de vrijmarkt die nog over is
pi_125934846
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 09:14 schreef DJMomo het volgende:
Dat absoluut maar ook de hele vroege miskramen die je anders niet zou weten.
De ene persoon wil dat juist wel weten natuurlijk maar ik denk dat het alles anders maakt als het steeds zo vroeg mis gaat en je het wel weet. :Y
pi_125936091
Flowerbox, spannend :) heb je klachten/kwaaltjes? In dat geval zou ik persoonlijk wel al een testje wagen :Y).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')