Nober | zondag 14 april 2013 @ 11:23 | |
![]() ![]() Circuit data Lap data Lap length - 5.451km (3.387 miles) Race laps - 56 Race distance - 05.066km (189.559 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’32.238 (212.75 kph) by Michael Schumacher, 2004 Fastest lap - 1’32.238 (212.75 kph) by Michael Schumacher, 2004 Maximum speed - 316kph (196.353 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and longest straight Distance from grid to turn one - 380m Car performance Full throttle - 65% Longest flat-out section - 1397m Downforce level - High Gear changes per lap - 57 Fuel use per lap - 2.5kg Time penalty per lap of fuel - 0.1s Strategy Quickest complete pit stop in 2012 - 20.024s by Ferrari 2013 prime tyre**: - Medium (2012: Medium) 2013 option tyre**: - Soft (2012: Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes ![]() ![]() ![]() ![]() BBC (NL'se tijden) Vrijdag FP1 - 03:55 BBC2 (HH12:50 BBC2 ) FP2 - 07:55 BBC2 (HH 14:30 BBC Two) Zaterdag FP3 - 04:55 BBC2 Qualifying - 07:00 BBC1 (HH 14:00 BBC1) Zondag Race - 08:00 BBC1 (HH 15:20 BBC1) Sport1 Vrijdag FP1 - 03:55 FP2 - 07:55 Zaterdag FP3 - 04:55 Kwalificatie - 08:00 Zondag Race - 09:00 op het moment van het maken van de OP was het tijdschema van zondag nog niet bekend, ik weet dus niet hoe laat de voorbeschouwing begint. RTL (DE) zaterdag 06:45 Formel 1: Freies Training 07:30 Formel 1: Qualifying Zondag 07:45 Formel 1: Countdown 09:00 Formel 1: Das Rennen 10:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights VIER (BE) zaterdag Kwalificatie - 07.55 zondag Race - 08.30 (HH 14.20) FP1 stream 04.00 FP2 stream 08.00 FP3 stream 05.00 Quali stream 08.00 Race stream 09.00 Sfeerimpressie 2012 pole lap Rosberg duel screen Schumacher ![]() ![]() ![]() Game On! | ||
Mexicanobakker | zondag 14 april 2013 @ 11:24 | |
Bedoelde dat er zoveel man nog bestraft kunnen worden | ||
JohnB52 | zondag 14 april 2013 @ 11:24 | |
Rookie jaar van Schumacher of Coulthard? | ||
vosss | zondag 14 april 2013 @ 11:24 | |
Waar heb je het in godsnaam over? | ||
Nober | zondag 14 april 2013 @ 11:24 | |
Die van Gutiérrez is zo over als hij zo doorgaat, Frijns erin vanaf Catalunya als je het mij vraagt. | ||
Mexicanobakker | zondag 14 april 2013 @ 11:25 | |
Van Fisichella en Nakano | ||
Sinister-D- | zondag 14 april 2013 @ 11:25 | |
Ow ![]() FIA hun schuld eigenlijk, want die hebben nog steeds niet de telemetrie op orde. Waardoor ze DRS op afstand kunnen uitschakelen bij gele vlaggen of andere situaties ![]() | ||
vosss | zondag 14 april 2013 @ 11:25 | |
Ow en ![]() ![]() | ||
JohnB52 | zondag 14 april 2013 @ 11:25 | |
Thefxr denkt dat coulthard in 1998 debuteerde | ||
sasquatsch | zondag 14 april 2013 @ 11:25 | |
Van beide niet. Coulthard begon in '94 dus zo onervaren was hij niet. Daar heeft THEFXR dan wel gelijk in. Maar ik betwijfel of het opzettelijk was. Denk eerder gewoon een domme actie.. | ||
vosss | zondag 14 april 2013 @ 11:26 | |
Ik heb wel DRS enabled gezien nadat akkefietje met Webber zn wiel. Disabled heb ik niet gezien, maar als ze het enablen zal het ook wel gedisabled zijn. | ||
twiFight | zondag 14 april 2013 @ 11:26 | |
De vraag zal zijn waarom sommige mensen wel DRS gebruikten en sommigen niet. Als de mensen die het wel gebruikten dit ook echt verwijtbaar is, dan zwaait er wat (gele vlaggen hahahahaha. Nee.) | ||
Mexicanobakker | zondag 14 april 2013 @ 11:26 | |
Spanje '94 toch? | ||
M.Melandri | zondag 14 april 2013 @ 11:26 | |
Zal Telmex niet toestaan denk ik. | ||
vosss | zondag 14 april 2013 @ 11:26 | |
Dat is niet correct. Hij nam Senna's plaats over in 94 volgens mij. | ||
THEFXR | zondag 14 april 2013 @ 11:26 | |
nee, dat zeg ik nergens | ||
Nober | zondag 14 april 2013 @ 11:27 | |
Maar er zou een Lotus winnen want er was iemand gestorven? ![]() ![]() | ||
JohnB52 | zondag 14 april 2013 @ 11:27 | |
Thefxr riep dat coulthard opzettelijk had geremd, wat niet zo is. Hij liftte (wat gelijk staataan een noodstop bij een personenauto) | ||
vosss | zondag 14 april 2013 @ 11:27 | |
Alonso een dikke tijdstraf dan maar en Kimi alsnog P1 ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 14 april 2013 @ 11:27 | |
Dat kan ook een order van de FIA richting de teams zijn geweest, die het op hun beurt weer moeten doorgeven aan de rijders. Weet niet meer precies waar ik het gelezen heb, maar het schijnt dus dat de FIA nog die zelfde problemen heeft zoals in Australië en Maleisië. | ||
Weltschmerz | zondag 14 april 2013 @ 11:28 | |
Ik zie niet in wat dat uit zou kunnen maken. Dan ontmoet je zo iemand in het echt, dat vind je hem aardig, en dan ga je het ineens een mentaal sterke sportman vinden? Zo werkt dat bij mij niet, ik kijk liever naar wat ze op de baan laten zien ipv de fanboy uit te hangen en daar dan prestaties op de baan bij te gaan verzinnen. Hij kon wel een kijkje nemen, waarom probeert hij dan niet wat meer? Het is toch zo'n agressieve rijder in de positieve zin van het woord? | ||
Nober | zondag 14 april 2013 @ 11:28 | |
Zou wel terecht zijn voor dat racemietje uit Oviedo, sowieso 5 races bannen aangezien hij toch niet racet. | ||
M.Melandri | zondag 14 april 2013 @ 11:29 | |
Waarom deed Vettel niks bij Hulkenberg dan? | ||
Sinister-D- | zondag 14 april 2013 @ 11:29 | |
Even mezelf quoten om mijn post aan te vullen:
| ||
JohnB52 | zondag 14 april 2013 @ 11:29 | |
Mooi. We hebben maar 5 dagen om hierover te discussiëren ![]() | ||
sasquatsch | zondag 14 april 2013 @ 11:30 | |
Gele vlaggen waren er pas aan het eind van het rechte stuk, dus zal de coureur het niet gezien hebben toen hij DRS aanzette. Maar je mag tijdens een gele vlag DRS helemaal niet gebruiken. | ||
zoem | zondag 14 april 2013 @ 11:30 | |
De Sauber was te snel op het rechte stuk. | ||
kepler | zondag 14 april 2013 @ 11:30 | |
Als liften hetzelfde was als remmen, dan hadden ze geen remmen meer nodig natuurlijk ![]() Het is allemaal relatief ![]() | ||
THEFXR | zondag 14 april 2013 @ 11:30 | |
ik denk van wel, omdat Mika er nl van profiteerde | ||
Nober | zondag 14 april 2013 @ 11:31 | |
Godverdomme zeg, gaan we het dadelijk ook nog over Lauda en Prost hebben in 1984 in Timboektoe? | ||
zoem | zondag 14 april 2013 @ 11:31 | |
Daar lijkt het wel op ![]() Allemaal oude koeien. | ||
Weltschmerz | zondag 14 april 2013 @ 11:32 | |
Omdat die zijn banden aan het sparen was voor zijn andere tactiek. Maar Hamilton heeft zo'n beetje de hele tweede helft van de race binnen 2 seconden van Raikkonen gezeten. Dan lijkt het me niet raar dat je tot een paar inhaalpogingen komt. | ||
JohnB52 | zondag 14 april 2013 @ 11:32 | |
Precies, dat zeg ik ook. En nu hou ik er over op. Beetje discussiëren over n bekentenis van 5 jaar geleden | ||
twiFight | zondag 14 april 2013 @ 11:33 | |
Lijkt me reglementair ook niet echt kunnen. Radios zijn helemaal niet zo betrouwbaar in de F1, is vaak genoeg gebleken. Als je diskwalificaties 'vastplakt' aan zo'n onbetrouwbaar medium ga je boze coureurs krijgen ![]() | ||
JohnB52 | zondag 14 april 2013 @ 11:33 | |
Nee ![]() | ||
THEFXR | zondag 14 april 2013 @ 11:33 | |
in de regen zeker, ja, en hij gaf duidelijk toe dat het opzettelijk was en dat hij het nooit meer zou doen, dus hij zat dus echt wel fout, dat gelul van onervarenheid neem ik niet serieus. vandaar dat de coureurs hem niet zou mogen, geldt voor schumi nog erger, maar die is nu geen pers | ||
vosss | zondag 14 april 2013 @ 11:34 | |
![]() Zoals je ziet hebben ze in 1984 niet in Timboektoe geraced. ![]() | ||
M.Melandri | zondag 14 april 2013 @ 11:35 | |
Hamilton kon om dezelfde reden niks, dan had hij een do or die moeten doen met de kans om zijn banden te vernielen en had Vettel hem ingehaald. Met deze banden moet je fors sneller zijn om een inhaalactie te doen,als je maar een fractie sneller bent moet je te veel van de banden vergen. | ||
THEFXR | zondag 14 april 2013 @ 11:35 | |
jij vroeg zelf om een bron, dus je hebt de discussie zelf opgestart, dummie | ||
twiFight | zondag 14 april 2013 @ 11:36 | |
En natuurlijk reed Kimi 110 km/u op de cruise control. Wat een zinloze discussie weer zeg. Zeg dan gewoon dat je geilt op Vettel en je moet huilen dat hij Hamilton niet voorbij kwam. | ||
Sinister-D- | zondag 14 april 2013 @ 11:36 | |
Reglementair mogen ze ook niet hun DRS gebruiken als er geel uithangt ![]() Maar wat je zegt is wel waar. Als de FIA hun zaakjes niet op orde heeft qua telemetrie, dan kunnen ze er ook niet zo'n zware straffen aan hangen als diskwalificatie, maar er kunnen natuurlijk wel waarschuwingen komen. Al zeggen die in de F1 ook niet zoveel ![]() | ||
Nober | zondag 14 april 2013 @ 11:37 | |
Dat wist ik, wist alleen niet dat Prost in dat jaar al won wat was die goed, maar ja Senna zus en Senna zo. ![]() | ||
JohnB52 | zondag 14 april 2013 @ 11:38 | |
Omdat jij zei dat ie expres had geremd. Wat niet zo is. Dus....... | ||
sasquatsch | zondag 14 april 2013 @ 11:40 | |
Niet zo moeilijk als je bij het beste team zit. Senna reed toen voor derderangs Toleman. Maar toen Senna bij McLaren reed bleek al dat beiden niet voor elkaar onderdeden. Ze hadden alleen een andere stijl. Prost reed wat berekender en Senna ging bijna altijd voor de overwinning. | ||
M.Melandri | zondag 14 april 2013 @ 11:41 | |
Laatste 2 ronden van de race was Kimi ook sneller dan Hamilton, maarja bij Vettel is dat slim rijden en bij Hamilton niet durven. De hele top 4 heeft gewoon een sterke race gereden met de auto die ze hadden, strategie van Vettel was interessant maar bracht per saldo hetzelfde resultaat op denk ik. | ||
#ANONIEM | zondag 14 april 2013 @ 11:44 | |
Idd. De banden van Hamilton waren op op het einde, dus als 'ie eerder meer had gegeven om Kimi voorbij te gaan, was Vettel er langs gegaan. Overigens was Vettel er ook langsgegaan als die in de laatste drie bochten niet twee foutjes had gemaakt. Hij verremde zich twee keer, waardoor hij wijd ging. Weer typisch choke-gedrag van Vettel. | ||
Mexicanobakker | zondag 14 april 2013 @ 11:46 | |
Schumi botste expres tegen Hill in 94! Senna botste expres tegen Prost in 90! | ||
sasquatsch | zondag 14 april 2013 @ 11:48 | |
Prost botste expres tegen Senna in 89! Bandini botste expres tegen Hill in 64! | ||
#ANONIEM | zondag 14 april 2013 @ 11:48 | |
En Stewart negeerde in 1966 teamorders en pakte zijn eerste overwinning! | ||
Nober | zondag 14 april 2013 @ 11:49 | |
Ralf Schumacher botste expres tegen Barrichello in Melbourne 2002! Ralf Schumacher botste expres tegen Alonso in Monaco 2004! Zit in de familie bij de Schumi's. | ||
vosss | zondag 14 april 2013 @ 11:49 | |
Ralf botste ook expres tegen de muur in Indianapolis?????? ![]() | ||
Nober | zondag 14 april 2013 @ 11:50 | |
Ja want hij wist dat alle Michelin teams dan niet zouden rijden en wist ook dondersgoed dat Ferrari op Bridgestones reed. | ||
Sinister-D- | zondag 14 april 2013 @ 11:52 | |
| ||
Sinister-D- | zondag 14 april 2013 @ 11:53 | |
Gutiérrez 5 plaatsen straf in Bahrein, net gemeld op Sky. En nog een andere bron:
| ||
JohnB52 | zondag 14 april 2013 @ 11:56 | |
Huidige coureurs hebben dan ook totaal geen respect voor deze coureurs. | ||
johannes_vermeer | zondag 14 april 2013 @ 11:56 | |
Zoek de spelfout in dit nieuwsartikel http://nos.nl/artikel/495450-alonso-wint-gp-van-china.html Hint: het heeft met de naam van een courreur te maken. | ||
Nober | zondag 14 april 2013 @ 11:57 | |
Mooi voor Gutiérrez die kan niet snel genoeg worden vervangen door Frijns al zal Carlos Slim wel genoeg betaald hebben. | ||
Sinister-D- | zondag 14 april 2013 @ 11:57 | |
![]() | ||
sasquatsch | zondag 14 april 2013 @ 11:57 | |
Broer van? | ||
M.Melandri | zondag 14 april 2013 @ 11:58 | |
Die Gutierrez fungeert ook alleen maar om het geld van Telmex binnen te houden, daarmee kunnen ze de auto ontwikkelen voor Hulk. | ||
#ANONIEM | zondag 14 april 2013 @ 11:59 | |
Wat raar. Vorig jaar is er nog een uitgebreide discussie geweest over DRS tijdens de gele vlag. Op basis daarvan zijn de regels aangepast/verduidelijkt. Sowieso geldt dat de rijders snelheid moeten minderen bij een gele vlag, dan is het nogal logisch dat je geen DRS gebruikt. Maar omdat het niet automatisch uitgeschakeld wordt, hoeven ze niet meer zelf na te denken ![]() | ||
sasquatsch | zondag 14 april 2013 @ 12:01 | |
De vraag zal vooral zijn wanneer je weet dat de gele vlag er hangt (einde rechte stuk). DRS wordt al veel eerder aangezet, voordat je weet dat het geel er hangt. | ||
JohnB52 | zondag 14 april 2013 @ 12:03 | |
Oh kak. Was me nog niet opgevallen. Plek 1 tm 5 opgevuld door (voormalig) wereldkampioenen ! | ||
twiFight | zondag 14 april 2013 @ 12:03 | |
Plus dat het ook een automatisme is om DRS te gebruiken zodra het beschikbaar is. Ik denk dat het 100% afhangt van de context. Stampt iemand 100% door, of stond even een seconde of 2 DRS aan. Kreeg iemand er racevoordeel mee, of scheelde het alleen een seconde in de eindtijd. Gelukkig is de FIA daar wel verstandig mee en pakken ze ook de telemetrie er even bij. | ||
Sinister-D- | zondag 14 april 2013 @ 12:04 | |
Dit, en je bent niet verplicht te remmen als er geel hangt en liften is dan genoeg. DRS wordt pas uitgeschakeld als er wordt geremd, dus het kan goed zijn dat dat die brievenbus nog openstond omdat ze de rempedaal nog niet gebruikt hadden. | ||
JohnB52 | zondag 14 april 2013 @ 12:04 | |
Drs mag dan helemaal niet gebruikt worden? Onafhankelijk van waar er geel hangt? | ||
Sinister-D- | zondag 14 april 2013 @ 12:05 | |
En dan nog eens in het onderzoek van dat DRS gedoe ![]()
| ||
Weltschmerz | zondag 14 april 2013 @ 12:11 | |
3 plekken maar, wat een mazzelweekend voor onze sympahtieke Australier. | ||
sasquatsch | zondag 14 april 2013 @ 12:12 | |
Niet als er op het rechte stuk geel hangt. Dan mag op dat stuk DRS niet gebruikt worden. Of het op het andere rechte stuk gebruik mag worden weet ik niet. Wel viel me op dat een ronde later dan dat Webber daar stilviel niemand DRS gebruikte. De ronde ervoor was niet te zien. | ||
RAVW | zondag 14 april 2013 @ 12:35 | |
maar dat waren wel mensen die echt konden rijden , als dat soort mensen nu in een F1 gezet worden dan zullen ze zeggen: mogen we alleen maar sturen en de banden in de gaten houden ...... want op de limit rijden is er niet meer bij , als ej dat nu doet en je raakt net iemadn aan kan ej een straf verwachten Ik kan nog tijden herinneren dat de banden van de zijkant af gedrukt stonden op de sidepad van diverse rijders | ||
twiFight | zondag 14 april 2013 @ 12:56 | |
Ik vind sowieso dat het aantal banden in de race niet afhankelijk zou moeten zijn van hoeveel banden je in de kwali gebruikt. | ||
Sinister-D- | zondag 14 april 2013 @ 13:01 | |
Losewheelnut is alweer op dreef ![]() ![]() ![]() | ||
vosss | zondag 14 april 2013 @ 13:03 | |
Die laatste snap ik niet helemaal. Geforceerd een Ferrari incident grappig proberen te maken bij een Red Bull incident. Beetje matig. Die eerste is wel leuk ![]() | ||
Tarado | zondag 14 april 2013 @ 13:05 | |
Al met al een aardige race, Ferrari ![]() | ||
zoem | zondag 14 april 2013 @ 13:14 | |
Lijkt erop dat het DRS-onderzoek geen straffen heeft opgeleverd. | ||
vosss | zondag 14 april 2013 @ 13:16 | |
Toch jammer dat Lewis naar Mercedes ging dit jaar. Of anders gezegd; doodzonde dat de afgelopen 3 jaar die bak niet vooruit te branden was en nu wel. ![]() ![]() | ||
Tarado | zondag 14 april 2013 @ 13:18 | |
Het feit dat hij sneller is dan Rosberg en Schumi dat meestal niet was zegt toch ook wel iets, had The Schu er van kunnen profiteren? | ||
Mexicanobakker | zondag 14 april 2013 @ 13:18 | |
Helaas reed ie niet de grindbak in. | ||
vosss | zondag 14 april 2013 @ 13:19 | |
Vandaag was ie sneller. Vorige GP was P3 eigenlijk voor Nico. Ik vind ze behoorlijk aan elkaar gewaagd eerlijk gezegd. ![]() | ||
Tarado | zondag 14 april 2013 @ 13:23 | |
basissnelheid ligt echt wel hoger bij Hamilton | ||
vosss | zondag 14 april 2013 @ 13:26 | |
Misschien een klein beetje ja, maar heel veel zit er niet tussen vind ik. | ||
Sinister-D- | zondag 14 april 2013 @ 14:26 | |
Gaat goed daar bij RBR/Webber ![]() Niet voor het een of ander, maar eigenlijk vind ik dit maar onzin. 1- Ze wisten niet bij RB dat dat wiel niet goed vast zat en hebben hem doen stoppen zodra dat ze 't in de gaten kregen. 2- Zijn ze niet al genoeg gestraft door het uitvallen van een van hun rijders. | ||
Eenskijken | zondag 14 april 2013 @ 14:40 | |
Nee. Maar hoezo geen leuke race? er was echt genoeg te zien. en veel wisselingen van positie. En massa was toch gewoon slecht? | ||
twiFight | zondag 14 april 2013 @ 14:50 | |
er hing dus groen waar ze drs gebruikten | ||
Tarado | zondag 14 april 2013 @ 14:53 | |
Hij had de auto eerder aan de kant kunnen zetten, dus vind dit niet zo vreemd | ||
Sinister-D- | zondag 14 april 2013 @ 15:03 | |
Dan ben je dus in de veronderstelling dat ze 't wisten. Als ik me niet vergis was er radioverkeer vanuit Webber dat ie zei dat de rechter achterzijde ''strange'' aanvoelde. Dan ga ik er even van uit dat hij en het team allebei niet wisten wat er scheelde. Kan evengoed een lekke band zijn, wat natuurlijk minder gevaarlijk is als een losse velg. Op het moment dat je zag dat de velg los zat, kwam die ook meteen van de wagen af. En dat was een fractie van een moment voordat Webber z'n wagen parkeerde in de bocht. De band zelf zorgde imo wel voor een gevaarlijke situatie. | ||
JohnB52 | zondag 14 april 2013 @ 15:18 | |
Leek net alsof iedereen met tyre management bezig was tot n tiental ronden voor t einde... Massa viel op zich nog wel mee.... vorig jaar veel erger gezien. Wel n hele fijne race van Ricciardo, had niet verwacht dat ie op die plek zou finishen, ok als Rosberg Webber en Sutil niet uit waren gevallen had ie t lastiger gehad | ||
M.Melandri | zondag 14 april 2013 @ 15:23 | |
Hamilton Vettel Misschien snap je er nu wat meer van. | ||
Weltschmerz | zondag 14 april 2013 @ 15:31 | |
Nog steeds denk ik. | ||
Tarado | zondag 14 april 2013 @ 15:43 | |
Ja ik ga er dan wel vanuit dat hij op dat moment voelt dat het niet een lekke band is en dus weet dat het einde race is, dan is naar de pits gaan meer iets in de zin van niet te hoeven lopen. ![]() | ||
bloodymary1 | zondag 14 april 2013 @ 17:15 | |
Was een keer op de Nurburgring en toen had de omroeper het steeds over Jim Knopf. Ik dacht over wie heeft hij het toch...? Maar daar bedoelde hij dus ook Button mee. | ||
Cheiron | zondag 14 april 2013 @ 18:55 | |
Mijn hemel, dat commentaar bij de samenvatting op veronica is echt ontzettend slecht | ||
JohnB52 | zondag 14 april 2013 @ 19:00 | |
Zeker vDam die je hoort? | ||
RAVW | zondag 14 april 2013 @ 19:02 | |
daar staat mij ook iets van bij ja dat was inderdaad heel vreemd om te horen | ||
Gebraden_Wombat | zondag 14 april 2013 @ 19:45 | |
Schumacher was consequent sneller dan Rosberg in de race. Dat heeft Hamilton nog niet overtuigend laten zien. | ||
#ANONIEM | zondag 14 april 2013 @ 20:14 | |
lol, you're kidding right? Rosberg heeft Schumacher vorig jaar alle hoeken van de circuits laten zien. Hamilton is nu duidelijk beter. Hamilton > Rosberg > Schumacher | ||
M.Melandri | zondag 14 april 2013 @ 20:17 | |
Vreemd dat Schumacher dan zo vaak sneller was in de kwalificatie vorig jaar. Vorig jaar had Schumacher gewoon heel veel pech, op de tilke baantjes was Rosberg sneller, maar op de klassieke circuits als Suzuka,Monaco,Monza en Spa was Schumacher duidelijk beter. Ook in de regen was Schumacher vaak ruim sneller. | ||
#ANONIEM | zondag 14 april 2013 @ 20:20 | |
Hoe definieer je "zo vaak"? Rosberg startte vorig jaar 10 keer voor Schumacher, 9 keer achter hem. 2011 was 16-2. 2010 14-5. http://f1-facts.com/statistics/teammate/NRosberg | ||
Nober | zondag 14 april 2013 @ 20:20 | |
Ik vond Schumacher dit weekend onzichtbaar, misschien volgend weekend. | ||
M.Melandri | zondag 14 april 2013 @ 20:22 | |
Daar zit ook Monaco bij denk ik, waar Schumacher een gridpenalty kreeg. Maar dat is dus vrij gelijkwaardig, dat noem ik zeker niet alle hoeken van de baan laten zien. Schumacher had op een of andere manier gewoon wat moeite met die tilke banen met enorm veel uitloop, op circuits waar je geen fout kunt maken was hij eigenlijk altijd sneller. | ||
Beach | zondag 14 april 2013 @ 20:37 | |
gast ![]() ![]() ![]() | ||
THEFXR | zondag 14 april 2013 @ 20:38 | |
whaha, uitslag niet gewijzigd? | ||
Gort | zondag 14 april 2013 @ 20:52 | |
Wat een race. Vijf ronden werd er geracet door 1 coureur... Leuk zeg DRS en die k.u.t.banden. En de controle van Raikkonen bij de botsing met die blinde Perez was ook fraai. ![]() | ||
Nober | zondag 14 april 2013 @ 20:52 | |
Lees hier al de hele tijd over vroeger, zal het ook nog over vandaag gaan of kan dat pas over 20 jaar? ALONSO ![]() | ||
Beach | zondag 14 april 2013 @ 20:57 | |
Ik ga heel 1991 downloaden omdat dat een tof seizoen schijnt te zijn ![]() | ||
Gort | zondag 14 april 2013 @ 21:00 | |
Ik hou van topsport omdat ik kan genieten van topprestaties. Gelukkig zijn die ook in de huidige F1 aanwezig, alleen is het af en toe even goed zoeken. Kimi FTW. | ||
Nattekat | zondag 14 april 2013 @ 21:01 | |
idd, kutbanden ![]() | ||
Nober | zondag 14 april 2013 @ 21:09 | |
Kimi ging de fout in, net als Gutiérrez en dan ook nog na de race over Pérez beginnen. ![]() | ||
Gort | zondag 14 april 2013 @ 21:14 | |
Kimi in de fout? Dat is discutabel. Ik vond vooral dat Perez het onmogelijk maakte voor Kimi om terug de baan op te komen. Dat vond ik zelfs een penalty waard. Los van het feit dat het gat dat Kimi naast Perez zag wel vrij krap was. | ||
twiFight | zondag 14 april 2013 @ 21:44 | |
M.i. zat Kimi wel naast Perez' auto, maar kan Perez niet verweten worden dat hij de racelijn volgde. 20.4 gaat specifiek over een straight, maar bij Perez en Kimi ging het over een bocht. Het is niet raar dat Perez daar zijn racelijn volgt, hij moet wel want je kunt een auto niet 45+ graden om een curb heen hoeken. Ze raceten allebei op volle snelheid en dan gaat je auto vanzelf naar de buitenkant van de baan. Aangezien Perez toen nog voorlag zie ik daar geen probleem in. De voorvleugel van Kimi zat tot halverwege de auto van Perez, dus voorbij het achterwiel van Perez, maar wederom, Perez volgde gewoon de racelijn. Er is dus ook niet te spreken over "deliberately crowding the car etc." Kimi had gewoon eerder moeten liften, wat jammer is want Kimi was wel sneller en hij kan, zoals we vaker gezien hebben, zeker buitenlangs inhalen. In dit geval was het echter niet het goede moment er voor. Hier de beelden: | ||
Gort | zondag 14 april 2013 @ 21:48 | |
Ok ok, eensch. Maar ik vond het vooral netjes hoe Raikkonen z'n kar onder controle hield. | ||
twiFight | zondag 14 april 2013 @ 21:49 | |
Ook eens, het was een bazen move ![]() En dat commentaar daarna was ook tof ![]() [edit] ik bedoel dus de boordradio van Kimi | ||
Meike26 | zondag 14 april 2013 @ 22:38 | |
Tsja, die banden, daar doe je nog maar weinig aan dit jaar. DRS was deze race wel erg aanwezig. Dit noem je geen inhalen meer, maar vernederen van de ander. Benieuwd of we een keer een race zullen/kunnen krijgen waar DRS op de proef eens uitgeschakeld blijft. Lijkt mij op voorhand een spannende GP te worden. | ||
Nattekat | zondag 14 april 2013 @ 22:45 | |
DRS heb ik nooit een slechte toevoeging gevonden, vooral op banen waar inhalen moeilijk is. Maar met die banden van nu is het gewoon de coureur met verse banden die zonder moeite ervoorbij komt. Het gaat nu niet meer om gokken nemen en racen, maar om de beste tactiek vinden en gebruiken. | ||
vosss | zondag 14 april 2013 @ 23:17 | |
DRS eruit en alle Tilke banen eruit. Genoeg mooie circuits waar men wel in kan halen zonder al die poespas. | ||
Wrijfhout | zondag 14 april 2013 @ 23:37 | |
Courreur? | ||
johannes_vermeer | maandag 15 april 2013 @ 00:02 | |
Ze hebben het eindelijk verbeterd ![]() Dit stond er ![]() | ||
LWD-Godius | maandag 15 april 2013 @ 00:04 | |
Radioverkeer van Raikkonen tijdens de race, zijn laatste opmerking is het mooist: "Yeah, I never understand why you want more front wing, it was perfect this time" | ||
twiFight | maandag 15 april 2013 @ 00:26 | |
Zolang circuits zelf achterlijk hoge bedragen moeten neertellen om uberhaupt een F1 race naar zich toe te trekken is de kwaliteit van een baan geen argument. Het gaat om geld en alleen om geld. | ||
MoriniStylr | maandag 15 april 2013 @ 01:10 | |
Alleen Massa lukt het dan nog steeds niet. Hij was 1 seconde sneller dan de FI en dan nog. Williams gaat het ook weer lekker mee..... Briljante zet om de eerste twee preseason-tests over te slaan blijkt maar weer. | ||
sasquatsch | maandag 15 april 2013 @ 11:21 | |
Pirelli heeft gezegd na de GP van Bahrein te banden te evalueren en er gaan geruchten dat ze vanaf Spanje met hardere compounds komen. | ||
Tarado | maandag 15 april 2013 @ 11:54 | |
Zo snel? Lijkt me moeilijk zo niet onmogelijk logistiek gezien | ||
JohnB52 | maandag 15 april 2013 @ 12:03 | |
Ze kunnen ze toch al klaar hebben liggen? | ||
Tarado | maandag 15 april 2013 @ 12:16 | |
De compounds liggen toch al vast meen ik, o nee t/m Bahrein zie ik nu Grand Prix Option Prime Australia Super-soft Medium Malaysia Medium Hard China Soft Medium Bahrain Soft Hard | ||
Breaker.Faker | maandag 15 april 2013 @ 12:31 | |
Gisteren de race gemist omdat ik niet kon kijken. Net even op de Veronica site naar de samenvatting gekeken. Alleen Olav Mol was goed daarna niet zeker met die Roland ik had na 2 minuten het geluid uit gedaan. Ik denk dat er nooit verandering komt en dat we 3 jaar met Ronald moeten doen op Sport1. Ik ga eind april mij abonnement van Sport1 opzeggen want mij proef abonnement loopt op 10 juni af. Ik heb geen vertrouwen meer in Sport1 dat ze ooit het beter gaan doen wat RTL en SBS vroeger deden. Alle leuke grand prix waar meestal wat te bleven is te volgen op de BBC ook Spa. Behalve de gp van Duitsland. | ||
sasquatsch | maandag 15 april 2013 @ 12:39 | |
Hier een van de bronnen
| ||
Tarado | maandag 15 april 2013 @ 12:49 | |
Ik geloof jou wel maar dan nog is het heel dichtbij, dus lijkt me dat ze in Spanje de 2 hardste van de bestaande compounds kiezen. | ||
Tarado | maandag 15 april 2013 @ 12:54 | |
| ||
JohnB52 | maandag 15 april 2013 @ 12:56 | |
Je kan nu alvast opzeggen. Dadelijk zit je er n jaar aan vast ![]() | ||
MrBadGuy | maandag 15 april 2013 @ 12:59 | |
Je kunt het iedere maand opzeggen (iig bij Ziggo). | ||
JohnB52 | maandag 15 april 2013 @ 13:42 | |
Bij Delta niet. Weet niet waar hij zit, dus dacht, zeg t maar ff ![]() | ||
Breaker.Faker | maandag 15 april 2013 @ 18:23 | |
Toch nog goed nieuws voor Frijns Robin Frijns maakt komend weekend in Bahrein zijn debuut in de GP2-serie. De test- en reservecoureur van Sauber gaat rijden bij het Duitse Hilmer Motorsport, dat dit jaar de plek van Ocean Racing Technology heeft ingenomen op de GP2-grid. "Er deed zich een kans voor bij Hilmer en die heb ik natuurlijk gepakt, anders zit ik ook maar stil", vertelt Frijns, die voorlopig alleen zeker is van deelname aan de races in Bahrein, aan GPUpdate.net. "We zijn nog bezig om wat voor de rest van het seizoen te regelen. Dit heeft natuurlijk alles met geld te maken. Hopelijk komt het goed", aldus de regerend World Series by Renault-kampioen, die bij het team de Amerikaanse coureur Conor Daly opvolgt, die tijdens de seizoensopener in Maleisië voor Hilmer in actie kwam en daar een dertiende en zevende plaats behaalde. "Bij Hilmer zijn ze heel erg blij dat ik bij ze kom rijden. Ze zeggen dat het allemaal goed gaat komen, maar er zal wel hard gewerkt moeten worden, want we hebben natuurlijk wat achterstand op de rest, als het gaat om ervaring en de afstelling van de auto. Er is dus veel werk aan de winkel, maar hopelijk kunnen we ver komen samen", vervolgt de 21-jarige coureur uit Maastricht. Gevraagd naar zijn verwachtingen van zijn eerste GP2-weeekend, zegt hij: "Verwachtingen heb ik niet echt. Net als in de Formule 1 gaat het in de GP2 vooral om de banden. De coureur die het beste voor zijn banden zorgt, wint de wedstrijd. Ik hoop in de eerste race in de top-acht te kunnen komen en zo te kunnen profiteren van de omgekeerde grid voor de tweede race." bron f1.gpudate | ||
Meike26 | maandag 15 april 2013 @ 20:52 | |
Even een paar races de kat uit de boom kijken, maar als die Gitaarles nog vaker zo blundert, dan mag hij hem vanaf Duitsland/Hongarije wel vervangen. Wat een pannekoek die vent ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 15 april 2013 @ 21:26 | |
Mbt de straf van Webberhttp://www1.skysports.com(...)n-Eric-Vergne-tangle Hier spreekt wel een beetje uit dat Webber dacht dat Vergne wel voor hem opzij zou gaan. Ik blijf het verbazend vinden dat een eigenaar twee teams mag hebben in de F1, waarbij er eentje min of meer in dienst rijdt van de ander. [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2013 21:27:10 ] | ||
Gebraden_Wombat | maandag 15 april 2013 @ 21:55 | |
Zo kan je overal wel dingen uit gaan opmaken. Wat had Webber dan moeten zeggen? "Ik wist dat ik tegen hem aan ging rijden"? | ||
twiFight | maandag 15 april 2013 @ 22:10 | |
Het was een domme fout, te gretig, ongeacht of Vergne hem er langs zou laten of niet. | ||
Gort | maandag 15 april 2013 @ 22:14 | |
Iedereen ging toch voor elkaar aan de kant? Inderdaad vreemd dat Vergne wel verdedigde. Dat kostte hem zijn banden, zijn strategie en dus zijn race. | ||
kepler | maandag 15 april 2013 @ 22:19 | |
Gewoon een onhandige actie van Webber ![]() ![]() | ||
M.Melandri | dinsdag 16 april 2013 @ 00:22 | |
Wel leuk kanaal van Rosberg, kende ik zelf nog niet. | ||
Tarado | dinsdag 16 april 2013 @ 08:57 | |
Het schijnt toch dat dit: Bahrain Soft Hard gewijzigd wordt naar Medium Hard | ||
Weltschmerz | dinsdag 16 april 2013 @ 09:12 | |
Het lijkt me dat dat er niks mee te maken heeft. We zien de laatste jaren wel vaker dat coureurs een voorvleugel tussen de kerb en het achterwiel wringen en dan verwachten dat de ander van zijn lijn afgaat om een botsing te vermijden. Als dan 5 keer de verdedigende partij eieren voor zijn geld kiest, dan heet die ander een fantastische inhaler te zijn. | ||
Breaker.Faker | dinsdag 16 april 2013 @ 12:12 | |
Het is opnieuw onrustig in Bahrein. Zondagavond ontplofte er een auto in de hoofdstad Manama. Samira Rejab, de minister van informatie laat in een verklaring weten dat de Grand Prix dit weekend vooralsnog niet in gevaar komt. De explosie is opgeëist door een opstandige groep genaamd February 14, genoemd naar de dag van de grote oproer in Bahrein van een aantal jaren geleden. De groep heeft gedreigd met meer acties omtrent het Formule 1-spektakel. Informanten spreken van arrestaties van rebellen rond het Bahrain International Circuit. Deze berichten zijn echter niet officieel bevestigd. Rejab heeft in een verklaring aangekondigd dat er veel maatregelen zijn genomen om de Grand Prix zo veilig mogelijk te maken. “Er is geen enkele vorm van escalatie. Er is niet meer geweld dan anders.” Toro Rosso-teambaas Franz Tost ziet ondanks de ontstane commotie geen enkele reden om niet te gaan. “Formule 1 is entertainment. Wij moeten ons niet bemoeien met politiek. Gewoon de race rijden en de politiek aan andere mensen overlaten.” Het is niet de eerste keer dat er rumoer is in Bahrein is rond de Grand Prix. In 2011 werd de race geannuleerd wegens de onrust in de golfstaat. Onder andere Damon Hill en Mark Webber hadden bij de FIA aangekaart daar niet te willen racen onder de gevaarlijke omstandigheden. Ook in 2012 was er veel discussie over de race in de woestijn. Bernie Ecclestone besloot de race door te laten gaan. Het leidde tot veel verontwaardigde reacties in de rest van de wereld. De race verliep echter zonder incidenten. formule1.nl Het word grote tijd dat de FIA deze zandbak race schrapt. En San Marino weer terug komt. | ||
opreis | dinsdag 16 april 2013 @ 13:15 | |
Die zachte banden zijn puur ruk, alhoewel vettel er op het laatst nog wel wat mee leek te kunnen. Ze zijn gewoon niet bruikbaar genoeg. Prachtig hoe webber gewoon al de eerste ronde meteen pitte om ze weg te doen ipv 2x door traffic te ploeteren kon hij nu gewoon op een 'lege' baan tijd goed maken en hoefde er dus maar 1x doorheen. Ben wel benieuwd waar hij geindigd zou zijn. | ||
Glijdt_licht | dinsdag 16 april 2013 @ 13:34 | |
Maar wat is het nut dan van de Supersoft? Te gebruiken als tafel? ![]() | ||
nils7 | dinsdag 16 april 2013 @ 13:51 | |
Dat wilde ik heel graag maar is lastig aan te komen... band met velg ![]() | ||
dery1990 | dinsdag 16 april 2013 @ 15:11 | |
Not a single fuck was given that day... | ||
Tarado | dinsdag 16 april 2013 @ 15:18 | |
Bevestigd dus
| ||
#ANONIEM | dinsdag 16 april 2013 @ 16:52 | |
Ik las "Pirelli crap soft tyres" ![]() | ||
RolStaart-Beer | dinsdag 16 april 2013 @ 16:56 | |
Dat had er net zo goed kunnen staan | ||
bloodymary1 | dinsdag 16 april 2013 @ 17:58 | |
Helemaal gemist dat Damon Hill nog mee reed in 2011.... | ||
kepler | dinsdag 16 april 2013 @ 18:11 | |
Haha mooi ![]() | ||
Gebraden_Wombat | dinsdag 16 april 2013 @ 18:21 | |
![]() | ||
bloodymary1 | dinsdag 16 april 2013 @ 18:24 | |
Staat in dat stukje hierboven over het afzeggen van de Bahrein GP | ||
trance_fan | dinsdag 16 april 2013 @ 19:50 | |
Damon Hill is na het seizoen van 1999 gestopt dus dat klopt niet. | ||
twiFight | dinsdag 16 april 2013 @ 20:38 | |
Of er wordt bedoeld dat hij in de pits rondloopt en dan zou het verkeerd verwoord zijn, of Damon reed in een support race/pre-show item. | ||
#ANONIEM | dinsdag 16 april 2013 @ 22:06 | |
Nee, hij heeft destijds wel opgeroepen om de race te annuleren. | ||
bloodymary1 | woensdag 17 april 2013 @ 02:24 | |
Joh, echt waar? ![]() | ||
bloodymary1 | woensdag 17 april 2013 @ 02:27 | |
Dat wordt ook door niemand ontkend, maar het ging even om de formulering in dat stuk, waarin staat dat hij er niet wil racen. Laat maar anders, is iets grammaticaals. | ||
Tarado | woensdag 17 april 2013 @ 08:55 | |
Te laat met overmaken?
| ||
nils7 | woensdag 17 april 2013 @ 09:09 | |
Blijkbaar missen ze gewoon een ervaren iemand... snap ook niet waarom ze voor 2 rookies kiezen.. | ||
Schunckelstar | woensdag 17 april 2013 @ 09:09 | |
$$ | ||
Tarado | woensdag 17 april 2013 @ 09:11 | |
Hoe dan ook, een afgang voor GvdG | ||
M.Melandri | woensdag 17 april 2013 @ 09:13 | |
Was toch al duidelijk dat hij zijn auto moest afstaan dit weekend, afgelopen weekend was Pic namelijk aan de beurt. | ||
Tarado | woensdag 17 april 2013 @ 09:16 | |
Het terughalen van Heikki betekent toch wel dat ze van mening zijn dat zowel Pic als hij er niet uit halen wat erin zit, is toch wat anders als je de reserve rijder betaalt ipv dat die ook nog geld mee brengt. | ||
M.Melandri | woensdag 17 april 2013 @ 09:19 | |
Klopt, maar zo staat het al in het contract van Pic en VdG. Dan kunnen ze beter voor Heikki kiezen dan die chinees. Voor het team is Heikki wel een goede benchmark voor wat die coueurs aan het doen zijn. | ||
sasquatsch | woensdag 17 april 2013 @ 10:15 | |
Alleen zou in eerste instantie Alexander Rossi in FP1 rijden ipv Van der Garde. Van der Garde zou dit seizoen sowieso 4 keer zijn auto afstaan in FP1. | ||
Tarado | woensdag 17 april 2013 @ 10:30 | |
| ||
wimderon | woensdag 17 april 2013 @ 15:25 | |
Caterham had beter Petrov kunnen houden. Was vorig seizoen beter dan Kovalainen en bracht nog wat geld mee. | ||
sasquatsch | woensdag 17 april 2013 @ 16:11 | |
Alleen was Petrov vorig jaar een aantal sponsoren kwijtgeraakt waardoor hij minder binnen bracht dan een Pic of Van der Garde. | ||
wimderon | woensdag 17 april 2013 @ 16:14 | |
Ja, dan heb je iets minder maar wel een redelijke coureur waarmee je uiteindelijk je auto beter kunt ontwikkelen en misschien wél Marussia voor kan blijven. De afweging die gemaakt werd is simpel geld en matige coureur of iets minder geld en een degelijke coureur. | ||
JohnB52 | woensdag 17 april 2013 @ 17:49 | |
Ik las net n grappig feitje: Welke coureur heeft de laatste 4 gps de meeste rondes aan de leiding gereden? Hulkenberg ![]() | ||
JohnB52 | woensdag 17 april 2013 @ 17:52 | |
Die Chinees is er helemaal uitgekicked bij Caterham: http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/rtlgp/)/sport/rtl_gp/components/gp2/nieuws/2013/04_april/130417_rossi_vervangt_hua.xml | ||
Nieuwschierig | woensdag 17 april 2013 @ 18:00 | |
Het zou me verbazen als er bij de medewerkers van dit soort teams uberhaupt sprake is van veel sportieve ambite. Ik denk dat hen meer gaat om gewoon aan het werk te blijven in de wereld van hightech en korte rokjes. Of ze dan 19e of 22e eindigen zal weinig uitmaken of ze goed of slecht slapen. | ||
Sinister-D- | woensdag 17 april 2013 @ 18:03 | |
![]() ![]() Circuit information Lap data Lap length - 5.412km (3.363 miles) Race laps - 57 Race distance - 308.238km (191.53 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’31.447 (213.055 kph) by Pedro de la Rosa, 2005 Fastest lap - 1’29.527 (217.624 kph) by Mark Webber, 2005 DRS zone/s (race) - Pit straight Car performance Full throttle - 70% Downforce level - Medium Gear changes per lap - 52 Fuel use per lap - 2.7kg Strategy Pit lane time loss - 22 seconds 2012 prime tyre**: - Medium 2012 option tyre**: - Soft *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s soft, medium and hard compounds are softer than those used in 2011 Data sources: FIA, Williams, Mercedes ![]() ![]() ![]() ![]() Sport 1 Vrijdag 08:55 - FP1 12.55 - FP2 Zaterdag 09:55 - FP3 12:55 - Quali Zondag 13:30 - Race RTL (DE) Zaterdag 11:30 - Freies Training 12:30 - Qualifying Zondag 12:45 - Countdown 14:00 - Das Rennen 15:45 - Siegerehrung und Highlights VIER (BE) Zaterdag 12:55 - Kwalificatie Zondag 13:30 - Race BBC Geen live uitzendingen, wel uitgebreide samenvattingen. Saturday - 17:10 - BBC One Sunday - 17:00 - BBC One Persconferrentie donderdag 14:00 FP1 - 8:30 FP2 - 13:00 FP3 - 10:00 Kwalificatie - 13:00 Race - 14:00 (link nog onbekend) Sfeerimpressie Onboard 2012 Lewis Hamilton. ![]() ![]() ![]() ![]() Game On! En de code voor een makkelijke copy/pasta ![]()
| ||
Tarado | woensdag 17 april 2013 @ 18:23 | |
Ook die mensen hebben echt wel ambitie om voor een beter team te gaan werken, ze zijn iig al binnen in het wereldje. | ||
wimderon | woensdag 17 april 2013 @ 18:27 | |
2014 is voor die teams de uitgesproken kans om de aansluiting te maken. En meer geld zal daar ongetwijfeld bij helpen. Dan helpt het niet om, al dan niet gedwongen, vooral aan de korte termijn te denken. | ||
LWD-Godius | woensdag 17 april 2013 @ 18:29 | |
Heb even dat onboardfilmpje van Lewis bekeken, wat me opvalt ivm met de McLaren van dit jaar is dat de 2012 McLaren vrij stabiel was met een beetje overstuur bij het uitgaan van de bocht. De McLaren van dit jaar is juist een auto die meer leunt naar onderstuur. Volgens mij wisten ze bij McLaren al vroeg dat hij niet zou bijtekenen en zijn ze de 2013 wagen naar wens van Button gaan ontwikkelen. | ||
Kenju | woensdag 17 april 2013 @ 18:32 | |
Kolder natuurlijk. Iedere technicus met een autosport-ambitie droomt ervan om in de F1 te werken. Ook bij de kleine teams heb je al een droombaan. Of dacht je dat daar zo weinig betaald wordt? Zat engineers zouden het tegen een onkostenvergoeding al willen doen. Echter kiezen ze gewoon voor de beste die beschikbaar is. Verder kun je ervoor kiezen om naar een kleiner team te gaan wanneer je daar bijv. meer verantwoordelijkheid kan krijgen, of omdat je de ambitie hebt om iets op te bouwen. Of gewoon doordat je meer verdient. Dat komt ook voor. Toen Super Aguri stopte solliciteerde de medewerkers ook bij andere teams, en zo konden in veel gevallen zo terecht. Dat wisselen van teams werkt heus niet in concrete termen van 'beginnen bij een klein team, en dan opklimmen'. Het verschil tussen de 10e en 11e plek is ook een stuk groter dan het verschil tussen de 6e en 7e plek. Misschien ligt het wel aan de rijstijl van Hamilton in die 2012-auto cq. van de coureur die je bekeken hebt in het 2013-filmpje? Je kan natuurlijk moeilijk die twee auto's vergelijken wanneer afgezien van de auto's, de andere omstandigheden niet hetzelfde zijn. Feit is dat ze toen een bepaalde achterstand hadden, en nu nog steeds. Hamilton heeft overduidelijk de betere keus gemaakt om over te stappen. Waar eerder geroepen werd dat Hamilton koos voor een nieuwe omgeving en meer geld, en niet voor het sportieve, lijkt dat nu wel degelijk het geval te zijn. | ||
THEFXR | woensdag 17 april 2013 @ 18:45 | |
Hamilton is gewoon een brokkenpiloot, het verbaasde mij dat hij steeds bij Mclaren mocht blijven. | ||
LWD-Godius | woensdag 17 april 2013 @ 19:55 | |
![]() | ||
Nieuwschierig | woensdag 17 april 2013 @ 21:08 | |
Ik denk toch dat ik gelijk heb. | ||
twiFight | woensdag 17 april 2013 @ 21:34 | |
Ik dacht dat ze medium en hard zouden gaan gebruiken? Of ben ik in de war. Overigens vind ik die plaatjes zo sfeerloos. Voelt echt aan alsof er in the middle of nowhere wat asfalt neergeplemt is, waar een twee dozijn autos op rondtuffen and not a single fuck was given. | ||
kepler | woensdag 17 april 2013 @ 21:42 | |
Klopt, ik ken best wat (ex-) medewerkers van Formule 1 teams en de meesten hebben echt hart voor de sport (en natuurlijk is het gewoon een toffe baan). Echter is het kei en keihard werken, weken van 60-70 (in het seizoen) zijn normaal en de druk is inmens. Veel mensen stoppen er ook mee om die reden. Zelf wil ik nog wel gaan solliciteren bij een F1-team, ik heb nu een paar jaar ervaring dus moet wel lukken ![]() | ||
Tarado | woensdag 17 april 2013 @ 21:49 | |
Dat klopt | ||
Sinister-D- | woensdag 17 april 2013 @ 21:51 | |
Er staat dan ook 2012 tyres ![]() Heb je dan een andere indruk van die baan in Bahrein? | ||
twiFight | woensdag 17 april 2013 @ 21:52 | |
Ik had het inmiddels gezien ja ![]() Que? | ||
Sinister-D- | woensdag 17 april 2013 @ 21:53 | |
Ow, dacht dat je bedoelde dat ik verkeerde plaatjes had uitgekozen.... | ||
twiFight | woensdag 17 april 2013 @ 22:53 | |
Nee, ik vind het echt aandoen als een baan waar het 'F1 circus' dan wel rijdt, maar waar verder hooguit 2 kamelen per uur langs lopen. Als ik zo de aerial view bekijk, zie ik ook alleen maar tribunes bij de rechte stukken? Nu weet ik dat die niet genomen is tijdens een race, maar het doet allemaal zo kaal aan. | ||
Kenju | donderdag 18 april 2013 @ 11:49 | |
Veel werken, goed verdienen, en weinig tijd om het uit te geven. Dan kun je buiten het seizoen sowieso wel 'large' leven. Maar je moet inderdaad er wel tegen kunnen. De echte enthousiastelingen blijven uiteindelijk over. En het is niet zo dat onder de monteurs het overloopt van de 20-ers. De die-hards blijven en hebben zich al bewezen, dus zelfs als je een jongeling bent die het wel aankan kwa capaciteiten en werkdruk en -tijden, kom je er alsnog moeilijk in. Ook niet bij kleine teams. Wanneer je niet tot de grootste lichten van je opleiding behoorde en/ vervolgens daarna wat noemenswaardig gepresteerd hebt, is de kans dan ook zeer klein dat je überhaupt in de F1 komt. En toch is het onzin, vanuit meerder perspectieven. Even afgezien van de zaken die ik al noemde zo los wat andere optieken van waaruit je het eea kan beredeneren: Waarom zou je anders actief blijven in de F1 met die werkdruk? Het idee van het werken in de F1 werkt op een gegeven moment ook uit hoor. En denk je dat de Marussia's van deze wereld je dik betalen om gewoon je tijd uit te zitten? Nee, je moet presteren. En eigenlijk is het natuurlijk logisch dat je wel passie voor de sport moet hebben wanneer je kansloos bent voor de bovenste plaatsen en toch de tijd en overige bronnen erin stopt om mee te kunnen doen. Dat verwacht je dan ook van je medewerkers. Mensen als Paul Stoddart en Aguri Suzuki behoorden tot de meest passionele teamleiders van de pit. | ||
Funzel | donderdag 18 april 2013 @ 15:25 | |
Zie die Rossi volgend jaar wel instappen bij Caterham eigenlijk. Doet het best goed dacht ik. | ||
sasquatsch | donderdag 18 april 2013 @ 18:24 | |
Mwa, viel tegen vorig jaar in de WSR Formule Renault 3.5. Was geen match voor teamgenoot Antonio da Costa en eindigde slechts 1 keer in de top 3. | ||
Tarado | vrijdag 19 april 2013 @ 10:44 | |
Pos No Driver Team Time/Retired Gap Laps 1 4 Felipe Massa Ferrari 1:34.487 11 2 3 Fernando Alonso Ferrari 1:34.564 0.077 19 3 9 Nico Rosberg Mercedes 1:34.621 0.134 22 4 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:34.790 0.303 20 5 14 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:34.949 0.462 17 6 5 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:35.069 0.582 22 7 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 1:35.101 0.614 19 8 15 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:35.119 0.632 19 9 7 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:35.345 0.858 17 10 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:35.611 1.124 14 11 6 Sergio Perez McLaren-Mercedes 1:35.640 1.153 23 12 17 Valtteri Bottas Williams-Renault 1:35.783 1.296 16 13 10 Lewis Hamilton Mercedes 1:35.792 1.305 16 14 18 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 1:36.014 1.527 19 15 19 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:36.485 1.998 20 16 16 Pastor Maldonado Williams-Renault 1:36.498 2.011 17 17 11 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1:36.755 2.268 20 18 12 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:37.214 2.727 21 19 20 Charles Pic Caterham-Renault 1:37.850 3.363 20 20 21 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1:38.401 3.914 20 21 23 Max Chilton Marussia-Cosworth 1:39.445 4.958 22 22 Rodolfo Gonzalez Marussia-Cosworth 1:40.215 5.728 | ||
Tarado | vrijdag 19 april 2013 @ 10:50 | |
| ||
caspervc | vrijdag 19 april 2013 @ 10:51 | |
Caterham eigenlijk lekker onderweg zo te zien. Weet niet waar Marussia op heeft gefocussed, maar alsik zie dat het gat tussen Pic en Chilton 1.6 sec is... Heeft Caterham nu al nieuwe updates mee? | ||
Tarado | vrijdag 19 april 2013 @ 10:51 | |
Caterham wel daar rijdt Pic mee | ||
sasquatsch | vrijdag 19 april 2013 @ 11:42 | |
Vandaar dat hij sneller is dan Kovalainen. ![]() | ||
Funzel | vrijdag 19 april 2013 @ 12:31 | |
Goeie genade die Gonzalez is me een partij traag zeg. | ||
sasquatsch | vrijdag 19 april 2013 @ 13:03 | |
Vandaar dat ze hem gedumpt hebben bij Caterham. ![]() | ||
Breaker.Faker | vrijdag 19 april 2013 @ 13:15 | |
Wat een saaie commentaar weer op Sport1. Ik schakel wel weer over naar de originele geluid stream. | ||
Haarklip | vrijdag 19 april 2013 @ 13:57 | |
Pic nu seconde sneller dan VDG | ||
sasquatsch | vrijdag 19 april 2013 @ 13:58 | |
Vergeet niet dat PIc met de updates rijdt en VDG niet! | ||
Sinister-D- | vrijdag 19 april 2013 @ 14:00 | |
Ow, al 'n uur bezig ![]() ![]() | ||
JohnB52 | vrijdag 19 april 2013 @ 14:05 | |
Kak. Ben dus net al n uur aan t schoonmaken he ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 19 april 2013 @ 14:08 | |
Kl*te livetiming refresht niet. Moet dus elke keer F5'en. ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 19 april 2013 @ 14:09 | |
Anonymous @ it's best ![]() | ||
Haarklip | vrijdag 19 april 2013 @ 14:10 | |
Morgen ook niet? | ||
Peterselieman | vrijdag 19 april 2013 @ 14:19 | |
leuke vondst bij Ferrari die krik voor de achterwielen. Weet dat Williams er vroeger eentje had voor de voorwielen, maar dat is nu verboden | ||
LWD-Godius | vrijdag 19 april 2013 @ 14:27 | |
Interessant, wist ik niet. Ik weet wel dat Bianchi in de eerste races alle updates kreeg en Chilton het met de standaard onderdelen moest doen bij Marussia. | ||
Sinister-D- | vrijdag 19 april 2013 @ 14:32 | |
Waarom moet ik toch altijd aan een afwasser van een restaurant denken als ik weer een sjeik in beeld zie die zo'n rode vaatdoek op z'n hoofd heeft ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 19 april 2013 @ 14:33 | |
Denk dat het zondag zal gaan tussen Alonso, Kimi en Vettel. Laatstgenoemde P3? | ||
Sinister-D- | vrijdag 19 april 2013 @ 14:36 | |
Uitslag FP2![]() | ||
LWD-Godius | vrijdag 19 april 2013 @ 14:36 | |
![]() | ||
Mexicanobakker | vrijdag 19 april 2013 @ 14:38 | |
FP3 al? t gaat wel hard zo.. | ||
Sinister-D- | vrijdag 19 april 2013 @ 14:38 | |
whoops ![]() Had een half oog ook nog op CNN, waar de ontknoping in Boston bezig is ![]() | ||
Fir3fly | vrijdag 19 april 2013 @ 14:39 | |
Alonso gaat wel goed op de harde banden. | ||
Toekito | vrijdag 19 april 2013 @ 14:40 | |
die updates helpen caterham wel een beetje zo te zien | ||
Nober | vrijdag 19 april 2013 @ 14:41 | |
Sky met de GP2 kwalificatie dadelijk, ga ik wel even kijken.Ferrari, Lotus en Red Bull kunnen zondag winnen. | ||
Peterselieman | vrijdag 19 april 2013 @ 14:41 | |
denk dat Grosjean zich lichtelijk zorgen moet gaan maken bij Lotus. Kimi was hem op dit moment behoorlijk de oren | ||
Sinister-D- | vrijdag 19 april 2013 @ 14:41 | |
fixed | ||
Nober | vrijdag 19 april 2013 @ 14:43 | |
Doet het toch prima als tweede coureur? Ik zou Alguersuari wel terug willen. | ||
Mexicanobakker | vrijdag 19 april 2013 @ 14:44 | |
Z'n moraal is een beetje verneukt. Misschien kunnen ze er Frijns in zetten. | ||
Peterselieman | vrijdag 19 april 2013 @ 14:44 | |
idealiter zit een tweede coureur enkele tienden achter de eerste coureur, zoals Massa nu bij Ferrari doet. | ||
vosss | vrijdag 19 april 2013 @ 14:45 | |
Wat doet zo een middelmatige coureur bovenaan de timesheets? ![]() | ||
Nober | vrijdag 19 april 2013 @ 14:46 | |
Matchfixing en tis pas vrijdag, ze kunnen allemaal in de 1:32'ers althans de topteams. | ||
Sinister-D- | vrijdag 19 april 2013 @ 14:46 | |
Auto is natuurlijk van superieure kwaliteit ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 19 april 2013 @ 14:49 | |
lijkt me duidelijk he ![]() | ||
vosss | vrijdag 19 april 2013 @ 14:50 | |
![]() | ||
Tarado | vrijdag 19 april 2013 @ 14:52 | |
Vorige race reed Grosjean zonder de updates dacht ik, ik weet niet hoe de situatie nu is | ||
Nober | vrijdag 19 april 2013 @ 14:54 | |
Frijns 23ste in de training wel 1 seconden voor zijn teamgenoot Varhaug. | ||
Peterselieman | vrijdag 19 april 2013 @ 14:55 | |
gat tussen de twee is iig erg groot ... | ||
Mexicanobakker | vrijdag 19 april 2013 @ 14:58 | |
Tsja, tis gewoon een kneuzenteam waar ie rijdt. Daarnaast nooit in de auto gezeten. Die Varhaug is wel een echte faalhaas, dus daar moet ie wel vér voor blijven wil ie kans maken.. | ||
vosss | vrijdag 19 april 2013 @ 15:03 | |
Frijns' F1 baas weet ook heus wel dat het een kneuzenteam is lijkt me, dus die zal daar niet heel veel van verwachten denk ik zomaar. Gewoon je testcoureur een beetje scherp houden. Niets mis mee. En volgend jaar in die auto zetten. Hoppa. | ||
Breaker.Faker | vrijdag 19 april 2013 @ 15:05 | |
Is de gp2 dit jaar op Eurosport te volgen of heeft alleen rtl de rechten. | ||
sasquatsch | vrijdag 19 april 2013 @ 15:07 | |
Nee, Eurosport zend o.a. de AutoGP en WSR uit, naast de WEC en WTCC races. En dan zal ik er vast nog vergeten. GP2 is vanaf Spanje live te zien bij RTL7. | ||
JohnB52 | vrijdag 19 april 2013 @ 15:15 | |
Halve seconde verloren in laatste sector! Ijsje gesmolten zeker? | ||
Haarklip | vrijdag 19 april 2013 @ 15:22 | |
Frijns voorlopig zesde met een geweldig rondje. | ||
Fokkingvet | vrijdag 19 april 2013 @ 15:23 | |
Netjes hoor Frijns ![]() ![]() | ||
Mexicanobakker | vrijdag 19 april 2013 @ 15:24 | |
Frijns, baas ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 19 april 2013 @ 15:26 | |
Robin Frinz ![]() | ||
Mexicanobakker | vrijdag 19 april 2013 @ 15:30 | |
10e in die zaadbak is niet slecht. | ||
Sinister-D- | vrijdag 19 april 2013 @ 15:32 | |
Leimer maar net geen 1,5s langzamer als GvdG ![]() | ||
Xebber | vrijdag 19 april 2013 @ 15:33 | |
Hehe, eindelijk is mijn glasvezelabonnement geactiveerd. Van het weekend maar eens kijken welke zenders F1 uitzenden. ![]() De race begint zondag om 14.00 uur neem ik aan? Ben wat in de war. ![]() ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 19 april 2013 @ 15:33 | |
Dat wordt volgend jaar dus volgens de geruchten nog minder. De Jong valt tegen met de langzaamste tijd. 1,5 seconde langzamer dan zijn teamgenoot. | ||
Sinister-D- | vrijdag 19 april 2013 @ 15:34 | |
En 14 plaatsen hoger dan Verhaug ![]() ![]() | ||
Fokkingvet | vrijdag 19 april 2013 @ 15:35 | |
Ik zou de auto van Leimer maar eens goed nakijken. ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 19 april 2013 @ 15:35 | |
In Bahrein is het slechts 1 uur laten dan in Nederland, dus de race start om 15.00 uur lokale tijd. | ||
Xebber | vrijdag 19 april 2013 @ 15:37 | |
Ah, dat wist ik niet. Bedankt! De vorige races heb ik achteraf gedownload opgenomen. ![]() | ||
vosss | vrijdag 19 april 2013 @ 15:38 | |
Wrodt naar verluid volgend jaar nog veel erger. F1 zou tot 5 seconden langzamer kunnen worden met die nieuwe V6 motoren. ![]() ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 19 april 2013 @ 15:40 | |
Dat ligt dus niet aan de motoren, maar aan de begrenzing van de hoeveelheid brandstof die ze mogen gebruiken. | ||
zoem | vrijdag 19 april 2013 @ 16:17 | |
En nog wat nieuwe aerodynamica-regels (neus, uitlaat). Het totaalplaatje dus. | ||
Meike26 | vrijdag 19 april 2013 @ 16:19 | |
De race begint juist toch een uur eerder ?? Bahrein ligt in het Oosten, niet in Westen zoals Engeland ![]() | ||
vosss | vrijdag 19 april 2013 @ 16:24 | |
De race begint lokale tijd een uur later dan de races die in onze tijdzone liggen. Lokaal dus de start om 15:00 uur. En hier is dat om 14:00 uur. Dat is dezelfde tijd als de meeste races en geen uur eerder of later. ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 19 april 2013 @ 16:29 | |
Ik dacht juist dat die aerodynamische wijzigingen niet door gingen omdat het dan nog langzamer zou worden. Na de World Motor Sport Council meeting van december was besloten om 2014 in te gaan met de huidige aerodynamische regels. Grootste probleem zou het gewicht van de nieuwe motor zijn. | ||
zoem | vrijdag 19 april 2013 @ 16:34 | |
Las net even snel de changes op wikipedia (niet de betrouwbaarste bron, i know), maar daar stond nog iets over de neusverlaging en de plaatsing van de uitlaten. | ||
sasquatsch | vrijdag 19 april 2013 @ 16:41 | |
Klopt, die regels werden later nog geïntroduceerd. Alleen was daarvoor al sprake van de 5 seconden die de F1 langzamer zou worden, en zijn de rest van de veranderingen (kleinere vleugels e.d.) geschrapt omdat de F1 anders meer dan 5 seconden per ronde langzamer zou worden. 5 seconde is echt de limiet om sneller te blijven dan de Indycars en WEC. | ||
Funzel | vrijdag 19 april 2013 @ 18:44 | |
Je moet er toch niet aan denken dat die wagens zoveel trager worden. Vind die regels sowieso onzin. | ||
vosss | vrijdag 19 april 2013 @ 18:46 | |
Inderdaad ik ook. Gewoon compleet vrijgeven. Alleen dan dat ze wel door crashtesten enzo komen en wat basisveiligheidsgebeuren. En dan voor de rest vrij laten. Denk je dat een 5L v10 het best is? Hang er maar in. Liever een 2,8L twinturbo, prima, een zeswieler? Ook goed. Laat maar gaan. Als alle auto''s dezelfde livery zouden hebben zijn ze lastig uit elkaar te halen tegenwoordig. | ||
JohnB52 | vrijdag 19 april 2013 @ 19:07 | |
Daar hebben we Le Mans voor ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 19 april 2013 @ 19:38 | |
Nee, pas in Spanje.
| ||
LWD-Godius | vrijdag 19 april 2013 @ 21:25 | |
Ik had eigenlijk verwacht dat McLaren de lijn van China zouden doortrekken en zich meer met de topteams zou gaan bemoeien maar het ziet er naar uit dat ze weer qua pace achter de Force India's zitten. Die FI's lijken ook een behoorlijke pace te hebben, die gaan denk ik met Mercedes duelleren in de race. | ||
Peterselieman | vrijdag 19 april 2013 @ 21:37 | |
McLaren hobbelt net als in de afgelopen jaren weer achter de feiten aan in het begin van het seizoen. Had het wel ongeveer verwacht waar ze zouden staan. | ||
Breaker.Faker | vrijdag 19 april 2013 @ 21:37 | |
Ik ben bang dat Mclaren nog verder gaat terug vallen. Dadelijk trekt Mercedes de stekker eruit en wordt het net als Williams. | ||
Peterselieman | vrijdag 19 april 2013 @ 21:38 | |
ben ik ook bang voor. Denk dat met name volgend jaar een verloren jaar wordt voor McLaren. | ||
Toekito | vrijdag 19 april 2013 @ 21:40 | |
Mercedes gaat al vrij zeker weg toch? | ||
Meike26 | vrijdag 19 april 2013 @ 21:52 | |
Ik heb het idee dat jullie met een andere bril naar de F1 kijken dan ik. Ik zie een McLaren dat hard aan het knokken is om bij de top te komen. In China zaten ze er bijna bij. Ze gaan al veel beter met de banden om dan de RBR's en MGP's. Toegegeven, ze moeten toch wel snel komen met grote upgrades om aansluiting met top te houden, maar ik zie ze nog wel terug komen dit jaar. In Barcelona schijnen ze dus die upgrade te krijgen, een grote aerodynamische update en zover ik begrepen heb, ook het chassis gedeeltelijk. Ze zitten nog een halve tot 8/10e van een seconden achter de top. In Australië was dat 2 keer zo veel. In China was de race pace ook zeker niet verkeerd, helaas pakte de strategie minder goed uit. | ||
JohnB52 | vrijdag 19 april 2013 @ 21:58 | |
Strategie voor Button was juist goed? 1 stop minder. | ||
Peterselieman | vrijdag 19 april 2013 @ 21:58 | |
het gat was in China nog behoorlijk groot hoor. Denk dat Di Resta met wat meer mazzel Button wel voor had kunnen blijven. Alonso reed met twee vingers in zijn neus rond, anders was het gat nog veel groter geweest | ||
Nober | vrijdag 19 april 2013 @ 22:36 | |
Doel je op Pérez? Ik snap nameljik niet waarom hij in zijn tweede stint al naar softs ging terwijl Button dat pas bij zijn 2de stop deed. Ik denk dat Sergio beter eerst op de mediums had kunnen blijven zodat hij aan het eind nog in de punten had kunnen komen. | ||
twiFight | vrijdag 19 april 2013 @ 23:55 | |
Ik moest stiekem lachen :p Ik vind FI ook sterk gaan. Zou me niets verbazen als die met een rare race (of perfecte strategie) nog een keer voor de win gaan dit seizoen. | ||
LWD-Godius | zaterdag 20 april 2013 @ 00:40 | |
Niet goed uitgevoerd, hij verloor veel tijd op het einde van zijn beide stints. Was het goed (gelijkmatigere rondetijden) uitgevoerd dan waren ze een wellicht positie hoger geëindigd. [ Bericht 0% gewijzigd door LWD-Godius op 20-04-2013 00:50:54 ] | ||
vosss | zaterdag 20 april 2013 @ 08:43 | |
Ik ga FP3 niet meer afkijken. Hoogste tijd om naar bed te gaan. ![]() En de Q neem ik op, race kijk ik morgen wel live, want dan moet ik toch een beetje op tijd eruit om weer in het dagritme te komen. ![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 20 april 2013 @ 09:29 | |
Hoop eigenlijk op een turbo BMW dan. Die dingen waren zo goed in de jaren 80. Maar ja, zonder ondersteuning heb je het lastig. Anderzijds bouwt mclaren veel auto's onder haar eigen naam, zeker tov williams en sauber. | ||
Automatic_Rock | zaterdag 20 april 2013 @ 09:31 | |
Had ze dan goedkoper gemaakt in de manager ![]() | ||
Tarado | zaterdag 20 april 2013 @ 09:32 | |
Mercedes ging sowieso toch de "stekker" eruit halen, ze hebben niet voor niets hun eigen team, maar ben niet zo bang dat McLaren ver af gaat zakken, daar zit het te goed voor in elkaar daar. | ||
THEFXR | zaterdag 20 april 2013 @ 10:31 | |
rtl duitsland zend om 11.30 FP3 uit | ||
Fokkingvet | zaterdag 20 april 2013 @ 10:33 | |
VdG weer een seconde langzamer als Pic, dat beloofd weinig goeds. | ||
Sinister-D- | zaterdag 20 april 2013 @ 10:39 | |
Zeldzaam foutje van Alonso met een spin tot gevolg. Nou ja, zeldzaam, gebeurde 'm ook 2 races geleden al ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 20 april 2013 @ 10:40 | |
Pic mag deze race met updates rijden, vdg niet. | ||
alwaysonhold | zaterdag 20 april 2013 @ 10:43 | |
duidelijk wat de pik orde dus is. Het wordt tijd voor Frijns in de F1. Die man heeft tenminste talent, kan je van VDG niet zeggen. | ||
opreis | zaterdag 20 april 2013 @ 10:51 | |
Gaat spannend worden tussen ferarri/red bull/lotus/mercedes lijkt me? En FI zit lijkt er ook wel weer goed bij te zitten | ||
Fokkingvet | zaterdag 20 april 2013 @ 11:00 | |
Jankbal Vettel ![]() | ||
Piet__Piraat | zaterdag 20 april 2013 @ 11:03 | |
Hij redt het gewoon niet. En da's zonde, want als je daar al niet kan winnen van Pic, ga je niet doorbreken. | ||
Fokkingvet | zaterdag 20 april 2013 @ 11:03 | |
Hamilton gebroken achterwielophanging | ||
sasquatsch | zaterdag 20 april 2013 @ 11:03 | |
VdG ook, anders zat-ie niet in de F1 en kon hij niet meekomen met de top van de GP2 de afgelopen jaren. | ||
OEM | zaterdag 20 april 2013 @ 11:05 | |
Mercedes wil McLaren gewoon houden als klant volgens dit artikel. De geruchten gaan dat het juist McLaren is die niet afhankelijk wil zijn van een directe concurrent. En de geruchten gaan dat het in 2015 Honda-motoren gaan worden. | ||
sasquatsch | zaterdag 20 april 2013 @ 11:05 | |
Zoals gezegd. Pic rijdt deze race met updates, die VdG niet heeft. En dit is slechts de vrije training, dus je weet niet op welk programma ze zitten. | ||
Sinister-D- | zaterdag 20 april 2013 @ 11:15 | |
En dan vergeet je nog zijn titel in de WSR3.5 in 2008 ![]() Maar daar valt 5 jaar later natuurlijk niets op te baseren ![]() edit: wilt trouwens niet zeggen dat ik Giedo een van de beste in het veld vind. Maar om nu te zeggen dat ie geen potje kan sturen is hem onderwaarderen, al zou die imo wel wat korter op Pic moeten zitten tijdens de races. [ Bericht 10% gewijzigd door Sinister-D- op 20-04-2013 11:24:47 ] | ||
Mexicanobakker | zaterdag 20 april 2013 @ 11:45 | |
Pic is ook geen geweldenaar, als jullie giedo een koekerd vinden en pic ophemelen neem ik dat niet serieus. Maar pic heeft wel een jaar meer ervaring. | ||
THEFXR | zaterdag 20 april 2013 @ 11:51 | |
rosberg met vit D tekort | ||
Sinister-D- | zaterdag 20 april 2013 @ 11:52 | |
Wie doet Pic hier ophemelen? Pic is idd ook niet je-van-het, daarom vind ik ook juist dat Giedo er wat korter op mag zitten. Dit weekend is dat wel verklaarbaar omdat Pic met updates rijdt. Maar afgelopen weekend had ie imo er wel voor moeten zitten omdat Giedo ook al ervaring had op de baan in China, maar daar zat ie ook elke sessie achter Pic. | ||
LWD-Godius | zaterdag 20 april 2013 @ 11:58 | |
Weet iemand hoe het komt dat hamilton zijn (ophanging en ?) banden kapot heeft gereden, het gehele canvas is te zien. VT3 Ik heb de VT niet gezien.![]() ![]() | ||
THEFXR | zaterdag 20 april 2013 @ 11:59 | |
vt3 nu op rtl duitsland | ||
Tarado | zaterdag 20 april 2013 @ 12:10 | |
| ||
M.Melandri | zaterdag 20 april 2013 @ 12:10 | |
Hij moet zijn bak wisselen. | ||
Sinister-D- | zaterdag 20 april 2013 @ 12:15 | |
Heb met een half oog gekeken, maar heb niet helemaal meegekregen van het hoe en waarom. In een keer reed die langzaam. Maar volgens F1today: http://www.f1today.net/nl(...)oor-vettel-en-webber | ||
Weltschmerz | zaterdag 20 april 2013 @ 12:26 | |
En lagen in zo'n beetje de mooiste wagen uit het vleugeltijdperk: ![]() Jammer dat Murrays ontwerp iets te revolutionair was om werkend te krijgen. BMW gebruikte toch ingereden blokjes uit de 3-serie om een F1 motor van te bouwen, met 1500 pk in kwalificatiemodus? | ||
LWD-Godius | zaterdag 20 april 2013 @ 12:29 | |
Vreemde shit, ik zal deze vt wel straks even downloaden. Bedankt voor die link nog. | ||
Nattekat | zaterdag 20 april 2013 @ 12:34 | |
Enkel op onboardbeelden is iets duidelijk zichtbaar. Opeens stond de band erg raar. | ||
Breaker.Faker | zaterdag 20 april 2013 @ 12:38 | |
Pic heeft wel een jaar extra ervaring van der Garde niet. Op dit moment is belangrijk dat je de race weet te finishen en zo ervaring op kan doen. En Giedo heeft geklaagd dat de wagen slecht te besturen is Hiekko heeft dat bevestigd. Pas als de helft van de seizoen is kunnen we echt zeggen waar van der Garde staat. | ||
Tarado | zaterdag 20 april 2013 @ 12:38 | |
Inderdaad wel heel mooi, dat verhaal over ingereden blokken heb ik ook weleens gelezen ja | ||
Sinister-D- | zaterdag 20 april 2013 @ 12:41 | |
dicht |