Oh jottem. Kun je straks kiezen uit verschillende abonnementen. Ja, ook voor vrijgezellenfeesten want geld willen we zien.quote:Op zondag 14 april 2013 15:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Fatsoenlijk betalen voor wat? Laat ze maar beginnen met de politie diensten privatiseren. Dan kun je van die prestatie contracten afsluiten met sancties als ze de wet overtreden zoals die dagelijks gebeurd en afspreken dat de organisatie gewoon geen doekoe krijgt als ze hun product niet leveren.
Want de hoofdprijs betalen voor 0 resultaat en service is veel stommer dan een abbo afnemen!quote:Op zondag 14 april 2013 16:14 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Oh jottem. Kun je straks kiezen uit verschillende abonnementen. Ja, ook voor vrijgezellenfeesten want geld willen we zien.
Dat is de realiteit.quote:Op zondag 14 april 2013 16:03 schreef very het volgende:
[..]
Jouw opmerking is dom. Het is niet echt verstandig te noemen om in zo'n tokkiebuurt even aan te kloppen en zeggen: "Hey, iemand hier op dit adres heeft mijn laptop gestolen".
Sowieso...wat denk je daarmee te bereiken? Dat ze zullen zeggen: "Oh sorry, hier heb je hem terug"? Je maakt alleen een kans als je zelf ook een imposant figuur bent en jezelf wel eventjes toegang verschaft tot de woning. En het beste kan je dan nog wat mensen bij je hebben, en misschien nog een wapen ook voor het geval dat.
[..]
Makkelijk praten vanuit je zolder kamertje
De politie is er alleen maar om ons onder de duim te houden en als extra arm van de belastingdienst.quote:Op zondag 14 april 2013 15:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Fatsoenlijk betalen voor wat? Laat ze maar beginnen met de politie diensten privatiseren. Dan kun je van die prestatie contracten afsluiten met sancties als ze de wet overtreden zoals die dagelijks gebeurd en afspreken dat de organisatie gewoon geen doekoe krijgt als ze hun product niet leveren.
ja jottem, laten we het geweldsmonopolie uit handen geven aan een commercieel bedrijf. Hoe zou dat nou uit de hand kunnen lopen?quote:Op zondag 14 april 2013 15:51 schreef Glazenmaker het volgende:
Laat ze maar beginnen met de politie diensten privatiseren.
Ja hoor...Rambo hier zou het wel ff regelenquote:Op zondag 14 april 2013 17:11 schreef RickJamez het volgende:
[..]
Dat is de realiteit.
Als je iets wil moet je ervoor gaan en niet afhankelijk zijn van andere.
Groei een ruggengraat.
Straks zeker huilen en de schuld aan de politie geven omdat het zo lang duurde
Sorry hoor maar ik weet wel beter
Ja jottem het geweldsmonopolie en alle wapens leggen in handen te leggen van een organisatie die historisch gezien nogal vaak de neiging heeft om de rijke elite te beschermen en er niet voor schroomt een massamoord te plegen onder het gepeupel.quote:Op zondag 14 april 2013 17:31 schreef tarantism het volgende:
[..]
ja jottem, laten we het geweldsmonopolie uit handen geven aan een commercieel bedrijf. Hoe zou dat nou uit de hand kunnen lopen?
Dat is een niet legitiem waanidee.quote:Op zondag 14 april 2013 17:31 schreef tarantism het volgende:
[..]
ja jottem, laten we het geweldsmonopolie uit handen geven aan een commercieel bedrijf. Hoe zou dat nou uit de hand kunnen lopen?
Deze man snapt het.quote:Op zondag 14 april 2013 17:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja jottem het geweldsmonopolie en alle wapens leggen in handen te leggen van een organisatie die historisch gezien nogal vaak de neiging heeft om de rijke elite te beschermen en er niet voor schroomt een massamoord te plegen onder het gepeupel.
In het ergste geval gaat die nieuwe politiemacht een eigen leger oprichten om ons te onderdrukken! Wat bij een commercieel bedrijf nogal lastig is aangezien die shit je een stuk duurder maakt waardoor niemand zaken met je wil doen en je grandioze plannen in het water vallen.
In review de ergste uitkomst is dus een overheid en de kans daarop is klein.
En zonder privatisatie kan je geen afspraken mbt effectiviteit en oplossingspercentage maken?quote:Op zondag 14 april 2013 15:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
quote:Heeft iemand er al aan gedacht dat het probleem is dat de politie te weinig IT-kennis heeft of de aanwezige IT-kennis onvoldoende benut benut, niet zo zeer dat ze weigert om een gestolen laptop/PC op te halen?
De politie weigert om dat ding op te halen aangezien de politie, in haar ogen, geen bewijs heeft dat die persoon de eigenaar is van dat apparaat. De politie zou er verstandig aan doen om er eens naar te kijken hoe zij wel overtuigd kan worden dat die computer het eigendom is van die persoon. Ik ken te weinig details van deze zaak om precies aan te geven waar het mis gaat maar het is wel duidelijk dat dit prima te regelen is met wat goede wil. Het gaat er om dat op de een of andere manier op een betrouwbare wijze wordt geregistreerd van wie welke GPS-tracker is en dat aan de politie kan worden bewezen dat daadwerkelijk de locatie van die tracker wordt aangeduid. Een van deze twee stappen gaat blijkbaar verkeerd.
De politie zou wel de moeite kunnen nemen om daar te gaan kijken. Neem een van de IT-jongens mee en laat hem zoeken naar bewijsmateriaal. De vermeende eigenaar van die computer kan aangeven wat voor bestanden er op de computer zouden moeten staan. In bepaalde gevallen heeft dat wel zin, in andere gevallen niet. Verder zou er naar ander bewijsmateriaal kunnen worden gekeken. Hier zeg ik verder maar niets over omdat ik de criminelen niet wijzer wil maken dan dat ze zijn.
Zo gaat het nu wel ja.quote:Op zondag 14 april 2013 17:11 schreef RickJamez het volgende:
[..]
Dat is de realiteit.
Als je iets wil moet je ervoor gaan en niet afhankelijk zijn van andere.
Groei een ruggengraat.
Straks zeker huilen en de schuld aan de politie geven omdat het zo lang duurde
Sorry hoor maar ik weet wel beter
Is volledig on topic, de reden is namelijk dat het ze geen fuck boeit, het ze niet oplevert en ze hun geld toch wel krijgen.quote:Op zondag 14 april 2013 18:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jongens, het gaat hier niet om het al dan niet privatiseren van de politie, het gaat hier om de vraag waarom de politie die computer niet op wilde halen.
[..]
Vandaar dat er gisteravond in Capelle a/d IJssel behoorlijk wat man in werd gezet voor een simpele woninginbraak.quote:Op zondag 14 april 2013 19:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Is volledig on topic, de reden is namelijk dat het ze geen fuck boeit, het ze niet oplevert en ze hun geld toch wel krijgen.
Probeer je verstand te gebruiken in plaats van je onderbuikgevoelens.quote:Is volledig on topic, de reden is namelijk dat het ze geen fuck boeit, het ze niet oplevert en ze hun geld toch wel krijgen.
Dat kan ik beter tegen jou zeggen. Het gaat niet eens om de agenten op zich als persoon, het hele idee van staatspolitie met een geweldsmonopolie is ziekelijk.quote:Op zondag 14 april 2013 21:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Probeer je verstand te gebruiken in plaats van je onderbuikgevoelens.
De Nederlandse politie is verre van perfect. Niet voor niets heb ik voor de UI gekozen die jij onder mijn naam ziet staan. Ook in Nederland hebben de meeste politieagenten echter de motivatie om misdrijven op te lossen en te voorkomen. Ze slagen er niet zo veel in als dat wij graag zouden willen omdat ze te weinig efficiënt zijn maar ze willen het wel. In deze gaat het waarschijnlijk om een gebrek aan IT-expertise en/of een gebrek aan medewerking van het bedrijf wat die tracker heeft geplaatst.
Je gaat er hier vanuit dat bijvoorbeeld een fiets wel opgehaald zou worden, en als ik de verhalen mag geloven gaat het daarbij echt niet soepeler.quote:Op zondag 14 april 2013 18:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jongens, het gaat hier niet om het al dan niet privatiseren van de politie, het gaat hier om de vraag waarom de politie die computer niet op wilde halen.
[..]
Schattig die naïviteit. Denk je daadwerkelijk dat de politie al naar deze aanklacht gekeken heeft, een poging gedaan tot het vinden van de dader / uitzoeken van deze zaak, en toen concludeerde dat het niet gaat lukken (omdat te weinig bewijs / expertise / tegenwerking bedrijf?)quote:Op zondag 14 april 2013 21:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Probeer je verstand te gebruiken in plaats van je onderbuikgevoelens.
De Nederlandse politie is verre van perfect. Niet voor niets heb ik voor de UI gekozen die jij onder mijn naam ziet staan. Ook in Nederland hebben de meeste politieagenten echter de motivatie om misdrijven op te lossen en te voorkomen. Ze slagen er niet zo veel in als dat wij graag zouden willen omdat ze te weinig efficiënt zijn maar ze willen het wel. In deze gaat het waarschijnlijk om een gebrek aan IT-expertise en/of een gebrek aan medewerking van het bedrijf wat die tracker heeft geplaatst.
De libertariër aan het woord: "heel de wereld is gek en wij zien het licht."quote:Op zondag 14 april 2013 21:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat kan ik beter tegen jou zeggen. Het gaat niet eens om de agenten op zich als persoon, het hele idee van staatspolitie met een geweldsmonopolie is ziekelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |