abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 augustus 2013 @ 10:16:34 #76
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_130305482
De Noord Koreanen krijgen ook internet toegang

http://www.telegraaf.nl/d(...)ternettoegang__.html
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_130307583
Hoe komt noord korea met haar gedrag weg?
Blufpoker met een als maar stijgende inzet :{ :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_130307622
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 april 2013 12:35 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Omdat ze massavernietigingswapens hebben en niemand zit te wachten op WO3; daarom komen ze er mee weg.
Ah, dezelfde reden waarom de USA met van allse wegkomt.
Lurf is the message and the message is Lurf
  woensdag 21 augustus 2013 @ 11:47:35 #79
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_130307810
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:38 schreef Oud_student het volgende:
Hoe komt noord korea met haar gedrag weg?
Blufpoker met een als maar stijgende inzet :{ :{
met als basis een ultieme strafuitoefening voor de bevolking bij ontsnappingen
Het erge is dat China ontsnapte mensen terug stuurt, die gaan dan opsluiting in een strafkamp, martelingen en de dood tegemoet
  woensdag 21 augustus 2013 @ 11:48:04 #80
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_130307828
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:39 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Ah, dezelfde reden waarom de USA met van allse wegkomt.
Ja zoals vrije verkiezingen en zo, schandalig
pi_130307886
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:47 schreef HD9 het volgende:

[..]

met als basis een ultieme strafuitoefening voor de bevolking bij ontsnappingen
Het erge is dat China ontsnapte mensen terug stuurt, die gaan dan opsluiting in een strafkamp, martelingen en de dood tegemoet
In China is een mensenleven niets waard, mensenrechten is een "uitvinding" van het westen gebaseerd op het Christendom (een minderheids opvatting dus)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_130308220
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:48 schreef HD9 het volgende:

[..]

Ja zoals vrije verkiezingen en zo, schandalig
Ik doelde meer op Guantanamo, drones die aanvallen uitvoeren in Pakistan en dergelijke
  woensdag 21 augustus 2013 @ 12:25:27 #83
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_130308852
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:02 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Ik doelde meer op Guantanamo, drones die aanvallen uitvoeren in Pakistan en dergelijke
drones die terroristen doden, nou dat vind ik geen ramp, die drones voorkomen veel onschuldige slachtoffers in het westen en daar
Drones zijn het meest efffectief in het doden van bepaalde personen, daarom hebben Pakistan en Jemen er zo een vreselijke hekel aan

En Guantanamo daar zitten er nog maar een paar , de allerergsten
pi_130309026
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:25 schreef HD9 het volgende:

[..]

drones die terroristen doden, nou dat vind ik geen ramp, die drones voorkomen veel onschuldige slachtoffers in het westen en daar
Drones zijn het meest efffectief in het doden van bepaalde personen, daarom hebben Pakistan en Jemen er zo een vreselijke hekel aan

En Guantanamo daar zitten er nog maar een paar , de allerergsten
Terroristen of vrijheidsstrijders, het is slechts een kwestie van perceptie.

En Drones zijn niet echt effectief, er worden hele gezinnen/ straten mee uitgemoord op zoek naar 1 verdachte (geen bewezen schuldige he, slechts verdacht)

En wie d'r in Guantanamo zitten doet er niet toe, mensen zo lang zonder enig vorm van proces opsluiten is gewoon crimineel.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:07:14 #85
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_130310024
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:32 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Terroristen of vrijheidsstrijders, het is slechts een kwestie van perceptie.
ja nou ze zitten daar prima, en anders gaan ze maar naar Syrie vechten tegen Assad, dat ruimt ook lekker op
pi_130337160
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:27 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Eens.

[..]

Een invasie van Noord-Korea zal op een massaslachting en vernietiging van Seoel uitlopen. Die status quo hebben ze in het Noorden perfect uitgedacht.
In een notdendop: Een aantal stakeholders wil het proces van hereniging louter frustreren is mijn inschatting, zoals de VS en met name haar bondgenoot Japan. Japan weet ook dat ze verantwoordelijk is voor heel wat Koreaanse littekens en er bij hereniging plots en kernmacht naast haar deur staat. Een kernmacht met economisch enorm potentieel. Dat is op meerdere fronten een gevaar voor Japan.
De VS weten dat zodra Korea herenigd is, ze cultureel/historisch naar China zal neigen en de VS haar lokale bases mag sluiten. Dat betekent afname regionale invloed VS en vice versa voor China. Draagvlak voor bases in Japan zal zelfs afnemen, waar ze toch al controversieel zijn. Dat betekent dat de militaire bezetting van Oost-Azië een enorme tik krijgt voor de VS bij hereniging van de Korea's. Ergo: liever geen hereniging.

Ik ben overigens van mening dat het gevaar Iran ook zeer relatief is. Maar dat is een andere discussie.
Een interessante kijk op zaken. Maar je overziet de Amerikaanse mogelijkheid om zich in Zuid-Oost Azië te nestelen als Korea wordt herenigd. Van een volledige terugtrekking uit Azië is dus geen sprake.

Off-topic:

Hoe ben je in Noord-Korea beland? En hoe ben je weggekomen? :P N. Korea staat stiekem op mijn verlanglijstje van landen die ik per se wil bezoeken, vandaar de vraag.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:46:18 #87
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130375125
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 02:46 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Een interessante kijk op zaken. Maar je overziet de Amerikaanse mogelijkheid om zich in Zuid-Oost Azië te nestelen als Korea wordt herenigd. Van een volledige terugtrekking uit Azië is dus geen sprake.

Off-topic:

Hoe ben je in Noord-Korea beland? En hoe ben je weggekomen? :P N. Korea staat stiekem op mijn verlanglijstje van landen die ik per se wil bezoeken, vandaar de vraag.
Gewoon als toerist. Geboekt via Koryo Tours in Peking.

Met een groep -ironisch genoeg- Amerikanen.
  Eindredactie Games vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:46:45 #88
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_130376103
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 02:46 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Off-topic:

ktbc is officieel de enigste toeristenbureau. Maar je kan boeken bij bijvoorbeeld noordkorea2go.jr legt 2000 euro op tafel, plant een weekje en je er zo :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_130389850
Soeverein land.

Kunnen wij niet zeggen ;( .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130392374
Wordt door mede-criminele staat China beschermd. Die zit in de corrupte club genaamd VN Veiligheidsraad (bedacht om de schapenlanden in de wereld te beheersen) waar ze dus een veto-recht hebben.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:51:51 #91
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_130392745
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:10 schreef IPA35 het volgende:
Soeverein land.

Kunnen wij niet zeggen ;( .
Veel soevereiner dan Nederland vind je het niet hoor.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_130393816
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 19:40 schreef Samuray13 het volgende:
Wordt door mede-criminele staat China beschermd. Die zit in de corrupte club genaamd VN Veiligheidsraad (bedacht om de schapenlanden in de wereld te beheersen) waar ze dus een veto-recht hebben.
Alle permanente leden van de veiligheidsraad zijn een stel schurken.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130449444
China en voor een deel Rusland (dat laatste kan fout zijn) steunen N- Korea voor een deel, bovendien moet je Noord-Korea zien als een aggressieve gehandicapte, een grote bek maar het is zielig als er serieus op wordt gereageerd. Ze blaffen meer dan dat ze kunnen.
Tijd verspillen is goed, anders was FOK er ook niet.
pi_130450373
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:27 schreef Schurkenstaat het volgende:
Ik ben overigens van mening dat het gevaar Iran ook zeer relatief is. Maar dat is een andere discussie.
Als de jeugd aldaar die niets liever doet dan zo westers mogelijk leven het eenmaal van de oude mannen winnen denk ik dat Iran in rap tempo een moderne westerse staat zal worden met helaas een soort actieve IRA in de vorm van fundi-frusti's die verlangen naar vroeger tijden. En die zullen moeilijk uit te roeien zijn, want ze krijgen ongetwijfeld hulp van de buurlanden.

Noord-Korea zal uiteindelijk toch uit zijn isolement geraken als het leger de Kim dynastie zat is, een staatsgreep pleegt en toenadering zoekt. Jammer dat de bevolking daar zo extreem gehersenspoeld is, al dringt daar dankzij internet en mobieltjes toch ook langzaam de waarheid door hoe ze er echt voor staan t.o.v. de rest van de wereld.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_130454187
Dat de Verenigde Staten met zo veel wegkomen vind ik persoonlijk veel verrassender.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')