Ah, dezelfde reden waarom de USA met van allse wegkomt.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:35 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Omdat ze massavernietigingswapens hebben en niemand zit te wachten op WO3; daarom komen ze er mee weg.
met als basis een ultieme strafuitoefening voor de bevolking bij ontsnappingenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:38 schreef Oud_student het volgende:
Hoe komt noord korea met haar gedrag weg?
Blufpoker met een als maar stijgende inzet![]()
Ja zoals vrije verkiezingen en zo, schandaligquote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:39 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Ah, dezelfde reden waarom de USA met van allse wegkomt.
In China is een mensenleven niets waard, mensenrechten is een "uitvinding" van het westen gebaseerd op het Christendom (een minderheids opvatting dus)quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:47 schreef HD9 het volgende:
[..]
met als basis een ultieme strafuitoefening voor de bevolking bij ontsnappingen
Het erge is dat China ontsnapte mensen terug stuurt, die gaan dan opsluiting in een strafkamp, martelingen en de dood tegemoet
Ik doelde meer op Guantanamo, drones die aanvallen uitvoeren in Pakistan en dergelijkequote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:48 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ja zoals vrije verkiezingen en zo, schandalig
drones die terroristen doden, nou dat vind ik geen ramp, die drones voorkomen veel onschuldige slachtoffers in het westen en daarquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:02 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Ik doelde meer op Guantanamo, drones die aanvallen uitvoeren in Pakistan en dergelijke
Terroristen of vrijheidsstrijders, het is slechts een kwestie van perceptie.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:25 schreef HD9 het volgende:
[..]
drones die terroristen doden, nou dat vind ik geen ramp, die drones voorkomen veel onschuldige slachtoffers in het westen en daar
Drones zijn het meest efffectief in het doden van bepaalde personen, daarom hebben Pakistan en Jemen er zo een vreselijke hekel aan
En Guantanamo daar zitten er nog maar een paar , de allerergsten
ja nou ze zitten daar prima, en anders gaan ze maar naar Syrie vechten tegen Assad, dat ruimt ook lekker opquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:32 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Terroristen of vrijheidsstrijders, het is slechts een kwestie van perceptie.
Een interessante kijk op zaken. Maar je overziet de Amerikaanse mogelijkheid om zich in Zuid-Oost Azië te nestelen als Korea wordt herenigd. Van een volledige terugtrekking uit Azië is dus geen sprake.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:27 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Een invasie van Noord-Korea zal op een massaslachting en vernietiging van Seoel uitlopen. Die status quo hebben ze in het Noorden perfect uitgedacht.
In een notdendop: Een aantal stakeholders wil het proces van hereniging louter frustreren is mijn inschatting, zoals de VS en met name haar bondgenoot Japan. Japan weet ook dat ze verantwoordelijk is voor heel wat Koreaanse littekens en er bij hereniging plots en kernmacht naast haar deur staat. Een kernmacht met economisch enorm potentieel. Dat is op meerdere fronten een gevaar voor Japan.
De VS weten dat zodra Korea herenigd is, ze cultureel/historisch naar China zal neigen en de VS haar lokale bases mag sluiten. Dat betekent afname regionale invloed VS en vice versa voor China. Draagvlak voor bases in Japan zal zelfs afnemen, waar ze toch al controversieel zijn. Dat betekent dat de militaire bezetting van Oost-Azië een enorme tik krijgt voor de VS bij hereniging van de Korea's. Ergo: liever geen hereniging.
Ik ben overigens van mening dat het gevaar Iran ook zeer relatief is. Maar dat is een andere discussie.
Gewoon als toerist. Geboekt via Koryo Tours in Peking.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 02:46 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Een interessante kijk op zaken. Maar je overziet de Amerikaanse mogelijkheid om zich in Zuid-Oost Azië te nestelen als Korea wordt herenigd. Van een volledige terugtrekking uit Azië is dus geen sprake.
Off-topic:
Hoe ben je in Noord-Korea beland? En hoe ben je weggekomen?N. Korea staat stiekem op mijn verlanglijstje van landen die ik per se wil bezoeken, vandaar de vraag.
ktbc is officieel de enigste toeristenbureau. Maar je kan boeken bij bijvoorbeeld noordkorea2go.jr legt 2000 euro op tafel, plant een weekje en je er zoquote:Op donderdag 22 augustus 2013 02:46 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Een interessante kijk op zaken. Maar je overziet de Amerikaanse mogelijkheid om zich in Zuid-Oost Azië te nestelen als Korea wordt herenigd. Van een volledige terugtrekking uit Azië is dus geen sprake.
Off-topic:
Hoe ben je in Noord-Korea beland? En hoe ben je weggekomen?N. Korea staat stiekem op mijn verlanglijstje van landen die ik per se wil bezoeken, vandaar de vraag.
Veel soevereiner dan Nederland vind je het niet hoor.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:10 schreef IPA35 het volgende:
Soeverein land.
Kunnen wij niet zeggen.
Alle permanente leden van de veiligheidsraad zijn een stel schurken.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:40 schreef Samuray13 het volgende:
Wordt door mede-criminele staat China beschermd. Die zit in de corrupte club genaamd VN Veiligheidsraad (bedacht om de schapenlanden in de wereld te beheersen) waar ze dus een veto-recht hebben.
Als de jeugd aldaar die niets liever doet dan zo westers mogelijk leven het eenmaal van de oude mannen winnen denk ik dat Iran in rap tempo een moderne westerse staat zal worden met helaas een soort actieve IRA in de vorm van fundi-frusti's die verlangen naar vroeger tijden. En die zullen moeilijk uit te roeien zijn, want ze krijgen ongetwijfeld hulp van de buurlanden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:27 schreef Schurkenstaat het volgende:
Ik ben overigens van mening dat het gevaar Iran ook zeer relatief is. Maar dat is een andere discussie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |