quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
Inbakeren is een no-go zodra babies kunnen rollen toch? Ik kwam er vandaag achter dat ze mijn guppie af en toe inbakeren op het kdv terwijl ze al een hele tijd rolt.
Ja het is ook echt grappig! Ik snap wel wat je bedoelt. Op zich fijn dat je baby het goed kan, maar dit soort foto's doen het wel érg goed in je albumquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:47 schreef Mineola het volgende:
Klinkt grappig Speesmaar geen tips oid. Wij zijn twee weken geleden begonnen met 5,5 maand, peer gepureerd met een beetje water, en hij at het meteen weg alsof niks was. Wel een beetje geknoei maar t is niet aan te slepen. Inmiddels eet hij een hele peer op (wel een kleintje, maar toch).
Ik zat helemaal ingepakt met camera in de aanslag maar meneer deed z'n mond open en slobberde het zonder blikken of blozen weg. Een raar gezicht of geproest had me eigenlijk wel leuk geleken!
Ik ben er ook "niet zo van gecharmeerd" zullen we maar zeggen. Ze lag bovendien in de kinderwagen, dus een rol en met de neus vast in de bekleding.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:39 schreef laziness het volgende:
Ik zou vrij boos zijn als ze daar zonder mijn toestemming inbakerden eigenlijk. Als mijn mini kon rollen.
Ja, ik weet het juiste woord daar niet voor maar het is een mengeling van babygeluidjes (kirren?) en speeksel uit de mond en heftig met de handjes aan je mond zitten (pakken eigenlijk) Ik noem dat dus brallen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:30 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik hoop dat het nog even duurt voor mijn baby aan brallen toe is.![]()
Hoi Snoes!quote:Op zondag 14 april 2013 09:13 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja het is ook echt grappig! Ik snap wel wat je bedoelt. Op zich fijn dat je baby het goed kan, maar dit soort foto's doen het wel érg goed in je album
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inbakeren zijn wij ook meteen mee gestopt toen hij ineens voor driekwart naar zijn buik kon omrollen. Ging verbazingwekkend goed met de draai-de-deken-een-kwartslag-tip!
Oh, ja ik heb het er niet helemaal logisch neergezet. Ik bedoel niet voor in de stacaravan, maar idd voor op de camping. Als wij buiten zitten dat hij in dit dingetje in de schaduw kan slapen bijvoorbeeld. En mijn zusje trouwt binnenkort, lange dag, misschien wel een handige oplossing..quote:Op maandag 15 april 2013 20:40 schreef laziness het volgende:
Voor in de stacaravan zelf is het in principe niet nodig maar voor een overnachting of buiten slapen of op het strand etc is het reuze handig.
Wij zijn groot fan. We gebruiken hem ook als we naar een familielid gaan die geen bedje hebben bijvoorbeeld. Campingbedjes vind ik van die ondingen.
Voor mij zou het om comfort gaan en niet om de ruimte omdat wij een camping bed alleen gebruiken bij mijn ouders. Verder slaapt ze of in haar bed of in de auto of met ons in bed als we op vakantie zijn . Mijn ouders lenen een camping bed van de buren als we komen...dus datquote:Op maandag 15 april 2013 21:38 schreef laziness het volgende:
t.
Gaat niet om comfortabeler bitterend. Hij is VEEL kleiner op te ruimen en mee te nemen.
Die tas in dit plaatje is alles wat je meeneemt. Dit is inclusief luchtmatrasje en slaapzak.
[ afbeelding ]
Dan is het om het even denk ik. Als je een goed matrasje in het campingbedje hebt.quote:Op maandag 15 april 2013 21:46 schreef bitterend het volgende:
[..]
Voor mij zou het om comfort gaan en niet om de ruimte omdat wij een camping bed alleen gebruiken bij mijn ouders. Verder slaapt ze of in haar bed of in de auto of met ons in bed als we op vakantie zijn . Mijn ouders lenen een camping bed van de buren als we komen...dus dat![]()
Wij hebben nu nog alleen de babyversie, Isabel heeft er afgelopen zomer 2 jaar en 2 maanden nog in gelegen. Maar dat werd wel echt krap hoor, zeker toen het heel warm was minder prettig denk ik dan een grotere was geweest.quote:Op maandag 15 april 2013 21:35 schreef kleinzusje het volgende:
Klopt het dat de baby versie te gebruiken is tot 2 jaar ?
Dichtgeritst ipv open bedoel ikquote:Op maandag 15 april 2013 22:11 schreef laziness het volgende:
Een campingbed is nog veel dieper en heeft ook gaas er voor zitten dus ik zie het verschil niet zo eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
Ja dat deden wij los. Op vakantie was het zo warm dat het vaak een lakentje of niks was en mijn kind ligt vrij stil. Hij sliep altijd naast me thuis dus dat wist ik. En bij een hotelovernachting stond dat tentje meestal ook naast mij zodat ik kon koekeloeren.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:33 schreef Mineola het volgende:
Maar dat dekentje/dekbedje, dat kan je toch niet instoppen? Legden jullie dat dan los over het kind heen? Ik ben een beetje bang dat hij het over zich heen trekt.
Haha, ik heb juist jouw andere overgenomen nog voor het hele kind überhaupt geboren wasquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:26 schreef mikoxx het volgende:
Mineola, heb je al een deryan? Evt heb ik nog een donkerblauwe babyvariant liggen....
Ik zou gewoon gaan voor maat 0. Onze 8-ponder past daar makkelijk in en zal daar ook nog wel even inpassen denk ik. Ik denk dat het anders misschien al snel te wijd wordt aan de beentjes.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Even een copy/paste vanuit Z&G:
Hoe doen jullie dat met luiers trouwens? Die new baby luiers van pampers komen in drie maten. Maat 0 is voor 1/2-5 kg, maat 1 voor 2-5 en 3 voor 3-6. Welke kan ik dan het beste nemen? Wurm gaat nu richting de 2,5 kg (bij bija 34 weken) en ik gok dat het op een kilootje of 3,5-4 gaat uitkomen als ik m'n benen nog ff een week of 4 over elkaar houd... Eigenlijk kunnen dan alle maten wel, maar wat is wijsheid?
De 0 gaat misschien wat snel krap zitten. Zou zelf gewoon voor de 1 gaan, die 3 zit misschien wat ruim anders.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Even een copy/paste vanuit Z&G:
Hoe doen jullie dat met luiers trouwens? Die new baby luiers van pampers komen in drie maten. Maat 0 is voor 1/2-5 kg, maat 1 voor 2-5 en 3 voor 3-6. Welke kan ik dan het beste nemen? Wurm gaat nu richting de 2,5 kg (bij bija 34 weken) en ik gok dat het op een kilootje of 3,5-4 gaat uitkomen als ik m'n benen nog ff een week of 4 over elkaar houd... Eigenlijk kunnen dan alle maten wel, maar wat is wijsheid?
Dan nog krijg je vrij snel de voorkeur voor baby dry waarschijnlijk als je vast houdt aan pampers.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hehehe, ik was het nog niet van plan. Ga wel op aanbiedingen letten, want die krengen zijn duur!
Grappig, ik vond zelf die New Baby juist fijner. Die Active fit is het helemaal niet.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:38 schreef laziness het volgende:
[..]
Dan nog krijg je vrij snel de voorkeur voor baby dry waarschijnlijk als je vast houdt aan pampers.
Maar andere merken gewoon uitproberen ook. Elke baby en ouder heeft een andere voorkeur maar pampers is zeker geen must.
Oh ik was ook zeker vergelijkend warenonderzoek van planquote:Op woensdag 17 april 2013 15:38 schreef laziness het volgende:
[..]
Dan nog krijg je vrij snel de voorkeur voor baby dry waarschijnlijk als je vast houdt aan pampers.
Maar andere merken gewoon uitproberen ook. Elke baby en ouder heeft een andere voorkeur maar pampers is zeker geen must.
Die van ons ook niet. Heel irritant vond ik dat met die aanbieding!quote:Op woensdag 17 april 2013 15:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb nu op mijn kv voordeel pas 1+1 op pampers new baby. Maar laat ik nu nog 1 en 2 hebben van ean. Dus even kijken hoeveel ik nog heb. Onze kv heeft new baby niet meer in 3 terwijl ik dacht dat dit wel bestond.
Ja dat vond ik ook van de kruidvat in de mini maatjes. Dan is pampers toch het zachtst, maar kruidvat in de grotere maten is ook minder stug.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Aha, ik heb die AH alleen in maat..... 1 denk ik geprobeerd. Die waren net van dik karton. Groter nog niet geprobeerd, wij zijn nog steeds aan de voorraad gekregen luiers bezig
Xcuzez.... ;-)quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:51 schreef Mineola het volgende:
[..]
Haha, ik heb juist jouw andere overgenomen nog voor het hele kind überhaupt geboren wasOphelia wilde volgens mij nog!
Ik zou er nu absoluut 1 kopen als ik een baby zou krijgen.quote:Op donderdag 18 april 2013 11:03 schreef -Bubseltje- het volgende:
Is het nodig om een matrasje in de box te leggen, onder het boxkleed?
Ik ze ze wel eens staan maar veel lees ik er niet over.
Ja dat vond ik dus totaal geen succes.quote:Op donderdag 18 april 2013 11:23 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn moeder had als tip om er een gevouwen oud dekbed onder te leggen.
Ik heb het niet gemist..quote:Op donderdag 18 april 2013 11:03 schreef -Bubseltje- het volgende:
Is het nodig om een matrasje in de box te leggen, onder het boxkleed?
Ik ze ze wel eens staan maar veel lees ik er niet over.
Je kinderen in de wasmachine?quote:Op donderdag 18 april 2013 17:57 schreef Kyara het volgende:
Ik mis het ook niet eigenlijk. En hydrofielen werken ook niet bij mijn spugertjes. Gelukkig heb ik er 2 en kunnen ze in de wasmachine.
Wij deden het ook zo. Hydrofiel in driehoek gevouwen. Punt naar beneden en dan de baby erop. De punten aan de zijkant terug vouwen over de armen en dan onder zijn rug/billen. Hij heeft een paar weken zo gelegen. Daarna wriemelde hij zich steeds verder los, maar toen hij zich helemaal los maakte kon hij ook zonder inslapen.. Hij heeft zichzelf dus "ontbakerd"..quote:Op donderdag 18 april 2013 23:07 schreef Loj het volgende:
Ik heb m'n kleine een paar keer met de armpjes vast gelegd idd met een hydrofiele luier. Ik deed de luier dan achter de rug om, om de armpjes (die gewoon naast hem lagen en dan weer achter de rug om. Dus dan lagen z'n armpjes in de hydrofiele luier gewikkeld en lag hij zelf op de hydrofiele luier. (Poeh, hoop dat hij duidelijk is). Maar ik ben er nooit echt achtergekomen of t nou wel of niet mocht
Ik en Ow zijn nu fan van de puckababy, want hij heeft nog altijd ruzie met z'n handjes als hij zonder slaapt
Allereerst zou ik me niet helemaal gek laten maken door alle verhalen die je leest. Wiegendood komt echt bijna nooit voor, dus er continu naast blijven zitten en een por geven, lijkt me echt niet nodig. Mijn zoontje is een zijslaper, al vanaf dag 1 ongeveer. Toen hij heel klein was, had ik zo'n zijligkussen geleend van een vriendin, nu doet hij het al heel lang zelf. En mijn dochter slaapt al eeuwen op haar buik (ook al als heel klein baby'tje).quote:Op vrijdag 19 april 2013 06:30 schreef Gulara het volgende:
Nu het hier toch over inbakeren gaat, een gerelateerde vraag.
Allereerst, mijn baby slaapt niet.![]()
Dat wil zeggen niet alleen in z'n eigen bedje. Ik besefte laatst dat ik euforischsmste met de met de medeleding dat ie overdag wel 18 minuten in z'n bed had gelegen/ geslapen.
![]()
![]()
![]()
's Nachts "slaapt" ie in principe wel. Hij ligt dan ingebakerd in een laken. En ik hoor hem wel vrijwel de hele nacht als een kickbokser tegen dat laken tekeer gaan met veel boos gegrom en geknor.
Overdag slaapt ie:
Op m'n borst, in de draagdoek en op z'n buik.
Dat laatste daar kwam ik per ongeluk achter toen ik em even op z'n buik legde en hij als een blok in slaap viel.
Ik heb em elke twee minuten een por gegeven uit angst voor wiegendood.
En ben eens gaan googlen...
En wat zegt alwetende google: naast op z'n buik slapen zijn inbakeren en slapen in de draagdoek ook gevaarlijk. Dan zal het snurken in mijn borstvoedingsboezem ook wel niet mogen. De eerder genoemde Deryan tent -die wij ook hebben- was ook slecht.
Hoe gaan jullie om met deze dingen? Is het sowieso goed als je tekenen van ademhaling ziet/voelt? En zou ik dus gewoon overdag naast hem kunnen zitten en hem afentoe even aanporren terwijl hij op z'n buik ligt? Of is het rebreathing waar ik over lees iets waardoor ze in een keer wegzakken zelfs al lijken ze adem te halen?![]()
Ik wil heel graag dat ie lekker kan slapen, maar het moet natuurlijk wel veilig en zo.
Ben ik toch benieuwd wat daar nou weer mis mee is/ zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 19 april 2013 06:30 schreef Gulara het volgende:
De eerder genoemde Deryan tent -die wij ook hebben- was ook slecht.
Otje heeft de eerste maanden overdag eigenlijk altijd in de kinderwagen of op mij geslapen. Achteraf gezien hadden we ook kunnen inbakeren, dan had ik waarschijnlijk meer rust gehad. Maar ik vond het goed zo.quote:Hoe gaan jullie om met deze dingen?
Ik heb zo'n boekje gekregen als kraamcadeautje en gewoon meegewassen met de gewone was in de wasmachine, kwam er prima uitquote:Op zondag 21 april 2013 14:52 schreef Shandaly het volgende:
Huishoudelijk vraagje: wat doen jullie met van die stoffen (knisper)boekjes als ze viezig zijn? Kun je die 'gewoon' in de wasmachine mikken, of is het beter ze op de hand te wassen? Ik lees verschillende instructies overal, maar ben wel benieuwd of er ook iemand ervaring mee heeft...
Dit is vraag en antwoord. Het babytopic is 'het dagelijkse gepruts' zeg maar.quote:Op maandag 22 april 2013 21:09 schreef -Spring het volgende:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen dit topic en het babytopic?
Ja Spring, hou je je er wel even buitenquote:Op maandag 22 april 2013 21:21 schreef -Spring het volgende:
Dat bestrijd ik toch ook niet? Het zal mij roesten verder, ik vroeg me alleen af wat hier nou precies anders of handiger aan is.
Huh, waar is dat voor nodig? Meteen zo cynisch?quote:Op maandag 22 april 2013 21:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja Spring, hou je je er wel even buiten
Oké, duidelijk. En prima.quote:Op maandag 22 april 2013 21:24 schreef _Ophelia_ het volgende:
Handiger is dat er een breder publiek reageert, het ook voor de zwangeren makkelijk toegankelijk is en de vragen niet zo snel verdwijnen tussen de andere posts.
Nou, de tweede reactie was geen antwoord op m'n vraag. Ik vroeg namelijk niet of er behoefte aan dit topic was. De toon vond ik bovendien wat defensief.quote:Op maandag 22 april 2013 21:24 schreef Spees_Eend het volgende:
En Ophelia geeft gewoon antwoord toch?
Ik vind t geen gekke vraag. Ik vraag t me ook regelmatig af. Zie vaak genoeg dingen hier staan die mijns inziens prima in het babytopic kunnen.quote:Op maandag 22 april 2013 21:21 schreef -Spring het volgende:
Dat bestrijd ik toch ook niet? Het zal mij roesten verder, ik vroeg me alleen af wat hier nou precies anders of handiger aan is.
Of niet trouwens, het topic staat mij iig verder niet echt in de weg.quote:Op maandag 22 april 2013 21:27 schreef Brighteyes het volgende:
Maar mss is het wel een idee om de tt te verruimen naar baby's en kinderen.
Dat we het een algemeen vragentopic maken zodat mensen die geen zin hebben om alle baby en dreumes en peutertopics bij te houden maar het wel leuk vinden om vragen te beantwoorden de vragen idd snel zien.
Ik vind het niet zo'n gek idee hoor. Ik lees echt niet altijd meer regel voor regel mee in alle topics omdat ik het nou eenmaal niet superboeiend meer vind maar hier lees ik wel mee omdat ik hier nog wel wat te melden heb zo af en toe.
'Vraag maar raak: koters voor dummies'? Ik denk dat dat vanzelf zal gebeuren, de mini's van de vraagstellers worden vanzelf ouder.quote:Op maandag 22 april 2013 21:27 schreef Brighteyes het volgende:
Maar mss is het wel een idee om de tt te verruimen naar baby's en kinderen.
Dat we het een algemeen vragentopic maken zodat mensen die geen zin hebben om alle baby en dreumes en peutertopics bij te houden maar het wel leuk vinden om vragen te beantwoorden de vragen idd snel zien.
Ik vind het niet zo'n gek idee hoor. Ik lees echt niet altijd meer regel voor regel mee in alle topics omdat ik het nou eenmaal niet superboeiend meer vind maar hier lees ik wel mee omdat ik hier nog wel wat te melden heb zo af en toe.
Klopt helemaal, zo beleefde ik Springs eerste reactie ook.quote:Op maandag 22 april 2013 21:30 schreef miss_sly het volgende:
Ophelia's eerste reactie was niet heel vriendelijk of een antwoord. Het klonk wat snibbig, dus ik maakte een grapje. My bad
Dat. Althans, tweede reactie. Maar ik kom er wel overheen. Denk ik.quote:Op maandag 22 april 2013 21:30 schreef miss_sly het volgende:
Ophelia's eerste reactie was niet heel vriendelijk of een antwoord. Het klonk wat snibbig, dus ik maakte een grapje. My bad
Jaah, zullen we handjes vasthouden en een rondje huppelen?quote:Op maandag 22 april 2013 21:34 schreef -Spring het volgende:
Ik zal voortaan beginnen én eindigen met een.
En je hóeft niet op anderen te reageren, gewoon je vraag dumpen kan ook.quote:Op maandag 22 april 2013 21:34 schreef pessie het volgende:
Ik vind dit een leuk topic, en het gaat niet zo snel
Dat. En ik heb nog geen uitwendige baby, dus voel me nog niet thuis in het babytopic.quote:Op maandag 22 april 2013 21:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Er zal best wat overlap zijn. Onder andere omdat het delen van ervaringen soms weer andere ervaringen oproept. Maar ik vind dit inhoudelijk een heel ander topic dan het babytopic. Inderdaad omdat dit (snel) vraag en antwoord is, en er geen must is om bij te houden wat er bij anderen gebeurt. Ik vind het ook een handig "archief" eigenlijk. Heb er veel aan (gehad).
Dat laatste wat jij zegt vind ik dus ook jammer in het babytopic.quote:Op maandag 22 april 2013 21:50 schreef Soempie het volgende:
Dit topic was toch juist handig voor zwangeren met vragen? Zoals het in de OP staat: voor mensen die weinig of geen ervaring hebben met baby's.
Ik zou het zelf jammer vinden als de vragen over oudere kinderen ook hier gesteld worden, omdat er dan in de topics zelf minder over zal blijven? Het dagelijkse gepruts (zoals Ophelia zo mooi zegt) vind ik persoonlijk wat minder interessant en ik zou het jammer vinden als het in de topics voornamelijk daarover gaat.De topics over oudere kinderen gaan ook lang niet zo snel.
dit topic is meer voor de vragen aan 'ervaren' moeders die niet iedere dag in het babietjestopic lezen. Wat mij betreft mogen vragen over iets oudere kindjes ook. Maar toch vooral over dingen voor de uitzet, wat is handig wat niet hoe doe je sommige dingen.quote:Op maandag 22 april 2013 21:13 schreef -Spring het volgende:
Ik gebruikte het babytopic ook altijd voor vraag de antwoord. En het peutertopic nu ook. Én voor dagelijks gepruts.
Pff, lekker digitaal bezig buufquote:Op maandag 22 april 2013 21:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
En je hóeft niet op anderen te reageren, gewoon je vraag dumpen kan ook.
Dat dus. Ik zou niet scheren als er hechtingen zitten. Of alleen de voorkant kort/kaal houden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:09 schreef Vanyel het volgende:
Dat ligt eraan of je gehecht bent waar het haar groeit.
Geen idee. Ik heb nogal problemen gehad met mijn hechtingen dus was sowieso niet geneigd om ook maar met íets in de buurt te komen. Maar volgens mij is de wond op zich na een week wel dicht?quote:Op dinsdag 23 april 2013 07:59 schreef Gulara het volgende:
Ik vraag me dus nog steeds af waar ik de vraag kan stellen wanneer je je weer ongestoord kunt scheren 'down under'zonder dat je al je 3463 hechtingen weer openritst?
![]()
![]()
Dat kan tegenvallen. Ik had, net als buuf, wat issues met mijn hechtingen en het hele gebeuren. Pulkte ik na een week of 7 nog ergens twee knoopjes vandaan, die dus niet waren opgelost.quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:12 schreef danic het volgende:
[..]
Hechtingen zijn na een week, hooguit 2 weken eruit, dus dan voorzichtig de rest scheren.
Nou ja dat dus.quote:Op dinsdag 23 april 2013 07:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dit topic is meer voor de vragen aan 'ervaren' moeders die niet iedere dag in het babietjestopic lezen. Wat mij betreft mogen vragen over iets oudere kindjes ook. Maar toch vooral over dingen voor de uitzet, wat is handig wat niet hoe doe je sommige dingen.
In dit topic is de antwoordende groep wat groter.
Ik zou, net als met badderen en seks, zes weken wachten. Het idee alleen al dat je met je scheermes/-apparaat je net-genezen scheur weer openrijtquote:Op dinsdag 23 april 2013 07:59 schreef Gulara het volgende:
Ik vraag me dus nog steeds af waar ik de vraag kan stellen wanneer je je weer ongestoord kunt scheren 'down under'zonder dat je al je 3463 hechtingen weer openritst?
![]()
![]()
Check...quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat kan tegenvallen. Ik had, net als buuf, wat issues met mijn hechtingen en het hele gebeuren. Pulkte ik na een week of 7 nog ergens twee knoopjes vandaan, die dus niet waren opgelost.
Ik zal jullie de details besparen
Geen idee meer wanneer ik dat gedaan heb, de eerste tijd was ik daar helemaal niet mee bezigquote:Op dinsdag 23 april 2013 07:59 schreef Gulara het volgende:
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat kan tegenvallen. Ik had, net als buuf, wat issues met mijn hechtingen en het hele gebeuren. Pulkte ik na een week of 7 nog ergens twee knoopjes vandaan, die dus niet waren opgelost.
Ik zal jullie de details besparen
Of wanneer je niet meer vloeit? Wij hadden al ruimschoots weer sex bij 6 weken en dus zag de boel er ook netjes geharkt uit.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:52 schreef WupWup het volgende:
Met scheren maak je kleine wondjes in de huid wat infectiegevaar oplevert. Ik zou er zeker zes weken mee wachten, niet alleen voor de ruptuur in je perineum maar ook de wond in je baarmoeder.
(Advies op gevoel, niet gebaseerd op wetenschap)
Ja, dat was bij mijn meiske wel zo iig maar niet iedereen kiest daarvoor heb ik gemerkt in mijn omgeving iigquote:Op woensdag 24 april 2013 15:50 schreef Morretje het volgende:
Bovendien is de kans ook groot dat ie liever bij jou slaapt dan alleen in zn bedje..
Ik doe het ook niet hoor... Jen leefde de eerste maanden op mij, die sliep niet meer in een normaal bedje, ook niet toen ze naar de opvang moest.quote:Op woensdag 24 april 2013 15:52 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja, dat was bij mijn meiske wel zo iig maar niet iedereen kiest daarvoor heb ik gemerkt in mijn omgeving iig
Wij legden Saartje gewoon in bed dan (als ze sliep dus, en wij haar niet bij ons wilden/konden houden).quote:Op woensdag 24 april 2013 21:19 schreef Suikertante het volgende:
Waar leggen jullie hem overdag als je hem niet bij je houdt?
Waarom bedenk ik dit soort vragen precies als de kraamhulp weg is
Precies dat! Niks plannen en dan is alles wat lukt mooi meegenomenquote:Op woensdag 24 april 2013 17:45 schreef Zoë23 het volgende:
Als ik plannen heb, neemt S al mijn tijd en als ik niks in gedachten heb slaapt ze bijv 3uren ipv 1,5 wat ze normaal doet.
Eigenlijk moet je 'niets' willen, dan gaat het makkelijker(stress of spanning moet ik ook uitzetten, merkt ze al snel) opzich wel goed, maakt me weer 'zen'
Onze huiskamer is nog nooit rommelig geweest, heb vandaag al een x stofgezogen & nu ligt er brood,koek etc en overal speelgoed.
Loslaten is wel belangrijk ja
Saar heeft altijd gewoon in haar ledikantje geslapen (geen wieg op kamer, geeneens plek daarvoor)quote:Op woensdag 24 april 2013 21:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar, kind hoeft toch niet in zo'n wallaboo of bag ofzo? Kan toch ook gewoon onder een dekentje in de reiswieg? Ik ben niet van plan m'n kind in de box te laten slapen vooralsnog. Slaapjes overdag liefst gewoon in het ledikantje en 's nachts in de reiswieg naast het bed, voor de eerste periode.
Heerlijk is dat.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh dat lijkt me ook zo fijn. 's Middags ff liggen met kind bij je dat ligt te slapen.
Heerlijk is dat! Ook 's avonds, als wij naar bed gingen, dan gaven we Saartje haar laatste fles rond 23u, en dan hielden we ons slapende meisje (ze viel na die fles altijd zo in slaap) nog eventjes lekker bij ons in bedquote:Op woensdag 24 april 2013 22:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh dat lijkt me ook zo fijn. 's Middags ff liggen met kind bij je dat ligt te slapen.
Haar nekje! Tussen haar schouderbladen! Die blote beentjes!quote:Op woensdag 24 april 2013 22:08 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Heerlijk is dat.
Vond S haar oortjes zo zachten binnenkant vd handjes voelt in het begin ook anders. En bloot in bed liggen is ook fijn, voelt net als na de bevalling, warm lijfje op je buik.. *rammel*
* Zoë23 gaat snel weg uit dit topic
Doen wij ook niet altijd hoor. Maar in bedje heeft ze tegenwoordig eigenlijk altijd alleen een rompertje aan. En dat is best veel blote baby danquote:Op woensdag 24 april 2013 22:11 schreef Suikertante het volgende:
Bloot op bloot doen we eigenlijk helemaal niet, ik vind het zo'n gedoe om hem helemaal uit te kledenMisschien verandert dat als straks alles vanzelf gaat, nu is alles nog spannend
Maar lekker op schoot kijken hoe hij slaapt enzo des te meer
Ohhhquote:Op woensdag 24 april 2013 22:15 schreef Suikertante het volgende:
Jaaa en als ie bijna gaat huilen dan gaan zijn mondhoekjes omlaag en zijn onderlip trillen![]()
S lag vanaf dag 1 op haar buik bij mij. Ze kon haar hoofd ook zelf omhoog doen en de andere kant op draaien.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mag het dan wel op de buik liggen, of ook niet?
Bohhhhh ja! Zelfs huilen kan hartverwarmend en schattig en lief zijnquote:Op woensdag 24 april 2013 22:15 schreef Suikertante het volgende:
Jaaa en als ie bijna gaat huilen dan gaan zijn mondhoekjes omlaag en zijn onderlip trillen![]()
Absoluut! Ik zou het liefst alweer zwanger zijnquote:
Wanneer? Ik vond in de box niet heel prettig in het begin (zachter, kon ze dieper in weg'zinken' ( zinkenquote:Op woensdag 24 april 2013 22:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ohhhhquote:Op woensdag 24 april 2013 22:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bedoelde op mij /, niet in wieg of ledikant
.
In de doek?quote:Op donderdag 25 april 2013 10:15 schreef Fieder het volgende:
Hoe gaan jullie om met huiluurtjes tijdens koken/avondeten? (of eigenlijk hysterisch krijsuurtjes)
quote:Op woensdag 24 april 2013 22:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dan vinden ze heeerlijk vaakquote:Op woensdag 24 april 2013 22:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bedoelde op mij /, niet in wieg of ledikant
.
Draagdoek! Ik ben wel eens op de bank (op mn rug) in slaap gevallen met mini in de doek op mn buik.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ohhhh
Op ons sliep ze gewoon op haar buikje (dat waren de uitzonderingen: overdag dutjes doen met onsMartijn lag dan bijvoorbeeld met haar op bed, zij op zijn buik, ik bleef dan wakker om te 'waken'
Hij was bang op haar te rollen ofzo).
Grote voordeel bij Saartje was overigens dat ze van begin af aan haar hoofdje al kon optillen en naar de zijkant kon draaien.
Dragen. Dat was het enige wat werkte.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:15 schreef Fieder het volgende:
Hoe gaan jullie om met huiluurtjes tijdens koken/avondeten? (of eigenlijk hysterisch krijsuurtjes)
Hij is nu 8 weken dus nog best klein. Ja idd, snel eten en dan weer lopen. Koken heb ik vaak hulp bij van mn moeder die vlakbij woont.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:20 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh die hadden wij ook ja, altijd tijdens het eten. Meestal was het toen hij nog heel klein was snel je eten naar binnen proppen en dan rondjes lopen, iets later gebruikten we de wipstoel om hem op tafel erbij te zetten. Weet niet precies hoe oud jouw baby is? Nu eten we meestal als hij slaapt, omdat hij voortaan wel standaard om 18:30 a 19:00 in bed ligt.
Doe ik ookquote:Op donderdag 25 april 2013 13:46 schreef Juud79 het volgende:
Ow, baby's worden 'bijna' altijd wakker als je gaat koken of als je net aan tafel zit. Ze ruiken de etenslucht en worden daardoor wakker heb ik wel eens gehoord, ik vind dat ook wel te verklaren.
Wat ik een tijdje heb gedaan, als ik iets at wat ik van te voren kon bereiden, bijv pasta/ovenschotel ofzo, dan maakte ik het eerder op de dag al klaar, 's avonds dan even aanzetten/opwarmen en ik had meer tijd voor mijn mupke. Maar ik heb ook heel wat maaltijden half gegeten/voeden/ anderen helft eten of met een hand eten naar binnen scheppen en met de andere arm baby wiebelen.
Het gaat over....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |