abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125221189
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zaterdag 13 april 2013 @ 00:38:29 #2
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_125221235
Had ik maar cc....
Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
pi_125221286
In ieder geval..

quote:
Ik vind dat maar gezeur over inhalen. Prima als je 110 wilt rijden waar je 130 mag. Ik doe dat, in ieder geval in de auto, ook steeds vaker.

Maar haal je in en komen er mensen achterop, is het wel zo netjes even wat gas bij te geven. Hoeft geen 140 te zijn, maar probeer wel weer redelijk snel naar rechts te gaan.

Immers, volgende keer wil jij met je 110 iemand inhalen die 100 rijdt, maar op dat moment haalt er iemand in met 105. Ook irritant.

Typisch geval van leven en laat leven dit. Even een beetje gas erbij kan echt geen kwaad.

Edit: met de note dat er natuurlijk een verschil zit tussen iemand die met 130-140 achterop komt en netjes afstand houdt, en iemand die aan 180 komt aanzeilen en al seinend 20 centimeter achter je gaat rijden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_125222069
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:38 schreef Tijn het volgende:
Dat mensen elkaar niks gunnen en geen ruimte voor elkaar maken is dé reden dat dit topic bestaat. En met deze instelling halen we deeltje 1000 wel.
Vooral omdat mensen zich eraan ergeren als de ander niet precies doet wat je wilt. Dat geldt voor jou en dat geldt voor Spezza.

Het zou helpen als mensen wat meer ontspannen rijden en zich niet laten opnaaien door dit soort dingen. Het maakt per saldo geen bal uit of je even je gas moet loslaten, omdat er iemand inhaalt die wat minder snel rijdt. En het maakt ook geen bal uit of je eventjes klem zit op de rechter rijstrook, omdat er links een treintje snellere auto's voorbij komt.
  zaterdag 13 april 2013 @ 01:02:38 #5
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_125222256
Even inhaken voor leedvermaak.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zaterdag 13 april 2013 @ 01:18:27 #6
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_125222834
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:38 schreef opruimertje het volgende:
Had ik maar cc....
Ik vind het niet echt prettig eigenlijk. Ik heb het gevoel dat ik een stuk minder goed oplet dan wanneer ik m'n voet op het gaspedaal heb.
  Spellchecker zaterdag 13 april 2013 @ 01:54:00 #7
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_125223741
"Waar..."-TT's :')
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Vooral omdat mensen zich eraan ergeren als de ander niet precies doet wat je wilt. Dat geldt voor jou en dat geldt voor Spezza.

Het zou helpen als mensen wat meer ontspannen rijden en zich niet laten opnaaien door dit soort dingen. Het maakt per saldo geen bal uit of je even je gas moet loslaten, omdat er iemand inhaalt die wat minder snel rijdt. En het maakt ook geen bal uit of je eventjes klem zit op de rechter rijstrook, omdat er links een treintje snellere auto's voorbij komt.
Er zijn heel erg veel ergernissen in het verkeer, die zich over het algemeen alleen maar verder ophopen bij de meesten. De daaruit voortkomende frustraties kun je over het algemeen niet op een normale manier luchten in het verkeer zelf (al komen sommigen een heel eind, maar die riskeren dan weer hun rijbewijs alsmede flinke bekeuringen).

Dan gebeurt dat luchten dus via andere kanalen, waaronder topics als deze, als er hier en daar een beerput met opgebouwde haatgevoelens wordt aangebroken.
Tevens -purist.
pi_125224186
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 april 2013 01:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik vind het niet echt prettig eigenlijk. Ik heb het gevoel dat ik een stuk minder goed oplet dan wanneer ik m'n voet op het gaspedaal heb.
Ik vind het alleen maar makkelijk, net als een automaat. Het wordt pas vervelend als systemen voor je gaan denken. Denk aan parkeersensoren, parkeerhulp of dat bordenherkenningsgebeuren op nieuwe auto's. Ik ben trouwens benieuwd hoe laatstgenoemde feature met de A2 werkt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 13 april 2013 @ 03:26:09 #9
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_125224661
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 april 2013 01:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

De paar keer dat met CC aan in mijn auto heb gereden had ik dat ook. Niet een een 'stuk' minder, maar wel minder. Ik kreeg soort gevoel van 'het gaat allemaal automatisch'. Net iets te ontspannen waarbij je stukje scherpte kwijtraakt. Rechter voet niet meer op gaspedaal en verder weg bij rem vandaan. Maar goed, misschien is dat een kwestie van wennen. Ik hield CC na paar dagen voor gezien.
pi_125224855
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 03:26 schreef Dlocks het volgende:

[..]

De paar keer dat met CC aan in mijn auto heb gereden had ik dat ook. Niet een een 'stuk' minder, maar wel minder. Ik kreeg soort gevoel van 'het gaat allemaal automatisch'. Net iets te ontspannen waarbij je stukje scherpte kwijtraakt. Rechter voet niet meer op gaspedaal en verder weg bij rem vandaan. Maar goed, misschien is dat een kwestie van wennen. Ik hield CC na paar dagen voor gezien.
Het zal idd een kwestie van gewenning zijn. Ik rij dagelijks op de CC. Weliswaar op de vrachtauto, daar gaat het ding vanaf de A58 aan op 81, bij de aansluitingen A17/A16 en A16/A20 eventjes uit, en bij de afslag Oostzaan (A8) eraf.

In m'n luxewagen heb ik geen cruise-control, en dat vind ik af en toe een gemis.
M'n vriendin vindt het maar een onding, maar dat is meer met 'geen controle hebben' ofzo.
pi_125224873
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 01:54 schreef NoBody122 het volgende:
"Waar..."-TT's :')

[..]

Er zijn heel erg veel ergernissen in het verkeer, die zich over het algemeen alleen maar verder ophopen bij de meesten. De daaruit voortkomende frustraties kun je over het algemeen niet op een normale manier luchten in het verkeer zelf (al komen sommigen een heel eind, maar die riskeren dan weer hun rijbewijs alsmede flinke bekeuringen).

Dan gebeurt dat luchten dus via andere kanalen, waaronder topics als deze, als er hier en daar een beerput met opgebouwde haatgevoelens wordt aangebroken.
Ik denk ook dat dat de hele essentie is van dit topic. In het verkeer is het zo lastig om met andere weggebruikers te communiceren. Je enige communicatiemiddel is je verlichting. En het frappante is dat er figuren zijn die de richtingaanwijzers, of hun ingeschakelde achtermistlampen gewoon vergeten, maar als het nodig is het groot licht zonder enige moeite weten te vinden.

Een gezegde die mij is bijgebleven: 'Met de ogen van een adelaar zien we de fouten van een ander, met de ogen van een mol zien we de fouten van onszelf'
pi_125225164
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 05:46 schreef Ridocar het volgende:
Je enige communicatiemiddel is je verlichting.
En je toeter. En voor sommigen de middelvinger. :P
  zaterdag 13 april 2013 @ 11:53:25 #13
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_125227562
Nog even @ Sounddragon: Nee ik ben niet die persoon die op 120/130 weg met CC op 115 links gaat rijden. Mijn CC staat (als ik m aan heb, voornamelijk als ik langere stukken op wat rustigere snelwegen rij) meestal in omgeving van de max. Bij een 120 weg staat die dus vaak ook op 118/120.. En als ik dan zie dat iemand op n vrachtwagen zich klem dreigt te rijden ben k heus niet te beroerd om even gas los of CC naar 125/130 te gooien. Maar nogmaals; dat ligt geheel aan de context.. en je hoeft ook echt niet 100m vantevoren naar links..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  zaterdag 13 april 2013 @ 12:19:24 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125228018
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 11:53 schreef Koepert het volgende:
Nog even @ Sounddragon: Nee ik ben niet die persoon die op 120/130 weg met CC op 115 links gaat rijden. Mijn CC staat (als ik m aan heb, voornamelijk als ik langere stukken op wat rustigere snelwegen rij) meestal in omgeving van de max. Bij een 120 weg staat die dus vaak ook op 118/120.. En als ik dan zie dat iemand op n vrachtwagen zich klem dreigt te rijden ben k heus niet te beroerd om even gas los of CC naar 125/130 te gooien. Maar nogmaals; dat ligt geheel aan de context.. en je hoeft ook echt niet 100m vantevoren naar links..
Nou, da's dus idd precies wat ik bedoel :Y volgens mij kun je ook gewoon effe een tikkie op je gaspedaal geven om die auto nog even snel in te halen zodat je beiden de ruimte blijft houden, en dan voorkom je dus dat mensen al 100 meter van te voren met 110 - 115 op die linkerbaan gaan zitten, wat imho zo mogelijk nog irritanter is. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_125237539
Vanochtend moest ik een contante taxirit doen vanaf Eemshaven naar Groningen waarbij ik de passagier onnodig extra moest laten betalen doordat ik om moest rijden vanwege dit http://www.112groningen.n(...)enweg-n46-video.html
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_125243436
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:32 schreef Marco001 het volgende:
Vanochtend moest ik een contante taxirit doen vanaf Eemshaven naar Groningen waarbij ik de passagier onnodig extra moest laten betalen doordat ik om moest rijden vanwege dit http://www.112groningen.n(...)enweg-n46-video.html
De titel van dat artikel klopt niet. Die eend heeft dat ongeval niet veroorzaakt, maar de idioot die remde voor de overstekende eend i.p.v. dat beest plat te rijden.

Mag toch hopen dat diegene zijn/haar rijbewijs ingevorderd wordt op basis van art. 5.
pi_125243788
Heb sinds kort CC, maar je gaat er inderdaad wel minder van opletten. Het voelt alsof je wat minder controle hebt zeg maar. En ik merk ook dat er meer mensen je snijden als je een leuke wagen rijd.

[ Bericht 23% gewijzigd door Donderkonijn op 13-04-2013 21:12:26 ]
pi_125245534
Vandaag had ik bijna een flink ongeluk. 3 voorsoorteerstoken bij het stoplicht, midden was links-rechtdoor, links was alleen links. Dus ik sta in het midden met knipperlicht naar links, dat mocht. Tijdens het optrekken gaat diegene links van me gewoon proberen mij rechtdoor te douwen! Diegene wilde persee rechtdoor. Ik moest uiteindelijk dus keihard op de rem en heb flink getoeterd. Wat een aso. Als ik niet geremd had was t een flinke knal geweest.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_125248468
CC + Automaat = ^O^

Echt ik was tot mijn 23e een automaat hater :)
Schakelen dat is leuk....
Nou Poeh Poeh
Nu ik automaat rij snap ik niet waarom je zo graag aan een paal wilt trekken en duwen en steeds maar weer een extra pedaal in drukken. :P

Okeej als je in een sportauto rijd op een B weg kan het best lachen zijn :)
Maar in mijn dagelijkse auto...
Heerlijk je zet hem in de D en klaar. :Y

Tevens op de snelweg rij ik vaak 100/110 8-)
Ik vind dat snel rijden nutteloos heb toch niks interessants waarvoor ik snel snel moet zijn :)
zelfs al kom ik te laat.. Nou dan kom ik te laat ik ga me niet stressen. En wil ik inhalen natuurlijk even gaspedaal in drukken als je hem loslaat zorgt je CC wel weer dat hij terug gaat naar de vorige snelheid of ik zet hem op 90 en ga lekker muziekje luisteren achter een vrachtwaggel of bel iemand op :P

Helaas rij ik elke zaterdag nog in een schijtbus :')
En mag je de hele dag aan zoon XXL dildo trekken met trilfunctie :9
Goddelijk als je weer in je eigen auto stapt [ Een V6 ] *O*
pi_125250203
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:56 schreef swollywood het volgende:

[..]

De titel van dat artikel klopt niet. Die eend heeft dat ongeval niet veroorzaakt, maar de idioot die remde voor de overstekende eend i.p.v. dat beest plat te rijden.

Mag toch hopen dat diegene zijn/haar rijbewijs ingevorderd wordt op basis van art. 5.
Nouja, in het filmpje is wel een eend te zien die het niet meer doet. Best mogelijk dat de voorste bestuurder dat beest tegen haar voorruit kreeg, daarvan schrok en toen remde. Dat de anderen daar dan bovenop klappen, geeft imo aan dat er te weinig afstand gehouden werd.
  Spellchecker zondag 14 april 2013 @ 00:55:28 #21
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_125252834
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 05:46 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik denk ook dat dat de hele essentie is van dit topic. In het verkeer is het zo lastig om met andere weggebruikers te communiceren. Je enige communicatiemiddel is je verlichting. En het frappante is dat er figuren zijn die de richtingaanwijzers, of hun ingeschakelde achtermistlampen gewoon vergeten, maar als het nodig is het groot licht zonder enige moeite weten te vinden.

Een gezegde die mij is bijgebleven: 'Met de ogen van een adelaar zien we de fouten van een ander, met de ogen van een mol zien we de fouten van onszelf'
Dat is ook de hele essentie van dit topic, maar het verklaart naar mijn idee waarom de vlam hier vrij snel in de pan slaat soms ;)
Tevens -purist.
pi_125254513
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:56 schreef swollywood het volgende:

[..]

:')
pi_125257537
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 01:59 schreef einschtein het volgende:

[..]

:')
Deze reactie. :')

Zoek eens het eendjesarrest op.

Vandaag is de irritatie dat je beter van de weg kunt blijven in Zuid-Limburg. Buiten alle wegafzettingen, zijn er ook veel fietsers die de verkeersregels niet snappen. :)
pi_125260981
Kan iemand mij het volgende eens uitleggen:

Ik rijd op een snelweg met 3 rijstroken. Rijd netjes rechts met 110 waar je 100 mag (dus gewoon rond de max dus) en ga naar de middelste strook om in te halen. Zie ik in m'n spiegel een auto naderen op de middelste strook die een stuk harder rijdt dan ik. Prima natuurlijk, maar tot mijn verbazing blijft die auto achter me rijden, terwijl ik rustig inhaal. Na het inhalen ga ik terug naar rechts, auto achter me geeft weer gas en schiet er weer vandoor alsof ik niet snel genoeg opzij ben gegaan. En dat alles terwijl die linker rijstrook gewoon vrij is....

Wat bezielt deze mensen? Waar zijn die in vredesnaam mee bezig? Zijn dit mensen met linkerbaan angst ofzo?
En het is niet iets incidenteels, maar ik merk het regelmatig.
  zondag 14 april 2013 @ 12:02:05 #25
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125261038
Die zijn aan het appen, smsen, mailen of hun facebook aan het checken. Iig net wat belangrijkers dan op de weg letten :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')