Edit: met de note dat er natuurlijk een verschil zit tussen iemand die met 130-140 achterop komt en netjes afstand houdt, en iemand die aan 180 komt aanzeilen en al seinend 20 centimeter achter je gaat rijden.quote:Ik vind dat maar gezeur over inhalen. Prima als je 110 wilt rijden waar je 130 mag. Ik doe dat, in ieder geval in de auto, ook steeds vaker.
Maar haal je in en komen er mensen achterop, is het wel zo netjes even wat gas bij te geven. Hoeft geen 140 te zijn, maar probeer wel weer redelijk snel naar rechts te gaan.
Immers, volgende keer wil jij met je 110 iemand inhalen die 100 rijdt, maar op dat moment haalt er iemand in met 105. Ook irritant.
Typisch geval van leven en laat leven dit. Even een beetje gas erbij kan echt geen kwaad.
Vooral omdat mensen zich eraan ergeren als de ander niet precies doet wat je wilt. Dat geldt voor jou en dat geldt voor Spezza.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:38 schreef Tijn het volgende:
Dat mensen elkaar niks gunnen en geen ruimte voor elkaar maken is dé reden dat dit topic bestaat. En met deze instelling halen we deeltje 1000 wel.
Ik vind het niet echt prettig eigenlijk. Ik heb het gevoel dat ik een stuk minder goed oplet dan wanneer ik m'n voet op het gaspedaal heb.quote:
Er zijn heel erg veel ergernissen in het verkeer, die zich over het algemeen alleen maar verder ophopen bij de meesten. De daaruit voortkomende frustraties kun je over het algemeen niet op een normale manier luchten in het verkeer zelf (al komen sommigen een heel eind, maar die riskeren dan weer hun rijbewijs alsmede flinke bekeuringen).quote:Op zaterdag 13 april 2013 00:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Vooral omdat mensen zich eraan ergeren als de ander niet precies doet wat je wilt. Dat geldt voor jou en dat geldt voor Spezza.
Het zou helpen als mensen wat meer ontspannen rijden en zich niet laten opnaaien door dit soort dingen. Het maakt per saldo geen bal uit of je even je gas moet loslaten, omdat er iemand inhaalt die wat minder snel rijdt. En het maakt ook geen bal uit of je eventjes klem zit op de rechter rijstrook, omdat er links een treintje snellere auto's voorbij komt.
Ik vind het alleen maar makkelijk, net als een automaat. Het wordt pas vervelend als systemen voor je gaan denken. Denk aan parkeersensoren, parkeerhulp of dat bordenherkenningsgebeuren op nieuwe auto's. Ik ben trouwens benieuwd hoe laatstgenoemde feature met de A2 werkt.quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het niet echt prettig eigenlijk. Ik heb het gevoel dat ik een stuk minder goed oplet dan wanneer ik m'n voet op het gaspedaal heb.
De paar keer dat met CC aan in mijn auto heb gereden had ik dat ook. Niet een een 'stuk' minder, maar wel minder. Ik kreeg soort gevoel van 'het gaat allemaal automatisch'. Net iets te ontspannen waarbij je stukje scherpte kwijtraakt. Rechter voet niet meer op gaspedaal en verder weg bij rem vandaan. Maar goed, misschien is dat een kwestie van wennen. Ik hield CC na paar dagen voor gezien.quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het niet echt prettig eigenlijk. Ik heb het gevoel dat ik een stuk minder goed oplet dan wanneer ik m'n voet op het gaspedaal heb.
Het zal idd een kwestie van gewenning zijn. Ik rij dagelijks op de CC. Weliswaar op de vrachtauto, daar gaat het ding vanaf de A58 aan op 81, bij de aansluitingen A17/A16 en A16/A20 eventjes uit, en bij de afslag Oostzaan (A8) eraf.quote:Op zaterdag 13 april 2013 03:26 schreef Dlocks het volgende:
[..]
De paar keer dat met CC aan in mijn auto heb gereden had ik dat ook. Niet een een 'stuk' minder, maar wel minder. Ik kreeg soort gevoel van 'het gaat allemaal automatisch'. Net iets te ontspannen waarbij je stukje scherpte kwijtraakt. Rechter voet niet meer op gaspedaal en verder weg bij rem vandaan. Maar goed, misschien is dat een kwestie van wennen. Ik hield CC na paar dagen voor gezien.
Ik denk ook dat dat de hele essentie is van dit topic. In het verkeer is het zo lastig om met andere weggebruikers te communiceren. Je enige communicatiemiddel is je verlichting. En het frappante is dat er figuren zijn die de richtingaanwijzers, of hun ingeschakelde achtermistlampen gewoon vergeten, maar als het nodig is het groot licht zonder enige moeite weten te vinden.quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:54 schreef NoBody122 het volgende:
"Waar..."-TT's
[..]
Er zijn heel erg veel ergernissen in het verkeer, die zich over het algemeen alleen maar verder ophopen bij de meesten. De daaruit voortkomende frustraties kun je over het algemeen niet op een normale manier luchten in het verkeer zelf (al komen sommigen een heel eind, maar die riskeren dan weer hun rijbewijs alsmede flinke bekeuringen).
Dan gebeurt dat luchten dus via andere kanalen, waaronder topics als deze, als er hier en daar een beerput met opgebouwde haatgevoelens wordt aangebroken.
En je toeter. En voor sommigen de middelvinger.quote:Op zaterdag 13 april 2013 05:46 schreef Ridocar het volgende:
Je enige communicatiemiddel is je verlichting.
Nou, da's dus idd precies wat ik bedoelquote:Op zaterdag 13 april 2013 11:53 schreef Koepert het volgende:
Nog even @ Sounddragon: Nee ik ben niet die persoon die op 120/130 weg met CC op 115 links gaat rijden. Mijn CC staat (als ik m aan heb, voornamelijk als ik langere stukken op wat rustigere snelwegen rij) meestal in omgeving van de max. Bij een 120 weg staat die dus vaak ook op 118/120.. En als ik dan zie dat iemand op n vrachtwagen zich klem dreigt te rijden ben k heus niet te beroerd om even gas los of CC naar 125/130 te gooien. Maar nogmaals; dat ligt geheel aan de context.. en je hoeft ook echt niet 100m vantevoren naar links..
De titel van dat artikel klopt niet. Die eend heeft dat ongeval niet veroorzaakt, maar de idioot die remde voor de overstekende eend i.p.v. dat beest plat te rijden.quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:32 schreef Marco001 het volgende:
Vanochtend moest ik een contante taxirit doen vanaf Eemshaven naar Groningen waarbij ik de passagier onnodig extra moest laten betalen doordat ik om moest rijden vanwege dit http://www.112groningen.n(...)enweg-n46-video.html
Nouja, in het filmpje is wel een eend te zien die het niet meer doet. Best mogelijk dat de voorste bestuurder dat beest tegen haar voorruit kreeg, daarvan schrok en toen remde. Dat de anderen daar dan bovenop klappen, geeft imo aan dat er te weinig afstand gehouden werd.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:56 schreef swollywood het volgende:
[..]
De titel van dat artikel klopt niet. Die eend heeft dat ongeval niet veroorzaakt, maar de idioot die remde voor de overstekende eend i.p.v. dat beest plat te rijden.
Mag toch hopen dat diegene zijn/haar rijbewijs ingevorderd wordt op basis van art. 5.
Dat is ook de hele essentie van dit topic, maar het verklaart naar mijn idee waarom de vlam hier vrij snel in de pan slaat somsquote:Op zaterdag 13 april 2013 05:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat de hele essentie is van dit topic. In het verkeer is het zo lastig om met andere weggebruikers te communiceren. Je enige communicatiemiddel is je verlichting. En het frappante is dat er figuren zijn die de richtingaanwijzers, of hun ingeschakelde achtermistlampen gewoon vergeten, maar als het nodig is het groot licht zonder enige moeite weten te vinden.
Een gezegde die mij is bijgebleven: 'Met de ogen van een adelaar zien we de fouten van een ander, met de ogen van een mol zien we de fouten van onszelf'
quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:56 schreef swollywood het volgende:
[..]
De titel van dat artikel klopt niet. Die eend heeft dat ongeval niet veroorzaakt, maar de idioot die remde voor de overstekende eend i.p.v. dat beest plat te rijden.
Mag toch hopen dat diegene zijn/haar rijbewijs ingevorderd wordt op basis van art. 5.
Deze reactie.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |