Welk stemmetje ? Uit de hoogte ?quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:26 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik kan echt zelden Dijkshoorn waarderen. Ik zeg het gedichtje met een apart stemmetje op, ik neem wat 'ondeugende onderwerpen of vergelijkingen' en dan is het leuk zeg!![]()
![]()
![]()
![]()
!!!!!
![]()
:
111!!!!111
quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Legendarisch voor Fok!quote:
quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:36 schreef wenfer2 het volgende:
Ik moet dan ook wel even toegeven dat DWDD doorgaans erg interessante en inspirerende gasten uitnodigt.http://zoeken.fok.nl/zoek(...)tatus%5B%5D=centraalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
Gijp en Nico, dat is toch niet te vergelijken. Gijp lacht te hard.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:57 schreef _NZT_ het volgende:
Nico behoort tot de groep mensen die hard probeert grappig te zijn, maar het gewoon niet is. Probeert hier ff gijppie te overklasse
Wat Gijp zegt is daadwerkelijk leuk, ondanks of dankzij zijn lach, dat is aan jou. Maar om Nico moet ik nog niet glimlachen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:58 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Gijp en Nico, dat is toch niet te vergelijken. Gijp lacht te hard.
Die lach voegde inderdaad niet zoveel toe aan het argument. Wel vind ik persoonlijk dat hier geen sprake kan zijn van het imiteren van. Gijp vind ik ook wel aanstekelijk maar Nico spreekt mij meer aan. Humor he.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:04 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Wat Gijp zegt is daadwerkelijk leuk, ondanks of dankzij zijn lach, dat is aan jou. Maar om Nico moet ik nog niet glimlachen.
Hij is op zijn best in de column van de VI, maar TV vind ik niet zijn medium.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:07 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Die lach voegde inderdaad niet zoveel toe aan het argument. Wel vind ik persoonlijk dat hier geen sprake kan zijn van het imiteren van. Gijp vind ik ook wel aanstekelijk maar Nico spreekt mij meer aan. Humor he.
Heb een dichtbundel van Nico en 25% is gewoon vulgair, erger dan ONZ.
50% stelt niets voor.
15% is goed.
10% of minder is mooi.
Bij DWDD vind ik het ook een trucje wat hij doet ja. Een nog groter trucje dan de wekelijks truc van een goede columnquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:09 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Hij is op zijn best in de column van de VI, maar TV vind ik niet zijn medium.
Dichtbundels van hem heb ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.
Nee dat is mn hele punt domme mongool, godverdomme... Nico probeert grappig te zijn, iets was Gijppie is. Bij VI zit Nico met een kop van: 'Gijp is grappig, maar kijk mij eens veel grappiger zijn' , terwijl die dit absoluut niet is.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:58 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Gijp en Nico, dat is toch niet te vergelijken. Gijp lacht te hard.
Deze man begrijpt ten minste. Zijn toch nog mensen die kunnen nadenken op FOK!quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:04 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Wat Gijp zegt is daadwerkelijk leuk, ondanks of dankzij zijn lach, dat is aan jou. Maar om Nico moet ik nog niet glimlachen.
Ik heb ze nog nooit tegelijkertijd in een en dezelfde setting mogen aanschouwen, vandaar waarschijnlijk de miscommunicatie. Maar alsnog staat mijn punt dat Nico toch ietwat meer de literaire kant op nijgt waar Gijp gewoon een voetbalsupporter is. Slap lullen en ouwehoeren zullen ze ongetwijfeld beide in de vingers hebben, dan blijft de vraag, wie respecteer je het meest, en in mijn geval is dat Nico.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:45 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Nee dat is mn hele punt domme mongool, godverdomme... Nico probeert grappig te zijn, iets was Gijppie is. Bij VI zit Nico met een kop van: 'Gijp is grappig, maar kijk mij eens veel grappiger zijn' , terwijl die dit absoluut niet is.
Dat zal het wezen, gij intellectueel.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:10 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind dijkshoorn geweldig. Alleen heb je een hoger IQ nodig dan 103 om er iets van te bevatten, dus ik snap wel dat in klb men gijp leuker vindt.
Nico hoort niet thuis bij VI (en ook niet bij DWDD, maar dat is mijn mening). Ik vind de beste man sws al zwaar overrated, maar in een setting van VI doet ie alsof ie het mannetje is, die man kan werkelijk waar geen een keer zn mond houden aan tafel, daarnaast is alles wat ie zegt totaal niet rullevantquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:47 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ik heb ze nog nooit tegelijkertijd in een en dezelfde setting mogen aanschouwen, vandaar waarschijnlijk de miscommunicatie. Maar alsnog staat mijn punt dat Nico toch ietwat meer de literaire kant op nijgt waar Gijp gewoon een voetbalsupporter is. Slap lullen en ouwehoeren zullen ze ongetwijfeld beide in de vingers hebben, dan blijft de vraag, wie respecteer je het meest, en in mijn geval is dat Nico.
Gijp is prima hoor. Mongool
Ik heb een iq dat hoger is dan 103, ik bevat het ook, maar ik vind het niet grappig.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:10 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind dijkshoorn geweldig. Alleen heb je een hoger IQ nodig dan 103 om er iets van te bevatten, dus ik snap wel dat in klb men gijp leuker vindt.
Ik heb dubbel gelegen om zijn boek, en ik was ook nog ontroerd bij het verhaal over zijn zoontje. Ik vind dat hij leuk schrijft.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:00 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Ik heb een iq dat hoger is dan 103, ik bevat het ook, maar ik vind het niet grappig.
Haten op Sierd is leukquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:49 schreef Seam het volgende:
Hij is wel grappig, maar hij haat wel snel op helden. Niemand mag haten op El Sierd.
Ik vond hem eerst niks. Hij bleek en blijkt geweldig te zijn.quote:Op zaterdag 13 april 2013 00:05 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb dubbel gelegen om zijn boek, en ik was ook nog ontroerd bij het verhaal over zijn zoontje. Ik vind dat hij leuk schrijft.
Bij deze trek ik meteen ook jouw claim van een iq hoger dan 103 in twijfel
Omdat hij dezelfde mening deelt?quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:46 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Deze man begrijpt ten minste. Zijn toch nog mensen die kunnen nadenken op FOK!
quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:46 schreef Apuleius het volgende:
Gedigt Dode meeuw op strand :
Ja
uitsloven
met bochten
enzo
en daar
liggen we
dan.
Van 't Hek kan maar 1 ding en absoluut géén vergelijking met Dijkshoorn. Die laatste is een tíkkeltje veelzijdiger. Als jij denkt dat ze van hetzelfde niveau zijn, dan ken je niet voldoende werk van 'm, óf je snapt het niet.quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:01 schreef tripel7 het volgende:
Ah, Dijkshoorn, de Fyra variant van Van 't hek voor de gemiddelde, MBO-opgeleide, Lidl bezoekende, pvda stemmende Nederlander.
Met een beetje geluk zijn we van hem af als ie een keer door vacuüm komt vast te zitten in Nieuwkerks hol omdat ie te diep ging met likken.
Was dat maar zo. Die stem blijft nogal op gelijke (toon)hoogte hangen.quote:
quote:
Je hoeft niet te gaan schelden als je jezelf voorstelt.quote:
Ik zie er met mijn 50 jaren nog ouder uit.quote:Op zaterdag 13 april 2013 09:27 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Was dat maar zo. Die stem blijft nogal op gelijke (toon)hoogte hangen.
By the way, voor iemand die in 1960 geboren is en begin 50 is, ziet hij er oud uit. Ik dacht dat hij minimaal 60 was.
Ali B en Jan Mulder zijn geweldig. Althans als je de relativerende knipoog begrijpt.quote:Op zaterdag 13 april 2013 09:36 schreef Nober het volgende:
Nico, Ali B, Mulder, Jojanneke.... DWDD is al een tijd niet meer kijkwaardig. Als ze nou eens Marc-Marie als vaste tafelgast hadden op de oneven dagen.
quote:Lekendichter
Nico Dijkshoorn zat gisteravond aan tafel bij VI-tv. Hij zei: "Ik ben een leek". Twee keer achter elkaar, alsof we na de eerste nog niet overtuigd waren. Het klopt. hij is een lekendichter, zoals er ook lekenpredikanten zijn. Er zat er nota bene één naast hem.
U kent de lekendichter vast wel van De Wereld Draait Door. Het programma dat bij de linkse staatsomroep dagelijks zonder Ster-tune straffeloos boekjes en dvd's aanprijst. De kracht van tv is dat, mits goed geannonceerd door iemand van ruim tweemaal de Balkenende-norm zelfs een lekendichter ineens het aura krijgt van Vaandrager, Lodeizen of A. Roland Holst. Terwijl het proza van Dijkshoorn toch de diepgang heeft van een waarschuwingsbord bij een overweg: 'wacht u tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein komen'. Na het voorlezen van zoiets ontroerends volgt in DWDD dan op commando steevast klaterend applaus als de lekendichter zijn notitieboekje opbergt.
Zo wordt u verneukt, alsof iemand wat kan. Neen, iemand is alleen maar vaak op tv. Waarom weet niemand. Maar de lekendichter houdt het graag zo. Want vaak op tv verkoopt. Jammer trouwens dat Dijkshoorn nooit op het juiste moment de achterkant van dat NS-bord gaat bekijken of daar misschien nóg zo'n fraai gedicht staat. Als Nico Dijkshoorn een dichter was, is Sharon Dijksma een magere intellectueel.
Lekendichter Sliskoning loog bij VI-tv in gezelschap van de usual suspects dat ik ooit 3000 Euro zou hebben ontvangen voor het becommentariëren van een evenement bij amateurclub DVVA in Amsterdam. Hij ging daar gemakshalve van uit omdat hijzelf die gage wel toucheerde. Maar El Sierd kwam daar vorig voorjaar een middag onzin verkondigen voor slechts 2 flessen Rioja Reserva, weliswaar uit 2006. Vraagt u maar na. Roelof Luinge floot er voor een kilometervergoeding Bussum-Amsterdam. En lekendichter Dijkshoorn vroeg dus 3000 en riep na elke voorgedragen sinterklaasrijm via de geluidsinstallatie dat er dozen met zijn boekjes op kopers wachtten in het clubhuis. Alsof die tientallen ontzettend lekkere (spelers-) vrouwen van DVVA, liggend lonkend in het gras, hun jurkjes nat van verspilde rosé op boekjes van die pratende kut lagen te wachten.
Nico Dijkshoorn is gewoon de volgende proleet die het voetbal misbruikt om rond Sinterklaas of vaderdag zijn boekjes via de stationskiosk aan u te slijten. Trap er toch niet in.
Wat een slecht stukje. Wie is de anonieme held ?quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:00 schreef Confetti het volgende:
Stomme hypocriete randdebiel is het. Zelf constant op TV zijn zakken vullen met het verkopen van gebakken lucht en dan lekker links lullen over mensen in de armoede. Kankeren op Koningshuis zonder enige verstand van zaken. Lekker populair lullen dat WA maar dood moet omdat er mensen in armoede leven in Nederland.
Nee, het is een vies en naar PR-mannetje die zich slim profileert in de media voor financieel gewin.
Prachtige column over deze hypocriete paardenlul
[..]
Sierd de Vosquote:Op zaterdag 13 april 2013 11:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat een slecht stukje. Wie is de anonieme held ?
Zegt alles over megalomane TV-man.quote:
Van 't Hek kan wel meer, maar heeft het simpelweg niet nodig, Dijkshoorn publiek is te dom om een krant te pakken, en heeft geen zin in het gedoe van theater, dus moet ie andere manieren verzinnen om ze te bereiken, door bij de kijkcijfer-kanonnen te gaan zitten.quote:Op zaterdag 13 april 2013 07:52 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Van 't Hek kan maar 1 ding en absoluut géén vergelijking met Dijkshoorn. Die laatste is een tíkkeltje veelzijdiger. Als jij denkt dat ze van hetzelfde niveau zijn, dan ken je niet voldoende werk van 'm, óf je snapt het niet.
Kan best hoor, alleen heb ik er geen idee van. Vertel eens wat Van 't Hek nog meer kan.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:23 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Van 't Hek kan wel meer, maar heeft het simpelweg niet nodig, Dijkshoorn publiek is te dom om een krant te pakken, en heeft geen zin in het gedoe van theater, dus moet ie andere manieren verzinnen om ze te bereiken, door bij de kijkcijfer-kanonnen te gaan zitten.
Verder druipen zijn stukjes van de wanna-be observaties die Van 't Hek heeft, Dijkshoorn is de light variant van Van 't Hek, en net als light frisdranken krijg je er kanker van.
Joep van het Hekquote:Op zaterdag 13 april 2013 18:00 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Kan best hoor, alleen heb ik er geen idee van. Vertel eens wat Van 't Hek nog meer kan.
Ik heb er van genoten. Vooral omdat ie bescheiden was.quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:35 schreef Triptamine2 het volgende:
Dijkshoorn is qua humor een van mijn favoriete schrijvers, zo heb ik het boek appelleren en dat is geniaal met al die snedige columns. Maar hij kan beter niet anderhalf uur bij VI gaan zitten, dat is niet zijn sterkste kant.
Dat is ie zeker, en het is niet dat ik hem als persoon niet waardeer(het tegenovergestelde is juist waar, wat een baas), maar bij VI zie ik liever Bossie met zijn bulderlach. Nico past er niet echtquote:Op zaterdag 13 april 2013 19:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb er van genoten. Vooral omdat ie bescheiden was.
quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Joep van het Hek
Heeft een column in het NRC.
Hoe diep kun je zakken als krant ?
Precies. Waarom moet hij vergeleken worden met gijp of van 't hek?quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:35 schreef Triptamine2 het volgende:
Dijkshoorn is qua humor een van mijn favoriete schrijvers, zo heb ik het boek appelleren en dat is geniaal met al die snedige columns. Maar hij kan beter niet anderhalf uur bij VI gaan zitten, dat is niet zijn sterkste kant.
Ik denk ook niet dat iemand echt een hekel aan Dijkshoorn heeft. Maar het gehaat zal wel van de vi-hooligans komen, en dat is grotendeels getrollquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:33 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Precies. Waarom moet hij vergeleken worden met gijp of van 't hek?
JE vindt hem leuk of niet, smaken verschillen. Een hekel aan hem hebben vind ik wat vreemd; zap weg of lees iets anders.
Als je jong (en vitaal!) van geest bent, zie je er jong uit.quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zie er met mijn 50 jaren nog ouder uit.
Jong van geest. Daar gaat het om. Ontbreekt er in dit topic bij sommigen wel aan.
Heerlijk en heb ik helemaal niks aan toe te voegen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:00 schreef Confetti het volgende:
Stomme hypocriete randdebiel is het. Zelf constant op TV zijn zakken vullen met het
verkopen van gebakken lucht en dan lekker links lullen over mensen in de armoede.
Kankeren op Koningshuis zonder enige verstand van zaken. Lekker populair lullen dat
WA maar dood moet omdat er mensen in armoede leven in Nederland.
Nee, het is een vies en naar PR-mannetje die zich slim profileert in de media voor
financieel gewin. Prachtige column over deze hypocriete paardenlul
Lekendichter
Nico Dijkshoorn zat gisteravond aan tafel bij VI-tv. Hij zei: "Ik ben een leek".
Twee keer achter elkaar, alsof we na de eerste nog niet overtuigd waren. Het klopt.
hij is een lekendichter, zoals er ook lekenpredikanten zijn. Er zat er nota bene
één naast hem.
U kent de lekendichter vast wel van De Wereld Draait Door. Het programma dat
bij de linkse staatsomroep dagelijks zonder Ster-tune straffeloos boekjes en dvd's
aanprijst. De kracht van tv is dat, mits goed geannonceerd door iemand van ruim
tweemaal de Balkenende-norm zelfs een lekendichter ineens het aura krijgt van
Vaandrager, Lodeizen of A. Roland Holst. Terwijl het proza van Dijkshoorn toch
de diepgang heeft van een waarschuwingsbord bij een overweg: 'wacht u tot het
rode licht gedoofd is, er kan nog een trein komen'. Na het voorlezen van zoiets
ontroerends volgt in DWDD dan op commando steevast klaterend applaus als
de lekendichter zijn notitieboekje opbergt.
Zo wordt u verneukt, alsof iemand wat kan. Neen, iemand is alleen maar vaak
op tv. Waarom weet niemand. Maar de lekendichter houdt het graag zo.
Want vaak op tv verkoopt. Jammer trouwens dat Dijkshoorn nooit op het
juiste moment de achterkant van dat NS-bord gaat bekijken of daar misschien
nóg zo'n fraai gedicht staat. Als Nico Dijkshoorn een dichter was, is
Sharon Dijksma een magere intellectueel. Lekendichter Sliskoning loog bij
VI-tv in gezelschap van de usual suspects dat ik ooit 3000 Euro zou hebben
ontvangen voor het becommentariëren van een evenement bij amateurclub
DVVA in Amsterdam. Hij ging daar gemakshalve van uit omdat hijzelf die
gage wel toucheerde. Maar El Sierd kwam daar vorig voorjaar een middag
onzin verkondigen voor slechts 2 flessen Rioja Reserva, weliswaar uit 2006.
Vraagt u maar na. Roelof Luinge floot er voor een kilometervergoeding
Bussum-Amsterdam. En lekendichter Dijkshoorn vroeg dus E 3000,- en
riep na elke voorgedragen sinterklaasrijm via de geluidsinstallatie dat er
dozen met zijn boekjes op kopers wachtten in het clubhuis. Alsof die
tientallen ontzettend lekkere (spelers-) vrouwen van DVVA, liggend
lonkend in het gras, hun jurkjes nat van verspilde rosé op boekjes
van die pratende kut lagen te wachten.
Nico Dijkshoorn is gewoon de volgende proleet die het voetbal misbruikt
om rond Sinterklaas of vaderdag zijn boekjes via de stationskiosk aan
u te slijten. Trap er toch niet in.
|
Forum Opties | |