abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125249019
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:00 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Het is niet dat ik me daar te goed voor voel, maar het heeft helemaal niks met re-integratie te maken, re-integratie houdt in dat ze je aan een baan helpen.

Wat zij eigenlijk gewoon doen is belasting geld binnen harken en vervolgens geen resultaat leveren, dat casht ja lekker een groep mensen die onder behoudt van uitkering voor je werken.
Klopt helemaal wat je zegt, ik heb zelf ervaring met re-integratie gehad aantal jaren geleden bij een dergelijk bedrijf, met behoud van uitkering arbeid verrichten onder het minimumloon. Slavenarbeid is dat. Ze doen niets voor je, zoeken geen baan voor je o.i.d.; gebakken lucht verkopen ze, word je de les gelezen als je zaken anders ziet enz., die zitten er alleen om hun eigen baantje veilig te stellen.
Ik heb toen zelf een baan gevonden en heb gelukkig niets meer die figuren te maken.
Succes verder, misschien valt het voor jou nog mee..
pi_125262080
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:41 schreef Diqiu-Long het volgende:
Binnenkort mag ik weer voor de zoveelste keer in een soort re-integratie traject, nadat de uitvoerder van WSW failliet gegaan was wilt het werkvoorzieningsschap af van SWers die ze eigenlijk nooit passend werk hebben kunnen bieden, laat staan werk.

Dus nu zijn ze een samenwerking verband gestart met andere bedrijven die de wet WSW ook uitvoeringen, deze bedrijven staan nou niet bepaald positief bekend, ze worden zelfs beschuldig van fraude en cashen voornamelijk belasting geld maar resultaten ho maar.

Na goed men wil mij dus proberen aan werk te helpen, met dit re-integratie bedrijf heb ik al ervaring en ze vinden helemaal geen werk voor je, je komt gewoon inpak werkzaamheden voor ze uit te voeren. Het is dat men zegt het is niet vrijblijvend, want dit re-intergratie bedrijf deugt gewoon niet.

Ik noem de naam niet, maar ze gebruiken twee woorden aan elkaar, eentje begint met de W en het twee woord met de M en eindigt op een R, ze zijn in hele land actief en het moeder bedrijf heeft een Engels naam beginnend met een F en eindigt op een R.

Zijn er hier ook mensen die vanuit een wajong, WSW, of uitkering situatie door de gemeente, of het werkvoorzieningschap gedumpt worden bij dit soort bedrijven? Waar we zogenaamd aan het werk geholpen zouden moeten worden, terwijl er bijna geen succes verhalen zijn, de SP heeft daar wel eens onderzoeken naar gedaan.

Zo ja dan hoor ik graag jullie ervaringen.

Maar goed zolang ik zittend kan werken, vind ik het wel prima, ik ga beslist niet schoffelen ofzo, maar als ik inpak werkzaamheden moet uitvoeren dan zij het zo, ik besef immers ook dat het in andere landen nog ergere is en dit is ook maar weer tijdelijk.

Ik hoop alleen niet dat me weer bij dit bedrijf een mes voor de keel gehouden word door een van die criminelen die daar ook geplaatst worden, ja je hoort het goed de arbeidsgehandicapten en criminelen worden gewoon bij elkaar geplaatst, ik denk niet dat dit veranderd is.
De leugen die 'werktrajecten' heet van het UWV & SozaWe.
pi_125272488
Dat is een mooi artikel wat je linkt, die mevrouw die de post rondbrengt neemt eigenlijk een baan in die iemand van de sociale werkplaats zou hebben moet vervullen.

Ik werk zelf via de WSW, maar buiten dat ik wat meer geld krijg dan een bijstandsgerechte krijg ik eigenlijk ook nooit volwaardige banen, het zijn altijd leerwerkplekken en dergelijke.

Maar zo'n re-intergratie traject heeft gewoon een verkeerde insteek, ik heb ICT kennis en al ervaring op gedaan, inpak werk heeft dus echt niks met mijn competenties te maken.
  zondag 14 april 2013 @ 17:19:06 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125272556
maar met een psychische stoornis kun je simpelweg geen ICT werk doen...of het wordt iig heel erg lastig.. dus hoe kun je dan ooit integreren naar een ICT werkplek, je zult altijd ondersteuning nodig hebben :(
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_125272762
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 17:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dat is een mooi artikel wat je linkt, die mevrouw die de post rondbrengt neemt eigenlijk een baan in die iemand van de sociale werkplaats zou hebben moet vervullen.

Ik werk zelf via de WSW, maar buiten dat ik wat meer geld krijg dan een bijstandsgerechte krijg ik eigenlijk ook nooit volwaardige banen, het zijn altijd leerwerkplekken en dergelijke.

Maar zo'n re-intergratie traject heeft gewoon een verkeerde insteek, ik heb ICT kennis en al ervaring op gedaan, inpak werk heeft dus echt niks met mijn competenties te maken.
Wat let je om gewoon te solliciteren bij normale bedrijven?
  zondag 14 april 2013 @ 21:45:49 #31
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125286122
yep ook last van gehad. Niet hetzelfde bedrijf overigens, eentje met 2 Engelse woorden, w....4...y...

Ik kreeg vacatures aangeboden van ze die niet bij me paste.
- eentje zochten ze nadrukkelijk een man
- de tweede was voor 40 uur, ik zit voor 13 uur in de ZW, en het UWV raad niet meer dan 20 uur aan.
- Eentje was enorm ver weg, en de hele week achter de PC. Ik heb epilepsie, ik mag niet autorijden en niet lang achter de computer zitten.

Ook waren ze slecht bereikbaar, en soms niet aanwezig wanneer we een afspraak hadden gemaakt. Ook hielden ze slecht de administratie bij. ik werd met regelmaat met de verkeerde naam aangesproken of gemaild met zaken die niet voor mij bestemd waren.
Geklaagd bij het UWV, dat ik liever wou overstappen naar een ander reintegratiebureau, maar dit werd niet gehoord.

Uiteindelijk moest dat bedrijf overleggen naar het UWV toe welke vacatures ze aan mij aangeboden hebben. Ik moest dat ondertekenen.
Het klopte van geen kanten! Ze hadden gewoon vacatures verzonnen! En er stond ook bij dat ik niet wou werken, en daarom deze 'vacatures' had geweigerd.
Ik wou dit niet tekenen.

Helaas ben jij de 'zieke' dus bij het UWV geloofd geen hond je.

Overigens krijgt een dergelijk bureau 15.000 euro per half jaar om mij 3 vacatures aan te bieden. Vacatures die ik zelf binnen 3 minuten al gevonden heb op internet...

Verschrikkelijk dat dit nog bestaat. Ik heb nu een andere, want verplicht, een eerlijke vent, maar om nou te zeggen dat het meerwaarde heeft... ze doen in principe dingen die je gewoon zelf kan.
  zondag 14 april 2013 @ 21:46:18 #32
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125286161

[ Bericht 100% gewijzigd door Trini-Kwan op 14-04-2013 21:46:38 ]
pi_125307561
quote:
Overigens krijgt een dergelijk bureau 15.000 euro per half jaar om mij 3 vacatures aan te bieden. Vacatures die ik zelf binnen 3 minuten al gevonden heb op internet...
Gelukkig zijn ze bij het UWV door de bezuinigingen ook tot de conclusie gekomen dat er betere controle moet gebeuren op allerlei bedrijfjes die dit soort dure trajecten aanbieden. Maar het zal nog wel enige tijd vergen voor dit allemaal is opgelost.
I'm not the man you think I am!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')