abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125437735
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:19 schreef monkyyy het volgende:
Op links kunnen ze er ook wat van. Had Emile Roemer niet 5 hypotheken op z'n huis afgesloten? :9
Nee, dat was Femke ;)

Die ging geloof ik naar twee keer de aanschafwaarde....
  donderdag 18 april 2013 @ 13:22:21 #252
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125437759
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik hoorde Mark alleen maar zeggen: "koop nu die auto, dat huis".
Voor iemand met een hypotheek van netto 200 euro en een auto-van-de-overheid met compensatie voor de bijtelling is dat makkelijk praten...
censuur :O
  donderdag 18 april 2013 @ 13:24:22 #253
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125437812
quote:
Op links kunnen ze er ook wat van. Had Emile Roemer niet 5 hypotheken op z'n huis afgesloten? :9
Alle politici hebben significant hogere hypotheken dan de waarde van het onderpand. Kennelijk kun je behoorlijk wat extra doekoes krijgen als je iets in de politiek gaat doen. Mmm.... verdacht....
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_125437879
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Alle politici hebben significant hogere hypotheken dan de waarde van het onderpand. Kennelijk kun je behoorlijk wat extra doekoes krijgen als je iets in de politiek gaat doen. Mmm.... verdacht....
Weer zo'n ongefundeerde claim.

Laat ff zien, wil je? ;)
  donderdag 18 april 2013 @ 13:26:29 #255
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125437881
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Voor iemand met een hypotheek van netto 200 euro en een auto-van-de-overheid met compensatie voor de bijtelling is dat makkelijk praten...
Dat zeg ik... Mark leeft in een compleet andere realiteit. Net als de meeste mensen die enkel en alleen nog maar gegeten hebben uit de gemeenschapsruif.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_125437896
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:26 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat zeg ik... Mark leeft in een compleet andere realiteit. Net als de meeste mensen die enkel en alleen nog maar gegeten hebben uit de gemeenschapsruif.
:D
  donderdag 18 april 2013 @ 13:27:41 #257
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125437912
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Weer zo'n ongefundeerde claim.

Laat ff zien, wil je? ;)
Google is your friend.

Opvallend dat je niet gelijk even de post van aapje erbij quote :)
pi_125437960
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:27 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Google is your friend.

Opvallend dat je niet gelijk even de post van aapje erbij quote :)
Not my friend, jij stelt, mag jij bewijzen.

Kun je niet, want onzin. Maar om maar wat neer te kliederen, en dan te verwachten dat iemand anders wel even het tegenbewijs levert, nah.

Misschien heb je je een beetje verslikt bij het slobberen uit de gemeenschapsruif.
  donderdag 18 april 2013 @ 13:30:50 #259
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125438014
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Artikel 3.110 Wet Inkomstenbelasting 2001. Hebben ze het dan echt pardoes in de verkeerde wet neergezet? Had het niet in de belastingwetten gemoeten, maar ergens anders? En dat hebben ze sinds 1893 over het hoofd gezien. Nou zeg.... mail jij het ff naar het ministerie?

Het is geen verlaging van de belasting voor iedereen. Je moet aan selectieve voorwaarden voldoen om deze subsidie te kunnen incasseren. Jij als fiscalist ziet dit soort nuances ook wel maar bent voor je bestaansrecht afhankelijk van een zo'n complex mogelijke fiscale wetgeving. Feitelijk streef ik naar een systeem dat jou job overbodig maakt :)

quote:
Ja , je mag je wsnp subsidie uitgegeven aan alles wat je hartje begeert, alhoewel ik vind dat dar wel wat stringentere voorwaarden aan verbonden mogen worden, om de wel werkende medelanders niet te laten betalen voor mensen die daar misbuik van maken.
Ik vind dat ze eerst maar eens moeten beginnen aan die 15 miljard kostende subsidie voor schuldslaven die hun medelanders daardoor 7,5 miljard teveel aan belastingen laten betalen.
  donderdag 18 april 2013 @ 13:34:56 #260
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_125438162
quote:
http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/tag/emile-roemer/

"Laat mij die begroting maar oplossen! ^O^ "
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_125438303
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:30 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het is geen verlaging van de belasting voor iedereen. Je moet aan selectieve voorwaarden voldoen om deze subsidie te kunnen incasseren. Jij als fiscalist ziet dit soort nuances ook wel maar bent voor je bestaansrecht afhankelijk van een zo'n complex mogelijke fiscale wetgeving. Feitelijk streef ik naar een systeem dat jou job overbodig maakt :)
Fijn dat we het er eindelijk over eens zijn dat het een belastingverlaging is. Was dat nou zo moeilijk?
En ik heb mezelf al overbodig verklaard hoor :)

quote:
Ik vind dat ze eerst maar eens moeten beginnen aan die 15 miljard kostende subsidie voor schuldslaven die hun medelanders daardoor 7,5 miljard teveel aan belastingen laten betalen.
Daar verschilt het niet uit de staatsruif etende en wel belastingbetalende deel van Nederland dan met jou van mening over.

en verder kan je taalgebruik ook wel weer eens gefatsoeneerd worden
pi_125438424
quote:
11s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:34 schreef monkyyy het volgende:

[..]

http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/tag/emile-roemer/

"Laat mij die begroting maar oplossen! ^O^ "
Niet heel schokkend. 210.000 euro hypotheek met zo'n inkomen is nog een schijntje. Daarbij staat ter discussie of het hele bedrag wel is opgenomen.

Ik heb ook een doorlopend krediet. Aangegaan toen er in 3 maanden tijd een jaarinkomen aan rekeningen binnenkwam. Nu is het saldo op dat krediet al jaren 0 euro, toch heb ik die BKR-registratie voor het maximale kredietbedrag. En dat maximale bedrag ik relatief hoog, omdat je dan minder rente betaald, ook al leen je in werkelijkheid maar 1 euro.
pi_125438672
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat maakt het uit als hypotheken ongeveer 2% meer opleveren dan obligaties of spaarrente?
Laat de pensioenfondsen dat lekker zelf beslissen, waar ze hun geld in willen stoppen. In dubieuze 'bouwfondsen' die vooral gericht lijken te zijn op korte termijn stimulering van een zieltogende sector lijkt mij iig geen goede investering....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_125439127
Je kan goede rendementen halen nu in Syrië, cuba, somalialand of noord Korea?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_125439598
quote:

[..]

Volgens mij Rutte zelf niet, die woont in een klein flatje van 45.000 euro
pi_125439731
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 14:14 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Volgens mij Rutte zelf niet, die woont in een klein flatje van 45.000 euro
Even geduld, CC is een compleet lijstje aan het maken van:
- alle politici;
waaruit blijkt dat ze allemaal
- een significant hogere hypothecaire lening hebben dan de waarde van het onderpand.

quote:

[..]

pi_125439814
http://www.volkskrant.nl/(...)ypotheekschuld.dhtml

hm.. 90.000 voor rutte... whaha die verhagen.. hypotheek volledig afgelost
pi_125439914
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:42 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Niet heel schokkend. 210.000 euro hypotheek met zo'n inkomen is nog een schijntje. Daarbij staat ter discussie of het hele bedrag wel is opgenomen.

Ik heb ook een doorlopend krediet. Aangegaan toen er in 3 maanden tijd een jaarinkomen aan rekeningen binnenkwam. Nu is het saldo op dat krediet al jaren 0 euro, toch heb ik die BKR-registratie voor het maximale kredietbedrag. En dat maximale bedrag ik relatief hoog, omdat je dan minder rente betaald, ook al leen je in werkelijkheid maar 1 euro.
Hoeft de fractievoorzitter van de SP niet zoals de rest van de partij zijn hele vergoeding af te dragen en krijgt hij daar relatief gezien een stuk minder van terug.
  Moderator donderdag 18 april 2013 @ 14:26:07 #269
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_125440033
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:42 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Hoe kun je in 3 maanden tijd een jaarinkomen aan rekeningen binnen krijgen :? Allemaal in 1x ? Zonder aanmaningen, waarschuwingen etc, die er aan vooraf gingen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_125440039
ik denk dat dat geld voor wat ie netto overhoud.. dus eerst de hypotheekrente aftrek eraf
pi_125440571
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 14:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoe kun je in 3 maanden tijd een jaarinkomen aan rekeningen binnen krijgen :? Allemaal in 1x ? Zonder aanmaningen, waarschuwingen etc, die er aan vooraf gingen?
Dat kan heel makkelijk. Beginnen aan een verhuizing waar je netjes voor gespaard hebt. En nog voordat je goed en wel verhuisd bent vandalismeschade aan je auto én te maken krijgen met hoge medische kosten (door toedoen van een ander). Ongeveer 60% van deze incidentele kosten was dus geheel onvoorzien én geheel te wijten aan wangedrag van anderen.

Die 3 zaken samen hebben mij buiten de kosten voor normaal levensonderhoud meer gekost dan een netto jaarsalaris. Met de kosten voor levensonderhoud er bij zit je dan dus in een paar maanden op ongeveer een bruto jaarinkomen aan uitgaven.

En als je op dat moment pas anderhalf jaar fulltime aan het werk bent, ga je wel even flink door de bodem van je spaarpot heen. Uiteindelijk, 3 jaar later, zijn de medische kosten gelukkig wel vergoed door het schadefonds geweldslachtoffers. Daarmee kon ik het op dat moment nog resterende krediet makkelijk inlossen.

Het aangaan van een doorlopend krediet heeft dus juist aanmaningen, waarschuwing etc. en de bijkomende kosten daarvan kunnen voorkomen. Uiteindelijk is dat 'beetje' rente veel voordeliger dan wanneer je de rekeningen laat liggen. Mits je wel de financiële ruimte hebt om maandelijks af te lossen op je krediet.
  Moderator donderdag 18 april 2013 @ 14:50:03 #272
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_125440762
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 14:43 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat kan heel makkelijk. Beginnen aan een verhuizing waar je netjes voor gespaard hebt. En nog voordat je goed en wel verhuisd bent vandalismeschade aan je auto én te maken krijgen met hoge medische kosten (door toedoen van een ander). Ongeveer 60% van deze incidentele kosten was dus geheel onvoorzien én geheel te wijten aan wangedrag van anderen.

Die 3 zaken samen hebben mij buiten de kosten voor normaal levensonderhoud meer gekost dan een netto jaarsalaris. Met de kosten voor levensonderhoud er bij zit je dan dus in een paar maanden op ongeveer een bruto jaarinkomen aan uitgaven.

En als je op dat moment pas anderhalf jaar fulltime aan het werk bent, ga je wel even flink door de bodem van je spaarpot heen. Uiteindelijk, 3 jaar later, zijn de medische kosten gelukkig wel vergoed door het schadefonds geweldslachtoffers. Daarmee kon ik het op dat moment nog resterende krediet makkelijk inlossen.

Het aangaan van een doorlopend krediet heeft dus juist aanmaningen, waarschuwing etc. en de bijkomende kosten daarvan kunnen voorkomen. Uiteindelijk is dat 'beetje' rente veel voordeliger dan wanneer je de rekeningen laat liggen. Mits je wel de financiële ruimte hebt om maandelijks af te lossen op je krediet.
Dude, dan heb je wel ECHT ontzettende pech gehad zeg.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_125440871
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 14:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dude, dan heb je wel ECHT ontzettende pech gehad zeg.
Kun je wel stellen... Gelukkig is het meeste weer goed gekomen en leef ik nu gewoon weer m'n leven zonder veel stil te staan bij die rotperiode.
pi_125460768
Ach ja als je al mijn afgenomen hypotheken bij elkaar opteld en er geen rekening mee houdt van afgelost ja of nee, gebruikt ja of nee. Dan kom ik op 350k en dat met 60k inkomen jaarlijks een groot gebruiker van de HRA. Maar helaas het werkelijke aftrekbedrag ligt heel wat lager.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_125520562
Lees net in de krant dat in tegenstelling tot in 2010 de verlaging van de BTW op verbouwingen tot nu toe vrijwel niks oplevert. Opvallend.

Nou kan ik me er wel iets bij voorstellen, mensen die in 2010 flink verbouwd hebben zullen nu niet snel nog eens voor duizenden euro's gaan knutselen. Waarschijnlijk is er destijds met die verlaging een hoop werk 'naar voren' gehaald.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')