abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126596736
Hoe kijkt een doorsnee (?) Sloveens chickie (?) naar de uitslag van het songfestival? En is ze ook blij wanneer ze hoort dat Nederland door is?

All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_126597081
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:56 schreef grazz het volgende:
Hoe kijkt een doorsnee (?) Sloveens chickie (?) naar de uitslag van het songfestival? En is ze ook blij wanneer ze hoort dat Nederland door is?

LOL! Ach, zo hebben wij acht jaar achtereen gereageerd ;)
pi_126597395
Nee joh :')
pi_126597578
Altijd fijn als Anouk gepromoot wordt. Zojuist in de backstage show op de Zweedse tv werden G:son (schrijver/componist Euphoria) en Robin Stjernberg (Vertegenwoordigt Zweden) geïnterviewd en gevraagd naar hun favoriet waarop beide mannen zeiden: ANOUK w/
  ESF Reporter donderdag 16 mei 2013 @ 20:28:27 #155
87554 Cee
Welluk?
pi_126598520
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:11 schreef grazz het volgende:
Altijd fijn als Anouk gepromoot wordt. Zojuist in de backstage show op de Zweedse tv werden G:son (schrijver/componist Euphoria) en Robin Stjernberg (Vertegenwoordigt Zweden) geïnterviewd en gevraagd naar hun favoriet waarop beide mannen zeiden: ANOUK w/
:D Top!
  vrijdag 17 mei 2013 @ 00:22:46 #156
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_126617423
Nog een filmpje uit de zaal afgelopen dinsdag, volgens mij van een Britse (Ierse?).

quote:
Here it is, fresh from Malmö. I'm so happy we'll be seeing Anouk in the final on Saturday.
quote:
Tris2000 1 dag geleden
A wonderful atmosphere. I have never seen so many happy/relieved Dutch people in one place before. Electric.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_126619067
Zo mooi om te zien al die reacties. Ik zag veel mensen met mobieltjes dus ik verwacht de komende dagen nog meer beeld materiaal. Graag hier verzamelen :P
pi_126628630
Onze eigen Anouk weet de harten van Europa te veroveren met haar gouden keeltje. Zo schrijft de Zweedse pers over 'vogelzang', maar ook Britse en Griekse media spreken een en al lof uit over de Haagse rockdiva. De Britse Metro spreekt in een Songfestivalbijlage over 'de kwaliteit achter de kaas'.
© anp.

Niet alleen in Nederland overheerst Anouk de media, maar ook buiten de grens is ze razend populair. Talloze journalisten in Zweden hebben de zangeres geïnterviewd. De Britse editie van Metro, de gratis krant die wereldwijd in het openbaar vervoer verkrijgbaar is, publiceerde een lovend artikel over Anouk. De schrijver vergelijkt haar met Adele en geeft het artikel als kop: De kwaliteit achter de kaas.

Maar ook in Zweden, waar het Songfestival wordt gehouden, zijn ze dol op Anouk. Zo besteedt een Zweedse krant in een groot artikel aandacht aan de 'vogelzang' van Anouk. De Zweedse deelnemers van 2012 en 2013 zijn ook lyrisch over de Nederlandse inzending. Zo prees Loreen, de winnares van vorig jaar, Anouk de hemel in. Ze verklapte aan BBC dat Anouk haar grote favoriet was. En ook Robert Stjernberg, de Zweedse inzending van dit jaar, gaf toe dat de Haagse zangeres zijn hart had veroverd. 'Dit zullen we zaterdag publiceren, op de grote finaledag', meldt een Zweedse journalist.

Haim Haimson een journalist uit Israël was onder de indruk van Anouk toen hij haar interviewde over haar lied Birds en hoe ze het Songfestival ervaart. 'Ze was erg vriendelijk, moet ik zeggen. Haar populariteit is uitzinnig. In Israël is ze een grote superster', vertelt Haimson. 'Veel mensen kennen haar, en vinden haar fantastisch. Ik hoop dat wat wij geschreven hebben over Anouk, dat dat haar helpt het Songfestival te winnen. Ik denk dat het wel zal helpen, want ik zat vol complimenten over haar! Ze is mijn favoriet.'

Beetje soft
Timothy Bartolo Parnis, journalist voor televisieprogramma's uit Malta spreekt over een fijne verrassing, maar vindt het nummer toch iets te soft voor het Songfestival. Zijn collega Elaine Agius voegt daaraan toe: 'Om eerlijk te zijn: vanaf jongs af aan luister ik al naar de albums van Anouk. Ik ken bijna al haar liedjes. 'Michel' is één van mijn favorieten. Op mijn facebookpagina noemt iedereen de Nederlandse Anouk en Denemarken.'

Griekenland
Ook in Griekenland is iedereen in de ban van Anouk. Zo zegt de Griekse journalist Fotis Konstantopoulis: 'Zelfs in Griekenland, waar ik vandaan kom, is Anouk populair. Toen de Grieken in de media hoorden dat Anouk zou deelnemen zei men: 'O mijn God, dat is wel een ding! Hier moeten we naar luisteren . Wat ik weet is dat Anouk in Griekenland nog steeds populair is en dat Birds enorm gewaardeerd wordt.' De Griek zei dan ook zeker op onze Anouk te gaan stemmen.

5 miljoen kijkers
Sietse Bakker, hoofdorganisator van het Eurovisie Songfestival, verwacht na al het mediaspektakel rondom Anouk dat er ruim vijf miljoen Nederlanders zullen kijken naar de finale van het liedjesfestijn.
pi_126638524
Mooi stuk hierboven w/
pi_126638564
Anouk alweer in de Zweedse krant nadat ze de finale heeft behaald:

pi_126638684
Van verschillende buitenlandse blogs:

quote:
Beetje ongelukkige startpositie voor Anouk net na de onderbreking, een straf voor haar afwezigheid op de openingsreceptie? Er is zowaar wat meer inleving te bespeuren en zelfs iets van beweging, van een vooruitgang gesproken. Dat de zang opnieuw goed zit spreek vanzelf, dat is een constante bij Anouk.
quote:
NETHERLANDS. Vocally the best Anouk's run. I believe that magic of the song and charm of Anouk can bring it to Top-10 and Top-5 maybe. Bot so sure about winning chances though.
quote:
NETHERLANDS - after the break, rather than before, as we expected. On one hand, we felt it would benefit from being the last song before the break, on the other hand, this way we don't have the downbeat run of Armenia and Netherlands together, which might have hurt it. As always, a very good performance from Anouk.
quote:
The Netherlands

Andrew’s view

After the dullness of Armenia and a funny break we have Anouk with her song and it has class written all over it. A fantastic performance and given what comes on after it stands out a mile now. Potential Top 5 for Netherlands now.

Stephen’s view

The first “goosebump” feel of this rehearsal. A great performance here from a very confident performer. This is surely a jury favourite but whether televoters relate to it, well we’ll have to see. But its great from Anouk and great to see The Netherlands back in a final. Lets wish them luck.
pi_126638806
Hoe gaat het in de Ituneslijsten momenteel?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator vrijdag 17 mei 2013 @ 17:04:26 #163
375570 crew  Cyan9
pi_126638923
Anouk
"Birds"
Netherlands

1-Netherlands
8-Netherlands
27-Sweden
34-Belgium
40-Sweden
66-Slovenia
66-Netherlands
82-Belgium
86-Netherlands
122-Norway
128-Denmark
129-Estonia
246-Hungary
264-Lithuania
331-Austria
393-Russia
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  † In Memoriam † vrijdag 17 mei 2013 @ 17:32:23 #164
368283 ato
pi_126640169
De Ieren, Engelsen zijn 1 en al lof over Nederland
Maar de Belgen zijn gematigd hoor.
Top 10 wordt voorspeld na 1e rehearsal..
Life can be a bitch, so like it..
  Admin vrijdag 17 mei 2013 @ 17:34:52 #165
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_126640269
Komt ze nu na de pauze?
Kan iemand een beetje voor me inschatten hoelaat ze ongeveer on stage is? Ik moet die avond werken en zou het wel ergens willen zien.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_126640300
Die belgen op Eurosong.be zitten er wel vaker naast ;-)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2013 @ 17:36:40 #167
163650 Greys
pi_126640333
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 17:34 schreef yvonne het volgende:
Komt ze nu na de pauze?
Kan iemand een beetje voor me inschatten hoelaat ze ongeveer on stage is? Ik moet die avond werken en zou het wel ergens willen zien.
Hmmm, ze moest dinsdag als achtste en dat was rond tien over half tien. Ik denk nu rond tien uur :)
Maar ik weet het niet zeker uiteraard, dus disclaimer enzo.

EDIT: oh wacht, na vanavond de generale weten we dat wel :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 17 mei 2013 @ 17:38:01 #168
368283 ato
pi_126640379
Ik hoop het vulture, maar hoe zij beschrijven na de 1e rehearsal. Ik vind het heel raar.
Ik vind nederland ook zo matig reageren.
Op de ierse en andere zenders zijn ze enthousiaster..
  vrijdag 17 mei 2013 @ 17:49:50 #169
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_126640774
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 17:38 schreef ato het volgende:
Ik hoop het vulture, maar hoe zij beschrijven na de 1e rehearsal. Ik vind het heel raar.
Ik vind nederland ook zo matig reageren.
Op de ierse en andere zenders zijn ze enthousiaster..
Ach Nederland mag toch niet op Anouk stemmen, en Belgen reageren altijd met scepscis op Nederlanders omdat ze gewoon een beetje jaloers zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 17 mei 2013 @ 17:52:39 #170
368283 ato
pi_126640867
Dat is het..Ik vind Belgie best een leuk liedje hebben.
maar ik vind Nederland een kwaliteitslied hebben dit jaar, ik vind het alleen zo raar als buurland en waar anouk bekend is.
  † In Memoriam † vrijdag 17 mei 2013 @ 18:06:59 #171
368283 ato
pi_126641330
Ik hoorde net op de radio, dat zij goed was maar mogelijk niet alles gegeven had.
Jee wordt er zenuwachtig van..
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:09:00 #172
255101 Eitjee
Lekker vers
pi_126641374
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:06 schreef ato het volgende:
Ik hoorde net op de radio, dat zij goed was maar mogelijk niet alles gegeven had.
Jee wordt er zenuwachtig van..
We horen elke repetitie dat 'ze niet alles heeft gegeven', maar het is nou juist een nummer waar het in die zin altijd een beetje lijkt alsof ze niet alles geeft. Er zit nou eenmaal geen typische Eurovisie-uithaal in.
Beter hard gekookt dan te zacht gebakken.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:24:57 #173
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_126641859
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 17:04 schreef Cyan9 het volgende:
Anouk
"Birds"
Netherlands

1-Netherlands
8-Netherlands
27-Sweden
34-Belgium
40-Sweden
66-Slovenia
66-Netherlands
82-Belgium
86-Netherlands
122-Norway
128-Denmark
129-Estonia
246-Hungary
264-Lithuania
331-Austria
393-Russia
Dan nog zegt die ESCtracker alleen wat over het aantal keer dat dat nummer op itunes gedownload is, en dat heeft net zo als het aantal YT views meer te maken met de aaandacht die het nummer in de media krijgt, dan met het aantal mensen dat ook daadwerkelijk naar het ESF gaat kijken.
Ik hoor soms ook wel een nummertje op de radio waarvan ik dank dat deze leuk is om in mijn mp3 speellijst te zetten, en het maakt me dan echt geen reet uit wat die artiest op dat moment aan het doen is eilk.
pi_126641983
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 02:14 schreef grazz het volgende:
RenageNL twitterde op woensdag 15-05-2013 om 10:21:11 Thomas G:son (songwriter Euphoria) zei me gister dat Nederland veruit het beste liedje heeft dit jaar. Kan zomaar winnen! #songfestival reageer retweet
Dat zegt wat, Thomas G:son heeft dit jaar ook een liedje (Georgië) ingezonden, dat nou niet bepaald slecht is :D

quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:26 schreef grazz het volgende:
Vanaf 09:05 kijken, reactie vanuit publiek nadat bekend is dat Nederland zich ook heeft geplaatst voor de finale:

O+
Prachtig O+
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:35:22 #175
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_126642187
Ana Mantronic(Scissor Sisters):

quote:
“When I first heard the entry from the Netherlands I thought it was too weird for Eurovision but it has really grown on me. It is really moody and slightly dirgey — in a good way — which is a real departure for Eurovision.”
Bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')