Herken jij die woorden nog in de omgang? Volgens mij niet want het Engels van de huidige Brit is Bloody shame.quote:
quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:25 schreef motorbloempje het volgende:
Niemand eet meer biscuits nee.
Roadworks staat ook nooit aangegeven op matrix borden.
Auto's hebben geen bonnets meer en tea komt niet meer uit een tea kettle.
/sarcasme
Ik kan het prima verstaan en vind sommige Britse accenten echt mooi. Maar als ik mijn favoriete accent moest kiezen zou het Australisch Engels zijnquote:Op vrijdag 12 april 2013 01:29 schreef PizzaMizza het volgende:
Brits EngelsDat is toch niet te verstaan man? Geef mij maar lekker het Amerikaans. Direct, goed verstaanbaar en leuk om te horen.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:29 schreef PizzaMizza het volgende:
Brits EngelsDat is toch niet te verstaan man? Geef mij maar lekker het Amerikaans. Direct, goed verstaanbaar en leuk om te horen.
Good eye mite!quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:30 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ik kan het prima verstaan en vind sommige Britse accenten echt mooi. Maar als ik mijn favoriete accent moest kiezen zou het Australisch Engels zijn.
Ongetwijfeld zullen sommige woorden tegenwoordig een andere naam hebben (net als in het Nederlands) maar de woorden die moblo en ik aanhaalden heb ik vaak genoeg in het dagelijks leven daar mogen horen en lezen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:31 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
Bijdehand is nodig want die dingen bestaan nog wel; alleen heten ze anders.
misschien moet je eerst nederlands leren pretentieuze battieboiquote:Op vrijdag 12 april 2013 01:31 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Amerikaans is de riool, en het Brits is de wc.
Maar die zegt van juist niet?quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:32 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zullen sommige woorden tegenwoordig een andere naam hebben (net als in het Nederlands) maar de woorden die moblo en ik aanhaalden heb ik vaak genoeg in het dagelijks leven daar mogen horen en lezen.
Misschien. Hoeft dus niet met zekerheid?quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:32 schreef deadprez het volgende:
[..]
misschien moet je eerst nederlands leren pretentieuze battieboi
Oh God...quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:34 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Maar die zegt van juist niet?
als je het niet doet kom ik je kont verkrachtenquote:Op vrijdag 12 april 2013 01:35 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Misschien. Hoeft dus niet met zekerheid?
Iz yus dizzy blud?quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:34 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Maar die zegt van juist niet?
Het is een zekerheidje.quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:35 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Misschien. Hoeft dus niet met zekerheid?
Australisch Engelsquote:Op vrijdag 12 april 2013 01:30 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ik kan het prima verstaan en vind sommige Britse accenten echt mooi. Maar als ik mijn favoriete accent moest kiezen zou het Australisch Engels zijn.
Amerikaans accentloos?quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:39 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Australisch EngelsDat is zoiets als het Limburgs mooi vinden. Brits Engels is zoiets als het Fries. Amerikaans = accentloos.
Brits Engels is gewoon lelijk, klaar. Amerikaans Engels is gewoon 10x beter. Hoe is het trouwens in Rotterdam?quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:42 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Amerikaans accentloos?Gast. Omdat je het waarschijnlijk in de dagelijkse media consumeert is het niet meteen accentloos.
Op Brits Engels afgeven is zo makkelijk, er zitten minstens 10 accenten bij die jij waarschijnlijk nooit van je leven hebt gehoord.
Dat is jouw mening, geen feit. Gaat prima hier.quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:44 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Brits Engels is gewoon lelijk, klaar. Amerikaans Engels is gewoon 10x beter. Hoe is het trouwens in Rotterdam?
cognitieve dissonantiequote:Op vrijdag 12 april 2013 01:44 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, geen feit. Gaat prima hier.
Hahah, neequote:
Amerikaans Engels is zum kotzen. Klinkt als een kleuter in een creche die jankt dat zn moeder weg is bij de juf. Te plat, te simpel, te traag - gewoon te kinderachtig.quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:44 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Brits Engels is gewoon lelijk, klaar. Amerikaans Engels is gewoon 10x beter. Hoe is het trouwens in Rotterdam?
Amerikaans Engels is in alle gevallen beter.quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:49 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Hahah, neeAlleen je presenteert jouw overtuiging als een feit, zeker met die "Brits Engels is gewoon lelijk, klaar." Amerikaans Engels is beter voor jou, maar waarschijnlijk niet voor de ander. Ikzelf heb er geen problemen mee though.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:50 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Amerikaans Engels is zum kotzen. Klinkt als een kleuter in een creche die jankt dat zn moeder weg is bij de juf. Te plat, te simpel, te traag - gewoon te kinderachtig.
Tenminste klinkt Brits Engels formeel, geciviliseeerd en hoogontwikkeld. Daarom heb je ook al die maatschappelijke problemen in de VS - de taal is lomp, onhandig, moeilijk, en onhelder.
Brits is de moeder van Engels, Amerikaans is de bastaardzoon.quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:51 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Amerikaans Engels is in alle gevallen beter.Dat is net zoiets als zeggen ''de ene vindt Lamborghini mooier, en de ander een opel corsa ''.
Het lijkt een mening, maar het is een feit. Lamborghini is gewoon mooier.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:52 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Brits is de moeder van Engels, Amerikaans is de bastaardzoon.
Helder?
Taal is het vehikel der communicatie. En communicatie heeft een directe invloed op sociaal-maatschappelijke ontwikkeling.quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:52 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]. Zoveel onzin in 1 post. Schaam je!
Problemen koppelen aan de taal! Aan de andere kant: dat verklaart wel waarom Marokkanen zovaak in de criminaliteit terecht komen, die taal is toch verschrikkelijk
Het is beter omdat vrijwel iedereen in bijna hun leven in aanraking is (geweest) met het Amerikaans Engels door de media. Meer mensen die dat accent en vocabulaire eerder kunnen verstaan en bijna alleen dat te horen en te lezen krijgen leidt dan dat men andere soorten Engels maar snel "vreemd" vindt. Dat zie je vooral terug bij pubers en kinderen die Brits Engels op school voorgeschoteld krijgen dat maar vreemd en raar vinden omdat het afwijkt van het Engels dat ze op MTV en Nickelodeon te horen krijgen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:51 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Amerikaans Engels is in alle gevallen beter.Dat is net zoiets als zeggen ''de ene vindt Lamborghini mooier, en de ander een opel corsa ''.
Het lijkt een mening, maar het is een feit. Lamborghini is gewoon mooier.
Hebben Mtv en nickolodeon niet hun eigen Britse dochterondernemingen?quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:59 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Het is beter omdat vrijwel iedereen in bijna hun leven in aanraking is (geweest) met het Amerikaans Engels door de media. Meer mensen die dat accent en vocabulaire eerder kunnen verstaan en bijna alleen dat te horen en te lezen krijgen leidt dan dat men andere soorten Engels maar snel "vreemd" vindt. Dat zie je vooral terug bij pubers en kinderen die Brits Engels op school voorgeschoteld krijgen dat maar vreemd en raar vinden omdat het afwijkt van het Engels dat ze op MTV en Nickelodeon te horen krijgen.
Niet dat ik het weet over de dochterondernemingen, maar er wordt voor 80% Amerikaanse producties uitgezonden op die zenders. Het is niet zo dat ze van bijvoorbeeld Kenan & Kel een speciaal Britse versie gaan maken, speciaal voor GBquote:Op vrijdag 12 april 2013 02:01 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Hebben Mtv en nickolodeon niet hun eigen Britse dochterondernemingen?
Dat zie je eerder terug komen bij mensen met verstand van zaken. Natuurlijk krijg je meer Amerikaans Engels in je gezogen aangezien Amerika goed is voor de meeste goede entertainment programma's.quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:59 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Het is beter omdat vrijwel iedereen in bijna hun leven in aanraking is (geweest) met het Amerikaans Engels door de media. Meer mensen die dat accent en vocabulaire eerder kunnen verstaan en bijna alleen dat te horen en te lezen krijgen leidt dan dat men andere soorten Engels maar snel "vreemd" vindt. Dat zie je vooral terug bij pubers en kinderen die Brits Engels op school voorgeschoteld krijgen dat maar vreemd en raar vinden omdat het afwijkt van het Engels dat ze op MTV en Nickelodeon te horen krijgen.
Dan heb jij het meer over woordenkeus en intonatie van politici. Ik heb het hier over de taal van de burger.quote:Op vrijdag 12 april 2013 01:56 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Taal is het vehikel der communicatie. En communicatie heeft een directe invloed op sociaal-maatschappelijke ontwikkeling.
Hoe men gezamenlijk problemen aanpakt, dingen oplost, samenwerkt, ga zo maar door.
Ligt er maar net aan waar je in Amerika zit. Sommige accenten zijn om te kotsen en sommige Amerikanen praten zo veel poep dat je wurgneigingen krijgt. Vooral de Ow Maaaaay Gaaaaawd dames hier.quote:Op vrijdag 12 april 2013 02:05 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat zie je eerder terug komen bij mensen met verstand van zaken. Natuurlijk krijg je meer Amerikaans Engels in je gezogen aangezien Amerika goed is voor de meeste goede entertainment programma's.
Het Brits-Engels is gewoon zo gebaseerd op de elite, dat het lelijk is geworden. Je moet er echt van houden om het te willen spreken, in tegenstelling tot het Amerikaans, dat je simpelweg niet kan haten.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 02:06 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dan heb jij het meer over woordenkeus en intonatie van politici. Ik heb het hier over de taal van de burger.
Probeer niet zo intellectueel over te komen, je hebt er geen aanleg voor.quote:Op vrijdag 12 april 2013 02:12 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
De burgers zijn toch degenen die de maatschappij in stand houden door arbeid te leveren in allerlei vakgebieden.
Dus als zij een taal hanteren die niet voldoet aan de behoeftes van sociale ontwikkeling en vooruitgang, dan komt de welvaart dat ook te reflecteren.
Amerikaans Engels is echt om te kotsen, die zeikerige janktoontjes en de hele tijd dat "like" er doorheenquote:Op vrijdag 12 april 2013 01:29 schreef PizzaMizza het volgende:
Erg gelachen. Leuk wakker worden, met zo'n topic.quote:Op vrijdag 12 april 2013 03:42 schreef mootie het volgende:
[..]
Probeer niet zo intellectueel over te komen, je hebt er geen aanleg voor.
Niemand beheerst het Nederlands nog optimaal.quote:Op vrijdag 12 april 2013 07:30 schreef zarGon het volgende:
Ben ik de enige die zich stoort aan de "nog" in de TT.
Brits-Engels. 14.gif.
Ik dacht dat het een slecht garpje was. Nog meer/ no more.quote:Op vrijdag 12 april 2013 07:30 schreef zarGon het volgende:
Ben ik de enige die zich stoort aan de "nog" in de TT.
Brits-Engels. 14.gif.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |