Minstens voor de 12e keer, met het geluid ver voorbij de normaal toegestane norm Jammer voor de buren maar zalig om naar te luisteren.
Tja ik had vrij vandaag en geen zin om iets nuttigs te gaan doen (wat moet je anders met dit weer..... )
quote:Een stukje van de (gekochte) DVD "The Game"
Op dinsdag 10 september 2002 17:54 schreef Gorro het volgende:
Deeltje 13 al weer...Heb nog nix gezien vandaag... dus het is aan jullie...
Oh ja en gisteren North by Northwest, en afgelopen weekend Eraserhead, Un Chien Andalou (beiden: wazig) en The Salton Sea.
De sneak van deze week in de lokale bios. Hij was wel OK. Erg irritant was dat de film 10 seconde bezig was en er toen al een Amerikaanse vlag in slow-motion werd getoond. Voor de rest was een standaard oorlogsfilm zonder al te veel opzienbarende gebeurtenissen. Hou je van oorlogsfilm, dan is dit een film voor jou. Geen tijd of geen zin om naar deze film te gaan, maak je niet druk, je mist er niet veel aan...
Ga vanavond het origineel nog eens kijken en volgende week het boek nog eens lezen..
Dentist
En ja, hij is nog niet uit, ik weet het
Geweldige film, is gebaseerd op een waargebeurd verhaal\experiment. Hij is alleen niet voor de tere zieltjes, hij is nogal hard .
En ik ga vanavond maar eens XXX met vin diesel kijken.
Ik vond de film erg tegenvallen, in iedergeval moet je van zombiefilms houden wil je dit leuk vinden. Stomme plot met een stom eind.
quote:Ik vond het einde juist cool
Op woensdag 11 september 2002 11:03 schreef Flexer het volgende:
Heb gisteravond Resident Evil gezien (langleve Kazaa).
Ik vond de film erg tegenvallen, in iedergeval moet je van zombiefilms houden wil je dit leuk vinden. Stomme plot met een stom eind.
quote:Ik heb het einde niet eens gezien, zo kut vond ik um.
Op woensdag 11 september 2002 12:32 schreef Gorro het volgende:[..]
Ik vond het einde juist cool
quote:Kazaa?? jezus dat je daar films mee gaat downloaden.. Try Mirc. trouwens resident evil is al uit op DVD r1, das een stuk beter.
Op woensdag 11 september 2002 11:03 schreef Flexer het volgende:
Heb gisteravond Resident Evil gezien (langleve Kazaa).
quote:Nou gister nog meet the parents binnengehaald hoor. Gaat best goed met Kazaa.
Op woensdag 11 september 2002 13:20 schreef AntiChrist het volgende:[..]
Kazaa?? jezus dat je daar films mee gaat downloaden.. Try Mirc. trouwens resident evil is al uit op DVD r1, das een stuk beter.
Van David Mamet, met Gene Hackman, Delroy Lindo, Danny DeVito, Rebecca Pidgeon, Sam Rockwell en Ricky Jay.
Wat een heerlijke film. Erg stylish, lekker ingewikkelde plot (als je veel Mamet gezien hebt wel wat voorspelbaar) en goed geacteerd.
Heel fijn.
enige view askew production die'k nog nie gezien had, wat een GEWELDIGE film, ga denk ik ook clerks maar weer eens downloaden.
Een echte klassieker uit 1957. Erg goede film over 12 juryleden, die een beslissing moeten nemen over een moordzaak. Het scenario zit erg goed in elkaar, net als het acteerwerk.
quote:Hoe heb je die gekeken Gorro? Zulke films zijn vaak niet gewoon op tv, wat heel jammer is en ik kan ze ook niet vinden in de videotheek..
Op woensdag 11 september 2002 22:32 schreef Gorro het volgende:
12 Angry MenEen echte klassieker uit 1957. Erg goede film over 12 juryleden, die een beslissing moeten nemen over een moordzaak. Het scenario zit erg goed in elkaar, net als het acteerwerk.
quote:DivX (zoals bijna alle films die ik tegenwoordig kijk, op mijn wekelijkse sneak bezoekje en soms DVD'tje na).
Op woensdag 11 september 2002 23:12 schreef mitt het volgende:[..]
Hoe heb je die gekeken Gorro? Zulke films zijn vaak niet gewoon op tv, wat heel jammer is en ik kan ze ook niet vinden in de videotheek..
TV alleen als er egt een goede film komt, die ik nog niet heb gezien, zoals laatst Das Boot
quote:Hmm..wil ik ook 12 angry men
Op woensdag 11 september 2002 23:16 schreef Gorro het volgende:[..]
DivX (zoals bijna alle films die ik tegenwoordig kijk, op mijn wekelijkse sneak bezoekje en soms DVD'tje na).
TV alleen als er egt een goede film komt, die ik nog niet heb gezien, zoals laatst Das Boot
quote:Dat probleem heb ik ook lang gehad. Maar heb die inmiddels ook gezien op dezelfde manier, de rest van IMDb Top 25 heb ik ook nog op DivX, alleen nog geen tijd gehad ze te kijken...
Op woensdag 11 september 2002 23:25 schreef mitt het volgende:[..]
Hmm..wil ik ook 12 angry men
kheb zelfs Citizen Kane nog niet gezien doordat ie zo oud
quote:Misschien tipje waar ik vooral die oude films verder vandaan kan halen? Zou Citizen Kane wel erg graag willen zien..net als Psycho en 12 Angry men..
Op woensdag 11 september 2002 23:27 schreef Gorro het volgende:[..]
Dat probleem heb ik ook lang gehad. Maar heb die inmiddels ook gezien op dezelfde manier, de rest van IMDb Top 25 heb ik ook nog op DivX, alleen nog geen tijd gehad ze te kijken...
quote:Tja... kijk in het topic waar download jij je films
Op woensdag 11 september 2002 23:31 schreef mitt het volgende:[..]
Misschien tipje waar ik vooral die oude films verder vandaan kan halen? Zou Citizen Kane wel erg graag willen zien..net als Psycho en 12 Angry men..
Ik haal ze van campusnet af, maar daar kun jij niet op komen.
Voor iedereen die een beetje van filmhuis-achtige films houdt, is dit 1 van de beste Amerikaanse 'kleine' films, die er ooit gemaakt is.
Het is niet zo'n 'intellectuele' bla-bla-film, maar gewoon een eerlijke emotionele kijk in het leven van iemand die dacht dat de rest van haar niet zo lange leven al bepaald was, maar inzag dat dat helemaal niet het geval hoefde te zijn.
quote:*noteert*
Op donderdag 12 september 2002 01:24 schreef Lamon het volgende:
Voor de zoveelste maal 'Unhook the stars' gezien.Voor iedereen die een beetje van filmhuis-achtige films houdt, is dit 1 van de beste Amerikaanse 'kleine' films, die er ooit gemaakt is.
Het is niet zo'n 'intellectuele' bla-bla-film, maar gewoon een eerlijke emotionele kijk in het leven van iemand die dacht dat de rest van haar niet zo lange leven al bepaald was, maar inzag dat dat helemaal niet het geval hoefde te zijn.
Ik ben erg te spreken over deze film...hij blijft boeien van begin tot aan bijna het einde, is spannend en humoristisch. Het einde viel me een beetje tegen, maar alles bij elkaar toch zeer de moeite waard.
quote:Dan had je wel enorm hoge verwachtingen zeker, als-ie een beetje tegenviel en je er toch erg over te spreken bent?
Op donderdag 12 september 2002 01:30 schreef Mike het volgende:
SignsIk ben erg te spreken over deze film...hij blijft boeien van begin tot aan bijna het einde, is spannend en humoristisch. Het einde viel me een beetje tegen, maar alles bij elkaar toch zeer de moeite waard.
quote:Het einde had ik wat sterker willen hebben, maar dat neemt niet weg dat ik me heel goed vermaakt heb.
Op donderdag 12 september 2002 01:32 schreef Arcee het volgende:[..]
Dan had je wel enorm hoge verwachtingen zeker, als-ie een beetje tegenviel en je er toch erg over te spreken bent?
quote:Die had ik ook gezien. Ik vond persoonlijk dat de karakters erg 'flat' bleven, ondanks de beperkte cast.
Op donderdag 12 september 2002 01:30 schreef Mike het volgende:
SignsIk ben erg te spreken over deze film...hij blijft boeien van begin tot aan bijna het einde, is spannend en humoristisch. Het einde viel me een beetje tegen, maar alles bij elkaar toch zeer de moeite waard.
quote:Ach, ik vond dat deze film ook leuk was op een popcornniveau. Die 'godsrevelatie' had ik weinig mee en boeide me ook niet zo. Ik vind dat Shyamalan een aantal scènes zeer goed opbouwt en mooi in beeld brengt.
Op donderdag 12 september 2002 01:35 schreef Lamon het volgende:[..]
Die had ik ook gezien. Ik vond persoonlijk dat de karakters erg 'flat' bleven, ondanks de beperkte cast.
Ik vond de zogenaamde 'godsrevelatie' erg Amerikaans en voor mij erg moeilijk om mee te identificeren..
quote:Tja, maar de kracht van deze regisseur was juist dat hij van die sterke eindes wist neer te zetten, perfect getimed met precies de juiste emotionele lading. Natuurlijk mag dat niet de maatstaf voor een 2 uur durende film zijn, maar hij heeft toch een beetje een verwachtingspatroon gecreeerd.
Op donderdag 12 september 2002 01:40 schreef Mike het volgende:
Ach, ik vond dat deze film ook leuk was op een popcornniveau. Die 'godsrevelatie' had ik weinig mee en boeide me ook niet zo. Ik vind dat Shyamalan een aantal scènes zeer goed opbouwt en mooi in beeld brengt.
quote:Dat had ik ook wel, ja. De film was boeiend. Alleen de film was vooral boeiend omdat-ie naar een boeiend einde leek te leiden en dat was juist niet zo, vond ik.
Op donderdag 12 september 2002 01:34 schreef Mike het volgende:
Het einde had ik wat sterker willen hebben, maar dat neemt niet weg dat ik me heel goed vermaakt heb.
Net als Lamon kon ik ook niks met dat geloofselement.
quote:Ik had in een aantal reviews gelezen dat het einde was van het kaliber van z'n vorige films, dus dat viel inderdaad niet mee. Maar ik voelde me dus niet bekocht ofzo...had al genoten van de tijd voor het einde.
Op donderdag 12 september 2002 01:45 schreef Lamon het volgende:
En zo'n Amerikaans, onverrassend einde doet behoorlijk af aan een verder aardige film.
Ik bezocht deze film dan ook niet met de verwachting een 'popcorn-film' te gaan zien.
quote:Zekers, en met eenvoudige middelen.
Op donderdag 12 september 2002 01:40 schreef Mike het volgende:
Ik vind dat Shyamalan een aantal scènes zeer goed opbouwt en mooi in beeld brengt.
Overigens vond ik de emo-momenten, hoewel te groot in aantal, wel goed. Vooral de scène aan tafel vond ik sterk.
Maar ik was veel meer gefascineerd door die aliens en juist daar ging 't op 't laatst helemaal niet meer over. Een ex-pater die weer pater wordt... ik kan er nix mee.
quote:Ik zie het niet anders.
Op donderdag 12 september 2002 01:53 schreef Arcee het volgende:[..]
Zekers, en met eenvoudige middelen.
Overigens vond ik emo-momenten, hoewel te groot in aantal, wel goed. Vooral de scène aan tafel vond ik sterk.
Maar ik was veel meer gefascineerd door die aliens en juist daar ging 't op 't laatst helemaal niet meer over. Een ex-pater die weer pater wordt... ik kan er nix mee.
quote:Een aantal? Allemaal. En "zeer goed" en "mooi" kunnen wat mij betreft door "perfect" vervangen worden. Dat het verhaal iets minder was dan bij zijn vorige twee werken kan ik meneer Shyamalan best vergeven.
Op donderdag 12 september 2002 01:40 schreef Mike het volgende:[..]
Ik vind dat Shyamalan een aantal scènes zeer goed opbouwt en mooi in beeld brengt.
Ontopic: Resident Evil. Mwoah, leuk tussendoortje. Pistolen. Een heet, stoer mokkel. Monsters. Koele deuren (deuren zijn belangrijk ). Ik ben redelijk tevreden. Maar niet héél erg.
quote:En idem.
Op donderdag 12 september 2002 01:54 schreef Mike het volgende:[..]
Ik zie het niet anders.
Wel erg makkelijk als we het alledrie eens zijn.
quote:I know.
Op donderdag 12 september 2002 01:58 schreef victorinox het volgende:
ff de moderator stangen:
En we waren al weer klaar hoor.
quote:...maar daar had ik al een keer gepost.
Op donderdag 12 september 2002 01:58 schreef victorinox het volgende:
ff de moderator stangen:
quote:Idd, we zijn 't volledig eens over Signs.
Op donderdag 12 september 2002 01:59 schreef Mike het volgende:
En we waren al weer klaar hoor.
quote:Nu moeten jullie alleen nog even 'Unhook the stars' kijken om te zien of we het daar ook over eens zijn.
Op donderdag 12 september 2002 02:11 schreef Arcee het volgende:[..]
Idd, we zijn 't volledig eens over Signs.
*schaamteloos film promoot*
erg kewle docu over het begin van de skate-scene
quote:Eeeej die heb ik ook net gekeken!!!!
Op donderdag 12 september 2002 14:46 schreef Theeboon het volgende:
Ice Age.Wel mooie, Lion King-achtige tekenfilm. Erg leuke eekhoorn
Met morgan freeman en ashley judd
Tis een kleine 2 uur simpel vermaak met een cliche einde.
6/10
Een typische gangster film met Robert DeNiro en een hele goede rol van Sharon Stone. Erg goede film.
Aardige film, met hoog Amerika gehalte das weer jammer maar overall goede film.
Verhaal is standaard. De spanning en de actie vind ik heel goed. Bezoekje aan de bios wel waar, als je niet al te hoge verwachtingen hebt.
7/10
quote:kewle sig
Op vrijdag 13 september 2002 11:07 schreef Merkowitz het volgende:
[..]
But, says Man, The Babel fish is a dead giveaway, isn't it? It could not have evolved by chance. It proves you exist, and so therefore, by your own arguments, you don't. QED. Oh dear, says God, I hadn't thought of that, and promptly vanished in a puff of logic.
Oh, that was easy, says Man, and for an encore goes on to
prove that black is white and gets himself killed on the next zebra crossing.
Anyway ik heb zelf For a fistful of dollars van Sergio Leone gekeken, een goede remake van Kurosawa's Yojimbo
Mooie animatiefilm van Disney. Maar haalt het toch echt niet bij Shrek.
En ik heb ook ook nog Ice Age liggen, dus ben benieuwd
1. The Evil Dead (deel 1 dus). Geweldige film, maar niet zo koel als deel 2 en vooral deel 3.
2. Spaceballs. Leuk, maar niet geweldig. Beetje te flauw af en toe.
3. Terminator 2. Ik houd niet zo van actiefilms, maar dit is wel een van de beste die ik ooit gezien heb.
Verder ga ik vanavond nog la vita e bella kijken, en the killing fields. (Ja, ik heb tijd te veel)
Gisteravond in de bios gezien. Ik verwachtte er veel van en die verwachting bleek niet onterecht. Wat een geweldige film. De spanningsopbouw is fantastisch, net als de ouderwets aandoende muziek. Zeker een aanrader als je binnenkort nog eens naar de bios wil.
Oja, vorige week heb ik Stephen King's Rose Red, 13 ghosts en Ocean's eleven gezien. De 1e en 3e waren ERG goed, maar 13 ghosts viel me zwaar tegen na wat ik gehoord had.
Een normale wannabee-horror-cliché film
quote:wat een wansmaak! die film is echt een schande voor de rest van de star wars serie (nog erger dan episode 1). 1.5 van de 2 uur is drama, en de rest is tiberian sun. da was wel de grootste tegenvaller van het jaar tot zover.
Op zaterdag 14 september 2002 10:52 schreef BlaatschaaP het volgende:
Gister (voor de 2e keer) Star Wars Episode 2 gezien. En hij blijft erg goed vind ik.
redelijke film, geen top, geen flop. Echt een film die j emoet zien op DiVX
Gisterennacht na een avondje stappen, bij gebruik aan slaap, nog maar eens voor de 2e keer gekeken Hij blijft wel heeeeel erg flauw
quote:
Op zaterdag 14 september 2002 10:52 schreef BlaatschaaP het volgende:
Gister (voor de 2e keer) Star Wars Episode 2 gezien. En hij blijft erg goed vind ik.
Eindelijk de laatste Indie die ik nog niet gezien had gezien. Het was dan wel de minste uit de trilogie, maar nog steeds erg leuk.
quote:hahha, niet te vergeten om 20:30 he
Op zondag 15 september 2002 14:56 schreef MadScientist het volgende:
Starship Troopers, en nog een stuk van Once upon a time in america. waarom zenden ze goede films altijd op van die onchristelijke tijden uitgaan ze er echt van uit dat alle filmfreaks geen sociaal leven hebben en zaterdagnacht netjes in hun 1persoons appartementje met hun witte gezicht en een glaasje cola voor de buis hangen?
quote:hm ja maar once upon a time in america was wel een stukkie later...
Op zondag 15 september 2002 14:57 schreef The_Wanderer het volgende:[..]
hahha, niet te vergeten om 20:30 he
als je om 20:30 al in de stad moet zitten ben je ws 14 jaar of zo
Resident Evil was vooral leuk omdat ik het ps-spel zo goed als heb uitgespeeld en Ocean's Eleven had ik geen enkele verwachtingen van, wel een leuke film.
American Pie: Wel grappig, af en toe een beetje flauw. Alleen de beeldkwaliteit van de dvd liet een beetje te wensen over helaas: Soms leek het net of ik een divx zat te kijken. Wel vreemd voor een film van 3 jaar oud.
The Fast And The Furious: Wel redelijke film. Coole auto's, mooie vrouwen, alleen het verhaal was niet zo bijzonder.
Rat Race: Enorm grappige film, veel bekende acteurs ook.
Austin Powers: The Spy Who Shagged Me: Leuke film, beter dan de eerste.
Dr. Strangelove: welgeteld 1 keer een glimlach op m'n gezicht verschenen.
Far and Away: aardige romance film.
[Dit bericht is gewijzigd door Pistol_Pete op 15-09-2002 23:04]
best leuk vermaak
Erg goede film over een Joodse neo-Nazi. Als je American History X een goede film vond, kan ik je deze zeker aanraden
quote:waar was dat?
Op maandag 16 september 2002 23:54 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
One Hour Photo in de sneaksuper
Avonturenfilm vol domme stereotiepen en een happy end. Moest een soort Indiana Jones/Jewel of the Nile-kloon worden, niet veel later volgden Tomb Raider en The Mummy Returns.
Leukste tiepje was wel Evelyn, gespeeld door Rachel Weisz. Zo'n zogenaamd deftig giechelbekje met brains is wel geil, maar dat komt door Weisz' goede spel en de visagisten. Demn wat een mooie ogen.
Wel toevallig dat ze die film uitzenden terwijl om 2 uur na middernacht: Geheime kamer piramide wordt live onthuld
geweldige, tijdloze film... de 7e plaats op IMDB is zeker verdiend
quote:Hilversum, hij is in veel plaatsen in de sneak deze week, zie sneakpoint.nl
Op dinsdag 17 september 2002 02:30 schreef California het volgende:[..]
waar was dat?
weet iemand wanneer die in Amsterdam te sneaken is, of anders wat vandaag de sneak in Kriterion is?
Natuurlijk niet geloofwaardig of origineel plot ofzo. Uitgangspunt is wel enigszins origineel, draken in de huidige tijd. Gewoon verstand op 0 en genieten van wat er op je af komt. Gewoon goed vermaak...
quote:Thanks.
Op woensdag 18 september 2002 00:15 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:[..]
Hilversum, hij is in veel plaatsen in de sneak deze week, zie sneakpoint.nl
ontopic:
Richard Pryor Live from the Sunset Strip
Bij vlagen erg grappig, en bij andere (kleinere) vlagen nogal saai/flauw.
Daarna ook Delirious nog maar 's gekeken.
'Simone' (Al Pacino, Katherine Keener) ging gewoon té lang door hamerde teveel door op één gegeven...
maar d'r zat wel humor in....
Ik heb me rotgelachen om die rol van Tara Reid
(vooral dat 'clap your hands' in de douchescene
)
En tjah, Rachel Leigh Cook Verhaal was eigelijk net Spice Girls the Movie, maar heb me niet verveeld door RLC en Tara Reid
Oke, ik heb geboeid zitten kijken, maar heb nog geen idee hoe het verhaal in elkaar zit.
quote:Heb nog wel een goede link. Nederlandstalig uitleg (heb hem nog niet gelezen want wil hem zelf eerst nog een keer kijken te kijken of ik er zelf achter kan komen)
Op woensdag 18 september 2002 01:33 schreef Mike het volgende:
Lost Highway.Oke, ik heb geboeid zitten kijken, maar heb nog geen idee hoe het verhaal in elkaar zit.
quote:dankjewel hiervoor
Op woensdag 18 september 2002 01:36 schreef Gorro het volgende:[..]
Heb nog wel een goede link. Nederlandstalig uitleg (heb hem nog niet gelezen want wil hem zelf eerst nog een keer kijken te kijken of ik er zelf achter kan komen)
quote:Deze jongen heeft er verstand van!!! Tara Reid is natuurlijk gewoon geweldig, (rachael leigh cook ook in iets mindere maten)... Alleen de vergelijking met Spice Girls kan ik niet echt waarderen.
Op woensdag 18 september 2002 01:18 schreef Neejoh het volgende:
Josie and the PussycatsIk heb me rotgelachen om die rol van Tara Reid
![]()
)
En tjah, Rachel Leigh CookVerhaal was eigelijk net Spice Girls the Movie, maar heb me niet verveeld door RLC en Tara Reid
quote:Rachael Leigh Cook is veeuuulll beter (en knapper) dan Tara Reid!
Op woensdag 18 september 2002 15:21 schreef Bananenboom het volgende:[..]
Deze jongen heeft er verstand van!!! Tara Reid is natuurlijk gewoon geweldig, (rachael leigh cook ook in iets mindere maten)... Alleen de vergelijking met Spice Girls kan ik niet echt waarderen.
For Love or Money
(leuke film, komt vooral door Michael J. Fox, verder beetje standaard)
[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 18-09-2002 22:16]
Mwah... was niet veel bijzonders. Alleen Amee was wel kewl, voor de rest een beetje een goedkoop verhaaltje. Wel acceptabele special effects.
quote:Die vergelijking met Spice Girls vind ik er wel degelijk zijn. Ik bedoel, kijk naar die Manager van ze, die lijkt (zoals ik hem in mijn gedachte heb) wel een beetje té veel op die uit de Spice Girls (als het hem niet is
Op woensdag 18 september 2002 15:21 schreef Bananenboom het volgende:[..]
Deze jongen heeft er verstand van!!! Tara Reid is natuurlijk gewoon geweldig, (rachael leigh cook ook in iets mindere maten)... Alleen de vergelijking met Spice Girls kan ik niet echt waarderen.
Dit wil niet zeggen dat ik hem niet grappig vond Ik heb me rotgelachen
En draai nu gelijk allemaal muziek uit de film
Enig idee of ze dat echt zelf waren
Stem komt namelijk wel enigsinds overeen... Ik mag die "rock"muziek wel van ze
Micheal J Fox als jaren 80 tiener terwijl tie in het echt al ouder was als de acteur die (in de eerste film) z'n vader speelde
Vanavond deel 3 en dan hebben we dat ook weer gehad. Blijven klassiekers
Daarna weer stappen (vieren dat het bijna weekend is )
Hij lijkt, op een heel andere manier dan ik had gedacht, natuurlijk erg op Desperado, maar ik keek 'm voor een opdrachtwaarbij ik van alles op een film moet toepassen, en daar bleek íe helemaal niet geschikt voor. Omdat ik daar erg op zat te letten kan ik niet goed zeggen wat ik ervan vond, maar ik moet 'm toch nog een keer kijken de komende week, dus misschien dat ik dan ook een soort van oordeel heb.
Heeft iemand anders 'm gezien? Of is dat al offtopic?
quote:Als je het doet... doe het dan goed en kijk ze allemaal meteen achter elkaar
Op donderdag 19 september 2002 17:04 schreef Tokus het volgende:
gisteren Back to the Future
vandaag Back to the Future part II
vanavond of morgen waarschijnlijk deel 3
Qua animatie de beste Pixar, maar qua film niet beter dan A Bug's Life, die ik net iets beter vond. De "bloopers'" blijven echter geniaal en de verwijzing naar andere films zijn zo ongelofelijk gaaf gedaan, echt super!
Vanmiddag: Black Hawk Down
Geweldige film! Anderhalf uur oorlogsgeweld, heel indrukwekkend, zeker als je bedenkt dat jongens van mijn leeftijd 18 uur in zo'n hel moeten hebben geleefd. Beetje "U.S. is goed, rest is slecht"-ondertoontje, maar voor de rest echt een superfilm. De making of op de DVD is trouwens ook heel erg goed, duurt echt dik anderhalf uur.
wat een waslijst van bekende acteurs zit er in die film zeg, al zijn sommigen maar heel even te zien:
Christian Slater, Patricia Arquette, Dennis Hopper, Val Kilmer, Gary Oldman, Brad Pitt, Christopher Walken, Samuel L. Jackson, Tom Sizemore.
Erg stijlvolle drama-thriller. Vond hem erg mooi gemaakt. Het verhaal was ook best leuk.
quote:Die ben ik ook aan het downen ,niet voor MIB2 maar voor Zoolander.Beetje cult film voor mij en me zus
Op vrijdag 20 september 2002 15:15 schreef Duiveltja het volgende:
Zoolander
Ik dacht Men In Black 2 te downen maar het was dus deze film, shit happens
Back to the Future: blijft leuk ondanks dat ik de film al zo vaak gezien heb.
The Dark Crystal: Schitterende fantasyfilm met veel jeugdherinneringen, en erg knap gemaakt met die wezens en omgevingen.
Vanavond even The Caveman's Valentine kijken met Samuel L. Jackson.
Ocean's Eleven, megagoede film!
Notorious, Wizard of Oz, La Stanza del Figlio
quote:Toch niet die rampzalige remake met Christopher Reeves he?
Op vrijdag 20 september 2002 14:17 schreef Prekip het volgende:
rear window...
Gister Gosford Park, hele toffe film.
quote:nee, de originele uit 1954
Op zaterdag 21 september 2002 09:07 schreef Theeboon het volgende:[..]
Toch niet die rampzalige remake met Christopher Reeves he?
En welke dit weekend vast nog aan de beurt komen:
- The Others (al gezien in bios )
- Deep Blue Sea (al gezien in bios )
- LOTR (het moet dan maar, kon niets anders vinden)
- Along Came a Spider
Anyway, toch wel leuke film... maar op sommige punten kon 't gewoon beter.
Ben wel benieuwd naar de sequel!
(Bruce Campbell staat weer op de cast-lijst op idmb.com voor deel 2 )
quote:tis een film van Sam Raimy, dus grote kans dat Bruce er inderdaad in zit. die zijn nogal grote vrienden namelijk.
Op zondag 22 september 2002 01:31 schreef Theeboon het volgende:
(Bruce Campbell staat weer op de cast-lijst op idmb.com voor deel 2)
- House 2 (wat een K*T-film)
- Deep Blue Sea (aardige griezel-film)
- Final Destination (Goed begin, slechte 2e helft)
quote:Die House 2.......dat was gewoon ECHT TE ERG!!!
Op zondag 22 september 2002 22:21 schreef The_Comeback-kid het volgende:
Ik heb op deze relaxte zondag effe 3 DVD-tjes gekeken samen met mijn vriendin:- House 2 (wat een K*T-film)
- Deep Blue Sea (aardige griezel-film)
- Final Destination (Goed begin, slechte 2e helft)
quote:Ik vind het ook een leuke film!
Op woensdag 18 september 2002 01:18 schreef Neejoh het volgende:
Josie and the PussycatsIk heb me rotgelachen om die rol van Tara Reid
![]()
)
Ad Fundum - Aardige Belgische film over uit de hand lopende ontgroeningen.
Extension Du Domaine De La Lutte - Deprimerende Franse film over een loser die absoluut niet aan de vrouw kan komen.
Made Men - Best leuke misdaadfilm met een geweldige rol van Timothy Dalton als corrupte sheriff
If... - Erg goede Britse lowbudget-film uit de jaren 60 over een opstand in een kostschool. Half zwart-wit om de kosten te drukken...
Kissing A Fool - Niet veel bijzonders, gewoon een romantische comedy
Death Wish V: Face To Death - 5e en gelukkig laatste film in de reeks. Charles Bronson is op 72-jarige leeftijd niet egt een actieheld meer...
Gisteren op tv Kissing a fool. Nee, niet zo. Hoewel ik Jason Lee wel toffe kerel vind. Vooral door z'n skateboard achtergrond
wat een enorme K*T film...absolute afrader
Tja... Geen verhaal, slecht acteerwerk en tog was hij best leuk Gewoon een beetje hersenloze actie.
Een hele vage film, maar wel leuk. Ik moet hem nog een paar keer zien voor dat ik een echt oordeel over de film kan geven. Dat sommigen het de beste film ooit gemaakt vinden weet ik nog niet.
quote:vond je? ik vond hem behoorlijk waardeloos
Op dinsdag 24 september 2002 18:45 schreef Gorro het volgende:
BanditsErg leuke film, zou niet misstaan in Fok! Comedy Tournament
Best leuke film over een Indiaas meisje wat wil gaan voetballen, maar dat niet mag van haar ouders. Het verhaal is voorspelbaar, net als het walgelijke einde, maar er zit genoeg humor in.
quote:Hey! Zelfde film gezien
Op woensdag 25 september 2002 00:32 schreef Gorro het volgende:
Bend It Like BeckhamBest leuke film over een Indiaas meisje wat wil gaan voetballen, maar dat niet mag van haar ouders. Het verhaal is voorspelbaar, net als het walgelijke einde, maar er zit genoeg humor in.
een Duitse expressionistische film uit 1920, erg mooie stijl is dat, met verwrongen decors en zware make-up. het verhaal heeft nog een leuke twist aan het eind, al blijkt dat te zijn gedaan onder politieke druk om het gezag niet als insane te doen overkomen.
Ick klage an
een duitse propaganda film uit 1941 (!). het is in principe een pro-euthanasie film, maar nog steeds verboden omdat het destijds het steriliseren en executeren van psychiatrische en gehandicapte patienten moest goedpraten. het gaat over een vrouw van een dokter die multiple sclerose krijgt (in die tijd nog een onbehandelbare ziekte), die als ze steeds verder verlamt raakt haar man vraagt om haar te doden, die dan vervolgens nog in een rechtszaak verwikkeld raakt vanwege moord. het is op het eerste gezicht amper te zien dat het een nazi film is, al zit er hier en daar een swastika in en hangt er ergens een portret van Hitler aan de muur. erg zeldzame film.
quote:Hoe kom je in hemelsnaam aan dat soort films
Op woensdag 25 september 2002 11:45 schreef MadScientist het volgende:
Das Kabinett des Doktor Caligarieen Duitse expressionistische film uit 1920, erg mooie stijl is dat, met verwrongen decors en zware make-up. het verhaal heeft nog een leuke twist aan het eind, al blijkt dat te zijn gedaan onder politieke druk om het gezag niet als insane te doen overkomen.
Ick klage an
een duitse propaganda film uit 1941 (!). het is in principe een pro-euthanasie film, maar nog steeds verboden omdat het destijds het steriliseren en executeren van psychiatrische en gehandicapte patienten moest goedpraten. het gaat over een vrouw van een dokter die multiple sclerose krijgt (in die tijd nog een onbehandelbare ziekte), die als ze steeds verder verlamt raakt haar man vraagt om haar te doden, die dan vervolgens nog in een rechtszaak verwikkeld raakt vanwege moord. het is op het eerste gezicht amper te zien dat het een nazi film is, al zit er hier en daar een swastika in en hangt er ergens een portret van Hitler aan de muur. erg zeldzame film.
quote:juiste studie kiezen
Op woensdag 25 september 2002 13:27 schreef mitt het volgende:Hoe kom je in hemelsnaam aan dat soort films
quote:Grappig, ik heb vorige week ook Dr. Caligari gezien in college.
Op woensdag 25 september 2002 13:56 schreef MadScientist het volgende:[..]
juiste studie kiezen
De decors en special effects waren wel ok. De meeste grappen waren helaas niet geslaagd en het verhaal was een beetje simplistisch. Had meer ingezeten
Gave lowbudget actie-horror film, geschoten in Luxemburg. Gaat over een groep soldaten die bij een trainingsmissie tegen een aantal weerwolven aanlopen.
quote:Helemaal waar!!!
Op maandag 23 september 2002 21:30 schreef Gorro het volgende:
Josie & The PussycatsLeuke comedy, met leuke muziek. Vooral de rol van Tara Reid is leuk
quote:* aego is er vandaag heen geweest, gaat morgen naar K19, zaterdag naar Minority Report en zondag naar ???
Op dinsdag 24 september 2002 02:52 schreef ForrestX het volgende:
Signs...best leuk
Kortingsbonnen moeten op....
Ik had er zo veel slechts over gehoord en gelezen dat 'ie moeilijk kon tegenvallen, maar ik was idd niet onder de indruk. had niet verwacht dat echt alle actie in de flashbacks zou zitten. Die laatste extractie was in 2 sec. over. Daardoor was Pitts rol ook kleiner dan ik gedacht had trouwens.
Ik vond het verhaal niet sterk genoeg, niet echt engaging of zo. De scenes met Muirs secretaresse waren leuk, verder iets te veel gepraat.
En het verschil qua uiterlijk tussen de Tom Bishop van 23 en die van 39 vond ik wel erg klein, hadden ze daar niet wat make-up tegenaan kunnen gooien?
Gister "Trainingday" echt een toppertje.
Vandaag "Dogma" Blijft leuk (ook na een X of 10)
Mooie horror/drama film over een meisje wat de Stigmata krijgt. Er mooie beelden, maar de plot bevat nogal wat slecht uitgewerkte stukken.
Het waren weer uiterst indrukwekkende avonden...
Ook in deze film laat David Lynch zijn kwaliteiten zien. Een prachtige ontroerende film over een misvormde man. Vooral Samuel Barber's Adagio For Strings is geweldig.
Comedy film met Tim Allen. (home improvement)
verhaal is wel geinig...
Een leuke film maar zeker geen blockbuster. Enige wat me echt boeide was de vraag waarom hij zou gaan doen wat hij blijkbaar ging doen, en toen dat opgelost was ging het nog een half uur verder zonder clou min of meer.
gisteren Scary Movie 2 tja , veel meer kan ik er niet van zeggen...flauwe humor ten top....de enige die me aan het lacgen kon maken is die ubercoole gast met dat vieze handje (die ook in There's something about Mary speelt)
Niet omdat ik wou, maar omdat anderen het nodig vonden...
'k Had 'm al een keer gezien en vond 'm ook nu wel aardig maar niet bijzonder. Reese Witherspoon draagt iig de hele film, waarvoor
Leuke film, maar ik heb maar weinig echt kunnen lachen, dus dat viel een beetje tegen.
weinig verrassend verhaal, enige leuke was de Goodness Gracious me-link en de musical stukkies (de Bollywood influence).
Gisterenavond de dvd gezien. Had 'em nog nooit gezien maar hij scheen goed te zijn en dat was ie ook zeker! Perfecte combinatie van humor, actie en drama met hele leuke effecten en apart camerawerk.
quote:Daar bouwde de hele film juist naartoe, waarom afgeraffeld? Dat einde gaf me juist kippenvel, één van de beste eindes in een film ooit.
Op zaterdag 28 september 2002 03:26 schreef Bolderbast het volgende:
vandaag eindelijk Unbreakable gezien
best een goede film maar het einde is ff afgeraffeld alsof de tijd op was ofzo
vreemd want het onverwachtse op het eind vond ik best cool......
Zelf vandaag: Minority Report
Erg goede film. Geen meesterwerk, daar was het te oppervlakkig voor ofschoon het best een filosofisch onderwerp aansnijdt. Wel weer ouderwetse Spielberg lol. Soort Blade Runner meets Indiana Jones.
en ik pak er straks nog eentje denk ik.
Toch wel enigszins humor op een basis van horror.
ook goede art direction
Leuke actie-comedy met Martin Lawrence
Along Came A Spider
Wat viel die tegen zeg... had ik tog wat meer van verwacht... verwachtte geen superfilm, maar tog ook niet zo slecht...
quote:Jij bent wel in een romantische bui dus
Op zondag 29 september 2002 01:26 schreef brilly het volgende:
american history x en hannibal
Een egte klassieker met Humphrey Bogart. Het gaat over 3 mannen die naar goud gaan graven in Mexico, maar op een gegeven moment slaat de hebzucht toe...
Hij heeft de tand des tijds niet helemaal doorstaan naar mijn mening, daarvoor heeft de film tog net iets te weinig "inhoud", maar tis nog steeds een goede film.
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 29-09-2002 02:19]
Erg mooie film, erg mooie beelden en een prachtige sfeer. Het einde vond ik perfect bij de rest van de film passen.
Vertical Limit
Erg voorspelbare actie-film over een stel bergbeklimmers.
quote:Maar die ontploffing is wel erg cool gedaan, moet je maar eens frame voor frame door dat stukje heen gaan
Op zondag 29 september 2002 16:20 schreef Gorro het volgende:
Vertical LimitErg voorspelbare actie-film over een stel bergbeklimmers.
Ik vraag me nu toch af waarom de laatste die oscars verdiend heeft Ik vond deze film echt niet super, en het verhaal was grotendeels gejat van de film 'Shine' (1996), over een pianist die doordraait bij het leren van het 3de pianococert van Rachmaninov, die ik persoonlijk ook beter uitgewerkt vond dan 'A Beautiful Mind'.
2001: A Space Odyssee is wel een echte topfilm. Prachtige beelden, en net zo'n mooi verhaal met geweldige symboliek . Kubrick is echt een held!
quote:Ga jij eens even aan het werk wil je ?
Op zondag 29 september 2002 23:39 schreef Bastard het volgende:
BullyVrij harde film ...
Eerstgenoemde overigens voor de derde keer. Nu ga ik slapen, want morgen weer naar school
Zoals verwacht vond ik hem egt geweldig. Eindelijk weer eens een goede SF-actiefilm, mijn favoriete genre.
Begon een beetje Shrek-achtig (Het grote sterke beest verdedigt het kleine, zielige beestje). Maar ik vond hem best lollig. Haalt net (net als Monsters Inc.) alleen niet bij het nog veel leukere Shrek.
Kiss of the Dragon
Een beetje tegenvallend verhaal, maarja, wat wil je met die vechtjappen Zaten mooie scenes in (zoals die biljartbal), en natuurlijk het verwachte einde. Maar ik kan Jet Li wel waarderen, zoals ook deze film.
hier kan ik heel kort over zijn. wat een enorm slechte film. Die film zit zo vol met fouten dat het gewoon beschamend is Verder zit er ook geen enkele spanning in waardoor die wel heel erg slaapverwekkend is
wel leuke film, weer eens een ouderwetse 'wie heeft het gedaan' film......
met wel opmerkelijke rollen van Katie Holmes en vooral Keanu Reeves
[Dit bericht is gewijzigd door Bolderbast op 01-10-2002 17:07]
Een aardige comedy, met een uitgemolken plot, maar wel leuk (ridder komt in moderne tijd...).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |