In een vacature voor een 6K+ functiequote:Je rapporteerd aan de CIO en zit in het Informatiemanagement MT.
quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In een vacature voor een 6K+ functie
en dat vind je slecht, veel, laag, weinig?quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In een vacature voor een 6K+ functie
Eh... kijk wat ik quote.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:37 schreef Thrilled het volgende:
[..]
en dat vind je slecht, veel, laag, weinig?
Lees eens goed?quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:37 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Hoi Thrillet.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:37 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik zag hem ook niet directquote:Op woensdag 8 mei 2013 20:53 schreef samara het volgende:
[..]
De ttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt van Treurig
Bijbanen moet je gewoon op de oude manier zoeken...quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:21 schreef TeleportingKing het volgende:
Naast de eerder genoemde lassers en frezers zie ik op vacaturesites bijna alleen maar functies als:
spuiter, onderhoudsmonteur, houtrotsaneerder, projectstoffeerder, voeger, pijpfitter, steigerbouwer, grondwerker, draaier (wat het ook moge zijn), etc. etc.
Gewone baantjes voor studenten kom ik bijna niet tegen, behalve ledenwerving e.d.
Zijn er nu echt geen gewone bijbanen meer te vinden, of kijk ik op de verkeerde plekken?
De P&O dame verdient geen 6k+quote:
Tja, al van alles geprobeerd.quote:Op woensdag 8 mei 2013 23:37 schreef Thefaceman88 het volgende:
[..]
Bijbanen moet je gewoon op de oude manier zoeken...
1: Binnenlopen bij iets wat je leuk lijkt en vragen.
2: Van je studie je werk maken (Als je iets praktisch kan)
3: Niet kieskeurig zijn.
Vriend van mij staat nu iedere zaterdag op de markt kaas te verkopen. Hij is gewoon op een verkoper afgestapt en kassa.
Bijbanen zie je eigenlijk ook nooit online voorbij komen.
Waar heb je deze cursus gevolgd?quote:quote:
Op woensdag 8 mei 2013 11:02 schreef corehype het volgende:
Hoe kom je te werk in de procesindustrie als je in de bouw hebt gewerkt
VAPRO-curussen volgen.
Hehheh... Vertel; wat is je ervaring in deze?quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:13 schreef thabit het volgende:
[..]
Tsja, software engineering is iets wat je makkelijk door mensen uit lage-lonenlanden kunt laten doen, dus dat drukt het salaris al gauw.
Had ik pas ook. Na welgeteld 9 minutenquote:Op donderdag 9 mei 2013 14:59 schreef Myraela het volgende:
Een uur tijd tussen een bevestiging van ontvangst van mijn sollicitatie en de afwijzing. Ben blij dat ze me wel serieus overwogen hebben. [ afbeelding ]
Gebak meebrengenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:50 schreef Bienelientjee het volgende:
Zojuist ook weer een brief er op uit gestuurd! Ben benieuwd!
(Met mogelijke sollicitatie gesprekken op mijn verjaardag!Ach ja! Wat moet, dat moet!)
Toont wel dat je die baan graag wilquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:50 schreef Bienelientjee het volgende:
Zojuist ook weer een brief er op uit gestuurd! Ben benieuwd!
(Met mogelijke sollicitatie gesprekken op mijn verjaardag!Ach ja! Wat moet, dat moet!)
In alle eerlijkheid: als het je niet lukt om een willekeurig bijbaantje te vinden (wat meer dan 90% van de studenten zonder noemenswaardige beperking wel lukt) hoe groot is dan de kans dat je als ZZP'r wel geld weet te verdienen?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:40 schreef TeleportingKing het volgende:
"Kun je dan geen eigen bedrijfje beginnen?"
Is een suggestie die ik wel eens hoor. En ik vind het een goede vraag. Kan het? Heb ik de vaardigheden en is het realistisch om er geld mee te verdienen?
Ik heb nauwelijks geld om te investeren en ik zou al niet eens weten in welke richting ik iets zou moeten opzetten. Maar als het niet lukt om een gewoon baantje te vinden moet ik deze optie wel overwegen.
Ik heb nog geen gat in de markt ontdekt en zou ook niet weten welke vaardigheden en kunde ik heb waar anderen voor zouden willen betalen.
Zijn er mensen die wel iets voor zichzelf hebben opgezet, zonder enorme bedragen te investeren, en daar lekker mee kunnen bijverdienen? Of kan ik beter op zoek blijven naar een gewone bijbaan?
Ben ik het niet helemaal mee eens, er zijn genoeg studenten die moeite hebben met het vinden van een bijbaan. Veel meer dan 10%.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:06 schreef Ryon het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid: als het je niet lukt om een willekeurig bijbaantje te vinden (wat meer dan 90% van de studenten zonder noemenswaardige beperking wel lukt) hoe groot is dan de kans dat je als ZZP'r wel geld weet te verdienen?
https://www.google.nl/#hl(...)&oq=helpdesk+bijbaan
Bij de meeste grote bedrijven zoeken zij altijd helpdeskmedewerkers. Bij veel hotels en bedrijven kan je ook aan de slag als receptionist. Daarnaast zijn er nog talloze mogelijkheden in de beveiliging en het magazijnwerk. Als student heb je een o.v kaart en ben je flexibel inzetbaar, waardoor je kosteloos een behoorlijk groot bereik hebt. Ook neem je genoegen met een nul uren contract, waardoor je aanlokkelijker bent dan iemand die een dergelijk baantje fulltime wil gaan doen. Je verdringt zonder enige moeite anderen van de arbeidsmarkt. Hoe lullig het ook is, maar daar moet je gebruik van maken.
Als je niet eens weet wat je zou moeten doen, lijkt het me geen aanrader. Ik heb gewoon een vaste bijbaan en als ik soms eens een opdrachtje voor wat extra geld krijg ben ik alleen maar blij. Maar dat is voornamelijk omdat ik dan geld kan verdienen met iets wat ik leuk vind en ondertussen een beetje portfolio kan opbouwen. Voor het geld zelf is het eigenlijk de moeite niet.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:40 schreef TeleportingKing het volgende:
"Kun je dan geen eigen bedrijfje beginnen?"
Is een suggestie die ik wel eens hoor. En ik vind het een goede vraag. Kan het? Heb ik de vaardigheden en is het realistisch om er geld mee te verdienen?
Ik heb nauwelijks geld om te investeren en ik zou al niet eens weten in welke richting ik iets zou moeten opzetten. Maar als het niet lukt om een gewoon baantje te vinden moet ik deze optie wel overwegen.
Ik heb nog geen gat in de markt ontdekt en zou ook niet weten welke vaardigheden en kunde ik heb waar anderen voor zouden willen betalen.
Zijn er mensen die wel iets voor zichzelf hebben opgezet, zonder enorme bedragen te investeren, en daar lekker mee kunnen bijverdienen? Of kan ik beter op zoek blijven naar een gewone bijbaan?
Mijn exschoonzus wil dolgraag in de zorg werken (en is imho ook bijzonder geschikt) en heeft via het uwv gevraagd of ze niet in een leertrajact kan komen. Nee, geld is op en ze is dan niet meer beschikbaar voor werk. Ondertussen gewoon al heel lang werkloos, maar ze is wel beschikbaar hèquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:46 schreef trigt013 het volgende:
Grappige is hier bij onze zorg is het personeel niet te vinden. Zelfs ongeschoold werk hier kunnen we nog geeneens genoeg personeel vinden.
Niet meer beschikbaar voor werk? Dafuq... Welk werk. Wat een onzin redenatie, ze is daarna toch beschikbaar voor de zorg. Tsjonge dat slaat echt als een lul op een drumstel.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 07:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn exschoonzus wil dolgraag in de zorg werken (en is imho ook bijzonder geschikt) en heeft via het uwv gevraagd of ze niet in een leertrajact kan komen. Nee, geld is op en ze is dan niet meer beschikbaar voor werk. Ondertussen gewoon al heel lang werkloos, maar ze is wel beschikbaar hè
Ik kan het nog sterker vertellen. Een vriendin die al járen werkloos is en wegens een psychische diagnose niet hoeft te solliciteren wilde graag op eigen kosten een opleiding gaan doen van een jaar. Mocht niet, want dan was ze niet beschikbaar voor werkquote:Op zaterdag 11 mei 2013 08:28 schreef Silmarwen het volgende:
Niet meer beschikbaar voor werk? Dafuq... Welk werk. Wat een onzin redenatie, ze is daarna toch beschikbaar voor de zorg. Tsjonge dat slaat echt als een lul op een drumstel.
Soms word je zo moe van het UWV. Een vriend van mij had een operatie gehad aan zijn benen tijdens zijn uitkering. Moest gewoon opdraven want hij was maar 25% arbeidsongeschikt, dat het zijn benen waren bleek ondergeschikt.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 08:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan het nog sterker vertellen. Een vriendin die al járen werkloos is en wegens een psychische diagnose niet hoeft te solliciteren wilde graag op eigen kosten een opleiding gaan doen van een jaar. Mocht niet, want dan was ze niet beschikbaar voor werkOndertussen heeft ze die opleiding dus stiekem gedaan
en heeft daar een parttime baan mee gevonden
![]()
Dan zou hij tijdelijk een uitkering op basis van de ziektewet moeten krijgen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:03 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Soms word je zo moe van het UWV. Een vriend van mij had een operatie gehad aan zijn benen tijdens zijn uitkering. Moest gewoon opdraven want hij was maar 25% arbeidsongeschikt, dat het zijn benen waren bleek ondergeschikt.
Dit was in een andere tijd....10 jaar gelezen ofzo.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:24 schreef lyolyrc het volgende:
ij tijdelijk een uitkering op basis van de ziektewet moeten krijgen.
Het percentage arbeidsongeschiktheid wordt overigens bepaald door het loonverlies, niet door het percentage van je lichaam dat niet goed functioneert
Als je een eigen bedrijfje op wil starten wordt je toch ook gekort op je uitkering? Ook als je geen opdrachten binnen haalt, geloof ikquote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:03 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Soms word je zo moe van het UWV. Een vriend van mij had een operatie gehad aan zijn benen tijdens zijn uitkering. Moest gewoon opdraven want hij was maar 25% arbeidsongeschikt, dat het zijn benen waren bleek ondergeschikt.
Dat percentage was van een paar jaar terug. Zal nu wel iets minder zijn aangezien veel studenten niet meer durven te werken naast hun studie bang voor vertraging.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:58 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens, er zijn genoeg studenten die moeite hebben met het vinden van een bijbaan. Veel meer dan 10%.
En voor die baantjes word ik ook niet zomaar aangenomen hoor. Vergeet niet dat ik wel iets ouder ben dan de gemiddelde eerstejaarsstudent.
Volgens mij kun je kiezen, of compenseren met je inkomsten, of met een percentage in tijd.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:46 schreef Disorder het volgende:
[..]
Als je een eigen bedrijfje op wil starten wordt je toch ook gekort op je uitkering? Ook als je geen opdrachten binnen haalt, geloof ik
Nee, als je bijvoorbeeld in je eerste week een opdracht van 20 uur hebt, gaat UWV er vanuit dat je vanaf dan voor 20 uur werkt heb. Ongeacht wat er een week later gebeurt.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij kun je kiezen, of compenseren met je inkomsten, of met een percentage in tijd.
Damn. Ik weet niet eens wat ik daar op moet zeggen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, als je bijvoorbeeld in je eerste week een opdracht van 20 uur hebt, gaat UWV er vanuit dat je vanaf dan voor 20 uur werkt heb. Ongeacht wat er een week later gebeurt.
Dat wist ik ook niet toen ik het er met UWV over hadquote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:40 schreef Disorder het volgende:
[..]
Damn. Ik weet niet eens wat ik daar op moet zeggen.
In 1998 begon ik destijds ook een eigen (internet) bedrijfje, toen mocht ik mijn inkomsten aanvullen met een bijstandsuitkering, eigenlijk geen keer van gebruik hoeven maken, moet nog wel lachen om betreffende mevrouw van het UWV die erg pedant ging uitleggen dat het internet nooit wat zou worden, ze kon het immers weten, ze wist alles over computers.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat wist ik ook niet toen ik het er met UWV over had
Als ik nou gewoon dat wat ik zelf met mijn eigen bedrijf verdien per week kan opgeven en dat gedurende de looptijd van de ww de rest wordt aangevuld had ik veel meer werk van mijn eigen bedrijfje gemaakt. Nu heb ik het niet eens overwogen omdat ik niet het risico kan lopen een periode zonder geld te zitten met een gezin met 3 kinderen.
Kortom deze maatregel, net als vele maatregelen van het uwv, beperken je zelfredzaamheid tot het minimum. Alleen werk vinden op ongeveer gelijkwaardig niveau kan je redden. Kleinere initiatieven hakken dusdanig in je basis inkomen dat je het wel uit je hoofd laat.
Zo'n tien jaar geleden werkte ik bij het UWV. Mensen met WW die ziek werden gingen eerst de ziektewet in, waarna ze eventueel weer WW konden krijgen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:34 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dit was in een andere tijd....10 jaar gelezen ofzo.
Er was een tijdje dat je een percentage werd afgekeurd en kon je voor dat deel WAO aanvragen en de rest bleef je in WW, onder een bepaald percentage bleef je gewoon in de WW met een arbeidshandicap.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:24 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zo'n tien jaar geleden werkte ik bij het UWV. Mensen met WW die ziek werden gingen eerst de ziektewet in, waarna ze eventueel weer WW konden krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |