Ik heb vaak het idee, dat om aan een baan te kunnen komen je door de vooraf ingestelde filters van het systeem door moet komen. Ben je eens daar door heen dan moet je een klik hebben met de desbetreffende HR miep/metro, of je eventueel in het team past doet er niet toe. Dus als je cv een fractie afwijkt, of je geeft betreffende HR mieppie niet de antwoorden die correct zijn volgens haar opleiding, dan heb je vette pech.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het bedrijf waar ik werk heeft ook vacatures, ze sluiten zelfs aan op het interessegebied van de gemiddelde Fok!ker. toch lukt het de recruitmentafdeling niet de juiste personen te vinden. Vind het ook raar.
Wat dacht je van gewoon nog eens even bellen?quote:Op woensdag 17 april 2013 19:37 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Daarom wilde ik ook wat informatie, als dat zo is dan had ik het fijn gevonden als deze leercoordinator binnen deze stichting dat even had gecommuniceerd. Daarnaast heb ik contact gehad met twee opleidingen en beide adviseurs zeiden dat ik eerst zelf een stichting moet benaderen waarna ik pas een BBL opleiding bij hun kan starten.
Je moet ook niet met hrm bellen, maar met je toekomstige chef. Echt, altijdbellen en sla personeelszaken over.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:10 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Ik heb vaak het idee, dat om aan een baan te kunnen komen je door de vooraf ingestelde filters van het systeem door moet komen. Ben je eens daar door heen dan moet je een klik hebben met de desbetreffende HR miep/persoon, of je eventueel in het team past doet er niet toe. Dus als je cv een fractie afwijkt, of je geeft betreffende HR mieppie niet de antwoorden die correct zijn volgens haar opleiding, dan heb je vette pech.
Ik ben het met je eens, de keren dat ik met een HR miep/metro moest praten ben ik het nooit geworden. Mijn kansen heb ik altijd gehad als ik met een direct leidinggevende sprak. Punt is, vaak zat weet je niet wie dat is en is ook hij/zij gebonden aan een protocol (eerst met HR miep/metro praten dan met mij).quote:Op woensdag 17 april 2013 20:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je moet ook niet met hrm bellen, maar met je toekomstige chef. Echt, altijdbellen en sla personeelszaken over.
Jij zit dan ook in het iets hogere managementquote:Op woensdag 17 april 2013 20:36 schreef Tinkepink het volgende:
Van een dergelijk protocol heb ik nooit wat gemerkt.
Daar ben ik niet begonnen natuurlijk.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:52 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Jij zit dan ook in het iets hogere managementVoor een simpele loonslaaf werkt het (helaas) nou eenmaal anders.
Dat ontken ik niet, maar tijden zijn veranderd sinds you ooit een simpele loonslaaf was. Dat kun je simpleweg niet ontkennen. Met een overschot aan loonslaven is de macht van de HR miep/metro gestegen. Jij wordt misschien uitgenodigd voor gesprekken via linkedin, maar dat geldt echt niet voor de gemiddelde werkloze anno 2013.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:04 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Daar ben ik niet begonnen natuurlijk.
Deze manier van werven moet ik het van hebben nu, ben ik bang. Op de reguliere manier lijkt het niet te lukken.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:46 schreef BlueMage het volgende:
Mwah ben ik niet helemaal met je eens Domme_Gans. Ook als simpele loonslaaf kom je vaak via via aan de betere banen. (iemand kent iemand die de direct leidinggevende goed kent, etc)
Ik heb ook een paar brieven geschreven en op basis daarvan had ik een score van 50 procent. De directe benadering heeft geresulteerd in 4 concrete aanbiedingen uit 5 gesprekken. Als het kan probeer ik het schrijven van een brief te voorkomen.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:49 schreef Disorder het volgende:
[..]
Deze manier van werven moet ik het van hebben nu, ben ik bang. Op de reguliere manier lijkt het niet te lukken.
Klopt, zo ben ik ook aan mijn baan gekomen, een vacature waar gemiddeld 400 mensen op solliciteren. Punt is dat die 399 anderen die sollicitteren hebben toch dikke pech hebben. Ik ben eerlijk genoeg om toe te geven dat ik niet weet hoe het bij het hoger management er aan toe gaat. Aangezien ik er vanuit ga dat netwerken voor hoger management second nature is. Tinkepink zit in de technische sector, een van de weinige sectoren waar ze nog in deze tijd schreeuwne om mensen. Zeker om mensen die naast technisch inzicht ook nog commercieel sterk zijn. Laten we eerlijk zijn, hoeveel van de huidige werklozen zijn dat?quote:Op woensdag 17 april 2013 21:46 schreef BlueMage het volgende:
Mwah ben ik niet helemaal met je eens Domme_Gans. Ook als simpele loonslaaf kom je vaak via via aan de betere banen. (iemand kent iemand die de direct leidinggevende goed kent, etc)
Ik vond het gesprek wat eenzijdig. Er lag heel veel nadruk op de onderwijskant en er werd niets gevraagd over de onderzoeksaspecten. Maar ik vond het leuk dat ze het me zo moeilijk maakten, en ik denk dat ik een goede indruk van mezelf heb gegeven. Dus ik ben blij!quote:Op woensdag 17 april 2013 20:04 schreef innepin het volgende:
Claudia, vertel eens, hoe ging je gesprek? Goed gevoel over? Enig idee hoe je kansen zijn?
Wat ik natuurlijk bedoel is dat je geen brutolonen maar nettolonen met elkaar moet vergelijken.quote:Op woensdag 17 april 2013 16:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Bij een salaris van ¤0 gaat er zelfs helemaal niets naar de fiscus!
Winning!
Een goed gevoel is in ieder geval fijn! Nu hopen...quote:Op woensdag 17 april 2013 22:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond het gesprek wat eenzijdig. Er lag heel veel nadruk op de onderwijskant en er werd niets gevraagd over de onderzoeksaspecten. Maar ik vond het leuk dat ze het me zo moeilijk maakten, en ik denk dat ik een goede indruk van mezelf heb gegeven. Dus ik ben blij!
Geen idee of ik door mag naar de tweede ronde. Ik schat mijn kansen redelijk goed in omdat met al mijn zwakke kanten rekening is gehouden in de vacature-omschrijving. Er zijn nu eenmaal geen mensen die ervaring op alle fronten van die functie hebben (het is een vrij unieke functie). Maar goed, je weet maar nooit. Ik heb ook geen idee waar mijn concurrentie uit bestaat. Ik zag toevallig de vrouw die voor mij was, en die leek verdacht veel op mij.
Met mijn chemische achtergrond betekent het dat ik wellicht ongeveer evenveel ervaren concurrenten er bij krijg. Geen goed vooruitzicht.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:44 schreef Maanvis het volgende:
Kaching!
http://www.nu.nl/economie(...)en-in-nederland.html
TIP: word barvrijwilliger bij je sportclub of bij een jeugdsoos. dan kun je daar ervaring op doen.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:24 schreef TeleportingKing het volgende:
Wat me toch opvalt is de grote hoeveelheid horecavacatures de laatste tijd. Het zal wel met het seizoen te maken hebben. Natuurlijk vragen ze bijna overal ervaring met bar/bedieningswerkzaamheden.
Zou die ervaring een beetje te bluffen zijn? Gewoon zeggen dat je het kan, en ondertussen thuis oefenen met dienbladen lopen o.i.d.?
Of zijn er misschien ergens cursussen die je de kneepjes van het vak kunnen leren? Ik heb namelijk het idee dat je vrij makkelijk aan de slag kan als je die ervaring wel hebt. Zeker nu ze op dit moment volop personeel zoeken.
Hoe doe je dat dan met betalen van je vaste lasten? Lijkt me verschrikkelijk frustrerend.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:45 schreef innepin het volgende:
[..]
Een goed gevoel is in ieder geval fijn! Nu hopen...
Ik ben al maanden niet meer op gesprek geweest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |