abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 april 2013 @ 14:44:31 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125397363
Nou ja, zolang als ik met 5 maal concrete werkervaring op web gebied nog word afgewezen wegens "geen duidelijke online ervaring" heb ik niet meer zoveel geloof dat er geen geschikte kandidaten zijn.

onder de marktprijs nog iets hoger opgeleide kandidaten die voor een appel en een ei boven verwachting presteren zullen wel ontbreken....
pi_125397392
Nou als jullie in regio twente wat weten hoor ik het graag. ;)
pi_125398433
Ik kan wel merken dat er in ieder geval onder hoogopgeleiden een enorme concurrentie gaande is. Voor mijn promotie voldeed een gesprek (wel een heel pittig gesprek) en een schrijfopdracht (voor de vorm). Het tweede gesprek ging meer over arbeidsvoorwaarden, wat zij mij te bieden hadden. Maar nu lijken er steevast meerdere selectierondes te zijn. Ik heb zojuist een gesprek gehad (bijna net zo pittig als voor m'n promotieplek) en er volgt nog een opdracht waarmee ik me moet bewijzen als ik door ben.

Voor een ander traject waar ik in zit, heb ik een iq test gedaan, een persoonlijkheidstest gemaakt, verschillende opdrachten gedaan die geobserveerd werden en ik moet nog een proefles gaan geven. Nu begrijp ik dat wel, want het gaat hier om een traineeprogramma voor excellente academici. Maar jemig, daar zijn er nogal wat van, klaarblijkelijk! Vooral in mijn vakgebied. Ik had beter een briljant wiskundige kunnen worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_125398658
Ik ben net gebeld door een ICT bedrijf dat ik misschien als servicedesk medewerker aan de slag mag gaan. Moest van te voren een toets maken en daar ben ik voor geslaagd.

Maar er is één probleem. Ik weet dat het crisis is, maar ik schok me kapot van mijn bruto uurloon, die is namenlijk maar ¤8,74. Ben 23 jaartjes jong, maar ik heb de afgelopen tijd ¤12,65 bruto per uur verdient.

Maar aan de andere kant, dit is wel weer een functie waar ik al 4 jaar op wacht en er zijn doorgroeimogelijkheden en kans op een vast contract..
pi_125398730
Het voordeel van bruto weinig verdienen is natuurlijk weer dat er niet zo enorm veel vanaf gaat qua belastingen. En je hoeft geen gezin te onderhouden, dat scheelt ook weer! Klinkt mij toch in de oren als een prima kans.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 17 april 2013 @ 15:19:44 #181
123170 alors
zlata1234
pi_125398763
Hier in Friesland zoeken ze 4 trainees bij de provincie dan reageren er paar honderd man en dan moet je ook allerlei testen/gesprekken/talentendagen doen, maar het debielste is het youtube filmpje wat je moet maken en wat en plein public moet worden upgeload :')
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 17 april 2013 @ 15:52:31 #182
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125400202
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:19 schreef alors het volgende:n, maar het debielste is het youtube filmpje wat je moet maken en wat en plein public moet worden upgeload :')
dat zal wel meevallen
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_125400435
de metaal industrie doet het op dit moment wel goed , vergeleken met de bouw. Ik denk dat ik omscholing ga doen naar lasser. iemand nog tips hoe je dat het beste kunt doen. cursussen volgen of gewoon een bol opleiding beginnen ?
pi_125400595
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:57 schreef mr.miagi het volgende:
de metaal industrie doet het op dit moment wel goed , vergeleken met de bouw. Ik denk dat ik omscholing ga doen naar lasser. iemand nog tips hoe je dat het beste kunt doen. cursussen volgen of gewoon een bol opleiding beginnen ?
Dat ligt ook aan je leeftijd. Ze zoeken daar vooral jonge jongens die net van school zijn, of in ieder geval onder de 35 met veel ervaring.
pi_125400641
ben 23 jaar geen ervaring in de metaal industrie, ik was eerst timmerman, ben nu werkloos
pi_125400664
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 16:00 schreef fh101 het volgende:

[..]

Dat ligt ook aan je leeftijd. Ze zoeken daar vooral jonge jongens die net van school zijn, of in ieder geval onder de 35 met veel ervaring.
  woensdag 17 april 2013 @ 16:02:24 #187
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_125400688
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:18 schreef Claudia_x het volgende:
Het voordeel van bruto weinig verdienen is natuurlijk weer dat er niet zo enorm veel vanaf gaat qua belastingen.
Ja, nou. Joepie
Wat is dat voor rare logica dan? :')
  woensdag 17 april 2013 @ 16:12:41 #188
123170 alors
zlata1234
pi_125401110
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dat zal wel meevallen
Nee hoor ze staan er nu nog op.
know'm sayin?
word? word.
pi_125401275
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:18 schreef Claudia_x het volgende:
Het voordeel van bruto weinig verdienen is natuurlijk weer dat er niet zo enorm veel vanaf gaat qua belastingen. En je hoeft geen gezin te onderhouden, dat scheelt ook weer! Klinkt mij toch in de oren als een prima kans.
Bij een salaris van ¤0 gaat er zelfs helemaal niets naar de fiscus!

Winning!
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 april 2013 @ 16:26:36 #190
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125401690
Nou ja, feit is wel dat er wanneer je meer gaat verdienen steeds minder overblijft per verdiende euro. Dus inderdaad houdt je bij een lager inkomen relatief meer over.
  woensdag 17 april 2013 @ 16:32:33 #191
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125401953
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 16:12 schreef alors het volgende:

[..]

Nee hoor ze staan er nu nog op.
Als je ze zelf hebt moeten uploaden haal ze dan weg?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_125402267
Even voorstellen :)

Hoi allemaal!

mijn naam is Irene en ik werk bij de he-academy. Een van mijn taken bij dit bedrijf is het opzetten van een training die mensen gaat helpen bij het vinden van een baan. Omdat we graag willen afwijken van de standaard trainingen die vaak via het UWV worden gegeven zijn we op zoek naar waar mensen echt behoefte aan hebben. Deze trainingen hebben geen commerciele grondslag en ons bedrijf heeft dan ook geen winstoogmerk.
Omdat er op dit forum veel mensen zitten die met deze situatie te maken hebben zou ik jullie graag willen vragen of je even de tijd zou willen nemen om een hele korte vragenlijst (4 vragen maar) in te vullen. Dit is volledig anoniem, tenzij je er zelf voor kiest om je emailadres in te vullen.

Jullie zouden mij en mijn collega's hier enorm mee helpen.
Alvast bedankt!

Groetjes, Irene

De enquete is te vinden via de volgende link: https://docs.google.com/f(...)cRTqA-4hftjbEiAJUxSg
  woensdag 17 april 2013 @ 16:44:20 #193
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125402498
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 16:39 schreef hollydr1 het volgende:

Hoi allemaal!

mijn naam is Irene en ik werk bij de he-academy. Een van mijn taken bij dit bedrijf is het opzetten van een training die mensen gaat helpen bij het vinden van een baan. Omdat we graag willen afwijken van de standaard trainingen die vaak via het UWV worden gegeven zijn we op zoek naar waar mensen echt behoefte aan hebben. Deze trainingen hebben geen commerciele grondslag en ons bedrijf heeft dan ook geen winstoogmerk.
Omdat er op dit forum veel mensen zitten die met deze situatie te maken hebben zou ik jullie graag willen vragen of je even de tijd zou willen nemen om een hele korte vragenlijst (4 vragen maar) in te vullen. Dit is volledig anoniem, tenzij je er zelf voor kiest om je emailadres in te vullen.

Alvast bedankt!

Groetjes, Irene

De enquete is te vinden via de volgende link: https://docs.google.com/f(...)cRTqA-4hftjbEiAJUxSg
Is ingevuld :)
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 17 april 2013 @ 16:44:34 #194
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125402509
Een gedicht over Maanvis
pi_125407330
Is dit eigenlijk toegestaan in een vacaturetekst?

quote:
Ben je scholier of student dan kun je op onderstaande vacature solliciteren.
En dit?

quote:
Vacature: Verkoopster
Oh en dit (voor medewerker verslavingszorg)?
quote:
Wij zoeken mensen die :
· een actief-christelijke levensstijl hebben;

[ Bericht 12% gewijzigd door TeleportingKing op 17-04-2013 19:03:06 ]
pi_125407921
ik probeer informatie te verkrijgen voor omscholing, via de BBL leerweg. De twee college's die dit hier aanbieden zeggen beide dat ik zelf voor een leer/werkplek moet zorgen. Dus ik stuur:

"Ik zou graag willen informeren naar de mogelijkheid een BBL leertraject te volgen binnen uw stichting. Ik wil de opleiding ... gaan volgen via de BBL leerweg. Ik zou graag het praktijkgedeelte binnen uw stichting uitvoeren. Graag hoor ik van u."

Als antwoord krijg ik:

"Helaas is dit niet mogelijk. Wij hebben zelf BBL leerlingen in dienst. Veel succes met je studie."

Dus het is niet mogelijk, maar ze hebben wel BBL leerlingen in dienst... Ben ik nu zo sloom van begrip want ik snap niet waarom het dan niet mogelijk is.
<hr>
  woensdag 17 april 2013 @ 19:25:59 #197
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_125408737
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 16:39 schreef hollydr1 het volgende:

Hoi allemaal!

Alvast bedankt!

Groetjes, Irene

Is dit gereicht op mannen of was de oprichter een fan van He-man?
-weg-
pi_125409062
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 19:06 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik probeer informatie te verkrijgen voor omscholing, via de BBL leerweg. De twee college's die dit hier aanbieden zeggen beide dat ik zelf voor een leer/werkplek moet zorgen. Dus ik stuur:

"Ik zou graag willen informeren naar de mogelijkheid een BBL leertraject te volgen binnen uw stichting. Ik wil de opleiding ... gaan volgen via de BBL leerweg. Ik zou graag het praktijkgedeelte binnen uw stichting uitvoeren. Graag hoor ik van u."

Als antwoord krijg ik:

"Helaas is dit niet mogelijk. Wij hebben zelf BBL leerlingen in dienst. Veel succes met je studie."

Dus het is niet mogelijk, maar ze hebben wel BBL leerlingen in dienst... Ben ik nu zo sloom van begrip want ik snap niet waarom het dan niet mogelijk is.
Correct me if I'm wrong, maar is het niet zo dat je bij een stichting/instelling/bedrijf zelf solliciteert naar BBL opleidingen? Dus dat zij daar echt vacatures voor open hebben staan en de opleiding zelf daar regelen? Zo heb ik het tenminste altijd begrepen.
pi_125409221
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 19:34 schreef fh101 het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong, maar is het niet zo dat je bij een stichting/instelling/bedrijf zelf solliciteert naar BBL opleidingen? Dus dat zij daar echt vacatures voor open hebben staan en de opleiding zelf daar regelen? Zo heb ik het tenminste altijd begrepen.
Daarom wilde ik ook wat informatie, als dat zo is dan had ik het fijn gevonden als deze leercoordinator binnen deze stichting dat even had gecommuniceerd. Daarnaast heb ik contact gehad met twee opleidingen en beide adviseurs zeiden dat ik eerst zelf een stichting moet benaderen waarna ik pas een BBL opleiding bij hun kan starten.
<hr>
pi_125409628
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 19:37 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Daarom wilde ik ook wat informatie, als dat zo is dan had ik het fijn gevonden als deze leercoordinator binnen deze stichting dat even had gecommuniceerd. Daarnaast heb ik contact gehad met twee opleidingen en beide adviseurs zeiden dat ik eerst zelf een stichting moet benaderen waarna ik pas een BBL opleiding bij hun kan starten.
Ik denk dat je het dan anders moet formuleren. "Ik zou graag het praktijkgedeelte binnen uw stichting uitvoeren" lijkt er meer op dat je een stage gaat lopen en dat is toch anders dan BBL. Vaak kun je op de website wel vinden of ze BBL trajecten aanbieden. Ik denk dat het beter overkomt als je direct daarnaar verwijst, iets als in "Ik zag dat er binnen uw stichting BBL plaatsen beschikbaar zijn en ik wil hier graag naar solliciteren".

Naar mijn idee draai je het nu in je mailtje om; je schrijft nu eerst over de opleiding en dan over de stichting, terwijl het stichting&opleiding zou moeten zijn. Snap je een beetje wat ik bedoel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')