Ik sta nu een 7,8 gemiddeld voor al mijn vakken op 6VWO, maar de school wilt mij gaan laten zakken op gym. Ik heb namelijk 4 gymlessen niet gevolgd, omdat mijn enkel verzwikt was. Die gymlessen stellen trouwens geen ene zak voor, want het enige waarvoor je beoordeelt wordt, is of je aanwezig bent; je kan 2 uur op de bank gaan zitten of 2 uur je best doen, het maakt niks uit.
De gymlessen zijn onderverdeeld in 4 delen van elk 4 lessen en voor elk deel wordt je apart 'beoordeeld' op je absentie. Ik heb het eerste deel dus geen een les gevolgd (gewoon netjes afgemeld) en heb voor dat deel een O-onvoldoende. Voor de andere 3 delen heb ik gewoon een G voor goed, omdat ik al die lessen gevolgd heb.
3x G 1x O = eindcijfer O Dat staat op mijn eindlijst en daarmee zou ik automatisch gezakt zijn.
Nu willen ze dat ik die 4 lessen in gaan halen door 4x2 uur mee te gymen met 4e of 5e jaars. Daar heb ik dus echt geen zin in en ik vind het ook gewoon onzin dat ze me kunnen laten zakken op gym, omdat mijn enkel verzwikt was.
De vraag is dus of ze me echt kunnen gaan laten zakken hierop of dat dit loze dreigementen zijn. Is er ergens een site waarop staat hoe het landelijk geregeld is met het laten zakken voor gym en de reden daarvoor?
Klacht: School is achterlijk en wil mij laten zakken op gym, omdat mijn enkel verzwikt was.