abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125745680
nevermind

[ Bericht 99% gewijzigd door meth1745 op 27-04-2013 05:26:48 ]
pi_125901159
quote:
7s.gif Op woensdag 24 april 2013 18:17 schreef vaarsuvius het volgende:

In het vorige stuk heeft Veritas zijn pet van debater gaandeweg omgeruild voor die van boeteprediker / onheilsprofeet. Ik zal er verder maar niet op reageren, dat heeft denk ik niet erg veel zin.

En op een ander forum komt de aap uit de evolutionaire mouw, meneer is een creationist. Dan begrijp ik ook waarom ie alweer verdwenen is.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  dinsdag 30 april 2013 @ 13:46:03 #228
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125901748
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:35 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

En op een ander forum komt de aap uit de evolutionaire mouw, meneer is een creationist. Dan begrijp ik ook waarom ie alweer verdwenen is.
:D _O-

Grappig hoe relatief 'onopvallend' hij dan is binnengekomen. In eerste instantie dacht ik: 'hee, kijk.. een gelovige met hersenen.. die kunnen we hier best gebruiken'. Helaas, mijnheer had kennelijk een agenda.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 30 april 2013 @ 15:14:40 #229
16305 Jappie
parttime reverend
pi_125906650
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Grappig hoe relatief 'onopvallend' hij dan is binnengekomen. In eerste instantie dacht ik: 'hee, kijk.. een gelovige met hersenen.. die kunnen we hier best gebruiken'. Helaas, mijnheer had kennelijk een agenda.
Wie niet!? :+
pi_125914542
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hersenen die heeft Veritas wel. Die hersenen zijn soms lastig, want er knaagt soms iets, de gedachte dat het toch ergens niet helemaal klopt. Vandaar dat er op fora naar bevestiging moet worden gezocht. Helaas zijn zelfs christelijke fora tegenwoordig door die vermaledijde atheïsten geïnfiltreerd. Die het alsmaar beter willen weten.

Veritas, ik heb nog een advies. Je had vragen en hebt antwoorden gekregen van God. Wees daar tevreden mee en accepteer dat die antwoorden puur persoonlijk zijn, en alleen voor jou gelden. Zelfs je medegelovige heeft net weer andere antwoorden. De antwoorden voldoen niet voor het algemeen omdat ze niet voldoen aan de regels van de rede. Zonder het geloof in jouw god heeft een ander helemaal niks aan jouw antwoorden.

Als je tot het inzicht komt dat je geloof geen Universele Waarheid is, maar nooit meer dan een persoonlijke waarheid zal zijn en als het met die beperking nog steeds van Waarde is voor jou, dan ben je er.
  dinsdag 30 april 2013 @ 22:25:50 #231
37769 erodome
Zweefteef
pi_125924568
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 april 2013 19:47 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Hersenen die heeft Veritas wel. Die hersenen zijn soms lastig, want er knaagt soms iets, de gedachte dat het toch ergens niet helemaal klopt. Vandaar dat er op fora naar bevestiging moet worden gezocht. Helaas zijn zelfs christelijke fora tegenwoordig door die vermaledijde atheïsten geïnfiltreerd. Die het alsmaar beter willen weten.

Dus de reden dat jij hier zoveel over geloof moet praten is omdat er toch wat knaagt, de gedachte dat het toch ergens niet helemaal klopt. Vandaar dat je bevestiging zoekt op fora en discussie's over geloof opzoekt en mensen die je sterken in je mening?
Helaas zijn er overal ook van die vermaledije gelovigen die het alsmaar beter weten, toch?

Nee, wat zeg ik nu toch weer voor onzin, ik was vergeten dat actieve atheisten tot een andere soort behoren bij wie deze gedragspatronen heel anders werken, niet zoals bij mensen ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:01:38 #232
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125926735
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 22:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Dus de reden dat jij hier zoveel over geloof moet praten is omdat er toch wat knaagt, de gedachte dat het toch ergens niet helemaal klopt. Vandaar dat je bevestiging zoekt op fora en discussie's over geloof opzoekt en mensen die je sterken in je mening?
Helaas zijn er overal ook van die vermaledije gelovigen die het alsmaar beter weten, toch?

Nee, wat zeg ik nu toch weer voor onzin, ik was vergeten dat actieve atheisten tot een andere soort behoren bij wie deze gedragspatronen heel anders werken, niet zoals bij mensen ;)
Een belangrijk verschil is dat een militante atheïst de discussie niet mijdt maar juist opzoekt. Er is dan ook geen sprake van "helaas zijn er overal ook van die vermaledijde gelovigen die het alsmaar beter weten". Voor de militante atheïst is het: hoe meer hoe beter.
pi_125926970
Ik hoop niet dat ik nu voor militante atheïst uitgemaakt wordt :P

Verder heb ik er vertrouwen in dat het verschil tussen mijn bijdrages (de serieuze dan he) en die van bv Veritas_Illustrat wel duidelijk is.
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:07:10 #234
37769 erodome
Zweefteef
pi_125926985
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een belangrijk verschil is dat een militante atheïst de discussie niet mijdt maar juist opzoekt. Er is dan ook geen sprake van "helaas zijn er overal ook van die vermaledijde gelovigen die het alsmaar beter weten". Voor de militante atheïst is het: hoe meer hoe beter.
Daar heb je gelijk in, militante atheisten zijn net jahova's die vinden dat ze de plicht hebben mensen over te halen tot het goede. Als het over atheisme gaat zie ik maar weinig gelovigen ertussendoor komen om te vertellen hoe stom dat wel niet is(gebeurd soms wel, maar niet zoveel), andersom des te meer. Zelfs jahova's hebben daarin nog net wat minder bekeringsdrang ;)
Nee, dat is gemeen, die hebben gewoon een ander "strijdveld".
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:07:40 #235
37769 erodome
Zweefteef
pi_125927020
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:06 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik hoop niet dat ik nu voor militante atheïst uitgemaakt wordt :P

Verder heb ik er vertrouwen in dat het verschil tussen mijn bijdrages (de serieuze dan he) en die van bv Veritas_Illustrat wel duidelijk is.
Nee, militant niet, die benaming gaat te ver voor jou. Meer gewoon overtuigd atheist die er gewoon over praat.
pi_125927129
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, militant niet, die benaming gaat te ver voor jou.
Jij was het ook niet die dat woord gebruikte, dat was die nare Molurus, zo'n vervelend mannetje is dat...

Zweefteven vind ik eigenlijk heel lief. Ook als ze een beetje krom, herstel, creatief denken.

Ik zie religie (in elke vorm) namelijk als een culturele uiting, een kunstvorm. Dus creativiteit is daarin een positieve eigenschap.

Ik wijs mensen die zulks gebruiken om algemene waarheidclaims te gaan doen er wel op waar hun denken irrationeel is volgens de gangbare logica.

[ Bericht 10% gewijzigd door vaarsuvius op 30-04-2013 23:16:45 ]
pi_125927300
Ik vind dat een geloof in God een properly basic belief is. Dus eigenlijk moet er een derde optie bij :)
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:21:15 #238
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125927726
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:10 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Jij was het ook niet die dat woord gebruikte, dat was die nare Molurus, zo'n vervelend mannetje is dat...
:@

Nee, er zijn sowieso niet veel mensen die ik als zodanig zou omschrijven. :)
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:10:43 #239
390547 Brabke
er is meer...
pi_126028180
-Tenslotte gelooft iedereen wel . Ook de exacte wetenschappen kunnen veelal niet verder dan door er in te geloven .
-Einstein en ook Bohr geloofden wel in een niet nader te bepalen kosmische 'god' .
-Volgens mopje bewijst dit enigszins :

"Zekere dag bezocht Einstein zijn vriend Bohr, die toevallig in een kleine hut logeerde . Boven de toegang hing een hoefijzer . Einstein vroeg Bohr of hij geloofde, dat een hoefijzer geluk kon brengen ? Bohr antwoordde : neen ik geloof daar niet in . Waarop Einstein : waarom laat je het dan hangen ? Hierop Bohr : omdat men zegt, dat het ook helpt bij mensen, die er niet in geloven ...

-Tenslotte gelooft iedereen ; alleen wat en de manier waarop verschillen soms ...
  zondag 5 mei 2013 @ 22:20:04 #240
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_126110375
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 18:10 schreef Veritas_Illustrat het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb tot twee keer toe een reactie geschreven in Word (wat ik juist gebruik voor wat langere posts omdat ik slechte ervaringen heb met het schrijven ervan in kleine browservakjes) de afgelopen tijd, en tot tweemaal toe is het programma gecrasht.

Aan de laatste reacties te merken is het sowieso al niet meer nodig omdat je vertrokken bent; ik hoef het dus geen derde keer te proberen.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_126112121
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 22:20 schreef GrumpyFish het volgende:
Ik heb tot twee keer toe een reactie geschreven in Word (wat ik juist gebruik voor wat langere posts omdat ik slechte ervaringen heb met het schrijven ervan in kleine browservakjes) de afgelopen tijd, en tot tweemaal toe is het programma gecrasht.
Af en toe saven helpt ook :)
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  zondag 5 mei 2013 @ 22:55:08 #242
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_126112169
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 22:54 schreef man1986 het volgende:

[..]

Af en toe saven helpt ook :)
Daar ging het mis :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_126112218
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 22:55 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Daar ging het mis :)
Genoeg alternatieven voor Word.
Je wilt straks toch niet hetzelfde meemaken.
  zondag 5 mei 2013 @ 23:06:14 #244
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_126112753
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 22:56 schreef man1986 het volgende:

[..]

Genoeg alternatieven voor Word.
Je wilt straks toch niet hetzelfde meemaken.
Het ligt, denk ik, meer aan het feit dat het al een jaar of 6-7 op deze computer staat, dan aan Word zelf.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 21:50:53 #245
395906 Sjeenkske
Forever L1
pi_126364883
Ik geloof niet dat we in geloof moeten geloven. Dan geloof je namelijk alles wat je gelooft. Geloof jij dat?!?
Daar waar de nood het hoogst is, treft men een camera
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')