Dat is toch ook waar ik over viel, held? Eerst afstand doen, en dan een of ander verhaal afsteken waarin je kenbaar maakt dat je ergens wel begrip hebt voor de reacties.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan slaat het nog steeds nergens op, want ik nam - als eerste - nadrukkelijk afstand van de gedane uitlatingen. Daarna ben ik ingegaan op de vraag waarom mensen toch zulke opmerkingen maken; waar het vandaan komt.
Geen idee. Als je cijfers hebt, lees ik die graag. Je zult mij overigens niet horen zeggen dat we in dit land geen problemen hebben met bepaalde groepen uit de sociale onderklasse, maar goed...quote:Op donderdag 11 april 2013 12:22 schreef Deshain het volgende:
[..]
En in verhouding tot autochtone mannen uit de sociale onderklasse?
hier: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/)/components/actueel/rtlnieuws/09_september/24/binnenland/enquete.xmlquote:
Nee, dan kun je gewoon niet lezen. Want ik heb nergens gezegd dat ik begrip heb voor die reacties.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is toch ook waar ik over viel, held? Eerst afstand doen, en dan een of ander verhaal afsteken waarin je kenbaar maakt dat je ergens wel begrip hebt voor de reacties.
Dat vind ik gelul.
Dank je!quote:Op donderdag 11 april 2013 12:26 schreef Elfletterig het volgende:
hier: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/)/components/actueel/rtlnieuws/09_september/24/binnenland/enquete.xml
Waarom? In NL zitten 20% van de Marokkanen aan het staatsinfuus. Laten we een veiligheidsmarge van 5% nemen. Dan heb je nog 75% Marokkanen die gewoon elke dag werken. Die mensen scheer jij ook over een kam. Dat lijken veel mensen niet te zien. Voornamelijk negatieve berichtgeving doet het meer dan uitstekend. Het zal zeker niet de eerste keer zijn dat daar meerdere topics over lopen. Tot een reeks aan toe.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:27 schreef 3-voud het volgende:
Enfin, niemand heeft een antwoord waarom we ons drukker moeten maken op wat geroep en geblaat dan de fysieke handelingen die er tegenover staan van die groep die zich verongelijkt voelt.
Hoe representatief.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:29 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dank je!
Aan 400 moslims gevraagd dus die niet allen Marrokaan zijn.
Huh?quote:Op donderdag 11 april 2013 12:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Waarom? In NL zitten 20% van de Marokkanen aan het staatsinfuus. Laten we een veiligheidsmarge van 5% nemen. Dan heb je nog 75% Marokkanen die gewoon elke dag werken. Die mensen scheer jij ook over een kam.
NIET!quote:Op donderdag 11 april 2013 12:32 schreef Barbusse het volgende:
Maar nu ga ik echt lunchen, veul belangrijker dan dit
quote:
Klopt. Jij ziet alleen het tuig in Gouda, en daardoor scheer je een heel bevolkingsgroep over een kam. Waar heb je eigenlijk last van? Minderwaardigheidscomplex?quote:
Misschien moet je eens de relaties van die cijfers en conclusie met elkaar uitleggen, want die zijn er niet.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:34 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klopt. Jij ziet alleen het tuig in Gouda, en daardoor scheer je een heel bevolkingsgroep over een kam. Waar heb je eigenlijk last van? Minderwaardigheidscomplex?
Eet ze, kerel.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:32 schreef Barbusse het volgende:
Maar nu ga ik echt lunchen, veul belangrijker dan dit
Pas op voor Marrokanen he, die zijn levensgevaarlijk.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Eet ze, kerel.Ik ga zometeen ook even naar de Oude Gracht in Utrecht.
Ik ben zelf een Marokkaan, beste PBateman1978.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:37 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Pas op voor Marrokanen he, die zijn levensgevaarlijk.
De overgrote meerderheid van de jonge autochtonen uit deze statistiek woont niet in een achterbuurt, het gros van de Marokkaanse jongens wel. Als je al een vergelijking wil maken tussen bevolkingsgroepen, vergelijk dan mensen in soortgelijke economische omstandigheden en laat de jeugd in de betere buurten buiten beschouwing. Het zou me niet verbazen als dan zou blijken dat autochtone jeugd uit achterbuurten even crimineel is als de Marokkaanse.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:20 schreef Elfletterig het volgende:
Of laat ik het anders vragen: hoe komt het volgens jou dan dat Marokkaanse jongens 5-6 keer vaker crimineel zijn dan autochtone jongeren? Daar moeten toch bepaalde redenen voor zijn? Jij ziet totaal geen enkele correlatie met zaken als opvoeding, cultuur, etc?
Marokkanen hebben relatief vaak een uitkering, dat zijn gewoon statistieken die het CBS bij houdt, maar de meesten werken gewoon en daar heb je verder geen last van. Die cijfers kun je gewoon opzoeken. Het CBS houdt alles bij. Die 75% die alledaags weer naar hun job gaat, scheer jij ook over een kam, door alle Marokkanen op een hoopje te gooien. Ik denk dat het meer een stukje frustratie is van jouw kant.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:36 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Misschien moet je eens de relaties van die cijfers en conclusie met elkaar uitleggen, want die zijn er niet.
Zie dik gedrukte...quote:Op donderdag 11 april 2013 12:40 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Marokkanen hebben relatief vaak een uitkering, dat zijn gewoon statistieken die het CBS bij houdt, maar de meesten werken gewoon en daar heb je verder geen last van. Die cijfers kun je gewoon opzoeken. Het CBS houdt alles bij. Die 75% scheer jij ook over een kam, door alle Marokkanen over een kam te scheren.
Dan nog!quote:Op donderdag 11 april 2013 12:38 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik ben zelf een Marokkaan, beste PBateman1978.
Ga op een doordeweekse ochtend op Utrecht Centraal staan kijken en je ziet 't zelf.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zie dik gedrukte...
Boude stelling. Toon maar eens aan dan.
Wat moet ik zien dan?quote:Op donderdag 11 april 2013 12:44 schreef PBateman1978 het volgende:
Ga op een doordeweekse ochtend op Utrecht Centraal staan kijken en je ziet 't zelf.
Hele volkstammen Marrokanen op weg naar school/werk.quote:
Ik spreek uit een stukje ervaring. Degenen die kattenkwaad uithalen, zijn werkloos of dusdanig jong, dat ze net op de middelbare school zitten. De Gemeente Gouda kan wel telkens de publiciteit opzoeken, maar de politie valt bijvoorbeeld onder supervisie van de Burgemeester die genoeg bevoegdheden heeft tot handhaving als er bewijzen zijn. Dat houdt niet gelijk in dat alle Marokkanen crimineel zijn, zoals jij vaak doet overkomen. Daar doe je velen een zwaar onrecht mee.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zie dik gedrukte...
Boude stelling. Toon maar eens aan dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |