Hoeft niet, veel mensen prediken 1000 jaar in het vagevuur of in de hel.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:37 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Op internetfora misschien, met virtuele stokken en stenen.
''Ik predik'' is ''ik zet aan tot''
Meerdere betekenissen idd, maar je snapt mijn verwarring!quote:Op donderdag 11 april 2013 11:50 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hoeft niet, veel mensen prediken 1000 jaar in het vagevuur of in de hel.Is ook niet echt aanzetten tot.
Moet ik dan gaan reageren op uitspraken van elke willekeurige allochtoon? Als een allochtoon 20 virtuele zetels verovert met haatpraat richting Nederlanders, ben ik van de partij.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind je verontwaardiging selectief. Er zijn genoeg Marokkanen en Turken die zeer minachtend denken over de westerse samenleving en die daar behoorlijk vijandig tegenover staan. Daar hoor ik je niet over. Wel over Wilders. Waarom? Alleen omdat Wilders toevallig een publiek figuur is?
Net of het ene flikker uitmaakt of ik problemen wel of niet onder ogen wil zien.quote:Wilders overdrijft graag en is een goedkope populist, maar jouw blinde Wilders-haat zorgt ervoor dat je problemen kennelijk niet meer onder ogen wilt zien. Verontwaardigd doen over Wilders is immers belangrijker.
Ik kom nooit op Marokko.nl - mijn digitale ik wil daar nog niet dood gevonden worden. Trouwens: wie waren er ook alweer vrolijk aan het feestvieren op straat op 11 september 2001?quote:Op donderdag 11 april 2013 11:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg.
Als zoiets op Marokko.nl stond had jij hier moord en brand geschreeuwd.
Het zijn geen lacherig bedoelde reacties. Er zit een wraak en "lekker voor ze" toontje in.
Die had jij ook helemaal verklaard net.
Ja, ik zal voortaan een ander woord gebruiken.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:51 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Meerdere betekenissen idd, maar je snapt mijn verwarring!
PREDIKEN
1) Aanzetten tot 2) De goddienst verkondigen 3) Een leerrede houden 4) Leraren 5) Leren 6) Preken 7) Verkondigen
quote:Op donderdag 11 april 2013 11:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik kom nooit op Marokko.nl - mijn digitale ik wil daar nog niet dood gevonden worden. Trouwens: wie waren er ook alweer vrolijk aan het feestvieren op straat op 11 september 2001?
ja de negers hier lachen zich de ballen uit de broek nu er andere groepen eens ter discussie staanquote:Ik vind de gemaakte opmerkingen overwegend lacherig; inderdaad ook met een gehalte "net goed". Waar ik tegen ageerde, was de vergelijking die werd gemaakt tussen een handvol losse opmerkingen en Apartheid; een stelselmatig systeem waarbij grote groepen mensen werden onderdrukt en gediscrimineerd.
Van doorgeslagen individualisme hebben we allemaal last. Toch zijn Marokkaanse jongens 5 keer vaker crimineel. Er is nog eerder een omgekeerd evenredig verband.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik stel dat die criminaliteit geen kruistocht tegen het westen is, zoals sommige anderen wel doen. Er is altijd enig verband tussen zaken. Maar het wordt teveel als verklaring gebracht, zodat we het beestje een naam kunnen geven. Maar het doorgeslagen individualisme in deze maatschappij, het gebrek aan intergratiewetgeving die er al 50 jaar geleden had moeten zijn, een onderwijssysteem waar amper tijd is om taalachterstand in te kunnen halen en waar iedereen in exact dezelfde mal dient te worden gegoten laten we allemaal maar liever weg, onder het smoesje "als ik er wat van zeg heb ik een mes tussen mijn ribben". Wel lekker gaan lopen klagen op internet, zodat je geen nuance hoeft te hebben. Want veilig en anoniem.
Note!quote:Op donderdag 11 april 2013 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
Elf blijft hangen op dat Apartheid-voorbeeld.
He held, dat was een voorbeeld. Ja had Apartheid ook in mogen ruilen voor elke willekeurige misstand in de wereld. Koos echter bewust niet voor, bijvoorbeeld, de joden in de jaren dertig, want dan wordt direct weer paniekerig 'Godwin!!' geschreeuwd.
Je zit zelf overvol van selectieve verontwaardiging als ik je posts zo lees. En de vraag in je post is eigenlijk niet eens het beantwoorden waard, maar ik zal het beleefdheidshalve toch maar even doen: niet alle moslims waren aan het feesten, integendeel zelfs.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik kom nooit op Marokko.nl - mijn digitale ik wil daar nog niet dood gevonden worden. Trouwens: wie waren er ook alweer vrolijk aan het feestvieren op straat op 11 september 2001?
Ik vind de gemaakte opmerkingen overwegend lacherig; inderdaad ook met een gehalte "net goed". Waar ik tegen ageerde, was de vergelijking die werd gemaakt tussen een handvol losse opmerkingen en Apartheid; een stelselmatig systeem waarbij grote groepen mensen werden onderdrukt en gediscrimineerd.
Dus alleen de mening van politici doet ter zake? Het verdere maatschappelijke debat wens je niet te voeren, want tja... dat zijn maar willekeurige individuen....quote:Op donderdag 11 april 2013 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
Moet ik dan gaan reageren op uitspraken van elke willekeurige allochtoon? Als een allochtoon 20 virtuele zetels verovert met haatpraat richting Nederlanders, ben ik van de partij.
Tuurlijk maakt dat wel uit. Want als jij problemen niet onder ogen wilt zien, is dat tevens het bewijs dat je een gekleurde bril op hebt. Een bril die elke tweet van Wilders 10 keer uitvergroot en die je blind maakt voor problemen die onze samenleving wel degelijk kent.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
Net of het ene flikker uitmaakt of ik problemen wel of niet onder ogen wil zien.
Overigens boeit die hele Wilders mij al geruime tijd geen ene reet meer. Marginaal figuur. Ik kan mij echter wel voorstellen dat je als allochtoon wat minder schik hebt van zijn gelul.
Doorgeslagen individualisme is een gat in de markt als je zelf nog steeds in een cultuur leeft waar groepsverband erg belangrijk is. Zie het als culturele marktwerking. Jij zou het ook doen. En kom niet aan met taalachterstand is de schuld van de ouders, want thuis spreken ze geen Nederlands. Met fatsoenlijk onderwijs had dat allang opgevangen kunnen worden. Maar als ze zelfs op de Pabo al moeite hebben met taal gaat dat moeilijk worden natuurlijk. Echter is dat ook uiteraard de schuld van de ouders.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Van doorgeslagen individualisme hebben we allemaal last. Toch zijn Marokkaanse jongens 5 keer vaker crimineel. Er is nog eerder een omgekeerd evenredig verband.
Gebrek aan integratiewetgeving: inderdaad, daar noem je zoiets. Taalachterstand? Hoe kom je daar als kind aan? Nummer 1-antwoord: er wordt thuis geen Nederlands gesproken. Een welbewuste keuze van de ouders.
En juist vanwege je laatste opmerking begrijp ik des te meer waarom mensen op internet hun frustraties spuien (waarmee ik trouwens geen begrip toon voor bepaalde opmerkingen die daar worden gemaakt).
Het principe blijft onverkort overeind. Je vergelijkt doodleuk een paar opmerkingen op een Facebook-pagina met stelselmatige systemen van discriminatie; ongeacht of dat nou de Apartheid is, of de Holocaust.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
Elf blijft hangen op dat Apartheid-voorbeeld.
He held, dat was een voorbeeld. Ja had Apartheid ook in mogen ruilen voor elke willekeurige misstand in de wereld. Koos echter bewust niet voor, bijvoorbeeld, de joden in de jaren dertig, want dan wordt direct weer paniekerig 'Godwin!!' geschreeuwd.
Ik vergelijk helemaal niks. Ik vind het ook kwalijk dat je dat niet ziet. Ik dacht ik te maken met iemand die een beetje opleiding heeft gevolgd.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het principe blijft onverkort overeind. Je vergelijkt doodleuk een paar opmerkingen op een Facebook-pagina met stelselmatige systemen van discriminatie; ongeacht of dat nou de Apartheid is, of de Holocaust.
Een vergelijking met de Jodenvervolging zou sowieso hoogst ongepast zijn. Als er érgens binnen de Nederlandse samenleving nog veel anti-semitisme aanwezig is, is het wel onder moslims.
Nee, niet alle moslims waren aan het feesten. Net zo min als dat alle Nederlanders op "Nederland mijn Vaderland" hun goedkeuring uitspreken over een brandende moskee.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je zit zelf overvol van selectieve verontwaardiging als ik je posts zo lees. En de vraag in je post is eigenlijk niet eens het beantwoorden waard, maar ik zal het beleefdheidshalve toch maar even doen: niet alle moslims waren aan het feesten, integendeel zelfs.
Dat je nu zegt dat je de opmerkingen lacherig VIND, is dus iets heel anders dan wat je aangaf in je andere post. Vandaar dat je niet op mijn reactie op die post inging. Dus enige vorm van zelfreflectie is er nog gelukkig. Gebruik het, de maatschappij heeft het nodig.
Voor de honderste keer: er werd geen vergelijking gemaakt met Apartheid! GEEN VER-GE-LIJK-ING MET APARTHEID.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, niet alle moslims waren aan het feesten. Net zo min als dat alle Nederlanders op "Nederland mijn Vaderland" hun goedkeuring uitspreken over een brandende moskee.![]()
Niet alle moslims waren aan het feesten: 26% van de Marokkaanse moslims in Nederland keurt de aanslagen van 11 september 2001 goed; 21% steunt een jihad tegen de VS.
Van je geneuzel over het woordje "lacherig" snap ik überhaupt weinig. Het ging mij namelijk om het structurele, systematische karakter van zaken als Apartheid. De vergelijking van KoosVogels sloeg de plank dan ook totaal mis.
Er zijn allerlei groepen in Nederland voor wie het groepsverband belangrijk is. Toch zijn die groepen lang niet zo crimineel als Marokkanen, die samen met Antillianen eenzaam de lijst aanvoeren.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Doorgeslagen individualisme is een gat in de markt als je zelf nog steeds in een cultuur leeft waar groepsverband erg belangrijk is. Zie het als culturele marktwerking. Jij zou het ook doen. En kom niet aan met taalachterstand is de schuld van de ouders, want thuis spreken ze geen Nederlands. Met fatsoenlijk onderwijs had dat allang opgevangen kunnen worden. Maar als ze zelfs op de Pabo al moeite hebben met taal gaat dat moeilijk worden natuurlijk. Echter is dat ook uiteraard de schuld van de ouders.
En in verhouding tot autochtone mannen uit de sociale onderklasse?quote:Op donderdag 11 april 2013 11:57 schreef Elfletterig het volgende:
Toch zijn Marokkaanse jongens 5 keer vaker crimineel. Er is nog eerder een omgekeerd evenredig verband.
Ah, dus omdat ik een andere mening heb dan jouw naiëve, eenzijdige, oogkleppen-mening, heb ik geen opleiding gevolgd? (Volgens mij hebben we precies dezelfde opleiding gevolgd, maar dat terzijde).quote:Op donderdag 11 april 2013 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vergelijk helemaal niks. Ik vind het ook kwalijk dat je dat niet ziet. Ik dacht ik te maken met iemand die een beetje opleiding heeft gevolgd.
Bron?quote:Op donderdag 11 april 2013 12:17 schreef Elfletterig het volgende:
Niet alle moslims waren aan het feesten: 26% van de Marokkaanse moslims in Nederland keurt de aanslagen van 11 september 2001 goed; 21% steunt een jihad tegen de VS.
Isie eindelijk overgegaan in jij-bakken? De argumenten zijn dan op.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ah, dus omdat ik een andere mening heb dan jouw naiëve, eenzijdige, oogkleppen-mening, heb ik geen opleiding gevolgd? (Volgens mij hebben we precies dezelfde opleiding gevolgd, maar dat terzijde).
Dan slaat het nog steeds nergens op, want ik nam - als eerste - nadrukkelijk afstand van de gedane uitlatingen. Daarna ben ik ingegaan op de vraag waarom mensen toch zulke opmerkingen maken; waar het vandaan komt.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor de honderste keer: er werd geen vergelijking gemaakt met Apartheid! GEEN VER-GE-LIJK-ING MET APARTHEID.
Het ging mij om het 'jaja, ik vind het heel erg, maar'.
Nogmaals, je had ook een ander voorbeeld mogen pakken. Een die jou meer aan zal spreken:
Over de aanslagen op 9/11: 'Jaja, heel erg enzo, maar uiteindelijk hebben ze het er zelf naar gemaakt enzo'.
Dat idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |