SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar waar het bijvoorbeeld echt vandaan komt is met je twee-jarige gaan wandelen die dan 'vooo' zegt waar ik dan helemaal lyrisch'Ja idd, een vogel!' En dat dus bij bushokjes, paardebloemen, brandweerauto's, uithangborden, vlaggen etc. etc. etc.
En die neiging heeft hij nu dus nog steeds.
Daar waar ieder ander denkt 'He, een vogel', zégt hij het dus en verwacht dan minimaal een 'uhuh' of 'ik zie het'. Omdat hij dat zo gewend is zeg maar.***
Ik denk dat het in die fase van spraak-/taalontwikkeling heel logisch (en belangrijk!) is om enthousiast te reageren op taaluitingen. Maar ook daarbij kun je het 'anders' doen. Dan maak je bv een zin met het woord dat hij heeft benoemd waarbij je benoemt wat je ziet. Dus bv: "Die vogel zit op een tak." Of: "De brandweerauto rijdt heel hard."quote:Op maandag 22 april 2013 09:51 schreef Brighteyes het volgende:
Maar waar het bijvoorbeeld echt vandaan komt is met je twee-jarige gaan wandelen die dan 'vooo' zegt waar ik dan helemaal lyrisch'Ja idd, een vogel!' En dat dus bij bushokjes, paardebloemen, brandweerauto's, uithangborden, vlaggen etc. etc. etc.
En die neiging heeft hij nu dus nog steeds.
Daar waar ieder ander denkt 'He, een vogel', zégt hij het dus en verwacht dan minimaal een 'uhuh' of 'ik zie het'. Omdat hij dat zo gewend is zeg maar.
Ik dus ook, maar zoals nu blijkt, is dat dus blijkbaar niet een feilloze methodequote:Op maandag 22 april 2013 09:55 schreef Luigi het volgende:
Ik snap dan weer niet dat we zoveel boeken, sites en methodes nodig hebben om onze kinderen groot te brengen... Echt een sign of the times hoor.
Ik doe gewoon dingen zoals ze me goed lijken. En als het niet goed gaat, stuur ik het bij. Welke methode is dat?. We zijn allemaal van die pedagoogjes geworden lijkt het wel. Zo onzeker ook.
quote:Op maandag 22 april 2013 09:57 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik denk dat het in die fase van spraak-/taalontwikkeling heel logisch (en belangrijk!) is om enthousiast te reageren op taaluitingen. Maar ook daarbij kun je het 'anders' doen. Dan maak je bv een zin met het woord dat hij heeft benoemd waarbij je benoemt wat je ziet. Dus bv: "Die vogel zit op een tak." Of: "De brandweerauto rijdt heel hard."
nou, dit is dus precies wat er gebeurde bij mij. Ik deed ook wat me goed leek. Tot ik alleen nog maar krijsend de vis stond aan te prijzenquote:Op maandag 22 april 2013 09:55 schreef Luigi het volgende:
Ik snap dan weer niet dat we zoveel boeken, sites en methodes nodig hebben om onze kinderen groot te brengen... Echt een sign of the times hoor.
Ik doe gewoon dingen zoals ze me goed lijken. En als het niet goed gaat, stuur ik het bij. Welke methode is dat?. We zijn allemaal van die pedagoogjes geworden lijkt het wel. Zo onzeker ook.
Niks mis met tips hoorquote:Op maandag 22 april 2013 09:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik dus ook, maar zoals nu blijkt, is dat dus blijkbaar niet een feilloze methodeen dus probeer ik een manier te vinden om hem te helpen iets gebalanceerder (of hoe zeg je dat) te worden. En dat doe ik dan door hier meningen, opties en suggesties te vragen, maar ook door artikelen en boeken te lezen.
Af en toe een flink pak slaag.quote:Op maandag 22 april 2013 10:04 schreef Luigi het volgende:
Soms vraag ik me echt af hoe wij groot zijn geworden.
Neehoor, ik ben nooit geslagen. Misschien een keer een tik op de billen in het voorbijgaan maar zelfs dat kan ik me amper herinneren. Het was wel veel meer 'niet zeiken maar doen' en die houding mis ik wel eens nu. En ik heb echt een supertoffe en bijna vrije opvoeding gehad hoor.quote:
dit is een grapje, toch?quote:
Ik heb hem opgenomen, ben alleen nog niet toegekomen aan kijken.quote:Op maandag 22 april 2013 10:04 schreef Luigi het volgende:
[..]
Niks mis met tips hoorvraag ik zelf ook wel eens om, getuige dit topic. Maar ik zat pas die thema avond van de VPRO te bekijken (over het verwende kind) en die mensen zaten zo vast in hun methodiek... ongelooflijk. "Ja, we hebben eerst dit geprobeert maar dat paste niet dus nu zijn we helemaal van de huppeldepup nou mensen echt geweldig!". En er dan ook geen mm van afwijken he
. Soms vraag ik me echt af hoe wij groot zijn geworden
.
Amen.quote:Op maandag 22 april 2013 11:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Mijn vader zei altijd 'een opvoeder is een stakker die in het duister tast'
Ik zet zelf liever het licht ff aan
Gewoon, door veel te lezen en dan overal uit te pikken wat het beste bij jou en je gezin past
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |