goed_volk | woensdag 10 april 2013 @ 23:19 |
He allemaal, Het ziet er naar uit dat ons hok zeer binnenkort vervangen moet gaan worden. Zeer waarschijnlijk zullen we hem gaan vervangen voor een tweedehands C1 of 107. We zoeken iets met max ca. 50K op de teller. Het idee is om er de komende jaren mee te rijden. Jaarlijks een kilometer of 30/35K Heeft iemand nog tips waarop te letten bij testrit / aankoop bij dit specifieke model? | |
DeGemaskerdeMuchacho | woensdag 10 april 2013 @ 23:26 |
Ik zou naar een forum zoeken dat op deze auto(s) gericht is. Daar staan vaak waardevolle tips. Verder heb ik geen tips voor je. ![]() | |
practics | woensdag 10 april 2013 @ 23:37 |
Weet niet wat je nu rijd, maar zeker een C1 en ongetwijfeld ook een 107, is geen auto om 35k op jaarbasis te rijden. Kom je nu van leuke middenklasser af, dan gaat dat je vies tegenvallen. Bijvoorbeeld de Hyundai i10, is al stuk comfortabeler dan de boven genoemde auto's zeker voor lange ritten en valt ongeveer in zelfde prijsklasse/belastingvrij/goedkoop. Laatste punt C1/107 en vergelijkbare auto's zijn niet echt gebouwd op km's vreten. Auto met 50k op teller + 3x35k?=155.000 KM, vermoed niet dat je dat erg onderhoudsvriendelijk (qua kosten) Op zo'n auto op gaat rijden, zeker als die al paar jaar oud is. Hoe een i10 hier tegen over presteert heb ik geen idee van, maar mijn gevoel dat dat soort auto ook iets geschikter voor is. | |
RegularShow | woensdag 10 april 2013 @ 23:39 |
Hij kan het ook hier vragen. ''Planes, Trains & Automobiles'' duhh... | |
Captain_Ghost | woensdag 10 april 2013 @ 23:47 |
Neem een japanner auto.. Geen Franse of Italiaanse auto.. | |
Haque | donderdag 11 april 2013 @ 00:16 |
je rijd niet met plezier over de snelweg in zon autootje, in het geval je vaak snelweg gaat rijden | |
BlackLining | donderdag 11 april 2013 @ 00:43 |
Gaat makkelijk in zo'n auto man. Snelweg is ook geen probleem al worden ze dan wel echt minder zuinig. 30k per jaar is ook niet zo'n probleem. Natuurlijk, het is minder luxe, maar het zijn prima bakjes. Gehaat altijd vind ik vrij onnozel. Ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee. Ze zijn daarnaast vrij waardevast wat fijn is als je hem weer wilt verkopen. Nadeel daarvan is dat je ze niet voor heel veel minder dan de nieuwprijs gaat vinden. Vermogen laat iets te wensen over, maar koppel is duidelijk aanwezig boven de 3k rpm. Komt prima van zijn plaats, zo'n dingetje. Ik 'ken' er twee, één waar ik zelf veel in rijd en één van een vriend van me, en beide (ongeveer 50k) beginnen wat te lekken bij de rubbers om de ramen. Even op letten dus. | |
practics | donderdag 11 april 2013 @ 01:09 |
Dat waardevast gelul klopt alleen maar mits ze weinig lopen. TS gaat er veel me rijden, kan je nu al vertellen dat een C1 of 107 met 155k op teller geen Fuck aan rest waarde meer heeft. Zo'n auto is compleet opgereden met dat aantal KM's. Het enige waarvoor je dan eventueel nog een prijs krijg is omdat die redelijk recent is. Maar zelfs dat is maar de vraag, koopt ts een 4 jaar oude auto dan is die naar 3 jaar 7 jaar oud. Dan gaat zelfs die vlieger niet meer op. Het geld eigenlijk alleen maar als je zo'n auto nieuw koopt jaar of 2 rijd onder de 30/50k KM's blijft en hem netjes bij de zelfde dealer onderhoud. Dan krijg je nog wel wat geld terug voor je auto. Wijk je daar vanaf is het gelijk afgelopen. Dan schrijf je in verhouding, meer af op een klein koekblik. | |
Mirgeam | donderdag 11 april 2013 @ 06:45 |
![]() Ik doe nu 1000km per week in zo'n hok, als er geen leaseauto aankwam zou ik em al weggedaan hebben ![]() | |
DroogDok | donderdag 11 april 2013 @ 07:24 |
Zoals al gezegd, pak voor het geld dat je nu wil gaan uitgeven een grotere auto met wat meer kilometers op de teller, je rijdt je 30/35k per jaar dan een stuk comfortabeler. | |
Lesley-91 | donderdag 11 april 2013 @ 09:56 |
![]() En TS waarom geen diesel of LPG met 35k per jaar? [ Bericht 25% gewijzigd door Lesley-91 op 11-04-2013 09:57:25 (verkeerde quote) ] | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 11 april 2013 @ 10:06 |
![]() | |
DroogDok | donderdag 11 april 2013 @ 10:54 |
Waarom niet? Fiat doet het met de Panda en de Punto prima in de pechstatistieken. Ook met een Clio is weinig mis. ![]() | |
Captain_Ghost | donderdag 11 april 2013 @ 11:14 |
Die auto rijden prima, alleen minder betrouwbaar. vooral elektronica en motor gaat ie vaker kapot. Vaak ook een kleine dingen slijten sneller af. | |
Lesley-91 | donderdag 11 april 2013 @ 12:47 |
Volgens mij geeft de afbeelding niet aan hoe de auto's rijden. En wat is precies je bron? | |
marzman | donderdag 11 april 2013 @ 13:29 |
Het kan wel hoor, mijn vader heeft een Aygo als tweede lesauto (automaat) en ik rijdt zelf 600 km per week in een Suzuki Alto. Als je 110/120 op de teller een mooie cruissesnelheid vind zijn het prima auto's. Die Aygo/C1/107 nog wat meer omdat ze groot lijken als je er in zit doordat de voorruit heel ver naar voren staat. Het is gewoon goedkoop rijden, bandjes, onderhoud, onderdelen zijn allemaal goedkoper als bij een middenklasser en het verbruik ligt ook lager. Het is wel een voordeel als je (of je vrouw/vriendin) niet te groot bent omdat de auto's niet heel breed zijn en met twee wat vollere mensen zit je echt tegen elkaar aan. Toen ik keek voor een Alto zat er nouwelijks verschil in de prijs voor een alto met 180.000 km (dat hadden de meeste en halen ze makkelijk, ik heb er zelf een genomen met 40.000 km, en er in een jaar 30.000 bijgereden) | |
DroogDok | donderdag 11 april 2013 @ 13:45 |
Z'n vader, want als het vroegâh zo was, is het nog steeds zo. | |
DarkerThanBlack | donderdag 11 april 2013 @ 14:03 |
Ik geloof er geen zak van. Als je er zo naar kijkt lijkt het alsof de TSI problemen bij VAG nooit hebben gespeeld. | |
BlackLining | donderdag 11 april 2013 @ 14:06 |
Neuh, ik ook niet echt. Maar je hebt van elke auto slechte exemplaren. Vraag me trouwens wel af hoeveel van de mensen die graag op een C1 zeiken er daadwerkelijk zelf voor langere tijd in gereden hebben. Er is namelijk weinig mis mee als je het het geld niet waard vind om een luxere auto te rijden. Het rijdt prima en het is betrouwbaar. Met mijn C1 in 48.000km nog niet één keer stil gestaan afgezien van een lege accu een keer, maar dat kun je de auto niet echt kwalijk nemen. | |
practics | donderdag 11 april 2013 @ 16:12 |
Naja het is wat je gewend bent. Heb altijd golf/leon gereden, nu dan de nieuwe ibiza (Dat bevalt prima qua grote en motor 1.6) Maar kleiner heeft nooit mijn voorkeur. Niet op de laatste plaats met mijn lengte (2m). En al die kleine auto's hebben gewoon geen goede stoelen om lange ritten comfortabel door te komen. Daarnaast is het motor vermogen vaak ruk (Voor stad net aan voldoende snelweg gewoon ergernis) En qua rest waarde is het maar de vraag of je wel zo goedkoop bezig bent. Daarnaast heb ik wel eens lange ritten in een i10 gereden en rij ik een C1 met regelmaat me laatst leen auto was een Seat MII, nou daar was ik blij dat ik na rit van 15 min er weer uit mocht, die stoelen zijn net van die cheape gamma tuinstoelen. Dat samen gevat kan ik nooit iemand het aanraden om een klein hok met 4 wielen te kopen, zeker niet met 35k als jaarbasis. Was het nu een huisvrouw die boodschapjes wou halen of hoogstens beetje in de omgeving door de stad scheurt (Zeg max keer 15k per jaar). Zou mijn oordeel totaal anders zijn. | |
Grielen | donderdag 11 april 2013 @ 16:23 |
Voor hetzelfde geld koop je: http://link.marktplaats.nl/665553530 of: http://link.marktplaats.nl/657088519 35k per jaar in zo'n C1 zitten.. ![]() | |
Hendroit | donderdag 11 april 2013 @ 16:37 |
Waarom in godsnaam zo'n kleine kutauto ![]() | |
Pap89 | donderdag 11 april 2013 @ 17:40 |
Met die kilometers, beter een diesel en wat ruimers. | |
BlackLining | donderdag 11 april 2013 @ 18:42 |
Nee, 2m is ook een lekkere vergelijkingsmaat. Dan past het niet lekker in zo'n klein ding nee. Ik ben 1.75, dan gaat het allemaal prima. Vermogen en koppel is er best hoor, alleen je moet net even weten waar het zit. Vanaf 3-4k rpm wil ie prima vooruit. Op de snelweg naar 130 komen kost je even een seconde of 20, maar zo boeiend is dat nou ook weer niet. Ik zou sowieso nooit iemand aanraden om een voertuig op vier wielen te kopen, maar goed ![]() TS: Gewoon even kijken of je een keer in zo'n autootje een stukje kunt gaan rijden ergens. De haat jegens kleinere auto's is hier erg groot, maar voor de mensen die niks hoeven te compenseren zijn het prima dingetjes ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 11-04-2013 18:49:36 ] | |
ikbenik | vrijdag 12 april 2013 @ 08:57 |
Ik rij zelf in een Toyota Aygo, fijne auto is dat. Zelf heb ik een tijdje ook veel kilometers gereden in deze auto en dat is niet tegengevallen. De C1/107 komen van dezelfde band, dus er zit weinig verschil in. Er is een forum, daar kan je veel vinden over onder andere de voor- en nadelen van deze auto's. | |
DroogDok | vrijdag 12 april 2013 @ 09:06 |
Hoeveel procent van de auto's met een TSI motor had een echt acuut probleem? Wat bij Volkswagen in NL vooral slecht was is hoe de importeur (PON) ermee om is gegaan, in Duitsland zijn, meen ik, gewoon terugroepacties geweest om de de aandrijfriem te vervangen. | |
Lesley-91 | vrijdag 12 april 2013 @ 09:07 |
Ten koste van je verbruik. ![]() | |
DroogDok | vrijdag 12 april 2013 @ 09:08 |
Echt? Welke aspecten van de auto maken de C1 dan een fijnere auto om in te rijden dan de Zafira? | |
goed_volk | vrijdag 12 april 2013 @ 09:57 |
Dank voor de reacties allemaal!Italiaans wilde ik ook niet doen, nee. Heb ik persoonlijk geen goede ervaringen mee. C1/107 hebben echter de techniek van Toyota. Ik rij nu in een afgetapte corsa met uitgezakte stoelen hetzelfde aantal kilometers, dus het kan alleen maar beter worden... Heb een tijdje een C1 als leenauto gehad en daar mijn 'dagelijkse' ritten mee gedaan. Dat ging prima, vandaar de overweging nu zoiets te kopen. Wegenbelasting en de onzekerheid of het aantal kilometers aankomende jaren hetzelfde blijven. Ik wil mijn basiskosten zo laag mogelijk houden. Een dergelijk zuinige auto in benzine is weer niet voor mijn budget te koop. Jij hebt zelf geen auto? Dan zou je weten dat de aanschafprijs 1 ding is. Vaste lasten een heel ander ding.... Dank! Ga ik even bekijken ![]() | |
BlackLining | vrijdag 12 april 2013 @ 10:03 |
Ja, goh, bedankt Sherlock ![]() Zelfs op 120-130 zijn ze nog vrij zuinig. | |
BlackLining | vrijdag 12 april 2013 @ 10:04 |
Lichter, wendbaarder, comfortabeler, zuiniger.. | |
Leendert2.0 | vrijdag 12 april 2013 @ 10:07 |
Ik kan persoonlijk de Mitsubishi Colt aanraden, modeljaar vanaf 2004. Ze staan te koop voor een vergelijkbare prijs als een Aygo e.d. is een relatief lichte auto met veel ruimte binnenin. De 1.3 motor die erin ligt levert 95 pk, wat ruim voldoende is bij normaal gebruik, ook op de snelweg. Ze zijn er ook in de 1.1 uitvoering en 1.5 waarbij de 1.1 meer bestemd is voor stadsverkeer. Ik rijd er zelf nu meer dan een jaar in en het bevalt mij prima. Ik heb hier ook nog een artikel van de ANWB waaruit blijkt dat het een goede en betrouwbare auto is. http://www.anwb.nl/auto/t(...)1-01/2009-09-21/1540 Misschien is het iets om in je overweging mee te nemen? | |
DroogDok | vrijdag 12 april 2013 @ 10:10 |
Bij comfortabeler kan ik me weinig voorstellen, of het moet wel een hele oude, brakke Zafiara zijn. | |
Lesley-91 | vrijdag 12 april 2013 @ 10:18 |
![]() ![]() ![]() | |
BlackLining | vrijdag 12 april 2013 @ 10:24 |
2010 is dat ding. Ooit wel eens in zo'n hok gezeten? Vreselijke stoelen heeft dat. Daarnaast ben ik met 1.75 niet al te groot. En bijgevolg zit ik in een C1 fijner. Enige echte voordeel van de Zafira is de laadruimte en een stillere motor op de snelweg, maar verder niet. Ik vind het trouwens prachtig, die collectieve haat jegens kleine auto's ![]() | |
nikky | vrijdag 12 april 2013 @ 10:24 |
Wat is vrij zuinig dan? | |
BlackLining | vrijdag 12 april 2013 @ 10:24 |
![]() | |
goed_volk | vrijdag 12 april 2013 @ 10:24 |
Heb ik inderdaad overwogen. Enige minpunt voor mij is dat hij niet echt zuinig is en bij het aantal kilometers dat ik ga rijden, scheelt dat behoorlijk. De 1.1 is wel zuiniger, maar levert weer te weinig vermogen tov het gewicht. Dat 'probleem' heb ik eerder gehad met een Lupo. Precies. Het 'gekke' is toch dat je ze massaal ziet rijden op de Nederlandse snelwegen, maar die rijden zitten nooit op FOK! ![]() | |
nikky | vrijdag 12 april 2013 @ 10:27 |
Zuiniger heeft toch niets met comfort te maken ![]() Ik heb zelf eens in een C1 mogen rijden....liever niet weer. Wat een blikken zeg. Leuk voor in de stad, maar niet om dagelijks snelwegkilometers te maken. Dan reed ik liever in mijn Opel Astra station uit 1997 | |
Leendert2.0 | vrijdag 12 april 2013 @ 10:28 |
Ik vind hem nog aardig zuinig hoor wat dat betreft, ik rijd er ongeveer 1 op 15-16 mee, zonder er actief op te letten in mijn rijstijl. Maar dit is inderdaad wel minder zuinig dan een Aygo. | |
BlackLining | vrijdag 12 april 2013 @ 10:33 |
Nee, dat zeg ik toch ook niet? ![]() Snelweg met 2 man erin en 120 doet ie ongeveer 1:17 trouwens. 130 heb ik nog niet echt gemeten, maar echt veel meer verbruik is me niet opgevallen. Ben zelfs ooit nog met 2 van die dingen naar het meer van Genève gereden in één dag ![]() | |
nikky | vrijdag 12 april 2013 @ 10:36 |
Dus omdat hij zuinig is rijdt het lekkerder? Aparte redenatie ![]() (Er werd gevraagd waarom een C1 fijner rijdt dan de Zafira. Brandstofverbruik doet niets af aan comfort nmlk ) | |
BlackLining | vrijdag 12 april 2013 @ 10:40 |
Comfort is dan ook niet het enige wat onder fijner valt. Ik vind een laag verbruik wel fijner hoor. Ben je trouwens klaar met zeiken? ![]() ![]() ![]() | |
Lesley-91 | vrijdag 12 april 2013 @ 10:40 |
Het sowieso opnemen voor C1 is al vaag. Het blijven goedkope hokken dat valt niet goed te praten en dat ze zogenaamd heel comfortabel zouden zijn is onzin ![]() | |
nikky | vrijdag 12 april 2013 @ 10:41 |
Uiteraard. Ik heb een erg kleine peim0l ![]() Oh mijn vette 1.8 TDCI verbruikt ook 1:17 op de snelweg... wel iets meer comfort dan een C1.. dat dan weer wel ![]() | |
DroogDok | vrijdag 12 april 2013 @ 10:42 |
Ik lees nergens haat, jij zit die kleine koekblikjes kosten wat het kost op te hemelen, een C1 is zelfs comfortabeler dan een Zafira! Als je 35.000 kms per jaar gaat rijden ben je een sukkel als je dat in zo'n koekblikje gaat doen, er zijn veel betere alternatieve beschikbaar. Ja de vaste lasten en prijs per km zijn dan inderdaad hoger. Zijn allemaal leaseautotjes van uitzendbureaus e.d. | |
BlackLining | vrijdag 12 april 2013 @ 10:49 |
Ik zeg notabene zelf ook nog dat ze wat minder luxe bieden man. Maar erg goedkoop zijn ze wel, en de prijs kwaliteit verhouding blijft prima. De Zafira overigens, is ook wel echt een matige auto. Maar nu even de enige waar ik goed mee kan vergelijken omdat ze beide voor de deur staan. En met mijn motor dan, maar goed. Die wint het van beide. | |
BlackLining | vrijdag 12 april 2013 @ 10:50 |
Ah, zie je wel. Dan is het dat gewoon ![]() | |
goed_volk | vrijdag 12 april 2013 @ 11:00 |
Juist die vaste lasten en prijs per km zijn voor mij reden om te kijken wat het goedkoopste rijdt. Een Audi A8 3 liter rijdt nóg veel lekkerder met 35K per jaar, maar dat is simpelweg te duur. Ik ben op zoek naar een soort modus om per kilometer goedkoper te rijden dan nu i.c.m. met een bepaald budget (rond de 5,5K). In die zoektocht ben ik op de C1/aygo/107 'gestuit'. Aangezien ons huidige bakkie er binnenkort waarschijnlijk wel echt mee op houdt, moet ik nu spijkers met koppen slaan. Maar, ik sta natuurlijk wel open voor (onderbouwde) alternatieven ![]() | |
Leendert2.0 | vrijdag 12 april 2013 @ 11:04 |
Er zijn ook mensen die er meer dan 50k per jaar in rijden. Zie hier de technische keuring van een Aygo met bijna 200.000 kilometer op de teller. http://www.autoweek.nl/video/3325/klokje-rond-toyota-aygo Ik zou een beetje doorskippen tijdens het gelul van die vrouw... | |
Lesley-91 | vrijdag 12 april 2013 @ 11:05 |
En ts wat dacht van je van een Lupo 3l? Is een wegenbelasting vrije diesel, en lekker licht. Heeft wel wat zwakke puntjes, maar gewoon wat budget overhouden voor eventueel onderhoud. Voordeel is dat het niet uit maakt hoeveel kilometers je maakt want hij is toch belastingvrij. | |
Lesley-91 | vrijdag 12 april 2013 @ 11:06 |
Vergeet niet dat dit een leasebak is. | |
Leendert2.0 | vrijdag 12 april 2013 @ 11:08 |
Dat is waar, maar ze heeft hier wel zelf voor gekozen (eigen bedrijf) | |
Lesley-91 | vrijdag 12 april 2013 @ 11:29 |
Ik bedoel dat dan dat er preventie eerder zaken worden aangepakt tijdens onderhoud ![]() | |
marzman | vrijdag 12 april 2013 @ 11:57 |
Wat voor preventie? Het is een vrij nieuwe auto en het onderhoudsboekje wordt gewoon gevolgd. Dat zal een particulier ook doen met een auto tot 3 jaar oud. | |
Ivo1985 | vrijdag 12 april 2013 @ 15:16 |
Waarom zou een particulier met een relatief nieuwe auto niet gewoon de wagen onderhouden? Gewoon op tijd een beurtje volgens de onderhoudsvoorschriften, net zoals bij de lease. Dat doen véél particulieren ook gewoon hoor. De leasemaatschappij gaat echt niet preventief onderdelen laten vervangen als dat niet nodig is volgens de onderhoudsvoorschriften van de fabrikant. Natúúrlijk kijk je bij de aankoop van een relatief jonge occasion wel even in het onderhoudsboekje of alles netjes is afgestempeld en op tijd is uitgevoerd (datums/kilometerstanden staan bij de stempel als het goed is). En natuurlijk is elke auto geschikt om 35.000 kilometer te rijden. Dat gezeur altijd dat je wel een 'comfortabele' auto moet hebben omdat je anders gek wordt. Mijn collega reed gewoon vrolijk zijn 120 kilometer woon-werk verkeer per dag in een 18 jaar oude Suzuki Swift die hij voor 350 euro had gekocht. Verbruik: 1 op 17 a 1 op 18. Onderhoudskosten waren ook een lachertje. Zelf heb ik 5 jaar lang geen enkel bezwaar gehad tegen 80 kilometer per dag in een 25-30 jaar oude Mini. Betere stoelen dan in een VW transporter en Opel Astra die ik voor de zaak veel reed. Eigenlijk liep iedereen die er gebruik van maakte de stoelen in die 'fatsoenlijke middenklasser' en 'comfortabele bestelbus' te vervloeken. Of je in een auto prettig 35.000 kilometer per jaar prettig kunt afleggen hangt van hele andere factoren af dan het formaat. Daarbij heeft iedereen andere voorkeuren en eisen en speelt budget in veel gevallen ook nog een grote rol. Voor dat laatste zijn de gebruikskosten veelal van grotere invloed dan de aanschafkosten indien het om een 2e-hands aankoop gaat. Ik kan het streven van TS om de terugkerende kosten laag te houden alleen maar aanmoedigen. Wie lage vaste kosten heeft, kan heel ontspannen leven en financiële tegenwind veel makkelijker opvangen. En inmiddels mag het toch wel duidelijk zijn dat je je financiële situatie absoluut niet zelf volledig in de hand hebt. Je werkgever (of die van je partner) kan zomaar van de ene op de andere dag omvallen of je op straat zetten in een bezuinigingsronde. Dan is een C1 die maar een paar tientjes per maand kost aan verzekering en wegenbelasting véél fijner dan bijvoorbeeld een Polo diesel, die in vaste kosten 2 keer zo duur is. En die je nauwelijks nog gebruikt als je geen baan meer hebt. De enige tip die ik aan TS heb: Staar je niet blind op de C1/107/aygo. Bekijk ook andere alternatieven als bijvoorbeeld de van binnen ruimere Panda. | |
fathank | vrijdag 12 april 2013 @ 16:07 |
Een heul vette 1.8tdci nog wel. Heb jij even ee n monster zeg. Bovendien, wat doet dat ding in MRB en verzekering? En onderhoud? | |
Lesley-91 | vrijdag 12 april 2013 @ 16:24 |
Je gaat sneller besparen, zeker als er iets kapot gaat wat geen kwaad kan. Als het een lease bak is laat je het gewoon doen want het kost je toch niets. | |
goed_volk | vrijdag 12 april 2013 @ 17:58 |
ik ben het helemaal met je eens. Voor wat betreft dit laatste: de Panda vind ik niets (en ik heb twijfels over de degelijkheid, want Fiat). Andere kleine, maar vooral zuinige auto's hebben we ook bekeken, maar die spreken ons minder aan. De aygo bijvoorbeeld ook niet, vandaar dat ik hem er niet bij heb gezet. Maar als je nog tips heb voor auto's die ik (onterecht) over het hoofd zie, dan hoor ik het graag. ![]() | |
marzman | vrijdag 12 april 2013 @ 18:20 |
Wat is er anders aan de Aygo wat je er niet aan aanspreekt? Wat mij opvalt is die smile in de voorbumper bij de C1 (niet bij alle) en Peugeot en de achterdeuren van de C1 die onderdeel uitmaken van het spatbord (lijkt me dat daar eerder vuil ophoopt) | |
lezut | vrijdag 12 april 2013 @ 19:01 |
Prima auto, ik zou alleen wel de 1.3 pakken als je veel kilometers rijdt, ik geloof er niet in dat een 1.1. zuinig is als je veel op de snelweg komt. Desalniettemin zelf een keer 1 op 15,5 gehaald op de terugweg van vakantie in een Colt 1.1, en dan op de autobahn, vol gas mee proberen te rijden met de Audi's en BMW's. Viel me niet tegen. Overigens gaan de Aygootjes e.d. komende jaren waarschijnlijk wel wat harder afschrijven omdat het model nu wat begint te verouderen en VW een heel aardig alternatief heeft met de Up | |
Ivo1985 | vrijdag 12 april 2013 @ 19:06 |
Voor de degelijkheid hoef je de Panda niet te laten staan als je de onderzoeken mag geloven. Sinds de introductie van het vorige model Panda schijnt de kwaliteit bij Fiat dik in orde te zijn. | |
marzman | vrijdag 12 april 2013 @ 19:28 |
De motoren van Fiat zijn gewoon goed. Ze worden gebruikt in verschillende campers en liggen ook in Volvo's. Ik heb ook naar die Panda zitten kijken, is in Belgie er ook als Diesel. Maar die hadden behoorlijk wat kilometers. | |
Andyy | zaterdag 13 april 2013 @ 00:14 |
Die rijden dan niet volgas. Of je rijdt achter 116i/d/316i/d dingen aan, die gaan ook niet bijster hard. | |
lezut | zaterdag 13 april 2013 @ 00:43 |
Neuh klopt, maar 160 is al een hele opgave voor de hamster onder de motorkap | |
Actaeon | zaterdag 13 april 2013 @ 08:33 |
Ik heb ook niets met kleine auto's. Maar hoef ook niets te compenseren. | |
NoComment | zaterdag 13 april 2013 @ 10:33 |
Kleine bakjes en snelweg, persoonlijk hou ik er niet zo van. Pas geleden met een leenauto (Seicento ![]() ![]() Maar moet wel toegeven dat dat soort bakjes geniaal zijn als je de snelweg eenmaal af bent vanwege de wendbaarheid en het overzicht. Mijn favoriet (was ook een leenbakkie) is wat dat betreft de Lancia Ypsilon uit 96 ofzo ![]() Makkelijk keren op de weg (in plaats van nog een keer moeten steken zoals met m'n eigen alfa 156) en waar de achterruit zit houdt de auto ook op ![]() Maargoed, die is natuurlijk minder zuinig, niet MRB vrij en Italiaans bovendien. Wat dat betreft snap ik de keuze voor een C1 wel ![]() | |
Ivo1985 | zaterdag 13 april 2013 @ 13:03 |
Tja, als je een grote wagen met dikke motor gewend bent is het uiteraard wennen dat je voor vlot inhalen even moet terugschakelen naar een lager versnelling. Maar dan kan het makkelijk. | |
goed_volk | zaterdag 13 april 2013 @ 22:24 |
Tja, de techniek is erg veranderd de laatste jaren. Een C1 is niet alleen fors zuiniger dan wat ik nu rij, hij iz ook nog een fors sneller. Levert zo'n 10 kW meer met een kleinere motor.... | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 13 april 2013 @ 23:37 |
neem een aygo diesel ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 13 april 2013 @ 23:41 |
Valt mee, volgens mij kan je ze vrij goedkoop importeren? | |
FkTwkGs2012 | zondag 14 april 2013 @ 00:40 |
waarom zijn ze eigenlijk niet gewoon leverbaar als diesel in nl? ik zie dat belgie ook een iq diesel kent. | |
marzman | zondag 14 april 2013 @ 09:05 |
In Belgie zijn diesels veel goedkoper in aanschaf en gebruik en heb je dus meer kleine diesels. Hier zijn ze voor dat doel te duur in aanschaf (BPM) en in verzekering. | |
heyhallodaar | zondag 14 april 2013 @ 10:32 |
Er liggen geen Fiat-motoren in Volvo's. Volvo overweegt (of heeft ondertussen) een deal met Fiat voor levering van kleine motoren, zoals de twin-air, Na 2017. Als het contract met Ford afloopt. De JTD's van Fiat zijn al wat langere tijd kwalitatief goed, de benzinemotoren beginnen nu ook mee te doen. Maar de meest betrouwbare zijn het nog steeds niet, maar ook niet meer zo slecht als vroeger nee. Voor TS: de Kia Picanto niks? | |
JohnB52 | zondag 14 april 2013 @ 10:40 |
Zit geen bpm op | |
Ivo1985 | zondag 14 april 2013 @ 13:22 |
Aygo 1.4D: CO2 uitstoot 109 gram volgens autoweek. Zit dus wel degelijk BPM op. De vrijstellingsgrens voor diesel was in 2011 <96 gram, en is intussen gedaald naar <89 gram. Hierdoor was deze versie van de Aygo in Nederland nieuw bijna 2 keer zo duur als de basis-benzineversie. Daarbij moet je er ook nog wegenbelasting voor betalen, wat vanaf volgend jaar overigens voor elke Aygo/C1/107 moet maar dan is benzine nog steeds voordeliger dan diesel. Voor het verschil in aanschafprijs (nieuw) en wegenbelasting kun je héél veel litertjes benzine tanken voordat je met de benzineversie duurder uit bent dan de diesel, dus daarom rijden er hier weinig diesels. En dat geldt voor vrijwel alle BPM-vrije modellen, tenzij de dieselversie ook BPM-vrij is. | |
FkTwkGs2012 | zondag 14 april 2013 @ 13:26 |
wat een onzin. je betaalt voor een aygo zo weinig wegenbelasting dat het juist een interessante oplossing is. | |
JohnB52 | zondag 14 april 2013 @ 13:32 |
Oeps! Je hebt gelijk! | |
marzman | zondag 14 april 2013 @ 15:26 |
Zie de post hierboven. Hetzelfde zie je bij meer kleine auto's die in Belgie wel als diesel te koop zijn. | |
FkTwkGs2012 | zondag 14 april 2013 @ 15:30 |
15K is nog steeds super aantrekkelijk als je er een paar jaar veel km's mee rijdt. geen aygo benzine die daar tegenop kan. | |
marzman | zondag 14 april 2013 @ 15:34 |
Waar ligt het omslagpunt? Ze hadden de aygo wat stevigere kleppen (?) moeten geven dat je er een LPGtank in kon bouwen zonder dat je elke 80.000 km een motorrevisie nodig hebt. | |
FkTwkGs2012 | zondag 14 april 2013 @ 15:38 |
dat was ook een goede optie geweest natuurlijk ![]() | |
Ivo1985 | zondag 14 april 2013 @ 16:09 |
Het verschil in aanschafprijs was uitgaande van hetzelfde uitrustingsniveau in Nederland ruim 5000 euro. Dit terwijl de verkoopopbrengst niet heel veel zal schelen, omdat kleine diesels niet populair zijn in Nederland. Zeg dat je voor je dieseltje 1000 euro meer krijgt dan een vergelijkbare versie op benzine. Dan schrijf je dus 4000 euro meer af. Stel we rijden de Aygo 5 jaar, dan is dat toch jaarlijks 800 euro. Wegenbelasting voor de diesel is ¤720 euro per jaar, voor benzine ¤220. Een jaarlijks verschil van 500 euro en dan laat ik de periode dat de benzineversie nog wegenbelastingvrij is buiten beschouwing. 800+500 is 1300 euro per jaar hogere vaste kosten voor de dieselversie als we brandstof niet meetellen. Onderhoud zal elkaar niet veel ontlopen in kosten. De all-risk verzekering voor de diesel zal ook nog iets duurder zijn vanwege de hogere aanschafwaarde. Benzine kost ¤1.75 en diesel kost ¤1.42 bij de pomp hier om de hoek. Een Aygo op benzine doet volgens de verbruiksmonitor 19,2 kilometer met een liter benzine, dus de brandstofkosten per kilometer zijn 9,11 cent. Diesel brengt een Aygo 21,3 kilometer verder per liter. Dat kost 6,67 cent. Per kilometer zijn de brandstofkosten voor de diesel dus 2,44 cent goedkoper dan de benzineversie. Op basis van 5 jaar Aygo rijden ligt het omslagpunt bij 53.000 kilometer.... | |
FkTwkGs2012 | zondag 14 april 2013 @ 16:28 |
de benzineuitvoering is allang 3 x kapot bij 2 ton op de teller en iig volledig afgeschreven. 800 euro per jaar meer afschrijven? nah. er zijn volgens mij helemaal geen echt kleine diesels meer te koop in nld? | |
marzman | zondag 14 april 2013 @ 17:22 |
265.000 km op een Aygo 3cilinder en er dan nog 6000 euro voor krijgen? Lijkt me een superdeal ![]() | |
JohnB52 | zondag 14 april 2013 @ 17:58 |
Jawel. Een smart diesel. | |
FkTwkGs2012 | zondag 14 april 2013 @ 18:01 |
ah die geef ik je maar dat is zo eng klein dat ie bij mij sowieso zou afvallen. eerste wat erna komt is gewicht a la polo volgens mij. | |
caspervc | zondag 14 april 2013 @ 23:04 |
Paar tipjes - zorg dat je proefrijdt met een koud blok. Blokjes willen op den duur wel eens kantelende cylinders hebben. Klinkt als een ratel in de motor, maar alleen de eerste 5 km. Daarna hoor je t niet meer... Laat exemplaren die dit hebben staan - haal hem ff door de wasstraat, en leg dan de bank plat. 3e remlicht / achterlichten zijn beruchte lekkagepunten. Dan zie je het in de hoeken van de carroserie onder het plastic naar binnen druppelen de kofferbak in - let dan ook op de deurrubbers, zijn ook niet altijd super - Koppeling is vaak rond de 100k versleten.. kan een kostenpost(je zijn) Er zijn ook bij mijn aygo wat ergerpuntjes, let daarop - stoelen zijn vlak, en geven weinig steun (zeker met 30k per jaar...) - binnenlicht alleen op bestuurdersdeur geschakeld - radio / cd matig, veel interieurgeluid van banden / wind / motor - ramen links bedien je elektrisch links, ramen rechts bedien je rechts, that's it Verder leuke wagentjes hoor, rijdt lekker (en stuitert goed over drempels) maar ik zou misschien eerder kijken naar een kia picanto / renault twingo of toch een maatje groter. Wegenbelasting betaal je per 2014 ook voor deze karretjes, dus waarom niet een simpele c3 / 207 / yaris ofzo? Doe je jezelf, je oren en je rug een stuk meer plezier mee ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door caspervc op 14-04-2013 23:26:01 ] | |
JohnB52 | zondag 14 april 2013 @ 23:11 |
Renault heeft toch ook nog de Twingo diesel? @ hierboven: hele nuttige tips! | |
nikky | zondag 14 april 2013 @ 23:17 |
Belasting ¤277 per JAAR Verzekering ¤47 per maand Onderhoud.....naar een NL garage zal ik niet snel gaan. Hier (DE) is het toch iets goedkoper ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 15 april 2013 @ 04:03 |
die is 1000 kg ook niet echt licht ![]() | |
ikbenik | maandag 15 april 2013 @ 10:37 |
En dat is voor een diesel? O wacht, je woont in Duitsland. Lekker, appels met peren vergelijken. Een diesel is in NL helaas qua MRB al snel te duur. Hoeveel zou je aan belasting kwijt zijn hier in Nederland? | |
fathank | dinsdag 16 april 2013 @ 10:54 |
Ja leuk dat je in Duitsland woont. Kijk voor de grap eens wat een 1300 kg diesel in Nederland aan MRB doet. | |
goed_volk | dinsdag 16 april 2013 @ 11:15 |
Thanks for the info! Kan ik wat mee ![]() Yaris is echt een bejaardenbak en rijdt niet lekker. 207 is boven budget, C3 niet zuinig genoeg. Tenminste, dit zijn een aantal redenen om deze niet te kiezen. C1/107 blijft zuinig, ook wanneer je wel WB moet betalen. Hebben een aantal keer in een C1/107 gereden en dat beviel eigenlijk prima. Met de afstanden die wij rijden, zitten we hooguit 1,5 uur in de auto. Sowieso zit je in NL nooit echt langer in de auto, of je moet van Zeeland naar Groningen rijden. | |
Ivo1985 | dinsdag 16 april 2013 @ 11:22 |
Yaris rijdt heerlijk. Prima comfort, prima wegligging, soepele maar trefzekere bediening. Je moet alleen niet de 1.0 nemen, die is te zwak voor de Yaris. De 1.3vvti is prima en in praktijk ongeveer even zuinig omdat je daarmee niet continu aan het planken bent. Uiterlijk van het vorige model is wel een beetje saai. En waarom dan nog steeds niet de Aygo noemen? Is dezelfde auto als de C1/107. Overigens zat ik in Nederland 10 uur per dag in de auto. | |
goed_volk | dinsdag 16 april 2013 @ 11:33 |
Klopt, alleen staat het uiterlijk mij/ons niet aan. Te rond en de vlak geplaatste achterlichten zijn minder fraai dan bij de C1/107. Na verder doorspeuren vallen steeds meer verschillen op. Om niet te verzuipen in de keuzes, hebben we nu een korte lijst met eisen, waar de aygo niet tussen staat. | |
leolinedance | dinsdag 16 april 2013 @ 12:23 |
Ja: Doe het niet! Hoe haal je het in je hoofd, 35k km's per jaar in zo'n koekblik rijden. Naast dat het voor jou oncomfortabel is, zijn deze gebakjes hier niet voor gemaakt. Koop gewoon een fatsoenlijke 2e hands auto op LPG. Ben je net zo goedkoop uit maar rijd je véél comfortabeler. | |
goed_volk | dinsdag 16 april 2013 @ 12:25 |
Of je leest het topic even door. ![]() | |
leolinedance | dinsdag 16 april 2013 @ 12:38 |
Koop een mooie degelijke middenklasser van een paar jaar oud op LPG. Een Seat Leon of Toyota Corolla ofzo. Rijdt 100x beter dan zo'n koekblik en kost nagenoeg niks meer. | |
leolinedance | dinsdag 16 april 2013 @ 12:39 |
Gedaan, mijn mening is nog niet veranderd. Maar goed, je moet het zelf weten hoor. Ik rijd ook 35k per jaar en moet er niet aan denken deze af te leggen in zo'n geval. | |
NoComment | woensdag 17 april 2013 @ 07:29 |
Ik betaal 130 euro per MAAND voor mijn diesel ![]() | |
Klonk | woensdag 17 april 2013 @ 07:32 |
mijn tip, koop er eentje, ik rij er ook een 20.000 km per jaar mee, dingen kunnen niet kapot, je hoeft geen ouwe te kopen want de jonge kosten geen fuck ![]() ![]() laatste grote beurt was 267 euro incl. alles ![]() ik heb nog een tip, koop niet het basismodel, maar altijd met airco ![]() | |
goed_volk | woensdag 17 april 2013 @ 08:48 |
Check en dank. We willen een automaat, omdat hij inwisselbaar moet zijn met de auto van opa&oma. Die hebben een grote bak die we op vakantie mee kunnen nemen, maar is wel een automaat. De automaatjes hebben standaard meer luxe, wat wel prettig is. Enige luxere is geloof ik de sport-uitvoering. Enige nadeel is dat je wel weer meer betaald dan een schakelbak.... | |
Klonk | woensdag 17 april 2013 @ 08:52 |
Luxe is wel tussen aanhalingstekens luxe natuurlijk ![]() | |
goed_volk | woensdag 17 april 2013 @ 08:55 |
Ik heb nu een barrel dat blijkbaar 500 euro waard is, met (oa) kapotte vering. Alles wat heel is, is al luxe ![]() | |
leolinedance | woensdag 17 april 2013 @ 10:31 |
Het argument 'hij heeft mij niet laten staan en de nieuwe BMW van mijn collega hem wel' slaat nergens op. Mijn 10 jaar oude Seat op LPG heeft mij ook geen enkele keer laten staan in de kou. En de bijna nieuwe Audi A4 van de buurman startte ook iedere dag. Ik neem wel aan dat deze auto voor je vrouw/vriendin wordt en jij een fatsoenlijke kar koopt? ![]() | |
ikbenik | woensdag 17 april 2013 @ 10:32 |
Ik heb 30.000km in een half jaar moeten rijden in zo'n auto (Aygo), maar dat ging dus uitstekend. Je hebt zeker nooit in zo'n auto gezeten? | |
leolinedance | woensdag 17 april 2013 @ 11:04 |
Sterker nog, ik moet het regelmatig voor korte stukjes op het werk. Het is dramatisch vergeleken met een normale middenklasser. Een Polo is al vele malen beter dan zo'n koekblik. Zelfs een Hyundai i10, wat al echt een schijtbak is, is nog fijner om in te rijden. | |
ikbenik | woensdag 17 april 2013 @ 11:15 |
Dus het is zo'n auto die je werkgever klaar heeft staan? Dan is dat al een verklaring, ik heb dat al zovaak gehad dat zo'n auto helemaal afgetrapt is. Het maakt dan niet uit of het een kleine of grote auto is. Die auto's worden door de werknemers mishandeld, want het is toch niet van hun. Je mening is dus alleen van die ene wagen en zegt helemaal niets over de rest van de auto's die wel goed behandeld zijn. Ik weet uit persoonlijke ervaring dat een kleine auto prima rijdt. Het maakt niet uit of het in de stad is of de snelweg, de Aygo gaat met gemak 130km/u en ook op de autobahn komt die goed mee. Met woon-werkverkeer ging het ook goed, dagelijks zo'n 180km tot ik dichter bij mijn werk ging wonen. | |
Tomatenboer | woensdag 17 april 2013 @ 11:25 |
Jouw mening is niet leidend en algemeen geldend hé. ![]() Een vriend van me heeft ook een Toyota Aygo gehad, en ik zelf ook. Maar na 9 maanden wilde ik toch weer een echte auto. Ik ergerde me kapot aan het gebrek aan vermogen en het fragiele gevoel van de gehele auto. Die vriend van mij heeft de Aygo weggedaan vanwege kantelende zuigers (bekend probleempje van de drieling). Check het Citybugclub-forum voor meer ervaringen hierover. ![]() Kortom, het is een aardig rijdend autootje hoor, vrij zuinig ook nog, ziet er leuk uit, maar heel degelijk is het allemaal niet, en bovendien - in mijn ogen - rijdt het niet als een fatsoenlijke auto, en dat begon me eigenlijk pas na verloop van tijd daadwerkelijk te storen. | |
ikbenik | woensdag 17 april 2013 @ 11:41 |
Klopt, alleen zijn meningen heel wat anders dan afzeikberichten ![]() Probleem en forum ken ik. Natuurlijk is de Augo niet perfect, maar er is geen enkele auto perfect. En op dat forum zijn toch het overgrote deel van de eigenaren zeer tevreden met de auto, dat zegt denk ik ook wel iets. Wat maakt het dan geen fatsoenlijke auto? Tot nu toe vind ik de auto redelijk koersvast, trekt pittig op, kan voor zo'n kleine wagen zelfs nog best hoge snelheden halen (op de autobahn ruim 170km/u gereden, gemeten met gps), zuinig in gebruik (1 op 21 gemiddeld, ik hou het sinds het begin bij). Geluid valt me ook enorm mee, het is stiller dan ik had gedacht voordat ik de auto kocht. Nadelen zijn er ook, je kan er niet heel veel in vervoeren. En waar ik nu na jaren wat last van begin te krijgen, zijn de rubbers rond de portieren (komt een druppeltje water binnen). Maar dat is redelijk simpel zelf te verhelpen. | |
Klonk | woensdag 17 april 2013 @ 12:03 |
en waarom is dat geen argument als de auto's op een maand na even oud zijn ![]() en je argument van een vrouwengebakje is ook flauwekul ![]() zo'n flauwekul dat ik niet eens de moeite ga nemen om er serieus op te reageren ![]() | |
leolinedance | woensdag 17 april 2013 @ 12:14 |
Ik neem aan dat jij weet dat je met iedere auto pech kunt hebben? Of wil jij nu zeggen dat een 107 een betere auto is dan een willekeurige BMW? Maar goed. toch reageer je. Natuurlijk is het wel een wijvenbak, wat denk jij dan ![]() ![]() | |
leolinedance | woensdag 17 april 2013 @ 12:15 |
nee | |
Ivo1985 | woensdag 17 april 2013 @ 12:59 |
Gezien je er toch rijervaring mee hebt, kun je dan ook eindelijk eens je mening onderbouwen en vertellen wát er dan volgens jou zo dramatisch aan is? Want tot nu toe plaats je hier een hoop negativiteit zonder enig inhoudelijk argument. En zonder inhoudelijke argumenten zijn TS en anderen die dezelfde overweging als TS maken niet geholpen. Dat het vervoeren van de weekendboodschappen, 3 kinderen, een kinderwagen en een labrador dramatisch wordt met zo'n kleine auto kan ik me voorstellen. Dat gaat met een middenklasser een stuk makkelijker. Maar dat ligt zo voor de hand dat ik denk dat iedereen die zo'n wagentje overweegt dat zelf wel realiseert. TS in elk geval wel, want voor de vakantie ruilt hij zijn auto al even op voor iets wat meer bagageruimte heeft. | |
CafeRoker | woensdag 17 april 2013 @ 13:05 |
Prima autootjes. Wel nog erg duur en ik denk dat je met die kilometrages wel eens goedkoper uit kon zijn met een nieuwe Mii en die na 4 jaar verkopen. Dat zijn ook nog eens betere autootjes voor snelweggebruik, bagageruimte en zitcomfort. Mocht je dat geld beschikbaar hebben lijkt het me het overwegen waard. En anders koop je met een aygo ook een prima optie. Ik heb zelf 20dkm in 4 maanden met zo'n auto gedaan en dat was best aardig te doen. | |
goed_volk | woensdag 17 april 2013 @ 13:18 |
Hebben we idd naar gekeken, maar helaas boven budget, ook tweedehands. Komt vooral omdat hij een automaat moet hebben, wat de keuze beperkt en de prijs opdrijft. | |
leolinedance | woensdag 17 april 2013 @ 13:21 |
Ik ga niet uitleggen waarom deze auto oncomfortabel, gehorig, traag en onpraktisch is. Ik neem aan dat je dat zelf ook wel weet. Het is niet voor niets een boodschappenwagen. En een automaat kopen omdat je dan 1x per jaar kunt ruilen met iemand anders zijn grotere auto... je weet dat de 2tronic automaat van Peugeot bagger is? Ik ga hier ook niet te ver op in, je mag het zelf uitvinden. Maar 35k km's per jaar rijden met een vervelende automaat voor die ene keer per jaar lijkt mij niet echt een optie. | |
CafeRoker | woensdag 17 april 2013 @ 13:22 |
Ik lees dat automaat nu pas. Is het alleen vanwege de vakantie? Volgens mij kon je nog wel eens goedkoper uit zijn door een schakel te kopen en in de vakantie een grotere auto te huren. | |
leolinedance | woensdag 17 april 2013 @ 13:23 |
Ook dat. | |
CafeRoker | woensdag 17 april 2013 @ 13:24 |
idd, je betaalt 1) nu meer omdat het een automaat is, 2) je krijgt er over een aantal jaar minder voor terug omdat het een automaat is, en 3) automaten verbruiken meer. 1 en 2 lijken in tegenspraak, maar de meerprijs die een automaat op een relatief jonge auto is wordt ineens een een prijsdrukker als de auto wat ouder wordt. | |
Ivo1985 | woensdag 17 april 2013 @ 13:30 |
Traag? Aan 0-100 in 6 seconden en een topsnelheid van 250 km/u heb je niets in Nederland. TS vraagt niet om een circuitracer. Écht trage auto's worden niet meer verkocht in Nederland. Onpraktisch? De meeste auto's die ik op de weg zie rijden, zit maar 1 persoon in. Een dergelijke auto is ruim voldoende voor 2 volwassenen, 2 kinderen en boodschappen. Niet iedereen hoeft een grote auto omdat dat best handig is voor de 2x per jaar dat je wat meer vervoert dan gebruikelijk. Gehorig? Ja je hoort iets meer dan in een andere auto. Niet iedereen vind dat storend. Oncomfortabel? Ik ken middenklassers waarin het na een half uur al voelt alsof mijn rug gebroken is en die zo beroerd schakelen of belabberd afgeveerd zijn dat je er gek van wordt. En ja, dat kan ook bij kleine auto's voor komen, maar is zeker geen specifiek kenmerk van kleine auto's. Ik ken ook kleine auto's waar ik na een rit van 1000 kilometer nog geen last van mijn rug krijg, en die na 2,5 ton nog steeds soepel schakelen. | |
CafeRoker | woensdag 17 april 2013 @ 13:33 |
ja, maar als aygo liefhebber moet ik toch wel toegeven dat een aygo daar niet bij hoort ![]() | |
goed_volk | woensdag 17 april 2013 @ 13:35 |
Meh. Een vakantie een auto huren kost je al snel een 900-1000 euro. Meerprijs voor een automaat is ongeveer 1000 euro. Met een vakantie heb je die kosten er al uit. En een oud barrel huren om op vakantie te gaan, is geen optie. (rekenvoorbeeld is formaat corsa) | |
CafeRoker | woensdag 17 april 2013 @ 13:41 |
Ik zie dat er vrijwel geen verschil in het brandstofverbruik van deze automaten zit. Dat scheelt wel weer ![]() |