Het is eigenlijk best leuk dat er zowel koersen met als zonder zijn.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:31 schreef Zelva het volgende:
Geen oortjes leidt alleen maar tot clowneske toestanden.
Idd.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:31 schreef Reya het volgende:
Ik supporter alvast voor Leukemans. Die heeft wel eens een mooie overwinning verdiend.
Daar is ie in, nu in de groep Sörensenquote:Op woensdag 10 april 2013 17:06 schreef Mani89 het volgende:
Poels nog mee in de 2de achtervolgende groep.
Maes toch nu?quote:
Hij had alleen veel meer werk gedaan in de achtervolging.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sagan kan toch wel beter sprinten dan Gilbert.. normaal
Ja ik schakelde net in, dus dat wist ik niet zekerquote:Op woensdag 10 april 2013 17:24 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij had alleen veel meer werk gedaan in de achtervolging.
Ja wat dat betreft niet zo handig van hem, zal volledig het gewicht van de koers moeten dragen met zijn team. Neem aan dat er veel aangevallen gaat worden voor de Cauberg.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:28 schreef Reya het volgende:
De favoriet voor zondag lijkt me nu wel duidelijk.
Jaquote:Op woensdag 10 april 2013 17:34 schreef LeTourdeFrance het volgende:
"Sagan geen bille maar winnen"
Slechtste spandoek ooit?
Youtube is je grootste vriend.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:04 schreef Syntix het volgende:
Sagan![]()
Iemand een video van de laatste km's?
Gaetan Bille?quote:Op woensdag 10 april 2013 17:34 schreef LeTourdeFrance het volgende:
"Sagan geen bille maar winnen"
Slechtste spandoek ooit?
Thxquote:Op woensdag 10 april 2013 18:18 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Youtube is je grootste vriend.
De voorjaarsklassiekers komen langer dan ooit in beeld, maar de rest van de koersen wordt nog nauwelijks meer naar omgekekenquote:Op woensdag 10 april 2013 18:48 schreef Ambrosius het volgende:
NOS, samenvatting van de koers in 15 seconden, daarna 30 seconden over dat bloemetje van Sagan.
tnxquote:Op woensdag 10 april 2013 18:18 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Youtube is je grootste vriend.
mwah Parijs - Roubaix werd ook niet volledig uitgezondenquote:Op woensdag 10 april 2013 19:07 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
De voorjaarsklassiekers komen langer dan ooit in beeld, maar de rest van de koersen wordt nog nauwelijks meer naar omgekeken
quote:Renshaw: I wanted to be more successful as a sprinter
Could the Australian return to lead-outs with Cavendish?
At 30 years of age and with the final year of his contract with Blanco underway this is the most important year of Mark Renshaw’s career so far.
The sprinter-come-lead-out man stepped out of Mark Cavendish’s shadow in 2012 in a bid to leave his old lead-out duties behind him and concentrate on his own successes in the sprints.
The move has had mixed results: two wins since but a congestion of top-five placings all over Europe. According to Renshaw one reason for the limited number of wins has been the fact he’s continued to provide lead-outs, mainly for Blanco’s other sprinter, Theo Bos.
“When I came to the team I hoped to have more help in the sprints but Theo gets my service services when we race together so I’ve done a lot of leading-out. The big decision is whether I keep going as a sprinter or go back to leading-out,” Renshaw told Cyclingnews.
The biggest question surrounding Renshaw’s future appears to be whether he will seek a home - and he’s certainly not ruling out re-signing with Blanco – that needs either his sprinting or lead-out legs.
“I’ve got options on both sides of the fence. To be honest I wanted to be more successful as a sprinter but I should have known how hard it is to be successful having been on a team with Cavendish, Goss and Greipel. I know exactly what it takes to win and how teams can help.
“The last race I had was Scheldeprijs and I set Theo [Bos] up for that. The team wanted me to ride for him there and he had really good position but he just didn’t have the legs to finish on the podium.”
“The team obviously likes Theo because he’s Dutch. They give him all the resources at a race like Scheldeprijs but they take all the sprinters and the lead-out riders there for him. The times when I get the chance to sprint are races likes Paris-Nice and down in Spain where I don’t have a lead-out train. When it’s his chance he gets myself, Brown, Wagner, quite a lot of resources.”
Renshaw acknowledges that Bos has proved himself as a sprinter, winning the world track championships in the discipline before concentrating on the road. However, he maintains that he can win races that provide more testing terrain, and admits that if he is to stake a claim to more support then he will need to produce better results.
“I always tend to do the bigger races which of course are harder to win because the bigger riders are there but in saying that I get my fair chance and this year I’ve had second and thirds and at the end of the day I need to put the runs on the board. But it’s quite hard when you don’t have three or four riders.
“I’m happy with how my season started at the Tour Down Under and then I went off to Spain and had a few races there. I won in Almeria which was a nice race to win. They don’t expect much from me in the Classics, though, and I can’t really handle the cold like some of the European guys.”
Blanco is currently in the midst of a sponsorship search after Rabobank pulled the plug on their seventeen-year investment last season. The Dutch bank agreed to finance the squad for 2013 but with their naming rights stripped. The current mood in the Blanco camp is positive, and that a new suitor will be recruited before the Tour.
“This is my last year of my current deal with Blanco and we’re in phase now when we have to see what direction the team goes and how finding a sponsor is shaping up. I know they’re talking to a lot of parties but there’s a lot of interest with what I’m going to do for the next few years.”
If Renshaw does decide to dedicate himself to lead-outs away from Blanco the obvious move would see him unite with Mark Cavendish at Omega Pharma-QuickStep. The pair forged a lethal partnership at Highroad and were virtually unstoppable as a double act. Whereas Highroad was a well-drilled unit from rider one to nine, Omega Pharma has lacked cohesion and organisation in this year’s sprints.
“There are a lot of options with a lot of big sprinters looking for good lead-out men. So it’s going to be a hard decision and on the other side of the coin I’d still like to chase my own success.”
Asked if he could consider riding with Cavendish again, Renshaw replied: “We get on quite well. We had a good past and I like his character. He’s a great teammate. You never know what can happen. Last year he kept mentioning to me ‘you’re a good lead-out man’ and a few tongue in cheek comments but we’ll speak I’m sure in the near future.
“Of course staying at Blanco, that’s another good option. Within the team I have a good role and they may want me to be more of a leader.”
quote:Op woensdag 10 april 2013 23:08 schreef Evertjan het volgende:
leuk dat ze de koers in de avond herhalen bij Sporza
Die overgang van Renshaw nooit begrepen. Renshaw is zelf zo goed als niet in staat om een aansprekende wedstrijd te winnen en de sprint aantrekken voor Bos is ook alleen maar leuk in achttienderangs wedstrijden. Als je naar Blanco gaat hoef je er in ieder geval niet op te rekenen dat je vaak meedoet om de prijzen in een beetje aansprekende wedstrijd. Focus in de grote ronden lag als sinds Freire er reed niet meer op sprints en in klassiekers heeft Renshaw niks te zoeken. Wat je dan aan hem hebt is mij een raadsel.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:45 schreef Marcoss het volgende:
Uiteindelijk valt het ook gewoon tegen wat hij bij Rabo/Blanco heeft laten zien, zowel in de koersen waarin hij voor zijn eigen kans mocht gaan en ook de koersen waarin hij voor Bos moest werken. Zeker als je het vergelijkt met de sprint die hij aantrok voor Cav (en daarvoor Hushovd)..
Het hele idee was natuurlijk dat ie wel in staat zou zijn om mooie wedstrijden te winnen op een gegeven moment. Dat komt er nu niet uit, maar die gok kan ik nog wel begrijpen.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
Die overgang van Renshaw nooit begrepen. Renshaw is zelf zo goed als niet in staat om een aansprekende wedstrijd te winnen en de sprint aantrekken voor Bos is ook alleen maar leuk in achttienderangs wedstrijden. Als je naar Blanco gaat hoef je er in ieder geval niet op te rekenen dat je vaak meedoet om de prijzen in een beetje aansprekende wedstrijd. Focus in de grote ronden lag als sinds Freire er reed niet meer op sprints en in klassiekers heeft Renshaw niks te zoeken. Wat je dan aan hem hebt is mij een raadsel.
Een bijna 30 jarige renner met zo goed als geen resultaten in aansprekende wedstrijden. De kritiek op het aantrekken van Renshaw voordat hij naar toen nog Rabo ging is nog steeds actueel. Dan was zelfs het aantrekken van Breschel (waar dan helaas niks uit kwam) logischer.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:28 schreef thettes het volgende:
[..]
Het hele idee was natuurlijk dat ie wel in staat zou zijn om mooie wedstrijden te winnen op een gegeven moment. Dat komt er nu niet uit, maar die gok kan ik nog wel begrijpen.
Menchov was toch ook wel een erg groot succes. Flecha heeft ook gewoon naar zijn niveau gereden.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:15 schreef the_critic het volgende:
rabokwaaltje.. dat hadden ze ook met Luttenberger, Leipheimer, al genoemde breschel etc.. Freire is eigenlijk de enige echt goede aankoop die ze gedaan hebben in mijn ogen..
Menchov en Flecha hebben ook niet de grote overwinningen gebracht waarvoor ze gehaald werden. Rabo wilde graag de tour winnen, Menchov zou daarvoor de man zijn. Won wel vuelta, maar tour was het steeds net niet..quote:Op donderdag 11 april 2013 12:17 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Menchov was toch ook wel een erg groot succes. Flecha heeft ook gewoon naar zijn niveau gereden.
Euh, waar baseer je dat op? Voordat Menchov bij Rabobank kwam had hij nog nooit top-10 gereden in een grote ronde, bij Rabobank won hij er 3, en eindigde ook op het podium van de Tour. Een gigantisch succes, Menchov heeft misschien wel meer dan welke renner progressie gemaakt bij Rabobank.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:23 schreef the_critic het volgende:
[..]
Menchov en Flecha hebben ook niet de grote overwinningen gebracht waarvoor ze gehaald werden. Rabo wilde graag de tour winnen, Menchov zou daarvoor de man zijn. Won wel vuelta, maar tour was het steeds net niet..
Moet je wel je feiten op een rijtje hebben. Menchov is in eerste instantie gehaald omdat hij een redelijk klassement kon rijden, maar voornamelijk omdat hij voor ritzeges zou kunnen zorgen. Vervolgens rijdt hij podium in de Tour, wint de Giro en Vuelta. Dan ben je sportief gezien een groot succes te noemen als aankoop.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:23 schreef the_critic het volgende:
[..]
Menchov en Flecha hebben ook niet de grote overwinningen gebracht waarvoor ze gehaald werden. Rabo wilde graag de tour winnen, Menchov zou daarvoor de man zijn. Won wel vuelta, maar tour was het steeds net niet..
Vind persoonlijk rabo altijd de ploeg van net niet. Vele ere plaatsen, maar weinig aansprekende overwinningen. Maarja, just my opinion
Al was die progressie wel te verwachten natuurlijk. Hij won net voor hij naar Rabo ging al het jongerenklassement in de Tour en werd toen al genoemd als een van de echte opkomende rondetalenten. (al is hij wel een van de weinigen die het in die situatie toch wel echt waargemaakt hebben)quote:Op donderdag 11 april 2013 12:27 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Euh, waar baseer je dat op? Voordat Menchov bij Rabobank kwam had hij nog nooit top-10 gereden in een grote ronde, bij Rabobank won hij er 3, en eindigde ook op het podium van de Tour. Een gigantisch succes, Menchov heeft misschien wel meer dan welke renner progressie gemaakt bij Rabobank.
Voorselectie Argos voor de Giroquote:Bert de Backer (BEL)
Thomas Damuseau (FRA)
John Degenkolb (GER)
Patrick Gretsch (GER)
Cheng Ji (CHN)
Koen de Kort (NED)
Tobias Ludvigsson (SWE)
Luka Mezgec (SLO)
Tom Peterson (USA)
Georg Preidler (AUT)
Matthieu Sprick (FRA)
Tom Stamsnijder (NED)
Albert Timmer (NED)
als hij net zoals in Spanje 5 ritten wint dan is Argos gewoon super tevreden met hemquote:Op donderdag 11 april 2013 16:57 schreef wimderon het volgende:
Met Degenkolb heb je gewoon wat te zoeken in zo'n ronde, zeker als hij in koers zou blijven als de pure sprinters afstappen. Waarschijnlijk ook een van de weinigen zijn die op een echt treintje zal kunnen rekenen.
7 sprintsetappes? Er zijn maar 3 echte sprintetappes. De rest is allemaal erg lastig en moet hij nog maar zien te overleven.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:40 schreef Drebbelman het volgende:
Tja, wat moeten ze anders, ze zijn verplicht om deel te nemen. Met zeven sprintetappes heeft Degenkolb natuurlijk wel een kansje.
1,5,6,7,12,13,17,21 zouden allemaal op een sprint uit kunnen draaien, waarbij 1,6,12 en 21 normaalgesproken zekerheidjes zijn. Als Degenkolb een beetje in normale doen is overleeft hij de rest ook vrij gemakkelijk.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
7 sprintsetappes? Er zijn maar 3 echte sprintetappes. De rest is allemaal erg lastig en moet hij nog maar zien te overleven.
5 waag ik zeer sterk te betwijfelen. Makkelijk is die etappe niet en het zal erg moeilijk te controleren zijn. In etappe 7 het is de hele dag op en af. Perfecte etappe voor een vlucht. 13 kent ook niet echt een hele makkelijke finale en in 17 zit met de Crosara geen gemakkelijk ding en na een paar klassementsetappes de perfecte etappe voor een vlucht. 21 wordt natuurlijk een sprint.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
1,5,6,7,12,13,17,21 zouden allemaal op een sprint uit kunnen draaien, waarbij 1,6,12 en 21 normaalgesproken zekerheidjes zijn. Als Degenkolb een beetje in normale doen is overleeft hij de rest ook vrij gemakkelijk.
In 2003 won McEwen daar een sprint van een groep 70 man, met exact dezelfde finale.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
5 waag ik zeer sterk te betwijfelen. Makkelijk is die etappe niet en het zal erg moeilijk te controleren zijn.
Wordt waarschijnlijk ook een vlucht, maar dit heuvelwerk moet Degenkolb zeker met het peloton kunnen overleven.quote:In etappe 7 het is de hele dag op en af. Perfecte etappe voor een vlucht.
Waarschijnlijk de laatste etappe voor het gros van de snelle mannen. Finale ziet er op papier wat geaccidenteerd uit, maar uiteindelijk is er maar één geclassificeerde klim en loopt de laatste 30 kilometer grotendeels lichtjes af. Sprintersploegen zouden behoorlijk dom zijn om zo'n kans te laten lopen.quote:13 kent ook niet echt een hele makkelijke finale
Lastig, maar niet onoverkomelijk. Zeker niet met de tijdrit de dag erna. Alles zal afhangen van de samenstelling van de vroege vlucht en wie er nog kan en wil achtervolgen.quote:en in 17 zit met de Crosara geen gemakkelijk ding en na een paar klassementsetappes de perfecte etappe voor een vlucht.
Over de rest zou ik eerder 50/50 zeggen. Kom je uiteindelijk op 5 tot 7 sprints uit.quote:21 wordt natuurlijk een sprint.
Kom ik uit op 4 zekere sprints: 1, 6, 12 en 21. De rest is zeer twijfelachtig. Bon, niet de 3 die ik eerder zei, maar echt veel meer zijn het er ook weer niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |