abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 april 2014 @ 00:00:49 #151
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139361347
En leuk hoor, een hoop indrukwekkende stambomen hier!
Resistance is futile.
  dinsdag 29 april 2014 @ 00:01:46 #152
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139361376
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:00 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Toevallig mijn moeder? :+
Misschien je nichtje? M (ongeveer 30) en S (haar broertje, ongeveer 28). Ze zijn opgegroeid in Warnsveld.
Resistance is futile.
  dinsdag 29 april 2014 @ 00:02:06 #153
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139361385
Of M is je zus!
Resistance is futile.
  dinsdag 29 april 2014 @ 00:02:38 #154
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_139361399
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:01 schreef Seven. het volgende:

[..]

Misschien je nichtje? M (ongeveer 30) en S (haar broertje, ongeveer 28). Ze zijn opgegroeid in Warnsveld.
Mylene van tv? Achternicht, https://nl.wikipedia.org/wiki/Myl%C3%A8ne_Gordinou
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 29 april 2014 @ 00:04:09 #155
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139361435
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:02 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Mylene van tv? Achternicht, https://nl.wikipedia.org/wiki/Myl%C3%A8ne_Gordinou
Nee, geen Mylene. Ik stuur je even pm want wil niet zomaar haar naam openbaar maken.

Edit, ik kan je geen pm sturen. Hoe dan ook, ik weet dat haar grootouders zijn verongelukt (echt sneu, waren zulke lieve mensen) en M. is arts tegenwoordig. Zij was altijd de slimste van de klas, leuk kind ook.
Resistance is futile.
  dinsdag 29 april 2014 @ 00:09:00 #156
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_139361553
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nee, geen Mylene. Ik stuur je even pm want wil niet zomaar haar naam openbaar maken.

Edit, ik kan je geen pm sturen. Hoe dan ook, ik weet dat haar grootouders zijn verongelukt (echt sneu, waren zulke lieve mensen) en M. is arts tegenwoordig. Zij was altijd de slimste van de klas, leuk kind ook.
Ik heb mijn bestand bekeken en zie wie je bedoelt, ken haar verder niet. Je hebt van Gordinou de Gouberville (Nederlandse naam trouwens, wel Frans maar in Nederland bedacht (aan elkaar geplakt)) twee takken, zij is van de éne en ik ben van de andere :P Eerste gazamenlijke voorouder is de zoon van de stamvader die in 1705 trouwt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 29 april 2014 @ 00:11:30 #157
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139361609
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:09 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik heb mijn bestand bekeken en zie wie je bedoelt, ken haar verder niet. Je hebt van Gordinou de Gouberville (Nederlandse naam trouwens, wel Frans maar in Nederland bedacht (aan elkaar geplakt)) twee takken, zij is van de éne en ik ben van de andere :P Eerste gazamenlijke voorouder is de zoon van de stamvader die in 1705 trouwt.
Tof, klein wereldje!
Resistance is futile.
  dinsdag 29 april 2014 @ 00:15:17 #158
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_139361699
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Tof, klein wereldje!
Dat is het mooie van zo'n achternaam, je bent meteen zeker dat het familie is. Kan Tara ook beamen denk ik. Ook zoeken naar krantenknipsels en stukken gaat een stuk makkelijk dan met mijn naam (v.d. heide) waarbij je alleen maar zaadhandelaren en andere families vindt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_139364607
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:15 schreef Dagoduck het volgende:

Dat is het mooie van zo'n achternaam, je bent meteen zeker dat het familie is. Kan Tara ook beamen denk ik. Ook zoeken naar krantenknipsels en stukken gaat een stuk makkelijk dan met mijn naam (v.d. heide) waarbij je alleen maar zaadhandelaren en andere families vindt.
Mijn achternaam is nog net niet zo erg als Bakker of De Vries, maar het scheelt niet veel qua mensen met die naam. Zelfs in hetzelfde kleine dorpje had je heel veel mensen met die naam die geen familie lijken te zijn. Wel streekgebonden overigens, dus wel grote kans dat als je mensen in bijv Groningen met die naam vindt ze oorspronkelijk uit de Achterhoek kwamen.

Ik had liever Tara's achternaam :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 april 2014 @ 09:20:33 #160
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_139365597
quote:
10s.gif Op maandag 28 april 2014 23:32 schreef highender het volgende:

[..]

Ik deel ook familie met TARA, via Versteegh, Van Steenis, Van Meeteren, Heuff, van Rijnberck en Van Lidth de Jeude.

Betje Wolff is familie.

Familie in rechte lijn:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_Rossum_(Asch)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_Heek
Behoort M.J. Versteegh (geh. met van Rijnberk) ook tot je directe voorouder?
Het grappige is dat ik geen enkele Heuff als directe voorouder heb, terwijl zo goed als de gehele familie (alleen de oudste generatie niet) aan mij verwant is.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 april 2014 @ 09:20:56 #161
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_139365603
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:15 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat is het mooie van zo'n achternaam, je bent meteen zeker dat het familie is. Kan Tara ook beamen denk ik. Ook zoeken naar krantenknipsels en stukken gaat een stuk makkelijk dan met mijn naam (v.d. heide) waarbij je alleen maar zaadhandelaren en andere families vindt.
Jup, absoluut waar. Heel handig. :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 30 april 2014 @ 01:27:26 #162
224960 highender
Travellin' Light
pi_139400916
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 09:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Behoort M.J. Versteegh (geh. met van Rijnberk) ook tot je directe voorouder?
Het grappige is dat ik geen enkele Heuff als directe voorouder heb, terwijl zo goed als de gehele familie (alleen de oudste generatie niet) aan mij verwant is.
Nee, ik heb geen M.J. Versteegh gevonden.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 april 2014 @ 08:47:24 #163
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_139402914
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 01:27 schreef highender het volgende:

[..]

Nee, ik heb geen M.J. Versteegh gevonden.
Matthias Johannes (1791-1859), burgemeester van Zoelen en de Avezathen, noemde zich heer van Teisterbant, mijn oudvader. Tevens grootvader van een groot aantal Heuff'en. Dochter Dirkje huwde Antonie Heuff. Zoon Jacob Arnoldus (mijn betovergrootvader) huwde een Van Lidth de Jeude.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Matthias_Johannes_Versteegh
Zijn ouders waren een Versteegh en Van Steenis.

Jij stamt uit Van Rossum toch?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 30 april 2014 @ 08:52:21 #164
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_139402999
goedemorgen..
mijn oma heeft van die kant van de familie al eens de stamboom ver uitgezocht.. ( analoog , dat dan wel ;) ) nu zou ik graag willen beginnen met de familie van vaders kant.. alleen.. oma is een Jansen -O-
maar goed.. waar en hoe kan ik het beste beginnen?? :)

tips and trics anyone? :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_139404588
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 08:52 schreef Barreltje het volgende:
goedemorgen..
mijn oma heeft van die kant van de familie al eens de stamboom ver uitgezocht.. ( analoog , dat dan wel ;) ) nu zou ik graag willen beginnen met de familie van vaders kant.. alleen.. oma is een Jansen -O-
maar goed.. waar en hoe kan ik het beste beginnen?? :)

tips and trics anyone? :)
Familie van vaders kant vragen of ze zich nog herinneren wat de namen van hun overgrootouders waren. Familie vragen stellen: eerste stap. En misschien heb je wel zo'n tante zoals ik die schoenendozen vol geboortekaartjes, trouwkaarten, overlijdenskaarten etc had :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 30 april 2014 @ 10:29:58 #166
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_139404679
tsjah.. het is een lastig verhaal.. oma en opa zijn overleden.. broers en zussen ( van opa ) niet beschikbaar.
Oma is destijds "met de handschoen" getrouwd (??) met een man (opa dus) die toen al dan niet gescheiden was? Opa had toen ook al een zoon. allerlei vage verhalen want eea gebeurde in 40-45.
juist dat verhaal maakt het intressant om uit te zoeken.. gelukkig is de naam van opa niet veel voorkomend, van oma moet er nog een zus in leven zijn.. goed idee idd om die evt op te zoeken!
tnx :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_139404714
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:29 schreef Barreltje het volgende:
tsjah.. het is een lastig verhaal.. oma en opa zijn overleden.. broers en zussen ( van opa ) niet beschikbaar.
Oma is destijds "met de handschoen" getrouwd (??) met een man (opa dus) die toen al dan niet gescheiden was? Opa had toen ook al een zoon. allerlei vage verhalen want eea gebeurde in 40-45.
juist dat verhaal maakt het intressant om uit te zoeken.. gelukkig is de naam van opa niet veel voorkomend, van oma moet er nog een zus in leven zijn.. goed idee idd om die evt op te zoeken!
tnx :)
Oh jee, klinkt wel heel fascinerend als je achter die verhalen weet te komen :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 april 2014 @ 11:44:59 #168
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_139406784
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:29 schreef Barreltje het volgende:
tsjah.. het is een lastig verhaal.. oma en opa zijn overleden.. broers en zussen ( van opa ) niet beschikbaar.
Oma is destijds "met de handschoen" getrouwd (??) met een man (opa dus) die toen al dan niet gescheiden was? Opa had toen ook al een zoon. allerlei vage verhalen want eea gebeurde in 40-45.
juist dat verhaal maakt het intressant om uit te zoeken.. gelukkig is de naam van opa niet veel voorkomend, van oma moet er nog een zus in leven zijn.. goed idee idd om die evt op te zoeken!
tnx :)
Maar je ouders, dan wel ooms en tantes kunnen vast vertellen wat de namen van hun opa & oma waren (je overgrootouders).
Met vernoemingen kun je ook familiebanden reconstrueren.
Zodra je 1914 (geboorte), 1934 (trouwen), en 1954 (overlijden) voorbij bent, dan gaat het makkelijker via oa wiewaswie.nl
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 30 april 2014 @ 12:33:28 #169
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_139408132
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Maar je ouders, dan wel ooms en tantes kunnen vast vertellen wat de namen van hun opa & oma waren (je overgrootouders).
Met vernoemingen kun je ook familiebanden reconstrueren.
Zodra je 1914 (geboorte), 1934 (trouwen), en 1954 (overlijden) voorbij bent, dan gaat het makkelijker via oa wiewaswie.nl
bedoel je dat het makkelijker is als je verder terug gaat in de tijd?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 april 2014 @ 12:50:21 #170
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_139408750
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:33 schreef Barreltje het volgende:

[..]

bedoel je dat het makkelijker is als je verder terug gaat in de tijd?
Mja, de burgelijke stand van 1811 tot 1914 (geboorte), 1811-1934 (trouwregisters) en 1811-1954 (overlijdensaktes) is openbaar en te raadplegen via diverse sites:
www.wiewaswie.nl (zo goed als alle trouw- en overlijdensaktes, ook een boel geboorte- en andere)
www.genver.nl (scans van alle registers, doorbladerbaar, opzoekbaar per gemeente en jaar)
www.digitalestamboom.nl (gegevens van Den Haag, Rotterdam, Delft, Amersfoort en Eindhoven)
www.allegroningers.nl (alles, inclusief geboorteaktes en DTB (doop/begraaf/trouwboeken van kerken van voor 1811) van de prov. Groningen)
www.drenlias.nl (BS van Drenthe)
www.allefriezen.nl (BS van Friesland)
www.tresoar.nl (DTB en overige BS van Friesland)

Begraafplaatsindexsites willen ook helpen om wat recentere gegevens aan te vullen:
www.graftombe.nl
www.online-begraafplaatsen.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door TARAraboemdijee op 30-04-2014 14:28:07 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 30 april 2014 @ 13:01:01 #171
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_139409096
Wat is nou een goede, betrouwbare site om een stamboom te maken?

Een oom heeft ooit een stamboom gemaakt, dus de namen enzo heb ik al (misschien niet allemaal, maar ik kom een end) alleen zou ik het graag overzichtelijk krijgen, het is een redelijk hopeloos overzicht zo.
(Wel heel interessant, terug tot 1750, met echt de meest vreemde/leuke namen (zowel voor- als achter-), grootste deel van de familie is omgekomen in concentratiekampen in WO2, is wel raar om te lezen. Mannen van 75 tot kinderen van 3. Zitten ook foto's bij van persoonsbewijzen uit de oorlog en familiekiekjes van jaren her)

Ik zoek dus een site waar ik dit een beetje overzichtelijk kan maken, en hopelijk nog kan uitbreiden, indien mogelijk. Maar ik heb geen zin in reclame of wat al, en volgens mij werken veel van die genealogiesites wel zo.

Iemand een tip?
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 april 2014 @ 13:08:38 #172
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_139409372
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:01 schreef Turbomuis het volgende:
Wat is nou een goede, betrouwbare site om een stamboom te maken?

Een oom heeft ooit een stamboom gemaakt, dus de namen enzo heb ik al (misschien niet allemaal, maar ik kom een end) alleen zou ik het graag overzichtelijk krijgen, het is een redelijk hopeloos overzicht zo.
(Wel heel interessant, terug tot 1750, met echt de meest vreemde/leuke namen (zowel voor- als achter-), grootste deel van de familie is omgekomen in concentratiekampen in WO2, is wel raar om te lezen. Mannen van 75 tot kinderen van 3. Zitten ook foto's bij van persoonsbewijzen uit de oorlog en familiekiekjes van jaren her)

Ik zoek dus een site waar ik dit een beetje overzichtelijk kan maken, en hopelijk nog kan uitbreiden, indien mogelijk. Maar ik heb geen zin in reclame of wat al, en volgens mij werken veel van die genealogiesites wel zo.

Iemand een tip?
Gebruik geen site, tenminste, niet in eerste instantie.
De meeste zijn betaalde diensten of inderdaad reclame etc.

Ik zou als ik jou was eerst alles digitaal zetten, in een stamboomprogramma zoals eerder genoemde Aldfaer, PAF of iets dergelijks. De meeste van deze programma's hebben een exporteerfunctie naar GEDCOM. Deze .ged bestanden kun je elders weer importeren, bijvoorbeeld in software die het grafisch kunnen weergeven, of gelijk in html. Zo zou je je eigen site kunnen maken.

http://www.anneveldt.com/gen/gedcom.htm
http://www.ngv.nl/Kenniscentrum/Software/gedcomtools.htm
http://www.gedhtree.com/
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 30 april 2014 @ 14:11:03 #173
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_139411661
grmbl.. niks weten van je grootouders is nog knap lastig..
ik weet de voornaam van mijn oma,( naja roep naam) haar sterfdatum ( of iig de dag, niet het jaar, nm 1 dag voor mijn verjaardag :) ) ik kan een gok wagen op haar geboortejaar, ergens in de buurt van doetinchem.. maar dat is dan ook niet echt duidelijk.en dan houd het op :o ik weet waar ze begraven ligt , maar kan eea niet terugvinden op graftombe.nl :o

ik ben er nooit geweest dus weet ook niet of mn opa daar ook ligt..

wel maar eens mn ouders gevraagd, hopelijk weten zij meer. :) maar uit mijn eigen geheugen dus niks noppes :o
best apart eigenlijk dat ik zo weinig weet over mijn groot ouders :{
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 30 april 2014 @ 15:31:43 #174
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_139414192
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:11 schreef Barreltje het volgende:
grmbl.. niks weten van je grootouders is nog knap lastig..
ik weet de voornaam van mijn oma,( naja roep naam) haar sterfdatum ( of iig de dag, niet het jaar, nm 1 dag voor mijn verjaardag :) ) ik kan een gok wagen op haar geboortejaar, ergens in de buurt van doetinchem.. maar dat is dan ook niet echt duidelijk.en dan houd het op :o ik weet waar ze begraven ligt , maar kan eea niet terugvinden op graftombe.nl :o

ik ben er nooit geweest dus weet ook niet of mn opa daar ook ligt..

wel maar eens mn ouders gevraagd, hopelijk weten zij meer. :) maar uit mijn eigen geheugen dus niks noppes :o
best apart eigenlijk dat ik zo weinig weet over mijn groot ouders :{
Ik heb je een DM gestuurd met geboortedatum en plaats en naam van de grootmoeder. Verder terug kan ik zo 1,2,3 niet komen, je kan de naam en data hier posten dan kunnen anderen je helpen zoeken maar dat moet je zelf weten ;)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 april 2014 @ 16:01:06 #175
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_139415277
quote:
6s.gif Op woensdag 30 april 2014 15:31 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik heb je een DM gestuurd met geboortedatum en plaats en naam van de grootmoeder. Verder terug kan ik zo 1,2,3 niet komen, je kan de naam en data hier posten dan kunnen anderen je helpen zoeken maar dat moet je zelf weten ;)
Verhip, hoe heb je dat nu gevonden? Ik was ook al even bezig geweest voor Barreltje :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')