Mylene van tv? Achternicht, https://nl.wikipedia.org/wiki/Myl%C3%A8ne_Gordinouquote:Op dinsdag 29 april 2014 00:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Misschien je nichtje? M (ongeveer 30) en S (haar broertje, ongeveer 28). Ze zijn opgegroeid in Warnsveld.
Nee, geen Mylene. Ik stuur je even pm want wil niet zomaar haar naam openbaar maken.quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:02 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Mylene van tv? Achternicht, https://nl.wikipedia.org/wiki/Myl%C3%A8ne_Gordinou
Ik heb mijn bestand bekeken en zie wie je bedoelt, ken haar verder niet. Je hebt van Gordinou de Gouberville (Nederlandse naam trouwens, wel Frans maar in Nederland bedacht (aan elkaar geplakt)) twee takken, zij is van de éne en ik ben van de anderequote:Op dinsdag 29 april 2014 00:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, geen Mylene. Ik stuur je even pm want wil niet zomaar haar naam openbaar maken.
Edit, ik kan je geen pm sturen. Hoe dan ook, ik weet dat haar grootouders zijn verongelukt (echt sneu, waren zulke lieve mensen) en M. is arts tegenwoordig. Zij was altijd de slimste van de klas, leuk kind ook.
Tof, klein wereldje!quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:09 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb mijn bestand bekeken en zie wie je bedoelt, ken haar verder niet. Je hebt van Gordinou de Gouberville (Nederlandse naam trouwens, wel Frans maar in Nederland bedacht (aan elkaar geplakt)) twee takken, zij is van de éne en ik ben van de andereEerste gazamenlijke voorouder is de zoon van de stamvader die in 1705 trouwt.
Dat is het mooie van zo'n achternaam, je bent meteen zeker dat het familie is. Kan Tara ook beamen denk ik. Ook zoeken naar krantenknipsels en stukken gaat een stuk makkelijk dan met mijn naam (v.d. heide) waarbij je alleen maar zaadhandelaren en andere families vindt.quote:
Mijn achternaam is nog net niet zo erg als Bakker of De Vries, maar het scheelt niet veel qua mensen met die naam. Zelfs in hetzelfde kleine dorpje had je heel veel mensen met die naam die geen familie lijken te zijn. Wel streekgebonden overigens, dus wel grote kans dat als je mensen in bijv Groningen met die naam vindt ze oorspronkelijk uit de Achterhoek kwamen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:15 schreef Dagoduck het volgende:
Dat is het mooie van zo'n achternaam, je bent meteen zeker dat het familie is. Kan Tara ook beamen denk ik. Ook zoeken naar krantenknipsels en stukken gaat een stuk makkelijk dan met mijn naam (v.d. heide) waarbij je alleen maar zaadhandelaren en andere families vindt.
Behoort M.J. Versteegh (geh. met van Rijnberk) ook tot je directe voorouder?quote:Op maandag 28 april 2014 23:32 schreef highender het volgende:
[..]
Ik deel ook familie met TARA, via Versteegh, Van Steenis, Van Meeteren, Heuff, van Rijnberck en Van Lidth de Jeude.
Betje Wolff is familie.
Familie in rechte lijn:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_Rossum_(Asch)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_Heek
Jup, absoluut waar. Heel handig.quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:15 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat is het mooie van zo'n achternaam, je bent meteen zeker dat het familie is. Kan Tara ook beamen denk ik. Ook zoeken naar krantenknipsels en stukken gaat een stuk makkelijk dan met mijn naam (v.d. heide) waarbij je alleen maar zaadhandelaren en andere families vindt.
Nee, ik heb geen M.J. Versteegh gevonden.quote:Op dinsdag 29 april 2014 09:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Behoort M.J. Versteegh (geh. met van Rijnberk) ook tot je directe voorouder?
Het grappige is dat ik geen enkele Heuff als directe voorouder heb, terwijl zo goed als de gehele familie (alleen de oudste generatie niet) aan mij verwant is.
Matthias Johannes (1791-1859), burgemeester van Zoelen en de Avezathen, noemde zich heer van Teisterbant, mijn oudvader. Tevens grootvader van een groot aantal Heuff'en. Dochter Dirkje huwde Antonie Heuff. Zoon Jacob Arnoldus (mijn betovergrootvader) huwde een Van Lidth de Jeude.quote:Op woensdag 30 april 2014 01:27 schreef highender het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen M.J. Versteegh gevonden.
Familie van vaders kant vragen of ze zich nog herinneren wat de namen van hun overgrootouders waren. Familie vragen stellen: eerste stap. En misschien heb je wel zo'n tante zoals ik die schoenendozen vol geboortekaartjes, trouwkaarten, overlijdenskaarten etc hadquote:Op woensdag 30 april 2014 08:52 schreef Barreltje het volgende:
goedemorgen..
mijn oma heeft van die kant van de familie al eens de stamboom ver uitgezocht.. ( analoog , dat dan wel) nu zou ik graag willen beginnen met de familie van vaders kant.. alleen.. oma is een Jansen
maar goed.. waar en hoe kan ik het beste beginnen??
tips and trics anyone?
Oh jee, klinkt wel heel fascinerend als je achter die verhalen weet te komenquote:Op woensdag 30 april 2014 10:29 schreef Barreltje het volgende:
tsjah.. het is een lastig verhaal.. oma en opa zijn overleden.. broers en zussen ( van opa ) niet beschikbaar.
Oma is destijds "met de handschoen" getrouwd (??) met een man (opa dus) die toen al dan niet gescheiden was? Opa had toen ook al een zoon. allerlei vage verhalen want eea gebeurde in 40-45.
juist dat verhaal maakt het intressant om uit te zoeken.. gelukkig is de naam van opa niet veel voorkomend, van oma moet er nog een zus in leven zijn.. goed idee idd om die evt op te zoeken!
tnx
Maar je ouders, dan wel ooms en tantes kunnen vast vertellen wat de namen van hun opa & oma waren (je overgrootouders).quote:Op woensdag 30 april 2014 10:29 schreef Barreltje het volgende:
tsjah.. het is een lastig verhaal.. oma en opa zijn overleden.. broers en zussen ( van opa ) niet beschikbaar.
Oma is destijds "met de handschoen" getrouwd (??) met een man (opa dus) die toen al dan niet gescheiden was? Opa had toen ook al een zoon. allerlei vage verhalen want eea gebeurde in 40-45.
juist dat verhaal maakt het intressant om uit te zoeken.. gelukkig is de naam van opa niet veel voorkomend, van oma moet er nog een zus in leven zijn.. goed idee idd om die evt op te zoeken!
tnx
bedoel je dat het makkelijker is als je verder terug gaat in de tijd?quote:Op woensdag 30 april 2014 11:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Maar je ouders, dan wel ooms en tantes kunnen vast vertellen wat de namen van hun opa & oma waren (je overgrootouders).
Met vernoemingen kun je ook familiebanden reconstrueren.
Zodra je 1914 (geboorte), 1934 (trouwen), en 1954 (overlijden) voorbij bent, dan gaat het makkelijker via oa wiewaswie.nl
Mja, de burgelijke stand van 1811 tot 1914 (geboorte), 1811-1934 (trouwregisters) en 1811-1954 (overlijdensaktes) is openbaar en te raadplegen via diverse sites:quote:Op woensdag 30 april 2014 12:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
bedoel je dat het makkelijker is als je verder terug gaat in de tijd?
Gebruik geen site, tenminste, niet in eerste instantie.quote:Op woensdag 30 april 2014 13:01 schreef Turbomuis het volgende:
Wat is nou een goede, betrouwbare site om een stamboom te maken?
Een oom heeft ooit een stamboom gemaakt, dus de namen enzo heb ik al (misschien niet allemaal, maar ik kom een end) alleen zou ik het graag overzichtelijk krijgen, het is een redelijk hopeloos overzicht zo.
(Wel heel interessant, terug tot 1750, met echt de meest vreemde/leuke namen (zowel voor- als achter-), grootste deel van de familie is omgekomen in concentratiekampen in WO2, is wel raar om te lezen. Mannen van 75 tot kinderen van 3. Zitten ook foto's bij van persoonsbewijzen uit de oorlog en familiekiekjes van jaren her)
Ik zoek dus een site waar ik dit een beetje overzichtelijk kan maken, en hopelijk nog kan uitbreiden, indien mogelijk. Maar ik heb geen zin in reclame of wat al, en volgens mij werken veel van die genealogiesites wel zo.
Iemand een tip?
Ik heb je een DM gestuurd met geboortedatum en plaats en naam van de grootmoeder. Verder terug kan ik zo 1,2,3 niet komen, je kan de naam en data hier posten dan kunnen anderen je helpen zoeken maar dat moet je zelf wetenquote:Op woensdag 30 april 2014 14:11 schreef Barreltje het volgende:
grmbl.. niks weten van je grootouders is nog knap lastig..
ik weet de voornaam van mijn oma,( naja roep naam) haar sterfdatum ( of iig de dag, niet het jaar, nm 1 dag voor mijn verjaardag) ik kan een gok wagen op haar geboortejaar, ergens in de buurt van doetinchem.. maar dat is dan ook niet echt duidelijk.en dan houd het op
ik weet waar ze begraven ligt , maar kan eea niet terugvinden op graftombe.nl
ik ben er nooit geweest dus weet ook niet of mn opa daar ook ligt..
wel maar eens mn ouders gevraagd, hopelijk weten zij meer.maar uit mijn eigen geheugen dus niks noppes
![]()
best apart eigenlijk dat ik zo weinig weet over mijn groot ouders
Verhip, hoe heb je dat nu gevonden? Ik was ook al even bezig geweest voor Barreltjequote:Op woensdag 30 april 2014 15:31 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb je een DM gestuurd met geboortedatum en plaats en naam van de grootmoeder. Verder terug kan ik zo 1,2,3 niet komen, je kan de naam en data hier posten dan kunnen anderen je helpen zoeken maar dat moet je zelf weten
Google zoeken op roepnaam achternaam overlijdensdatumquote:Op woensdag 30 april 2014 16:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Verhip, hoe heb je dat nu gevonden? Ik was ook al even bezig geweest voor Barreltje
die staat er ook niet in..quote:Op woensdag 30 april 2014 17:28 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ah, er zat inderdaad een link tussen de parenteel en je familie? Ik kon geen Jansen/Janssen vinden
Ook Van der Veen in Friesland en Hoeksema in Groningen (omgeving Midwolde, Tolbert, Leek, Enumatil) hierquote:Op woensdag 30 april 2014 19:35 schreef Dagoduck het volgende:
Voorouder van mij in Friesland heten:
Dirksen
Roppert
Westerhof
Ruitenschild
Cuperus
Smeding
Stiksma
Feenstra (Veenstra)
Spoelstra
Bruining
Piersma
Van der Molen
Crans
Van der Veen
Roukema
En in Groningen:
Groothuis
Binkendorp
Biersma
Abbring(h)
Folkers
Snieders
Warmink
Meijers
Brink
Stevens
De Boer
Kroon
Hoeksema
Iemand toevallig ook één van deze namen in de familie?
Ik heb maar één Hoeksema, namelijk Jantje Kornelis geboren in Breede maar ze overlijdt in 1840 in Roden en dat ligt daar wel in de buurt. Dochter van Kornelijs Derks die in 1752 trouwt in Breede.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:10 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ook Van der Veen in Friesland en Hoeksema in Groningen (omgeving Midwolde, Tolbert, Leek, Enumatil) hier
Voorouders van mijn vrouw zijn Reinder Jans Hoeksema, zv Jan Alberts Hoeksema en Geertje Reinders, geh. m. Marchien Doedes Baving.
Van der Veen: 2 takken: Wiggele van der Veen, uit Surhuisterveen en mijn betovergrootmoeder Minke van der Veen, haar voorouders kwamen uit Oudehaske en Heerenveen, af en aan Lammert Theunis en Theunis Lammerts van der Veen.
Klopt, ik heb nog eens gezocht naar een relatie.quote:Op woensdag 30 april 2014 08:47 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Matthias Johannes (1791-1859), burgemeester van Zoelen en de Avezathen, noemde zich heer van Teisterbant, mijn oudvader. Tevens grootvader van een groot aantal Heuff'en. Dochter Dirkje huwde Antonie Heuff. Zoon Jacob Arnoldus (mijn betovergrootvader) huwde een Van Lidth de Jeude.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Matthias_Johannes_Versteegh
Zijn ouders waren een Versteegh en Van Steenis.
Jij stamt uit Van Rossum toch?
Voor zover ik kan zien geen connectiesquote:Op woensdag 30 april 2014 23:34 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb maar één Hoeksema, namelijk Jantje Kornelis geboren in Breede maar ze overlijdt in 1840 in Roden en dat ligt daar wel in de buurt. Dochter van Kornelijs Derks die in 1752 trouwt in Breede.
Mijn eerste Van der Veen is Leuwkjen uit Zuid Waddinxveen (Zuid-Holland), vader is Marten Edzes van der Veen uit Rottevalle zijn vader Eedsge Martens van der Veen en zijn vader Marten Rinses uit Oostermeer geboren rond 1750.
De ouders van Gerrit en Jacob waren Cornelis van Rossum en Antonia Versteegh. Antonia was de dochter van Jacob Versteegh en Johanna Goes.quote:Op donderdag 1 mei 2014 00:37 schreef highender het volgende:
[..]
Klopt, ik heb nog eens gezocht naar een relatie.
Tobias Johannes Willem van Rossum, geh. in 1810 met Judith Agnis Versteegh (de zus van jouw oudvader Matthias Johannes Versteegh), was de zoon van Jacob van Rossum (geh. Johanna Maria van Westhrenen) welke een broer was van een directe voorouder van mij, namelijk Gerrit van Rossum (Asch).
Gemeente Zutphen heeft een eigen archief die alles aardig online heeft staan.quote:Op donderdag 1 mei 2014 02:28 schreef Seven. het volgende:
Note to self: Maria brandenburg eens opzoeken, zij stierf op 34-jarige leeftijd in Vierakker en haar echtgenoot was een zekere Jan Woestenenk, dat moet haast wel familie zijn. Maar de enige Jan die volgens mij in aanmerking komt, was getrouwd met een zekere Janna Rouwenhorst, dus confused.com. Daarna trouwde hij met Jenneke Ten Brake, zijn moeder was Geeske Tjoonk. Die naam blijft constant terugkomen dus ik wil het verband blootleggen.
Ergens begin 1800 beginnen er ineens Woestenenks op te duiken in Warnsveld, terwijl mijn tak dus pas 100 jaar later die kant op getrokken is. Als iemand zin heeft om te zoeken, by all means!
Terugkomend op Johanna Goes.quote:Op donderdag 1 mei 2014 08:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Als ik het goed heb is Johanna Goes een Karel de Grote afstammeling.
Ik zal dat later vandaag even verder opzoeken (ik heb hier niet het actuele bestand, alleen een kopie van een jaar oud)
http://www.tresoar.nl/Pages/Voorouders.aspxquote:Op donderdag 1 mei 2014 12:59 schreef Kirov het volgende:
Wat zijn goede bronnen voor Friesland van voor 1811?
Hmm kom ik niet verder mee.quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:19 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
http://www.tresoar.nl/Pages/Voorouders.aspx
http://asksam.tresoar.nl/(...)ijken&DocID=34025596quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:43 schreef Kirov het volgende:
[..]
Hmm kom ik niet verder mee.
Zit bij vast bij de vader van deze persoon.
Overlijdensakte Ooststellingwerf, 1857
Aangiftedatum: 6 maart 1857, akte nr. 36
Overleden op: 5 maart 1857
Overleden: Luitsen Joukes Posma, 53 jaar, man, gehuwd met
Marijke Gerrits Wieberdink
Vader: Jouke Luitsen Posma
Moeder: Aukjen
Overledene:quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:43 schreef Kirov het volgende:
[..]
Hmm kom ik niet verder mee.
Zit bij vast bij de vader van deze persoon.
Overlijdensakte Ooststellingwerf, 1857
Aangiftedatum: 6 maart 1857, akte nr. 36
Overleden op: 5 maart 1857
Overleden: Luitsen Joukes Posma, 53 jaar, man, gehuwd met
Marijke Gerrits Wieberdink
Vader: Jouke Luitsen Posma
Moeder: Aukjen
Nee, Jouke en Hans zijn totaal verschillende namen. Het kan wel een tweelingbroer zijn. Ik had hem ook al gevonden inderdaad.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:05 schreef Kirov het volgende:
Dan kom ik ook bij deze :
Idaarderadeel, dopen, doopjaar 1767
Geboren in Aegum
Gedoopt in 1767 in Idaard, Eagum, Friens
Dopeling: Hans
Vader: Luitzen Hanzes
Moeder: Jetske Doekes
Gestandaardiseerde namen:
Dopeling: HANS of HANSKE
Vader: LUITJEN HANSES
Moeder: JETSKE DOEKES
Aannemelijk dat dit dezelfde persoon is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |