Eerste de beste hit op google maar gepakt:quote:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3886quote:Uit rechtspraak blijkt dat het best zo kan zijn dat het voor een verhuurder 'noodzakelijk' is om het gehuurde met regelmaat te inspecteren, maar dan zal de verhuurder moeten aantonen waarom hij dat nodig vindt. Kan hij dat niet, dan hoef je daar als huurder niet aan mee te werken. Wel is de verhuurder te allen tijde bevoegd om te proberen in overleg met de huurder(s) afspraken over een 'inspectie' te maken. Als er een noodzaak is voor de verhuurder om op dat op één of meer concrete momenten te doen, dan zal hij dat ook moeten aantonen.
http://www.rechtsbijstand(...)erstoring-woongenot/quote:Wanneer er een geschil ontstaat over het woongenot, dan kan een rechter hierin uitspraak doen. Hierbij worden onder meer de volgende regels aangehouden:
Een verhuurder behoudt altijd het recht op toegang tot de woning. Het is voor de huurder niet toegestaan om de verhuurder de toegang tot de woning te ontzeggen.
Een verhuurder mag niet onaangekondigd een woning betreden. Hij of zij dient altijd aan te bellen of te kloppen en te wachten tot de deur wordt opengedaan.
Een verhuurder mag niet zomaar te pas en te onpas bij de huurder aankloppen. Wanneer een verhuurder de verhuurde woning wil bezoeken dan moet hij of zij daar een duidelijke en goed omschreven reden voor hebben.
Ook voor gemeenschappelijke ruimtes van verschillende huurders gelden privacyregels. Zo mag een verhuurder ook gemeenschappelijke ruimtes niet zonder meer onaangekondigd betreden.
Een verhuurder mag alleen een verhuurde ruimte betreden als hij of zij een rede daarvoor heeft die binnen de zogenaamde verhuurderstaak valt.
Recht op huisvrede...quote:
Dat kan veel leuker... met een bordje op de schutting: KIJK HIER NIET, en dan een orgie van opblaaspoppen in allerlei standjes aan de andere kant bijv...quote:Op woensdag 10 april 2013 13:22 schreef Dagonet het volgende:
Groot bord in de tuin plaatsen met de tekst FLIKKER OP MET JE KUTFOTO.
En dan later bellen om te vragen of je gewonnen hebt.
Dan moet ie een afspraak maken met de huurder en een goede reden hebben..quote:Op woensdag 10 april 2013 13:23 schreef Devil010 het volgende:
"Een verhuurder behoudt altijd het recht op toegang tot de woning.
En een 'tuinwedstrijd' is geen goede reden (vind ik, een rechter zal er nooit uitspraak over gaan doen gok ikquote:Op woensdag 10 april 2013 13:26 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dan moet ie een afspraak maken met de huurder en een goede reden hebben..
Dat kun je wel in een huur-contract opnemen als verhuurder, maar ook al teken je ervoor als huurder, dan is het nog een loze letter omdat de wet anders bepaalt.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:23 schreef Devil010 het volgende:
Zomaar even een quote, "Een verhuurder behoudt altijd het recht op toegang tot de woning. Het is voor de huurder niet toegestaan om de verhuurder de toegang tot de woning te ontzeggen."
Toetreden tot de woning zelf ok dat is juridisch vastgelegd, maar de woningbouwvereniging mag echt wel in je tuin kijken hoor, als ze toch het onkruid weghalen in het pad achterlangs of iets dergelijks. Ik noem maar wat. of moeten ze oogkleppen opdoen?quote:Op woensdag 10 april 2013 13:52 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dat kun je wel in een huur-contract opnemen als verhuurder, maar ook al teken je ervoor als huurder, dan is het nog een loze letter omdat de wet anders bepaalt.
Wat hebben zij ermee te maken wat er in een tuin groeit van een ander..??quote:Op woensdag 10 april 2013 13:58 schreef Devil010 het volgende:
als ze toch het onkruid weghalen in het pad achterlangs of iets dergelijks
Ja want gesteld zijn op je privacy is tegenwoordig een ziekelijke instelling.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:58 schreef Devil010 het volgende:
Als je niks te verbergen hebt maak je je niet zo druk over dit.
Er bestaat ook nog zoiets van verplicht onderhouden. En niet elke verhuurder is gecharmeerd van een huurder die bewust zijn eigendom verwaarloost, maar goed we dwalen af van het onderwerp.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:02 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Wat hebben zij ermee te maken wat er in een tuin groeit van een ander..??
De ene houd van bloemen, en de ander van onkruid....
Waar beweer ik dat?quote:Op woensdag 10 april 2013 14:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja want gesteld zijn op je privacy is tegenwoordig een ziekelijke instelling.
quote:Op woensdag 10 april 2013 14:08 schreef Devil010 het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zoiets van verplicht onderhouden. En niet elke verhuurder is gecharmeerd van een huurder die bewust zijn eigendom verwaarloost, maar goed we dwalen af van het onderwerp.
Dat denk jij.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:11 schreef Snowballed het volgende:
[..]![]()
Eigendom verwaarlozen..?
Als ik het onkruid laat staan omdat ik het laat uitgroeien tot bomen moet ik dat echt zelf weten... daar heeft niemand iets mee van doen...
Nou kom maar op met je bron dan...quote:
Je impliceert het. Met het "dan heb je blijkbaar wat te verbergen"-credo. Alsof dat de enige reden is waarom TS het niet weet te waarderen.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:10 schreef Devil010 het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat?
Als je als TS zijnde bang bent dat er iemand over je schutting heen kijkt dan heb je wat te verbergen.
Ik vind dit zo'n leuke zinquote:Op woensdag 10 april 2013 12:44 schreef wwwer het volgende:
Mijn inziens mag dit wettelijk gezien niet en handelen ze in strijd met de wet.
Staat gewoon in de algemene voorwaarden van het huurcontract, bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 10 april 2013 14:13 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Nou kom maar op met je bron dan...
Klopt, het is een vermoeden. Nou aan TS de vraag, geef dan eens de echte reden op.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Je impliceert het. Met het "dan heb je blijkbaar wat te verbergen"-credo. Alsof dat de enige reden is waarom TS het niet weet te waarderen.
Nou bedankt dat je mijn reactie zo weerlegt met een onderbouwing en feiten.quote:
Dit word er in je bron gezegd:quote:Op woensdag 10 april 2013 14:16 schreef Devil010 het volgende:
[..]
Staat gewoon in de algemene voorwaarden van het huurcontract, bijvoorbeeld:
http://www.demarken.nl/pages/view/49/bomen-en-tuinenbeleid
Maar nogmaals we dwalen af van het onderwerp van TS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |