abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 april 2013 @ 12:04:54 #1
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_125107536
Misschien een vraag die al heel vaak is voorgekomen maar toch;

Ik ben een student van bijna 22 jaar. Ik ben momenteel op zoek naar een eigen woning maar dit blijkt erg lastig te zijn (big surprise!).
Mijn inkomen is namelijk niet hoog genoeg om particulier te gaan huren. Wegens omstandigheden kan ik niet op kamers gaan wonen. Ik sta bijna 3 jaar ingeschreven bij een sociale woningbouwcorporatie maar die hebben niet zoveel huizen meer. Dus dat kan nog wel even wachten worden.

Nu zie ik op marktplaats vaak advertenties staan voor recreatiewoningen. Vaak heb je voor max. ¤15.000 euro al een mooi chalet dichtbij Utrecht. Aangezien ik ook vaak werk en een goed inkomen heb voor mijn leeftijd leek mij dit wel wat.
Nog even flink sparen en ik zou me zoiets kunnen veroorloven. Maar de hamvraag is dan 'mag je permanent wonen in zo'n woning?'. Het lijkt me anders namelijk dat iedereen daar permanent gaan wonen. ;(
Dus mag je je inschrijven op dat adres? En wat als het niet mag.. hoe moet je het dan doen? Hoe vind je een alternatief adres? En mogen ze je er zomaar weer uitzetten?

heeft iemand hier ervaring mee? tips please!
pi_125107559
Nee, mag niet.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 10 april 2013 @ 12:05:51 #3
395886 hezdunnah
Keep it rasta
pi_125107562
Voor zover ik weet niet. Volgens mij mag je er maar een x aantal maanden per jaar verblijven.
Arie is net weg en die nigger belt me op
  Moderator woensdag 10 april 2013 @ 12:07:42 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_125107606
Noo
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_125107611
Het mag niet, maar het zal vaak genoeg gebeuren. Je kunt je alleen niet inschrijven op dat adres, dus uitwonende stufi kun je dan wel vergeten.
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 10 april 2013 @ 12:08:10 #6
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_125107614
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:05 schreef hezdunnah het volgende:
Voor zover ik weet niet. Volgens mij mag je er maar een x aantal maanden per jaar verblijven.
Is er ook geen manier hieromheen? Bijv. als je een ander inschrijfadres hebt en stiekem in de woning gaat wonen? Of heeft de campingeigenaar de plicht om hier wat van te zeggen?

Ik vind het trouwens wel erg oneerlijk. Of je moet droog brood eten voor een particuliere woning, of je moet krap in een kamer zitten met een torenprijs want een sociale huurwoning duurt te lang en je mag niet wonen op een boot of camping..
pi_125107639
Je mag er inderdaad niet permanent wonen. Mensen die dit wel doen hebben vaak een postadres bij iemand anders (familie ofzo). En wordt je betrapt dan kun je per direct op straat gezet worden, tevens kun je een boete en naheffing van belastingen verwachten.

Vergeet niet dat je naast de aanschaf van het chalet, ook de parkkosten moet betalen. Dit kan variëren tussen de 800 en 2500 euro per jaar (hangt vaak af van de voorzieningen en de ligging van het park).
  woensdag 10 april 2013 @ 12:09:01 #8
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_125107643
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:08 schreef Biancavia het volgende:
Het mag niet, maar het zal vaak genoeg gebeuren. Je kunt je alleen niet inschrijven op dat adres, dus uitwonende stufi kun je dan wel vergeten.
En hoe doen die mensen dat dan? Weet je dat ook? Want stel je hebt geen ouders waarbij je ingeschreven kan gaan staan. Hoe doe je het dan? Via marktplaats om een inschrijfadres vragen?
  woensdag 10 april 2013 @ 12:09:03 #9
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_125107645
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:05 schreef hezdunnah het volgende:
af en toe een week naar je ouders in de vakantie. Zo omzeil je vast wel de regels :')
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 10 april 2013 @ 12:10:32 #10
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_125107682
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:09 schreef wise het volgende:

[..]

af en toe een week naar je ouders in de vakantie. Zo omzeil je vast wel de regels :')
Zo zat ik dus ook te denken. Want met flink wat sparen kan ik wel zo'n chalet kopen. En als ik dan iedere vakantie een week bij mijn moeder ga logeren of wat dan ook dan kan ik enkel zeggen dat ik er niet permanent woon.
pi_125107691
Vroeger (ik weet niet of het nu nog zo is) moest je 6 weken per jaar ergens anders wonen
(of een lange vakantie ergens pakken).

Zo heeft meen familielid jaren gewoond voordat ze emigreerde
  woensdag 10 april 2013 @ 12:11:20 #12
395886 hezdunnah
Keep it rasta
pi_125107701
quote:
11s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:08 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

Is er ook geen manier hieromheen? Bijv. als je een ander inschrijfadres hebt en stiekem in de woning gaat wonen? Of heeft de campingeigenaar de plicht om hier wat van te zeggen?

Ik vind het trouwens wel erg oneerlijk. Of je moet droog brood eten voor een particuliere woning, of je moet krap in een kamer zitten met een torenprijs want een sociale huurwoning duurt te lang en je mag niet wonen op een boot of camping..
Nou ja ik denk hopen dat je niet betrapt wordt. Als de parkeigenaar 365 dagen per jaar 's avonds om 9 uur licht ziet branden dan krabt hij denk ik wel even aan zijn hoofd.
pi_125107721
quote:
11s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:08 schreef Elvenpath het volgende:
en je mag niet wonen op een boot of camping..
Wel, ligt aan de locatie.
  woensdag 10 april 2013 @ 12:12:23 #14
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_125107732
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:11 schreef hezdunnah het volgende:

[..]

Nou ja ik denk hopen dat je niet betrapt wordt. Als de parkeigenaar 365 dagen per jaar 's avonds om 9 uur licht ziet branden dan krabt hij denk ik wel even aan zijn hoofd.
maar zijn er ook parkeigenaren die dit toestaan? Als je je verder aan alle regels houd is er verder toch niet zoveel aan de hand?
  woensdag 10 april 2013 @ 12:12:35 #15
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_125107738
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:11 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Welke locaties mag het dan wel?
  woensdag 10 april 2013 @ 12:13:26 #16
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_125107761
Het hangt van de lokale regelgeving af.

Officieel is het tegenwoordig verboden om permanent te wonen op een recreatiepark.

Echter sommige gemeenten hebben recreatieparken aangewezen waar wel permanent gewoond mag worden. Andere gemeenten hebben toestemming verleend aan de huidige bewoners en soms mag deze toestemming overgedragen worden aan opvolgende bewoners.

En elke gemeente heeft ook zijn eigen regels hoeveel maanden men achter elkaar op een park mag wonen. Bij de ene mag het niet in de winter, bij de andere maximaal 3 maanden en dan 1 maand leegstand, bij de andere maximaal 9 maanden per jaar en 3 maanden niet.

Wat veel gepensioneerden doen is 6 maanden in een recreatiewoning, 6 maanden met de caravan naar Spanje, Turkije, Italië enz. (verspreid over het hele jaar). Misschien kan je een gemeente vinden waar je studentenleven aan aangepast kan zijn. X-maanden wel, Y-weken niet. Kan je mooi om je vakanties heen plannen.
pi_125107770
quote:
11s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:12 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

Welke locaties mag het dan wel?
Woonboot of in het geval van een camping: http://huizen.trovit.nl/camping-permanente-bewoning
pi_125107796
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:11 schreef LompeHork het volgende:

[..]

En dat zie je dan ook direct terug in de prijs...
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 10 april 2013 @ 12:14:49 #19
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_125107799
quote:
11s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:10 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

Zo zat ik dus ook te denken. Want met flink wat sparen kan ik wel zo'n chalet kopen. En als ik dan iedere vakantie een week bij mijn moeder ga logeren of wat dan ook dan kan ik enkel zeggen dat ik er niet permanent woon.
Dus omdat ik op vakantie ga, woon ik niet permanent in mijn huis? Dat zal vast niet opgaan. Dan mag je wel een paar maanden per jaar elders gaan wonen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_125107814
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:14 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

En dat zie je dan ook direct terug in de prijs...
Klopt, heb dan ook nooit geopperd dat het goedkoop zou zijn.
pi_125107887
Gemeente heeft weinig begrip voor mensen die er permenant wonen, gebruik maken van de locale voorzieningen maar geen belasting betalen om hieraan mee te betalen. Daarom wordt er sinds het gedoogbeleid veranderd is, strenger opgetreden.
  woensdag 10 april 2013 @ 12:20:24 #22
349633 SiIk
Echt zijde
pi_125107927
Koop twee van die huizen met iemand samen, wissel af en toe van huis, profit!!
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_125107932
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:13 schreef FF het volgende:
Het hangt van de lokale regelgeving af.

Officieel is het tegenwoordig verboden om permanent te wonen op een recreatiepark.

Echter sommige gemeenten hebben recreatieparken aangewezen waar wel permanent gewoond mag worden. Andere gemeenten hebben toestemming verleend aan de huidige bewoners en soms mag deze toestemming overgedragen worden aan opvolgende bewoners.

En elke gemeente heeft ook zijn eigen regels hoeveel maanden men achter elkaar op een park mag wonen. Bij de ene mag het niet in de winter, bij de andere maximaal 3 maanden en dan 1 maand leegstand, bij de andere maximaal 9 maanden per jaar en 3 maanden niet.

Dit inderdaad, ligt geheel aan de gemeente. Ik ken mensen die eerst illegaal op zo'n park hebben gewoond, maar nadat de gemeente het (na betaling van een heffing) legaal maakte wonen ze er nu dus geheel legaal.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 10 april 2013 @ 12:21:14 #24
395886 hezdunnah
Keep it rasta
pi_125107950
quote:
11s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:12 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

maar zijn er ook parkeigenaren die dit toestaan? Als je je verder aan alle regels houd is er verder toch niet zoveel aan de hand?
Misschien wel. Je mag anders altijd bij mij komen logeren heur. *)
  woensdag 10 april 2013 @ 12:22:11 #25
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_125107978
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:05 schreef Mirjam het volgende:
Nee, mag niet.
Dit. Gelukkig ook niet TIG keer in het nieuws geweest.

Edit:
fraude voor de DUO wordt nogal hard aangepakt.... Just saying.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Forum Admin woensdag 10 april 2013 @ 12:24:00 #26
58651 crew  murp
murp
pi_125108017
bassie en adriaan woonde toch ook altijd op een camping?
pi_125108134
In een recreatiepark zit je best ver van ov en voorzieningen. Je studententijd zal niet op dat van anderen lijken, weet niet hoe erg je dat vindt.
Als je niet van veel fietsen houdt, zul je misschien niet kunnen ontkomen aan een auto aan te schaffen. Dan zijn de kosten om op zo'n plek te wonen weer een stuk hoger.
Waarom niet wachten tot de ssh wat leuks heeft?
pi_125108192
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:28 schreef MevrouwPuff het volgende:
In een recreatiepark zit je best ver van ov en voorzieningen. Je studententijd zal niet op dat van anderen lijken, weet niet hoe erg je dat vindt.
Als je niet van veel fietsen houdt, zul je misschien niet kunnen ontkomen aan een auto aan te schaffen. Dan zijn de kosten om op zo'n plek te wonen weer een stuk hoger.
Waarom niet wachten tot de ssh wat leuks heeft?
Jij weet al op welk recreatiepark TS eventueel zou willen wonen? Zo nee, hoe kun je dat dan weten :|W ?
Niet elke recreatiepark ligt afgelegen.
pi_125108318
quote:
3s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:30 schreef Anne het volgende:

[..]

Jij weet al op welk recreatiepark TS eventueel zou willen wonen? Zo nee, hoe kun je dat dan weten :|W ?
Niet elke recreatiepark ligt afgelegen.
Dat is waar, maar in utrecht zullen de meesten bij de heuvelrug zijn. Anders zouden die prijzen ook niet zo laag zijn. Als het wel kan op een redelijke afstand is dat mooi, maar het lijkt me een stuk minder prettig wonen. dat soort redeneringen zijn toch niet verboden in WGR?
pi_125108363
quote:
11s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:04 schreef Elvenpath het volgende:
Mijn inkomen is namelijk niet hoog genoeg om particulier te gaan huren.
in combinatie met dit

quote:
Aangezien ik ook vaak werk en een goed inkomen heb voor mijn leeftijd leek mij dit wel wat.
Nog even flink sparen en ik zou me zoiets kunnen veroorloven.
?
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 10 april 2013 @ 12:37:07 #31
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_125108365
Mag ik TS overigens de tip geven om in zijn/haar vrije tijd gewoon alle sites af te gaan? Ik was vorig jaar ook zoekende na relatiebreuk en heb echt bijna full-time funda, marktplaats en dergelijke afgelopen, naast woningbouw.

En dan kom je best wat betaalbare opties tegen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_125108372
Zo'n park is echt geen oplossing om goedkoop te wonen.

Een kamer huren is goedkoper. Op zo'n park betaal je de hoofdprijs voor alles, gas water licht is allemaal duur, zelfs voor het aanbieden van je vuilnis betaal je nog een vermogen.

Dan zijn ze nog zo slim dat bijv. oliekachels verboden zijn zodat er er niet omheen kunt om gas af te nemen van de eigenaar. Chalets zijn nu niet de meest zuinige AAA+ geisoleerde woningen dus je stookt in een strenge winter een vermogen aan gas.

Kortom op een vakantiepark wonen mensen vooral omdat ze betaalbaar in het buitengebied willen wonen met wat natuur en ruimte om zich heen. Of ze hebben geen andere optie, bijv. 40+ers die het niet meer zien zitten om ergens een kamer te huren maar wel uit noodzaak op zoek zijn ivm scheiding/ontslag etc etc

edit; ik zie dat je een eigen woning zoekt. Als je niet meer op kamers wilt wonen is het lastig. Maar ik zou gewoon wel een kamer huren, als je 22 bent kan je nog jaren op kamers wonen en je leert meer over het leven dan wanneer je in 'n eigen woning of chalet zit lijkt me zo:)
pi_125108410
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:35 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat is waar, maar in utrecht zullen de meesten bij de heuvelrug zijn. Anders zouden die prijzen ook niet zo laag zijn. Als het wel kan op een redelijke afstand is dat mooi, maar het lijkt me een stuk minder prettig wonen. dat soort redeneringen zijn toch niet verboden in WGR?
Uiteraard zijn die niet verboden, maar je bracht het alsof het een feit is dat wanneer je op een recreatiepark woont, je bij wijze van spreken in een hutje op de hei woont ;).
pi_125108495
quote:
3s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:38 schreef Anne het volgende:

[..]

Uiteraard zijn die niet verboden, maar je bracht het alsof het een feit is dat wanneer je op een recreatiepark woont, je bij wijze van spreken in een hutje op de hei woont ;).
Ik gok dat het wel zo voelt als je in utrecht bent uitgeweest met medestudenten en je bent de enige die nog een flink stuk naar huis moet. :)
pi_125108641
In sommige gemeenten wordt het gedoogd maar er zijn ook plaatsten waar er heel streng op wordt gecontroleerd.
  woensdag 10 april 2013 @ 12:56:11 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125108933
Je kunt aan het prijsverschil al zien dat het niet mag. Een chalet kost 15.000 euro, zoals je in de OP aangaf. Eenzelfde chalet waar je in zou mogen wonen kost al meteen 150.000 euro of nog behoorlijk meer! Dat verschil zit 'm dus enkel in de vraag of je er mag wonen of niet.

Als je zomaar in je chalet zou mogen wonen zou het een mooie boel worden in Nederland. Want wie is er dan nog bereid om 2 ton te gaan betalen voor een oud rijtjeshuis? Dat zou de woningmarkt niet ten goede komen.
The End Times are wild
  woensdag 10 april 2013 @ 13:14:06 #37
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_125109581
Lijkt me echt heerlijk om in zoiets permanent te wonen. Lekker in de bebossing, relaxte mensen overal, een kampwinkeltje waar je in je slippers heen kan...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 10 april 2013 @ 13:17:23 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125109677
Lijkt mij juist een verschrikking.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 april 2013 @ 13:20:05 #39
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_125109762
Hangt van de gemeente af hoe streng ze zijn.

Maar TS bij die Chalet komen vaak nog de maandelijkse kosten(G/W/L, stakosten en evt TV&internet) die ook even hoog zijn als de huur van een kamer.

[ Bericht 14% gewijzigd door borisz op 10-04-2013 13:25:42 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_125110061
quote:
11s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:04 schreef Elvenpath het volgende:
Misschien een vraag die al heel vaak is voorgekomen maar toch;

Ik ben een student van bijna 22 jaar. Ik ben momenteel op zoek naar een eigen woning maar dit blijkt erg lastig te zijn (big surprise!).
Mijn inkomen is namelijk niet hoog genoeg om particulier te gaan huren. Wegens omstandigheden kan ik niet op kamers gaan wonen. Ik sta bijna 3 jaar ingeschreven bij een sociale woningbouwcorporatie maar die hebben niet zoveel huizen meer. Dus dat kan nog wel even wachten worden.

Nu zie ik op marktplaats vaak advertenties staan voor recreatiewoningen. Vaak heb je voor max. ¤15.000 euro al een mooi chalet dichtbij Utrecht. Aangezien ik ook vaak werk en een goed inkomen heb voor mijn leeftijd leek mij dit wel wat.
Nog even flink sparen en ik zou me zoiets kunnen veroorloven. Maar de hamvraag is dan 'mag je permanent wonen in zo'n woning?'. Het lijkt me anders namelijk dat iedereen daar permanent gaan wonen. ;(
Dus mag je je inschrijven op dat adres? En wat als het niet mag.. hoe moet je het dan doen? Hoe vind je een alternatief adres? En mogen ze je er zomaar weer uitzetten?

heeft iemand hier ervaring mee? tips please!
Wat voor omstandigheden dan?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 10 april 2013 @ 14:12:16 #41
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_125111434
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:36 schreef Northside het volgende:

[..]

in combinatie met dit

[..]

?
Die vond ik ook vreemd. Weinig inkomen maar wel even 15 mille bijeensparen als realistisch zien?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_125111801
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 13:14 schreef eleusis het volgende:
Lijkt me echt heerlijk om in zoiets permanent te wonen. Lekker in de bebossing, relaxte mensen overal, een kampwinkeltje waar je in je slippers heen kan...
Ja, mij ook, als ze internet hebben zou ik er zo intrekken.
Ja, ik generaliseer.
pi_125112871
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:36 schreef Northside het volgende:

[..]

in combinatie met dit

[..]

?
Dat vond ik ook al apart. Wel 15k bij elkaar kunnen sparen voor zo`n woningkje maar niet genoeg verdienen voor een particulier huisje. Vreemd luchtje.
pi_125112889
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:12 schreef Mark het volgende:

[..]

Die vond ik ook vreemd. Weinig inkomen maar wel even 15 mille bijeensparen als realistisch zien?
Ik denk dat TS bedoelde dat ze vooral *niet* teveel wil uitgeven aan huren en daarom sociale woningbouw wil.
pi_125113036
TS is nogal picky blijkbaar: R&P / Onzeker over zelfstandig wonen
pi_125113073
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:09 schreef wise het volgende:

[..]

Nee, je moet volgens mij 6 aaneengesloten weken ergens anders verblijven.
  woensdag 10 april 2013 @ 15:08:33 #47
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125113215
Hoe dan ook, in en rond Utrecht is permanente bewoning van vakantiewoningen verboden want in strijd met het bestemmingsplan en er wordt ook nog eens stevig op gecontroleerd.

Als dit zou zijn toegestaan dan zat de halve studentenbevolking van Utrecht in zo'n hutje.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 10 april 2013 @ 15:14:43 #48
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_125113406
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:03 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Nee, je moet volgens mij 6 aaneengesloten weken ergens anders verblijven.
Dan zou dat geen probleem zijn.
Zomervakantie is nu net 6 weken ;D
pi_125113894
Als je een inkomen hebt, koop je toch gewoon een kleine woning in een $%&-buurt.
Zo ben ik ook begonnen.
http://www.funda.nl/koop/(...)nt/sorteer-prijs-op/
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
  woensdag 10 april 2013 @ 15:47:31 #50
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_125114464
Ik heb op een vakantiepark gezet in mijn studententijd.
Volgens mij mocht ik er gewoon legaal heel het jaar zitten maar in de zomer waren het andere prijzen (per week wat ik normaal per maand betaalde) waardoor ik er uit ging.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_125115194
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:08 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Hoe dan ook, in en rond Utrecht is permanente bewoning van vakantiewoningen verboden want in strijd met het bestemmingsplan en er wordt ook nog eens stevig op gecontroleerd.

Als dit zou zijn toegestaan dan zat de halve studentenbevolking van Utrecht in zo'n hutje.
Dit is niet helemaal waar, bij de meeste recreatiewoningen rondom de maarsseveense plas wordt permanente bewoning gedoogd. Je mag je ook inschrijven bij de gemeente.

Echter, de prijzen zijn hier ook naar, zowel huur als koop. Voor studenten dan ook niet interessant want te duur.
  woensdag 10 april 2013 @ 16:12:40 #52
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125115320
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 16:09 schreef TwinkleStar001 het volgende:

[..]

Dit is niet helemaal waar, bij de meeste recreatiewoningen rondom de maarsseveense plas wordt permanente bewoning gedoogd. Je mag je ook inschrijven bij de gemeente.

Echter, de prijzen zijn hier ook naar, zowel huur als koop. Voor studenten dan ook niet interessant want te duur.
Ah, okee - dat wist ik niet, ik weet alleen dat eea aan de oostkant van Utrecht echt niet gedoogd wordt. Maar je zegt het zelf al, de prijzen zijn er dus ook naar... ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 10 april 2013 @ 17:42:36 #53
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_125119031
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:12 schreef Mark het volgende:

[..]

nou kijk als je particulier gaat huren ben je per maand een vermogen kwijt. Zelfs zonder g/w/l betaal je algauw zo'n 600 euro.
Maar een vakantiewoning kost maar zo'n 10.000 euro. Dus dat is een aantal jaar sparen en dan ben je maandelijks veel minder kwijt dan in een particuliere huurwoning.
  woensdag 10 april 2013 @ 18:01:06 #54
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_125119703
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:30 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Als je een inkomen hebt, koop je toch gewoon een kleine woning in een $%&-buurt.
Zo ben ik ook begonnen.
http://www.funda.nl/koop/(...)nt/sorteer-prijs-op/
jeetjemina kijk is naar die prijzen! En dan moet je alsnog badkamer etc. delen?!
pi_125119940
quote:
11s.gif Op woensdag 10 april 2013 18:01 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

jeetjemina kijk is naar die prijzen! En dan moet je alsnog badkamer etc. delen?!
welkom in de realiteit?

Heb je uberhaupt al rondgekeken wat er voorhanden is op de woningmarkt :?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_125120014
quote:

[..]

:') :'(
pi_125120285
Voor 80k heb je een eigen studio van 30m2 in de max.
In utrecht is dat nou eenmaal marktconform.
pi_125142907
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 16:09 schreef TwinkleStar001 het volgende:

[..]

Yep, enkele caravans met een kleine uitbouw koop je daar voor iets over de 100k. En zoals je zegt, het wordt gedoogd, en dat maakt het ook lastig om zo'n caravan te financieren.
  donderdag 11 april 2013 @ 07:00:35 #59
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_125142980
Je kan niet op een kamer want...?
pi_125142989
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 07:00 schreef Aventura het volgende:
Je kan niet op een kamer want...?
Vroeg ik me een aantal posts geleden ook al af ;)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_125144104
quote:

[..]

Nee, dan heb je je eigen badkamer etc. Het gaat hier over volledige woningen, dan wordt de badkamer en de keuken niet geteld als kamer. Niet naar de prijzen kijken, maar berekenen waar je daadwerkelijk op uit komt. Jij hebt het over 600 huur per maand, voor een studentenwoning.
Voor een hypotheek van 100.000 betaal je 100.000/30jaar/12mnd(+rente)=277euro per maand(+rente a 4%?)= nog geen 300 euro.

Succes met zoeken naar een woning voor 300 euro per maand...

Daarom zeg ik: als je een vast inkomen hebt, ga dan kopen.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
  donderdag 11 april 2013 @ 10:12:41 #62
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_125145380
quote:
11s.gif Op woensdag 10 april 2013 17:42 schreef Elvenpath het volgende:
nou kijk als je particulier gaat huren ben je per maand een vermogen kwijt. Zelfs zonder g/w/l betaal je algauw zo'n 600 euro.
Ik huurde twee jaar geleden een studio incl. G/W/L voor 500 euro. Je overdrijft.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 11 april 2013 @ 11:35:11 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125147741
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:08 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Dit, al even afgezien van het feit dat je voor ¤ 15.000 geen "mooi chalet" hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 11 april 2013 @ 11:37:59 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125147826
Waarom wil TS naar Utrecht trouwens? TS zit toch in Emmen? Waar staat TS "al 3 jaar" ingeschreven als woningzoekende?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 11 april 2013 @ 14:57:16 #65
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_125155213
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:37 schreef Leandra het volgende:
Waarom wil TS naar Utrecht trouwens? TS zit toch in Emmen? Waar staat TS "al 3 jaar" ingeschreven als woningzoekende?
Dan zou ik als TS maar in Emmen blijven. Die hebben namelijk geen beleid ten aanzien van permanent wonen in een recreatiewoning. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_125155288
Vraag:
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:37 schreef Leandra het volgende:
Waarom wil TS naar Utrecht trouwens?
Antwoord:
quote:
TS zit toch in Emmen?
:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo