Is er ook geen manier hieromheen? Bijv. als je een ander inschrijfadres hebt en stiekem in de woning gaat wonen? Of heeft de campingeigenaar de plicht om hier wat van te zeggen?quote:Op woensdag 10 april 2013 12:05 schreef hezdunnah het volgende:
Voor zover ik weet niet. Volgens mij mag je er maar een x aantal maanden per jaar verblijven.
En hoe doen die mensen dat dan? Weet je dat ook? Want stel je hebt geen ouders waarbij je ingeschreven kan gaan staan. Hoe doe je het dan? Via marktplaats om een inschrijfadres vragen?quote:Op woensdag 10 april 2013 12:08 schreef Biancavia het volgende:
Het mag niet, maar het zal vaak genoeg gebeuren. Je kunt je alleen niet inschrijven op dat adres, dus uitwonende stufi kun je dan wel vergeten.
af en toe een week naar je ouders in de vakantie. Zo omzeil je vast wel de regelsquote:Op woensdag 10 april 2013 12:05 schreef hezdunnah het volgende:
Voor zover ik weet niet. Volgens mij mag je er maar een x aantal maanden per jaar verblijven.
Zo zat ik dus ook te denken. Want met flink wat sparen kan ik wel zo'n chalet kopen. En als ik dan iedere vakantie een week bij mijn moeder ga logeren of wat dan ook dan kan ik enkel zeggen dat ik er niet permanent woon.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:09 schreef wise het volgende:
[..]
af en toe een week naar je ouders in de vakantie. Zo omzeil je vast wel de regels
Nou ja ik denk hopen dat je niet betrapt wordt. Als de parkeigenaar 365 dagen per jaar 's avonds om 9 uur licht ziet branden dan krabt hij denk ik wel even aan zijn hoofd.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:08 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Is er ook geen manier hieromheen? Bijv. als je een ander inschrijfadres hebt en stiekem in de woning gaat wonen? Of heeft de campingeigenaar de plicht om hier wat van te zeggen?
Ik vind het trouwens wel erg oneerlijk. Of je moet droog brood eten voor een particuliere woning, of je moet krap in een kamer zitten met een torenprijs want een sociale huurwoning duurt te lang en je mag niet wonen op een boot of camping..
Wel, ligt aan de locatie.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:08 schreef Elvenpath het volgende:
en je mag niet wonen op een boot of camping..
maar zijn er ook parkeigenaren die dit toestaan? Als je je verder aan alle regels houd is er verder toch niet zoveel aan de hand?quote:Op woensdag 10 april 2013 12:11 schreef hezdunnah het volgende:
[..]
Nou ja ik denk hopen dat je niet betrapt wordt. Als de parkeigenaar 365 dagen per jaar 's avonds om 9 uur licht ziet branden dan krabt hij denk ik wel even aan zijn hoofd.
En dat zie je dan ook direct terug in de prijs...quote:
Dus omdat ik op vakantie ga, woon ik niet permanent in mijn huis? Dat zal vast niet opgaan. Dan mag je wel een paar maanden per jaar elders gaan wonen.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:10 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Zo zat ik dus ook te denken. Want met flink wat sparen kan ik wel zo'n chalet kopen. En als ik dan iedere vakantie een week bij mijn moeder ga logeren of wat dan ook dan kan ik enkel zeggen dat ik er niet permanent woon.
Klopt, heb dan ook nooit geopperd dat het goedkoop zou zijn.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:14 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
En dat zie je dan ook direct terug in de prijs...
Dit inderdaad, ligt geheel aan de gemeente. Ik ken mensen die eerst illegaal op zo'n park hebben gewoond, maar nadat de gemeente het (na betaling van een heffing) legaal maakte wonen ze er nu dus geheel legaal.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:13 schreef FF het volgende:
Het hangt van de lokale regelgeving af.
Officieel is het tegenwoordig verboden om permanent te wonen op een recreatiepark.
Echter sommige gemeenten hebben recreatieparken aangewezen waar wel permanent gewoond mag worden. Andere gemeenten hebben toestemming verleend aan de huidige bewoners en soms mag deze toestemming overgedragen worden aan opvolgende bewoners.
En elke gemeente heeft ook zijn eigen regels hoeveel maanden men achter elkaar op een park mag wonen. Bij de ene mag het niet in de winter, bij de andere maximaal 3 maanden en dan 1 maand leegstand, bij de andere maximaal 9 maanden per jaar en 3 maanden niet.
Misschien wel. Je mag anders altijd bij mij komen logeren heur.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:12 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
maar zijn er ook parkeigenaren die dit toestaan? Als je je verder aan alle regels houd is er verder toch niet zoveel aan de hand?
Dit. Gelukkig ook niet TIG keer in het nieuws geweest.quote:
Jij weet al op welk recreatiepark TS eventueel zou willen wonen? Zo nee, hoe kun je dat dan wetenquote:Op woensdag 10 april 2013 12:28 schreef MevrouwPuff het volgende:
In een recreatiepark zit je best ver van ov en voorzieningen. Je studententijd zal niet op dat van anderen lijken, weet niet hoe erg je dat vindt.
Als je niet van veel fietsen houdt, zul je misschien niet kunnen ontkomen aan een auto aan te schaffen. Dan zijn de kosten om op zo'n plek te wonen weer een stuk hoger.
Waarom niet wachten tot de ssh wat leuks heeft?
Dat is waar, maar in utrecht zullen de meesten bij de heuvelrug zijn. Anders zouden die prijzen ook niet zo laag zijn. Als het wel kan op een redelijke afstand is dat mooi, maar het lijkt me een stuk minder prettig wonen. dat soort redeneringen zijn toch niet verboden in WGR?quote:Op woensdag 10 april 2013 12:30 schreef Anne het volgende:
[..]
Jij weet al op welk recreatiepark TS eventueel zou willen wonen? Zo nee, hoe kun je dat dan weten?
Niet elke recreatiepark ligt afgelegen.
in combinatie met ditquote:Op woensdag 10 april 2013 12:04 schreef Elvenpath het volgende:
Mijn inkomen is namelijk niet hoog genoeg om particulier te gaan huren.
?quote:Aangezien ik ook vaak werk en een goed inkomen heb voor mijn leeftijd leek mij dit wel wat.
Nog even flink sparen en ik zou me zoiets kunnen veroorloven.
Uiteraard zijn die niet verboden, maar je bracht het alsof het een feit is dat wanneer je op een recreatiepark woont, je bij wijze van spreken in een hutje op de hei woontquote:Op woensdag 10 april 2013 12:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat is waar, maar in utrecht zullen de meesten bij de heuvelrug zijn. Anders zouden die prijzen ook niet zo laag zijn. Als het wel kan op een redelijke afstand is dat mooi, maar het lijkt me een stuk minder prettig wonen. dat soort redeneringen zijn toch niet verboden in WGR?
Ik gok dat het wel zo voelt als je in utrecht bent uitgeweest met medestudenten en je bent de enige die nog een flink stuk naar huis moet.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:38 schreef Anne het volgende:
[..]
Uiteraard zijn die niet verboden, maar je bracht het alsof het een feit is dat wanneer je op een recreatiepark woont, je bij wijze van spreken in een hutje op de hei woont.
Wat voor omstandigheden dan?quote:Op woensdag 10 april 2013 12:04 schreef Elvenpath het volgende:
Misschien een vraag die al heel vaak is voorgekomen maar toch;
Ik ben een student van bijna 22 jaar. Ik ben momenteel op zoek naar een eigen woning maar dit blijkt erg lastig te zijn (big surprise!).
Mijn inkomen is namelijk niet hoog genoeg om particulier te gaan huren. Wegens omstandigheden kan ik niet op kamers gaan wonen. Ik sta bijna 3 jaar ingeschreven bij een sociale woningbouwcorporatie maar die hebben niet zoveel huizen meer. Dus dat kan nog wel even wachten worden.
Nu zie ik op marktplaats vaak advertenties staan voor recreatiewoningen. Vaak heb je voor max. ¤15.000 euro al een mooi chalet dichtbij Utrecht. Aangezien ik ook vaak werk en een goed inkomen heb voor mijn leeftijd leek mij dit wel wat.
Nog even flink sparen en ik zou me zoiets kunnen veroorloven. Maar de hamvraag is dan 'mag je permanent wonen in zo'n woning?'. Het lijkt me anders namelijk dat iedereen daar permanent gaan wonen.![]()
Dus mag je je inschrijven op dat adres? En wat als het niet mag.. hoe moet je het dan doen? Hoe vind je een alternatief adres? En mogen ze je er zomaar weer uitzetten?
heeft iemand hier ervaring mee? tips please!
Die vond ik ook vreemd. Weinig inkomen maar wel even 15 mille bijeensparen als realistisch zien?quote:
Ja, mij ook, als ze internet hebben zou ik er zo intrekken.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:14 schreef eleusis het volgende:
Lijkt me echt heerlijk om in zoiets permanent te wonen. Lekker in de bebossing, relaxte mensen overal, een kampwinkeltje waar je in je slippers heen kan...
Dat vond ik ook al apart. Wel 15k bij elkaar kunnen sparen voor zo`n woningkje maar niet genoeg verdienen voor een particulier huisje. Vreemd luchtje.quote:
Ik denk dat TS bedoelde dat ze vooral *niet* teveel wil uitgeven aan huren en daarom sociale woningbouw wil.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:12 schreef Mark het volgende:
[..]
Die vond ik ook vreemd. Weinig inkomen maar wel even 15 mille bijeensparen als realistisch zien?
Nee, je moet volgens mij 6 aaneengesloten weken ergens anders verblijven.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:09 schreef wise het volgende:
[..]
af en toe een week naar je ouders in de vakantie. Zo omzeil je vast wel de regels
Dan zou dat geen probleem zijn.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:03 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Nee, je moet volgens mij 6 aaneengesloten weken ergens anders verblijven.
Dit is niet helemaal waar, bij de meeste recreatiewoningen rondom de maarsseveense plas wordt permanente bewoning gedoogd. Je mag je ook inschrijven bij de gemeente.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:08 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Hoe dan ook, in en rond Utrecht is permanente bewoning van vakantiewoningen verboden want in strijd met het bestemmingsplan en er wordt ook nog eens stevig op gecontroleerd.
Als dit zou zijn toegestaan dan zat de halve studentenbevolking van Utrecht in zo'n hutje.
Ah, okee - dat wist ik niet, ik weet alleen dat eea aan de oostkant van Utrecht echt niet gedoogd wordt. Maar je zegt het zelf al, de prijzen zijn er dus ook naar...quote:Op woensdag 10 april 2013 16:09 schreef TwinkleStar001 het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal waar, bij de meeste recreatiewoningen rondom de maarsseveense plas wordt permanente bewoning gedoogd. Je mag je ook inschrijven bij de gemeente.
Echter, de prijzen zijn hier ook naar, zowel huur als koop. Voor studenten dan ook niet interessant want te duur.
nou kijk als je particulier gaat huren ben je per maand een vermogen kwijt. Zelfs zonder g/w/l betaal je algauw zo'n 600 euro.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:12 schreef Mark het volgende:
[..]
Die vond ik ook vreemd. Weinig inkomen maar wel even 15 mille bijeensparen als realistisch zien?
jeetjemina kijk is naar die prijzen! En dan moet je alsnog badkamer etc. delen?!quote:Op woensdag 10 april 2013 15:30 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Als je een inkomen hebt, koop je toch gewoon een kleine woning in een $%&-buurt.
Zo ben ik ook begonnen.
http://www.funda.nl/koop/(...)nt/sorteer-prijs-op/
welkom in de realiteit?quote:Op woensdag 10 april 2013 18:01 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
jeetjemina kijk is naar die prijzen! En dan moet je alsnog badkamer etc. delen?!
quote:Op woensdag 10 april 2013 18:01 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
jeetjemina kijk is naar die prijzen! En dan moet je alsnog badkamer etc. delen?!
Yep, enkele caravans met een kleine uitbouw koop je daar voor iets over de 100k. En zoals je zegt, het wordt gedoogd, en dat maakt het ook lastig om zo'n caravan te financieren.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:09 schreef TwinkleStar001 het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal waar, bij de meeste recreatiewoningen rondom de maarsseveense plas wordt permanente bewoning gedoogd. Je mag je ook inschrijven bij de gemeente.
Echter, de prijzen zijn hier ook naar, zowel huur als koop. Voor studenten dan ook niet interessant want te duur.
Vroeg ik me een aantal posts geleden ook al afquote:
Nee, dan heb je je eigen badkamer etc. Het gaat hier over volledige woningen, dan wordt de badkamer en de keuken niet geteld als kamer. Niet naar de prijzen kijken, maar berekenen waar je daadwerkelijk op uit komt. Jij hebt het over 600 huur per maand, voor een studentenwoning.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:01 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Ik huurde twee jaar geleden een studio incl. G/W/L voor 500 euro. Je overdrijft.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:42 schreef Elvenpath het volgende:
nou kijk als je particulier gaat huren ben je per maand een vermogen kwijt. Zelfs zonder g/w/l betaal je algauw zo'n 600 euro.
Dit, al even afgezien van het feit dat je voor ¤ 15.000 geen "mooi chalet" hebt.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:08 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Hoe dan ook, in en rond Utrecht is permanente bewoning van vakantiewoningen verboden want in strijd met het bestemmingsplan en er wordt ook nog eens stevig op gecontroleerd.
Als dit zou zijn toegestaan dan zat de halve studentenbevolking van Utrecht in zo'n hutje.
Dan zou ik als TS maar in Emmen blijven. Die hebben namelijk geen beleid ten aanzien van permanent wonen in een recreatiewoning.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:37 schreef Leandra het volgende:
Waarom wil TS naar Utrecht trouwens? TS zit toch in Emmen? Waar staat TS "al 3 jaar" ingeschreven als woningzoekende?
Antwoord:quote:
quote:TS zit toch in Emmen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |