frontpagequote:Een 3-jarig kind is dinsdagavond rond 23.00 uur van de zesde etage van een flat in Amsterdam Zuidoost gevallen of gegooid. Dat heeft de Amsterdamse politie bevestigd.
Hoe het met het kind is, kon de politie nog niet zeggen. De kleuter is naar het ziekenhuis gebracht voor onderzoek. Een man en een vrouw zijn aangehouden.
Het ongeluk gebeurde in een flat aan de Kikkenstein. De politie doet onderzoek naar de toedracht.
Update 9.24 uur.
De 3-jarige peuter die dinsdagavond van de zesde etage van een flat in Amsterdam Zuidoost viel is aan zijn verwondingen overleden. Dat meldt de politie. In de zaak zijn twee mannen van 37 en 46 jaar en een 27-jarige vrouw aangehouden.
Er zullen wel verdachte omstandigheden zijn Opa Bakkebaard.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:34 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Apart dat ze nu al van eventueel gegooid spreken. Ik zou daar niet vanuit gaan, maar ben wellicht naïef.
Arm ventje.
Dat zeggen ze er altyd bij.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Op 3fm zeggen ze net dat het ambulancepersoneel dat is gekomen zelf ook hulp nodig heeft gehad van een traumateam, zo aangedaan waren ze.
En die mensen zijn echt wel wat gewend.
Om elf uur 's avonds?quote:Op woensdag 10 april 2013 09:34 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Apart dat ze nu al van eventueel gegooid spreken. Ik zou daar niet vanuit gaan, maar ben wellicht naïef, kereltjes van drie zijn al zo mobiel en klimmen zomaar ergens op.
Arm ventje.
Wat niet wil zeggen dat je ongelijk zou hebben, maar dan is er toch minimaal sprake van grove nalatigheid. Lijkt me...quote:Op woensdag 10 april 2013 09:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ik heb over het tijdstip heen gelezen. Daar heb je wel een punt ja.
Nee, een driejarige ziet echt geen gevaar. Daar heeft een kind ouders voor.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
En een driejarige weet toch onderhand wel dat hij niet zomaar over de balustrade moet klimmen, toch?
Of ben ik nu naief? Van een een-of tweejarige verwacht je zoiets. Nou ja, kan altijd natuurlijk.
Dat zeg ik toch niet?quote:Op woensdag 10 april 2013 09:45 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Nee, een driejarige ziet echt geen gevaar. Daar heeft een kind ouders voor.
Tja. Even je huis luchten. Ventje wordt wakker komt uit bed en ouders vergeten dat de balkondeur op een kier stond.. Ik noem maar wat.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:45 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat niet wil zeggen dat je ongelijk zou hebben, maar dan is er toch minimaal sprake van grove nalatigheid. Lijkt me...
Ik bedoelde dus te zeggen dat je van de meeste kinderen van drie echt niet moet verwachten dat ze zich altijd aan de regeltjes houden. Ze zoeken juist de grenzen op. Hoort erbij.quote:
Toen ik dit las was ik eerst wel even verbaasd. Best knap als je een val van de 6e verdieping (in eerste instantie) weet te overleven.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe het met het kind is, kon de politie nog niet zeggen. De kleuter is naar het ziekenhuis gebracht voor onderzoek.
Als dat jochie daar woonde en het balkon kende zou hij weten niet zomaar over de balustrade te klimmen (lijkt me ook best een hele toer voor een drie-jarige).quote:Op woensdag 10 april 2013 09:47 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Tja. Even je huis luchten. Ventje wordt wakker komt uit bed en ouders vergeten dat de balkondeur op een kier stond.. Ik noem maar wat.
Een kind kan altijd 's nachts wakker worden en aan de wandel gaan. Beetje voorbarig om gelijk conclusies te trekken. Bij dat jongetje dat dood gevonden werd in het gooi wist iedereen ook gelijk zeker dat het moord was.....quote:Op woensdag 10 april 2013 09:48 schreef controlaltdelete het volgende:
Volgens mij slaapt een 3-jarige op dit tijdstip. Het zal mij verbazen als dit jochie uit zijn eigen gevallen is. Sowieso Zuidoost, zegt mij eigenlijk genoeg. Ik zou er nog niet willen wonen al kon ik gratis met al dat ghettovolk wat er woont.
bounce bounce bouncequote:Op woensdag 10 april 2013 09:49 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Toen ik dit las was ik eerst wel even verbaasd. Best knap als je een val van de 6e verdieping (in eerste instantie) weet te overleven.
Nou, als ik zie wat voor toeren m'n nichtjes en neefjes van 2 - 5 jaar uithalen als je even niet kijktquote:Op woensdag 10 april 2013 09:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Een kind van een of twee heeft wat dat betreft meer besef, met drie jaar hebben ze toch meer inzicht niet zomaar te klauteren over een balustrade heel hoog.
Kindjes van drie horen om 23.00 in hun bedje te liggen...quote:Op woensdag 10 april 2013 09:34 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Apart dat ze nu al van eventueel gegooid spreken. Ik zou daar niet vanuit gaan, maar ben wellicht naïef, kereltjes van drie zijn al zo mobiel en klimmen zomaar ergens op.
Arm ventje.
Mensen, zeker kinderen, overleven wel heftigere dingen.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:49 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Toen ik dit las was ik eerst wel even verbaasd. Best knap als je een val van de 6e verdieping (in eerste instantie) weet te overleven.
En dan nog, als ik op deze wijze woonde met een kleine op een flat dan zou ik zorgen dat het balkon afgezet zou zijn, just in case. Maar het is toch niet zeker of die kleine van het balkon is gevallen, kan toch ook het raam zijn... toch?quote:Op woensdag 10 april 2013 09:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als dat jochie daar woonde en het balkon kende zou hij weten niet zomaar over de balustrade te klimmen (lijkt me ook best een hele toer voor een drie-jarige).
Een kind van een of twee heeft wat dat betreft meer besef, met drie jaar hebben ze toch meer inzicht niet zomaar te klauteren over een balustrade heel hoog.
Maar goed, we weten het niet.
Dat is ook zo ja.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:52 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nou, als ik zie wat voor toeren m'n nichtjes en neefjes van 2 - 5 uithalen als je even niet kijktOok logisch, want een kind klein kind overziet de gevolgen van zijn/haar acties niet (tenzij het al een keer fout is gegaan).
zou dan eerder neerkomen op nalatigheid. Trouwens, ouders van tegenwoordig.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Kindjes van drie horen om 23.00 in hun bedje te liggen...Dat punt was al door Sjeen gemaakt zie ik nu...
Afhankelijk van welk deel vd flat Kikkenstein het betreft heb je aan de voorzijde ook de gallerij.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:53 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
En dan nog, als ik op deze wijze woonde met een kleine op een flat dan zou ik zorgen dat het balkon afgezet zou zijn, just in case. Maar het is toch niet zeker of die kleine van het balkon is gevallen, kan toch ook het raam zijn... toch?
Ligt er aan waar je woont he. Midden in het centrum van Amsterdam tussen het verkeer is dat vreemd, maar in onze kinderrijke en autoluwe straat in ons durp is dat helemaal niet gek.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:53 schreef Murdera het volgende:
[..]
zou dan eerder neerkomen op nalatigheid. Trouwens, ouders van tegenwoordig.
Vanmorgen een mannetje van maximaal 4 in zijn eentje op de fiets, niemand in de buurt. Wtf.
Die kleintjes vliegen rondquote:Op woensdag 10 april 2013 09:34 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Arm ventje.
Naja het Gooi is wel heel iets anders dan A'dam-Zuidoost he?quote:Op woensdag 10 april 2013 09:50 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Een kind kan altijd 's nachts wakker worden en aan de wandel gaan. Beetje voorbarig om gelijk conclusies te trekken. Bij dat jongetje dat dood gevonden werd in het gooi wist iedereen ook gelijk zeker dat het moord was.....
Genoeg verkeer hier. Vergelijking met amsterdam is een prima vergelijking.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je woont he. Midden in het centrum van Amsterdam tussen het verkeer is dat vreemd, maar in onze kinderrijke en autoluwe straat in ons durp is dat helemaal niet gek.
Zal wel komen omdat ik in een woonerf woon, maar hier is het vrij normaal om 3 en 4 jarigen zonder begeleiding op straat te zien.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:53 schreef Murdera het volgende:
[..]
Vanmorgen een mannetje van maximaal 4 in zijn eentje op de fiets, niemand in de buurt. Wtf.
quote:Op woensdag 10 april 2013 09:57 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Naja het Gooi is wel heel iets anders dan A'dam-Zuidoost he?
ja ja, in het gooi wonen alleen maar super ouders, en in zuidoost alleen maar tuig.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:57 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Naja het Gooi is wel heel iets anders dan A'dam-Zuidoost he?
Yup over het algemeen genomen is dat wel zo.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:02 schreef Murdera het volgende:
[..]
ja ja, in het gooi wonen alleen maar super ouders, en in zuidoost alleen maar tuig.
Jij hebt nooit in het Gooi gewoond zeker?quote:Op woensdag 10 april 2013 10:05 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Yup over het algemeen genomen is dat wel zo.
quote:Op woensdag 10 april 2013 10:05 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
En toen heb je even ingegrepen en gevraagd waar zijn ouders waren?quote:Op woensdag 10 april 2013 09:53 schreef Murdera het volgende:
[..]
Of het afkopen door meer zakgeld te geven.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je kunt hooguit zeggen dat in de Bijlmer meer mensen met problemen wonen. In het Gooi kun je je afvragen hoeveel ouders nog daadwerkelijk zelf hun kinderen opvoeden, of het overlaten aan nanny's ed.
Nee man, zoveel boeit het me ook niet.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:08 schreef DroogDok het volgende:
[..]
En toen heb je even ingegrepen en gevraagd waar zijn ouders waren?
Ben er wel eens geweest maar ga maar eens naar Zuidoost daar zie je heel wat wanna-be-gangster-rappers rondlopen en die chicka's al vaak al jong achter de kinderwagen op weg naar de coffeeshop. Ik voel me nergens in A'dam onveilig op late uurtjes, maar wel in Zuidoost.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:06 schreef Murdera het volgende:
[..]
Jij hebt nooit in het Gooi gewoond zeker?![]()
Ik ken een hoop ouders in 't Gooi en ik denk dat die meer tijd doorbrengen dan de Zuidoost kinderen die de hele dag op straat rondhangen. Treurig dat je een vooroordeel over Bijlmerouders wilt bestrijden en vervolgens met een vooroordeel over ouders in 't Gooi op de proppen komt.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je kunt hooguit zeggen dat in de Bijlmer meer mensen met problemen wonen. In het Gooi kun je je afvragen hoeveel ouders nog daadwerkelijk zelf hun kinderen opvoeden, of het overlaten aan nanny's ed.
Simpele ziel.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ben er wel eens geweest maar ga maar eens naar Zuidoost daar zie je heel wat wanna-be-gangster-rappers rondlopen en die chicka's al vaak al jong achter de kinderwagen op weg naar de coffeeshop. Ik voel me nergens in A'dam onveilig op late uurtjes, maar wel in Zuidoost.
wie zegt dat?quote:Op woensdag 10 april 2013 10:11 schreef Nielsch het volgende:
Mensen die doen alsof de Bijlmer tof is... Ik heb er gewoond en dat is het totaal niet.
Ik denk dat het er niet toe doet waar het gebeurd Nielsch. Kindermishandeling komt in alle lagen van de bevolking voor en ouders met een laag inkomen zijn niet per definitie slechte ouders.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik ken een hoop ouders in 't Gooi en ik denk dat die meer tijd doorbrengen dan de Zuidoost kinderen die de hele dag op straat rondhangen. Treurig dat je een vooroordeel over Bijlmerouders wilt bestrijden en vervolgens met een vooroordeel over ouders in 't Gooi op de proppen komt.
Lees jij maar eens wat vaker het A'damse nieuws of beter, ga eens een paar avonden daar tussen die flatjes rondhangen, dan praat je wel anders. Wijsneusquote:
Natuurlijk loopt daar een shitload aan tuig rond, maar je doet alsof rijke ouders goede ouders zijn.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:12 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Lees jij maar eens wat vaker het A'damse nieuws of beter, ga eens een paar avonden daar tussen die flatjes rondhangen, dan praat je wel anders. Wijsneus
Dat doet ze niet. Ze stelt dat aso's uit o.a. De Bijlmer over het algemeen wel iets anders met kinderen omgaan dan mensen uit het gooi. Ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:13 schreef Murdera het volgende:
[..]
Natuurlijk loopt daar een shitload aan tuig rond, maar je doet alsof rijke ouders goede ouders zijn.
Dat is bijzonder kinderlijk gedacht. Wel schattig hoor.
quote:Op woensdag 10 april 2013 10:02 schreef Murdera het volgende:
[..]
ja ja, in het gooi wonen alleen maar super ouders, en in zuidoost alleen maar tuig.
quote:Op woensdag 10 april 2013 10:05 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dat heb ik totaal niet beweerd dat heb jij hooguit zo opgevat. Evengoed lijkt het mij sterk dat die kleine zomaar om 23.00 uur uit zichzelf uit een raam of balkon is gevallen daar blijf ik bij. En ja als dit zo is vind ik het aannemelijker dat dit in ZO is gebeurd dan in Zuid maar dit wil niet zeggen dat in Zuid allemaal perfecte ouders wonen. We zullen zien.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:13 schreef Murdera het volgende:
[..]
Natuurlijk loopt daar een shitload aan tuig rond, maar je doet alsof rijke ouders goede ouders zijn.
Dat is bijzonder kinderlijk gedacht. Wel schattig hoor.
Laten we hopen dat dat jochie direct uit huis is geplaatst, dat zijn levensgevaarlijke omstandigheden.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:17 schreef Nielsch het volgende:
Doet me trouwens denken aan die avond dat ik op weg was naar een feestje in Rotterdam. Om daar te komen moest ik ook door een of andere ghettowijk met van die hoogbouwflats lopen. Op een gegeven moment stond daar - om een uurtje of 22:00 - een peuter van ik schat een jaar of 3 keihard te huilen voor de deur van de flat. Er lag sneeuw en het was -5 maar het kereltje had enkel zijn luier aan. WTF? Ben samen met hem die flat ingegaan (het openbare gedeelte met de postvakjes) en heb mijn jas om hem heen geslagen. Politie gebeld en gewacht tot die kwamen. Zij hebben het jongetje toen meegenomen. Vraag me nog steeds af hoe dat toen is afgelopen.
quote:Doodgegooid van flat
UPDATE 9:25 uur - Een 3-jarig kindje is woensdagochtend overleden, nadat het eerder van de zesde etage van een flat in Amsterdam-Zuidoost was gegooid.
Drie verdachten zijn aangehouden: twee mannen van 37 en 46 jaar en een 27- jarige vrouw. Zij worden ervan verdacht de kleuter van het balkon te hebben gegooid. Dat gebeurde dinsdagavond bij de flat Kikkenstein in Amsterdam-Zuidoost. Over de relatie van de verdachten tot het kind doet de politie verder geen mededelingen.
Ambulancepersoneel dat ter plekke kwam, moest later door een speciaal traumateam worden opgevangen.
Och jeequote:Op woensdag 10 april 2013 10:17 schreef Nielsch het volgende:
Doet me trouwens denken aan die avond dat ik op weg was naar een feestje in Rotterdam. Om daar te komen moest ik ook door een of andere ghettowijk met van die hoogbouwflats lopen. Op een gegeven moment stond daar - om een uurtje of 22:00 - een peuter van ik schat een jaar of 3 keihard te huilen voor de deur van de flat. Er lag sneeuw en het was -5 maar het kereltje had enkel zijn luier aan. WTF? Ben samen met hem die flat ingegaan (het openbare gedeelte met de postvakjes) en heb mijn jas om hem heen geslagen. Politie gebeld en gewacht tot die kwamen. Zij hebben het jongetje toen meegenomen. Vraag me nog steeds af hoe dat toen is afgelopen.
Nee, eigenlijk niet. Inmiddels is het 2 jaar geleden ofzo. Weet niet of dat nog zin heeft.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:23 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Och jeeheb je erna de politie niet gebeld om te vragen wat er met die kleine gebeurd is?
Ach, wat een speculatie.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:28 schreef Nielsch het volgende:
Kinderen in de Bijlmer zijn puur een middel om zoveel mogelijk kinderbijslag en toeslagen te vangen. Wellicht waren de ouders betrapt op fraude met de kinderopvangtoeslag (wel toeslag ontvangen, kind niet op de opvang) en was het middel nu nutteloos geworden. Dan gooi je het maar weg. Ze flikkeren daar wel vaker spullen over het balkon als ze niet meer nodig zijn. Hele bankstellen komen soms naar beneden.
Er zijn niet eens coffeeshops in Zuidoost, onbenul. Je lult uit je nek.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ben er wel eens geweest maar ga maar eens naar Zuidoost daar zie je heel wat wanna-be-gangster-rappers rondlopen en die chicka's al vaak al jong achter de kinderwagen op weg naar de coffeeshop. Ik voel me nergens in A'dam onveilig op late uurtjes, maar wel in Zuidoost.
Oja dat klopt wat je beweert idd, maar ik heb er eens een poosje gewerkt in ZO maar weet nog dat ik een grietje met kids in de kinderwagen ergens zat op dat plein daar, lekker een jointje aan het roken in de middagzon. Maar goed dan nemen ze de metro naar dichtstbijzijnde shop, happy now?quote:Op woensdag 10 april 2013 10:32 schreef Fides het volgende:
[..]
Er zijn niet eens coffeeshops in Zuidoost, onbenul. Je lult uit je nek.
wow, wat een duivels schepsel.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:38 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Oja dat klopt wat je beweert idd, maar ik heb er eens een poosje gewerkt in ZO maar weet nog dat ik een grietje met kids in de kinderwagen ergens zat op dat plein daar, lekker een jointje aan het roken in de middagzon. Maar goed dan nemen ze de metro naar dichtstbijzijnde shop, happy now?
Naja ik vind het not done. Als je zo graag stoned wil zijn dan wacht je maar tot je kids in bed liggen op zijn minst. Ik vind het niet echt verantwoordelijk overkomen.quote:
Dat idd, de meeste ouders hebben echt wel het beste met hun kinderen voor. Maar zowel bij rijk als arm komt gewelddadig gedrag voor.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik denk dat het er niet toe doet waar het gebeurd Nielsch. Kindermishandeling komt in alle lagen van de bevolking voor en ouders met een laag inkomen zijn niet per definitie slechte ouders.
Dat is ook zo. Blijkbaar is het heel normaal als ouder om met een joint rond te lopen of met een halve liter bier van de aldi samen met je kleuter limonade te drinken.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:43 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Naja ik vind het not done. Als je zo graag stoned wil zijn dan wacht je maar tot je kids in bed liggen op zijn minst. Ik vind het niet echt verantwoordelijk overkomen.
Goh, je hebt een blowende tienermoeder gezien toen je een keer in de Amsterdamse Poort was.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:38 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Oja dat klopt wat je beweert idd, maar ik heb er eens een poosje gewerkt in ZO maar weet nog dat ik een grietje met kids in de kinderwagen ergens zat op dat plein daar, lekker een jointje aan het roken in de middagzon. Maar goed dan nemen ze de metro naar dichtstbijzijnde shop, happy now?
Een keer? Joh ik ben er wel vaker geweest dan één keer hoor. Ik zou er nog niet willen wonen al kon het gratis. Bovendien lees ik net dat Vd Laan veilgheidsrisiciogebieden heeft aangewezen jl. ook in ZO en dit gebied zou al beginnen vanaf Strandvliet. Wellicht is het veiliger geworden qua inbraken e.d. maar er wonen nog steeds van die ganja-sjappies, gouden ketting met afzakbroek en een pittbull.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:07 schreef Fides het volgende:
[..]
Goh, je hebt een blowende tienermoeder gezien toen je een keer in de Amsterdamse Poort was.
In de Amsterdamse Poort (winkel- en uitgaansgebied) zie je hangjongeren, net zoals je die in heel Nederland in elke winkelstraat of straat met kroegen ziet (het enige verschil is dat ze in ZO 90% zwart zijn, ipv tokkies of Mocro's). Buiten de Poort zie je vrij weinig hangjongeren vind ik persoonlijk (en dan vergelijk ik het bijvoorbeeld met A'dam West of Oost).
Mensen die hangen op straat zijn vrijwel altijd oudere mannen (25/30+ers, meestal Antillianen aan het accent te horen) die een grote groep (10+) aan het hangen zijn op een parkeerplaatsje en een blowtje doen en whiskey/cognac zuipen maar voor zover ik weet niemand anders aanspreken omdat ze zelf aan het moppen tappen, hooghouden of domino/kaartspelen zijn. Ik zou ook liever hebben dat ze zich nuttig maakten maar ze vallen in ieder geval geen voorbijgangers lastig.
Tuurlijk heeft ZO problemen maar van de nachtelijke schietincidenten en "verborgen" drugshandel in kroegen hebben in principe omstanders helemaal niet zoveel last.
Het aantal inbraken in ZO ligt bijvoorbeeld lager als in alle andere stadsdelen afgezien van Zuid en (oud)West. Het aantal diefstallen en vandalisme is het laagste van alle stadsdelen.
In de objectieve veiligheidsindex scoort Zuidoost na Zuid bijvoorbeeld het best. (Check O&S Amsterdam maar voor de statistieken).
Je zal mij niet horen zeggen dat het allemaal pais en vree is in ZO maar dat mensen die er (bijna) nooit geweest zijn (afgezien van een stukje Amsterdamse Poort of ArenA) zo'n stellige mening hebben is ook zo kansloos. En Zuidoost afschieten omdat er een baby van het balkon wordt gelazerd door gestoorde ouders is iets als Friesland als extreem crimineel afschilderen omdat daar ook moeders wonen die hun kinderen in de tuin begraven, vaders wonen die meisjes van hun fiets aftrekken en verkrachten, en daar asielzoekers wonen die politieagenten aanvallen en vervolgens doodgeschoten worden.
Die kom je echt niet alleen daar tegen. Die pittbull tokkies zie je ook in andere delen van Amsterdam. Begint een plaag te worden in heel Nederland zelfsquote:Op woensdag 10 april 2013 11:41 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Een keer? Joh ik ben er wel vaker geweest dan één keer hoor. Ik zou er nog niet willen wonen al kon het gratis. Bovendien lees ik net dat Vd Laan veilgheidsrisiciogebieden heeft aangewezen jl. ook in ZO en dit gebied zou al beginnen vanaf Strandvliet. Wellicht is het veiliger geworden qua inbraken e.d. maar er wonen nog steeds van die ganja-sjappies, gouden ketting met afzakbroek en een pittbull.
Wat een stel kutmensen lopen er toch rond zeg. Wat een debiel ben je dan.quote:
Vroeger genoeg illegale shops iig.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:32 schreef Fides het volgende:
[..]
Er zijn niet eens coffeeshops in Zuidoost, onbenul. Je lult uit je nek.
In mijn buurtje zie je ze stukken minder.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:46 schreef aloa het volgende:
[..]
Die kom je echt niet alleen daar tegen. Die pittbull tokkies zie je ook in andere delen van Amsterdam. Begint een plaag te worden in heel Nederland zelfs
De Bijlmer van nu is idd een hele andere dan de Bijlmer van de jaren 80 en 90.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:07 schreef Fides het volgende:
[..]
Goh, je hebt een blowende tienermoeder gezien toen je een keer in de Amsterdamse Poort was.
In de Amsterdamse Poort (winkel- en uitgaansgebied) zie je hangjongeren, net zoals je die in heel Nederland in elke winkelstraat of straat met kroegen ziet (het enige verschil is dat ze in ZO 90% zwart zijn, ipv tokkies of Mocro's). Buiten de Poort zie je vrij weinig hangjongeren vind ik persoonlijk (en dan vergelijk ik het bijvoorbeeld met A'dam West of Oost).
Mensen die hangen op straat zijn vrijwel altijd oudere mannen (25/30+ers, meestal Antillianen aan het accent te horen) die een grote groep (10+) aan het hangen zijn op een parkeerplaatsje en een blowtje doen en whiskey/cognac zuipen maar voor zover ik weet niemand anders aanspreken omdat ze zelf aan het moppen tappen, hooghouden of domino/kaartspelen zijn. Ik zou ook liever hebben dat ze zich nuttig maakten maar ze vallen in ieder geval geen voorbijgangers lastig.
Tuurlijk heeft ZO problemen maar van de nachtelijke schietincidenten en "verborgen" drugshandel in kroegen hebben in principe omstanders helemaal niet zoveel last.
Het aantal inbraken in ZO ligt bijvoorbeeld lager als in alle andere stadsdelen afgezien van Zuid en (oud)West. Het aantal diefstallen en vandalisme is het laagste van alle stadsdelen.
In de objectieve veiligheidsindex scoort Zuidoost na Zuid bijvoorbeeld het best. (Check O&S Amsterdam maar voor de statistieken).
Je zal mij niet horen zeggen dat het allemaal pais en vree is in ZO maar dat mensen die er (bijna) nooit geweest zijn (afgezien van een stukje Amsterdamse Poort of ArenA) zo'n stellige mening hebben is ook zo kansloos. En Zuidoost afschieten omdat er een baby van het balkon wordt gelazerd door gestoorde ouders is iets als Friesland als extreem crimineel afschilderen omdat daar ook moeders wonen die hun kinderen in de tuin begraven, vaders wonen die meisjes van hun fiets aftrekken en verkrachten, en daar asielzoekers wonen die politieagenten aanvallen en vervolgens doodgeschoten worden.
Hier een recente publicatie van Gemeente Amsterdam: http://www.amsterdam.nl/@641567/amsterdam-zuidoost/quote:Op woensdag 10 april 2013 11:54 schreef NomanIW het volgende:
[..]
De Bijlmer van nu is idd een hele andere dan de Bijlmer van de jaren 80 en 90.
Dat de criminaliteitscijfers zo gedaald zijn wist.ik dan weer niet, al zullen de cijfers voor andere stadsdelen wellicht juist weer gestegen zijn.
En wtf gaat de traumateam dan precies doen?quote:Op woensdag 10 april 2013 09:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Op 3fm zeggen ze net dat het ambulancepersoneel dat is gekomen zelf ook hulp nodig heeft gehad van een traumateam, zo aangedaan waren ze.
En die mensen zijn echt wel wat gewend.
Inlevingsvermogen van een pinda hoor, hiero. Je hebt net de uit elkaar gespatte overblijfselen van een 3 jarig kind in een ambulance geladen, zou het dan niet fijn zijn als er ook even iemand aan jou denkt, al is het maar een arm die om je heen geslagen wordt.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:34 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
En wtf gaat de traumateam dan precies doen?![]()
Echt onzin, gaan ze zeker even vertellen "Het is niet jou schuld hooeeur, Je kon er niets aan doeoene".
En dan voel je je op magische wijze ineens beter?quote:Op woensdag 10 april 2013 13:44 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Inlevingsvermogen van een pinda hoor, hiero. Je hebt net de uit elkaar gespatte overblijfselen van een 3 jarig kind in een ambulance geladen, zou het dan niet fijn zijn als er ook even iemand aan jou denkt, al is het maar een arm die om je heen geslagen wordt.
god dit is toch wel de allerdomste post van 2013 denk ik...quote:Op woensdag 10 april 2013 13:34 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
En wtf gaat de traumateam dan precies doen?![]()
Echt onzin, gaan ze zeker even vertellen "Het is niet jou schuld hooeeur, Je kon er niets aan doeoene".
Ik bedoelde ten opzichte van de jaren 80 en 90quote:Op woensdag 10 april 2013 12:01 schreef Fides het volgende:
[..]
Hier een recente publicatie van Gemeente Amsterdam: http://www.amsterdam.nl/@641567/amsterdam-zuidoost/
Het zijn indexcijfers, en er is dus te zien dat het in bijna alle stadsdelen gedaald is.
En dan nog te bedenken dat er geen rekening wordt gehouden met "visitor crime" (waardoor bijvoorbeeld het centrum zo hoog scoort): het aantal delicten wordt gedeeld door het aantal inwoners, en niet door het aantal mensen dat eigenlijk aanwezig is het stadsdeel. In Zuidoost zijn overdag waarschijnlijk meer dan 80.000 mensen aanwezig omdat er veel werkgelegenheid en activiteit is rond de Amstel III/ArenA gebied/Amsterdamse Poort, en in de weekenden zullen de arrestaties/drugs/alcohol/overlastdelicten rond de ArenA, HMH en Ziggo Dome de criminaliteitscijfers in ZO ook wel een boost geven.
Neemt niet weg dat het nog steeds een treurig gebied is. Tenzij je er echt moet zijn (HMH, Arena, Ziggo Dome) ga je daar niet voor de gezelligheid een wandeling maken ofzo.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:01 schreef Fides het volgende:
[..]
Hier een recente publicatie van Gemeente Amsterdam: http://www.amsterdam.nl/@641567/amsterdam-zuidoost/
Het zijn indexcijfers, en er is dus te zien dat het in bijna alle stadsdelen gedaald is.
En dan nog te bedenken dat er geen rekening wordt gehouden met "visitor crime" (waardoor bijvoorbeeld het centrum zo hoog scoort): het aantal delicten wordt gedeeld door het aantal inwoners, en niet door het aantal mensen dat eigenlijk aanwezig is het stadsdeel. In Zuidoost zijn overdag waarschijnlijk meer dan 80.000 mensen aanwezig omdat er veel werkgelegenheid en activiteit is rond de Amstel III/ArenA gebied/Amsterdamse Poort, en in de weekenden zullen de arrestaties/drugs/alcohol/overlastdelicten rond de ArenA, HMH en Ziggo Dome de criminaliteitscijfers in ZO ook wel een boost geven.
Nee, maar het kan allicht iets schelen. Godverdomme man, als zoiets gebeurd, dat doet echt iets met je hoor. Ook al is ambulancepersoneel vast wel het één en ander gewend, het blijven mensen. Je kan zoiets echt niet vergelijken met vanaf je zolderkamertje vieze plaatjes kijken op rotten.com ofzo hoor.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:06 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
En dan voel je je op magische wijze ineens beter?
Ja ik snap zeer zeker dat het een traumatiserend effect op je kan hebben, maar ik zeg alleen dat ik niet geloof in de psychiatrie gedoe van de traumateam.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:18 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Nee, maar het kan allicht iets schelen. Godverdomme man, als zoiets gebeurd, dat doet echt iets met je hoor. Ook al is ambulancepersoneel vast wel het één en ander gewend, het blijven mensen. Je kan zoiets echt niet vergelijken met vanaf je zolderkamertje vieze plaatjes kijken op rotten.com ofzo hoor.
Klopt, al geldt dat natuurlijk voor 90% van de reguliere woonwijken in Amsterdam (en de rest van de wereld). Je gaat ook niet voor je lol een rondje maken in de Indische Buurt, Buitenveldert, de Aker of de Rivierenbuurt. Zelfs boerenyuppenhol de Pijp is geen geen drol aan om rond te lopen tenzij je bepaalde leuke spots kent.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tenzij je er echt moet zijn (HMH, Arena, Ziggo Dome) ga je daar niet voor de gezelligheid een wandeling maken ofzo.
Die doen ook niet aan psychiatrie gedoe, die proberen de ambulancemedewerkers die dit drama hebben mogen aanschouwen zoveel mogelijk te ondersteunen, en of dat nu met een arm om een schouder is, of even wat vriendelijke woorden, weet ik het. Daar wordt de traumatische ervaring echt niet minder van, maar het kan vast iets schelen in de verwerking.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:19 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Ja ik snap zeer zeker dat het een traumatiserend effect op je kan hebben, maar ik zeg alleen dat ik niet geloof in de psychiatrie gedoe van de traumateam.
Joh, ga toch niet op die troll in. Het is een troll en niet eens een leuke.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:37 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Die doen ook niet aan psychiatrie gedoe, die proberen de ambulancemedewerkers die dit drama hebben mogen aanschouwen zoveel mogelijk te ondersteunen, en of dat nu met een arm om een schouder is, of even wat vriendelijke woorden, weet ik het. Daar wordt de traumatische ervaring echt niet minder van, maar het kan vast iets schelen in de verwerking.
Maar wat zou jij doen dan, ze laten staan, je niet om hun bekommeren, ze aan hun lot overlaten? Het is ambulancepersoneel dus die moeten wel tegen wat bloed, darmen en een uit elkaar geklapt kinderhoofdje kunnen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |