Ikzelf ben er dik tevreden mee!quote:
Klopt.quote:Op vrijdag 12 april 2013 07:54 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ehhhmmm....
Je weet dat de eerste Van Halen plaat uit 1978 is? Ik denk niet dat Eddie toen dacht, "hee, laat ik eens tappen"![]()
Dat zal hij eerder ook wel gedaan hebben. Al ben ik het er mee eens dat hij het niet heeft uitgevonden hoor. Ook Ace Frehley deed het al op Alive II uit 1977, al was dat pick-tapping. En zo zijn er nog wel meer.
Hoe zet je de vingers neer bij de stukken dat je het volgende moet spelen (en even later hetzelfde maar dan doorgeschoven naar de 3e en 5e fret):quote:e----------|------------------------|-------------------------|--1-------------------|------------------------|
B----------|---------------3--3-----|--5--5--5----------------|--3----------3--3-----|--5---------------------|
G-------2--|---------------3--3-----|--5--5--5--2----------2--|--2----------3--3-----|--5--------2------------|
D-------0--|----0-----3----3--3-----|--5--5--5--0----------0--|--------3----3--3-----|--5-----5--0----------0-|
A-0--3-----|-------3--1----1--1--3--|--3--3--3-------0--3-----|-----3--1----1--1--x--|--3--0--3-------0--3----|
E----------|------------------------|-------------------------|----------------------|----------------------
Ja, zo pak ik hem in ieder geval.quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:38 schreef Breekfast het volgende:
Een beginnersvraagje. Ik ben begonnen met het nummer Layla van Eric Clapton (unplugged versie) met dit stukje:
[..]
Hoe zet je de vingers neer bij de stukken dat je het volgende moet spelen (en even later hetzelfde maar dan doorgeschoven naar de 3e en 5e fret):
E ---
B -3-
G -3-
D -3-
A -1-
E ---
Ik neem aan dat je hem als barre akkoord pakt? En dan de de snaren op de 3e fret geheel met de ringvinger pakken?
Van patch 58-1 naar patch 1-3 gaan is onmogelijk binnen korte tijd. Schakelen tussen patches binnen 1 bank kost 1 ms en kan dus wel. Dan kan je ongemerkt terug gaan naar het "Home" scherm en 4 zichtbare individuele effecten aan- of uit zetten. Alle 9 niet, dan moet je scrollen en dus weer bukken.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:05 schreef brother52 het volgende:
Hoe gemakkelijk is het om live snel van patch te wisselen en dan een effect in die patch aan en uit te zetten?
Wacht maarquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:04 schreef The_Dean het volgende:
Jongens, gewoon die ouderwetse oldskool shit, kan geen hyperturbomoderne moddeling tegenop.
[ afbeelding ]
Ja, moet binnenkort echt even! Neem je dan ook nog eens je basversterker mee [indien dat past]? Ik heb thuis ook een goede combo nodig.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:12 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wacht maar
Wanneer heb je tijd? Laat ik je zien wat dat ding allemaal kan
quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:04 schreef The_Dean het volgende:
Jongens, gewoon die ouderwetse oldskool shit, kan geen hyperturbomoderne moddeling tegenop.
[ afbeelding ]
Was natuurlijk de eerste plek waar ik keek.quote:
10 euro!quote:Op zaterdag 13 april 2013 08:56 schreef Zorro het volgende:
[..]Ik heb de distortion uit die serie nog ergens.
Neequote:
Oeiquote:Op zaterdag 13 april 2013 09:31 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee![]()
Ik moet me blijven wijsmaken dat het ooit een goede keuze was.
Een waargebeurd verhaal:
ik was jong (toen nog wel) en speelde nog niet zo heel lang gitaar, maar 1 ding wist ik: Distortion moest je hebben! Dat was coolDus ik naar de winkel. ik zeg: ik wil een distortion. Die man zo van: hier heb je er twee, allebei net nieuw, test maar wat. En ik aan de gang. Die Pearl had zowaar 6 verschillende distortion sounds. wauw! Dus dat werd hem natuurlijk. Wist ik veel dat die lelijke groene die ik ook aan het proberen was tot een legende zou uitgroeien. Dat er TS-9 opstond herinner ik me niet meer, maar de grote zilverkleurige footswitch nog wel
Nee hoor. Gewoon een Red Special, een treble booster en een AC30... Heb je geen distortion meer nodig. Regel je gewoon zelf met je volume knopquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:32 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat je tijdens een optreden toch ook maar 3 soorten effecten live wil hebben: distortion/overdrive, clean met of zonder chorus en eventueel nog een weird effectje als gimmick voor een intro/outro (zoiets als dat effect in Boulevard of Broken Dreams van Green Day, of een delay effect zoals Brian May wel eens doet)..
Da's alleen als je idd als Brian May wil klinken, maar mijn punt is meer dat een distortion pedaal niet per definitie nodig isquote:Op zaterdag 13 april 2013 10:04 schreef brother52 het volgende:
Niet iedereen wil als Brian May klinken
En dan heb je aan 1 AC30 en een treble booster niet genoeg, daar moeten dan nog 2 AC30's bij.
En 2 tape echo's, een chorus, phaser, rotosphere, delay....
En de pitchshifter natuurlijkquote:Op zaterdag 13 april 2013 10:04 schreef brother52 het volgende:
Niet iedereen wil als Brian May klinken
En dan heb je aan 1 AC30 en een treble booster niet genoeg, daar moeten dan nog 2 AC30's bij.
En 2 tape echo's, een chorus, phaser, rotosphere, delay....
En net zo belangrijk... Een hele goede technicus achter de schermen die de effecten op het juiste moment aan en uit zetquote:Op zaterdag 13 april 2013 10:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
En de pitchshifter natuurlijkvoor dingen als Chinese Torture of de solo van Show Must Go On onmisbaar.
Dan moet je eerder bij Dallas Schoo wezen dan bij de technicus van Brian Mayquote:Op zaterdag 13 april 2013 10:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En net zo belangrijk... Een hele goede technicus achter de schermen die de effecten op het juiste moment aan en uit zet
Zijn daar opnames van? Dat hij een fout maakt... Ben erg benieuwd hoe dat nou klinktquote:Op zaterdag 13 april 2013 10:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dan moet je eerder bij Dallas Schoo wezen dan bij de technicus van Brian May
Maar inderdaad, dat is wel net zo belangrijk. 1 verkeerde beweging en je solotje loopt in de soep
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |